Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 12/2006 z posiedzenia Komisji Gospodarczej z dn. 16.10.2006r


PROTOKÓŁ NR 12/ 2006

z posiedzenia Komisji Gospodarczej

z dnia 16.10.2006 roku

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Krystyna Pamuła - Zastępca Burmistrza Kępic

2.Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Posiedzeniu komisji przewodniczył

Eugeniusz Deszczyków

Przewodniczący

Komisji Gospodarczej

Porządek posiedzenia:

1.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006.

2.Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu

3.Projekt uchwały w sprawie założenia Słupskiego Banku Żywności.

4.Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr L/326/2006 Rady Miejskiej

w Kępicach z dnia 25.05.2006 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupskiego.

5.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie wody oraz ścieków przez Zakład Usług Wodnych spółka z.o.o. w Słupsku.

6.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania taryfy cen

i opłat za odbiór ścieków i opłaty za wodę na terenie miasta dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .

7.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania opłat za wodę dla miejscowości Przytocko, Przyjezierze, Osieki i Kotłowo przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach .

8.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania taryfy cen

i opłat za wody opadowe i roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach.

9.Sprawy bieżące.

Pan Eugeniusz Deszczyków:Witam serdecznie członków Komisji Gospodarczejna posiedzeniu w dniu 16 października 2006 o godzinie 13.Proponuję porządek posiedzenia-omówienie materiałów na sesję:

1.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006.

2.Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu

3.Projekt uchwały w sprawie założenia Słupskiego Banku Żywności.

4.Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr L/326/2006 Rady Miejskiej

w Kępicach z dnia 25.05.2006 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupskiego.

5.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie wody oraz ścieków przez Zakład Usług Wodnych spółka z.o.o. w Słupsku.

6.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania taryfy cen

i opłat za odbiór ścieków i opłaty za wodę na terenie miasta dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .

7.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania opłat za wodę dla miejscowości Przytocko, Przyjezierze, Osieki i Kotłowo przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach .

8.Projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasookresu obowiązywania taryfy cen

i opłat za wody opadowe i roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach.

9.Sprawy bieżące.

Czy ktoś z Państwa ma jakieś uwagi do tego porządku posiedzenia?Przegłosujemy w takim razie.Kto jest za?3 osoby „za”.Przystępujemy do punktu 1 - Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2006 i prosimy tutaj o zreferowanie panią Skarbnik.

Pani Janina Kończak:Sądzę,że na sesji pan Burmistrz zaproponuje przeniesienie punktu 4 na 1,tak to faktycznie powinno być.Ja też tu szczegółowo nie analizowałam tego programu bo wola współfinansownia powinna być przed zmianami w budżecie.Ja się skupiłam na kredycie i na zmianach,a to nam jakoś uszło i zostało w tej kolejności.

Pan Eugeniusz Deszczyków:W takim razie omówmy punkt 4 jako pierwszy.

Ad.4

Pani Janina Kończak:Proszę Państwa w tym projekcie zmian to jest jak gdyby tylko zwiększenie kwoty o 7.537,00 .Czyli już Państwo zdecydowaliście na poprzednich sesjach,że współfinansujemy tutaj drogę - ulicę Mariana Buczka i Barcino-Osieki.Myśmy tam założyli około 75 tysięcy,ale to było przed przetargami jeszcze,50 %.W tej chwili Starostwo przekazało nam tutaj kwotę jaką zamkną się te wydatki.I okazuje się,że kwota ta ogólnie przekroczyła 15.074,00.Czyli do podziału pół na pół wychodzi,że Starostwo 7.537,00 i Gmina 7.537,00,żeby zamknąć te koszty już związane z tym.I tutaj dlatego jest jak gdyby aneks do tej uchwały, czyli zmiana jednego punktu - zwiększenie tej kwoty,że Rada wyraża zgodę na współfinansowanie nie 75 tysięcy a plus jeszcze 7.537,00 złotych.Na 75 tysięcy jest podpisane porozumienie,a tutaj jeżeli Państwo wyrazicie zgodę na zwiększenie tej kwoty, w zmianach będzie przesunięcie tej kwoty.Czyli byłby również podpisany aneks do umowy ze Starostwem na współfinansowanie.

Szczegółowy zapis dyskusji znajduje się na nośniku magnetycznym.

Pan Eugeniusz Deszczyków:Kto jest za?

WYNIK GŁOSOWANIA: 3 głosy „za” przyjęciem projektu uchwały.

Ad.1

Pani Janina Kończak:Zmiany w budżecie ,może wydaje się tutaj Państwu,że to jest tak bardzo dużo tego,ale ja mogę to skwitować tylko w trzech punktach.Niezbędna jest korekta strony dochodowej - tam gdzie jest niższe wykonanie dokonanie przeniesień,niezbędne jest podjęcie uchwały odnośnie zaciągnięcia kredytu.To jest jak gdyby kredyt pomostowy na środki,które wpłyną w przyszłym roku z dotacji bo niemożliwe jest uzyskanie ich w tym roku ze względu na termin wykonania i rozliczenia danego zadania.A zmniejszenie strony dochodowej wymaga zmniejszenia wydatków.Czyli to jest w skrócie tak.Teraz przechodzę do omawiania poszczególnych pozycji.W załączniku nr 1 macie Państwo propozycję zmiany po stronie dochodów.Dokonując analizy strony dochodowej można zwiększyć wpływy z tytułu sprzedaży składników majątkowych o 50 tysięcy.Wynika to z analizy aktualnego stanu wykonania i przewidywanych wpływów do końca roku.Bo w zasadzie jest to już w tej chwili tylko taki okres,że dokonujemy mniej więcej analizy gdzie będzie wykonanie,jakie wykonanie i można już na dzień dzisiejszy po zakończeniu trzech kwartałów mniej więcej stwierdzić jak ten rok w przybliżeniu się zakończy bo już w zasadzie dużo się nie zmieni ,tylko z tych co powinno wpłynąć. W administracji zwiększenie dochodów.No mała kwota - 100,ale przy planie 200,00 złotych to 100,00 to jest 50 %.Dlatego może się tak wydaje,że mała kwota.To jest odpis przysługujący nam od naliczenia podatku dochodowego od osób prawnych.Następnie 580,00 złotych administracji.Również jest to mała kwota,ale wymaga tutaj jak gdyby korekty.Przysługuje gminie również 5 % od wpłat za pobór opłaty za dowody osobiste.Czyli tu na dzień dzisiejszy mamy już wyższe wykonanie.W związku z tym jest zwiększenie wykonania.Kwota 15.466,00 jest to umowa darowizny z naszej zaprzyjaźnionej gminy niemieckiej,z Bomlitz i kwota ta już wpłynęła na rachunek z przeznaczeniem na działalność straży pożarnej czyli musimy ją wprowadzić do budżetu.Następnie na stronie drugiej macie Państwo również zwiększenia w opłacie administracyjnej za czynności urzędowe. Niewielka kwota,ale mówię,żeby to jakoś procentowo później wyglądało na koniec roku - jest propozycja zwiększenia.Również w pozostałych odsetkach na dzień dzisiejszy jest kwota wyższa od planowanej.Czyli wykonanie jest wyższe.Wynika to z tego,że mamy w tej chwili jak gdyby lokaty jak gdyby bieżące,czyli krótkoterminowe lokaty.Po 15-tej na bieżąco bank nam lokuje każdy nadmiar gotówki.Wpływy z różnych dochodów,różne rozliczenia z lat ubiegłych kwota wyższa od wykonania - 1.500,00 złotych.Po prostu co wyższe wykonanie zbiera się potem po to,żeby można było później zmniejszyć po stronie dochodowej w innych pozycjach,w których jest niższe wykonanie.Również odpis 50 %.To jest z kolei 920,00 złotych.To jest odpis,który przysługuje gminie z tytułu poboru zaliczki alimentacyjnej. 50% odprowadzamy do budżetu państwa,50 % zostaje. Mogę Państwu tylko powiedzieć,że na wypłatę 247 tysięcy,248 tysięcy faktycznie, świadczeń alimentacyjnych do tej pory komornik ściągnął,czyli 2 razy tyle-1800,00 złotych,na dzień dzisiejszy ściągnął.My otrzymujemy środki z budżetu państwa,my zaliczki wypłacamy,później te wpływy,które uzyska komornik odprowadza do nas.My musimy je podzielić- 50 % odprowadzić do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego - do budżetu państwa,50 % zostaje u nas.To nie jest takie czyste.Bo gdyby to była czysta sprawa,że całość wpływa do nas to sądzę,że budżet państwa nie zostawiłby nam 50 %.To było by 5 % tak jak przy innych dochodach.Ale tutaj nie mieliśmy zakładanych tych dochodów bo dopiero po raz pierwszy w tym III kwartale były trzy drobne wpłaty,do tej pory nie było tego.Zaliczki są u nas wypłacane chyba od września ubiegłego roku.Łącznie mamy wypłacone ponad 500 tysięcy.Następnie proszę Państwa 2.099,00 to jest odszkodowanie z tytułu kradzieży w Osowie, czyli pójdzie również tam po stronie wydatków na zakup.Ochrona zabytków,opieka nad zabytkami - wprowadzamy te środki na razie na podstawie umowy ponieważ do dnia dzisiejszego nie mamy decyzji finansowej.Co dzwonię do Urzędu to sprawa jest jeszcze w Warszawie,ale liczę,że do czwartku tutaj sprawa się wyjaśni bo ta kwota musi być wprowadzona uchwałą Rady.Czyli to są po stronie zwiększeń.Po stronie zmniejszeń macie Państwo na stronie 3 macie Państwo zmniejszenie dochodów aż o 607.096,00. Gdzie?Dotacja na remont dróg gruntowych wprowadzona została do budżetu.Do tej pory prace nie zostały zlecone bo tam są sprawy jeszcze do uzgodnienia z Nadleśnictwem jeżeli chodzi o sprawę drogi.Także tutaj na pewno nie będzie wykonania dochodów - z tego tytułu 30 tysięcy złotych.Jeżeli będzie to będzie w przyszłym roku.Następna pozycja - niższe wykonanie jest w odsetkach w gospodarce gruntami i nieruchomościami .Zakładaliśmy 10 tysięcy.Ponad 5 tysięcy na półrocze wykonanie więc ile można tyle zmniejszamy.Wpływy z różnych dochodów - tu są różne zwroty za dokumentacje geodezyjne.Również niskie wykonanie,nie całe 50 % do dnia dzisiejszego czyli kwota zmniejszenia 3.300,00.W administracji z różnych wpłat - to są z tytułu zwrotu kosztów upomnień kwota,niższe wykonanie,zmniejszamy o 3 tysiące.Tam gdzie jest możliwe staramy się jak gdyby poprzesuwać to.Otrzymane składki,zapisy i darowizny - wprowadzaliśmy niedawno, chyba dwie sesje wstecz, 4,5 tysiąca darowizny strażaków.Okazuje się,że nasi strażacy ze swoich utargów tam wpłacali ,mieli wpłacić z 3 takich imprez,okazuje się,że tylko z dwóch czyli 3 tysiące umowa darowizny będzie podpisana na 3 tysiące więc tutaj już koryguję.Wyrównamy to sobie dochodami z tej drugiej darowizny także tutaj nam się w tej straży wszystko pozamyka.Wpływy z podatków dochodowych od osób fizycznych - to jest proszę Państwa karta podatkowa.Na półrocze mieliśmy minus 80 złotych.Zostawiam 100 złotych na razie,900,00 zmniejszamy.Dalej proszę Państwa podatek od nieruchomości osoby prawne.Mieliśmy założony plan 2.200.000,00 złotych.Przypis z tego roku jest 1.760.000,00 i zakładaliśmy,że wpłyną zaległości z ubiegłego roku.Jeżeli zaległości wpływają to nie ma bieżącej realizacji.I wychodzi jak gdyby na jedno.Na dzień dzisiejszy mam proszę Państwa za trzy kwartały wykonania w tym podatku 57,7 %. Więc ile można tyle proponuje się tutaj zmniejszyć.Staramy się,żeby ściągnąć te zaległości,ale na ile będzie to możliwe,w każdym razie nie wykonamy w kwocie 2.200.000,00. Podatek od środków transportu w osobach prawnych również jest niższy.Faktycznie nie ma już tutaj w tej chwili takich osób prawnych w tej ilości i ta ilość tych środków się zmniejsza.A zakładaliśmy na początku,analizując tak mniej więcej wykonanie poprzedniego roku.Podatek od czynności cywilnoprawnych od osób prawnych - również na dzień dzisiejszy zakładaliśmy wzorem ubiegłego roku, bo ten podatek jest realizowany przez Urząd Skarbowy, 10 tysięcy.Trzy kwartały - wykonanie zero więc bez sensu jest trzymanie pustego planu.Odsteki od nieterminowych wpłaty z tytułu podatków i opłat -zakładaliśmy 30.000,00,za trzy kwartały 11.838,00.Liczę,że w tym kwartale ściągnie się jeszcze te 10 tysięcy,ale nie 20 tysięcy.Dochody z podatków od osób fizycznych - podatek od nieruchomości - 117 tysięcy również zmniejszenie.Plan jest 861.830,00.Na początku mieliśmy milion złotych.Przypis 808 i też liczono,że wpłyną zaległości.Odpis już jest na dzień dzisiejszy to już jest 32 tysiące minus czyli mamy 776,a plan 861 więc nierealne jest żebyśmy tutaj nawet w 100 % wykonali bo nie wykonamy tego.Na początku roku przy projekcie budżetu planuje się w oparciu o stawki podatkowe i tak się zawsze mówi maksymalnie wszystko,a później w trakcie roku to troszeczkę wychodzi inaczej.Podstawa do planowania jest,ale później wychodzi,że jest trochę niższe wykonanie.Odsteki również tutaj na dzień dzisiejszy od osób fizycznych jest wykonanie 9.500,00 na plan 20.000,00.Więc proponuje się tutaj zmniejszenie o 5 tysięcy.Nasze pieski kochane.Faktycznie nie wiem czy nam się uda jeszcze cokolwiek ściągnąć bo to jest już po podatkach,ale jest tu 1.308,00 wykonanie na 1.700,00 czyli 300,00 na minusie.Ta kwota proszę Państwa w dziale 921 -228.180,00 to jest tylko jak gdyby zmniejszenie w tym roku,ale ona wejdzie nam na przyszły rok.Zmiana terminów rozliczenia ,początkowo był czerwiec,póżniej był wrzesień,teraz październik,pierwszy etap,później drugi etap,a ZPORR ma zgodnie z umową najkrótszy termin - jest dwa miesiące refundacja.Więc nawet jeśli teraz w listopadzie złożylibyśmy rozliczenie to nie realne jest aby ta kwota weszła,a zapłacić musimy,musimy czekać.Czyli ta kwota jest jak gdyby mniejsza.Te 30 tysięcy na drogi gruntowe też wejdą w przyszłym roku,tylko w tym roku nie będzie wykonania.I to są zmiany po stronie dochodów.Tam gdzie niższe wykonanie niż się planuje to jak gdyby zmniejszamy,gdzie wiemy,że nierealne będzie już wykonanie.Bez sensu jest sztucznie na papierze trzymać środki jeżeli fizycznie ich nie będzie.I z tego co nam się uwolniło możliwość zwiększenia tam gdzie zakłada się,że będzie większe wykonanie.Dlatego to może nie jest tak dokładnie,że tyle i tyle,na ile jest to możliwe.Z resztą sami Państwo wiecie.Teraz do strony wydatków.Również ta zmiana po stronie dochodów powoduje zmianę po stronie wydatków.Zwiększenie wydatków o te 7.537,00.Państwo już tutaj podjęliście decyzję,że zwiększamy na do Powiatu dlatego chodziło tu o to,aby tamta uchwała weszła jako pierwsza. Dalej zwiększenie tej kwoty,którą wprowadzaliśmy po stronie dochodów na straż czyli 13.000 na bieżące,1.500,00 na Centrum z darowizny z Niemiec.Następnie proszę Państwa po analizie dokonanej z wykonania budżetu oświaty za okres 9 miesięcy okazało się tu,że w dwóch jednostkach jak gdyby wystąpi niedobór środków,które były założone na początek roku.W tej chwili jest tutaj propozycja odnośnie szkoły Kępice- zwiększenie na energię 8 tysięcy i na Gimnazjum w Kępicach na wynagrodzenia - 39 tysięcy.Wiem,że tutaj szczegółowo pan Burmistrz i pani Burmistrz,pani główna księgowa analizowali te wydatki.Tutaj mówimy tylko o tym co musi być na dzień dzisiejszy uchwałą Rady.Tu głównie chodziło o tych pracowników dyplomowanych.Tutaj proszę Państwa te 2.099,00 zwiększenie to jest to co wprowadzaliśmy z tytułu odszkodowania.Dalej MGOK zwrócił się o zwiększenie dotacji na działalność w zakresie kultury.Jest to kwota 7 tysięcy złotych.Na początku roku nie planowali wydawnictwa tej gazety i uzasadniają to jeszcze wykonaniem rozdzielni prądu - 3.660.Z wydawnictwa tej gazety zakładają tutaj do końca roku jeszcze wpływy w kwocie 2.642,00.Czyli niezbędne środki do końca roku byłyby tylko w kwocie 7 tysięcy złotych.Przedstawili rozliczenie za III kwartały i faktycznie z niego wynika,że brakuje im tych środków.Nie są w stanie pokryć tego z bieżących wpływów kwoty dotacji ,która na dzień dzisiejszy jest im przyznana.Fakt,że oni tam mają cały taki śmietnik można powiedzieć - różne działalności. I tutaj proszę Państwa tą kwotę 31.598,00,którą wprowadzaliśmy po stronie dochodów byłaby na dotację na prace remontowe i konserwatorskie tego obiektu zabytkowego,czyli kościoła w Osowie.Dalej proszę Państwa byłoby zmniejszenie wydatków,czyli skąd przesunąć na te zwiększenia.I tu proszę Państwa ja bym Państwa prosiła,żebyście sobie Państwo poprawili ten dział 600 na dział 700.Tak wczoraj faktycznie mi się to nasunęło bo słyszę,że gdzieś tam w Stanach już jest zima,że już zasypało.Nie wiadomo jak będzie u nas.Widzę,że prace remontowe trwają,a przesunęliśmy, chcieliśmy tutaj przesunąć z dróg,ale tą kwotę możemy swobodnie przesunąć z gospodarki gruntami i nieruchomościami z działu 700.Tak,z działu 700 - to byłaby gospodarka mieszkaniowa i z gospodarki gruntami i nieruchomościami bo tam środki nie będą w pełni wykorzystane,a niech te środki na drogi zostaną.Być może będzie konieczność wykonania jakiegoś remontu,czy zima wcześniej nadejdzie.To jest bezpieczniejsze,że tam gdzie wiem,że już nie będzie wykonania to można z tego.Dalej proszę Państwa w administracji te siedem tysięcy,można powiedzieć jak gdyby dosłownie,że przeniesienie na dotację dla MGOK.Z administracji dlaczego - z bólem serca,ale z tej kwoty przeznaczonej na sekretarza.Dalej proszę Państwa,żeby zabezpieczyć środki na oświatę tu zmniejszamy z kanalizacji, z dokumentacji.Mieliśmy tam 70.205,00.Tak czy inaczej jeżeli będzie ona wykonana w tym roku nie będzie płatność w takiej kwocie do 70 tysięcy.Czyli tam zostanie 43 tysiące.Tutaj również jest,wydatki inwestycyjne, zabezpieczenie tej różnicy między 4,5 a 3 tysiącami na straż,czyli na te Gminne Centrum Ratownictwa.Dalej proszę Państwa zmniejszamy wydatki na rozbudowę szkoły podstawowej Warcino.Zostawiamy do wysokości jaka jest faktycznie wykonana - było 202 tysiące,152.265,00 wykonane.W tym roku już w zasadzie nic się tam nie będzie wykonywać.Następnie proszę Państwa z usług opiekuńczych z wynagrodzeń i pochodnych 20 tysięcy.Również ma to powiązanie na zabezpieczenie na te dwie szkoły .Czyli 20.000,00 i 27.000,00 i mamy 47.000,00 złotych,to te 39 i 8 tysięcy czyli Kępice i Gimnazjum w Kępicach.OPS po prostu zaoszczędził na usługach opiekuńczych przez to,że zatrudniał opiekunki w ramach umów zawieranych z PUP.Następnie proszę Państwa jest zmniejszenie wydatków na przebudowę klubu w miejscowości Korzybie.Jak dalej będziemy omawiać plan wieloletni to zadanie jest jak gdyby przesunięte na 2007-2008,czyli w tym roku na dzień dzisiejszy,mamy już listopad,nie będzie tutaj realizacji ,a niezbędne jest zmniejszenie wydatków bo zostały zmniejszone dochody.Niższe wykonanie dochodów powoduje to zmniejszenie. Konieczność zmniejszenia wynika ze zmniejszenia dochodów,a tam jest zmniejszenie gdzie można,gdzie nie będzie do końca roku wykonania.Proszę Państwa teraz w planie wieloletnim nastąpiły przesunięcia.Dlatego,że nasz plan wieloletni zakładał na rok 2007 ponad 3,5 miliona kwotę planu.Na dzień dzisiejszy analizując,nie mamy jeszcze dochodów z subwencji i dotacji,ale już zostały ogłoszone można powiedziec nie stawki podatkowe,ale wskaźnik wzrostu cen towarów i usług - 0,8 %.Więc on na stawkach maksymalnych daje góra 1800 złotych.Można powiedzieć,że w ogóle maksymalne stawki nie wzrosną,minimalnie tylko groszowe sprawy.U nas jest jeszcze pole do popisu jeżeli chodzi o sprawy podatkowe bo my nie mamy maksymalnych stawek,ale to już nowa Rada będzie uchwalać (…).Czyli nie realne będzie ujęcie w planie ponad 3,5 miliona wydatków,a sprawdza nam RIO projekt budżetu na następny rok czy 2007 rok poprzednio planowany pokrywa się z projektem na przyszły rok.Więc tutaj postanowiliśmy to zmniejszyć do 2.000.038,00.Sądzę,że byłaby to kwota realna.Tylko na dzień dzisiejszy weszło jeszcze 861 tysięcy z TBS-u.Więc już jest tutaj takich kwot na 2.800.000,00 łącznie z tymi,ale zobaczymy.I na czym te zmiany polegają.Jak gdyby przesunięcie z 2007 na 2008.W Żelicach również przesunięcie o rok,a miało się zakończyć w 2007 ,więc już jest w tej chwili 2008 rok.Następnie w wodociągu w Korzybiu przesunięcie jak gdyby,rozpisane z 2007 na 2008.Czyli to jak gdyby przesunięcie jak gdyby w czasie żebyśmy tego 2007 roku nie mieli w takiej wysokości w jakiej mieliśmy na dzień dzisiejszy.To co mamy,co było tylko możliwe na dzień dzisiejszy,być może się zmieścimy w przyszłorocznym budżecie.Te zmiany w tym planie wieloletnim polegają jak gdyby na przesunięciach na następne lata, żeby ta kwota była w miarę realna do ujęcia do przyszłorocznego budżetu.Proszę Państwa te dwa załączniki obejmują zmiany po stronie dochodów i wydatków,ale nasz budżet obejmuje także przychody.Przychody to są planowane pożyczki i kredyty.I w § 3 projektu tej uchwały macie Państwo,że zwiększa się przychody z tytułu pożyczki o 288 tysięcy.O tym już mówiliśmy.To jest ten jak gdyby pomostowy kredyt na co zaraz będzie projekt uchwały.I zmniejsza się przychody o tysiąc złotych.Dlaczego?Skąd to zmniejszenie?Podejmowaliście Państwo uchwałę odnośnie zaciągnięcia kredytu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi na szkołę Przytocko - 450 tysięcy.Europejski Fundusz Rozwoju Wsi może dać dofinansowanie do 80 % nakładów brutto planowanych.I na to muszą być umowy potwierdzone wszystkie,później kserokopie faktur.Na podstawie faktur jest realizacja tego kredytu.W związku z tym już tak zbierałam do ostatniego momentu i nie udało się dozbierać,żeby ta kwota była 450 tysięcy. I 80 % wyszło nam 449 tysięcy. I taki zaciągnęliśmy kredyt o tysiąc złotych mniejszy bo po prostu nikt by nam nie dał tego tysiąca więcej bo takie są przepisy.Ma być 80 % i ani przecinka więcej.I w związku z tym korygujemy o ten tysiąc tutaj.Będzie ten kredyt zaciągnięty do 449 tysięcy.Już dzisiaj realizujemy ostatnią transzę z tego kredytu, czyli uruchomiony został ten kredyt na Przytocko.Przytocko zostało już sfinansowane,zakończone.Także jeden kredyt już mamy.Drugi kredyt 1.470.000,00 -przetarg został rozstrzygnięty w ubiegłym tygodniu.Procent 4,13,na dzień dzisiejszy korzystny bo gminy mają tam troszeczkę inne tam,korzystniejsze warunki,ale to w drodze przetargu było.Czyli będzie również podpisana umowa i już mamy następny.No i zmiany w planie wieloletnim omówiłam.W § 5 macie Państwo jeszcze zmiany w przychodach i wydatkach.To jest jak gdyby formalnie wprowadzone zmiany,które ZGKiM ,z kolei po swojej analizie planu,wprowadził do swoich przychodów kwotę wyższą o 53 123,00 zarówno po stronie przychodów jak i po stronie wydatków.Ujęłam to w groszach ponieważ Zakład mi przedstawia sprawozdanie od ubiegłego kwartału sporządzamy sprawozdania w groszach ponieważ Zakład ma plan w groszach i realizację w groszach więc już tutaj ujęłam im tak,żeby to pasowało do końca roku.Po tych wszystkich zmianach będziemy mieli proszę Państwa dochody 20.319.372,00,wydatki 23.421.748,00

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.2

Pani Janina Kończak:I tak jak tamte dwie miały powiązanie tak i trzeci projekt uchwały ma również powiązanie ze sobą.Najpierw musi być w uchwale,że brakuje nam,czyli,że występuje ten niedobór te 288 tysięcy.I teraz kwestia zaciągnięcia.Ten kredyt będzie spłacony z wpływu dotacji.Staramy się zaciągnąć ten kredyt na w miarę korzystnych warunkach.Nie ma tutaj konieczności przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych bo jeżeli nawet on byłby roczny to nie przekroczymy tych 6000 euro jeżeli chodzi o koszty tego kredytu.Ale zrobimy rozeznanie żeby to było jak najniższe oprocentowanie jeżeli chodzi o ten kredyt.W przyszłym roku będą wprowadzone te kwoty z dotacji 288.189,00,już wydatek będzie w tym roku z naszych środków i automatycznie jak wpłynie to pójdzie na spłatę.

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.3

Pani Krystyna Pamuła:Pan Burmistrz mówił,że był to projekt,który powstał na konwencie.W tej chwili gminy Powiatu Słupskiego zawarłyby takie uchwały o tym,że taki Bank Żywności będą wspólnie prowadzić.Myślę,że to jest dobra inicjatywa bo jechanie tam do Tczewa po żywność ,załadunek,transport,wysyłanie ludzi na ten załadunek to było rzeczą koszmarną czasami.

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.5

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Pan Eugeniusz Deszczyków:Proponuję abyśmy z tym się wstrzymali do sesji. Na pewno on będzie na sesji i wtedy dopytamy.Trzeba poczekać na to co oni nam powiedzą.

Komisja pozytywnie zaopiniowała złożoną propozycję.

Ad.6

Pani Krystyna Pamuła:ZEC ma wszędzie wnioski o przedłużenie czasookresu obowiązywania taryf na tym samym poziomie.

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.7

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.8

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.9

Pan Eugeniusz Deszczyków:Należy negocjować rozkład jazdy z koleją.

Szczegółowy zapis dyskusji na nośniku magnetycznym.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowano na podstawie nagrania DPM 074.

Protokołowała: Przewodniczący komisji:

Beata Kropidłowska Eugeniusz Deszczyków

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 24-05-2007 08:00
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 24-05-2007
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 12:27