Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr VI/ 2007 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 22 marca 2007r.


PROTOKOŁ NR VI/2007

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 22 marca 2007

(zwołana w trybie zwyczajnym)

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 11,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.11,40


Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 14 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Przewodniczący poinformował iż nieobecność na sesji Pana Burmistrz Marka Piotra Mazura jest spowodowana ważnymi sprawami rodzinnymi .

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.

c)Proponuję następujący porządek dzisiejszej

Przed przystąpieniem do przedstawienia porządku pan Przewodniczący poinformował ,iż ostatni punkt sesji to wyjazd w teren -lustracja obiektów i inwestycji gminnych. Całości porządku sesji została maksymalnie skrócona. Chcielibyśmy w dniu dzisiejszym-jest to pierwszy etap, obejrzeć zadania ,inwestycje zrealizowane i przyjęte do realizacji na terenie Gminy .

Przejazd rozpoczęlibyśmy od miejscowości Biesowice, a zakończylibyśmy w Przytocku.

Wyjazd planowany jest na godzinę 12,00.

Proponuję więc następujący porządek posiedzenia:

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d/przyjęcie protokołu z sesji

2.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie konkursu „Piękna Nasza Gmina Cała” w roku 2007.

3.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wartości jednego punktu dla pracowników administracji i obsługi jednostek oświatowych na terenie Gminy Kępice.

4.Lustracja obiektów i inwestycji gminnych I etap -wyjazd w teren i zakończenie sesji .

Porządek sesji został przyjęty 14 głosami ”za”.

d/przyjęcie protokołu z sesji

Pan Przewodniczący poinformował ,że protokół z sesji z dnia 8.02.2007 był wyłożony do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.

Protokół z sesji z dnia 8.02.2007 został przyjęty 14 głosami „za”.

Ad 2.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie konkursu „Piękna Nasza Gmina Cała” w roku 2007.

Pan przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie regulamin konkursu „Piękna Nasza Gmina Cała” w roku 2007 otrzymali państwo radni wraz z zawiadomieniami na sesję.

Konkurs „Piękna Gmina” jest realizowany na terenie naszej Gminy od wielu lat. Biorą w nim udział sołectwa, posesje indywidualne.

Generalnie regulamin nie uległ zmianom w porównaniu do lat ubiegłych.

Pan Henryk Palewski zaproponował wprowadzenie zmiany co do wysokości nagród wyjaśnień poszczególnych kategoriach .

Pan Sylwester Biernacki pracownik Urzędu - stwierdził, że wszystkie wydatki związane z regulaminem konkursu muszą zamknąć się w zaplanowanej kwocie, przyjętej w budżecie.

Brak uwag .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr VI/36/2007 w sprawie konkursu „Piękna Nasza Gmina Cała” w roku 2007.

Stwierdzam, że uchwała nr VI/36/2007 w sprawie konkursu „Piękna Nasza Gmina Cała” w roku 2007została przyjęta jednogłośnie - 14 głosami „za” i stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Ad 3.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wartości jednego punktu dla pracowników administracji i obsługi jednostek oświatowych na terenie Gminy Kępice.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wartości jednego punktu dla pracowników administracji i obsługi jednostek oświatowych na terenie Gminy Kępice wraz z dodatkowymi materiałami otrzymali Państwo radni wraz z zawiadomieniami na sesję.

Na temat wynagrodzenia pracowników obsługi była mowa przy omawianiu regulaminu wynagradzania nauczycieli. Stwierdzono jednoznacznie, że wynagrodzenia pracowników administracyjnych i obsługi w szkołach są bardzo niskie, dyrektorzy zmuszeni są do wypłacania dodatków wyrównawczych ,aby zostały wypłacane minimalne wynagrodzenia (minimum na dzień dzisiejszy wynosi brutto 936,00zł).

Szczegóły w tej sprawie przedstawił Pan Zdzisław Maciaszek -Z-cę Burmistrza stwierdził, że ostatnia uchwala w tej sprawie została podjęta cztery lata temu i od tego czasu nie uległa zmianie ani kwota najniższego wynagrodzenia ,ani wartość punktu .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr VI/37/2007 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wartości jednego punktu dla pracowników administracji i obsługi jednostek oświatowych na terenie Gminy Kępice.

Uchwała nr VI/37/2007 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wartości jednego punktu dla pracowników administracji i obsługi jednostek oświatowych na terenie Gminy Kępice została przyjęta jednogłośnie - 14 głosami „za” i stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Ad 4.Lustracja obiektów i inwestycji gminnych I etap -wyjazd w teren i zakończenie sesji .

Pan Przewodniczący zaproponował przebieg lustracji inwestycji i obiektów gminnych, który przedstawia się przedstawia się następująco:

*Biesowice : kotłownia opalana zrębkami , OSP raz Dom Kultury

*Warcino : boisko, szkołę

*Osowo : Kużnia talentów -świetlica, oraz kościół parafialny ,którego remont prowadzony jest przy współudziale środków gminnych

*Podgóry: świetlicę wiejską- wyremontowana marszałkowskich roku 2006 ze środków marszałkowskich oraz gminnych , oraz świetlica OSP

*Mzdowo: świetlica wiejska

*Pustowo: świetlica wiejska oraz plantacja wierzby

*Płocko: świetlica wiejska

*Przytocko - Dom Pomocy Społecznej ,OSP, szkoła -inwestycja zakończona we wrześniu 2006.

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad - VI sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Protokołowała:

Ewa Derra

Przewodniczący Rady Miejskiej

w Kępicach

Marek Busłowicz

5

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 06-04-2007 08:25
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 06-04-2007
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 06-04-2007 09:13