Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 3/2007 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 23.04.2007 roku


PROTOKÓŁ NR 3/2007

Z POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ

RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 23 kwietnia 2007

Posiedzeniu przewodniczył:

Pani Mariola Kmieć

przewodnicząca komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrza Kępic

Pani Przewodnicząca komisji przywitała gości oraz przedstawiła następujący porządek posiedzenia proponując niewielką korektę w porządku:

1.Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006.

2.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta Słupsk.

3.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007

4.Bilanse jednostek kultury

a)Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury

b)Biblioteka Publiczna

c)opinia komisji w powyższej sprawie .

5.Sprawy bieżące.

Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie 6 głosów „za”

(0,02,29)Ad 1.Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006.

Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006 omówiła szczegółowo Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy - materiały załącznik nr 2.

Dochody (po zmianach) wykonano w wysokości 100,3 %

Wydatki wykonano w wysokości 95,8 %

Mamy pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w tej sprawie.

Komisja zaproponowała omawianie całości materiałów przez p. Skarbnik i wyjaśnianie bezpośrednio spraw poruszanych przez radnych.

Pani Skarbnik omówiła:

-dochody budżetu gminy- załącznik nr 1-wykonanie, umorzenia oraz odroczenia podatków.

-wydatki budżetu gminy- załącznik nr 2 + załącznik nr 8 -inwestycje w kwocie 3.080,041 tj. ponad 14 % naszych wydatków. Kredyty jakie zostały zaciągnięte wykorzystane są na realizację inwestycji.

Nie wykonano inwestycji dot.: kanalizacji Barcino, Osieki oraz studium wykonalności.

Dzięki staraniom Pana Burmistrza ponad 1 mln zł wpłynęło dodatkowych środków na zadania inwestycyjne.

Wszelkie płatności były realizowane zgodnie z terminami. Zgodnie z uchwałą Rady nasze jednostki i zakłady otrzymały w terminie dotacje.

-dochody i wydatki zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie -załącznik nr 3

-dotacje z budżetu gminy - załącznik nr 4

-przychody i wydatki zakładów budżetowych -załącznik nr 5

-dochody własne i wydatków nimi pokrytych

-wykonanie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej -załącznik 7

-wykonanie wydatków inwestycyjnych -załącznik nr 8

oraz

-sprawozdanie z wykonania planu finansowego samorządowych jednostek kultury za rok 2006

-informacja z zastosowanych ulg i umorzeń w zakresie wierzytelności pieniężnych gminy w roku 2006.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie sprawozdanie w wykonania budżetu za rok 2006 .Sprawozdanie zostało przyjęte 6 głosami przy jednym wstrzymującym się.

(0,36,39) 2.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta Słupsk.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - materiały załącznik nr 3.

Jest to dofinansowanie organizacji Powiatowych Zawodów Sportowo-Pożarniczych OSP w kwocie 1.000zł.W zawodach tych biorą udział również nasze jednostki gminne. Przyjęliśmy taka formułę, że nie tylko główny organizator ponosi koszty związane z zawodami .

Zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych gmina może dofinansowywać realizację takich zadań tylko poprzez jednostkę samorządowa: między gminą, powiatem, województwem. Nie możemy bezpośrednio dofinansować jednostki OSP. Jest to dotacja celowa i musi być wykorzystana na ten cel i takie musi być rozliczenie.

Powyższy projekt uchwał został przyjęta przy 7 głosami „za”

(0,39,02)Ad 4.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy zur .

Materiały załącznik nr 4.

Dokuje się zmian po stronie wydatków z przeznaczeniem na:

*1.000zł na zawody powiatowe OSP -konkretne zabezpieczenie środków w budzecie .

*4.000,00zł- na dodatkowe patrole dla policji - dodatkowe patrole policjantów na dyżurach nocnych w okresie letnim z piątku na sobotę, z soboty na niedzielę. Te środki powinny nam wystarczyć na to zadanie.

*300,00 zł kwota dodatkowa na studium wykonalności (tam była zabezpieczona kwota 20.000zł,ale jest za mało o 300,00zł.

*1.400zł - to wydatki związane z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych emerytów i rencistów pracowników oświaty - różnica jaka wynikała z naliczenia funduszu świadczeń (5 % brutto od naliczonej emerytury w danym województwie).

*3.103 zł i 2.270zł - Pomoc Społeczna - dotyczy projektu ,który został złożony wniosek Klub Integracji Społecznej w Środowisku Wiejskim. Są to środki które musimy zapewnić jako Gmina. Dotacja w całości 15.000. Chodzi o uaktywnienie ludzi ,którzy są trwale bezrobotni.

Te zmiany nie zwiększają budżetu ani po stronie dochodów, ani po stronie wydatków. Budżet dalej pozostaje w takich kwotach jaki jest .

Powyższy projekt uchwał został przyjęta przy 7 głosami „za”

PREZERWA

(0,58,30)Ad 5.Bilanse jednostek kultury :

a)Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury

Materiały dotyczące bilansu Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury za rok 2006 radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje - materiały załącznik nr 5.

W posiedzeniu udział wzięła:

Pani Marta Bordziuk - Dyrektor MGOK

Pani Henryka Dyrda -Główna księgowa zakładu

Pytania radnych :

Pan Lisowski - pytał w sprawie obsady stanowiska dyrektora jednostki. Poruszył sprawę notatki prasowej w Głosie Pomorza. Odpowiedzi udzieliła Pani Dyrektor

Marta Borodziuk ,Maria Zegadło

Pani Dyrektor - planujemy wprowadzenie kawiarenki internetowej

Pani Kmieć - poparła potrzebę wprowadzenia kawiarenki internetowej ,kółka modelarskiego oraz koła muzycznego -dzieci chciałyby grać na gitarze.

Pani Dyrda- mamy kłopot zatrudnieniem właśnie takich instruktorów. Z tym są związane również koszty z dojazdem ze Słupska .

Pani Dyrektor przedstawiła osiągnięcia MGOK: amatorskiego teatru, sekcji ,oraz kłopoty związane z brakiem środków finansowych. Dotacja wystarcza nam tylko na podstawową działalność , na utrzymanie MGOK.

Pan Kluk -poruszył temat kosztów związanych z dystrybucją gazety PULS Kępic, kto pokrywa koszty czy Gmina.

Pani Dyrda -kwotę 4.000zł przeznaczyliśmy z naszego budżetu na wydawanie gazety. Pani Dyrektor -takie jest założenie, że gazeta winna utrzymać się z reklam i ogłoszeń. Głos w dyskusji zabrali P. Kluk ,p. Lisowski .

Pani Dyrda przedstawiło przychody i rozchody zakładu.

Pan J. Augustowski poparł wydawanie miejscowej gazety.

Radni przyjęli pozytywnie sprawozdanie MGOK za rok 2006 pozytywnie- jednogłośnie.

(1,26,56)Pan Zdzisław Maciaszek -poinformował, że wpłynęło do Urzędu pismo z Ministerstwa w sprawie podziału rezerwy, które Ministerstwo tworzy corocznie. Jest to celowa rezerwa.

My z tej rezerwy korzystaliśmy na wyposażenie szkoły w Przytocku, remont szkoły w Kępicach .Teraz jest stworzony taki punkt: dofinansowanie remontów bieżących. Chcieliśmy z tego programu skorzystać wpisując tu remont szkoły podstawowej w Kępicach, a szczegółowej przedszkola w Kępicach. Sama część termomodernizacyjna w przedszkolu to koszt w granicach 760.000zł.

Moglibyśmy pożyczyć pieniądze ze szkoły w Warcinie + środki z zewnątrz z kredytu .(200.000 z sp.Warcino + 300.000zł z kredytu + 5000 z Ministerstwa = 1.000.000zł.Co byśmy z tego zrobili, jest to jak na razie w fazie przemyśleń i dyskusji. Nad tym tematem trzeba się bardzo poważnie zastanowić -decyzje negatywne :sanepid ,straż pożarna w temacie posiadamy.

PRZERWA

(1,51,06) b)Biblioteka Publiczna

Materiały dotyczące bilansu Biblioteki Publicznej za rok 2006 radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje - materiały załącznik nr 6.

W posiedzeniu udział wzięła:

Pani Elżbieta Mazur - Sołtysik- Dyrektor Biblioteki Publicznej

Pan Marek Piotr Mazur- Burmistrz Kępic

Pani Dyrektor Biblioteki - przedstawiła informację rozszerzającą przedłożone wcześniej sprawozdanie -szczegółową pracę bibliotek na terenie gminy.(2.03.12)

Dyskusja :

Pan Zdzisław Maciaszek - miałem okazję poznać pracę bibliotek publicznych na terenie innych gmin, znam również pracę bibliotek na terenie naszej Gminy.

Pan Maciaszek przedstawił wydatki jakie ponoszą Gminy ościenne na terenie naszego powiatu na biblioteki . Nasza Gmina nie jest przy naszych dotacjach na końcu. Leży nam na sercu również sprawa lokum gdzie znajduje się biblioteka .Również biblioteka powinna mieć wizje jak będzie funkcjonować w najbliższym czasie i czegoś takiego będziemy wymagać od Pani Dyrektor.

Pani Sołtysik - Pan zażądał strategii na przyszłe lata, ale ja muszę wiedzieć gdzie biblioteka będzie się mieściła. Ja przygotuję Strategię na bazie obecnego lokum, bo o nie jest mi wiadome abyśmy ten lokal zmielili. Chciałam nadmienić, że w ostatnim czasie nie miałam czasu szukać nowych programów w internecie, gdyż wprowadzamy cały katalog książek do naszej bazy komputerowej jest to około 18.000 sztuk .Na pewno interesują nas nawet małe programy, ale one nie rozwiążą problemu bo nas interesuje remont biblioteki, albo przeniesienie biblioteki w inne miejsce.

Pan Maciaszek - uważam, że dwie instytucje znajdujące siew jednym budynku są stroną i mogą się ubiegać o dotację finansową poprzez pisanie różnych programów.

Pani Sołtysik - tyle co wiem to w każdym programie trzeba uwzględnić wkład własny, a my takich środków jako biblioteka nie posiadamy.

(2.13.24)Pan Burmistrz Kępic - chodzi o to aby z planu działania biblioteki wynikało, czy ta biblioteka będzie się rozwijała, czy nie, czy potrzebny jest nowy lokal czy nie, bo jak na razie to mi nic w tej sprawie nie wiadomo. Z takim planem działania musi wystąpić dyrektor biblioteki. Ja nie mówiłem, że Pani dyrektor przeprowadzi remont biblioteki.

W dalszej dyskusji głos zabrał Pan Lisowski, który stwierdził, że decyzje co do lokalu podejmuje pan Burmistrz jako gospodarz terenu oraz Pani Sołtysik, Pan Burmistrz,

(2,19,21)Pan Z-ca Burmistrza -w ostatnim czasie przygotowywane są strategie i wiecie państwo na jakich zasadach one działają. Dlatego taka inicjatywa pozostaje w gestii dyrektora jednostki.

(2,20,44)Pani Sołtysik- był mowa dużo wcześniej o zmianie lokalizacji biblioteki. Uważam, że aby rozwijać czytelnictwo to czytelnik musi „otrzeć „ się o książkę, czyli mieć ją dużo bliżej.

Pan Burmistrz - takie stwierdzenia słyszę już od 15 lata .Moje zdanie jest zupełnie inne. W niektórych miastach trzeba przemieszczać po mieście nawet kilka kilometrów ,a u nas jest to zaledwie 400 metrów. Z roku na rok spada czytelnictwo i należy się zastanowić, czy faktycznie inna lokalizacji biblioteki jest konieczna .Łączono biblioteki szkolna z miejską ,ale u nas byli tego przeciwnicy .

Pani Sołtysik - proszę mi powiedzieć, czy zostajemy w tym miejscu , czy będzie zmiana lokalizacji . Uważam, że z tego powodu wynikło nieporozumienie w sprawie zalegających egzemplarzy książek, bo faktycznie jest ich sporo ,ale jak będziemy dalej funkcjonować na tej powierzchni to my sobie z tym poradzimy .

Jeżeli zostajemy to muszą być wymienione okna, muszę planować środki na malowanie .Ja chciałam rozwijać czytelnictwo. Ta lokalizacja powoduje to ,że czytelnicy przekazują sobie książki miedzy sobą, bo jest im daleko do biblioteki, a tego ja nie ujmę w statystykach. Jeżeli mówi się o remoncie domu kultury to może tam trzeba myśleć o przeniesieniu biblioteki (hol kina, pracownica plastyczna).Ja swoją działalność uzależniam od tego gdzie będzie siedziba biblioteki.

Pani Burmistrz - ja chciałbym wiedzieć jak w perspektywie będzie wyglądać działalność biblioteki. Wiemy ,że biblioteka nie będzie w środku Kępic, gdyż nie ma takiej możliwości- to zostało już uzgodnione. Ze sprawozdania z działalności bibliotek w powiecie wynika wiele.

Pani Kmieć - ja rozumiem ,że pani dyrektor ma napisać co chce robić, jak chce prowadzić działalność .Z działalności biblioteki są zadowoleni czytelnicy. Dzieci z trzeciej klasy gimnazjum są zachwycone księgozbiorem naszej biblioteki ,ale mówią, że jest ciasno jeżeli chodzi o kawiarenkę internetową (dzieci sobie wzajemnie przeszkadzają).Ja na miejscu p. dyrektor na pewno chciałabym mieć inny lokal ,aby było więcej miejsca.

Pan Burmistrz - o coś takiego mi chodzi ,ale to wszystko musi zaproponować dyrektor jednostki .Moim zdanie p. dyrektor nie musi wprowadzać danych do komputera -może to robić osoba zatrudniona w ramach programu z FRON.

Oczekujemy inwencji i działań menadżerskich ze strony p. dyrektor.

Pani Sołtysik - uważam, że biblioteka swoje programy realizuje dobrze, ale potrzebna jest decyzja co do lokalu.

W dalszej części dyskusji glos zabrał Pan Burmistrz i p. Lisowski .

Pan Burmistrz - całość zadań biblioteki jest prowadzona z dotacji jaką przeznacza Gmina.

Relacje są bardzo czytelne, albo będą zrozumiane ,albo nie przez p. Dyrektor.

Pan Maciaszek - gdy padła propozycja ,żeby połączenie biblioteki publicznej z biblioteką szkolną, że ma to działać w szkole pod szyldem, że to ma być biblioteka publiczna. Tak to można rozwiązać.

Pani Sołtysik - połączenie bibliotek jest niezgodne z przepisami prawnymi

Pani Kmieć - faktycznie Gimnazjum nie mamy biblioteki - ale problem braku biblioteki poruszają ciągle poloniści -problem biblioteki w gimnazjum jest .

Pani Zegadło - Panie Burmistrzu czy nadal jest to problem lokalu, czy są inne zarzuty do Pani Dyrektor.

Pani Kmieć - ja rozumiem, że Pani Dyrektor napisze strategię - program to jak dalej widzi działalność Pani biblioteki.

Pani Sołtysik ja napiszę strategię ,ale chciałabym wiedzieć gdzie ta biblioteka będzie się mieściła.

Pan Maciaszek- po tym spotkaniu które się odbyło p. dyrektor MGOK ma określić jakie ma możliwości MGOK i biblioteka jeżeli chodzi o pomieszczenia lokalowe.

Ja oczekuję planu działania na najbliższe 4-5 lat .Do sprawozdania nie ma zarzutów bo jest ono za poprzedni rok kalendarzowy.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia bilansu jednostek kultury.

Obecnych na posiedzeniu jest 5 osób -projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

PRZERWA

c)opinia komisji w powyższej sprawie.-Komisja przygotowała opinie w sprawie bilansów jednostek - opinia stanowi załącznik nr 7 do protokołu .

(3,06,02) 5.Sprawy bieżące

Pan Burmistrz -przedstawił koszty wydawania Gazety PULS Kępic. Przedstawiają się one następująco: gdy by była wydawana 16 stronicowa przy 2.500 egzemplarzy koszt jest 1.340zł ,przy 3.000 egzemplarzy 1.400,00zł. ,nie jest to wielka różnica. W miarę upływu czasu nam ta gazeta się rozchodzi.

Numer 3 pulsu Kępic został wydany w nakładzie 2.500 egzemplarzy ,pozostałe 3.000 egzemplarzy. Koszty MGOK powinny pokryć z reklam. Jednostka kultury ma możliwość rejestrowana przychodów z reklam, czego my jako Gmina nie możemy realizować. My nie możemy prowadzić działalności pozyskując środki z reklam.

Pan Lisowski - nie na w gazecie żądnych informacji z sesji, jak są głosowane uchwały np. w sprawie basenu, ilu radnych był „za”, ilu „przeciw”, można zamieścić wypowiedź radnego, który głosował „za” , przeciw.

Pan Burmistrz - uważam, że w sprawie basenu były różne opinie i nie tylko w takich sprawach.

(3,15,30)Pan Burmistrz poinformował radnych o sprawach TBS-U tj. o Walnym Zgromadzeniu wspólników i udzieleniu absolutorium dla Pani Prezes. TBS od dwóch lat ma zyski, jest spółką wiarygodna, dlatego może ubiegać się o kredyt.

Na tym posiedzenie zakończono .

Posiedzenie Komisji nagrywane jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Przewodnicząca Komisji Infrastruktury

Społecznej Rady Miejskiej…

Mariola Kmieć

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 01-08-2007 10:41
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 01-08-2007
Ostatnia aktualizacja: - 01-08-2007 10:41