Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr 1/2006 z Sesji Rady Miejskiej w Kępicach

 

 

 


PROTOKóŁ NR  I/2006

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

 W KęPICACH

Z DNIA 27 LISTOPADA 2006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ.13,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.16.30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej poprzedniej kadencji Pan Eugeniusz Wiśniewski poinformował wszystkich zebranych na dzisiejszej sesji ,że zgodnie z art.20 ust.2ustawy o samorządzie gminnym pierwszą sesję nowo wybranej rady gminy zwołuje przewodniczący poprzedniej kadencji Rady , co uczynił.

Pan Eugeniusz Wiśniewski pogratulował radnym wyboru i życzył owocnych obrad na sesjach dla dobra mieszkańców gminy .

 

 

Po wysłuchaniu hymnu państwowego Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur korzystając z okazji, iż w sesji biorą udział sołtysi, podziękował  za pracę w sołectwie Warcino Panu Andrzejowi Bogusławskiemu sołtysowi sołectwa, oraz pogratulował nowo wybranym sołtysom  :Pani Ewie Gębczyńskiej – sołtysowi  sołectwa Biesowice  oraz Panu Leszkowi Michlewiczowi  sołtysowi sołectwa Warcino, życząc aby nigdy nie opuścił ich  zapał  ,a wykonywana  praca dawała zawsze satysfakcję.          

 

Do czasu wyboru Przewodniczącego Rady, sesje prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na sesji, dlatego  o poprowadzenie pierwszej sesji Pan Eugeniusz Wiśniewski  poprosił  Pana Zenona Słomskiego radnego z Korzybia .

 

 

(0,04,58)Realizując porządek obrad proponowany w zawiadomieniach Pan Zenon Słomski otworzył I Sesję Rady Miejskiej w Kępicach  słowami:”otwieram pierwszą sesję V Kadencji Rady Miejskiej w Kępicach „.

Następnie przywitał gości w osobach:

 

  

Burmistrza  Kępic  – Pana Marka Piotra Mazura

Panią Janinę Kończak – Skarbnika Kępic

Pana Sławomira Ziemianowicza- Wicestrostę Powiatu Słupskiego oraz radnego powiatowego

Panie i Panów Dyrektorów i Kierowników  gminny jednostek organizacyjnych

Panie i Panów sołtysów

Panie i Panów radnych Rady Miejskiej

-listy w załączeniu –załącznik nr 1i 2.

 

Na podstawie listy obecności ,stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.- zał. nr 3

 

(o,6,24)Ad 2.Prezentacja radnych(krótka własna charakterystyka )

 

Pan Zenon Słomski  poprosił radnych  o kilka słów informacji o sobie w celu bliższego zapoznania się. 

Każdy z radnych zaprezentował się .

 

 

 

 

 

(0,11,49)Ad 3.Ślubowanie radnych.

 

Prowadzący sesję Pan Zenon Słomski odczytał rotę ślubowania , która stanowi załącznik nr 4 do protokołu ,a następnie każdy z radnych w kolejności zgodnie z listą obecności, którą odczytał Pan Paweł Lisowski –najmłodszy wiekiem radny,  wypowiedział   słowo ”ślubuję” .

 

Niektórzy radni złożyli ślubowanie z dodaniem zdania: ”Taki mi dopomóż Bóg”

 

Prowadzący podziękował radnym za złożenie ślubowania.

 

(0,14,04)AD 4.Przyjęcie porządku obrad.

 

Pan Zenon Słomski zaproponował porządek obrad dzisiejszej sesji, który przedstawia się następująco:

1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.Prezentacja radnych(krótka własna charakterystyka).

3.Ślubowanie radnych.

4.Przyjęcie porządku obrad.

5.Wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej

a)zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Miejskiej

b)prezentacja kandydatów na Przewodniczącego Rady

c)powołanie komisji skrutacyjnej.

d)zgłaszanie kandydatów do komisji skrutacyjnej

e)przyjęcie składu komisji

f)ukonstytuowanie się komisji

g)przedstawienie przez przewodniczącego komisji regulaminu wyboru Przewodniczącego rady

h)głosowanie

i)ogłoszenie wyników i odczytanie uchwały

6.Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Miejskiej prowadzenia sesji od radnego seniora.

7.Projekt uchwały w sprawie ilości Wiceprzewodniczących Rady

8.Interpelacje radnych

9.Wnioski i oświadczenia radnych i zakończenie sesji .

 

Uwagi do przedstawionego porządku wnieśli:

(0,16,27)Pan Marek Piotr Mazur – Burmistrz Kępic prosił o wprowadzenie następujących zmian do porządku obrad :

1)wykreślenie z porządku punktu nr 8 „interpelacje radnych,

2) w miejsce tego punktu wprowadzić projekt uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady

3) jako punkt 9 wprowadzić projekt uchwały w sprawie powołania składów osobowych stałych komisji Rady, chodzi o zadeklarowanie się Państwa  do pracy w komisjach, ze względu na pilną potrzebę rozpoczęcia  prac w komisjach rady.

Punkt 9 będzie punktem 10 porządku obrad.

 

Do pomocy w prowadzeniu sesji -do liczenia głosów Pan Słomski poprosił Pana Andrzeja Reszetar.

 

Głos w dyskusji zabrali:

(0,18,50)Pan Eugeniusz Kluk – prosił Pana Burmistrza o precyzyjniejsze określenie się konieczności powołania na dzisiejszej sesji składów komisji

(0,19.11)Pan  Marek Piotr Mazur – chodzi tutaj o deklarację pracy w poszczególnych komisjach ,aby można podjąć w najbliższym czasie prace.

Pan Eugeniusz Kluk – tzn., że dzisiaj Rada nie będzie zatwierdzała składów komisji 

(0.19,34)Pan Marek Piotr Mazur  -rada zatwierdzi składy komisji, ale bez ukonstytuowania się ich

Pan Eugeniusz Kluk –sprecyzował swoje pytanie dokładniej

Pan Burmistrz – wyjaśnił, że chodzi o powołanie składów osobowych komisji, ze względu na prace nad stawkami podatkowymi, projektem budżetu.

 

(0,21,38)Pan Zenon Słomski prowadzący sesję zaproponował przystąpienie do głosowania, wprowadzenia do porządku pierwszego projektu uchwały zaproponowanej przez Burmistrza.

(0,20,51)-Pan Kluk Eugeniusz  - w pierwszej kolejności powinniśmy głosować wniosek Pana Burmistrza  tj, wykreślenie  punktu 8 interpelacje radnych i dopiero później następujące wnioski Pana Burmistrza

 

(0,21,30)Głosowanie wniosków przedstawionych przez Pana Burmistrza.

 

Pan Zenon Słomski poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone przez Pana Burmistrza:

1)o wykreślenie z porządku obrad punktu interpelacje radnych.

Powyższy wniosek został przyjęty 14głosami „za”

 

2)o wprowadzenie do porządku obrad jako punktu 8 porządku: projektu uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego, Wiceprzewodniczących Rady

Wniosek przeszedł jednogłośnie.

 

3)o wprowadzenie do porządku obrad jako punktu 9 porządku : projektu uchwały w sprawie powołania składów osobowych stałych komisji Rady. 

Zaproponowana zmiana została przyjęta jednogłośnie .

 

Pan słomki prowadzący sesję. poinformował radnych o wprowadzeniu zmian do porządku. Porządek po zmianach został poddany pod  głosowanie i przyjęty jednogłośnie.

 

 

 

 

 

(0,2405)AD 5.Wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej

 

a)zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Miejskiej

 

Pan Słomski Zenon poinformował, że zgodnie z art.19 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym Rada gminy ze swego grona wybiera przewodniczącego bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady , w głosowaniu tajnym.

 

Prowadzący poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Pani Ilona Janczewska- zgłosiła kandydaturę Pana Marka Busłowicza wraz z uzasadnieniem. Kandydat wyraził zgodę na kandydowanie.

Pan Krzysztof Bińczak – zgłosił kandydaturę Pana Eugeniusza Kluka wraz z uzasadnieniem. Kandydat wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Innych kandydatur nie zgłoszono .

 

Prowadzący sesję stwierdził, że kandydatami na przewodniczącego rady są:

Pan Marek Busłowicz i  Pan Eugeniusz Kluk

 

(0,27,42)b) prezentacja kandydatów na Przewodniczącego Rady

 

Kandydaci w kilku słowach zaprezentowali się jako pierwszy pan Marek Busłowicz, a następnie Pan Eugeniusz Kluk .

 

(o,30,40)c)powołanie komisji skrutacyjnej.

 

Pan Zenon Słomski poinformował, że powołanie komisji skrutacyjnej, jest konieczne przy głosowaniu tajnym, a takie głosowanie przeprowadza się w przypadku wyboru Przewodniczącego Rady.

Zaproponował, aby skład komisji skrutacyjnej liczył trzy osoby. Brak innych propozycji.

 

d) zgłaszanie kandydatów do komisji skrutacyjnej

 

Zgłoszenia dokonali:

Pan Paweł Lisowski zgłosił kandydaturę Pani Joanny Rabendy. Kandydatka wyraził zgodę na kandydowanie do składu komisji skrutacyjnej .

 

Pani Mariola Kmieć zgłosił kandydaturę Pani Marii Zegadło. Kandydatka wyraził zgodę na kandydowanie do składu komisji skrutacyjnej .

 

Pan Eugeniusz Kluk zgłosił kandydaturę Pana Henryka Palewskiego. Kandydat wyraził zgodę na kandydowanie do składu komisji skrutacyjnej .

 

Skład komisji skrutacyjnej w osobach :

Pani Rabenda Joanna

Pani Maria Zegadło

Pan Henryk Palewski

prowadzący sesję poddał pod głosowanie.

 

Powyższy skład komisji został przyjęty jednogłośnie.

 

(0,32,59)f)ukonstytuowanie się komisji

 

Pan Słomski zaproponował 5 minutowa przerwę, aby komisja mogła się ukonstytuować tzn. wybrała ze swego grona przewodniczącego.

 

Przewodniczącym Komisji skrutacyjnej wybrany został Pan Henryk Palewski.

 

(0,47,02)g)przedstawienie przez przewodniczącego komisji regulaminu wyboru Przewodniczącego rady

 

Przewodniczący komisji skrutacyjnej Pana Henryk Palewski przedstawił zasady- regulaminu wyboru przewodniczącego, który stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Prowadzący ogłosił 10 minutową przerwę, w której komisja przygotowała karty do głosowania. 

 

(0,52,51-0,59,35 h)głosowanie

 

Członkowie komisji rewizyjnej zgodnie z przyjętym regulaminem wyboru na przewodniczącego wywoływali poszczególnych radnych do dokonania aktu głosowania w miejscu wskazanym wydając im kartkę do głosowania

 

Ze względu na dalsze prace komisji skrutacyjnej związane z przeliczeniem głosów Pan Słomski ogłosił 10 minutową przerwę.

 

W trakcie przerwy Pan Burmistrz prosił o  deklarowanie się  co do pracy w poszczególnych komisjach  rady ,poza komisją rewizyjną

 

Po przerwie 

(1,12,08)i)ogłoszenie wyników i odczytanie uchwały

 

Przewodniczący komisji skrutacyjnej Pan Henryk Palewski  odczytał protokół komisji  skrutacyjnej, z którego wynika ,że Przewodniczącym Rady Miejskiej w Kępicach został wybrany Pan MAREK BUSŁOWICZ

Protokół komisji skrutacyjnej wraz z kartami do glosowania stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

(1,13.35)W związku z powyższym Pan Słomski odczytał uchwałę nr I/1/2006 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach, która stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

 

(1,14,12)Ad 6.Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Miejskiej prowadzenia sesji od radnego seniora.

 

Pan Zenon Słomki przekazał dalsze prowadzenie sesji  Panu  Markowi Busłowicz nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej.

 

(1.15,36)Od tego momentu prowadzenie sesji przejął Pan Marek Busłowicz, który podziękował radnym za wybór i przystąpił do dalszej realizacji porządku obrad.

 

(1.16.440Ad 7.Projekt uchwały w sprawie ilości Wiceprzewodniczących Rady

 

Pan Przewodniczący Rady poinformował ,że zgodnie z § 19 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego rady i 1-3 wiceprzewodniczących rady…… . 

Podjecie decyzji co do ilości wiceprzewodniczących rady ustawodawca pozostawił Radzie.

 

Zgodnie z § 18 ust.1 Statutu Gminy który mówi, że „rada wybiera ze swego grona przewodniczącego i wiceprzewodniczącego bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady , w głosowaniu tajnym  - wynika, że Rada Miejska w Kępicach  ma jednego wiceprzewodniczącego.

Jeżeli Rada zmieniłaby powyższy zapis musiałaby podjąć uchwałę o określeniu ilości wiceprzewodniczących oraz o zmianie w statucie Gminy.

 

Radni nie wnieśli innych propozycji.

Z tego względu Rada nie będzie podejmowała uchwały.

 

 

Ad 8.Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego, Wiceprzewodniczących  Rady

 

Pan przewodniczący rady poinformował ,że zgodnie z decyzją Rady, Rada będzie miała jednego Wiceprzewodniczącego Rady.

Wybór Wiceprzewodniczącego Rady odbywa się w ten sam sposób jak Przewodniczącego Rady  tj. w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady.

 

Pan Przewodniczący poprosił o zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Propozycje zgłosili :

Pani Maria Zegadło- zgłosiła kandydaturę Pani Ilony Janczewskiej wraz z uzasadnieniem. Kandydatka wyraziła zgodę na kandydowanie na wiceprzewodniczącego rady .

Pan Eugeniusz Kluk – zgłosił kandydaturę Pana Pawła Lisowskiego wraz z uzasadnieniem. Kandydat wyraził zgodę na kandydowanie na wiceprzewodniczacego rady.

 

 

Kandydatami na wiceprzewodniczącego rady są: Pani Ilona Janczewska i Pan Paweł Lisowski .

 

Następnie Pan Przewodniczący prosił o zgłaszanie kandydatów do komisji skrutacyjnej, która jest wymagana przy głosowaniu tajnym, a takie głosowanie przeprowadza się w przypadku wyboru Wiceprzewodniczącego Rady .

 

 

(1,19,36)Pani Mariola Kmieć zaproponowała, aby skład komisji skrutacyjnej był taki jak przy poprzednim głosowaniu.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek przedstawiony przez Panią Kmieć

 

Powyższy wniosek, a zarazem i skład komisji skrutacyjnej został przyjęty.

 

 

(1.20,39)Pan Przewodniczący poprosił przewodniczącego komisji skrutacyjnej Pana Henryka Palewskiego o przedstawienie regulaminu wyboru wiceprzewodniczącego Rady, który stanowi załącznik nr 8.

 

Następnie prowadzący ogłosił 10 minutową przerwę, w tym czasie komisja przygotowuje karty do głosowania.

 

Po przerwie

 

Pan Przewodniczący poprosił członków komisji rewizyjnej o rozdanie kartek do głosowania i zgodnie z przyjętym regulaminem wywoływanie poszczególnych radnych do dokonania aktu głosowania w miejscu wskazanym.

 

Członkowie komisji rewizyjnej zgodnie z przyjętym regulaminem wyboru na przewodniczącego wywoływali poszczególnych radnych do dokonania aktu głosowania w miejscu wskazanym, wydając im kartkę do głosowania

 

Ze względu na dalsze prace komisji skrutacyjnej związane z przeliczeniem głosów ponownie ogłoszono 10 minutową przerwę.

Po przerwie 

 

(1,50,30)Przewodniczący Rady poprosił przewodniczącego komisji skrutacyjnej o odczytanie protokołu komisji ,z którego wynika, że Wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej w Kępicach została wybrana Pani Ilona Janczewska .Protokół wraz z kartami do głosowania stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

 

(1.51,11)Przewodniczący Rady odczytał uchwałę  nr I/2 /2006 w sprawie  wyboru

Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach ,która stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

(1,54,05)Ad. 9.Ustalenie składów osobowych komisji Rady.

 

Zgodnie z § 32 Regulaminu Rady Miejskiej ,Rada powołała cztery-dzisiaj pracujemy  nad trzema komisjami ,bez komisji rewizyjnej

1)komisję Infrastruktury Społecznej

2)komisję Gospodarczą

3)komisję Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska

 

Państwo radni już wyrazili swój akces pracy w komisji, pozwolę odczytać propozycje składów komisji :

 

Jeżeli nie będzie uwag, odczytać projekt uchwały

 

(1.56,07)Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr I/3/2006 w sprawie powołania składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej

 

Uchwała nr I/3/2006 w sprawie powołania składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

 

 

(1,58,46)Ad 9.Wnioski i oświadczenia radnych i zakończenie sesji .

 

Głos zabrał:

Pan Eugeniusz Kluk – chodzi o dodatkową informację w sprawie budżetu na rok 2007,czyli o przedstawienie budżetu jeżeli jest to możliwe w wersji przedstawionej w zeszłym roku, gdyż jest ona czytelniejsza, stąd moja prośba.

Pani Janina Kończak – Skarbnik Kepic – dzisiaj otrzymacie państwo te materiały. Sadzę ,że te materiały umożliwią państwu bardziej szczegółowa analizę projektu budżetu.

(2.00,34).Pan Sławomir Ziemianowicz – Wicestarosta Powiatu Słupskiego –pogratulował wyboru wszystkim radnym. Ta kadencja będzie czasem realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego ,dużych pieniędzy unijnych ,będzie wymagała od nas wszystkich  wielkiego zaangażowania. Uważam, że jest wiele do zrobienia na terenie naszej gminy, dlatego te nasze działania będą wymagały wiele wysiłku od nas wszystkich ,dla dobra nas wszystkich.

Życzę również Panu Burmistrzowi –elektowi jeszcze przed ślubowaniem bardzo dobrej współpracy. Uważam, że mieliśmy okazję współpracować ze sobą, ta droga jest już przetarta .Na pewno będzie to z pożytkiem dla nas wszystkich.

Pan Ziemianowicz złożył jak najserdeczniejsze życzenia owocnej pracy  Państwu sołtysom, kierownikom jednostek.

 

(2,02.54)Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic –jeszcze raz gratuluję wyboru państwu radnym. Dość duża konkurencja, bo czterech kandydatów na jedno miejsce, świadczy o dużym zainteresowaniu oraz o tym że coraz wyższy  poziom osiągamy przy wyborach samorządowych.

Panu Staroście gratuluję  wyboru do władz powiatowych. Mam nadzieję, że relacje pomiędzy gminą, a powiatem nadal będą się zacieśniać.

Panu Przewodniczącemu i Pani Wiceprzewodniczącej gratuluję wyboru i życzę dobrej współpracy w kierowaniu radą.

 

 

Pan Przewodniczący słowami „ze względu na wyczerpanie porządku obrad zamknął pierwszą sesję Rady Miejskiej w Kępicach”.

 

Załącznikiem do protokołu jest płyta CD.

 

 

 

Sesja nagrywana jest na płycie CD

 która stanowi załącznik do niższego protokołu.                                  

 

Protokołowała

Ewa Derra

 

                                                                  Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                           w Kępicach

                                                                         Marek  Busłowicz   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 13-12-2006 13:33
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 13-12-2006
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 13-12-2006 13:36