System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
PROTOKÓŁ NR 1/2006 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 06.12.2006 roku
PROTOKÓŁ NR 1/2006
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska
z dnia 06.12.2006 roku
W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Marek Piotr Mazur- Burmistrz Kępic,
2.Krystyna Pamuła – Z-ca Burmistrza Kępic,
3.Janina Kończak – Skarbnik Kępic,
4.Stanisław Gajek – Dyrektor ZGKiM,
5.Bożena Gierszewska – główna księgowa w ZGKiM.
Do czasu wyboru przewodniczącego
posiedzeniu przewodniczył
Marek Piotr Mazur
Burmistrz Kępic
Następnie posiedzeniu przewodniczył
Henryk Palewski
Przewodniczący
Komisji Rolnictwa,Budownictwa
i Ochrony Środowiska
Pan Burmistrz : Witam Państwa radnych, witam panią Wiceburmistrz, panią Skarbnik na posiedzeniu komisji gospodarczej. Jest to pierwsze posiedzenie komisji
i stąd moja rola przy mikrofonie ponieważ w pierwszym punkcie dzisiejszego porządku, który za chwilę przegłosujemy jest ukonstytuowanie się komisji i dopiero od tego momentu po ukonstytuowaniu przekażę prowadzenie osobie, która będzie wybrana na przewodniczącego komisji. Myślę też, że warto wybrać osobę będzie zastępowała przewodniczącego w razie nieobecności co usprawnia pracę i powoduje, że nie ma wątpliwości później co do realizacji. Ten dzisiejszy porządek obrad proponowany do przedyskutowania i wypracowania stanowisk to po pierwsze
ukonstytuowanie się komisji, drugie projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości w roku 2007,projekt uchwały w sprawie określenia 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice, projekt uchwały w sprawie podatku od posiadania psów na rok 2007,projekt uchwały w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2007,projekt uchwały w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy . Proponuję rozszerzenie tego porządku o trzy kolejne projekty uchwał, które ważne są do podjęcia na sesji 11 grudnia. Pierwszy projekt uchwały dotyczy zmian w budżecie Gminy na rok 2006. Tutaj ten projekt uchwały otrzymaliście Państwo na ostatniej sesji, a o nim podyskutujemy. Druga propozycja, to znaczy drugi punkt rozszerzenia porządku obrad dotyczy uchwały, projektu uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów komunalnych na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2007. I trzeci projekt uchwały dotyczy w upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Kępic. Jest to taka uchwała organizacyjna, która reguluje sprawy pracodawca – pracownik a w tym wypadku upoważnienie przewodniczącego do tego, aby jednoosobowo w imieniu Rady pewne sprawy z zakresu prawa pracy w stosunku do Burmistrza mógł wykonywać. Czy z Państwa strony są jakieś propozycje zmian czy uwagi do przedstawionego porządku. Nie widzę. W takim razie bardzo proszę o przegłosowanie przedstawionego przeze mnie porządku obrad wraz z tymi trzema punktami poszerzającymi. Kto jest „za”, kto jest „przeciw” – jednogłośnie 4 osoby z obecnych „za” więc nie pytam kto się wstrzymał.
Porządek posiedzenia po przegłosowaniu przedstawia się następująco:
1.Ukonstytuowanie się komisji.
2.Projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości w roku 2007.
3.Projekt uchwały w sprawie określenia 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice.
4. Projekt uchwały w sprawie podatku od posiadania psów na rok 2007.
5. Projekt uchwały w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2007.
6. Projekt uchwały w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy .
7.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2006
8.Projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów
komunalnych na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2007
9.Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Kępic.
Ad.1
Szanowni Państwo w związku z tym, że tak jak wspomniałem pierwsze posiedzenie i brak osoby, która mogłaby poprowadzić prace tej komisji, stąd moja rola w tym aby do ukonstytuowania się komisji doprowadzić i w tym zakresie poprowadzić posiedzenie komisji, a już po wyborze przekażę głos i będę tylko stroną w dyskusji dla uzgodnienia stanowisk w poszczególnych kwestiach. W związku z paragrafem naszego statutu i regulaminu Rady po uzgodnieniu składów komisji, po przyjęciu ich przez Radę, komisje konstytuują się same.W związku z tym proszę o podanie propozycji kandydatury na przewodniczącego komisji rolnictwa.
Pan Bronisław Braczkowski: Zgłaszam kandydaturę pana Henryka Palewskiego.
Pan Burmistrz: Czy pan Palewski wyraża zgodę.
Pan Henryk Palewski: Wyrażam zgodę.
Pan Burmistrz: Czy są inne kandydatury? Szanowni Państwo zgodnie ze Statutem Gminy i ustawą o samorządzie głosowania odbywają się w trybie jawnym poza tymi, które w szczególny sposób reguluje ustawa. W związku z tym wypadku nie ma tych szczególnych uwarunkowań. Głosowanie będzie jawne. Nie ma potrzeby głosowania tajnego. W związku z tym poddaję pod głosowanie kandydaturę pana Heńka Palewskiego na przewodniczącego komisji rolnictwa.Kto z Państwa jest za przyjęciem tej kandydatury. Trzy osoby „za”.Kto jest „przeciw”, kto się „wstrzymał”. Jedna osoba wstrzymująca.
Proszę o podanie kandydatury na wiceprzewodniczącego komisji rolnictwa.
Pan Henryk Palewski: Ja bym proponował pana Braczkowskiego.
Pan Burmistrz: Czy pan Bronek wyraża zgodę.
Pan Bronisław Braczkowski: Wyrażam.
Pan Burmistrz: Proszę o inne kandydatury. W związku z tym, że nie widzę rozumiem,że mogę zamknąć listę. Kto jest za zamknięciem listy, proszę o przegłosowanie. Dziękuję bardzo – jednogłośnie. W takim razie poddaję pod głosowanie kandydaturę pana Bronka Braczkowskiego na wiceprzewodniczącego komisji rolnictwa.Kto jest za kandydaturą pana Bronka Braczkowskiego na to stanowisko proszę o podniesienie ręki.Dziękuję bardzo – jednogłośnie 4 głosy „za”, w związku z tym nie pytam co dalej. Szanowni Państwo dziękuję za sprawne przeprowadzenie tego pierwszego punktu – wyboru przewodniczącego i wiceprzewodniczącego. Panu Heńkowi i panu Bronkowi gratuluję. Oddaję w takim razie głos panu Przewodniczącemu, aby już zgodnie z przyjętym porządkiem dalej poprowadził prace komisji.Panie Heńku wszystkiego najlepszego w przewodniczeniu, powodzenia.
Pan Henryk Palewski: Chciałbym podziękować wszystkim za uznanie i zaczynam prowadzić dalsze posiedzenie komisji.
Ad.2
Pan Burmistrz przedstawił swoje propozycje zmian w podatkach oraz ich uzasadnienie. Dokładny zapis (nagranie) wypowiedzi pana Burmistrza oraz dyskusji radnych na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
- podatek od nieruchomości od
mieszkalnych –
Zgłoszono dwie propozycje stawek:
Pan Burmistrz: stawka 0,56 zł/m²
Pan Zenon Słomski: stawka 0,55 zł/m²
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę 0,56 zł/m² .
WYNIK GŁOSOWANIA: 3 głosy „za”, 1 głos „przeciw”
Większością głosów przyjęto stawkę 0,56 zł/m²
W związku z powyższym nie przegłosowywano drugiej propozycji.
- podatek od nieruchomości od
Pan Burmistrz: stawka 0,56 zł/m²
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę 0,56 zł/m² .
WYNIK GŁOSOWANIA: 4 głosy „za”
Jednogłośnie przyjęto stawkę 0,56 zł/m²
- podatek od nieruchomości od
Zgłoszono dwie propozycje stawek:
Pan Burmistrz: stawka 18,20 zł/m²
Pan Zenon Słomski: stawka 17,80 zł/m²
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę 18,20 zł/m².
WYNIK GŁOSOWANIA: 3 głosy „za”, 1 głos „przeciw”
Większością głosów przyjęto stawkę 18,20 zł/m²
W związku z powyższym nie przegłosowywano drugiej propozycji.
- podatek od nieruchomości od
Pan Burmistrz: stawka 3,75 zł/m²
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę 3,75 zł/m².
WYNIK GŁOSOWANIA: 4 głosy „za”
Jednogłośnie przyjęto stawkę 3,75 zł/m²
- podatek od nieruchomości od
Zgłoszono dwie propozycje stawek:
Pan Burmistrz: stawka 6,15 zł/m²
Pan Zenon Słomski: stawka 6,00 zł/m²
Pan Przewodniczący poddał w pierwszej kolejności pod głosowanie stawkę zaproponowaną przez pana Burmistrza.
WYNIK GŁOSOWANIA: 2 głosy „za”, 2 głosy „przeciw”.
Następnie pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę zaproponowaną przez pana Zenona Słomskiego.
WYNIK GŁOSOWANIA: 2 głosy „za”, 2 głosy „przeciw”.
W związku z tym, że głosowania nie przyniosły rozstrzygnięcia pan Przewodniczący zarządził ponowne głosowanie.
Jako pierwszą przegłosowano stawkę proponowaną przez pana Burmistrza.
WYNIK GŁOSOWANIA: 3 głosy „za” 1 głos „przeciw”
Większością głosów przyjęto stawkę 6,15 zł/m²
W związku z powyższym nie przegłosowywano drugiej propozycji.
- podatek od nieruchomości od
Pan Burmistrz: stawka 0,68 zł/m²
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę 0,68 zł/m² .
WYNIK GŁOSOWANIA: 4 głosy „za”
Jednogłośnie przyjęto stawkę 0,68 zł/m²
- podatek od nieruchomości od
Pan Burmistrz: stawka 3,65 zł/m²
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę 3,65 zł/m² .
WYNIK GŁOSOWANIA: 4 głosy „za”
Jednogłośnie przyjęto stawkę 3,65 zł/m²
- podatek od nieruchomości od
Zgłoszono trzy propozycje stawek:
Pan Burmistrz: stawka 0,30 zł/m²
Pan Zenon Słomski: stawka 0,26 zł/m²
Pan Bronisław Braczkowski: 0,28 zł/m²
Pan Przewodniczący poddał w pierwszej kolejności pod głosowanie stawkę zaproponowaną przez pana Burmistrza.
WYNIK GŁOSOWANIA: 1 głos „za”, 3 głosy „przeciw”.
Następnie pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę zaproponowaną przez pana Zenona Słomskiego.
WYNIK GŁOSOWANIA: 1 głos „za”, 3 głosy „przeciw”.
Następnie pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę zaproponowaną przez pana Bronisława Braczkowskiego.
WYNIK GŁOSOWANIA: 2 głosy „za”, 1 głos „przeciw”, 1 głos
„wstrzymujący”.
W wyniku głosowań komisja zaakceptowała stawkę 0,28 zł/m².
- podatek od nieruchomości od
Pan Burmistrz: stawka 8,66 zł/m²
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę 8,66 zł/m² .
WYNIK GŁOSOWANIA: 4 głosy „za”
Jednogłośnie przyjęto stawkę 8,66 zł/m²
- podatek od nieruchomości - budowle
Pan Burmistrz: stawka 2 % wartości
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę 2% .
WYNIK GŁOSOWANIA: 4 głosy „za”
Jednogłośnie przyjęto stawkę 2% wartości.
Projekt uchwały dot. podatku od nieruchomości stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
- podatek leśny
Pan Burmistrz zaproponował, stawkę zawartą w komunikacie Prezesa GUS.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie tę stawkę.
WYNIK GŁOSOWANIA: 4 głosy „za”
Zaakceptowano jednogłośnie w/w propozycję. Gmina Kępice pozostaje więc przy stawce ogłoszonej w komunikacie Prezesa GUS.
Ad.3
Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Burmistrz zaproponował cenę 1 kwintala żyta przyjmowanego jako podstawę do przeliczenia podatku rolnego w roku 2007 w wysokości 30,00 zł.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawioną propozycję.
WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie - 4 głosy „za” przyjęciem stawki zaproponowanej w projekcie uchwały.
Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.4
Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Burmistrz: stawka 40,00 zł od każdego psa
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawioną propozycję.
WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie - 4 głosy „za” przyjęciem stawki zaproponowanej w projekcie uchwały.
Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.5
Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawioną propozycję.
WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie - 4 głosy „za” przyjęciem stawek zaproponowanych w projekcie uchwały.
Ad.6
Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawioną propozycję.
WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie - 4 głosy „za” przyjęciem stawek zaproponowanych w projekcie uchwały.
Ad.7
Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawioną propozycję.
WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie- 4 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.
Ad.8
Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawioną przez pana Burmistrza propozycję stawek t.j. za składowanie i utylizację odpadów komunalnych – 16,30 zł/m³ (netto), za składowanie skratek – 59,56 zł/m³ (netto).
WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie - 4 głosy „za” przyjęciem stawek zaproponowanych w projekcie uchwały.
Ad.9
Zapis dyskusji na ten temat znajduje się na nośniku magnetycznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawioną propozycję.
WYNIK GŁOSOWANIA: jednogłośnie - 4 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.
Na koniec posiedzenia wywiązała się dyskusja nie związana z porządkiem posiedzenia. Podczas niej pan Zenon Słomski zadał dwa pytania następującej treści panu Burmistrzowi:
Pan Zenon Słomski: Pierwsze moje pytanie jest takie. Ze względu na suszę tegoroczną i opady deszczu i na słabe gleby na naszym terenie czy wpłynęły do pana jakieś podania o przesunięcie terminu płatności podatku i umorzenie. Drugie pytanie: dlaczego nie wykonano w tym roku inwestycji wodociągowej z Barwina do Korzybia?
Z odpowiedzi pana Burmistrza wynika,że inwestycja wodociągowa nie zostanie zrealizowana w roku bieżącym ze względu na przedłużoną procedurę otrzymania pozwolenia na budowę. Ze względu na późne wydanie pozwolenia nie rozpoczęto procedury przetargowej bo jej rozstrzygnięcie nastąpiłoby dopiero w styczniu, a to nie pora na wykonanie takich prac. Prace te będą rozpoczęte łącznie z procedurą przetargową w roku 2007.
W odpowiedzi na pytanie pierwsze pan Burmistrz poinformował,że wpłynęły takie wnioski.Sprawy zostały załatwione odmownie w każdym przypadku dlatego,że podatek się płaci nie od efektów pracy, czy od zbiorów a za posiadanie ziemi.
Szczegółowy zapis dyskusji znajduje się na nośniku magnetycznym stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący komisji:
Beata Kropidłowska Henryk Palewski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 12-12-2006 08:32 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 12-12-2006 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 12-12-2006 08:32 |