Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr III/ 2006 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 11 grudnia 2006

PROTOKÓŁ NR III/2006

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 11 grudnia 2006

(zwołana w trybie zwyczajnym)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 12,00

                                                    SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.15,30

 

 

 

 

 


Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 14 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności.-załącznik nr 1

 

 

W sesji uczestniczyli:

 

Pan Marek Piotr Mazur        – Burmistrz Miasta i Gminy

Pani Krystyna Pamuła          - Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy

Pani Janina Kończak            - Skarbnik Kępic

Panie i Panowie Dyrektorzy i Kierownicy jednostek gminy -załącznik nr 2

Panie i panowie sołtysi  sołectwa : Pustowo, Płocko, Darnowo, Biesowice, Bronowo, Przytocko, Warcino, Mzdowo –załacznik nr 3

 

Ad 1  a i b.

 

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

 

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.

 

c) Przewodniczący zaproponował następujący porządek dzisiejszej sesji:

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d/przyjęcie protokołów z sesji

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zapytania i wnioski sołtysów.

4.Projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości w roku 2007.

5.Projekt uchwały w sprawie określenia 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice.

6. Projekt uchwały w sprawie podatku od posiadania psów na rok 2007.

7. Projekt uchwały w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2007.

8. Projekt uchwały w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy.

9.Projekt uchwały w sprawie opłaty z składowanie i utylizację odpadów komunalnych na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2007.

10.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006.

11.Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza.

12.Odpowiedzi na interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

13.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie obrad

 

Uwagi do porządku :

(0,2,36)Pan Marek Piotr Mazur –Burmistrz Kępic ,prosił o wprowadzenie do porządku obrad w punkcie 13 : wolne wnioski projektu uchwały w sprawie zmian w uchwale nr XXXIII/2006/2005 Rady Miejskiej w Kępicach dnia 24 lutego 2005 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów. Szczegóły zostaną przedstawione przy omawianiu tego projektu .

(0,03.10)Pan Eugeniusz Kluk - mam pytanie do Pana Burmistrza, czy ta uchwała jest tak pilna, że musimy się dzisiaj nią zajmować. Otrzymaliśmy ją dopiero teraz na sesji.

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur – myślę, że tak bo ona reguluje wewnętrzny układ w radzie i funkcjonowanie rady .Zmiana dotyczy wykreślenia jednego z punktów tej uchwała.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie zaproponowane zmiany w porządku obrad sesji .

Zmiana w porządku obrad została przyjęta 12 głosami „za”, przy 2 głosach wstrzymujących się.

Następnie Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie całość przedstawionego porządku obrad wraz ze zmianami.

Porządek obrad  został przyjęty 14 głosami „za”.

 

(0,05,11)d/przyjęcie protokołów z sesji

 

Pan Przewodniczący poinformował ,że protokół z sesji z dnia 27.11.2006 i z sesji z dnia 4.12.2006 był wyłożony do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.

 

Protokół z sesji z dnia 27.11.2006 i 4.12.2006 został przyjęty 14 głosami „za”.

 

(0,06,09)Ad 2.Interpelacje i zapytania radnych.

 

Interpelacje zgłosili:

 

Pan Henryk Palewski – zgłosił sprawę przesunięcia odpowiedzi na pytania sołtysów jakie są składane na sesji, jako kolejny punkt porządku obrad.

Udzielanie odpowiedzi w jednym z ostatnich punktów porządku obrad sprowadza się do tego, że nie zawsze są na sali osoby zgłaszające.

(0,07,05)Pan Eugeniusz Kluk - prosił o wyjaśnienie następujących spraw:

1)jest potrzeba postawienia tablicy ogłoszeniowej na osiedlu w Biesowicach ,gdyż mieszkańcy skarżą się na brak jakichkolwiek informacji ,a nie zawsze są na „górnych” „Biesowicach ,gdzie są tablice ogłoszeniowe.

2)dotyczy naszej gazety gminnej. Mieszkańcy sugerują, aby w pewnym sensie zmieniła się treść gazety. Mieszkańcy mówią, że za mało wiedzach co dzieje się na sesjach.

3)sprawa herbu –mamy nowy herb, on się już przyjął, jest już używany. Ja uważam, że on nie jest przyjęty przez Rade –były tam pewne uwagi, co do których rada miała się ustosunkować. Poprzednia Rada nie zdążyła się tej sprawy załatwić.

4)czy my kładąc wodociąg i kanalizacje w kierunku Biesowic, nie zajmujemy pasa drogowego. Jeśli tak jest to czy będziemy musieli płacić dla Zarządu Dróg powiatowych i wojewódzkich za zajęcie pasa drogowego. Jeśli tak to w jakiej kwocie.

5)gdzie mogę w Urzędzie zapoznać się ze wszystkimi dokumentami dotyczącymi inwestycji wodociągowej nazwą ja „Kruszka-Kepka”.

 

(0.11.30)Pan Zenon Słomski-

1)autobus PKS tzw. szkolny, który jest w Korzybiu o godzinie 7,30 zabierał dzieci do szkoły specjalnej w Słupsku. Obecnie ten autobus nie jeździ bezpośrednio do Słupsk .Mieszkańcy z Bronowa chcąc jechać do Słupska wysiadają w Barcinie i czekają na inny autobus od 30-40 minut . Podobnie jest z mieszkańcami Korzybia. Jest prośba, aby przywrócić poprzedni kurs autobusu.

2)czy duża odnowa wsi Korzybia jest jeszcze w puli rezerwowej i czy nie trzeba tam nic poprawiać.

3)w Korzybiu jest budowy ośrodek zdrowia. Czy w tym budynku nie można by wygospodarować pomieszczenia, a może innego miejsca-holu np. do przyjmowania interesantów przez p. sołtysa.

4)proszę podać przypuszczalna datę rozpoczęcia przy budowie wodociągu rozdzielczego z Barwina do Korzybia, jak również dokończenie kanalizacji sanitarnej w Korzybiu .Proszę o uściślenie tych dat.

 

(0,14,01)Pan Bronisław Braczkowski – w pomieszczeniach remizy OSP w Korzybiu znajduje się prawdopodobnie środek pianotwórczy „deteor”, który jest przeterminowany i  bardzo cuchnie .Czy nie można go utylizować.

 

(0,14,53)Pan Krzysztof Bińczak –prosił o wyjaśnienie następujących spraw:

1)w imieniu mieszkańców ulicy Kępka –pytanie dotyczy przystanku autobusowego. Są dwie wersje usytuowania tego przystanku: jest wersja przystanku w Zakładzie Produkcji Drewna, inna wersja to ustawienie przystanku przy jezdni .Obecnie przy pracach kanalizacyjnych do Biesowic sensowne byłoby wykonanie zatoczki autobusowej. Uważam, że sensowne byłoby usytuowanie tego przystanku przy jezdni, służyłby on wszystkim, bo przystanek na terenie zakładu byłby tylko dla autobusu szkolnego.

2)chodnik  na ulicy Szkolnej .W tej chwili jest wykonywany chodnik przy ulicy Szkolnej przy budynku parafii. Miałbym propozycje, aby wykonać chodnik po drugiej stronie ulicy Szkolnej ,przy blokach .Brak tego chodnika szczególnie zimą, gdy jest spychany  śnieg powoduje to ,że ludzie mieszkańcy poruszają się po jezdni ,jest to bardzo niebezpieczne .

3)ulica Kochanowskiego – mieszkańcy tej ulicy składali pisemną prośbą w sprawie nawierzchni tej ulicy – nie otrzymaliśmy w tej sprawie odpowiedzi.

Kolejny problem to sprawa wyjazdu z ulicy Kochanowskiego chodzi o ciągłe parkowanie samochodów przy sklepie p. Łobody przez mieszkańców osiedla. Chcąc wyjechać z ulicy Kochanowskiego musimy wjechać na lewy pas jezdni blokując  wjazd pojazdów z ulicy Szkolnej do góry.

 

(0,18,58)Pan Paweł Lisowski - w październiku 2006 Rada Miejska podjęła uchwałę w której upoważniła Pana Burmistrza do kontaktów z firma ,która ma zamiar budować na terenie naszej gminy farmy wiatrowe. Chciałem się zapytać ,czy podjął Pan działania w tej kwestii ,jeżeli tak to jakie .

   

Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z przyjętym porządkiem obrad w punkcie 12.

 

(0,19,55)Ad 3.Zapytania i wnioski sołtysów

 

Pytania zgłosili:

(0,19,59)Pani Rapta Krystyna poruszyła następujące sprawy:

1)prosiła o wyjaśnienie jakie są zasady wynajmu pomieszczeń świetlicy wiejskiej, czy każdy kto jest zainteresowany wynajmem może z sali skorzystać, chodzi o spotkania przedwyborcze.

2)sprawa podatków – nie wiem czy państwo wiecie , w naszej gminie podatki ma mam wysokie. Moi mieszkańcy nie maja uwag co do stawki za mieszkania ,każdy za to musi płacić, ale mają uwagi co do podatku od budynków gospodarczych ,gdzie trzymają drewno ,albo stary rower – stawka proponowana to 6,15zł,a maksymalna to 6,21zł.Nie wiem czy państwo jako radni macie świadomość kto mieszka na tych wsiach, bo ja mam  i wiem, boję się ,że mieszkańcy  nie będą płacić podatków, bo ich nie będzie na to stać. Ja  miałam problem z zebraniem podatku już w zeszłym roku   .

3)sprawa budowy basenu w Kępicach. Uważam, że nad tą sprawą też należy się zastanowić. Może trzeba pomyśleć nad budową przystani kajakowych na rzece Wieprzy , gdyż jak wiem spływy naszą rzeką są atrakcyjne tylko brak jest bazy.

4)mam propozycje dla wszystkich sołtysów- wykonania harmonogramu zadań do realizacji tych bardzo pilnych, tych które wymagają nakładów finansowych ze strony gminy. Zakładam, że taki harmonogram pozwoli nam przypilnowania realizacji zadań, przekazywania informacji radnym z tego terenu, co jest załatwione, a co wy maga załatwienia .

5)musimy na naszym terenie zainwestować w rozwój turystyki ,bo wiemy ,że nie ściągniemy tutaj inwestorów ,aby otworzyć olbrzymie fabryki , więc musi mieć pomysły na rozwój turystyki .Z tym związane jest moje pytanie odnośnie terenów naprzeciw jeziora Obłęskiego ,gdzie osoby fizyczne wykupiły te  gruntu ,ale trzeba  przekwalifikować je z terenów rolnych na tereny rekreacyjne, aby można było postawić sobie tam domek letniskowy i może zaczęło by się coś dziać. Kolejny problem to problem zagospodarowania ,wykorzystania ośrodka wypoczynkowego „Sobótka”. Dzierżawca ośrodka nie ma żadnej inicjatywy  na poprawę  swego funkcjonowania.

6)Pani sołtys pochwaliła ZGKIM za sprawny, bez monitów ze strony Pani sołtys  wywóz plastików i szkła .

 

(0,27,09)Pani Beata Gładysz-sołtys wsi Darnowo przedstawiła problem  złej nawierzchni -pogłębiająca się dziura  na odcinku od Kępki do Biesowic  na łuku drogi ,przy mostu . W tym miejscu droga została wcześniej podmyta przez wody gruntowe, ubytek został naprawiony ,ale w tym miejscu powstaje znów dziura. Jest to droga bardzo uczęszczana ,powiększająca się dziura stwarza niebezpieczeństwo.

Druga sprawa  to sprawa  podatków –jeśli radni podniosą podatki to  ja nie będę roznosiła decyzji, ponieważ to sołtysi wysłuchują nie miłe słowa pod adresem podatników.

 

(0,28,10)Pan Leszek Michlewicz – jako radny składałem interpelację na temat działek pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne w miejscowości Warcino. Jest zainteresowanie przez osoby przyjezdne możliwością kupna działek pod budownictwo, może przy wyjeździe z Warcina po lewej stronie. Uważam, że trzeba zająć się ta sprawą .        

 

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone pytania zostaną udzielone wraz z interpelacjami radnych w punkcie 12 porządku obrad.

 

(0,30,48)AD 4.Projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości w roku 2007.

 

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości na rok 2007 był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć –Komisja Infrastruktury Społecznej- w większości na posiedzeniu komisji przeszły stawki zaproponowane przez p. Burmistrza z wyjątkiem punktu :od 1 m2 powierzchni gruntów pozostałych - stawka 0,26zł .

Pan Andrzej Reszetar– Komisja Gospodarcza – w większości przypadków komisja przyjęła zaproponowane stawki przez p.Burmistrza, jedynie w przypadku gruntów pozostałych od 1m2 powierzchni przyjęliśmy stawkę 0,28zł/ m2 -4 głosami „za”, przy 3 głosach wstrzymujących się .

Henryk Palewski –Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- komisja głosowała tak jak poprzednie komisje, w przypadku podatku od gruntów pozostałych komisja zaakceptowała stawkę 0,28zł/m2- 2 głosami „za”, 1 głosem przeciw,1 głosem wstrzymującym się.

 

Pan Przewodniczący Rady - z przedstawionych opinii różnica w podatku od nieruchomości występuje tylko w podatku od 1 m2 powierzchni gruntów pozostałych –dwie komisje zaproponowały 0,28zł/m2, jedna komisja Infrastruktury 0,26zł/m2, Pan Burmistrz 0,30zł/m2.

 

(0,33,24)Pan Marek Piotr Mazur –Burmistrz Kępic– nie pamiętam sesji podatkowej na której państwo sołtysi nie podnosiliby sprawy wysokości podatków. Ja rozumiem ,że jest to pewna trudność ale z drugiej strony pojawia się lista spraw które z tych podatków musi być zrealizowana .Proszę ocenić jak wybierali mieszkańcy w tych wyborach ,czy wybrali program zachowawczy ,czy program rozwoju i kontynuacji programów działania.

Jeśli nie ma pieniędzy to nic nie można zrealizować. Skuteczność realizacji podatków nie była zła. W większości przypadków pytano mnie kiedy my się doczekamy tego co się doczekali inni.

Po dyskusji dwóch komisji, w której uczestniczyłem przyjąłem argumentacje i proponuję zrobić autopoprawkę do mojej propozycji i zaproponować stawkę 0,28 zł/m2 od gruntów pozostałych,

Chciałbym poinformować państwa sołtysów, że wielkość podatku rolnego jest po stawkach minimalnych.

Różnica w podatkach od budynków mieszkalnych, a od budynków gospodarczych jest to pewna filozofia państwa ,które takie różnice w tych stawkach przyjęło, że mieszkanie  jest rzeczą niezbędna dla każdej rodziny ,ale niekoniecznie szopka ,a w naszych realiach niekoniecznie ,aż tyle szopek. 

 

 

 

Pan Przewodniczący zaproponował przegłosowanie stawki 0,28zł od gruntów pozostałych  jako pierwszej. :

Głosowanie przedstawia się następująco:

„za”  - 9 radnych

„przeciw” 5 radnych

Powyższa stawka została przyjęta.

 

(0,41,31)Pan Eugeniusz Kluk – komisja Infrastruktury zaproponowała stawkę 0,26 zł/m2 ,dziwię się, dlaczego nie głosujemy stawki daleko idącej tj.0,26 zł.

To, że Pan Burmistrz prosił o głosowanie stawki 0,28 nie sądzę, aby zwalniało nas od głosowania wniosku komisji.

Pan Marek Piotr Mazur – pytanie co dla kogo jest wnioskiem daleko idącym. Ja przychyliłem się do wniosku dwóch komisji i mojej pozycji którą mama prawo przedłożyć.W związku z tym dalej idącą i satysfakcjonującą jest stawka 0,28zł/m2.

(0,42,32)Pan Eugeniusz Kluk – mama prawo jeśli mam wątpliwości zwrócić się z tym pytaniem. Nadal uważam, że była to propozycja komisji i jest ona daleko idąca, bo niższa. Nie ukrywam, że moja propozycja podatkowa była za utrzymaniem obecnych stawek podatkowych.

 

(0,43,38)Pan Paweł Lisowski - składam wniosek, aby uchwałę w sprawie podatku od nieruchomości nie głosować w całości, a każdy z tych podatków głosować osobno.

(0,43,55)Pan Marek Piotr Mazur – projekt uchwały, poza tą jedną poprawka, która była głosowana odrębnie we wszystkich pozostałych pozycji była zgodność, wnoszę o przegłosowanie całości uchwały blokiem. Panie radny Lisowski głosujemy uchwałę, a nie poszczególne paragrafy uchwały.

 

Pan Przewodniczący zaproponował przegłosowanie wniosku p. radnego Lisowskiego:

Głosowanie przedstawia się następująco:

„za”  - 5 radnych

„przeciw” 9 radnych

Wniosek nie został przyjęty.

 

Pan Przewodniczący zaproponował przegłosowanie wniosku p. Burmistrza o głosowanie w całości uchwały:

Głosowanie przedstawia się następująco:

„za”  - 9 radnych

„przeciw” 4 radnych

„wstrzymującym” – 1 radny

Wniosek  został przyjęty.

Pan Kluk Eugeniusz – odpowiedź p. Burmistrza na wniosek p. Lisowskiego była jednoznaczna. Ja pamiętam, że przez cztery lata poprzedniej kadencji nie musieliśmy głosowaliśmy nad tym czy musimy głosować oddzielnie każdą pozycje podatku, po prostu głosowaliśmy. Nie wiem dlaczego nie zrobiliśmy tego dzisiaj.

 

(0,47,05)Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur – Pan myli fakty, głosowaliśmy pewne poprawki, które zgłaszały odrębnie komisje. Tym razem zgodność ze wszystkich pozostałych powoduje, że powinniśmy głosować je w bloku.

Głosuje się projekt uchwały, a nie paragrafy i punkty w uchwale.

 

(0,47,52) Pan Krzysztof Bińczak- większość obecnych tu radnych to radni z bardzo małym doświadczeniem-bo zaledwie miesiąc, mam świadomość, że zostaliśmy wybrani przez naszych mieszkańców, wyborców i uważam, że powinniśmy realizować nasze deklaracje, ustalenia. Potwierdzam, to co mówiła p.Rapta w sprawie podatków, a my miesiąc po wyborze podejmujemy decyzje o podwyższeniu podatków, a na kolejnej sesji będzie mówić o dietach i wynagrodzeniach tj. o pieniądzach wydawany na radnych itp. nie biorąc pod uwagę analizy wszystkich wydatków. Nie przekonuje mnie to, że podatki warunkują rozwój gminy, gdzie w skali wydatków gminy ona stanowią zaledwie 1/5dochodów.Chciałbym wiedzieć bo w radzie są państwo sołtysi jaka jest ściągalność podatków na terenie naszej gminy.

 

(0,50,14)Pan Marek Piotr Mazur –Burmistrz Kępic –o tych wszystkich argumentach rozmawialiśmy na posiedzeniach komisji. Radny powinien głosować tak jak mu podpowiada sumienie i nie oczekiwać że wszyscy sprostają tym oczekiwaniom jakie ma Kolega, bo wcale się z tym nie musi zgadzać każdy inny radny.

Ściągalność podatku jest na poziomie 92-93 % czyli licząc, że są stałe umorzenia dla osób najbiedniejszych na indywidualne podania to można powiedzieć, że mamy prawie 100 % działalność.

To, że wybory odbyły się w miesiącu listopadzie, a w grudniu uchwala się budżety to nie jest moja winą, ani państwa wina, że jedne z pierwszych decyzji to są uchwały około budżetowe i budżet. W grudniu przy omawianiu budżetu będzie widać ile zadań może być zrealizowanych z naszych dochodów. Nasi mieszkańcy oczekują, aby działo się więcej i taki programem chcę realizować.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały nr III/5/2006 w sprawie podatku od nieruchomości w roku 2007

 

Uchwała nr III/5/2006 w sprawie podatku od nieruchomości w roku 2007została przyjęta 9 głosami „za” przy 5 głosach przeciwnych i stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

(0,54,25)AD 5.Projekt uchwały w sprawie określenia 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice.

 

 

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć –Komisja Infrastruktury Społecznej- projekt uchwały został przyjęty 8 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym

Pan Andrzej Reszetar –Komisja Gospodarcza - projekt uchwały został przyjęty 5 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym i 1 głosie przeciwnym.

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- projekt uchwały został przyjęty 4 głosami „za” – jednogłośnie.

 

Jak wynika z przedstawionych opinii stawka podatku rolnego przez wszystkie komisje została przyjęta w wysokości zaproponowanej przez Pana Burmistrza.

 

Brak pytani uwag .

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały nr III/6/2006 w sprawie w sprawie określenia 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice.

 

Uchwała nr III/6/2006 w sprawie w sprawie określenia 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice została przyjęta 13 głosami „za” przy 1 głosie przeciwnym i stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

(0,58,14)Ad 6. Projekt uchwały w sprawie podatku od posiadania psów na rok 2007.

 

Pana przewodniczący poinformował, że projekty uchwał w sprawie podatku od posiadania psów na rok 2007 na obszarze gminy Kępice był omawiany na posiedzeniach komisji.

Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć –Komisja Infrastruktury Społecznej – komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pan Andrzej Reszetar –Komisja Gospodarcza – komisja 6 głosami „za, przy jednym głosie wstrzymujących

Pan Henryk Palewski –Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

 

Jak wynika z przedstawionych opinii stawka podatku od posiadania psów przez wszystkie komisje została przyjęta w wysokości zaproponowanej przez Pana Burmistrza.

 

Pytania:

Pani Krystyna Rapta – sołtys wsi Przytocko – pojawiła się w prasie informacja, że nie będzie podatku od posiadania psów.

Pan Marek Piotr Mazur – Burmistrz Kępic – faktycznie gazeta Rzeczpospolita napisała, natomiast w ustawie wyłączono punkt dot. psów i samochodów do 3,5 tony. Te punkty nie weszły w życie gdyż są przedmiotem dyskusji w Senacie. Także podatek od psów obowiązuje na rok 2007.

(1,00,38)pan Eugeniusz Kluk- dochodzę do wniosku, że podnosząc ten podatek ,każemy tych którzy płacą ten podatek .Czy nie warto byłoby, aby w połowie marca był wywieszony komunikat, informacja o tym ,aby zapłacić za psa w celu przypomnienia. Może to przypomni zapominalski m o zapłaceniu podatku.

 

Pan Marek Piotr Mazur – ja myślę, że takie komunikaty się pojawią, bo termin płacenia podatku jest inny jak dla pozostałych podatków, może z dodatkową informacją o ulgach w tym podatku.

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr III/7/2006 w sprawie w sprawie podatku od posiadania psów na rok 2007.

 

Uchwała nr III/7/2006 została przyjęta w sprawie w sprawie podatku od posiadania psów na rok 2007 została przyjęta 14 głosami i stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

Pan Przewodniczący zaproponował 10 minutową przerwę.

 

Po przerwie

 

(1,25,20)Ad 7. Projekt uchwały w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2007.

 

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekty uchwały w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2007 był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć– Komisja Infrastruktury Społecznej- projekt uchwały został przyjęty 7 glosami „za” ,przy 1 głosie wstrzymującym

Pan Andrzej Reszetar –Komisja Gospodarcza – 5 głosów za, przy dwóch głosach  wstrzymujących się.

Pan Henryk Palewski –Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska – projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie -4”za”. 

 

 

Jak wynika z przedstawionych opinii stawka rocznych stawek podatku od środków transportu przez wszystkie komisje została przyjęta w wysokości zaproponowanej przez Pana Burmistrza.

 

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr III/8/2006 w sprawie w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2007.

 

Uchwała nr III/8/2006 w sprawie w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2007 została przyjęta 14 głosami „za” i stanowi załącznik nr 7 do protokołu .

 

(1.35,37).Projekt uchwały w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy.

 

Pan przewodniczący poinformował, iż projekty uchwał w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć–Komisja Infrastruktury Społecznej - -uchwała została przyjęta 8 głosami „za”

Pan Andrzej Reszetar –Komisja Gospodarcza- komisja jednogłośnie 7 głosami „za” przyjęła projekt uchwały

Pan Henryk Palewski –Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja  4 głosami „za” przyjęła zaproponowany projekt uchwaly.

 

Jak wynika z przedstawionych opinii stawka opłaty targowej przez wszystkie komisje została przyjęta w wysokości zaproponowanej przez Pana Burmistrza.

 

Brak pytań

 

Pan Przewodniczący przedstawił  projekt uchwały nr III/9/2006 w sprawie  stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy.

 

 

Uchwała nr III/9/2006 w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy została przyjęta 14 głosami „za i stanowi załącznik nr  8 do protokołu .

 

(1,40,37)Ad 9.Projekt uchwały w sprawie opłaty z składowanie i utylizację odpadów komunalnych na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2007.

 

 

Pan przewodniczący poinformował, że projekty uchwał w sprawie opłaty z składowanie i utylizację odpadów komunalnych na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2007, był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć – Komisja Infrastruktury Społecznej - projekt uchwały został przyjęty 7 głosami „za”

Pan Andrzej Reszetar –Komisja Gospodarcza – projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie

Henryk Palewski– Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska – 4 osoby „za” – uchwala została przyjęta jednogłośnie.

 

Przedstawione opinie opłaty za składowanie i utylizacje odpadów przez wszystkie komisje została przyjęta w wysokości zaproponowanej przez Pana Burmistrza.

 

Brak pytań

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr III/10/2006 w sprawie w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy.

 

Uchwała nr III/10/2006 w sprawie w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2007 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy została przyjęta 14 głosami „za „ i stanowi załącznik nr 9 do protokołu .

 

 

(1,44,20)Ad 10.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006.

 

Pan Przewodniczący poinformował, że projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006 był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć –Komisja Infrastruktury Społecznej – projekt uchwały został przyjęty 8 głosami „za”

Pan Andrzej Reszetar –Komisja Gospodarcza – jednogłośnie 7 głosów „za” przyjęciem uchwały

Pan Henryk Palewski –Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska – 4 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.

 

Brak pytań.

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr III/11/2006 w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006.

 

 Uchwała nr III/11/2006 w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006 została przyjęta 14 głosami „za” i stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

 

(1.50,53)Ad 11.Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza.

 

 

Pan Przewodniczący Rady poinformował, że projekty uchwał w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć  –Komisja Infrastruktury Społecznej – 6 osób „za”, dwie wstrzymały się od głosu

Pan Andrzej Reszetar –Komisja Gospodarcza – 6 głosów „za”, 1 wstrzymujący się

Pan Henryk Palewski –Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- 4 głosy „za”

 

Pan Paweł Lisowski -zwrócił się z pytaniem do Pana radcy prawnego :rada wykonuje względy pracowały w stosunku do burmistrza. Rada może upoważnić przewodniczącego rady do wykonywania tych czynności – to jest jasne.

Mam  pytanie do § 3 projektu uchwały, czy przewodniczący rady może wykonywać te czynności także po upływie kadencji rady, z tego co wiem nie ,dlatego proszę o wyjaśnienie .

Pan Andrzej Wieliczko- radca prawny - zapis ten został wprowadzony na podstawie sytuacji jaka zaistniała w tym roku. Mandat i upoważnienie przewodniczącego rady wygasł 27 października br . Jak wiemy nowy Pan przewodniczący został wybrany dopiero 27 listopada br.,a więc przez miesiąc czasu nie było osoby ,która była upoważniona do reprezentowania pracodawcy  wobec pana Burmistrza, stad pojawił się taki zapis. Ja uważam, że jeżeli ustawodawca dał upoważnienie rady do scedowania niektórych kompetencji na przewodniczącego rady, to uznaliśmy, że jest możliwe upoważnienie przewodniczącego w taki zakresie jaki wynika z uchwały.

Jeżeli nadzór będzie miał inne zdanie to będzie podejmował stosowane decyzje w tym zakresie.

Pan Marek Piotr Mazur – Burmistrz Kępic – z jednej strony mówi się o ustawie o samorządzie, gdzie rada sprawuje funkcje pracodawcy w stosunku do burmistrza i faktycznie można byłoby się zastanawiać nad upoważnieniem przewodniczącego po zakończeniu kadencji, ale jest również zapis w kodeksie pracy ,że nie ma pojęcia zniknięcia pracodawcy w stosunku do pracownika. Więc mówimy o sprzeczności dwóch zapisów: delegacji o której tu mówimy i czy ona może być dana, ale z drugiej strony brak pracodawcy w stosunku do pracownika. Takich sytuacji ustawodawca nie przewidział. Myślę, że nie naruszamy tu prawa, a jeżeli nadzór stwierdzi, że jest inaczej, to musi to uzasadnić.

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr III/12/2006 w sprawie w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza.

 

Uchwała nr III/12/2006 w sprawie w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza została przyjęta 9 głosami „za” przy 4 głosach wstrzymujących (brak p.Zegadło)i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

 

 

(1,59,44)Ad 12.Odpowiedzi na interpelacje radnych i zapytania sołtysów

 

Pana Burmistrza udzielił odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych i zapytania sołtysów

 

(1,59,51)Odpowiedź na interpelację zgłoszoną przez p. Henryka Palewskiego-

dot. odpowiedzi na zapytania sołtysów – uważam, że jest to zasadne i w następnych zawiadomieniach na sesję rady ten punkt będzie wpisany zaraz po zapytaniach sołtysów.

 

(2,00,37)Odpowiedź na interpelację zgłoszoną przez p. Eugeniusza Kluka –

1)tablica na osiedlu – wniosek słuszny - tablica się pojawi.

2)deklaruje, że w gazetce taka informacja o stanowiskach rady będzie się pojawiała. Na pewno będzie więcej informacji o sesjach. Takie informacje będą pojawiały się również w telewizji kablowej w formie komunikatu.

3)herb – ten herb nie został faktycznie poprawiony tak jak komisja heraldyczna wnioskowała, natomiast  wysłany do zatwierdzenie został przyjęty przez radę i to nas upoważnia do tego aby go używać. Nie ma mamy to jedynie wpisanego w rejestry. Będziemy się strać sami poprawić ,zweryfikować te zmiany.

4)zajęcie pasa drogowego – ten teren po którym jest budowana sieć kanalizacyjna sięga pasa drogowego ,terenów leśnych ,a niekiedy i terenów kolejowych i w każdym z nich są opłaty .Opłaty związane z korzystaniem z pasa drogowego w pasie dróg powiatowych są bardzo wysokie. Opłaty te ustala rada powiatu, stąd na jednej z sesji (na której był wybierany Starosta) poprosiłem radnych o zajęcie się tą sprawą i przygotowuję wniosek w tej sprawie. Ułożenie rur  na odcinku  do Biesowic  wynosi około 30.000zl rocznie + coroczna waloryzacja. W tych sprawach będziemy monitować aby dla inwestycji komunalnych te stawki były mniejsze, gdyż to są koszty, które wlicza się w stawkę. Chciałem poinformować, że z dniem 1 stycznia ZEC w Kępicach przejmuje od ZUW w Słupsku w administrowanie oczyszczalnię ścieków w Biesowicach, natomiast woda pozostaje w gestii ZUW w Słupsku.

5)o tej dokumentacji postaram się Pana poinformować gdzie i u kogo będzie Pan się mógł z nią zapoznać. Postaram się Panu ją udostępnić osobiście szczególnie na odcinku Kruszka –Kępka.

 

(2,07,16)Odpowiedź na interpelację zgłoszoną przez p. Zenona Słomskiego

1)sprawa autobusu .Wystąpimy do PKS-u w tej sprawie i zorientujemy się co można zrobić. Jeżeli musi być przesiadka to może uda nam się ja ograniczyć czas oczekiwania pomiędzy tymi autobusami.

2)ta duża odnowa jest na liście my jej nie wycofaliśmy, ale sądzę, że należy się nad nią spokojnie zastanowić, a szczególnie nad hierarchia ważności spraw do zrealizowania do kwoty zaplanowanej w budżecie tj. do kwoty 450.000zł,przy wartości całego zadania 1.500.000zł.

3)miejsce dla ośrodku dla sołtysa – nic mi w tej sprawie nie wiadomo, że jest taka potrzeba.

Pan Braczkowski – nie zabiegam o pomieszczenia na biuro, ale szukam pomieszczenia na sprzęt ,który zakupiliśmy.

Pan Burmistrz – na terenie gminy mamy miejsca publiczne z których można korzystać,prowadzenia dyżurów, proszę tylko o takie zgłoszenie.

Zabezpieczenie sprzętu to zupełnie inne pomieszczenie. Co do tego obiektu nie mogę siew tej chwili zadeklarować.

Pan Słomski – chodzi o miejsce gdzie p. sołtys może przyjmować podatek, nie musi przecież tego robić w prywatnym mieszkaniu.

Pan Burmistrz – jeśli będzie taki problem, to może to obywać się w określonym dniu w świetlicy, w szkole, bo w każdej miejscowości taki obiekt jest.

4)czas wybudowania kanalizacji i wodociągu – przed chwilą poprzez podjecie tej uchwały to zadanie przenieśliśmy na rok następny. W tym roku wystąpiły trudności techniczne: przekwalifikowanie gruntów, pozwolenie na budowę, uzyskanie operatu środowiskowego, co nie pozwoliło nam na realizację tego zadania. Jeżeli uda nam się te sprawy załatwić w okresie zimowym –również postępowanie przetargowe to na wiosnę ruszymy z budową. Jest to zadanie wieloletnie, dlatego można je zrealizować w roku 2007,nie umiem określić dokładniej kiedy to nastąpi.

 

(2,13,25)odpowiedź na interpelację zgłoszoną przez p. Bronisława Braczkowskiego

-sprawa deteora- podejmę działania w tym zakresie, aby nie było nieszczęścia.

 

(2,14,07)Odpowiedź na interpelację zgłoszoną przez p. Krzysztofa Bińczak

1)sprawa przystanku w Kępce- dzieci  jadące do szkoły oczekują na autobus po prawej stronie drogi ,przy torach ,w związku z tym tam powinien być przystanek, a tam są tory. Stworzenie tego przystanku po drugiej stronie drogi będzie wymagało przechodzenia przez jezdnie ponieważ autobus zatrzyma się w miejscu wyznaczonym. Zrobiliśmy inną rzecz, usytuowanie przystaniu obok ogródków przy budynkach. W najbliższym czasie ma być tam przeprowadzona wizja lokalna, czy autobus tam wykręci, czy nie. Jeśli autobus by wykręcił to mieszkańcy wsiadaliby na terenie gminnym i w miejscu najbardziej bezpiecznym. Wiem ,że Kierownik PKS w Miastku pozytywnie ustosunkował się do tej sprawy .

Pan Bińczak- czy to by obowiązywało wszystkie kursy ,jeżeli tak to jest to dobre rozwiązanie.

Pan Burmistrz - w pierwszej kolejności chodziło na o kursy, którymi dzieci uczęszczają do szkoły ze względu na bezpieczeństwo. Czy wszystkie kursy, to ten przejazd na tej trasie trzeba by wydłużyć o kilka minut dla wszystkich połączeń, ale czy to jest zasadne. Trzeba spróbować w pierwszej kolejności dla autobusów wożących dzieci do szkoły i po szkole.

Zasadne jest aby zatrzymywanie autobusu jadącego z Kępic nie odbywało się na jezdni tylko w pasie drogowym i to będziemy się starali zrobić.

2)chodnik przy Szkolnej – obok bloku .Myślimy jak to trzeba zrobić ,wymaga to projektu ,aby później ni było kłopotów ,problemów.

Rzeczą istotną było zrobienie tego kawałka chodnika przy plebani. Zaoszczędziliśmy pieniądze z zimowego utrzymania dróg i wykonaliśmy ten odcinek ,który był bardzo zniszczony.

3)ulica Kochanowskiego – nawierzchnia na tej ulicy jest corocznie poprawiana. Poprawiony został wjazd, który był największym problemem bo tam się

gromadziła woda. Ale patrząc do tych stawek podatkowych, jest wiele zadań i na to potrzebujemy środków. W roku następnym będziemy mogli skorzystać ze środków unijnych ,ale pod warunkiem posiadania środków własnych.

Za takie pieniądze będziemy mogli wykonać kolejny etap może kanalizacji do Pustowa.

Wszystkie drogi gruntowe staramy się  remontować, poprawiać.

4)do parkowania na ulicy Szkolnej na podjeździe jeszcze wrócę. Prowadziłem rozmowy p. Komendantem  w tej sprawie ,przedstawiałem sprawę dokładnie Wynika z tego ,że tam samochody nie powinny parkować ,gdyż jest to skrzyżowanie dwóch ulic i zgodnie z przepisami 15 m od skrzyżowania nie wolno parkować. Na takie działania są tylko potrzebne skuteczne działania policji .Postawienie znaku nie ma uzasadnienia.

(2,23,00)Odpowiedź na interpelację zgłoszoną przez p. Lisowskiego Pawła

-sprawa ferm wiatrowych –rozmowy w tym zakresie się odbyły, były prowadzone z dwiema firmami .Jedna która ,która była z poręczenia prywatnego użytkownika, druga ,która poszukiwała terenów innych i rozmowy tej pierwszej się toczą. Druga zrezygnowała z działania ze względu na wycofanie się gruntów budowy ferm wiatrowych.

Działania w tym zakresie się toczą

 

Odpowiedź na pytania sołtysów :

 

(2,24,02)zgłoszone przez p. Krystynę Rapta –

1)używanie sali wiejskiej dla celów kampanii wyborczej -oczywiście tak. Ja nie zgodziłem się dlatego, że spotkanie rozbił konkurent i nie chciałem go przygnieść efektem jaki uzyskaliśmy budując tę szkołę. W związku z tym zaproponowałem inne miejsce i dlatego aby nie było głosów, że robi się kampanię na terenie szkoły, a nie chciałem aby tak się stało. Nie zrobiłem tego  złośliwie ,ale dotyczyło to wszystkich

Pani Krystyna Pamuła- Z-ca Burmistrza w uzupełnieniu tej sprawy. Pani sołtys zgłaszała takie uwagi. Kuratorium zajęło jednoznaczne stanowisko - nie ma  kampanii w szkołach. Kampanii w szkołach żadna strona nie prowadzi. Przytocko ma specyficzną sytuację ,ale podjęliśmy decyzje, że jeżeli jest inne pomieszczenie we wsi, a w Przytocku jest OSP, to tam będą odbywały się spotkania. Uważam, że to była dobra decyzja.

Pani Rapta –takie pytania wnoszą mieszkańcy, którzy uważają, że każdy ma prawo skorzystać ze świetlicy.

Pan Burmistrz –w tym dniu były zajęcia świetlicowe i konieczne byłoby ich zawieszanie, a przecież w Przytocku była remiza z której każdy mógł skorzystać. Na pewno przed następną kampanią wyborcza wiedząc, że mamy łączone funkcje obiektów, będziemy o tym rozmawiać.

2)dlaczego zaczynamy od podatków –wybory na jesieni powodują, że decyzje w tym zakresie zapadają w tym czasie. Te uchwały muszą wejść w życie przed końcem roku , muszą być publikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, aby stanowiły prawo.

3)przystań kajakowa zamiast basenu – ja myślę, że można o jednym i o drugim rozmawiać, bo wszystkim nam rozwój turystyki leży na sercu.

Dodam, że jeżeli taki basen by tutaj powstał w sąsiedztwie obiektów szkoły leśnej ,która ma dużą bazę noclegową to bardzo by uatrakcyjniło przyjazd i pobyt. W tym roku około 200 młodych ludzi korzystało z bazy noclegowej szkoły leśnej i dla nich byłaby dodatkowa atrakcja. Natomiast drugim ważnym elementem byłoby to ,że będzie to obiekt szkolny ,na którym będą prowadzone  zajęcia wychowania fizycznego. Wiem, że z udziałem lasów państwowych będziemy chcieli uatrakcyjnić Wieprzę z dopływami i stworzyć bazy kajakowe.

4)harmonogram – jest to zasadne aby to zrealizować

5)Sobótka jest w dzierżawie. To dzierżawca powinni zabiegać aby uatrakcyjnić to miejsce. Przejęcie tego terenu, bo grunt jest Nadleśnictwa nie jest takie łatwe – rozliczenie następuje tylko formie zamiany gruntów. Będziemy prowadzić rozmowy w tym kierunku .

6)dziękuję za słowa uznania dla ZGKIM w Kępicach .

(2,34,51) zgłoszone przez p. Beatę Gładysz – wyrwa na drodze powiatowej. Nie wiem, czy ta sprawa w trakcie objazdu dróg powiatowych przez przedstawiciela ZDP została uwzględniona czy nie. Pan Burmistrz poinformował radnych o zmianie Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych jest nim Pan Mariusz Ożarek. Współpraca układa nam się dobrze – została rozwiązana sprawa gromadzenia się wody przy starym sklepie rybnym.

2)roznoszenie nakazów- gotów jestem na spotkanie z mieszkańcami. Może należałoby przemyśleć i wydawać nakazy w jednym miejscu i określonym czasie – będzie to wtedy informacja dla szerszej grupy ludzi.

(2,37,41) zgłoszone przez p. Leszka Michlewicza –zgłoszenie tematu uzbrajania działek budowlanych  jest jak najbardziej zasadne. W programie wyborczym o tym mówiłem, bo ilość mieszkańców to ilość podatników. Rezerwowaliśmy sobie na ten cel działkę o pow.35 ha pomiędzy ogródkami działkowymi, a Warcinem. My to jak na razie ma my w dzierżawie. Po trzech latach będziemy mieć prawo pierwokupu. Będzie to najlepszy teren na prowadzenie inwestycji, a my będziemy te tereny promować i wskazywać.

Działki na przeciwko Sobótki to są tereny prywatne, sprzedane w obrocie prywatnym i o wyłącznie może wystąpić ten kto jest właścicielem. Wnioski składa właściciel do Gminy, a ja zgodnie z właściwością je przekażę.

Problemem dla działek w Warcinie jest spływ wód opadowych, ale dla większej ilości działek zasadne jest wykonanie odpowiedniej kanalizacji.

(2,41,52)Pani Rapta Krystyna -zwróciła się z pytaniem –czy w Gminie jest przewidziane dodatkowe stanowisko dla kogoś kto byłby i wyłącznie zatrudniony do pisania programów, dlatego, że w roku 2007 jest to ostatnia szansa aby uzyskać pieniądze z UE na inwestycje. Ta osoba powinna być odpowiednio opłacana np. otrzymywanie prowizji za przyjęcie programu.

(2,43,21)Pan Burmistrz –jest taki zamysł i mama świadomość takiej szansy jaka jest w tym okresie na uzyskanie dodatkowych środków.

 

(2.43,45)Pan Eugeniusz Kluk- przepraszam jeśli mało sprecyzowałem moją pierwszą interpelację i dziękuję jeśli ta tablica przy uzgodnieniu z Panią sołtys tam stanie.

Sprawa kanalizacji – Pan powiedział, że przekazanie kanalizacji nastąpi z dniem 1 stycznia do ZEC .Moje pytanie dotyczy stawki –opłaty za ścieki ,jak będzie z opłata za ścieki, czy ona będzie taka jak dla Kępic ,czy dla poprzedniego administratora .

Pan Wolański – opłata będzie taka jak dla Kępic.

Pan Burmistrz – musimy dać sobie trochę czasu, jeżeli chodzi o naliczenie stawki ,bo to wymaga specjalnego przeliczenia .Mówiliśmy, że ujednolicamy stawkę ,dlatego trzeba to przeliczyć, żeby taka sama była do Biesowi.

Pan Eugeniusz Kluk – życzę Panie Burmistrzu, aby udało się Panu załatwić te sprawę opłaty za użytkowanie pasa drogowego. Bo na pewno bardzo negatywnie byłoby odebrane podłączenie Biesowi do oczyszczalni w Kępicach i podniesienie opłat z tego tytułu.

 

(2,45,43)Pan Jerzy Augustowski – w sprawie basenu stwierdził, że w krajach takich jak Czech koszt pobytu na basenie jest niewielki.

Pan Burmistrz –w tej najnowszej gazetce jest ankieta w tej sprawie. Chciałbym  na początku stycznia aby rada podjęła przedyskutowała i podjęła decyzje w kierunku realizacji tego zadania .Jaka będzie decyzja mieszkańców ,decyzja rady zobaczmy –proszę głosować. Chcielibyśmy aby wypowiedziało się jak najwięcej ludzi w tym temacie.

 

 

(2,48,25)Ad.13. Wnioski i oświadczenia radnych

 

Pan Jerzy Augustowski – wędkarze z Kępic proszę, aby jezioro Obłęskie było dla wędkarzy, tak jak jezioro należące pod PZW na Przyjezierzu.

 

Pan Burmistrz Kepic - to jezioro jest w dzierżawie. ANRSP wydzierżawiła to jezioro mieszkańcowi Miastka. Ponowimy rozmowy w tej sprawie aby, Agencja przekazała dzierżawę do PZW, tak jak lasy przekazały jezioro w Korzybiu ,gdzie prowadzona jest planowa gospodarka. Wymaga to decyzji ANRSP.

 

(2,51,04)a) projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr XXXIII/2006/2005 Rady Miejskiej w Kępicach dnia 24 lutego 2005 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów.

 

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Burmistrz Kępic Pan Marek Piotr Mazur- w uchwale o dietach sołtysów był taki zapis :

1.Sołtysom przysługuje dieta zryczałtowana  w wysokości 120,00zl miesięcznie.

2.W przypadku łączenia funkcji :radnego i sołtysa ,osoba której to dotyczy –dokonuje wyboru diety składając stosowne oświadczenie.

W tej kadencji troje  z państwa sołtysów jest radnymi  i z  głosów nie wynika ,że ubywa im pracy   jako sołtysa – te prace i tak wykonuje.

W związku z powyższym przedkładam projekt uchwały w którym to projekcie wykreśla  się punkt 2  w paragrafie 1.Wnosze pod glosowanie projekt uchwały.

 

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały nr III/13/2006 w sprawie zmian w uchwale  nr XXXIII/206/2005 rady Miejskiej w Kępicach Kępicach dnia 24 lutego 2005 w sprawie ustalenia diet  i zwrotu kosztów podróży służbowych  dla sołtysów.

 

Uchwała nr III/13/2006 w sprawie zmian w uchwale nr XXXIII/206/2005 rady Miejskiej w Kępicach Kępicach dnia 24 lutego 2005 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów  i została przyjęta  13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 12 do protokołu (brak p.Zegadło).

 

Wnioski i oświadczenia radnych:

(2,53,23)Pan Henryk Palewski- te 120,00zł ,które otrzymuję jako sołtys to nie jest to mój dochód tylko traktuję to jako koszty, które wykorzystuję na rzecz sołectwa, mieszkańców np. przeznaczam je na naprawa kosiarki ,transport 

 

Pani Ilona Janczewska – chodzi o upublicznienie w Pulsie Kępic informacji w sprawie pomieszczeń piwnicznych,które są zbyt małe w budynkach popegerowskich, aby wydzielić te pomieszczenia gospodarcze z przeznaczeniem na piwnice. Chodzi o taką informację, bo mieszkańcy nie wiedzą ,że muszą w tej sprawie składać indywidualne podania.

 

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur –Pani Janczewska mówiła o tych budynkach ,które nie są podpiwniczone i wówczas ,każdy kto zgłasza jedno pomieszczenie gospodarcze ma liczone  nie w stawkach pomieszczeń pozostałych tylko tak jak za lokal mieszkalny.

 

Pan Palewski Henryk - mam pytanie co znaczy piwnica, czy dół pod schodami gdzie jest tylko wodomierz można traktować jako piwnicę.

 

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur -– w tym zakresie jest sprawa jasna, że piwnica to jest pomieszczenie posiadający zewnętrzny dostęp, gdzie można dojść po schodach, te doły piwniczne nie są równoważne. W tym przypadku jedno pomieszczenie na opał, drewno jest traktowane jako pomieszczenia piwniczne i liczone jest stawką jak za pomieszczenia mieszkalne.

 

Pan Burmistrz podziękował wszystkim radnym i Panu Przewodniczącemu za  sprawne przeprowadzenie dzisiejszej sesji .

 

 

 

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad III sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

 

 

Sesja nagrywana jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.                                

 

 

Protokołowała:                                                                      Przewodniczący Rady Miejskiej

Ewa Derra                                                                                         w Kępicach

                                                                                                       Marek Busłowicz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 03-01-2007 09:10
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 03-01-2007
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 03-01-2007 09:25