Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 4/2006 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 24.05.2006 roku


PROTOKÓŁ NR 4/ 2006

z posiedzenia

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

z dnia 24.05.2006 roku

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,

2.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej

3.Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Posiedzeniu komisji przewodniczyła

Maria Derra

Przewodnicząca

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

Porządek posiedzenia:

1.Ocena stanu bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Kępice:

materiały przedkłada:

-Związek Ochotniczych Straży Pożarnych

-Komisariat Policji w Kępicach

(komisją opiniująca: Komisja Gospodarcza)

2.Informacja dotycząca działalności Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego.

3.Działalność jednostek kultury: MGOK, Biblioteki, świetlice wiejskie, ,świetlice opiekuńczo-wychowawcze.

4.Przygotowanie do sezonu letniego (MGOK,OPS,GKRPA,)

(komisją opiniująca pkt. 3 i 4: Komisja Infrastruktury)

5.Projekty uchwał w sprawie:

a)ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania i wyrażenia zgody na ustalenie w złotych wartości jednego punktu dla pracowników Zakładu Energetyki Cieplnej.

b)ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania i wyrażenia zgody na ustalenie w złotych wartości jednego punktu dla pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

c) ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania i wyrażenia zgody na ustalenie w złotych wartości jednego punktu dla pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępicach.

d)zmian do uchwały nr XLIV/294/2006 z dnia 16.02.2006 w sprawie działań związanych z przekształceniem Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

e)zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006 (w tym zakres sesji nadzwyczajnej)

f)zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku,

g)zaciągnięcia kredytu długoterminowego ze środków „Europejskiego Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej „

h)wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupsk.

i)przyjęcia Lokalnego Operacyjnego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości Gminy Kępice na lata 2006-2010.

j)ustalenia zasad wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

6.Sprawy bieżące.

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie komisji, przywitała przybyłych gości oraz członków komisji, odczytała porządek posiedzenia a następnie zapytała czy ktoś ma uwagi do przedstawionego porządku. W związku z tym,że członkowie komisji nie wnieśli żadnych uwag przystąpiono do realizacji porządku posiedzenia. Na prośbę pani Skarbnik rozpoczęto od punktów,które będzie ona omawiać.

Ad.5e

Pani Skarbnik: Proszę Państwa projekt uchwały obejmuje te zmiany,które były proponowane i omawiane na sesji nadzwyczajnej czyli wprowadzenie środków na dokumentację na kanalizację Osieki,Barcino,Obłęże,Barwino - 70 tysięcy 205 złotych i budowę wodociągu Żelice-Kępice,czyli ten etap do Kruszki - 171 tysięcy złotych .A ponad to doszedł jeszcze jeden załącznik dokonujący przeniesienia w budżecie.Jest to wszystko w jednej uchwale,można powiedzieć dla oszczędności papieru.Ponieważ będzie to wszystko na jednej sesji przyjmuje się to jako jeden projekt uchwały. Załącznik który doszedł,bo te dwie pozycje nie sądzę aby trzeba było szczegółowo omawiać bo Państwo poświęciliście temu prawie całą sesję - tylko nie był przegłosowany projekt uchwały ale zadanie i sprawa jest bardzo znana, a załącznik nr 2 który doszedł do tego projektu uchwały to jest przeniesienie 10.000 złotych na pomoc finansową między jednostkami samorządu terytorialnego - chodzi tu konkretnie o dofinansowanie remontu dróg prowadzonego przez Starostwo .Myśmy mieli wcześniej 5.000 złotych.W tej chwili po podjęciu uchwały przez Starostwo przesłano nam informację z której wynika,że jak gdyby zakres się nie zmienił ,ale kwota przewidywana na remont ul.Mariana Buczka zwiększyła się łącznie o 20 tysięcy czyli nasz udział 50 % -10.000 złotych.W związku z tym jest propozycja zwiększenia.Jeżeli już zdecydowaliście Państwo,że dajemy 65.000 złotych tu jest propozycja o zwiększenie o 10.000 złotych. Tylko zaznaczam,że my finansujemy tylko 50 % po otrzymaniu już konkretnie faktury i protokołu odbioru. Jeżeli po przetargu i wykonaniu prac ta kwota ta kwota się zmniejszy to nie znaczy,że my zapłacimy te 75.000 złotych.Damy tylko do 50 % nakładów. Może to być kwota niższa tak jak była w ubiegłym roku.Drugie zwiększenie jest na przebudowę budynku na świetlicę wiejską we wsi Barwino. To jest to nasze zadanie, na które mamy przyznaną dotację w kwocie 288.000 złotych.Tu jest jak gdyby potrzeba zwiększenia o te 20.000 złotych ze względu na brak tych środków do pełnego sfinansowania zadania.Będzie to nasz udział.A skąd - z poręczenia bo tam w zasadzie nie będą środki wykorzystane.Co roku jest obowiązek planować te środki,ale już minęły 4 miesiące my nic nie płacimy bo TBS wywiązuje się sam z płatności swoich kredytów i pożyczek więc możemy sobie odblokować te 10.000 złotych i z dowożenia uczniów do szkół- po analizie planu finansowego OPS-u również można te 20.000 złotych przesunąć. Czyli 30.000 złotych zmniejszenie i 30.000 złotych zwiększenie w niczym nie zmienia naszego budżetu.A ta kwota 241 tysięcy 205 złotych była już omawiana na sesji nadzwyczajnej powoduje zwiększenie przychodów czyli zwiększenie jak gdyby kredytu.Wracamy do kredytu planowanego na początku roku w uchwale budżetowej czyli 3 miliony 020 tysięcy złotych po uwzględnieniu tych zmian.Wprowadzając zmiany tak jak tu Państwu zaznaczyłam w części opisowej do projektu po tych zmianach 30 marca przychody z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek uległy zmniejszeniu i następnie wracają jak gdyby tym projektem uchwały do stanu który był i na który mamy pozytywną opinię RIO.Czy do tych zmian macie Państwo jakieś pytania? Doszły tylko te drobne przesunięcia - 30.000 złotych i te dwa zadania które były wyprowadzone z budżetu.W tej chwili jest projekt ich wprowadzenia. Omawiane były one na poprzedniej sesji nadzwyczajnej. Prosiłaby jeszcze abyście wzięli Państwo jeszcze załącznik nr 3 .Już po otrzymaniu konkretnej informacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na jaką kwotę nam przyznają pożyczkę możemy sobie już rozpisać w tym załączniku planu wieloletniego na stronie 1 jest tam wszystko pod literką d) jako pożyczka,kredyt - 700 tysięcy i rozpiszemy to tak - pod literką b) będzie 300 tysięcy - bo tylko tyle możemy otrzymać z WFOŚ, a 400 tysięcy będzie pod literką a) - czyli ze środków własnych. Razem daje to tą kwotę ,tylko tak to na sesję rozpiszę.Czyli już nie z kredytu całość 700 tysięcy tylko 400 tysięcy ze środków własnych.I na stronie 10 ,aby te kredyty się nam jakoś zbilansowały, przesuniemy w 1 pozycji w zadaniu w Korzybiu wszystko pod literkę d) z kredytu. Tutaj nie ma na razie żadnych zapewnień odnośnie pożyczki,nie ma na razie żadnej dotacji więc może to wszystko być ujęte przy ubieganiu się o kredyt .Jak dojdziemy do uchwał dotyczących kredytów to zorientujecie się Państwo,że to co teraz proponujemy nie wystarczy jeszcze do zbilansowania budżetu.Kwestia tylko sfinansowania czy kredyt czy środki własne.I to są własne i to są własne tylko,że kredyt trzeba spłacać.Czy jakieś jeszcze do tego macie Państwo pytania?

P.Dąbrowa: Ten etap Kępice-Kruszka wodociąg - na co pójdą pieniądze na wykop,rury,na co?

Pani Skarbnik: Nie znam szczegółów i nie chciałabym coś źle przekazać.Proszę pytać Burmistrza.Tu się nic nie zmieniło.Kwota,która była 171 tysięcy i zakres też się nie zmienił.Jeżeli potrzeba jeszcze jakiejś dodatkowej informacji to ja na ten temat nic więcej nie mogę powiedzieć.

Pani Burmistrz:Rozumiem,że pani Wanda pytała o tą dodatkową rurę.Proszę Państwa to jest ta sama kwestia mówienia o gospodarności w sensie takim,że przy jednym wykopie,jednym pozwoleniu na budowę pan Burmistrz proponuje podejść do tego całościowo bo tak na to wskazuje gospodarne działanie. Jeśli Państwo cokolwiek wiedzą o kanalizie i wodociągach to woda zawsze musi być posadowiona dużo głębiej niż kanaliza ze względu na problem zamarzania.W związku z tym jeżeli teraz położymy kanalizę tylko to musimy ją tak głęboko posadowić żeby potem przy drugim wykopie zejść prawidłowo z wodą.Co powoduje teraz podrożenie kosztów i później po raz drugi pozwolenie na budowę i wykop.Jest to działanie tak nieracjonalne,że po raz trzeci proponujemy Państwu spojrzenie całościowe na tą sprawę.Kiedyś jeśli będziecie Państwo radnymi,a teraz powiecie nie,stwierdzicie,że było to bardzo nierozważne posunięcie bo wszystkie technologiczne dane wskazują,że powinno to iść w tym jednym pozwoleniu,wtym jednym wykopie.Nie podrożyłoby to teraz i nie powodowałoby drugiego wykopu jakkolwiek na to patrzeć.

Pani Derra: Jeśli pytań nie ma to przegłosujemy projekt uchwały.

Wynik głosowania: 2 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały,2 głosy wstrzymujące się”

Ad.5f i 5 g

Pani Skarbnik: W piątek otrzymaliśmy informację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska,że nasz wniosek został zakwalifikowany,ale nie na taką kwotę o jaką prosiliśmy.My wnioskowaliśmy o 420 tysięcy ,a tu w tej uchwale będzie tylko 300 tysięcy ponieważ WFOŚ może nas dofinansować w miarę posiadanych środków. Jesteśmy na ten rok uwzględnieni w planie dofinansowania w formie pożyczki w kwocie 300 tysięcy złotych .Pozostałe warunki jeżeli chodzi o terminy spłaty ,zabezpieczenie pozostają bez zmian w tym projekcie.

Te projekty,które macie Państwo na najbliższą sesję to są jeszcze trzy uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi,ale poprzez bank. Dlatego ubiegamy się o zaciągnięcie kredytu z tych środków bo w zasadzie nie obowiązuje tu procedura przeciągającego się wyboru w formie przetargu.Można tu zastosować tryb z wolnej ręki. Można ubiegać się o kredyt na wodę i na rozbudowę budynków oświaty. Dlatego mając to w planie wieloletnim - wodociąg w Korzybie,Barwinie i Szkołę Podstawową w Przytocku - jest propozycja zaciągnięcia na te zadania kredytu.Jest jeszcze jeden warunek,Kredyt taki nie może przekroczyć 80 % planowanych nakładów na dane zadanie inwestycyjne,musi to być inwestycja na terenie wiejskim - nie może być w mieście. Czyli te wszystkie kryteria są jak gdyby spełnione .Fakt,że jeszcze jest wymóg skompletowania jeszcze wielu dokumentów ,ale to jest już inna sprawa.W tej chwili jest propozycja aby podjąć te uchwały bo wiąże się to także z uzyskaniem opinii RIO.Pomimo tego,że wiadomo,iż opinia będzie pozytywna bo mamy już opinię na całość kredytów i pożyczek czyli na 3 miliony .Łącznie pożyczka i te trzy kredyty stanowią kwotę 1 milion 550 tysięcy złotych. Ja stosuję taką zasadę,że każdą pożyczkę czy kredyt jak gdyby rozpisuję oddzielnie - lata spłaty,miesiące spłaty bo jest tego naprawdę dużo i tutaj trzeba trzymać rękę na pulsie żeby nie przekroczyć wymaganych wskaźników.W związku z tym przekazałam również Państwu ,chociaż macie Państwo na początek roku do ogólnej kwoty,ale żebyście byli Państwo zorientowani jak to będzie wyglądać to są te obecne kwoty wpisane. Zaciągnięte-ta kwota jest bez zmian ,spłata do 2013 roku.I przewidywane-dałam tu Państwu jak na dzień dzisiejszy tylko te uchwały,które na tej sesji będą podejmowane czyli do kwoty 1.550.000 złotych.I tu gdzie jest pozycja wyliczenia możecie sobie Państwo spokojnie przeanalizować jak to wygląda - ile będzie na koniec każdego roku zadłużenia ,jakie są wskaźniki (bo tu już sam komputer wylicza te procenty),ile co roku trzeba będzie spłacać.Spłata jest równoznaczna z tym co trzeba od razu odliczyć w ciągu roku od dochodów.Jeżeli chodzi o wskaźniki nie przekraczamy,ale kwotowo są to kwoty bardzo wysokie.Bo np.odliczając 1.723.000 złotych czy 1.870.000 złotych od razu z budżetu być może zostanie tylko na działalność bieżącą. To nie jest wszystko bo żeby zbilansować nasz budżet ,wszystkie planowane wydatki,które Państwo uchwaliliście będziemy musieli jeszcze zaciągnąć 1.470.000 złotych czyli do kwoty 3.020.000 złotych przy podjęciu tych uchwał które będą na tej sesji. Na najbliższej sesji spotkacie się Państwo jeszcze z następną uchwałą bo trzeba tutaj działać szybko - albo w czerwcu,albo w lipcu.Bo jeśli trzeba będzie w drodze przetargu wybierać bank bo ostatecznie najpóźniej w październiku trzeba będzie mieć podpisaną umowę z bankiem żeby wywiązać się z płatności wobec wykonawców.Wiadomo,że u nas to się wszystko dzieje jeżeli chodzi o realizację inwestycji pod koniec roku bo zanim przetarg, zanim się podpisze umowę .Stąd zawsze staramy się,tak jak np. w ubiegłym roku dopiero w grudniu i listopadzie uruchomiliśmy kredyt.Wiąże się to z niższym oprocentowaniem.Pod tym względem trzeba patrzeć na to. Te uchwały są jak gdyby częścią tego o czym zdecydowaliście Państwo uchwalając budżet.Tylko zaczynamy już działać konkretnie - na co,skąd i w jakim trybie.Próg jest 60 % zadłużenia nie może przekroczyć i 15 % w danym roku taki jest próg ustawowy.Trzeba również brać pod uwagę możliwości ekonomiczne danej gminy. Nikt nam nic nie zarzuci jeśli zaciągniemy kredyt w takiej wysokości.W tym roku 960.000 złotych spłacamy a dojdzie nam trzy miliony.Na koniec roku inaczej to wygląda.Zawsze jest spłata i plus.Umorzenia mogę dopiero ująć jak będzie decyzja dotycząca umorzenia.Jeżeli będziemy podejmować kolejną uchwałę odnośnie 1.470.000 złotych to otrzymacie Państwo następne zwiększenie.Na początku roku mieliście Państwo te 3 miliony w łącznej kwocie.Takie materiały już macie Państwo.W ubiegłym roku wchodziło jeszcze poręczenie do ogólnej kwoty długu .Od 1 stycznia tego roku są nowe zasady i do długu do 60% progu nie wchodzi poręczenie. Dlatego tam na pewno mieliście Państwo wyższy wskaźnik.Faktycznie budżet państwa może idzie trochę na rękę ,są pewne ulgi w tym,ale to jest sprawa gminy jak się zadłuży.Prawnie jest to dopuszczalne,możliwe a tu już władze lokalne decydują.

Pani Derra: W tej chwili będziemy dyskutować na temat tych dwóch uchwał.

Pani Skarbnik: Aż czterech.Widzę,że Ewa tak zapisała.Ale aż 3 są w sprawie zaciągninięcia kredytu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi - na szkołę w Przytocku,na Korzybie,na Barwino i WFOŚ.Ona zapisała w jednej pozycji te z europejskiego a to są trzy uchwały.To są trzy różne zadania z tego samego źródła może dlatego tak zostało to zapisane.Państwo macie na pewno trzy projekty z europejskiego i jeden z wojewódzkiego.

Pani Derra: Z europejskiego mam jeden na Przytocko.

Pani Skarbnik:Barwino i Korzybie jeszcze to są jednostronne.Ja dałam trzy.

Pani Derra:Macie Państwo?Chodzi o to,że jeśli mamy nad czymś dyskutować to żeby później nie było pretensji,że czegoś nie mieliśmy.Ja jeszcze przejrzę.Czy ja czegoś nie widzę.

Pani Skarbnik:W każdym razie do biura Rady przekazałam trzy dotyczące kredytu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi i jedno ze środków WFOŚ.Ja nie wysyłam tych materiałów tylko przekazuję do biura.Ja może Państwu przekażę .Tu jest proszę Państwa tak:budowa wodociągu rozdzielczego w miejscowości Barwino i wodociągu przesyłowego z Barwina do Korzybia - 400.000,00 złotych i budowa wodociągu rozdzielczego wraz z przyłączami w miejscowości Korzybie - 400.000,00 złotych.

Pani Derra: Tych dwóch nie mamy.W porządku też mamy wszystko razem.

Przegłosowano projekt uchwały.

Pani Skarbnik: Z wojewódzkiego jest teraz zamiast 420 tysięcy -300 tysięcy.Jest 450.000,00 na rozbudowę w Przytocku .I dwie oddzielne są.Każda oddzielna - na Barwino 400 tysięcy i na Korzybie 400 tysięcy.

Pani Derra:Tych nie mamy.

Pani Skarbnik:Wszystkie cztery na pozostałych komisjach były omawiane i nikt nie mówił,że nie ma.

Pani Derra:Nie mniej otwieram dyskusję na temat tych projektów uchwał.Wiemy,że dwie dojdą,że to będzie Korzybie i Barwino.

Pani Skarbnik:Ja przekazałam do biura cztery projekty uchwał bo tu nie można nic łączyć.To są odrębne projekty.

Pani Derra:Czy są pytania do tych czterech projektów uchwał?Jeśli nie ma to przystąpimy do głosowania.

Przegłosowano projekt uchwały z pkt 5f

Wynik głosowania: 3 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały,1 głos wstrzymujący się”.

Przegłosowano projekty uchwał z pkt 5g

Szkoła Podstawowa w Przytocku - 2 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały,2 głosy wstrzymujące się”.

Wodociąg Barwino -2 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały,2 głosy wstrzymujące się”.

Wodociąg Korzybie- 2 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały,2 głosy wstrzymujące się”.

Ad.5 h

Pani Skarbnik: Tu proszę Państwa jest propozycja uchylenia poprzedniej uchwały,która była na 65 tysięcy złotych i podjęcie nowej żeby nie robić tutaj,że w jednym paragrafie się zmniejsza tam się dodaje czy się przesuwa.Czyli mamy nowy projekt uchwały,który mówi,że dofinansujemy zadanie do 50% kosztów robót - kwota 75 tysięcy złotych,czyli o te 10 tysięcy,które były w zmianach do budżetu

a uchylamy poprzednią uchwałę,która nie została jeszcze zrealizowana.Umowa zostanie podpisana dopiero po sesji.

Pani Derra:Czy są jakieś pytania do pani Skarbnik w sprawie tej uchwały?Jeśli nie ma to proponuję przegłosować.

Przegłosowano projekt uchwały.

Wynik głosowania: 3 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały,1 głos wstrzymujący się”.

Ad.5i

Pani Derra: Otrzymaliście Państwo projekt uchwały.Jest przedstawiony ten program - poszczególne zadania sposób i lata ich realizacji.Czy są jakieś pytania?Czy pani Burmistrz będzie chciała coś do tego dorzucić?

Pan Wiśniewski:Ja tylko chciałem powiedzieć ,że żeby nie był to tylko dokument,który się tylko a/a odłoży wysłałem zaproszenie do pana Zdzisława Walo -Dyrektora Izby Przemysłowo-Handlowej w Słupsku,do pana Janusza Chałubińskiego-kierownika PUP w Słupsku oraz pana Tadeusza Jaworskiego prezesa Słupskiego Stowarzyszenia Innowacji Gospodarczych i Przedsiębiorczości oraz pana Stanisława Grześkowiaka - prezesa Stowarzyszenia Przedsiębiorców w gminie i mieście Kępice z taką adnotacją ,którą pozwolę sobie Państwu odczytać „w załączeniu przesyłam panu projekt Lokalnego operacyjnego programu rozwoju przedsiębiorczości gminy Kępice na lata 2006-2010 ,który będzie omawiany na sesji.Jeżeli uznałby pan za stosowne proszę opinii jakie dodatkowo zadania byłyby wskazane do umieszczenia w proponowanym planie i proszę jednocześnie o informację jakiej pomocy mogą spodziewać się osoby ubiegające się o otwarcie działalności gospodarczej „.Chodziłoby o to,że od pana Walo -dyrektora Izby Przemysłowo-Handlowej otrzymaliśmy pismo z prośbą o to,aby do tego programu rozwoju przedsiębiorczości przystąpić .W związku z tym musimy się również dowiedzieć jakie możliwości mają oni,żeby poparli ludzi,którzy chcą przedsiębiorczość ewentualnie otwierać.Bo jeżeli ma to być jedynie papier po to żeby uchwalić uchwałę i włożyć ją a/a to wydaje mi się,że nie miałoby to w takim razie najmniejszego sensu.Program jaki jest to macie Państwo załączony w materiałach i ewentualnie jakie byście mieli Państwo uwagi do tego programu również można by było wnieść albo dziś,albo ewentualnie na sesji.

Pani Derra:Czy ktoś z Państwa ma jakieś propozycje naniesienia jakiś zadań ?Jeśli nie to proponuję projekt uchwały przegłosować.Z resztą jeszcze na sesji,tak jak pan Przewodniczący mówi,będzie można zadawać pytania ewentualnie wnieść jakieś uwagi.

Przegłosowano projekt uchwały.

Wynik głosowania: 4 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.

Ad.5j

Pani Derra: Mamy tutaj projekt uchwały w sprawie zasad ustalania wynagrodzenia. Proponuje się wynagrodzenie dla członków komisji w wysokości 60,00 złotych brutto za udział w jednym posiedzeniu.Mówimy ona również o tym,że przysługuje zwrot należności z tytułu podróży służbowych odbytych w sprawach związanych z posiedzeniami komisji i na jakich zasadach zwrot tych należności będzie następował.Czy Państwo macie jakieś uwagi,zapytania do przedstawionego projektu uchwały?Wcześniej jakie było wynagrodzenie?

Pani Burmistrz: W wysokości tej diety nie ma w ogóle żadnych zmian.Natomiast myśmy przy budżecie przyjmując plan nie uwzględniliśmy tego zapisu co do wysokości diety.Dlatego musi być oddzielna uchwała.Do tej pory znajdowało się to w tym planie,który Państwo zatwierdzacie dla GKRPA i dlatego trzeba dopełnić tej formalności.Diety są w wysokości 60,00 złotych,spotkania raz w miesiącu więc nie ma tu żadnych zmian.

Pani Derra: Proponuję projekt uchwały przegłosować.

Przegłosowano projekt uchwały.

Wynik głosowania: 4 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.

Ad.1

Pani Derra: Otrzymaliśmy materiały na ten temat - sprawozdanie Komisariatu Policji i Związku Ochotniczych Straży Pożarnych.Tutaj opiniującą komisją w tej sprawie jest komisja gospodarcza.Mozemy sobie na ten temat podyskutować,popytać.Myślę,że zapoznaliście się Państwo z tymi sprawozdaniami

i myślę,że jakieś pytania lub ewentualne uwagi to pewnie raczej na sesji.Będą na pewno przedstawiciele Komisariatu Policji i straży także do nich bezpośrednio będzie można zgłaszać uwagi,pytać. Komisja się z materiałami zapoznała i myślę,że ewentualną dyskusję pozostawimy sobie na sesję.

Komisja zapoznała się z przedłożonymi sprawozdaniami.

Ad.2

Pani Derra: Odnośnie działalności Towarzystwa otrzymaliśmy informację.Na sesji też na pewno będzie pani Gierszewska,która jest aktualnie prezesem.Myślę,że bliższe pytania to już bezpośrednio do pani Gierszewskiej.Widać tutaj,że spółka wyszła na plus.

Komisja zapoznała się z przedłożonym sprawozdaniem.

Ad.3

Pani Derra: Tutaj też otrzymaliśmy sprawozdania z działalności poszczególnych jednostek.Będą też pewnie przedstawiciele tych jednostek na sesji.Będzie można jeszcze szczegółowo pytać i uwagi wnosić.Komisją opiniującą do tego rodzaju spraw jest komisja infrastruktury ,która tym się bardziej szczegółowo zajmie i na pewno jakąś opinię przedstawi.

Pan Słomki:Czy Burmistrz stara się o środki z zewnątrz na stołówkę?

Pani Burmistrz: Stołówka może wtedy ruszyć zarówno w projektowaniu jak i w budowie,zagospodarowaniu kiedy znajdzie się taki program z funduszy zewnętrznych.Wiem,że pani Beata dostała takie polecenie szukania i pilnowania takiej możliwości.Wszystkie odnowy wsi,które wydawałyby się,że dla mieszkańców do 5 tysięcy są możliwe i moglibyśmy uwzględnić wykluczają w swoim programie bardzo często miasta.W związku z tym jeszcze nie natrafiliśmy na taki program.Wiem,że we wrześniu myślimy o jakimś,który się pojawia pierwszy ,z którego biblioteka przyszła mogłaby być projektowana.Wiem też,że nie mamy odpowiedzi na temat możliwości architektonicznej , zlecenia projektu.Jak Państwu mówiłam zostało to tak trochę spłycone przez pana radnego Tylskiego,że my się zastanawiamy czy rozwalić. Nie,podkreślam jeszcze nie rozwalić tylko w jaki sposób go zaprojektować żeby odkryć trochę przód i inaczej trochę bryłę uformować.Tak to proszę rozumieć i takie pytanie dostali architekci.Po takiej odpowiedzi szczegółowej byłby projekt i byśmy mogli aplikować we wrześniu.Ale to dowiecie się Państwo wtedy kiedy trzeba będzie przeznaczyć pieniądze na projekt (bo w budżecie dzisiaj nie ma na to pieniędzy) i wtedy kiedy będziecie uchwałą decydować o przystąpieniu do jakiegoś programu.Napewno z własnych środków tak wielkiego przedsięwzięcia na dzień dzisiejszy nie zrobimy.Jest to ciągle potencjalna możliwość wykorzystania tego obiektu.

Pani Derra: Czy są jeszcze jakieś pytania?

Komisja zapoznała się z przedłożonymi sprawozdaniami.

Ad.4

Pani Derra: Otrzymaliśmy informację z MGOK,GKRPA oraz OPS.Są to takie dość krótkie informacje.Myślę,że przedstawiciele tych jednostek będą także na sesji.Odnośnie tego punktu główną komisją opiniującą jest także komisja infrastruktury,która się na pewno bardziej szczegółowo zajmie tymi problemami.Czy są jakieś pytania?

Pan Słomki:Czy w tym roku na te 2 jeziora będzie także 4 ratowników jak co roku?Oni są,ale ich brakuje.

Pani Burmistrz:Nasze oferty płatności takie jak oni mają są nieatrakcyjne w stosunku do takich ofert nadmorskich.To jest co roku problem.Jest jedyna nadzieja,że nasi mieszkańcy - dawni pomocnicy pokończyli kursy.Natomiast środki są zabezpieczone.Jeżeli wyznaczymy godziny pracy kąpieliska to oni muszą być.Różne są lata.Czasami jest tak,że ten ratownik nie ma nic do roboty przez 2 miesiące bo pada i jest zimno - wywiesza flagę.To są takie sytuacje.Nie mniej można powiedzieć,że nad morzem w kurortach dają dwa razy tyle plus tam jeszcze nocleg i wyżywienie.Tak jak Państwo czytaliście Ustka ma problem ze znalezieniem osób do sprzątania plaży

bo ludzie wolą jechać za granicę zarobić tak jest w tej chwili z ratownikami.

Ad.5a,5b,5c

Pani Burmistrz: Proszę Państwa w związku z waloryzacją część pracowników nie może nawet otrzymać waloryzacji bez zmiany wartości tego punktu .Państwo chyba 2 lata temu czy 3 na początku kadencji ten problem omawialiście.W tej chwili taka konieczność w niektórych przypadkach,że w danej grupie pracownik już nie może dostać waloryzacji bez zmiany wartości tego punktu.Dlatego Ci kierownicy zakładów taką prośbę do Państwa skierowali.To dotyczy właśnie planowanej waloryzacji.Nie dotyczy to nagminnie wszystkich pracowników - zdarza się dwóch,trzech.

Pani Derra:Czyli wszystkie trzy są z tego samego powodu. Proponuję przegłosować projekty uchwał w tej sprawie zgodnie z porządkiem.

Przegłosowano projekty uchwał.

Projekt z pkt 5a

Wynik głosowania: 4 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.

Projekt z pkt 5b

Wynik głosowania: 4 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.

Projekt z pkt 5 c

Wynik głosowania: 4 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.

Ad.5d

Pani Derra:Projekt uchwały Państwo macie.Chodzi o to,aby pozostawić go w dotychczasowej formie.

Pani Burmistrz:Ja tylko powiem skąd to się wzięło.Na początku roku trochę Państwa uprzedzaliśmy,że zmiana ustawy o finansach publicznych takie na nas działania przygotowawcze wymusiła.Pan Burmistrz z panem dyrektorem ZGKiM i księgową wyjechali na szkolenie do Olsztyna i tam jak gdyby spojrzenie na ten problem troszeczkę się zmieniło.Otóż jak Państwo słyszeli o tych przyczynach takich przekształceń dotyczyło to tego,że zakłady budżetowe nie miały prawa mieć wpływów z naszego majątku w związku z tym musiałyby być tylko i wyłącznie spółką.Ponieważ finansiści doszli chyba do takiego wniosku,że tzw.media w czynszu pobieranym nie mogą być brane pod uwagę do takich rozliczeń i nie istnieje do końca roku finansowa konieczność dokonywania tych zmian.Ale też wiemy,że jest przygotowywana w ministerstwie finansów przez panią minister Gilowską w ogóle ustawowa zmiana dotycząca likwidacji zarówno zakładów budżetowych,jednostek,które by miały jak gdyby budżety samodzielne.Uznaje ona,że wszystkie pieniądze z majątku powinny przepływać przez budżet gminy. Trudno nam w tej chwili powiedzieć jak dalej będzie z tym podziałem.W związku z tym proponujemy podjąć uchwałę (poprzednia wskazywała chyba termin do końca czerwca) aby zawiesić sprawę do końca roku. Nie ma takiej konieczności.

Pani Derra:Kto z Państwa jest za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały?

Wynik głosowania: 4 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.

Ad.6

Pan Słomski: Chciałbym zgłosić wniosek formalny o przystąpienie do prac - rozpoczęcie boiska treningowego dla Garbarni Kępice dla klubu sportowego.Dlaczego?Już od stycznia tego roku na sesji żeśmy tę sprawę poruszali,ale to już zostało bez echa.Zostały już wyczerpane prawie wszystkie środki tzn. znalazły się pieniążki w budżecie na to w zmianach no i Rada przegłosowała to pozytywnie a prace do tej pory nie ruszają.Dlaczego to tak jest?Chciałbym to żeby to dzisiaj przegłosować bo na pewno ta sprawa będzie poruszana na najbliższej sesji.

Pani Burmistrz:Odniosę się do pana wypowiedzi w następujący sposób.Proszę Państwa zaprzeczam kategorycznie,że nie ma działań i że jest bez echa.Cały czas jak Państwa informowałam trwają te prace ,ale prosiłam aby już rozjaśnić do końca sprawę na jutro taką informację od pani Rody - techniczną,bo to są sprawy techniczne .Od początku tejże kadencji kiedy stwierdziliśmy,że zarówno samo boisko ,ta przestrzeń jest troszeczkę inaczej w terenie,niż to jest jak w projekcie - te wszystkie sprawy są cały czas prostowane.Nie są one proste,nie są one łatwe ,wymagają odszukania starych dokumentów,grzebania w archiwach i to się cały czas dzieje.Powiem na jakim etapie jesteśmy dziś.Rok temu,to było chyba około roku,informowałam,że znaleźliśmy dokument właśnie głęboko w archiwum Nadleśnictwa,którego nigdy nie było tu u nas w Urzędzie ,który uświadamiał nam właśnie tenże fakt i za tym poszły działania.Na przykład znaleźliśmy kolejny dokument,też nie u nas,ale grzebaliśmy po różnych archiwach - o zmianie przeznaczenia na inne niż leśne.Kiedyś nikt nie dopełnił czegoś takiego jak wyłączenie.W ślad za tym Państwo czytają na tablicy ogłoszeń też się zjawiło o warunkach zabudowy.Te wszystkie prace wymagają czasu,wymagają czekania iluś tygodni po każdej sprawie - tak jak w każdej sprawie tzw.budowy to się toczy.Natomiast nie umiem powiedzieć kiedy sprawa zostanie zakończona.Nie będę mówić czy słuszny jest wniosek czy nie.Boisko jest planowane do zrobienia.Na dzień dzisiejszy wniosek rozpocznijmy,dajmy pieniądze jest tylko teoretyczny ponieważ nie można tam wejść.Bo co tam trzeba.Tam przede wszystkim trzeba zrobić karczowanie.Bez wyłączenia tego z lasów nie wolno.Zapłacilibyśmy takie kary ,że nie mieszczą się w głowie.W związku z tym bez decyzji wyłączenia nie możemy tego rozpocząć.Więc tutaj nasze zaklęcia,prośby,groźby niczego nie zmienią.Sprawa jest już u marszałka.Pan Burmistrz jedzie w poniedziałek i będzie się starał to z tych biurek ruszyć.Za każdym razem jest tak,że dowiadujemy się na czyim biurku to leży i pan Burmistrz jedzie,i próbuje sprawie nadać szybszy bieg.Pan Burmistrz będzie w poniedziałek wiedział jak szybko będziemy mieli tę decyzję.Dopiero wtedy będziemy mogli projektować i karczować,projektować,przystępować do tej budowy bo taka jest kolej rzeczy.To jest normalna budowa proszę Państwa.To nie jest wycięcie krzaków .

To musi być na zgłoszenie budowy. A takie zgłoszenia każdej budowy czy chodniczka czy boiska wymaga takiego trybu.W związku z tym powiem tak : dzisiaj , na dzień dzisiejszy nie można nam tam ani wejść ,nic ścinać i rozpocząć żadnych robót.Dlatego też pan Burmistrz na jednej z komisji powiedział,że dlatego na tą sesję nie proponuje tych zmian bo takiej konieczności finansowej na dzień dzisiejszy nie ma bez określenia po pierwsze kiedy prace się rozpoczną a co najważniejsze o jakich kosztach w ogóle mówimy.Bo prawdopodobnie ta suma,która jest w tej chwili proponowana na przesunięcie jest czy połową - trudno jest mi powiedzieć,ale na pewno dużo niewystarczającą dla zrobienia tego boiska bo tam nie problem niwelacji jest problemem ale trzeba zacząć od ogrodzenia .Przygotowanie płyty jak gdyby w środku lasu ,mamy przykład Warcina gdzie każde wejście dzika powoduje,że po robocie jest,trzeba zacząć od ogrodzenia,oszacować,wymierzyć tą powierzchnię,oszacować koszty i logicznie przeznaczyć.Więc na pewno nie jest na nie.Na pewno wszystkie prace po to są żeby tą płytę jeżeli się uda jeszcze w Państwa kadencji w ty roku zrobić.

Jeżeli będziemy mieli takie pozwolenia to pójdzie robota pełną parą.Wtedy pan Burmistrz szacując wielkość zaproponuje Państwu taką uchwałę.Więc nie jest to nie wprowadzenie bo nie tylko bo nie ma jeszcze wszystkich danych i przygotowań.

Pan Słomski: Słuchałem panią Burmistrz,ale tu odnoszę takie wrażenie,że zawsze się pan Burmistrz i pani właśnie ruszają tę sprawę wówczas kiedy ktoś z radnych czy jakiś klub wniesie coś.A tak to sprawa cichnie.Dlatego już nie ma co czekać bo trzy drużyny,które trenują na tej płycie nowej co teraz będzie to oni ją zniszczą tak,że znowu nie będzie żadnej.Należy jak najszybciej wejść na to.

Pani Burmistrz: Ja rozumiem,że pan mówi o wejściu praktycznym czyli z budową.

Pan Słomski: Tego boiska treningowego.

Pani Burmistrz: Tak jak mówiłam bez poniesienia konsekwencji w wysokości ogromnych kar nie możemy wchodzić.Nikt takiego działania nie podejmie.Nie ma możliwości wejścia,karczowania i rozpoczęcia prac.W momencie kiedy będziemy wiedzieli,że taka decyzja jest na tak i nie będzie przeszkód aby podjąć działania pełną parą to tak.Natomiast nie zgodzę się , bo słyszę po raz kolejny ten zarzut,że nie ma ruchów.To,że nie jest głośno ,jak Państwo pytają to jest odpowiedź.Natomiast praca nad dokumentacją trwa cały czas.Żeby przygotować warunki zabudowy to nie jest tak - przygotowujemy,to musi być sterta dokumentów.Pan Krzysztof siedzi nad tym,to specjalne zadanie pana.

Pan Słomski: Złożyłem wniosek formalny i staram się,aby został on dzisiaj rozpatrzony na komisji i on zajmie stanowisko Klub Porozumienie na sesji w tej sprawie.

Pan Michlewicz:Wszystko wiemy na razie,że to boisko ma być robione.To co pani Burmistrz powiedziała o ile te sprawy formalne będą i tylko ukłon do Rady i szybko działać.Dzisiaj to nam praktycznie nic nie da,że jakiś wniosek sobie przegłosujemy.

Pan Słomski:Mamy już dużo takich spraw,które, jak powtarzam się,ruszaliśmy a one gdzieś ugrzęzną. Tutaj należy jak najszybciej bo społeczeństwo Kępic musi mieć tą płytę zastępczą jak najszybciej wykonywać.Ja zgłaszam ponownie ten wniosek.

Pani Burmistrz: Ja nadal panie Zenonie proszę,jeżeli pan mówi jeżeli coś poruszane było i ugrzęzło to proszę powiedzieć o konkretach i ja takich spraw nie znam.Państwa wnioski w takich możliwościach jakich posiadamy są realizowane.Proszę pokazać co ugrzęzło,proszę udowodnić ,że chociaż na miesiąc zapomnieliśmy,powiedzieliśmy,że jak to ucichnie to może zapomną.Nie,powtarzam ostatni raz,wszystko się toczy dzień w dzień.Rano o tym mówimy,patrzymy na jakim etapie jest sprawa.Wszystko się toczy bez opóźnienia bądź umyślnego zwolnienia.Panu Burmistrzowi zależy na tym tak samo jak Państwu.

Pan Słomski: Rada jako siła,która Burmistrzowi przekazuje do realizacji zadania wykonała już wszystkie swoje działania już w styczniu,które zostały podjęte na jednej sesji zlecone i do tej pory .jeszcze raz powtarzam.W budżecie zostały przeznaczone pieniążki na tą działalność.Projekt dany,przeniesienia z budżetu na te treningowe boisko.

Pani Burmistrz:Kiedy uchwalaliśmy takie przeniesienie z administracji?Jeżeli jest uchwała to nie ma o czy mówić.Ja nie znam takiej.

Pan Słomski: Pieniążki były przez głosowanie przez Radę na sesji przeniesione na boisko treningowe.

Pani Burmistrz: Nie ma takiej uchwały o przeznaczeniu środków.Dopiero teraxz klub Porozumienie wnioskuje.

Pan Wiśniewski:Ponieważ nie ja powinienem to robić a członek komisji,która ma swoje posiedzenie.Jest taka sytuacja pani Burmistrz.Na jednej z sesji na której nie przyznaliśmy stanowiska sekretarza pozostały pieniądze 35 tysięcy złotych,które miały być przeznaczone na pensje tego pracownika,który miał być przyjęty. Ponieważ nie zostało ustanowione stanowisko sekretarza pozostały wolne środki z tego stanowiska i klub Porozumienie złożył wniosek ponieważ do nas,do Przewodniczącego Rady konkretnie zwrócił się Zarząd tego klubu sportowego.Mam tutaj to pismo.Z resztą wszystkie te dokumenty przekazałem panu Burmistrzowi.W załączeniu przedłożyłem wniosek klubu Porozumienie celem uwzględnienia go w projekcie uchwały w zmianach w budżecie na 2006 rok. Pan Burmistrz w ten sposób mi odpowiedział w rozmowie.Napisałem do pana Burmistrza pismo następującej treści „w związku ze zmianami w budżecie przedkładam panu komplet dokumentów-tak ja napisałem do pana Burmistrza 23 stycznia pismem- i jako wniosek klubu Porozumienie z prośbą o uwzględnienie go w projekcie uchwały w zmianach w budżecie na rok 2006”.Ponieważ na 44 sesji nie było zmian w budżecie zmiany te nie weszły. I dalej do tego czas nic,ponieważ później były te zmiany i również te środki nie zostały uwzględnione w tych zmianach budżetowych.Uchwały nie było i jak pani pozwoli to ja dalej dokończę.Teraz ponieważ wniosek nie został uwzględniony,a wniosek dla Burmistrza nie jest czymś co musi on przestrzegać, w związku z tym teraz klub Porozumienie opracował projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2006 z taką o to treścią: ”dokonuje się zmian,na podstawie tych przepisów jak zwykle,w budżecie gminy po stronie wydatków i zmniejsza się w dziale 750 administracja publiczna w rozdziale 75023 urzędy gmin wynagrodzenie osobowe pracowników o kwotę 35 tysięcy złotych oraz zwiększa się dział 926 kultura fizyczna i sport rozdział 92205 zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu zadanie boiska treningowego dla KKP Garbarnia w Kępicach.Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi”.Cały projekt uchwały jaki powinien być z uwzględnieniem tych środków o których myślę pan Słomski tu powiedział.I przedłożyłem ten projekt panu Burmistrzowi o wprowadzenie pod obrady najbliższej sesji- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2006 proponowany przez klub radnych Porozumienie.I to złożyłem 11 maja 2006 roku.Pan Burmistrz mi odpowiedział,że „projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie proponowany przez klub radnych porozumienie- projekt zmian w budżecie przesłany pismem wprowadzony zostanie pod obrady w późniejszym terminie po określeniu kosztów budowy boiska treningowego w Kępicach.” No jeżeli chodziłoby o ścisłość to wcale nie przeszkadza aby te środki,które już mamy zabezpieczyć na ten cel a po ewentualnie już określeniu całości wartości tych prac dołożyć tak jak dziś np.dokładamy do świetlicy w Barwinie. Jaki problem - tam też nie starczyło ,dziś akurat mamy tą przyjemność rozmawiać na ten temat żeby 20 tysięcy dołożyć bo akurat brakuje. Nie widzę żadnego problemu w tej sprawie.Pytam się dlaczego te środki nie mogą. To że się nie zdejmuje to się nie zdejmuje tylko one są na wynagrodzeniu i nigdy nie możemy przewidzieć że zostanie ktoś zatrudniony i cześć.Bo te środki w dziale zatrudnienia są.Jeżeli uchwałą przejdzie to na dział sportowy to one będą w całkiem innym dziale i zatrudnić już nikogo nie będzie można natomiast będą one przeznaczone tylko i wyłącznie na działalność właśnie sportową.O to tylko chodzi.Jeżeli nie ma żadnego problemu,a widać,że nie ma to nad czym my się tu upieramy żeby te środki przekazać na ten właściwy cel.Nie widzę powodu żeby się upierać.

Pani Burmistrz:Potwierdza się,że środków na ten cel jeszcze nie ma ,są jedynie wskazane.Pan Burmistrz jeszcze nie wprowadził.To są tzw.środki wirtualne.To,że Państwo coś w budżecie zaplanowali to nie znaczy,że one leżą i czekają na wypłatę. I nie prawdą jest,że pan Burmistrz bez zmiany regulaminu organizacyjnego gminy może sobie ot tak zatrudnić bo ma pieniądze.Nie bo to wymaga zmiany regulaminu.Skoro sekretarz na dzień dzisiejszy w tym regulaminie nie funkcjonuje to nie będzie zatrudniony. Natomiast jeszcze raz podkreślam,pan Burmistrz napisał „w okresie późniejszym” bo czeka na ostateczną decyzję marszałka,żeby określić-powtarzam-zlecić kosztorys i określić ostateczne kwoty. Ciągle powtarzam,że jest za bo taka jest konieczność.Tak jak Państwo to widzi.To nie jest tak,że jak dziś tego nie zagwarantujemy to tego nie będzie.Dokładnie mówi,że przedstawi Państwu taką uchwałę.Bo taka jest odpowiedź o ile wiem do klubu.Natomiast ja też mogę powiedzieć,że może nie ma przeszkód czy Państwa życzenie takie jest.Natomiast ja powiem zdanie praktyczne. Na dzień dzisiejszy uchwały nie ma i pan Burmistrz na tą sesję jej nie przedkłada.

Pan Wiśniewski: Dziękuję pani,ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby środki,które są wolne a zgodnie ze statutem klub Porozumienie ma prawo wnieść uchwałę , która zabezpiecza również środki.To nie są wirtualne pani Burmistrz środki.To są środki w budżecie zaplanowane jak każde inne środki w budżecie więc to są środki pani Burmistrz,które w każdej chwili można przenieść akurat na tą działalność zgodnie z uchwałą.Więc pytam się naprawdę jaki jest problem w tym żeby te środki przenieść.Jeżeli będzie dalej brakowało już po ustaleniu kosztorysu nie widzę żadnego problemu żeby pan Burmistrz również wynalazł,bo to już jest jego działka bo budżet jest w gestii Burmistrza i nie ma na to dwóch zdań i my już dalej mieszać się nie możemy do spraw,ale w tym akurat przypadku Rada może taką decyzję podjąć.

Pani Burmistrz: Za zmiany w budżecie odpowiada Burmistrz.Na wniosek Burmistrz Państwu odpowiedział.

Pan Wiśniewski: To ja bym teraz pani zacytował co mówi statut i zaraz się pani zorientuje w 38.

Pani Burmistrz: Ale proszę Państwa ja takiej uchwały nie zaproponuję.Ja takich decyzji nie mogę podejmować.Ja Państwu powiedziałam o stanowisku Burmistrza.Więc dzisiaj nie musimy się przekonywać.Ja pilotuję to co dzisiaj powiedziałam panu Zenkowi.Codziennie sprawdzam stan zaawansowania przygotowania tego boiska.Wszystko się toczy bez opóźnienia,bez jakiś celowych działań opóźniających.Natomiast pan Burmistrz odpowiedział jakie jest jego stanowisko w kwestii budżetu i tu ja nie mogę o tym dyskutować.Proszę Państwa no nie mogę bo co powiem nie ma przeszkód.Może nie ma .Pan Burmistrz powiedział w okresie późniejszym to Państwo mogą się odwołać i na następnej sesji spytać „powiedział pan w okresie późniejszym czyli kiedy”.

Pan Wiśniewski: W późniejszym okresie to wie pani może być w następnym roku.

To będzie tak długo szło jak idzie sprawa z przychodnią lekarską w Korzybie.

Pani Burmistrz: Nie proszę Państwa.A co idzie źle?

Pan Wiśniewski: Dobrze idzie pani uważa?

Pani Burmistrz:Tak jak możliwe tak idzie.Natomiast powiem tak.To,że ktoś powie to nie znaczy,że się dzieje.To są plany i tyle Państwu powiem. Natomiast proszę mnie nie zmuszać żebym za pana Burmistrza coś powiedziała.

Pan Wiśniewski: Szanowna pani wyjaśniłem.Szanowna pani tu nie chodzi o to aby się sprzeczać tylko chodzi o to,że wniosek taki złożył klub. A klub proszę szanownej pani zgodnie ze statutem,którego tak my jak i Burmistrz jest zobowiązany przestrzegać mówi w ten sposób : „kto może występować z inicjatywą określenej uchwały ,wprowadzać tą określoną uchwałę - co najmniej 5 radnych,przewodniczący Rady,klub radnych,komisja Rady i burmistrz”.Widocznie pani o tym nie wie jeżeli próbuje nas tu pani pouczać.Do projektu uchwały szanowna pani dołącza się uzasadnienie zawierające w szczególności wskazanie potrzeby podjęcia uchwały, oczekiwania i skutki społeczne, skutki finansowe i źródła ich pokrycia. I takie uzasadnienie w tym projekcie żeśmy do pana Burmistrza przedstawili. Więc jeżeli pan Burmistrz mówi o tym,że w terminie późniejszym można to ja dziwię się dlaczego już nie można. Chciałbym na to pytanie usłyszeć odpowiedź bo każda odpowiedź to jest tak wykrętna ,tak pomijająca.To jest później.To jest takie później , to nie jest konkretna odpowiedź.Później proszę pani to znaczy kiedy?Ja zadałem na ostatniej sesji pytanie i również nie mogę się dowiedzieć kiedy cokolwiek konkretnie zostanie załatwione. Tu się lawiruje wie pani.My musimy wreszcie zająć się sprawami konkretnymi a nie pływać w obłokach.Teraqz niech pani sobie mówi ile sobie pani życzy.

Pani Burmistrz: W pana ocenie pan powiedział,że to jest lawirowanie,to są plotki,celowe działanie.Ja uważam inaczej i stanowisko podtrzymuję.Robimy wszystko co trzeba,uchwały są realizowane i niczego nikt nie lawiruje.Krótko,nic więcej na ten temat.Pana uwagi dotyczą Burmistrza bo Burmistrz ma w swoich kompetencjach to i ja nie będę się z tego tłumaczyć.Natomiast absolutnie sobie nie życzę ani mówienia,że jakieś plotki robię ,czy jakieś rzeczy robię,czy celowo działam na niekorzyść.

Pan Słomski: Zgłaszam wniosek o …

Pan Wiśniewski: Może cię wyręczę. Wniosek o wprowadzenie tego projektu uchwały na sesję 25 maja.

Pan Słomski: wprowadzenie projektu uchwały w sprawie rozpoczęcia budowy boiska treningowego

Pan Wiśniewski: O przeniesienie środków 35 tysięcy .

Pani Derra: Uchwała w sprawie zmian w budżecie dotyczących …

Pan Wiśniewski: przyznania środków,przesunięcia środków na budowę boiska treningowego w Kępicach.

Pani Derra:Na najbliższej sesji należy rozumieć?

Pan Wiśniewski: Na jutrzejszej sesji.Bo to chodzi o jutrzejszą sesję.

Pani Derra: Czyli na sesję w dniu 25 maja . Z tego co wiem ten wniosek musi i tak jutro paść. Tak czy inaczej musi on być przegłosowany.To jeszcze nie oznacza,że on wejdzie.

Pan Wiśniewski: Wszystko będzie zależało od tego jak będą głosować radni.Ale jest to projekt klubu.Musi on wejść do porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.Wtedy dopiero będzie przedmiotem obrad sesji.

Pani Derra: Na dzień dzisiejszy pan Słomski składa wniosek i nad nim głosujemy.

Pan Wiśniewski: Tak ponieważ jest sprawa i musi być na komisji przedstawiona.

Pani Derra: Kto z Państwa jest za przyjęciem tego wniosku pana Słomskiego (to jest w sprawach bieżących)

Wynik głosowania: 3 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały,1 głos wstrzymujący się”.

Pan Wiśniewski: Zgodnie z decyzją Rady z głosowania wyszło przystąpienie do prac nad Statutem Gminy by ustalić tekst jednolity z uwzględnieniem wcześniejszych i proponowanych zmian napisałem do pana Tylskiego pismo , żeby się wziął z komisją do roboty ponieważ jest przewodniczącym komisji statutowej. Doszło do tego,że pan Tylski napisał mi oświadczenie ,które cytuję: „Oświadczam,że rezygnuję z przewodniczenia w komisji statutowej i uczestniczenia w pracach tej komisji.

Proponuję powołanie nowego składu komisji według uznania Rady Miejskiej”. A więc tak: może to być nowa komisja,może się ta komisja ukonstytuować,może sobie dobrać,dokooptować jednego czy też więcej członków to już jest sprawa Rady jak to zrobi. Informuję Państwa,że pan Waldemar Tylski zrezygnował z tego, a przecież nie możemy pozostawić tego żeby to dalej nie szło. Ja na sesji to odczytam i ewentualnie już na samym końcu się wprowadzi również i to.Ja to dostałem akurat 22 maja dopiero więc nie było innej możliwości żebym nawet ujął to w porządku obrad sesji.Ta komisja była powołana w drodze uchwały, z tym,że sama się ukonstytuowała.Trzeba przyznać,że ten statut i regulamin również nie jest precyzyjny i ma tam takie delikatne luki.Trzeba by to było więc uściślić.Ponieważ nic w tej sprawie nie czyni pan Tylski na moje pismo więc nie może stać sprawa w bezruchu.Dlatego informuję Państwa,że trzeba coś z tym dalej zrobić.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała na podstawie nagrania: Przewodnicząca komisji:

Beata Kropidłowska Maria Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 09-05-2007 13:50
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Beata Kropidłowska 24-05-2006
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 12:24