Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr V/ 2007 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 8 lutego 2007r


PROTOKOŁ NR V/2007

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 8 lutego 2007

(zwołana w trybie zwyczajnym)

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 12,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.17,00


Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 15 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Miasta i Gminy

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Andrzej Bury - - Wicestarosta Powiatu Słupskiego

Pani Jadwiga Sahajdak - Prezesa Oddziału ZNP w Kępicach

Panie i Panowie Dyrektorzy i Kierownicy jednostek gminy -załącznik nr 2

Panie i Panowie sołtysi sołectwa: Pustowo, Darnowo, Biesowice, Bronowo, Podgóry, Barcino, Mzdowo, Żelice -załącznik nr 3

Przed przystąpieniem do realizacji porządku obrad głos zabrał Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic .

Pan Burmistrz poinformował zebranych na dzisiejszej sesji o zmianach kadrowych w Urzędzie Miejskim. Z dniem 1 lutego 2007 na stanowisko Z-cy Burmistrza został powołany Pan Zdzisław Maciaszek, który swym doświadczeniem sprosta oczekiwaniom nie tylko radnych i sołtysów ale również i mieszkańców naszej Gminy realizując swoje zadania.

Pan Zdzisław Maciaszek - pracuję na terenie naszej gminy 10 lata. W tym roku minęło 10 lat jak zostałem powołany na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Przytocku. Wcześniej pracowałem w Szkole Podstawowej w Miastku, od 20 lat związany jestem z edukacją i szkolnictwem .Moje priorytety działań to przede wszystkim: pozyskiwanie środków unijnych i dostosowywanie wszystkich programów, które są możliwe do pozyskiwania środków z Urzędu Marszałkowskiego i środków unijnych. Takim pierwszym zadaniem jest propozycja powołania Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Gminy Kepice .Jest to pomocne przy pozyskiwaniu środków z fundacji oraz środków unijnych.

Moim mottem działania jako nauczyciela i człowieka : „chodzi o to aby człowiek był bardziej człowiekiem i aby umiał być z drugim ,ale i dla drugiego”. Nasza praca i burmistrzów i rady jest pewnego rodzaju służbą wobec społeczeństwa.

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.

c) Przewodniczący zaproponował następujący porządek dzisiejszej sesji:

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d/przyjęcie protokołu z sesji

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zapytania i wnioski sołtysów.

4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

5.Glosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmiany do uchwały Rady Miejskiej w Kępicach Kępicach dnia 5.10.2006 nr LVI/356/2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice.

6.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice.

7.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którzy w ramach stosunku pracy realizować będą obowiązki określone dla logopedów, psychologów pedagogów placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice.

8.Głosowanie nad projektem planu pracy Rady Miejskiej w Kępicach na rok 2007.

9.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie powołania członków komisji rewizyjnej Rady Miejskiej

10.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Rewizyjnej

11.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie uzupełnienia składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej.

12.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013.

13.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kępice na lata 2007-2015.

14.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania

Strategii Rozwoju Turystyki Gminy Kępice na lata 2007-2015.

15. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

16.Wnioski, oświadczenia radnych

GODZ.14.30

17.Wystąpienie Pana dr Tomasza Katafiasza - wykład inauguracyjny z okazji obchodów 40 -lecia nadania praw miejskich miastu.

a)głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do tworzenia monografii Kępic.

18.Zakończenie obrad.

Uwagi do porządku wnieśli:

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur prosił, aby w punkcie 16 a) wprowadzić projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr III/6/2006 z dnia 11 grudnia 2006 w sprawie określenia ceny 1 kwintala żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczania podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice. Zmiana wprowadzałaby tylko jeden punkt tj. możliwość dokonania bonifikaty przy wpłacie jednorazowej opłaty rocznej. W uchwalonej w grudniu uchwale brak jest tego zapisu.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie punktu 16 a porządku obrad tj. projektu chwały w sprawie zmiany do uchwały nr III/6/2006 z dnia 11 grudnia 2006 w sprawie określenia ceny 1 kwintala żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczania podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice

Powyższa zmiana została przyjęta jednogłośnie.

Następnie Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie całości porządku obrad.

Prządek dzisiejszej sesji został przyjęty jednogłośnie .

(0,10,48)d/przyjęcie protokołów z sesji

Pan Przewodniczący poinformował ,że protokół z sesji z dnia 28.12.2006 był wyłożony do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.

Protokół z sesji z dnia 28.12.2006 został przyjęty 14 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym.

Pan Przewodniczący poinformował ,że porządek dzisiejszej sesji składa się z dwóch część.

Druga część sesji ma się rozpocząć o godz.14,30 i jest to godzina na którą przybędzie gość zaproszony. Uważam że godzina ta nie powinna ulec przesunięciu, dlatego bardzo proszę o merytoryczną dyskusję w danych tematach ,a w przypadku interpelacji -proszę o zgłaszanie tylko tych spraw, które wymagają szybkiego załatwienia .

Jeżeli nie zrealizujemy planowanego porządku obrad do godziny 14,30, tematy te zostaną przesunięte po wystąpieniu Pana Tomasza Katafiasza.

(0,12,31)Ad 2.Interpelacje i zapytania radnych.

Interpelacje zgłosili:

Pan Eugeniusz Kluk -

W styczniu w Biesowicach odbyło się zebranie wiejskie w sprawie uchwalenia budżetu rady sołeckiej i z tego zebrania na prośbę mieszkańców przekazuję interpelacje:

1) pracownicy interwencyjni zgłaszają problem ,że osoby wykonujące prace na wsiach nie otrzymują narzędzi do ich wykonywania: szpadle, grabie, jak również podstawowej odzieży ochronnej teraz zimą: jak rękawice .Sprawdziłem to i faktycznie tak jest. Uważam, że te podstawowe rzeczy należy tym pracownikom zabezpieczyć. Jest deklaracja p.Koguta ,że za remizą OSP można zrobić mały magazynek na ten sprzęt.

2)interpelacja do p.Dyrektora ZEC - są już pierwsze wpłaty za ścieki do ZEC i jest prośba mieszkańców, aby ZEC w porozumieniu z administratorem wody w tym samy dniu przysłał pracownika który by pobierał należne opłaty za ścieki.

Pan Waloński -dyrektor ZEC -sprawa ta jest już załatwiona.

3)sprawa z zebrania wiejskiego - powinniśmy zastanowić się jako Rada nad kwotą przekazywaną na każde sołectwo. Każde sołectwo bez względu na wielkość otrzymuje tę samą kwotę. Może trzeba by się zastanowić czy nie dzielić tych środków proporcjonalnie do ilości mieszkańców.

4)w 2004 rada podjęła uchwałę w sprawie zwolnienia z obowiązku wydzierżawiania w drodze przetargu na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości położonej przy ulicy Plac Wolności 23 a -po byłym ośrodku zdrowia, obok policji . Tam miał powstać dom opieki dziennej z zatrudnieniem 15 osób. Moje pytanie: czy ta firma ,która to wydzierżawiła istnieje ,czy rozpoczęte tam są prace związane z dostosowaniem pomieszczeń do tej formy działania, czy na bieżąca dzierżawca płaci należności z tytułu dzierżawy, mediów, czy w umowie dzierżawy był zapis ,kiedy firma rozpocznie działalność, bo jeżeli tam się nic nie dzieje to może trzeba szukać innego dzierżawcy.

(0,17,59)Pan Zenon Słomki - radny zgłosił następujące sprawy:

1)na 56 sesji Rady Miejskiej w październiku 2006 zgłaszałem sprawę ustawienia jednej lampy na drodze wojewódzkiej w Korzybiu, bardzo ruchliwej. Pan Burmistrz zobowiązał się porozmawiać z Zarządem Dróg Wojewódzkich w tej sprawie - czy coś udało się załatwić w tej sprawie.

2)stan drogi do Gościeradza oraz ulic w miejscowości Korzybie. Czy w tej sprawie można coś zrobić.

3)czy do się coś zrobić z tym rozkładem jazdy pociągów Słupsk - Szczecinek i Szczecinek -Słupsk, aby przywrócić poprzedni rozkład jazdy pociągów.

(0.20.13)Pani Maria Zegadło- zwracam się prośbą o naprawę drogi Obłęże -Szaferajka - ta droga jest nieprzejezdna. Z drogi tej korzystają mieszkańcy przy wywozie drewna z lasu.

Druga sprawa to pobocze drogi w Obłężu w kierunku Słupska po lewej stronie. Tam została zerwana warstwa ziemi przez co zostało obniżone pobocze i asfalt. Przy deszczach tam się tworzą „jeziora”. Trzeba coś z tym zrobić, a może powinna to zrobić firma ,która to robiła, bo im więcej deszczu tym większe jeziora.

Kolejna sprawa to tłuczeń - utwardzenie drogi wokół przystanku autobusowego w Obłężu. Pracownik interwencyjny zasypuje to piaskiem ,ale to nic nie daje bo przejedzie autobus i zostanie to wypłukane .Do wyrównania tych dziur potrzebny jest tłuczeń.

(0,22.08) Pani Marzanna Hylarecka - zgłosiła potrzebę sprawdzenia dlaczego w Płocku od strony przystanku płynie woda .Należałoby sprawdzić jaka jest tego przyczyna.

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z przyjętym porządkiem obrad w punkcie 12.

(0,22,49)Ad 3.Zapytania i wnioski sołtysów

Zapytania zgłosili:

Pan Paweł Bućko- sołtys wsi Mzdowo. Mam pytanie w sprawie przystanku autobusowego w Mzdowie. Dach na przystanku pokryty jest eternitem. Eternit jest dziurawy, trzeba go wymienić. Czy my możemy to sami zrobić?, chyba nie. Przystanek wymaga malowania, ale dopóki nie będzie nowego dachu to nie będziemy malować.

Drugi przystanek w Mzdowie został uruchomiony obok kolonii, ale tam nie ma zadaszenia. Czy nie można tam ustawić przystanku.

Sprawa dróg: droga z Osowa do Mzdowa to jest droga wojewódzka ,tam jest tragedia, tam nie można przejechać.

(0.25,19)Pan Józef Makar- w porządku obrad dzisiejszej sesji będzie omawiana sprawa regulaminu utrzymania czystości. Mam takie pytanie z tym związane. Na terenie Barcina wywozem nieczystości zajmował się p. Michlewicz, zrezygnował z prowadzenia tej usługi. Chcielibyśmy wiedzieć kto to będzie robił.

Chciałbym aby radni przyjmując ten regulamin podjęli konkretną decyzję w sprawie porządku na wsiach ,gdzie polowa mieszkańców nie posiada wcale koszy ,a śmieci wysypują za płot.

(026,02)Pani Beata Gładysz -sołtys wsi Darnowo - chodzi o miejscowość Ciecholub ,chodzi o gniazdo bocianie, które zostało zwalone przez ostatnie wichury .Bardzo proszę o pomoc, aby założyć im to metalowe rusztowanie. Rozmawiałam już w tej sprawie z Zakładem Energetycznym.

(0,26,33)Pan Henryk Palewski- popieram Panią Marię w sprawie tłucznia i gruzu .My poprawilibyśmy drogi ,ale nie mając tłucznia ,gruzu nie zrobimy tego pomimo, że mamy pracowników i interwencyjnych .

Mam pytanie do Pana Radcy Prawnego -czy wieś może wystąpić do Zakładu Energetycznego o odszkodowanie za wyrządzone szkody jakie wystąpiły z powodu braku światła, bo po trzech dniach braku światła szkody u każdego wystąpiły?. Czy wieś może wystąpić o odszkodowanie zbiorowo ,czy każdy z mieszkańców indywidualnie. Taka forma zbiorowego wystąpienia byłaby łatwiejsza.

(0,28,17)Ad 4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur -udzielił odpowiedzi na zgłoszone pytania przez sołtysów:

1)w dniu dzisiejszym został podpisany komunikat, który trafi do Państwa sołtysów, a dotyczy montażu i zagospodarowania eternitu. Z takim zapytaniem zwróciło się Starostwo Powiatowe w Słupsku. Chcielibyśmy zebrać informacje jak duże zainteresowanie byłoby wymianom dachów na posesjach w tym roku. Spróbujemy wpisać do planu te nieruchomość. Jest możliwość pozyskania środków z Wojewódzkiego Funduszu ,który w połączeniu z powiatowym pomógłby rozwiązać ten problem . Byłaby szansa na dopłatę w rozwiązaniu problemu eternitu na terenie naszej gminy. O zasadach i wielkości pomocy nie jestem w stanie dzisiaj powiedzieć bo to zależy od ilości zgłoszeń. Warto rozpropagować ten temat. W tym programie mówi się o pomocy właścicieli posesji indywidualnych, a nie o Gminie.

Na pewno musi to być zrobione pod okiem fachowym i tutaj panie Sołtysie tę sprawę musimy uzgodnić, bo zdjęcie eternitu musi być przez osoby uprawnione przy określonym sprzęcie, przy określonej ochronie osobistej z przewiezieniem od razu na miejsce składowania-do Bierkowa. Wówczas ten koszt transportu będzie nie w okolice Poznania, ale będzie bliżej. Tam gdzie są takie zgłoszenia z miejsc publicznych: np. remiza w Biesowicach cały dach jest z eternitu -proszę o zgłoszenia ze strony Państwa radnych, sołtysów, aby nie robić tego wyrywkowo. Sprawę tę uzgodnimy, mam nadzieję, że z wiosną ten problem zostanie rozwiązany.

(0,32,04)-lokalizacja przystanku - o lokalizacji przystanku porozmawiamy. Mamy naprawiony jeden przystanek z Warcinia. Jest on do dyspozycji. Tę informację przekaże Panu Gwoździakowi i on w szczegółach ustali gdzie by ten przystanek miał stanąć.

-o stanie dróg wojewódzkich i powiatowych myślę, że będzie okazja do rozmowy z panem Wicestarosta. Wiem ,że została uzgodniona sprawa wycinki drzew przy drogach powiatowych -pewne działania już w tym zakresie poczynił p. Starostwa .

Ja będę monitował o kolejne naprawy dróg wojewódzkich bo one są straszne od Osowa do Mzdowa ,od Mzdowa do Marcina, również od Warcina w stronę Kępic .Te nakładki które udało się zrobić w ubiegłym roku po okresie przetargowym coś dały .Zwracałem uwagę, aby ta praca była cykliczna i tam gdzie zrobiono prowizoryczne przykrycie ta drogą tę powierzchnie zachowała, a w każdym innym miejscu jest gorzej, a te miejsca pokryte powierzchniowo były najgorsze, wiec takie rozwiązanie daje szanse odroczenia remontu kapitalnego na jakiś czas. Sprawę tę na pewno zgłoszę .

-(0,43,20)-sprawa śmieci, które zgłosił p. Makar. Na terenie naszej gminy wywozem nieczystości -śmieci zajmują się dwie firmy :”Kodek” z Miastka i „Les” .Jedna i druga firma miała możliwość odbierania śmieci i z tych dużych pojemników i z tych małych. Zasugeruję kontakt firm ,które na naszym terenie maja koncesję i każdy zdecyduje z która firmą podpisze umowę.

Przyjęcie zmian do regulaminu, który został już przyjęty ma usprawnić działanie w tym zakresie. Chcemy egzekwować opłaty,chcemy egzekwować zrzut śmieci. Te sprawy będą w najbliższym czasie egzekwowane , takie sytuacje są w każdej miejscowości ,

-(0,35,41)-gniazda bocianie w Ciecholubiu - o tej sprawie nie wiedziałem, zwrócę się do Zakładu energetycznego prośba.

-(0,36,02)-w sprawie utwardzenia dróg -my postaramy się dowieść tłuczeń ,proszę tylko o informację jaka jest potrzeba dowiezienia tłuczonego gruzu. Gruz ten bardzo dobrze się stabilizuje, poprzez ugniatanie wpasowuje się w inne miejsca .Wiem ,że droga w Osowie ,Warcinie, ale proszę o konkretną informację ile i gdzie potrzeba gruzu .Te informacje mogą trafić bezpośrednio do p. Andrzeja Gwoździaka, on ma kontakt z p.Pęskim u którego zamówiliśmy gruz. Wszędzie tam gdzie jest taka możliwość postaramy się gruz dowieźć.

(0,38,19)Pan Bronisław Barczkowski -mam ogłoszenie w sprawie eternitu. Czy w tej informacji nie powinna być zapisu mówiącego o wysokości dotacji przeznaczonej na likwidację np. dachu z eternitu. Każdy właściciel nieruchomości pokrytej eternitem musi być finansowo przygotowany bo to jest określony koszt, dlatego taka informacja byłaby wskazana .

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - zakładam ,że konieczność wymiany takiego dachu nie wynika z chęci estetycznych tylko najczęściej ze stanu technicznego - jest to konieczność którą właściciel nieruchomości musi uwzględnić w swoich wydatkach .Do tej pory była możliwość dopłaty do kosztów transportu do miejsca składowani i chyba opłacić składowanie. Demontaż spoczywał na właścicielu nieruchomości .Planowane jest aby dofinansować każdą z tych operacji w 50 % .Taka możliwość będzie uzależniona od tego ile osób będzie które się zgłosiły i od ilości środków jakie uda się Panu Staroście pozyskać od pana Marszałka. Sądzę, że w pierwszej kolejności winni zgłaszać się ci którzy musza wymienić pokrycia i dlatego dla nich każda forma pomocy będzie ułatwieniem i pomniejszeniem kosztów.

W tej informacji nie jest napisanego to, bo sam na dzień dzisiejszy nie wiem jak to będzie ,bardzo proszę zachęcać wszystkich do tych działań . Problem utylizacji eternitu został wpisany do Programu Rozwoju Województwa jako ważny do rozwiązania. Mam nadzieje, że to dofinansowanie pojawi się i z tych źródeł.

(0,41,22)Pan Andrzej Bury - Wicestratosta Powiatu - na dzień dzisiejszy w Starostwie funkcjonuje już program dot. eternitu ,są to nieduże pieniądza. Każdy indywidualnie może się zwracać z wnioskiem do Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska i na dzień dzisiejszy można uzyskać kwotę do 2.500zł jednorazowo. Chcemy zrobić rozeznanie jaki to jest problem i wtedy będziemy wiedzieć czym możemy dysponować i czym będziemy dzielić. Na dzień dzisiejszy funkcjonuje program w którym osoba indywidualna może uzyskać do 2.500zł jednorazowa bez względu na powierzchnię dachu.

(0,42,13)Pan Braczkowski Bronisław- prawie połowa naszego kraju ma tego typu pokrycia dachowe, które jest w tej chwili produktem szkodliwym. Raptem okazało się, że to jest „be”, ale przeciętny mieszkaniec nie kupił tego na bazarze, nie kupił tego z prywatnej fabryczki nierejestrowanej tylko kupił to od państwa, płacąc za to określone pieniądze, płacąc za to podatek, a teraz my będziemy zmuszeni do wymiany. Może będą takie możliwości, aby z budżetu państwa pokryć te koszty choć po połowie bo to są duże pieniądze: zdjęcie ,utylizacja ,transport ,nowy dach. Dlatego musimy podjąć takie starania aby otrzymać tych środków jak najwięcej, bo wtedy te działania będą szybsze

(0,44,05)Pan Andrzej Bury -ja myślę, że działania Starostwa zmierzają do tego ,stad odbyło się spotkanie z Panią Prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska ,stad ten program i pozyskiwanie tych środków z zewnątrz - jest to pierwszy etap, już to funkcjonuje .

(0,44,42)-Pan Marek Piotr Mazur - poparł wypowiedź p.Braczkowskiego. Działania w tym kierunku są podjęte tak jak mówił pan Starostwa .Nie tylko eternit jest zaszłością lat minionych, mamy wiele spraw innych do uregulowania. Wszystkie te sprawy znalazły się w programie Rozwoju Województwa na lata 2007-2013.Jak podzieli się pieniądze zobaczymy. Eternit jest szkodliwy jak pęka, dlatego rozumiem obawy właścicieli budynków, którzy zobowiązani są do wymiany pokrycia.

(0,46,11)5Ad 5.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmiany do uchwały Rady Miejskiej w Kępicach Kępicach dnia 5.10.2006 nr LVI/356/2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice.

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały Rady Miejskiej w Kępicach Kępicach dnia 5.10.2006 nr LVI/356/2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła proponowany projekt uchwały jednogłośnie

Pan Andrzej Reszetar -Komisja Gospodarcza - na posiedzeniu komisji ,komisja nie posiadała wymagana kworum ,komisja jedynie zapoznała się z tematyką

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja jednogłośnie była „za” przedstawionym projektem .

Pan Burmistrz - są to zmiany do regulaminu. Ten dokument pozwala nam na egzekwowanie obowiązków w stosunku do każdego mieszkańca. Przyjęcie tego regulaminu daje nam prawną drogę do działania. Wnoszę o przyjęcie projektu uchwały.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/24/2007 w sprawie zmiany do uchwały Rady Miejskiej w Kępicach Kępicach dnia 5.10.2006 nr LVI/356/2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice.

Uchwała nr V/24/2006 w sprawie zmiany do uchwały Rady Miejskiej w Kępicach Kępicach dnia 5.10.2006 nr LVI/356/2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice.

została przyjęta 15 głosami „za” (jednogłośnie) i stanowi załącznik nr 4.

Pan Paweł Lisowski -zaproponował, aby uchwał przedłożonych na dzisiejszą sesję nie odczytywać, każdy z radnych posiada tekst, z którym się zapoznał.

Pan Przewodniczący poddał pod glosowanie wniosek zgłoszony przez radnego p. Lisowskiego.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie.

(0,55,18)AD 6.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice.

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła przedstawiony projekt uchwały jednogłośnie „za”.

Pan Andrzej Reszetar -Komisja Gospodarcza - komisja omówiła ten regulamin

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- komisja jednogłośnie była „za”, ale była propozycja aby przy uzgadnianiu ze związkami była cała rada ,lub chociaż przewodniczący komisji.

Pani Jadwiga Sahajdak- Prezes oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kępicach - chciałabym się odnieść do negocjacji, które odbyły się nad regulaminem wynagradzania nauczycieli na rok 2007. W tym roku nie będziemy naciskać na zmiany jeżeli chodzi o pieniądze ze względu na to ,że mamy obiecane przez Ministra podwyżki 7 %, więc podeszliśmy do tych negocjacji bardzo spokojnie .Negocjacje odbyły się w atmosferze dialogu społecznego ,ponieważ nie chodziło o pieniądze. Nasi pracownicy obsługi i administracji mają bardzo niskie pobory, średnio w kwocie 600,00zł . Jeżeli chodzi o pracowników niepedagogicznych w szkołach są to pracownicy samorządowi ale opłacani z subwencji oświatowej. Tak było mówione na negocjacjach ,że w tym roku będziemy również negocjować regulamin wynagradzania pracowników obsługi i administracji .Tych pracowników na terenie gminy jest 60 osób. Myślę, że zgodnie z ustaleniami takie regulamin zostanie stworzony i będzie one negocjowany.

W trakcie negocjacji były również rozbieżności i tak:

1)w poprzednim regulaminie był zapis, że wnioski do burmistrza składają również ograny statutowe szkoły jak również związki zawodowe. Uważam, że taki zapis powinien zostać utrzymany ze względu na to , że są takie sytuacje, iż w szkole pracuje małżeństwo -dyrektor jest małżonkiem i nie występuje o nagrodę dla swojej żony pomimo, że na to zasługuje(mogą być również inne sytuacje ).Dlatego uważam, że ten zapis powinien być utrzymany.

Czytałam regulamin kuratora i jest tam również taki zapis, że wnioski o nagrodę kuratora piszą również związki zawodowe zrzeszające nauczyciel.

2)druga rozbieżność dotyczyła powołania komisji do rozpatrywania i opiniowania wniosków jeżeli chodzi o nagrodę burmistrza. Uważam, że taka komisja powinna być utworzona. Jest to komisja do opiniowania wniosków, a zatwierdza i tak te nagrody burmistrz. Niestety nie zostało to uznane przez Burmistrza.

Chciałabym, aby Rada przegłosowała te wnioski.

(1,01,36)Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic - faktycznie dyskutowaliśmy, mamy pewien pogląd w sprawie dodatków, które stanowią składowe wynagrodzenia i myślę, że w naszej gminie kadra nauczycielska nie powinna narzekać ,poza tą grupa, która była wymieniona przez p. Sahajdak i cieszę się, że te wspólne uzgodnienia są przyjęte i będzie wdrożona - mówię o pracownikach obsługi, którzy od wielu lat, poza waloryzacją nie otrzymywali żadnych podwyżek i aby dyrektor mógł spełnić wymogi dotyczące płacy minimalnej często bez premii nie mógł tego zrobić. Premia ta jest wręcz obowiązkowa dla wyrównania minimalnej płacy. W tej sprawie trwają przeliczenia. Mam też taka nadzieję, że nauczyciele doczekają się swoich obiecanych pieniędzy ze strony Pana Ministra. Mam nadzieję, że ta kwota zostanie przekazana dodatkowo w subwencji. Obecnie przekazana subwencja zabezpiecza jedynie wzrost wydatków w oświacie na ten rok w granicach 4 %. Dodam ,że płace stanowią 95 % wydatków w każdej szkole .

Regulamin został przyjęty. Z tych dwóch przypadków nie zgadzamy się z jednym tzn. to nie jest tak, że związki zawodowe nie maja prawa zgłaszać pracownika, nauczyciela do nagrody bo robią to nie bezpośrednio do burmistrza tylko poprzez dyrektora. Nie ma rozdziału miedzy nauczycieli, a związkowców bo nauczyciele są związkowcami. Jeżeli zgłaszają: czy rada pedagogiczna, czy organizacja związkowa w szkole proponuje nagrodę dla danego nauczyciela i ogół to przyjmuje, zatwierdza takie stanowiska rada pedagogiczna i dyrektor wnioskuje o taką nagrodę to trudno tu mówić o wyłączeniu związków zawodowych z takiego wnioskowania. Natomiast stałoby się tak, że wnioski mogłyby się dublować, gdyby szły odrębnie od dyrektora, odrębnie od związków zawodowych, a możliwości przyznania są bardzo ograniczone ,jest to 7-8 osób w skali roku .Byłby to kłopot wyboru, odrzucania i pytanie w oparciu o co.(czy bardziej zasadne jest uzasadnienie dyrektora ,czy związków zawodowych).

Natomiast myślę, że takie przypadki małżeństwo nauczycielskie, układ dyrektor, czy dyrektorka -współmałżonek. Myślę, że każdy może taki wniosek na radzie pedagogicznej postawić i poddać pod głosowanie.

W sprawie tej komisji rozmawialiśmy -praktycznie ta nagroda jest przyznawana dla tych, którzy wnioskowani są przez społeczność szkoły, w ich imieniu występuje dyrektor. Jeśli dyrektor wnioskuje i uzasadnia to powołanie jeszcze jednej komisji w której będą ci sami ludzie ,którzy opiniują wnioski na etapie szkoły to dublowalibyśmy rolę komisji opiniującej na szczeblu trochę wyższym. I tu były głosy podzielne, nawet wśród związkowców i doszliśmy do wniosku, że jeśli do tej pory nie było sytuacji konfliktowej - nie były rozbieżne stanowiska dyrekcji i związków zawodowych - to na razie tego nie zmieniajmy, gdyby taka sytuacja zaistniała to spróbujemy rozwiązać ten problem.

Chciałem podziękować związkom zawodowym za dyskusję i akceptację pewnych rozwiązań wnoszeń przyjęcie przedstawionego projektu regulaminu. Do momentu uchwalenia przez radę regulaminu wszystkie zmiany są możliwe do wprowadzenia, dopiero po zatwierdzeniu staje on się prawem.

(1,09,05)Pan Eugeniusz Kluk - z pytaniem do Pani Prezes, czy te dwa punkty sporne jakie zostały przedstawione w negocjacjach, zapisane są jako rozbieżne, bo na komisjach otrzymaliśmy informacje, że związki przyjęły regulamin.

(1,09.53)Pani Jadwiga Sahajdak - związki zawodowe mogą występować nawet o najwyższe odznaczenia państwowe ,ministerialne ,kuratora nie wiem dlaczego to zostało wykreślone .Nie wiem jakie to jest zagrożenie, ale to zostało wykreślone.

Pan Burmistrz - w tym momencie ja nie widzę żadnych rozbieżności, ja też nie widzę żadnego zagrożenia dla przyznawania nagród.

(1,10,43)Pani Jadwiga Sahajdak - chciałabym tutaj powiedzieć ,że jeżeli chodzi o nagrodę dyrektora do związki mogą takie wnioski zgłaszać do dyrektora ,a jeżeli chodzi o nagrodę burmistrza to dlaczego ja mama okrężną drogą zgłaszać wniosek o nagrodę burmistrza. Ten zapis funkcjonował już w poprzednich regulaminach i tutaj problemu nie było ,to dlaczego zrobił się problem w tym roku.

Pan Burmistrz - dla uszanowania nagrody dyrektora i nagrody burmistrza uważam, że rzeczą znacząca jest aby wnioski które są składane i uzasadnione, odpowiadały możliwości przyznania tej nagrody . Dotychczas zdarzało się tak ,że z jednej szkoły wpływało 7 kandydatów do nagrody. Gdybyśmy to zwielokrotnili to pytanie? jakaż waga tej nagrody. Wnioskowanie pośrednie powoduje, że kandydatura zgłaszana przez dyrektora obejmuje wszystkie elementy i opinie wszystkich statutowych ciał szkoły: rady rodziców, rady szkoły, rady pedagogicznej i związków zawodowych i jego własnej. Natomiast jeżeli będzie składany wniosek odrębnie przez dyrektora z udziałem tych samych nauczycieli związkowców, a odrębnie przez związkowców jako związkowców to możemy zwiększyć liczbę i spowodować ograniczenie przydziału .Nie chciałbym doprowadzać do konfliktu gdzie miałbym przyjąć kandydaturę dyrektora, czy kandydaturę związków zawodowych z danej szkoły.

Chodzi o to aby związki zawodowe miały możliwość opiniowania, wnioskowania i uzasadniania na poziomie szkoły, a nie odrębnie na poziomie przyznawania nagrody burmistrza.

Uszanujmy prawa i kompetencje, a na pewno to będzie dobrze działało jak dotychczas. Wnioskuje, abyśmy zakończyli tę dyskusję.

Na terenie gminy są cztery związki zawodowe, jak przyjąć gdzie związki powinny opiniować. Ja myślę Pani Przewodnicząca skoro nie było sporu to nie próbujmy zmieniać coś co dobrze działa.

Pani Sahajdak …

(1,14,37)Pan Eugeniusz Kluk - ja uważam ,że jeśli zapis był w negocjacjach nad regulaminem o tych dwóch spornych sprawach i on istniej to wniosek Pani Prezes czy go ująć w regulaminie czy nie jest słuszny. Szkoda ,że na komisjach o tym nie wiedzieliśmy.

(1,15,03)Pani Mariola Kmieć- żałuję bardzo, że nie ma na sesji przedstawicieli innych związków zawodowych ,aby mogli wypowiedzieć się na ten temat, bo związki podpisały regulamin.

(1.15,38)Pani Jadwiga Sahajdak - ja podpisałam ten regulamin, aby on poszedł jak najszybciej pod obrady sesji, ale taki protokół rozbieżności istnieje.

Ja nie będę blokować regulaminu ale chodzi o dwa wnioski, które są bardzo ważne.

(1,16,08)Pan Marek Pawłowski - radca prawny -skoro są różne propozycje, od tego mamy radę ,sesję, aby to rozstrzygnąć i przyjąć jakieś rozwiązanie.

(1,16,38)Pan Burmistrz - ja o tych rozbieżnościach na wszystkich komisjach mówiłem, że były uwagi związków zawodowych dotyczące dwóch kwestii. Informacja na komisjach była przedstawiona.Za chwilę przedstawię protokół rozbieżności, ale będę prosił Państwa o odrzucenie tych poprawek, zmian a pozostawienie zapisu takiego jaki został przyjęty bo ustanowił on pewien porządek. Myślę, że nie należy tego zmieniać. Nie jest to uszczuplenie roli związków zawodowych, jeśli mogą wnioskować pośrednio, a nie bezpośrednio.

To uporządkowało sprawy. Zapis dotychczasowy nie był wykorzystywany i może dlatego nie było problemu, natomiast gdyby był użyty byłby problem.

Czy państwo dyrektorzy widzą zagrożenie o wnioskowanie o nagrody.

(1,18,22)Pan Paweł Lisowski - zaproponował, aby na dzisiejszej sesji nie głosować projektu tej uchwały, aby uchwala trafiła ponownie na komisje- jest to wniosek formalny.

(1.18,34)Pan Burmistrz - my powinniśmy do końca lutego regulamin ten zatwierdzić, jeżeli nie zatwierdzimy to będzie obowiązywał regulamin roku poprzedniego - to jest jeszcze gorsze rozwiązanie.

Pan Burmistrz odczytał protokół rozbieżności i zaproponował przegłosowanie oddzielenie tych wniosków i oddzielnie regulaminu.

Protokół rozbieżności stanowi załącznik nr 5 do protokołu -sprawa dotyczy jednej kwestii, a nie dwóch o których mówiła Pani Prezes. Protokół dotyczy

tylko komisji ,która miałaby opiniować nagrody .W niczym mi to nie ułatwi i nie uprości i nie przeniesie mojej odpowiedzialności w sprawie przyznawania nagród gdzie wnioskodawcami są dyrektorzy z pełnym uzasadnieniem w imieniu wszystkich organów szkoły.

Wnoszę ten wniosek przedstawicieli związków zawodowych odrzucić i przegłosować całość regulaminu

(1,21,16)Pan Paweł Lisowski - w związku z tym co powiedział Pan Burmistrz chciałbym wycofać swój wniosek, jednak wyrażam swoje ubolewanie, że na komisji zostaliśmy wprowadzeni w błąd, gdyż zostało nam powiedziane, że nie było żadnych różnic.

(1,22,48)Pan Marek Pawłowski - radca prawny - ten wniosek doprowadziłby, że przewagę w komisji miałyby związki zawodowe, a nie organ prowadzący szkoły. Trzeba zauważyć, że to gmina prowadzi szkoły publiczne, w szkoła prywatnych mogłoby być inaczej. Decyzja należy do rady Gminy.

(1,24,48)Pan Burmistrz - moje stanowisko w tym protokole było bardzo wyraźne, jeżeli ma być to nagroda burmistrza to nie może być to nagroda związkowców, a w przypadku różnych opinii mielibyśmy spór. Uniknijmy tego.

Wnoszę, aby odrzucić powołanie tej komisji, a przegłosować regulamin w uzgodnionym brzmieniu, bo tam wątpliwości nie było.

Wniosek „ o odrzucenie powołania takiej komisji, która by opiniowała nagrodę burmistrza dla pracowników oświaty, a następnie głosowanie całości regulaminu .

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek przedstawiony przez Pana Burmistrza o odrzucenie wniosku o powołanie komisji ,

Głosowanie przedstawia się następująco :

„za” odrzuceniem - 10 radnych

„przeciw” 4 radnych

„wstrzymał się od głosu” 1 radny

Wniosek zgłoszony przez Pana Burmistrza został odrzucony.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały nr V/25/2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice.

Uchwała nr V/25/2006 2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice została przyjęta 14 głosami „za przy 1 wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 6 do protokołu

PRZERWA - 10 minut

(1,44,00)Ad 7.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którzy w ramach stosunku pracy realizować będą obowiązki określone dla logopedów, psychologów pedagogów placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którzy w ramach stosunku pracy realizować będą obowiązki określone dla logopedów, psychologów pedagogów placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja jednogłośnie była ”za” przedstawionym projektem uchwały

Pan Andrzej Reszetar -Komisja Gospodarcza - komisja zapoznała się z przedstawionym projektem

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- komisja jednogłośnie była ”za” przedstawionym projektem uchwały

(1,45,03)Pan Burmistrz - ta uchwała formalizuje tygodniowy czas pracy dla nauczycieli, który wynosi 40 tygodniowo, w tym 20 godzin to tygodniowy wymiar zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, pozostałe 20 godzin to przygotowanie się zajęć, przygotowanie pomocy naukowych.

Projekt tej uchwały jest pozytywnie zaopiniowany przez Kuratora.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/26/2007 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którzy w ramach stosunku pracy realizować będą obowiązki określone dla logopedów, psychologów pedagogów placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice

Uchwała nr V/26/2006 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którzy w ramach stosunku pracy realizować będą obowiązki określone dla logopedów, psychologów pedagogów placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

(1.47,05)AD 8.Głosowanie nad projektem planu pracy Rady Miejskiej w Kępicach na rok 2007.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej w Kępicach na rok 2007 był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła plan pracy jednogłośnie

Pan Andrzej Reszetar -Komisja Gospodarcza - na komisji głosowanie się odbyło, ale po przeanalizowaniu planu pracy, komisja proponuje wprowadzić do planu: w miesiącu kwietniu: powołanie komisji statutowej, a w miesiącu czerwcu wprowadzić temat: Nowelizacja Statutu Gminy. Komisja widzi taka potrzebę, gdyż jest wiele wątpliwości w zapisach statutu np. co do ilości członków komisji rewizyjnej

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja proponuje wprowadzić do planu pracy miesiącu marcu temat: Lustracja obiektów gminnych- przegląd budynków użyteczności publicznej, a w miesiącu maju i wrześniu temat: Budownictwo mieszkaniowe na terenie gminy.

Nie było innych głosów w dyskusji.

Rada przystąpiła do przegłosowania wniosków komisji Gospodarczej i Komisji Rolnictwa.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie tematy do planu pracy rady proponowane przez komisję Gospodarczą:

-o wprowadzenie do planu pracy w miesiącu kwietniu tematu: Powołanie komisji statutowej, aby w miesiącu czerwcu wprowadzić temat: Nowelizacja Statutu Gminy.

Powyższe wnioski zostały przyjęte jednogłośnie.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie tematy do planu pracy rady proponowane przez komisję Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska:

-o wprowadzenie do planu pracy w miesiącu marcu tematu: Lustracja obiektów gminnych- przegląd budynków użyteczności publicznej.

-o wprowadzenie do planu pracy w miesiącu maju i wrześniu tematu: Budownictwo mieszkaniowe na terenie gminy.

Powyższe wnioski zostały przyjęte jednogłośnie.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/27/2007 w sprawie pracy Rady Miejskiej w Kępicach na rok 2007 po wprowadzeniu dodatkowej tematyki

Uchwała nr V/27/2006 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

(1,52,38)Ad 9.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie powołania członków komisji rewizyjnej Rady Miejskiej

Pan Przewodniczący Rady poinformował ,że zgodnie z § 43 ust.2 Statutu Gminy „Rada wybiera przewodniczącego oraz pozostałych członków komisji rewizyjnej w liczbie pięciu (5)”.

Z tego względu, że powyższy zapis statutu nie jest precyzyjny Pan Przewodniczący poprosił o interpretację w tej sprawie radcę prawnego.

Pan Marek Pawłowski - radca prawny - rzeczywiście ten zapis może budzić wątpliwości ,bo na ogół określa się najpierw liczbę, a następnie zapis np. Rada wybiera komisję rewizyjną w liczbie pięciu osób w tym przewodniczącego- to byłoby sformułowanie prawidłowe i czytelne. Obecny zapis „Rada wybiera przewodniczącego oraz pozostałych członków komisji rewizyjnej w liczbie pięciu (5)”, może budzić wątpliwości czy nie odnosi się ta liczba pięciu do pozostałych członków komisji. Trzeba dokonać wykładni prawnej .Literalna, językowa wykładania wskazywałaby by ,że może chodzić o sześć osób ,ale chyba nie taka była intencja i wola rady tworząc ten zapis. Wiemy, że na ogół dąży się aby komisje były w liczbie nieparzystej ,aby łatwiej byłoby uzyskać większość ,aby nie dochodziło do remisu. W poprzedniej kadencji rady obowiązywał ten zapis ,wiec nie mnie w tej sytuacji dokonywać wykładni językowej, która była zgodna z wola rady wyrażona w poprzedniej kadencji.

Uważam, że przy zmianie statutu ten zapis powinien być bardziej sprecyzowany.

(1,56,12)Pan Marek Piotr Mazur - w tej chwili skład rady liczy 15 radnych , w związku z tym 5 osoby skład komisji to 1/3 składu rady. Jest to skład wystarczający, dla radnych członków komisji jest to druga komisja poza komisja stałą, w związku z tym ja bym przychylał się do 5 osobowego składu komisji. Przy korekcie statutu ten zapis musi być precyzyjny, iż komisja rewizyjna liczy 5 radnych w tym przewodniczący komisji .

(1,57,21)Pan Eugeniusz Kluk - w składzie komisji byłoby ponad 50 % składu rady ,gdyż przewodniczący rady i wiceprzewodniczący rady nie mogą być w składzie komisji rewizyjnej, a więc 6+ 2 to jest 8 radnych. W ubiegłej kadencji rady byłem przewodniczącym Komisji Rewizyjnej i uważam, że 5 osoby skład jest wystarczający na problemy jakimi zajmuje się komisja. Przyjmijmy taką zasadę o jakiej mówił Pan Burmistrz. Wydaje mi się, że pięć osób, przy 15 członkach rady jest wystarczający.

Pan Przewodniczący podsumowując dyskusję stwierdził iż jak wynika z wyjaśnień radcy prawnego oraz głosów radnych wybieramy skład komisji rewizyjnej pięcio osobowy.

Kandydatów do składu komisji zgłosili

Pani Maria Zegadło zgłosiła kandydaturę Pana Henryka Palewskiego -który wyraził zgodę na kandydowanie

Pan Krzysztof Wudarowicz zgłosił kandydaturę Pana Bronisława Braczkowskiego- który wyraził zgodę na kandydowanie

Pani Marzanna Hylelarecka zgłosiła kandydaturę Pani Marii Zegadło -która wyraził zgodę na kandydowanie

Pan Andrzej Reszetar zgłosił kandydaturę Pana Krzysztofa Wudarowicza -który wyraził zgodę na kandydowanie

Pan Eugeniusz Kluk zgłosił kandydaturę Pana Zenona Słomskiego- który wyraził zgodę na kandydowanie

Pan Henryk Palewski zgłosił kandydaturę Pani Marzanny Hylareckiej -która wyraziła zgodę na kandydowanie

Przed przystąpieniem do głosowania składu komisji rewizyjnej głos zabrał Pan Burmistrz ,który wyjaśnił zasady głosowania .Komisja liczy pięć osób, a więc każdy z radnych ma do oddania 5 głosów. Ten system głosowania wymaga zaplanowania sobie na kogo się głosuje ,oddanie 6 głosów unieważniłoby głosowanie.

Pan Przewodniczący przeprowadził głosowanie na poszczególnych kandydatów zgłoszonych do komisji rewizyjnej.

Kandydaci otrzymali następujące ilości głosów:

Pan Henryk Palewski - 12 głosów

Pan Bronisław Braczkowski - 10 głosów

Pani Maria Zegadło - 13 głosów

Pan Krzysztof Wudarowicz - 12 głosów

Pan Zenon Słomki - 4 głosy

Pani Marzanna Hylarecka 12 głosów

Pan Przewodniczący poinformował, że w skład komisji rewizyjnej zaproponowano następujących radnych:

Pan Henryk Palewski

Pan Bronisław Braczkowski

Pani Maria Zegadło

Krzysztof Wudarowicz

Pani Marzanna Hylarecka

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/28/2007 w sprawie powołania członków komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej

Uchwała nr V/28/2006 w sprawie powołania członków komisji rewizyjnej Rady Miejskiej została przyjęta 13 głosami „za”, przy 2 głosach wstrzymujących się i stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

(2.07,15)Ad 10.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Rewizyjnej

W dalszej części porządku sesji Rada przystąpiła do wyboru przewodniczącego Komisji Rewizyjnej .

Pan Przewodniczący poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego komisji Rewizyjnej z członków komisji .

Pan Lisowski Paweł zgłosił kandydaturę Pana Henryka Palewskiego. Pan Palewski nie wyraził zgody na kandydowanie.

Pan Krzysztof Wudarowicz zgłosił kandydaturę Pani Marii Zegadło, która wyraziła zgodę na kandydowanie.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/29/2007 w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Rewizyjnej

Uchwała nr V/29/2006 w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Rewizyjnej została przyjęta 12 głosami „za” przy trzech głosach wstrzymujących się i stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

(2,09,47Ad 11.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie uzupełnienia składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej.

Pan Przewodniczący poinformował, iż Pan Krzysztof Wudarowicz złożył ślubowanie w dniu 28.12.2006 i wyraził akces pracy w komisji Gospodarczej. Pan Przewodniczący, przedstawił projekt uchwały nr V/30/2007 w sprawie uzupełnienia składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej.

Uchwała nr V/30/2006 w sprawie uzupełnienia składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Punkt 12,13,14 to projekty uchwał w sprawie przystąpienia do opracowania różnych planów strategicznych gminy .Wszystkie Komisje pozytywnie wypowiedziały się tych sprawach ,dlatego Pan Przewodniczący zaproponował przystąpić bezpośrednio do glosowania uchwał.

(2,12,02)Ad 12.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/31/2007 w sprawie przystąpienia do opracowania Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013.

Uchwała nr V/31/2007 w sprawie przystąpienia do opracowania Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

(2,12,38) Ad 13.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kępice na lata 2007-2015.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/32/2007 w sprawie przystąpienia do opracowania Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kępice na lata 2007-2015.

Uchwała nr V/32/2007 przystąpienia do opracowania Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kępice na lata 2007-2015 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

(2,13,54)Ad14.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Strategii Rozwoju Turystyki Gminy Kępice na lata 2007-2015

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/33/2007 w sprawie przystąpienia do opracowania Strategii Rozwoju Turystyki Gminy Kępice na lata 2007-2015

Uchwała nr V/33/2007 w sprawie przystąpienia do opracowania Strategii Rozwoju Turystyki Gminy Kępice na lata 2007-2015 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

(2.14,35)Ad 15.Odpowiedzi na interpelacje radnych

Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic.

Przed odpowiedziami na interpelacje Pan Burmistrz poprosił radnych i sołtysów o wpisywanie się na listę komisji, która rozpocznie prace na strategiami jakie zostały przyjęte na dzisiejszej sesji. Proszę o deklaracje do tych komisji gdzie każdy z państwa byłby najbardziej zainteresowany pracować.W następnej kolejności zostaną powołane komisje oraz zostanie ustalony harmonogram spotkań. Będę również zwracał się w tej sprawie do instytucji ,które będą chciały coś wnieść w tej sprawie np. PUP, Nadleśnictwo jeżeli chodzi o turystykę, Zarząd Melioracji Wodnych ,które administruje rzekami .

(2,17,14)interpelacje zgłoszone przez p.E.Kluka .

-informacja o tym, że brak jest narzędzi i sprzętu w przypadku pracowników interwencyjnych jest pewnym zaskoczeniem bo w naszych wydatkach pozycja elementu ochrony osobistej i narzędzi jest dość poważnym wydatkiem.Być może być taka specyfika prac skłoniły do tego, aby ten sprzęt był własny, tego nie wiem. Zwrócę na to uwagę, aby pracownicy zatrudniani byli wyposażeni w sprzęt ochrony osobistej oraz w maksymalnym stopniu korzystali z naszych narzędzi. Wcześniej gdy nie posiadaliśmy sprzętu, był dylemat czy tworzyć miejsca pracy bo nie mamy sprzętu, wtedy sami pracownicy deklarowali wykorzystanie swojego sprzętu. Zwrócę na to uwagę. Na pewno będziemy się starać wykorzystać możliwość składowania tego sprzętu w danej miejscowości bo to jest wygodne.

-opłaty za ścieki i wodę w tym samym czasie. Już Pan dyrektor udzielił odpowiedzi ,ale dla państwa informacji ZUW który administruje wodociągami ma wsiach .Opłaty za wodę zbierane są w ten sposób, że przyjeżdża pracownik i w danym dniu w danych godzinach są te opłaty pobierane w tej miejscowości, mieszkańcy o tym wiedzą. W Biesowicach rozstrzygaliśmy to czy obie opłaty nie pobierał by jeden człowiek. Okazuje się, ze przepływy przez konta i rozliczenia nie dają takiej możliwości. Ustaliliśmy, że będzie to jednego dnia. Tak już odbyło się to w miesiącu lutym.

-problem wielkości środków na poszczególne sołectwa. Sprawa powraca przy dyskusji o budżecie. Nie ma takiej jednoznacznej definicji jak rozwiązać ten temat np. Biesowice i Korzybie to duże sołectwa, ale mamy również małe sołectwa takie jak Darnowo, ale wchodzą tam trzy małe miejscowości i teraz jak porównać. Przyjęliśmy, że nie będziemy ustanawiać różnej wielkości środków dla różnych sołectwa tylko będziemy się starali te środki zwiększać. W tym roku jest to kwota 2.500 zł. ,chcieliśmy 3.000 ale się nie udało -wydatkowanie tych środków przez rady sołeckiej jest celowe. Uważam, że zmiana tego może tylko zburzyć spokój niż rozwiązać problem. Proponuje, aby przy pracach w komisjach o tym porozmawiać .

(2,23,27)interpelacje zgłoszone przez p. Z. Słomskiego

-lampa przy ulicy Sławieńskiej -została polecona do wykonania. Tam musi być zrobiony projekt, bo dzisiaj każdy taki element trwale związany z gruntem w obrzeżu drogi- a lamy mają takie charakter musi być zaprojektowany. Jeżeli będzie akceptacja Zarządu Dróg Wojewódzkich to lampa zostanie ustawiona. Nawet jak jest skrócona dokumentacja to te wszystkie procedury obowiązują.

-droga do Gościeradza - zakładamy tam pewne prace remontowane. Chcemy tę drogę utwardzić. Okres zimy jest o okresem martwym jeżeli chodzi o remont dróg.

-sprawa rozkładu jazdy została przeze mnie podniesiona. Wyraziłem swoje niezadowolenie, że nie pytano się nas o to, tak jak kiedyś, czy opiniujemy pozytywnie mowy rozkład jazdy. Ten rozkład jazdy został wprowadzony w miesiącu grudniu ,a zmieniony w miesiącu lutym ,gdzie tak naprawdę ta zmiana niczemu nie służyła. Jedna firma kolejowa do drugiej z wiadomością do nas pisze o skorygowanie tych zmian w rozkładzie jazdy jako niecelowych ,stad moje pytanie, kto ten rozkład układa. Ta zmiana dotyczyła rannego pociągu, ale nie tylko .Zostało wysłane pismo do Urzędu Marszałkowskiego, aby nas nie pomijano przy tworzeniu rozkładu jazdy pociągów ,bo braliśmy w tym udział i przynosiło to efekty pozytywne

(2,27,07)interpelacje zgłoszone przez p. M.Zegadło

-stan drogi na Szaferajkę -spróbujemy to przeanalizować, bo tam faktycznie jeździ dużo ludzi. Drogi którymi transportowane jest drewno z lasu, szczególnie w porze jesiennej i wiosennej „przeżywają” duże nasilenie poruszania się po nich ciężkiego sprzętu . Lasy nie czują się zobowiązane do naprawy drogi, bo sprzedają drewno bezpośredni ze zrębu, a za drogi odpowiada firma wywozowa.

Podatek leśny w naszej gminie wynosi 320.000zl rocznie ,a problemów jest wiele.

Pani Zegadło -droga ta była „względna” do momentu zaorania jej przez właściciela pól.

Pan Burmistrz - może była taka sytuacja ,że przy braku przejezdności drogi wszyscy jeździli polem ,a właściciel miał prawo pole zaorać. Będzie okazja obejrzenie tej drogi i odpowiem jaka będzie szansa na realizację.

-obniżenie pobocza - na odcinku drogi wojewódzkiej miało sens, aby odprowadzić wodę zbierającą się na jezdni na zewnątrz, podobnie na wjazdach. Zgłaszany był problem, ale myślę, że każdy z właściciel mógłby to zrobić, ,podsypać wjazd ,aby ta woda spływała na zewnątrz. Nie możemy czekać, aż wykona to Zarząd Dróg, ale musimy wiedzieć, że przy braku środków finansowych ze strony Zarządu Dróg temat ten może nie być załatwiony. Proszę aby mieszkańcy sami zainteresowani się tą sprawą, będzie to szybsze i na pewno z korzyścią dla osób uczęszczających.

(2,31,57)interpelacje zgłoszone przez p. M.Hylarecką

-wyciek wody w Płocku - sprawdzimy, bo nie znana mi jest to sytuacja, powiadomimy ZUW i sprawdzimy czy to jest wyciek podskórny,czy to jest ubytek z wodociągu.

Pan Starostwa do spraw dróg zobowiązał się, że odniesie się na następnym spotkaniu.

Pan Palewski - nie otrzymałem odpowiedzi dot. Zakładu Energetycznego.

Pan Burmistrz - zobowiązał się, że temat ten zostanie przedstawiony po sesji Panu radcy prawnemu. O wynikach ustaleń poinformuję na następnej sesji.

Pan Kluk- rozumiem, że na piśmie otrzymam odpowiedź w sprawie ośrodka zdrowia .

Pan Burmistrz - muszę spojrzeć do umowy, więc odpowiem na to pytanie na piśmie.

Pan Przewodniczący ogłosi 5 minutową przerwę

Punkt 16 i 16 a został przeniesiony do omówienia po wystąpieniu gościa zaproszonego.

(2.47,03) Ad 17.Wystąpienie Pana dr Tomasza Katafiasza - wykład inauguracyjny z okazji obchodów 40-lecia nadania praw miejskich miastu.

Pana Burmistrza Marek Piotr Mazur przedstawił kilka słów wprowadzenia do tego tematu. Mamy zaszczyt gościć naszego mieszkańca Pana dr Tomasza Katafiasza wykładowcę Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Pan Katafiasz kierował pracami komisji, która tworzyła herb naszej Gminy.

Ten rok jest rokiem 40 lecia naszego miasta, dlatego chcieliśmy zapoczątkować te prace poprzez wykład osoby, historyka Pana dr Tomasza Katafiasza. Cieszę, że ten pomysł został przyjęty i zaakceptowany przez Pana Katafiasza.

W porządku dzisiejszej sesji została wpisana o przystąpieniu do monografii Kępic. Byłby to dokument ukazujący dzieje naszego miasta. Jeżeli będzie wola Rady, taka monografia powstanie .Te prace mogą trwać nawet do dwóch lat.

(2.51,20) Wykład Pana dr Tomasza Katafiasza. (monografia, słownik, izba muzealna) (4,11.14)

Głos w dalszej dyskusji zabrał:

(4,11,20) Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur -który podziękował Panu Katafiaszowi za wykład.

(4,15,21)Pani Elżbieta Mazur-Sołysik dyrektor Biblioteki Publicznej w Kępicach-poruszyła potrzebę pozyskiwania zapisków jakie posiadał p. Strzelecki jako jeden z najstarszych mieszkaniec Kępic,

(4,16,25- 4.22,07)Pan Tomasz Katafiasz - stwierdził brak takich informacji. Jeśli decyzja dot. tworzenia monografii zostanie podjęta to trzeba będzie utworzyć swego rodzaju komitet roboczy składający się z przedstawicieli placówek oświatowych i kulturalnych, którzy na użytek historyków rozpoczną gromadzenie źródeł .Te źródła mogą później trafić do izby historii miasta.

(4,21,43)Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - mamy przygotowany projekt uchwały w sprawie podjęcia prac do tworzenia monografii Kępic. Informacja o zbieraniu wszystkich źródeł historycznych można umieścić w naszej gazetce, internecie i telewizji kablowej pozwoli nam na pozyskanie tych materiałów.

(4.24,39) Pan Jerzy Augustowski - zwrócił się z pytaniem do p. Katafiasza czy Pan wie ,że na terenie miasta na składnicy była stadnina koni ,a w Kruszce na Wieprzy działał tartak to są lata 1956

Pan Tomasz Katafiasz - o niektórych rzeczach nie mogłem Państwu powiedzieć ze względu na brak czasu, ale każde materiały w tym temacie są ważne.

a)głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do tworzenia monografii Kępic.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/35/2007 w sprawie przystąpienia do tworzenia monografii Kępic.

Uchwała nr V/35/2006 w sprawie przystąpienia do tworzenia monografii Kępic.

została przyjęta 12 głosami „za(nieobecni p.K.Bińczak.p.E.Kluk,p.Z.Słomski)

i stanowi załącznik nr 15.

PRZERWA

(4,40,05)Ad 16.Wnioski, oświadczenia radnych

Pan Przewodniczący poinformował, że wpłynął wniosek - projekt uchwały komisji Infrastruktury Społecznej w sprawie zorganizowania czterech turniejów sportowych. Wniosek składał p. radny Lisowski. Wniosek ten będzie rozpatrzony i wprowadzony do sesji następnej, ale musi on być przedłożony w sposób jaki jest przewidziany zapisami statutu.

Projekt uchwały załącznik nr 16.

Wnioski zgłosili:

(4,41,39)Pan Braczkowski Bronisław -chodzi o porządki na wsiach .Dzieje się źle przy pojemnikach na plastik i szkło. Mieszkańcy przy tych pojemnikach ustawiają worki ze śmieciami różnego rodzaju. Chodzi mi o to aby uświadomić mieszkańcom poprzez umieszczenie tablic informacyjnych ,czy zakazujących wrzucania do tych pojemników innych odpadów pod karą administracyjna .

(4,42,37)Pan Lisowski Paweł- czy tej uchwały nie można przegłosować dzisiaj. W tej kadencji często się zdarza, że głosujemy na sesji uchwały nie omawiane na posiedzeniach komisji. Ta uchwala jest prosta, chodzi o przeprowadzenie czterech turniejów sportowych w okresie lutego i marca.

Pan Przewodniczący Rady -uważam, że jest to projekt roboczy, dlatego tego nie mogę przyjąć.

(4,13,18)Pan Burmistrz - nie wiem dlaczego mówi się tutaj o lutym-marcu, a mówi się o czterech turniejach z okazji 40-lecia .Mówiąc o projekcie uchwały i o turniejach to powstaje pytanie, na czym ta organizacja ma polegać, bo nie znam organizacji która by nie wymagałaby zabezpieczenia środków. W związku z tym z tego powodu ta uchwala jest dość trudna do wdrożenia. Być może wyjaśnienie tego terminu to zmieni .Każda uchwała powinna też określać sposób pokrycia, a tego nie mógłbym zrobić w tej chwili. Pytanie czy to musi być w tych dwóch miesiącach, jak mamy cały rok 40 -lecia i czy tego nie można zrobić w normalnym trybie ,gdzie wypowiedziałyby się wszystkie komisji i znaleźlibyśmy pokrycie środków i sposób organizacji. W ten sposób widzę załatwienie sprawy.

Generalnie inicjatywa uchwałodawcza radnych istniej, jest taki zapis w regulaminie-5 radnych może taki projekt przedłożyć, ale i tak ten projekt przechodzi tę drogę, opinia pozostałych komisji też jest ważna .

(4.45,12)Pan Lisowski - ja chciałem powiedzieć, że ten wniosek nie jest mój tylko komisji Infrastruktury i kolejna sesja odbędzie się kiedy?

Pan Przewodniczący - w marcu .

Pan Lisowski - i dlatego warto byłoby przeprowadzić w miesiącu marcu bo tam jest piłka nożna halowa, siatkówka , tenis stołowy, szachy czyli te dyscypliny sportu które uprawia siew okresie zimowym.

Pan Przewodniczący - myślę, że w miesiącu marcu jeszcze nie będzie tak sprzyjającej pogody aby to robić na boisku.

(4,46,05)a) projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr III/6/2006 z dnia 11 grudnia 2006 w sprawie określenia ceny 1 kwintala żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczania podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr V/34/2007 w sprawie zmiany do uchwały nr III/6/2006 z dnia 11 grudnia 2006 w sprawie określenia ceny 1 kwintala żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczania podatku rolnego w roku 2007 na obszarze gminy Kępice

Uchwała nr V/34/2006 w sprawie zmiany do uchwały nr III/6/2006 z dnia 11 grudnia 2006 w sprawie określenia ceny 1 kwintala żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczania podatku została przyjęta 11 glosami „za i stanowi załącznik nr 17.

Ad 18.Zakończenie obrad.

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad, V sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Sesja nagrywana jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Protokołowała:

Ewa Derra

27

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 06-04-2007 09:12
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 06-04-2007
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 06-04-2007 09:13