Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 2/2006 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 14.12.2006 roku

PROTOKÓŁ NR 2/2006

Z DNIA 14.12.2006 ROKU

Z POSIEDZENIA

 KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Marek Piotr Mazur        -         Burmistrz Kępic,

2.Janina Kończak            -         Skarbnik Kępic,

3.Halina Jankowska         -         pracownik Urzędu Miejskiego,

4.Ilona Janczewska          -         Z-ca Przewodniczącego Rady Miejskiej

 

 

 

                                                           Posiedzeniu przewodniczył

                                                                  Mariola Kmieć

                                                 Przewodnicząca Komisji Infrastruktury

 

 

Porządek posiedzenia:

1.Projekt budżetu Gminy Kępice na rok 2007.

2.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006(projekt uchwały będzie przedstawiony bezpośrednio na sesji )

3.Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2007.

4.Projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz innych uzależnień na rok 2007.

5.Projekt uchwały w sprawie diet radnych.

6.Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza. 

 

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie,przywitała przybyłych gości i członków komisji, a następnie odczytała porządek obrad i zapytała czy są uwagi do przedstawionego porządku. Pani Ilona Janczewska poprosiła o omówienie w pierwszej kolejności punktu 6, który ma referować. Następnie pani Przewodnicząca poddała go pod głosowanie przedstawioną propozycję łącznie z całym porządkiem obrad. Prządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 5 głosami „za”.

 

 

 

Ad.6

 

Projekt uchwały przedstawiła radnym pani Ilona Janczewska Z-ca Przewodniczącego Rady Miejskiej. Stanowi on załącznik do niniejszego protokołu.

 

Pani Ilona Janczewska:W poprzedniej kadencji pan Burmistrz pozyskał środki z zewnątrz w wysokości 4 milionów 200 tysięcy, w większości ta kwota przeznaczona została na oczyszczalnię.Później nastąpiła zmiana umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na oczyszczalnię, z tej kwoty pomniejszono wartość o 828 tysięcy. Umorzenie pożyczek 500 tysięcy złotych co nam dało oszczędności około 5 milionów.W 2003 roku zmniejszono Burmistrzowi wynagrodzenie około 20 %. Jest to sytuacja gdzie został do pensji Burmistrza ustawowo wprowadzony dodatek specjalny w wysokości od 20-40 %. Rada Miejska musiała ten element wynagrodzenia wprowadzić. Ze względu na to,że był to składnik obowiązkowy wynagrodzenia Przewodniczący poprzedniej Rady zapytał Burmistrza czy zgodzi się na obniżenie pensji zasadniczej o 20 %, aby można było w wynagrodzeniu wpisać dodatek specjalny w wysokości 20 %. Uzasadniał to tym,że kadencja dopiero się zaczęła i po roku pracy do tematu podwyższenia wynagrodzenia  się wróci. Burmistrz wyraził na to zgodę niezgodnie z prawem , ale do końca kadencji tym tematem się nie zajęto. Dobrze także wykonywał pan Burmistrz przez okres ostatnich 4 lat budżet. Ponadto Burmistrz uzyskał medal komisji Edukacji Narodowej za wdrażanie projektów do szkół. Przez okres ostatniej kadencji utrzymywane były dobre relacje z innymi instytucjami. Pensja naszego Burmistrza wynosi w chwili obecnej7.305,00 złotych. Dla przykładu podam Państwu zarobki wójtów z gmin porównywalnych do naszej. I tak: Dębnica Kaszubska (przed zmianami) – 8.300,00 zł, Główczyce (po zmianach) – 8.850,00 zł, gmina Ustka (po zmianach) – 9.130,00 złotych.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: komisja opowiedziała się jednogłośnie za przyjęciem projektu uchwały – 5 głosów „za”.

 

 

Ad.1

 

Pani Skarbnik Janina Kończak przedstawiła szczegółowo projekt budżetu gminy na rok 2007. Projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Po zakończonej dyskusji pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: komisja opowiedziała się jednogłośnie za przyjęciem projektu uchwały – 5 głosów „za”.

 

Ad.2

 

Komisja nie omawiała projektu uchwały ponieważ zostanie on przedstawiony radnym bezpośrednio na sesji Rady Miejskiej.

 

Ad.3

 

Projekt uchwały przedstawiła radnym pani Skarbnik. Stanowi on załącznik do niniejszego protokołu.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały – 5 głosów „za”.

 

Ad.4

 

Projekt uchwały przedstawiła radnym pani Halina Jankowska. Stanowi on załącznik do niniejszego protokołu.

 

WNIOSEK KOMISJI: we wszystkie działania programu, w jakie to możliwe,wpisać także zwalczanie narkomanii.

 

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały łącznie z wnioskiem zgłoszonym przez komisję.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały – 5 głosów „za”.

 

Ad.5

 

Projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Podczas dyskusji zgłoszono 2 wnioski formalne dotyczące diet.

 

Pan Paweł Lisowski: Pozostawić diety na tym samym poziomie w wysokości 91,00 złotych.

Pan Jerzy Augustowski: Podnieść dietę do 100,00 złotych.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały z zapisem zaproponowanym przez pana Lisowskiego.

 

WYNIK GŁOSOWANIA: komisja opowiedziała się większością głosów za przyjęciem projektu uchwały z zapisem zaproponowanym przez pana Lisowskiego t.j. pozostawić diety na tym samym poziomie w wysokości 91,00 złotych – 4 głosy „za”, 1 głos „przeciw”.

 

W związku z powyższym głosowanie drugiej propozycji stało się bezzasadne.

 

Po zakończeniu omawiania porządku obrad głos zabrał pan Burmistrz,który poinformował, że RIO prawdopodobnie zakwestionuje nam zapis w uchwałach dotyczących poboru inkasa w zapisie dotyczącym innych osób niż sołtysi. W związku z powyższym do porządku sesji zostaną wprowadzone uchwały które należy poprawić zgodnie z zaleceniami.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                                       Przewodnicząca komisji:

Beata Kropidłowska                                                         Mariola Kmieć

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 28-12-2006 08:50
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 28-12-2006
Ostatnia aktualizacja: - 28-12-2006 08:50