Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 1/2006 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 07.12.2006 roku

PROTOKÓŁ NR  1/2006

 

z posiedzenia Komisji Infrastruktury Społecznej

z dnia 07.12.2006 roku

 

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1.Krystyna Pamuła – Z-ca Burmistrza Kępic,

2.Janina Kończak – Skarbnik Kępic,

3.Stanisław Gajek – Dyrektor ZGKiM,

4.Bożena Gierszewska – główna księgowa w ZGKiM.

 

 

 

Do czasu wyboru przewodniczącego

posiedzeniu przewodniczyła

Krystyna Pamuła

Z-ca Burmistrza Kępic

 

Następnie posiedzeniu przewodniczyła

Mariola Kmieć

Przewodnicząca

Komisji Infrastruktury Społecznej

 

 

Pani Burmistrz: Jeżeli Państwo pozwolicie z upoważnienia pana Burmistrza rozpocznę komisję infrastruktury ponieważ pan Przewodniczący nie mógł być, pan Burmistrz jest na Radzie Powiatu dzisiaj składa swoją rezygnację z mandatu powiatu . Dzisiaj jest wybór Starosty i był zobligowany tam być scedował na mnie jak gdyby obowiązek rozpoczęcia w pierwszym punkcie Państwa komisji do czasu wyboru przewodniczącego. Po stwierdzeniu według listy obecności stu procentowej właściwie obecności członków w ilości 9 osób stwierdzam, że Państwo są dzisiaj prawomocni do rozpoczęcia i do głosowania nad wyborem przewodniczącego i zastępcy.W związku z tym pierwsza propozycja. Proszę o zgłaszanie kandydatur na przewodniczącego komisji infrastruktury.

 

Pani Maria Zegadło: Ja zgłaszam panią Mariolę Kmieć z racji tej,że już w poprzedniej kadencji była przewodniczącą tej komisji.

 

Pani Burmistrz: czy są jeszcze kandydatury proszę Państwa? Nie widzę, nie słyszę. Czy pani Mariola Kmieć wyraża wolę kandydowania i zgodę.

 

Pani Mariola Kmieć: Wyrażam.

 

Pani Burmistrz: Dziękujemy. I w ten oto sposób przystępujemy do głosowania.Kto jest z Państwa za tym, aby przewodniczącą komisji infrastruktury była pani Mariola Kmieć. 8 głosów „za”. Kto się wstrzymał – 1 głos wstrzymujący.  Kto jest przeciw- chyba już nie bo wypełniliśmy limit. Dziękuję bardzo. Proszę Państwa pozostaje nam jeszcze dopełnienie sprawy wyboru zastępcy przewodniczącego. I bardzo proszę o zgłaszanie kandydatur.

 

Pani Mariola Kmieć: Jeżeli można ja proponuję panią Marylę Zegadło. Pani zajmuje się kulturą, bardzo szerzy tą kulturę na terenie naszej gminy więc taka jest moja propozycja.

 

Pani Burmistrz: Czy są jeszcze kandydatury?Nie słyszę. Pani Maria zgadza się kandydować na zastępcę komisji.

 

Pani Maria Zegadło: Zgadzam się.

 

Pani Burmistrz: W takim razie proszę o głosowanie nad kandydaturą na zastępcę przewodniczącej komisji pani Marii Zegadło. Kto jest „za”? 8 głosów „za”. Kto jest przeciw. Nie ma. Kto się wstrzymał? Jedna osoba się wstrzymała. Dziękuję bardzo. W ten oto sposób wybraliście Państwo przewodniczącą komisji i zastępcę. Ja sobie pozwolę jeżeli można pogratulować przez stół. Oddaję pani Przewodniczącej prowadzenie komisji.

 

Pani Mariola Kmieć: Ja dziękuję bardzo i chciałabym podziękować wszystkim Państwu  za  poparcie mojej kandydatury i mam nadzieję, że będzie nam się współpracowało dobrze tak jak to było przez 4 lata. Myślę, że członkowie mojej komisji, jest tu tylko pan Kluk, ale stwierdzi, że współpracowało nam się dobrze.Przejdźmy do tematów naszej komisji.Ja nie proponuję zmian bo chyba nie będziemy wprowadzać tu nic innego.

 

Pani Burmistrz: Będziemy wprowadzać zmiany.

Pani Mariola Kmieć: Proszę jakie to są punkty.

 

Propozycję zmian przekazano pani Przewodniczącej na piśmie.

 

Pani Mariola Kmieć: Proponuję wprowadzić do porządku obrad projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2006, następnie projektu uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów

komunalnych na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2007

oraz projektu uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Kępic. Kto z Państwa jest za wprowadzeniem do porządku obrad tych trzech punktów? 8 głosów „za”. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? 1 osoba wstrzymująca się.  Kto z Państwa radnych jest za przyjęciem porządku posiedzenia w całości? 9 głosów „za”.

 

Przyjęty porządek posiedzenia:

1.Ukonstytuowanie się komisji.

2.Projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości w roku 2007.

3.Projekt uchwały w sprawie określenia 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice.

4. Projekt uchwały w sprawie podatku od posiadania psów na rok 2007.

5. Projekt uchwały w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2007.

6. Projekt uchwały w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy .

7.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2006

8.Projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów

komunalnych na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2007

9.Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Kępic.

 

Ad.2

 

Pani Burmistrz przedstawiła stanowisko Burmistrza Kępic w sprawie zmian w podatkach oraz  ich uzasadnienie. Dokładny zapis (nagranie) wypowiedzi pani Burmistrz oraz dyskusji radnych na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

- podatek od nieruchomości od 1 m² powierzchni użytkowej budynków

  mieszkalnych –

 

Pan Burmistrz: stawka 0,56 zł/m²

 

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie stawkę 0,56 zł/m² .

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 7 głosów „za”, 2 głosy „wstrzymujące się”

 

Większością głosów przyjęto stawkę 0,56 zł/m²

 

- podatek od nieruchomości od 1 m² powierzchni użytkowej lub ich części pomieszczeń piwnicznych w przypadku jeśli ich posiadanie wynika z braku podpiwnicz w budynkach mieszkalnych – dotyczy to tylko jednego pomieszczenia lub części o powierzchni do 25 m²

 

Pan Burmistrz: stawka 0,56 zł/m²

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie stawkę 0,56 zł/m² .

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 8  głosów „za”, 1 głos „wstrzymujący się”.

 

Większością głosów przyjęto stawkę 0,56 zł/m²

 

- podatek od nieruchomości od 1 m² powierzchni użytkowej budynków związanych z działalnością gospodarczą

 

Zgłoszono trzy propozycje stawek:

 

Pan Burmistrz: stawka 18,20 zł/m²

Pan Paweł Lisowski: stawka 17,51 zł/m²

Pan Eugeniusz Kluk: stawka 18,60 zł/m²- przed głosowaniem wnioskujący wycofał swoją propozycję.

 

 

Pani Przewodnicząca poddała w pierwszej kolejności pod głosowanie stawkę 17,51 zł/m² .

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 3 głosy „za”, 6 głosów „przeciw”.

 

Jako kolejną Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie stawkę 18,20 zł/m² .

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 6 głosów „za”, 3 głosy „przeciw”

 

Większością głosów przyjęto stawkę 18,20 zł/m²

 

 

 

- podatek od nieruchomości od 1 m² powierzchni użytkowej budynku zajętego na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług medycznych

 

Pan Burmistrz: stawka 3,75 zł/m²

 

Przed głosowaniem salę opuścił pan Kluk.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie stawkę 3,75 zł/m² .

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 8 głosów „za”

 

Jednogłośnie przyjęto stawkę 3,75 zł/m²

 

- podatek od nieruchomości od 1 m² powierzchni użytkowej budynków pozostałych

 

 

Pan Burmistrz: stawka 6,15 zł/m²

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie stawkę zaproponowaną przez pana Burmistrza.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 8 głosów „za”

 

W głosowaniu nie uczestniczył pan Kluk.

 

Jednogłośnie przyjęto stawkę 6,15 zł/m².

 

 

- podatek od nieruchomości od 1 m² powierzchni gruntu związanego z działalnością gospodarczą

 

Pan Burmistrz: stawka 0,68 zł/m²

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie stawkę 0,68 zł/m² .

 

W głosowaniu nie uczestniczył pan Kluk.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 7 głosów „za”, 1 głos „przeciw”.

 

Większością głosów przyjęto stawkę 0,68 zł/m²

 

- podatek od nieruchomości od 1 ha gruntów pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych

 

Pan Burmistrz: stawka 3,65 zł/m²

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie stawkę 3,65 zł/m².

Na salę powrócił pan Kluk.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 8 głosów „za”, 1 głos „wstrzymujący się”.

 

Większością głosów przyjęto stawkę 3,65 zł/m²

 

- podatek od nieruchomości od 1 m² powierzchni gruntów pozostałych

 

Zgłoszono trzy propozycje stawek:

 

Pan Burmistrz: stawka 0,30 zł/m²

Pan Eugeniusz Kluk: 18 % wzrostu - stawka 0,26 zł/m²

Pan Paweł Lisowski,Pani Mariola Kmieć: 0,28 zł/m²

 

 

Pani Przewodnicząca poddała w pierwszej kolejności pod głosowanie stawkę zaproponowaną przez pana Eugeniusza Kluka.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 6  głosów „za”, 3 głosy „wstrzymujące się”.

 

Większością głosów przeszła stawka 0,26 zł/m².

 

W związku z powyższym głosowanie nad dwoma pozostałymi stawkami stało się bezzasadne.

 

- podatek od nieruchomości od 1 m² powierzchni użytkowej budynków zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym

 

Pan Burmistrz: stawka 8,66 zł/m²

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie stawkę 8,66 zł/m².

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 9 głosów „za”

 

Jednogłośnie przyjęto stawkę 8,66 zł/m²

 

- podatek od nieruchomości  - budowle

 

Pan Burmistrz: stawka 2 % wartości

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie stawkę 2% pod głosowanie.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 9 głosów „za”

 

Jednogłośnie przyjęto stawkę 2% wartości.

 

Projekt uchwały dot. podatku od nieruchomości stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

- podatek leśny

 

Pan Burmistrz zaproponował, stawkę zawartą w komunikacie Prezesa GUS.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie tę stawkę.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 9 głosów „za”

 

Zaakceptowano jednogłośnie w/w propozycję. Gmina Kępice pozostaje więc przy stawce ogłoszonej w komunikacie Prezesa GUS.

 

Ad.3

 

Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Pan Burmistrz zaproponował cenę 1 kwintala żyta przyjmowanego jako podstawę do przeliczenia podatku rolnego w roku 2007 w wysokości 30,00 zł.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawioną propozycję.

 

WYNIK GŁOSOWANIA:  8 głosów „za” przyjęciem stawki zaproponowanej w projekcie uchwały, 1 głos „wstrzymujący się”.

 

Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Posiedzenie komisji opuścił pan Kluk

 

Ad.4

 

Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Pan Burmistrz: stawka 40,00 zł od każdego psa

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawioną propozycję.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie – 8 głosów „za” przyjęciem stawki zaproponowanej w projekcie uchwały.

 

Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad.5

 

Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawioną propozycję.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 7 głosów „za” przyjęciem stawek zaproponowanych w projekcie uchwały, 1 głos „wstrzymujący się”.

 

Ad.6

 

Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawioną propozycję.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie – 8 głosów „za” przyjęciem stawek zaproponowanych w projekcie uchwały.

 

Ad.7

 

Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawioną propozycję.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 8 głosów „za” przyjęciem projektu uchwały.

 

Ad.9

 

Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawioną propozycję.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: 6 głosów „za” przyjęciem projektu uchwały, 2 głosy „wstrzymujące się”.

 

Ad.8

 

Posiedzenie komisji opuścił pan Paweł Lisowski.

 

Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawioną przez pana Burmistrza propozycję stawek t.j. za składowanie i utylizację odpadów komunalnych – 16,30 zł/m³ (netto), za składowanie skratek – 59,56 zł/m³ (netto).

 

WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie 7 głosów  „za” przyjęciem stawek zaproponowanych w projekcie uchwały.

 

 

Podczas posiedzenia komisji radni wnioskowali o załatwienie następujących spraw:

 

Pan Bronisław Braczkowski: o przyznanie ZGKiM dotacji na utrzymanie ulic i chodników nie tylko w mieście, ale na terenie całej gminy.

Pan Jerzy Augustowski: wnioskował o nie zapalanie oświetlenia ulicznego w nocy lub zmniejszenie jego ilości, a także o umożliwienie wędkarzom zarybiania jeziora Obłęże i dokonywania tam przez nich połowów bo obecny dzierżawca nic nie robi.

Pani Ilona Janczewska: wnioskowała o przekazanie mieszkańcom informacji na temat możliwości korekty podatku od „składzików,komórek”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                             Przewodnicząca komisji:

 

Beata Kropidłowska                                              Mariola Kmieć

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 12-12-2006 08:28
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 12-12-2006
Ostatnia aktualizacja: - 12-12-2006 08:28