Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 11/2006 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 17.10.2006 roku


PROTOKÓŁ NR 11/ 2006

z posiedzenia Komisji Infrastruktury Społecznej

z dnia 17.10.2006 roku

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic,

2.Marian Wolański - dyrektor ZEC,

3.Janina Kończak-Skarbnik Kępic

Posiedzeniu komisji przewodniczyła

Mariola Kmieć

Przewodnicząca

Komisji Infrastruktury Społecznej

Porządek posiedzenia :

1.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006.

2.Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu

3.Projekt uchwały w sprawie założenia Słupskiego Banku Żywności.

4.Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr L/326/2006 Rady Miejskiej

w Kępicach z dnia 25.05.2006 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupskiego.

5.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie wody oraz ścieków przez Zakład Usług Wodnych spółka z.o.o. w Słupsku.

6.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania taryfy cen

i opłat za odbiór ścieków i opłaty za wodę na terenie miasta dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .

7.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania opłat za wodę dla miejscowości Przytocko, Przyjezierze, Osieki i Kotłowo przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach .

8.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania taryfy cen

i opłat za wody opadowe i roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach.

9.Sprawy bieżące.

Pani Mariola Kmieć:Witam Państwa bardzo serdecznie na posiedzeniu Komisji Infrastruktury.Jeżeli chodzi o porządek obrad musimy zacząć od punktu 4, ponieważ tak jak mi pani Janeczka tłumaczyła, ten projekt uchwały musi być przed punktem 1 czyli projektem uchwały w sprawie zmian.I to w tym porządku posiedzenia na sesję już tak jest,a u nas jest trochę inaczej.Kto z Państwa radnych jest za przyjęciem porządku posiedzenia,ale ze zmianą,żeby punkt 4 był omawiany jako pierwszy?Kto jest za? 4 osoby „za”.Poprosimy pani Janeczko,tylko proszę włączyć mikrofon.

Ad.4

Pani Janina Kończak:W zasadzie już raz Państwo wyrazili zgodę na współfinansowanie zadania,czyli na drogę powiatową - dofinansowanie ulicy Mariana Buczka i Barcino-Osieki,ale była to kwota 75 tysięcy,czyli 50 % kwoty 150 tysięcy.W tej chwili Starostwo nie przysłało jak gdyby faktury,ale zwrócili się do nas z podpisaniem aneksu bo po zakończeniu okazało się,że wartość tych zakończonych prac wzrosła o 15.074,00 złotych. Czyli byłoby to do podziału pół na pół ,po 50 % - 7.537 złotych żeby sfinansować całość bo w przeciwnym razie jak gdyby zostanie to na przyszły rok i znowu będą przysyłać czy my to sfinansujemy,czy będziemy to pokrywać.Wola Państwa tutaj jest.To kwota 7.537 złotych i znajdzie się ona w propozycjach zmian w budżecie,w pozycji przesunięcia po stronie wydatków.

Pani Mariola Kmieć:Kto z Państwa radnych ma pytania do pani Skarbnik?Nie ma pytań?Kto z Państwa radnych jest za przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr L/326/2006 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 25.05.2006 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupskiego?Kto jest przeciw?Kto się wstrzymał?

WYNIK GŁOSOWANIA:2 głosy „za”,2 głosy „wstrzymujące się”.

Ad.1

Pani Janina Kończak:Tutaj proszę Państwa w tym projekcie zmian może się Państwu wydaje,że tak dużo,dużo tego wszystkiego,ale to można skwitować tylko w trzech zdaniach.Zmainy po stronie dochodów tam gdzie jest wyższe wykonanie zwiększamy,gdzie niższe i przewidujemy,że nie będzie wykonania zmniejszamy.Zmniejszenie dochodów powoduje również zmniejszenie wydatków.A zmniejszenie dochodów powoduje również zwiększenie przychodów czyli pożyczki i kredytu.To jest bardzo krótko.Teraz może trochę szerzej przejdę do omawiania poszczególnych załączników.Dla mnie wydaje się,że to jest zupełnie proste,ale proszę mi wierzyć nie ma tutaj żadnej pułapki finansowej.Po prostu po dokonaniu analizy za 3 kwartały doszliśmy do wniosku,że nie będzie pełnej realizacji dochodów,nie będzie wpływu dotacji na Barwino dlatego,że dopiero w tej chwili przygotowujemy wniosek.Był aneks odnośnie przedłużenia terminu zakończenia inwestycji więc nie możliwe to jest bo zgodnie z umową minium 2 miesiące jest okres zwrotu środków w ramach dotacji.Czyli nie można jakby sztucznie utrzymywać w tej chwili wiedząc,że nie będzie wykonania.Dlatego w załączniku nr 1 macie Państwo zwiększenie dochodów o 104963.Zwiększenie, tak jak mówiłam,tam gdzie wiemy już,że jest wyższe wykonanie czy możliwe będzie.Ze sprzedaży na dzień dzisiejszy już jest wyższe wykonanie.Z analizy umów przedwstępnych na pewno wiemy,że ta kwota 50 tysięcy na pewno wpłynie.Z drobnych dochodów,może to się również Państwu wydać śmieszne,że zwiększamy o 100 złotych,ale przy stanie 200 złotych sto złotych to jest 50 %.Te kwoty w planie są niskie stąd taka zasada.Wyższe wykonanie o 100 złotych w administracji.Również odpis który nam przysługuje 5 % z realizacji zadań zleconych - wyższe wykonanie,w kwocie która nam przysługuje z tytułu dowodów osobistych.Na OSP.Tutaj jest jak gdyby zwiększenie z tytułu umowy darowizny z naszej zaprzyjaźnionej gminy.To jest na cele OSP.Jest wskazanie.Środki te są już na koncie straży.Środki te już wpłynęły i są na rachunku także to tylko formalność wprowadzenie ich do budżetu.Następne środki,na drugiej stronie macie Państwo, opłatę administracyjną też wykonanie wyższe.Różne rozliczenia - odsetki,różne dochody wynikające z rozliczeń - to są kwoty,które na dzień dzisiejszy już są wyższe.My jak gdyby je wprowadzamy dlatego,że szukamy gdzie można z której strony zmniejszyć żeby ten budżet się jakoś zbilansował.W pomocy społecznej również odpis z zaliczki alimentacyjnej,komornik zaczął ściągać.W tej chwili mamy 1600 złotych wpłaty,którą dzielimy pół budżet państwa,pół my.Dalej pozostałe 2099,00 to jest odszkodowanie z kradzieży w Osowie.To po stronie wydatków również się znajdzie z przeznaczeniem na zakup.Ochrona zabytków jest to kwota dotacji,wprowadzamy ją na podstawie umowy zawartej To jest ta na ochronę zabytków na kościół Osowie.I to są jak gdyby te zwiększenia.Teraz zmniejszenia po stronie dochodów.Tu już macie Państwo kwotę 607,00 więc ogólnie można sobie obliczyć,że o 500 będzie minus dochodu.Gdzie?Dotacja na drogi gruntowe niedawno ją wprowadzaliśmy.Okazuje się,że nie rozpoczęły się w tym roku prace i nie będzie realizacji tego zadania.Nie przepadnie nam ta kwota bo jeśli w przyszłym roku jeżeli zrealizujemy,tak jak to było w zeszłym roku,wpłynęły one w następnym roku.W gospodarce gruntami nieruchomościami - niższe odsetki,niższe różne wpływy z dokumentacji geodezyjnej,mała kwota,ale również chciałabym to uporządkować żeby wykonanie nie było w 40 czy 50 %.W administracji również wpływy z różnych opłat (upomnienia) to są również drobne kwoty również 3 tysiące.Planowaliśmy tam 10 tysięcy.Patrzymy na to po wykonaniu za 3 kwartały.Teraz OSP.Pamiętacie Państwo wprowadzaliśmy 4,5 tysiąca w skład darowizny.Okazało się,że 3 tysiące tylko wpłynęło.Były tam takie wstępne deklaracje,że może będą trzy tysiące i może jeszcze 1,5 tysiąca.Tak awansem im to wprowadziliśmy.Będzie tam trzy tysiące,które na dzień dzisiejszy wpłynęły.Zmniejszamy o 1,5. To co z opłaty w formie karty podatkowej.Planowaliśmy 1000 złotychJest to dochód realizowany przez Urząd Skarbowy.Jest minus 90 złotych.Może jeszcze te 100 złotych wpłynie.A minus proszę Państwa dlatego,że jeżeli nie ma to US robi sobie taki odpis.Kiedyś to był taki odpis na środek specjalny teraz na fundusz,ale zaległości są ponad 12 tysięcy.Coś powinno wpłynąć.Tak już zostawiłam na IV kwartał ,może coś wpłynie.Do półrocza było minus.I teraz tak.Podatek od nieruchomości - mamy w planie

2.200.000,00, wykonanie za III kwartały osoby prawne jest 57.007.Więc ile można po prostu tutaj zmniejszamy bo nie będzie pełnej realizacji tej kwoty.Napewno Państwo pamiętacie było zaległości ponad 400.000,00,ale tak jak wpłyną zaległości nie ma z kolei bieżących wpłat i tak się kółko zamyka.Podatek od środków transportu osoby prawne-również zmniejszenie o 15 tysięcy.Plan mieliśmy 35 tysięcy,a 12 wykonanie mamy.Coraz mniej jest tych środków transportu z firm.Bo od osób fizycznych jeszcze tutaj próbujemy,ściągniemy .Tu w zasadzie dużo się nie ściągnie.Umorzeń też tam nie ma w tym zakresie.Podatek od czynności cywilno prawnych.Do III kwartału nie wpłynęła nie wpłynęła nawet złotówka.Również to Urząd Skarbowy ściąga.Jest podatek od czynności cywilno prawnych,ale od osób fizycznych.W ubiegłym roku było sporo od osób prawnych,na podstawie tego założyliśmy w planie.Odsetki od nieterminowych wpłat - planowaliśmy 30 tysięcy.Jest za III kwartały wykonanie 12 tysięcy.Napewno jeszcze wpłyną w III kwartale,ale nie aż takie kwoty.Od osób fizycznych podatki - również na ile można było 117 tysięcy zmniejszenie.Przypis był 808 tysięcy,odpisy są 34 czyli 774,a mamy w planie 891.Więc nawet jeśli w 100 % by nawet wszystko wpłynęło będzie to nierealne kredytowanie.Może wyda się Państwu,że jak gdyby był zawyżony ten plan.Plan był w oparciu o przeliczenia wynikające ze stawek na początek roku.A później jak poskładano deklaracje to zupełnie inaczej wychodzi niż taki ogólny przypis.A poza tym są odpisy z tytułu jednorazowej wpłaty - 10 %,też nieco zmniejszają.Są przesunięcia terminów i te wszystkie drobne kwoty mają wpływ.Teraz poszły upomnienia.Do końca faktycznie próbuje się ściągnąć to co faktycznie jest.Przy takich dużych kwotach zmniejszenie ponad dwieście nie jest tak, ja myślę,że nie jest aż tak znowu tragicznie,że nie będzie takiego wykonania. Odsetki też tutaj.Odsetki zależą od wpływu zaległości.Odsetki się dopiero księguje po dniu wpłaty,nie naliczone.Naliczone mogą sobie leżeć ,ale w dochodach są dopiero jak wpłyną.Podatek od posiadania psów - chciałabym,aby tak na koniec było 100 % wykonania tej kwoty.Mamy paln 1700,a 1300 wykonanie.Wykonanie zmniejszamy o 300.Niech tak ładnie będzie pomimo,że ta kwota mała,ale 100 % będzie wykonanie.Teraz o czym proszę Państwa już mówiłam - zmniejszenie tej kwoty 288.187,00 - to jest Barwino.Kwota ta,jeżeli przyjmą nasze rozliczenie,mam nadzieję,że tak będzie bo nie możemy dopuścić żeby nie przyjęli,wpłynie w przyszłym roku,ale nie wpłynie w tym roku więc nie będzie dochodów z tego w tym roku.Po stronie wydatków proszę Państwa - strona dochodowa wpływa na to,że musimy zmniejszyć wydatki.Tu proszę Państwa gdzie trzeba zwiększyć na dzień dzisiejszy to dotacja 7.537,00 jeżeli Państwo podejmiecie uchwałę to dofinansujemy tą różnicę do drogi powiatowej,więc tutaj będzie na plus zwiększenie.To co wpłynęło na straż pożarną zapisujemy na straż pożarną.Jeżeli chodzi zaś o oświatę to po analizie trzech kwartałów okazało się,że w trzech szkołach jest jak gdyby niedobór środków.W Kępicach jest mała kwota na energię,Gimnazjum Kępice 39 tysięcy osobowy fundusz płac(…) głównie było takie tłumaczenie pana dyrektora i głównej księgowej,że było bardzo dużo tych pracowników mianowanych i to miało na to wpływ.A poza tym muszę Państwu powiedzieć,że projekty,które złożyły jednostki oświaty,czyli dyrektorzy do projektu budżetu na ten rok były były wyższe o ponad 400 tysięcy.Ścieliśmy już od razu ponad 400 tysięcy.I w Korzybiu brakuje jeszcze 36 tysięcy,ale to zarządzeniem Burmistrza bo brakuje również na energię i wynagrodzenie.To jeżeli wejdzie to będzie wewnętrznym zarządzeniem w ramach dowożenia( …).Tu głównie taki wpływ tych pracowników.To wynika w płacach i w żaden sposób się nie zmieszczą do końca roku…Dalej proszę Państwa te 2.099 pójdzie na zakup z odszkodowania z Osowa.Dalej 7 tysięcy- MGOK zwrócił się o zwiększenie dotacji to wydawaniem tej gazety i wykonaniem rozdzielni prądu - 3.660,00.

Przewidują zwrot w IV kwartale tzn.wpływy z reklam w wysokości 2.642,00…MGOK nie uwzględniał w planie tej działalności w ogóle.Trudno powiedzieć teraz,że nie bo skoro zlecono im tą działalność,że pani dyrektor zwraca się tutaj z prośbą o dofinansowanie bo nie jest w stanie sfinansować tego z własnych przychodów.Faktycznie po analizie ich planu za trzy kwartały wynika,że nie są oni w stanie - ta drobna kwota jest im tutaj niezbędna.No i te 31.598,00 pójdzie jako dotacja na ochronę zabytków do Osowa.I tu proszę Państwa prośba.Trochę pochopnie poszłam tutaj w dział 600,żeby przesunąć te 7.537,00 poprawcie sobie Państwo na 700.To będzie dział 700 - gospodarka mieszkaniowa bo trochę mam obawy,a jak zima nadejdzie wcześniej,a jak będą remonty…Czyli byłoby dział 700 z gospodarki grunatami i nieruchomościami - ta sama kwota.Tam sobie zostawmy na swoich drogach publicznych,niech ta kwota pozostanie do wykorzystania nam jeszcze.Dalej 7 tysięcy zmniejszenie z administracji przekazujemy na dotację.Dalej zmniejszenie w inwestycjach w dokumentacji na kanalizację sanitarną w miejscowości Osieki,Obłęże,

Barcino,Barwino o 27 tysięcy -było (…).W przypadku wykonania projektu jeszcze do końca roku te płatności nie przekroczyłyby nam tej kwoty bo w zasadzie nie byłyby wykorzystane na całą kwotę (…).A potrzeba jest dla oświaty - 27 i 20,to 47 tysięcy łącznie na wszystkie szkoły (…).Dalej zmniejszenia - rozbudowa szkoły podstawowej Warcino- to nie znaczy,że tu już w ogóle nic nie będzie się wykonywać tylko po prostu w tym roku.Plan był 202 tysiące,wykonaliśmy 152 tysiące,stąd ta różnica jest.I tutaj również 20 tysięcy z pomocy społecznej z usług opiekuńczych.OPS po przeanalizowaniu swojego budżetu doszedł do wniosku,że mają oszczędności w tym rozdziale,ale to wynika z zatrudnienia tych opiekunek w ramach umowy z Urzędem Pracy.I bardzo dobrze bo można przesunąć środki na ten cel gdzie wystąpiła potrzeba.I również tu proszę Państwa 213 tysięcy bo musimy nazbierać tą kwotę o którą zmniejszyliśmy dochody. Klub Korzybie - w tym roku mamy już październik,nie są prace zlecone więc realizacji w tym roku w zasadzie nie będzie.Czyli w planie wieloletnim i tak Państwo to macie później przesunięte na lata 2007-2008.I to są proszę Państwa te zmiany po stronie dochodów i wydatków.Te zmiany powodują również w projekcie uchwały w § 3 zmianę w przychodach.Bo nasze wpływy to są dochody i wydatki oraz przychody i rozchody.W przychodach to co zmniejszyliśmy o 288 tysięcy przechodzi na zwiększenie,a w wydatkach się zmniejszyło czyli jak gdyby dalej nam się to wszystko zgadza.Już tej końcówki nie bierzemy pod uwagę.Tysiąc złotych zmniejszenie przychodów.Z czego to wynika?Państwo podejmowaliście uchwałę odnośnie zaciągnięcia kredytu na szkołę Przytocko- 450 tysięcy.Europejski Fundusz Rozwoju Wsi daje maksymalnie do 80 % nakładów.Z tych umów,które były zawarte i wykonane prace można było tylko nazbieraliśmy tylko do 449 tysięcy.Żeby się przychody łącznie zgadzały uchwałą budżetową trzeba te tysiąc złotych zmniejszyć.Macie Państwo zmiany w planie wieloletnim.Dlaczego?Nasz plan wieloletni obejmował kwotę na 2006 rok ponad 3,5 miliona.W tej chwili 2007 rok jeżeli zsumujemy (…) wynosi 2.038.061,00.Nie wiadomo,bo na dzień dzisiejszy jest trudno powiedzieć bo nie możemy jeszcze zbilansować strony dochodowej naszego na przyszły rok,a jest zasada,że sprawdzając nasz projekt uchwały na przyszły rok RIO będzie sprawdzać kwoty,które są w tym roku na 2007 i mają odbicie w naszym projekcie na 2007 rok,czyli muszą być identyczne kwoty i w planie wieloletnim, i w wydatkach (…).I tu proszę Państwa są wprowadzone w tym po tych zmianach, gdybyście Państwo zobaczyli w poprzednim planie wieloletnim ,to wprowadzone w obecnych wydatkach te zmiany,które wprowadziliśmy teraz (…). I tutaj jeżeli chodzi o - ta kwota ta 29.280 w punkcie czwartym to proszę Państwa (…).Pamiętacie Państwo,najpierw było tak,najpierw rozbudowa dachu,potem rozbudowa szkoły,trzy razy zmieniana nazwa teraz jest to proszę Państwa budowa obiektu sportowego,a dokumentacja była wykonana na drugi etap dachu w szkole podstawowej w Kępicach.I tak ta kwota nakładów wykonana została,a faktycznie jeżeli mamy budowę obiektu sportowego to tam nie ma nakładów na dzień dzisiejszy więc musimy ją tutaj skorygować i z planu wieloletniego usunąć.Dlatego ta kwota zostaje tutaj usunięta.Bo teraz jak tutaj wskoczyło nam nowe zadanie realizowane niby od tego roku to okazuje się,że my już mamy nakłady związane z tą kwotą(…).I są tu jeszcze proszę Państwa w § 5 przychody i wydatki ZGKiM,na podstawie planu ZGKiM (…) tysiące.Kwoty,które powodują zwiększenie muszą mieć odbicie w naszej uchwale.I po zmianach budżet macie Państwo zapisane tutaj jak będzie się kształtował.Pożyczki i kredyty będą teraz tutaj nie 3.000.020,00 tylko 3.000.307,00.Ale tak jak mówiłam kwota ta wpłynie bo jeżeli kredyt będzie zaciągnięty to tylko na okres (…)- jak gdyby taka pomostówka. Refundacja będzie 280 tysięcy i od razu bank zabiera po prostu tą kwotę. I to się wiąże z punktem 2.Typowo pod tą kwotę nie będzie spłaty z naszych dochodów tylko z refundacji tej dotacji.I tu macie również Państwo jak zadłużenie będzie wyglądać.Także nie ma tutaj zagrożenia - 48,02 maksymalnie.Może jeszcze tutaj takie wyjaśnienie.Niekiedy Państwo otrzymujecie te prognozy i widać,że był taki procent,później jest taki procent.Ten wskaźnik,ten procent zależy od wielkości dochodów.Jeżeli nam dochody rosną to i ten wskaźnik maleje.Nie może być tak,że np. na początku roku mieliście Państwo inny wskaźnik.

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Pani Mariola Kmieć:Kto z Państwa radnych za przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2006?Kto jest przeciw?Kto się wstrzymał?

WYNIK GŁOSOWANIA: 2 GŁOSY „ZA”, 2 GŁOSY „WSTRZYMUJĄCE SIĘ”

Ad.2

Pani Mariola Kmieć: Kto z Państwa radnych za przyjęciem projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu?Kto jest przeciw?Kto się wstrzymał?

WYNIK GŁOSOWANIA: 2 GŁOSY „ZA”, 2 GŁOSY „WSTRZYMUJĄCE SIĘ”

Ad.5,6,7 i 8

Pan Marek Piotr Mazur: Szanowni Państwo,pani Przewodnicząca,szanowni Państwo radni. Zbliża się koniec roku w związku z tym tak jak rok rocznie firmy,które muszą ratyfikować swoje usługi ,ceny na takie usługi zgłosiły taki akces.W przypadku Zakładu Usług Wodnych jest to propozycja zmian,niewielkich,ale zmian.Natomiast w przypadku ZEC jest pan dyrektor i będzie mógł o tym powiedzieć jakiej założenia byłyby wielkości. (…).I stąd szanowni Państwo mówimy o tych dwóch sferach działania.Właściwie w jednej sferze,a w dwóch zakładach :na terenie wiejskim, poza 4 wodociągami przejętymi od ANR ostatnio,to Zakład Usług Wodnych,natomiast w przypadku tych 4 wodociągów plus Kępice mówimy tutaj o ZEC.Ja poproszę pana dyrektora,aby przedstawił,uzasadnił jakby propozycję bo jak Państwo wiecie z projektu uchwał propozycja jest przedłużenia czasu trwania cen na rok,przedłużenia czasu obowiązywania tych taryf na wodę i na ścieki tak przemysłowe jak i komunalne na okres jednego roku.Dlaczego?W kilku zdaniach,jest pan dyrektor może nam tutaj to przedstawi.

Pan Marian Wolański:Chodzi o cenę wody w mieście,w Kępicach.Cena za rok 2006 - 1,67 zł,proponowana cena na 2007 - również 1,67 zł.Pokrótce koszty,które były w roku 2005,2004 kiedy zakład przejął wodociągi - w granicach do 30 tysięcy wydawaliśmy w okresie roku kalendarzowego na różne prace remontowe:wymiana sieci w mieście. Rok 2006 w granicach 10,12 tysięcy wyszło w kosztach.Jeszcze w tej chwili czeka nas prawdopodobnie wymiana jednej z pomp na studni nr 2,która jest w opłakanym stanie.Dzisiaj nawet miałem taką informację,że pompa nr 1 musiała wspomagać tą pompę.I dlatego te koszty,które były przewidywane na lata poprzednie ten rok ich,rok 2007 liczymy też,że nie będą kosztami większymi mimo podwyżki cen energii jest utrzymanie dalej na tym samym poziomie.Chodzi teraz o wodociągi wiejskie.No jest to też pierwszy rok.Nie mamy jeszcze nawet dokładnego rozeznania jak to będzie wyglądało.Postanowiliśmy również utrzymać wodę na poziomie roku 2006 w 2007.Powodem tego jest,my w zakładzie już o tym wiemy,mniejsza awaryjność sieci.Kiedy przejmowaliśmy od Agencji wodociągi niezbyt rzetelnie zostaliśmy o wszystkim poinformowani jak to wyglądało.W tej chwili wiemy,że już po prostu nie ma ubytków.Nie wiem jeszcze na dzień obecny jak dokładnie będzie ze zużyciem energii elektrycznej bo to będzie rzeczywiście najbardziej rzutowało na cenę w latach następnych.Może dojdzie do tego,że cena w wodociągach wiejskich będzie zrównana z ceną wodociągu w Kępicach i będzie ta cena dokładnie taka sama.Jest taka szansa.Ścieki komunalne.Ścieków komunalnych,to nic się nie zmieniło z małą ilością tylko tego,że ta energia elektryczna tam podrożała gdzieś tam około paru groszy,ale to też nie ma zbytnio wpływu na ścieki komunalne.Dlatego proponujemy dalej utrzymanie ceny bez zmian.Ścieki garbarskie - zróżnicowanie w grupach,to co było zrobione w roku 2005.Jest to trafione,powiem,po prostu w dziesiątkę.Jest to trafienie w dziesiątkę.

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Pani Mariola Kmieć:Kto z Państwa radnych jest za przyjęciem projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie wody oraz ścieków przez Zakład Usług Wodnych spółka z.o.o. w Słupsku?Kto jest przeciw?Kto się wstrzymał?

WYNIK GŁOSOWANIA PKT 5: 4 GŁOSY „ZA”,1 GŁOS „WSTRZYMUJĄCY

SIĘ”

Pani Mariola Kmieć:Punkt 6 -projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania taryfy cen i opłat za odbiór ścieków i opłaty za wodę na terenie miasta dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .Kto z Państwa radnych jest za przyjęciem tego projektu uchwały?Kto jest za przyjęciem?Kto się wstrzymał?

WYNIK GŁOSOWANIA PKT 6: 4 GŁOSY „ZA”,1 GŁOS „WSTRZYMUJĄCY

SIĘ”

Pani Mariola Kmieć:Punkt 7 - projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania opłat za wodę dla miejscowości Przytocko, Przyjezierze, Osieki i Kotłowo przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach .Kto z Państwa radnych jest za przyjęciem projektu uchwały?Kto jest przeciw?Kto się wstrzymał?

WYNIK GŁOSOWANIA PKT 7: 2 GŁOSY „ZA”,3 GŁOSY

„WSTRZYMUJĄCE SIĘ”

Pani Mariola Kmieć:Punkt 8 - Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania taryfy cen i opłat za wody opadowe i roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach.Kto z Państwa radnych jest za przyjęciem projektu uchwały?Kto się wstrzymał?Kto jest przeciw?

WYNIK GŁOSOWANIA PKT 8: 2 GŁOSY „ZA”,3 GŁOSY

„WSTRZYMUJĄCE SIĘ”

Ad.3

Pan Marek Piotr Mazur:Szanowni Państwo od pewnego czasu korzystamy z tzw. zapasów rządowych,które są gromadzone z różnych źródeł.I one są gromadzone w tzw. bankach żywności.Takich banków powstało w Polsce dość dużo,ale dla nas ten najbliższy,z którego mogliśmy korzystać jest bank w Tczewie.Z niego były przywożone dla nas. Prawdopodobnie i Caritas z tego czerpał,ale swoją drogą.I ten przejazd z Tczewa to jest kwota,którą zawsze musieliśmy liczyć jako dodatek do i również żeby korzystać z tego banku żywności to musieliśmy deklarować pewną składkę,która na rzecz tego banku jest.Ona najczęściej pokrywa koszty bo to jest działalność non profit czyli bez zysku,ale pokrycie kosztów obsługi,magazynowania,wynajęcia pomieszczeń to w tych składkach się mieściło.Padła taka propozycja na konwencie,dyskutowana z udziałem pana Starosty,przedstawiciela Urzędu Miejskiego i przedstawicieli gmin,czy nie było by dobrze,aby w Słupsku uruchomić taki bank żywności i przybliżyć nam składy tej żywności o całe te sto trzydzieści czy czterdzieści kilometrów jakie wynikają z różnicy między Tczewem a Słupskiem.Oczywiście koszty wstępnie były przyjęte tak jak tutaj w tej uchwale są proponowane - około 10 tysięcy rocznie.Ta składka była minimalna - sięgała ona rzędu 3-3,5 tysiąca złotych,ale dochodziły koszty transportu. Więc jakby to policzyć,a żywność była przywieziona,jeśli pamiętam z informacji pani kierownik OPS,gdzieś na 68 tysięcy złotych - 70 tysięcy,w tych granicach tylko do opieki społecznej.To jest to co magazynujemy w komisariacie i rozdajemy.Także jakby nawet w grę wchodziła kwota 10 tysięcy i krótszy transport,łatwiejszy dostęp,bo tak kumulujemy,zbieramy,a niektóre artykuły nie nadają się do (…) ,one są najczęściej o wydłużonym okresie spożycia,przydatności do spożycia,ale jednak mleko też nie może stać zbyt długo.W związku z tym te transporty szły nie koniecznie wtedy kiedy mogły pojechać tylko wtedy kiedy musiały pojechać,kiedy była informacja: „słuchajcie jest do odbioru mleko”.I wtedy był transport i te koszty,które właściwie były ponoszone. Tak jak ze Słupska było by to korzystniej dlatego nawet,że nawet przejazd na tym odcinku po niewielką partię towaru byłby uzasadniony bo po prostu przejazd i powrót.Stąd po konwencie pojawiła się,taki wniosek czy taka sugestia,aby podjąć działania w tym kierunku. Proponowane miejsce,które byłoby na siedzibę to pan Starosta wyznaczył puste magazyny,które by były po Rejonie Zarządu Dróg czy w rejonie Zarządu Dróg Powiatowych,tam w dyrekcji na Słonecznej. (…).Myślę więc,że obiekty by niewiele kosztowały.Dyrektor PUP zadeklarował,że na stworzenie nowych miejsc pracy przewidziałby środki,które dałyby to podstawowe wyposażenie czyli jakieś biurko,szafę,komputer i być może nawet zatrudnienie w pierwszym okresie z udziałem funduszu pracy.Także te koszty byłyby minimalizowane.Ale zakładamy,że nawet jeśli by się udało,bo to jest wyliczenie po złotówce od mieszkańca,to jest wyliczenie bez udziału tych środków,gdyby się okazało ,że sąpomniejszone to automatycznie zakładamy,że te środki zostaną na rok następny albo składka zostałaby pomniejszona. Mówimy tu o maksymalnym obciążeniu z jakim moglibyśmy się zetknąć.Uważam,że gra warta świeczki.Dotyczyło by to tego rejonu.Może też zidentysyfikowało by ilość tych dostaw i zwiększyło by z tych jak mówiłem 68-70 tysięcy złotych tą ilość żywności,która dociera do nas.A to,że cieszy się ona zainteresowaniem to widać jak do tego komisariatu ciągle ludzie podchodzą.Wiem,że i Caritas tam swoje rozdaje teraz po tych świetlicach,po tych naszych miejscach gdzie ludzie się mogą zebrać.Także trochę przed świętami tej żywności dotrze.Oby było jej jak najwięcej bo o tyle mniej muszą wydać na makaron,na mleko,na jakąś mąkę czy olej.Namawiam,zachęcam.Po takich jakiś długich dyskusjach na ten temat uznaliśmy,że faktycznie było by lepiej.Wiem,że Główczyce otworzyło sobie taką filię tego Tczewskiego banku u siebie.Także mają tam relacje.Ich składka wynosi około 10 tysięcy złotych,ale oni to płacą od dwóch czy trzech lat.Ich ilość żywności dowożona większym transportem do tego miejsca jest większa.Także to jest jednoznaczne.

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Pani Mariola Kmieć:Kto z Państwa radnych jest za przyjęciem projektu uchwały w sprawie założenia Słupskiego Banku Żywności?Kto się wstrzymał?

WYNIK GŁOSOWANIA: 4 GŁOSY „ZA”,1 GŁOS „WSTRZYMUJĄCY SIĘ”.

Ad.9

Pan Eugeniusz Kluk:Czy będzie możliwość wynajęcia świetlic no kwestia 1,5 godziny - dwóch,żeby odbyło się jakieś spotkanie przedwyborcze dla komitetu?

Pan Marek Piotr Mazur:Wiem,że Dom Kultury ma je pod swoją opieką.

Pan Eugeniusz Kluk:Pytanie by było czy do pani dyrektor z takim podaniem,czy do pana Burmistrza?

Pan Marek Piotr Mazur:Nie,nie - bezpośrednio do gospodarza.Ja nie ukrywam,że my też korzystamy z Domu Kultury.Mamy tam jakąś odpłatność ustaloną.

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Na tym protokół zakończono. Protokołowano na podstawie nagrania DPM o73.

Protokołowała: Przewodnicząca komisji:

Beata Kropidłowska Mariola Kmieć

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 22-05-2007 12:10
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Beata Kropidłowska 22-05-2007
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 12:26