Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr XI/ 2007 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 21 czerwca 2007


PROTOKOŁ NR XI/2007

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 21 czerwca 2007

(zwołana w trybie zwyczajnym)

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 10,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.15,00


Na stan 14 radnych w sesji uczestniczyło 11 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Miasta i Gminy

Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza Kępic

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kepic

Pani Marta Borodziuk -p.o Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Kępicach

Pani Bożena Gierszewska -Główny księgowy Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

Przedstawicieli związków zawodowych pracowników oświaty.

Pani Jadwiga Sahajdak - Prezes Zarządu Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kępicach

Pani Aleksandra Kujawa - Przewodnicząca Związku Zawodowego KNSZZ”Solidarność” 80”

Przewodniczących i sekretarzy zespołów tworzących plany, które będzie zatwierdzane na dzisiejszej sesji

Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Kepice:

Przewodniczący Pan Marian Wolański

Sekretarz Pani Beta Kropidłowska

Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych

Przewodniczący - pani Mariola Kmieć

Sekretarz Pani Lidia Hanczaruk

Strategia Rozwoju Turystyki Gminy Kępice

Przewodniczący Pan Marek Busłowicz

Sekretarz Pani Magdalena Gryko

Panie i Panowie sołtysi sołectwa: Pustowo, Płocko, Darnowo, Barcino, Madowo, Barwino -załącznik nr 2

radnych Rady Miejskiej

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał -

(0,04,01)c) Przewodniczący zaproponował następujący porządek dzisiejszej sesji:

1.Sprawy organizacyjne:

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d/przyjęcie protokołu z sesji

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zapytania i wnioski sołtysów.

4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym.

6.Informacja na temat przygotowania do sezonu letniego

7.Informacja dot. budownictwa mieszkaniowego na terenie gminy .

8.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

9.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego

10.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego

11.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu długoterminowego Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych

12.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego ze środków„Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej”

13. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego współpracy przy realizacji projektu pt.”Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn na terenie powiatu słupskiego w miejscowościach: Warcino, Osowo,. Bruskowo Wielkie, Swołowo, Wrzeście, Żelkowo”.

14. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian do uchwały nr V/25/2007 z dnia 8.02.2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek

15.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian do uchwały nr LVI/356/2006 Rady Miejskiej z dnia 5.10.2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice

16.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian w składach komisji stałych Rady Miejskiej.

17.Glosowanie na projektem uchwały w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013.

18.Głosowanie na projektem uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kępice na lata 2007-2015.

19.Głosowanie na projektem uchwały w sprawie Strategii Rozwoju Turystyki Gminy Kępice na lata 2007-2015.

20. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

21.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji .

Uwagi do porządku wniósł Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur

Pan Burmistrz Kępic Marek Piotr Mazur zaproponował wprowadzenie w punkcie 9 punkt 9a-dodatkową uchwałę o zaciągnięciu pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej .Jest to pożyczka preferencyjna na zadanie już zaplanowane. Kwota główna planowana wcześniej w poprzedniej uchwale podzieliłaby się na dwie stąd punkt 9a .Wartość tej pożyczki z WFOŚ to kwota 600.000zł..Uważam,że warto zaciągać takie pożyczki bo one są nisko oprocentowane i do dzisiaj w 35 % są one umarzalne. Temat ten był już omawiany na jednej lub dwóch komisjach rady.

Natomiast w wolnych wnioskach chciałbym wprowadzić uchwałę, która typowałaby przedstawiciela do Zarządu Bałtyckiego Klastra Energetycznego powołanego nie tak dawno umową podpisaną również przez naszą Gminę.

Nie wniesiono więcej uwag do porządku obrad.

W pierwszej kolejności Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie zmiany do porządku zaproponowane przez Pana Burmistrza: tj. wprowadzenie do porządku dwóch uchwał

Proponowana zmian została przyjęta jednogłośnie -11 głosami „za”. Proponuję wprowadzenie pierwszej proponowanej uchwały jako punkt 9a.,drugi projekt uchwały jako punkt 20a.

Następnie Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie całość porządku obrad po wprowadzeniu zmian. Porządek został przyjęty 11 głosami „za”.

d/przyjęcie protokołu z sesji

Pan Przewodniczący poinformował, że protokóły z sesji z dnia 27.04.2007 -sesji zwyczajnej i z dnia 21.05.2007 - sesja nadzwyczajna, był wyłożony do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.

Protokóły z sesji z dnia 27.04.2007 i 21.05.2007został przyjęty.

(0,09,29)Ad 2 .Interpelacje radnych

Interpelacje zgłosili :

Pani Ilona Janczewska - zwróciła uwagę na potrzebę wykaszania poboczy na drogach powiatowych, nie są wykoszone pobocza na drodze Kępice - Biesowice i dalej. Zgłaszam również potrzebę naprawy dróg i poboczy, jest już czerwiec i nic w tej sprawie się nie dzieje .Pani radna poruszyła również temat „plantacji” na terenie naszej Gminy rośliny zwanej barszczem sosnowskiego, szczególne widać to w miejscowości Ciecholub ,tam nie można przejść na stację kolejową.

Pan Eugeniusz Kluk- poparł p.Janczewska w temacie dotyczącym wykaszania dróg ,stwierdził, że skrzyżowaniu w Ciecholubiu koło Pana Stelmacha przez zarośnięte pobocza nic nie widać.

W grudniu przy przyjmowaniu budżecie na rok 2007 rada większością głosów wyraziła zgodę i przeznaczyła środki na utworzenie stanowiska sekretarza. Moje pytanie czy pan Burmistrz w tym roku planuje utworzenie takiego stanowiska. W poprzedniej kadencji Rady kiedy grupa radnych ,w której byłem i ja, była przeciwna utworzeniu takiego stanowiska w naszej Gminie .Pan Burmistrz, a szczególnie Pani Z-ca twierdziliście Państwo, że takie stanowisko jest niezbędne ,a brak jego uniemożliwia prawidłową pracę Urzędu.

Pani Maria Zegadło- uwagi wnoszę w sprawie drogi Bronowo-Jabłoniec, gdzie są straszne dziury .Sprawa ta była zgłaszana już kilkakrotnie i przez p.Sołtysa z Barcina i przeze mnie.

Zgłaszałam już wcześniej potrzebę nawiezienia tłucznia na drogi w Obłężu i w dalszym ciągu nic w tej sprawie sienie dzieje .

Pan Henryk Palewski - sprawa dotycz Agencji Rynku Rolnego ,chodzi o zabudowania Agencji w miejscowości Osowo i Warcino - te budynki szpecą nasze miejscowości ,nikt ich nie naprawia ,a każda z naszych miejscowości bierze udział w konkursie „Piękna Gmina” i chcemy aby te miejscowości były coraz ładniejsze. Budynki te nie były naprawiane od wielu lat, nie są wcale zabezpieczone np. w stodole w Warcinie jest jeszcze słoma ,a tam bawią się dzieci i może dojść do nieszczęścia. Należałoby zmusić Agencje, czy dzierżawcę ,aby te budynki zabezpieczyć.

Pani Mariola Kmieć -zgłosiła problem przejścia pod wiaduktem kolejowym na cmentarz .Mieszkańcy, a szczególnie osoby starsze i z małymi dziećmi boją się w tym miejscu przechodzić. Chodzi o zabezpieczenie tego miejsca może poprzez narysowanie pasów lub kładkę na torach bo naprawdę ludzie boją się tam przechodzić.

Pan Zenon Słomki zwrócił się z następującymi sprawami:

1)aby autobus p.Zautry jadący z Kępic do Słupska zajeżdżał do Barwina po pasażerów, jest to zgłoszenie mieszkańców. Na pewno sprawę trzeba uzgodnić z przewoźnikiem .

2)znak drogowy na drodze jadąc ze Słupska w Barcinie. Na skrzyżowaniu brakuje znaku jak można dojechać do Korzybia .

3)czy jest już ogłoszony przetarg na budowę wodociągu do Barwina i dokończenie kanalizacji w Korzybiu .Jeśli nie, to kiedy będzie ogłoszony.

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone interpelacje zgodnie z porządkiem obrad zostaną udzielone w punkcie 20.

(0.16,23)Ad 3.Zapytania i wnioski sołtysów

Pytania zgłosili :

Pani Honorata Stępień - sołtys wsi Barwino -w poprzedniej kadencji było wiele kontrowersji na temat budowy świetlicy w Barwinie, dlatego wszystkich obecnych na sesji p. Sołtys zaprosiła na festyn organizowany przez mieszkańców Barwina w najbliższą sobotę.

Pani Beata Gładysz- stwierdziła, że impreza jaka odbyła się w Warcinie była wielkim nieporozumieniem .Nasze sołectwa wystawiły swoje stoiska, włożyły w to bardzo dużo pracy, ale nie było ludzi, którzy by chcieli z tego skorzystać

Kolejna sprawa to wycinanie drzew i krzaków w rowach. Dokonano takiej wycinki ,ale nie do granicy mojego sołectwa ,dlatego proszę o uprzątnięcie rowów do końca.

(0,17,32)Pan Józef Makar - sołtys sołectwa Barcino - zarwana jest jedna kratka deszczowa przy wodotrysku ,sprawa była już zgłaszana do Urzędu .

Druga sprawa to zapchany przepust przy posesji p.Szkrawana. Przepust jest zapchany na całej szerokości ,dlatego bardzo proszę o pomoc ,bo my tej sprawy sami nie załatwimy.

(0,18,16)Pani Aneta Butkiewicz- sołtys wsi Płocko -miesiąc temu złożyliśmy pismo o uporządkowanie drogi polnej ,która stanowi dojazd do pól dla miejscowych rolników .Zbliżają się żniwa i rolnicy ze sprzętem nie będą mogli tam przejechać, dlatego proszę o przyśpieszenie tych prac.

Kolejna sprawa -na świetlicy wiejskiej w Płocku został zamontowany elektryczny podgrzewacz wody, ale jest on nie podłączony ,dlatego bardzo proszę o jego podłączenie.

(0,18,53)Pan Bronisław Braczkowski -sołtys wsi Korzybie- po otwarciu przychodni w Korzybiu była komisja w składzie której był dyrektor ZEC i poruszona została sprawa studzienki kanalizacyjnej przy chodniku oraz obniżenie studzienki kanalizacyjnej (plastikowej). Proponowałem jej obniżenie bo to zagraża bezpieczeństwu osób poruszających się. Pan Peski miał zlecenie na wykonanie tego, ale w dalszym ciągu nic w tej sprawie się nie robi.

(0,19,59)Ad 4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

Odpowiedzi na zgłoszone pytania sołtysów udzielił Pan Burmistrz Kępic Marek Piotr Mazur.

-za zaproszenie do Barwina bardzo dziękujemy. W tym roku Barwino będzie również organizatorem dożynek gminnych.

- impreza w Warcinie -

Proponowałbym ,aby skoordynować poprzez MGOK w Kępicach wszystkie imprezy organizowane przez sołectwa ,aby nie dochodziło do kilku imprez w tym samym czasie .Dni Warcina i biegi leśników zbiegły się z imprezami w przyległych miejscowościach w Biesowicach ,w Kępicach i w samym Warcinie to spowodowało może niską frekwencje na imprezie w Warcinie.

-wycinka drzew - będziemy wycinali resztę drzew i krzaków w rowach, ale trochę później ,gdyż w tej chwili realizujemy zlecenia obarczone terminem poza terenem gminy (Zagórki).Na pewno ZEC po zrealizowaniu wcześniejszych zleceń przystąpi do wycinki drzew na terenie naszej gminy. Chcemy również jeżeli będzie to możliwe realizować wycinkę drzew poza naszą gminą w kierunku Dretynia i Łosina. O potrzebie oczyszczania rowów przydrożnych przekonali się jego właściciele: Zarządy Dróg.

Z tym wiąże się koszenie rowów -kosiarka do wykaszania spłynęła w ostatnich dniach przez Zarząd Dróg i na pewno w najbliższym czasie rozpocznie prace. Został zakupiony również remonter do napraw podstawowych, dlatego uważamy, że te prace będą kontynuowane. Zarząd Dróg wstrzymał się z realizacją prac do chwili zakupu remontera. Remonter był testowany na drodze do Bronowa.

-impreza w Warcinie - organizatorami były trzy instytucje, najważniejszą było Nadleśnictwo, ono miało pieczę nad organizacją mistrzostw .Na wniosek p. Nadleśniczego zaprosiłem Państwa do udziału w tej i imprezie , ale nastąpiły tam zmiany trasy przebiegu biegu niezależne od nas, co spowodowało ,że cały ten Państwa wysiłek nie został wykorzystany.

My gościliśmy 6 przedstawicieli Gminy Bomlitz z którymi chcieliśmy choć chwilę uczestniczyć. Uważam, że imprezy w tym samym czasie w kilku miejscach nie powinny się odbywać.

-podgrzewacz w Płocku -sprawa przekazana do p. Bożeny Gierszewskiej Głównej Księgowej Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z prośbą o zajęcie się tym tematem.

-sprawa dróg polnych -takich dróg mamy sporo : droga ma Mzdowiec, droga przy torowisku na Korzybie. Przypomnę o wszystkich tych wycinkach.

-studzienka -już o tej sprawie rozmawialiśmy. Pan Pęski miał zlecenie i dziwię się, że nie zostało to wykonane. Mama nadzieję, że sprawa zostanie szybko uregulowana .

Pan Braczkowski - uzupełnił wypowiedź p.Burmistrza.

(0,34,04) Ad 5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym.

Pana Burmistrz Kepic przedstawił informację z działalności miedzy sesyjnej w okresie od 30.04.2007 do 20.062007.

Informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu .

Nie wniesiono pytań do przedstawionej informacji.

(1.08.55)Ad 6.Informacja na temat przygotowania do sezonu letniego.

Pan Przewodniczący poinformował, że tematem tym szczegółowo zajmowała się komisja Infrastruktury Społecznej Rady Miejskiej, która odbyła w tym temacie lustrację w terenie .

Pani Mariola Kmieć Przewodniczącą komisji przedstawiła informacji w tym temacie opinię.

Opinia stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

(1.12,56)Głos zabrała Pani Marta Borodziuk - Dyrektora MGOK

Lustracja komisji odbywała się w dniu 24 maja br. i faktycznie wiele spraw nie było jeszcze wykonanych gdyż dopiero przygotowywaliśmy się do sezonu .Na dzień dzisiejszy wszystkie sprawy poruszane przez komisję zostały zrealizowane pozytywnie .Pomosty i kładka jest naprawiona, śmietniki stoją ,codziennie plaża jest sprzątana .Sprawa nowego piasku na plaży -wczoraj zaczęły się prace na stadionie w Kępicach skąd będzie przewożony piasek na plażę ,a stary piasek będzie przewieziony na parking o którym była mowa .W tej chwili parking też jest wykoszony. Nie mamy jeszcze ratowników, jest problem ze znalezieniem ratowników, ale na pewno będą zatrudnieni ratownicy od lipca. Na dniach uruchamiamy wypożyczalnię sprzętu jednak w tej chwili można korzystać ze sprzętu na własną odpowiedzialność.

Na plaży w Korzybiu wieżyczka jest również pomalowana, śmieci będą wywożone w takich odstępach czasowych, aby było na plaży czysto.

Dyskusja

Głos w dyskusji zabrali:

(1,14,50) Pan Marek Busłowicz - czy ten piasek, który będzie wożony ze stadionu nadaje się na plaże nad jeziorem,

Pani Marta Borodziuk- tak ten piasek jest czysty i nadaje się na plażę.

Pan Marek Busłowicz - czy piasek z plaży nadaje się na parking, czy nie trzeba tam nawieźć gruzu.

Pani Marta Borodziuk - tam jest nawieziony już gruz i jest podstawa, aby utrzymać piasek.

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur -chciałbym przypomnieć, że teren jednej i drugiej plaży jest terenem leśnym .Oficjalnie wystąpiłem o zgodę na wymianę tego piasku na plaży i przemieszczenie piasku z plaży na parking .Na przemieszczanie piasku jest zgoda Nadleśniczego natomiast na gruz nie, gdyż nadal w ewidencji grunt ten jest łąka. Przemieszczenie piasku ma podnieść poziom na parkingu. Nie ma zgody na to aby sypać tam gruz w związku z tym chciałbym, abyśmy to właściwie zrealizowali tak jak przekazał to właściciel gruntu, równać tę drogę dojazdowa do parkingu. Chodzi o to aby ten teren podwyższyć, wtedy przesiąkalność będzie większa. Jak na razie teren jest Nadleśnictwa, chcieliśmy go przejąć, ale jest to bardzo trudne.

Przy okazji budowy stadionu chcieliśmy załatwić trzy sprawy: zasypanie trenu przy wylocie z Kępic przy zrzucie deszczówki ,który niebezpiecznie zbliżył się do jezdni poprzez podmycie przez opady wody ,oraz nawiezienie piasku na plaże i podwyższenie parkingu .Ten piasek ,żwirek jest dobrym piachem na plażę. Uważam, że prace przy stadionie trwają i przy realizacji tego zadania uda nam się załatwić te trzy pozostałe. Na pewno na plaży są potrzebne kosze na plastiki. Deklaracja pani Dyrektor co do utrzymania porządku na plażach była bardzo czytelna i powinna być zrealizowana.

Problemem jest lepsze wykorzystanie sprzętu wodnego -szczególnie chodzi mi o Korzybie ,gdzie przyjeżdża bardzo dużo ludzi . Na pewno potrzebne jest ustawienie zakazu wjazdu pojazdów na ulicę Jeziorną w Korzybiu .

Pan Marek Busłowicz - czy jest możliwość wywieszenia tabliczek na plażach o zakazie wprowadzania psów, aby teren plaży był dla plażowiczów.

Pani Marta Borodziuk - taka, takie tabliczki mamy i jutro zostaną wywieszone.

Pan Marek Piotr Mazur - może należałoby wprowadzi zakaz kąpieli psów, bo jeżeli będzie całkowity zakaz wprowadzania psów ,to możemy stracić potencjalnych plażowiczów.

Pani Marta Borodziuk- chodzi o zakaz kąpieli psów tam gdzie się kąpią ludzie.

Pan Jerzy Augustowski -poprosił ,aby przy wywozie piasku z plaży wywieść kilka wywrotek piasku również na ścieżkę rowerową biegnącą wokół jeziora.

(1,24,02)Ad 7.Informacja dot. budownictwa mieszkaniowego na terenie gminy.

Pan Przewodniczący poinformował, że Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przedłożył informację o administrowanych przez siebie zasobach mieszkaniowych, natomiast Komisja Gospodarcza jako komisja opiniująca ten temat odbyła lustrację w terenie.

(1,24,39)Przewodniczącą komisji Panią Ilonę Janczewska przedstawiła opinię komisji w tym temacie.

Opinia Komisji stanowi załącznik nr 5 do protokołu. (1,28,57)

Materiały przedłożone przez ZGKiM -załącznik nr 6.

Głos w dyskusji zabrali :

Pani Bożena Gierszewska - komisja lustrowała budynki administrowane przez Zakład. Większość budynków jest w bardzo w złym stanie technicznym. Fundusz remontowy zabezpiecza jedynie bieżące naprawy i remonty.

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - bardzo się cieszę, że sprawa stanęła pod obrady sesji ,bo jest to temat bardzo ważny. W tej chwili mamy około 60 wniosków osób które kwalifikowały by się do przyznania mieszkania komunalnego .Kolejka ta z roku na rok się wydłuża, natomiast stan techniczny i perspektywa nowych mieszkań jest bardzo daleka.

Faktycznie kwota powyżej 100.000zł rocznie przeznaczana na fundusz remontowy przeznaczana jest na wymianę okien, przestawianie pieców, wymianę drzwi .Należy stwierdzić ,że dbałość lokatorów o te mieszkania jest różna. Polityka Zakładu powinna iść w tym kierunku aby promować tych dobrych ,dbających o mieszkania.

W trakcie objazdu Gminy Państwo widzieli również budynki przy ulicy Kępka. Tam zakładamy przebudowę, szukam sposobu na sfinansowanie budownictwa socjalnego ,gdybyśmy nawet postawili budynki socjalne to będa ono dużo lepsze niż obecne nasze budynki komunalne. W tym zakresie jest bardzo dużo do zrobienia ,przed nami decyzja co do przekazywania dotacji dla zakładów ,co do formy funkcjonowania zakładu .W budżecie planowane są wydatki na zabezpieczenie kwoty udziału środków w budowie budynku TBS-u .Poprzez wybudowanie tego budynku i dobrej polityce zamian moglibyśmy sprostać kolejnej rozbiórce budynku o najgorszym standardzie.

W tym czasie rozebraliśmy jeden budynek przy ulicy Sikorskiego, przesiedlono kilka rodzin do budynku na stadionie, drugi przy ulicy Składowej -barak- ja byłem przeciwny aby ten budynek rozbierać, proponowałem wybudowanie tam budynku socjalnego. Ówczesne władze zadecydowały o rozbiórce ,dlatego przez pewien czas nie było zamian i dlatego ta kolejka oczekujących się wydłużyła. Ten budynek gdyby był remontowany to by istniał. Rozwiązaniem dla nas będzie budynek TBS-u oraz dalsze działania w obszarze ulicy Kruszka, oraz pomieszczenia rezerwowe muszą pojawić się przy ulicy Kępka ,aby myśleć o rozbiórce istniejących. Planowane budynki byłyby podpiwniczone, dwukondygnacyjne, aby zmieścić tam więcej rodzin.

Prowadzona jest konsekwentna polityka dbałości o mieszania, jeżeli zwalniają się mieszkania lepsze ,większe to proponowane są rodziną które mieszkają w trudnych warunkach ,ale dbają o to mieszkanie i wykazują się terminowością płatności czynszu . Jeżeli są zamiany to wymagamy od lokatorów wkładu własnego w przygotowanie tego lokalu do zamieszkania (materiał Zakładu -praca własna).

Obecne prawo nałożyło na Gminy obowiązek zabierania lokatorów którzy są z wyrokiem eksmisyjnym ze wszystkich innych administracji. Jeżeli sąd zasadzi mieszkanie socjalne lub zastępcze to Gmina ta powinna realizować. Parlament zrzucił na Gminy bardzo wielki ciężar rozwiązania problemu mieszkaniowego z którym państwo się nie uporało. Jest to wielki ciężar i bez wsparcia programu rządowego jest nie do rozwiązania.

Musimy dokonywać zmian w planie zagospodarowania przestrzennego wydzielając działki pod budownictwo mieszkaniowe bo taka potrzeba na dzień dzisiejszy istnieje. Tworzenie możliwości budowy mieszkań dla naszych mieszkańców jest również polepszeniem warunków mieszkaniowych. Realizując uchwałę staramy się w budynkach gdzie mamy swoje mieszkania nakłaniać mieszkańców na ich kupno, aby nie mieć tam udziałów i nie ponosić kosztów związanych z ich utrzymaniem, obniżając w ten sposób i trak mały fundusz remontowy naszych zasobów.

Polityka Gminy idzie w tym kierunku, aby przejmować wszystkie mieszkania z innych zasobów mieszkaniowych . Przejęliśmy w ten sposób mieszkania zasobów leśnych , z zasobów kolejowych ,z Zarządu Dróg, służby zdrowia, szkolne , Zakładu Garbarskiego ,Tartaku w Korzybiu itp. Kolejnym obiektem będzie obiekt pałacowo-parkowy w Barcinie oraz budynek licznikowi w Barcinie -Zakładu FNERGA.

Pan Przewodniczący zaproponował aby wniosek przedstawiony przez Komisję Gospodarczą był głosowany po zakończeniu całości lustracji Gminy przez komisję.

Radni pozytywnie ustosunkowali się do zaproponowanego wniosku.

PRZERWA

(2,04,37)AD 8.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Z tego względu, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007 otrzymali Państwo radni przed sesją, uchwała wymaga szczegółowego wyjaśnienia.

Wyjaśnień udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic.

W tym projekcie uchwały proponuje się zwiększenie dochodów gminy o kwotę 336.318zł Na tą kwotę składają się środki -załącznik nr 1 do projektu :

*kwota 23,139,00zł -zwiększenie dochody własne gminy

*kwota 189.899,00zł -subwencja oświatowa przyznana gminie - jest to dotacja na przedszkole w Kępicach

*kwota 112.280,00zł -subwencja oświatowa -Europejski Fundusz Społeczny-są to środki dla Zespołu Szkół w Korzybiu, Biesowice i Gimnazjum w Kępicach

*kwota 11.000,00 - dotacja przeznaczona na sport w gminie- zajęcia sportowo rekreacyjne w świetlicach opiekuńczych.

Taką samą kwotę wprowadzamy po stronie wydatków gminy :

*kwota 189.899,00 zł -zakup usług remontowych SP Kepice - przedszkole

*kwota 112.280,00zł - wydatki przeznaczone na trzy jednostki oświatowe

*kwota 23.139,00 zł - wydatki związane z realizacja programu „Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn” - remont kościołów - jest to udział naszej gminy.

*kwota 11.000,00zł - podzielona została na wydatki bezosobowe i pozostałe wydatki.

W § projektu uchwały dokonuje się zmian w limitach wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne. Pani Skarbnik bardzo szczegółowo omówiła każdą proponowaną zmianę.

W załączniku nr 4 do projektu uchwały mamy zmiany -przeniesienia środków z Korzybia do Barwina, aby zakończyć to zadania tym roku.

(2,16,36)Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - wybudowanie stacji uzdatniania wody w Barwinie i wybudowanie wodociągu miedzy Barwiniem, a Korzybiem jest pod kontem zapewnienia wody w Korzybiu i dlatego musimy ten odcinek zakończyć w całości. Wybudowanie wodociągu w Barwinie ma służyć również mieszkańcom Korzybia. O realizacji tego drugiego etapu będziemy jeszcze dyskutowali. To zadanie zostało podzielone na dwa gdyż rozbicie tych zdań daje nam możliwość sięgania w różne miejsca po różne środki. Łatwiej jest realizować dwa mniejsze zadania niż jedno duże. Stad proszę to tak tłumaczyć ,że zabranie środków z Korzybia dla Barwina jest konieczne ,ale z myślą o wodociągu w Korzybiu .

(2,20,25)Pan Kluk Eugeniusz - proszę o wyjaśnienie wydatków kwocie 71.000zł -pozostałe wydatki bieżące -chodzi o program „Za rękę z Ansztajnem”.

Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza - program „Za rękę z Ansztajnem” dotyczy fizyki ,działań w zakresie współpracy z uczelnią .Uczelnia określiła warunki przystąpienia do tego programu .Program obejmuje wyjazdy młodzieży, wycieczki młodzieży i to co zaplanuje w ramach programu dana szkoła. np. mogą to być wycieczki w różne miejsca związane z działalnością fizyki, również wyposażenie. Z tej kwoty 15% można przeznaczyć na wyposażenie,

Pan Z-ca Burmistrza poinformował, że nasza Gmina jest na pozycji 7 jeżeli chodzi o wnioski na „Wyrównywanie szans edukacyjnych” (złożono 200 wniosków ,zakwalifikowano 77).Z tego tytułu Gmina otrzymała kwote 46.604,70zł.

Eugeniusz Kluk - w jakim programie czasowym działa program „Za rękę z Ansztajnem „

Pan Z-ca Burmistrza - program działa do końca przyszłego roku szkolnego.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/55/2007 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Uchwała nr XI/55/2007 w sprawie w budżecie gminy Kępice na rok 2007 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 7 do protokołu .

(2,29,16)AD 9.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego

Pan Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - 6 radnych głosowała „za”.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- 5 radnych głosowało „za”

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- komisja powyższy projekt uchwały przyjęła jednogłośnie.

Pan Kluk - rozumiem ,ze jest to ten punkt o którym mówił Pan Burmistrz.

Pan Burmistrz -proszę o wykreślenie z pierwotnej uchwały kwoty 600.000zł ,ponieważ w punkcie 9a będziemy o tej kwocie dyskutować. Pozostała kwota kredytu pozostaje bez zmian. Pojawiają się jedynie dwa źródła zaciągnięcia kredytu miedzy innymi 600.000zł z WFOŚI GW.

Pan Kluk -rozumiem, że w tym projekcie uchwały zapisujemy kwotę 2.240.000zł .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/56/2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego - kwota 2.240.000zł

Uchwała nr XI/56/2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego została przyjęta jednogłośnie- 11 głosami „za” i stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

(2,33,37)AD 9a.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku był omawiany częściowo na posiedzeniach komisji.

Pana Burmistrza - temat ten był przedstawiany na dwóch posiedzeniach komisji, bo już w tym czasie wiedzieliśmy, że istnieje szansa otrzymania kredytu z WFOŚiGW i taka propozycja na sesji się pojawi. Jest to pożyczka na korzystnych warunkach: niskie oprocentowanie ,tryb bezprzetargowy nabycia oraz możliwość umorzenia do 35 % wartości pożyczki. Czyli możemy spłacać około 200.000 mniej pożyczki niż zaciągnęliśmy i to jest bardzo korzystne. Jak długo będą jeszcze istniały te fundusze ,tego nie wiemy. Rząd nosi się z zamiarem ich likwidacji -samorządy są temu przeciwne bo będzie tak samo jak z podatkiem od środków transportu, który został wchłonięty przez budżet państwa ,a samorządy nic z tego nie mają.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/57/2007 w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku - 600.000zł.

Uchwała nr XI/57/2007 w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku

została przyjęta jednogłośnie - 11 głosami „za” i stanowi załącznik 9 do protokołu.

(2.38,23)AD 10.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - 6 radnych głosowała „za”.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej -5 radnych głosowała „za”.

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - 2 osoby „za”, 1 głos wstrzymujący.

Brak dyskusji.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/58/2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu termomoderniacyjnego - kwota 500.000zł.

Uchwała nr XI/58/2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu termomoderniacyjnego.

została przyjęta jednogłośnie -11 głosami „za” i stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

(2,41,24)AD 11.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu długoterminowego z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych

Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu długoterminowego z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - 5 radnych głosowało „za” ,1 radny wstrzymał się od głosu.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej -projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie

Brak dyskusji

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu długoterminowego z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych - kwota 160.000zł

Uchwała nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu długoterminowego z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych została przyjęta 10 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

(2,44,20)AD 12.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego ze środków „Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej „

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu długoterminowego z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - 6 radnych głosowała „za”.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - 5 radnych głosowała „za”.

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja przyjęła powyższy projekt jednogłośnie

Pan Kluk Eugeniusz - ponieważ kwota 3 mln zł kredytów i pożyczek obejmuje wiele inwestycji czy Pan Burmistrz mógłby by mi odpowiedzieć, na które zadania będziemy ubiegać się o dodatkowe środki z programów unijnych.

Pan Marek Piotr Mazur Burmistrz -będziemy się starali na wszystkie zadania ubiegać się o środki . Ta tura programowania funduszy unijnych ich wydatkowania obejmuje taki zapis ,że wszystkie wydatki poniesione po dniu 1 stycznia 2007 są zaliczane jako wkład własny, jako środki kwalifikowane . W związku z tym we wszystkich tych zadaniach będziemy się starali ubiegać o środki co będzie gwarantem zakończenia zadań wcześniej: wodociąg w Barwinie i Korzybiu ,Centrum Ratownictwa w Kępicach, kanalizacja na terenie gminy. Na to mamy dokumentacje i chcemy pisać wnioski. Na dzisiaj nie musimy już składać promesy bankowej, a tak bywało .Dzisiaj składamy wstępny wniosek, jeżeli zostanie on zakwalifikowany wtedy mamy czas na skompletowanie wszystkich pozostałych dokumentów. To ma zapobiec przygotowywania projektów i przechowywania ich na półkach. Tutaj widzę szybszą realizację tych zadań bez obciążania w znacznym stopniu naszego budżetu, ale będzie konkursowa ocena tych wniosków. Pieniędzy w naszym województwie na wszystkie zadania jest 800.000.000zł,część z tych środków adresowanych jest do przedsiębiorców, nie jest to wiele, dlatego wnioski muszą mieć dobre uzasadnienie.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/60/2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego ze środków „Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej „ - kwota 400.000zł.

Uchwała nr XI/60/2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego ze środków „Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej „

została przyjęta jednogłośnie -11 głosami „za” i stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

(2,52,34)AD 13. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego współpracy przy realizacji projektu pt.”Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn na terenie powiatu słupskiego w miejscowościach :Warcino, Osowo,. Bruskowo Wielkie, Swołowo, Wrzeście, Żelkowo”.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego współpracy przy realizacji projektu pt.”Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn na terenie powiatu słupskiego w miejscowościach :Warcino, Osowo,. Bruskowo Wielkie, Swołowo, Wrzeście, Żelkowo” był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - jednogłośnie „za”

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - 5 radnych glosowało „za”

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - radni jednogłośnie opowiedzieli się za przedstawionym projektem

Głos zabrał Pan Pan Z-ca Burmistrza wprowadził drobne zmiany literowe w porozumieniu, które nie powodują żadnych zmian finansowych (paragraf 6 pkt. 1, pkt. 5,pkt.6, dwa razy pojawia się paragraf 6 -przesunięcie numeracji paragrafów.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/61/2007 w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego współpracy przy realizacji projektu pt.”Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn na terenie powiatu słupskiego w miejscowościach :Warcino, Osowo,. Bruskowo Wielkie, Swołowo, Wrzeście, Żelkowo”.

Stwierdzam, że uchwała nr X/61/2007 w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego współpracy przy realizacji projektu pt.”Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn na terenie powiatu słupskiego w miejscowościach :Warcino, Osowo,. Bruskowo Wielkie, Swołowo, Wrzeście, Żelkowo”.

została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

(2,59,00)AD 14. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian do uchwały nr V/25/2007 z dnia 8.02.2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek

(doszła p. Joanna Rabenda)

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr V/25/2007 z dnia 8.02.2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - propozycje komisji są następujące : wykreślić § 4 pkt.1 słowo „minimalnych” ,oraz § 5 w całości -gdyż nie powinien on podlegać omawianiu .Komisja po zmianach przyjęła projekt uchwały jednogłośnie 6 głosów „za”.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - 2 osoby były „za” i 3 osoby się wstrzymały ze względu na to, że projekt porozumienia nie było podpisane przez związki zawodowe ,Pan Wudarowicz wnioskował o wykreślenie z § 4 pkt.1 słowo „minimalnych”

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - 2 radnych było ”za” , jeden radny się wstrzymał.

Pan Eugeniusz Kluk - mam pytanie do p. Burmistrza, dlaczego w tym roku przy omawianiu zmian w regulaminie nie zaproszono do udziału w spotkaniu radnych -przewodniczącą Komisji Infrastruktury. Uważam, że obecność Przewodniczącej Komisji Infrastruktury w takich rozmowach byłaby wskazana, jest to moje zdanie .

Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza -właściwie sprawa nie dotycz całości regulaminu. Poprzez ten projekt chcieliśmy uporządkować sprawę dodatku motywacyjnego. Natomiast na pewno gdy będzie dyskusja na temat całości regulaminu, otrzymacie państwo wszyscy informację o spotkaniu.

Pan Kluk - uważam, że nawet przy omawianiu drobnych zmianach przedstawiciel radny powinien być.

Pan Z-ca Burmistrza -Zdzisław Maciaszek - przedstawił jak będzie brzmiał paragraf 4 pkt.1 -5 % minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego…… taki jest zapis w karcie nauczyciela i taki jest u nas w Gminie .Gdyby Gmina chciała płacić więcej niż przewiduje karta to musiałaby to określić.

Uważam, że jeżeli jest taki wniosek radnych i przedstawicieli związków zawodowych to słowo „minimalnych” zostanie wykreślone.

Całkowicie znika § 5 -zostanie wykreślony całkowicie ,gdyż nie podlega on dyskusji .

Pan przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez komisje Gospodarcza -dotyczący wykreślenia z § 4 pkt.1 słowo „minimalnych” ,

Za powyższym wnioskiem głosowało 12 radnych (jednogłośnie)

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/62/2007 w sprawie zmian do uchwały nr V/25/2007 z dnia 8.02.2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek

Stwierdzam, że uchwała nr X/62/2007 w sprawie zmian do uchwały nr V/25/2007 z dnia 8.02.2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

(3,09,35) Ad 15.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian do uchwały nr LVI/356/2006 Rady Miejskiej z dnia 5.10.2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr LVI/356/2006 Rady Miejskiej z dnia 5.10.2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - projekt uchwały został przyjęty 6 głosami „za”

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - projekt uchwały został przyjęty 5 głosami „za”

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie

Pan Kluk- prosił o stworzenie po przyjęciu tej uchwały jednolitego tekstu regulaminu .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/63/2007 w sprawie zmian do uchwały nr LVI/356/2006 Rady Miejskiej z dnia 5.10.2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice.

Uchwała nr X/63/2007 została przyjęta jednogłośnie (12 głosami „za”) i stanowi załącznik nr 15 do protokołu .

(3,12,56)Ad 16.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian w składach komisji stałych Rady Miejskiej .

Projekt uchwały w sprawie zmian w składach komisji stałych Rady Miejskiej .

był omawiany na posiedzeniach komisji, proszę przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - 6 osób „za”

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - 5 osób „za”

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/64/2007 w sprawie zmian w składach komisji stałych Rady Miejskiej.

Uchwała nr X/64/2007 w sprawie zmian w składach komisji stałych Rady Miejskiej została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 16 do protokołu .

PRZERWA

(3.28,56)Ad 17.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013.

Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013 był przedstawiony na wspólnym posiedzeniu komisji. Komisje po analizie wnioskowały o ujęcie w PRL-u dodatkowych zadań.

Wnioski ze wspólnego posiedzenia przedstawiła Panią Mariolę Kmieć. Wnioski stanowią załącznik nr 18 do protokołu.

Pan Przewodniczący zaproponował, aby wszystkie zmiany zostały przegłosowane blokiem.

Radni przyjęli ten wniosek przez aklamację.

Dyskusję:

(3,33,05)Pan Burmistrz Kępic zaproponował wprowadzenie zmian do Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013.Pierwsze zadanie Centrum Ratownictwa Medycznego

Pan Eugeniusz Kluk - czy my w planach rozwoju musimy podawać konkretne kwoty na poszczególne zadania, bo na posiedzeniu komisji nie wchodziliśmy w szczegóły.

Pan Burmistrz - uważam, że jeżeli mamy wiedzę na temat konkretnych wydatków to je możemy wprowadzać, a taka jest w przypadku Centrum Ratownictwa Medycznego.

Zmiany zaproponowane przez Pana Burmistrza w poszczególnych celach stanowią załącznik nr 19 do protokołu (zmiany nanoszone długopisem).

Wyjaśnień w tym temacie udzielała również p. Beata Kropidłowska - Sekretarz zespołu.

Pan Przewodniczący przychylając się do wniosku p. Burmistrza zaproponował przegłosowanie zaproponowanych zmian blokiem.

Radni wyrazili zgodę na powyższa propozycję.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie zmiany do PRL zaproponowane przez p.Burmistrza.

Wnioski zostały przyjęte 11 głosami „za”(nieobecny p.Braczkowski).

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/65/2007 w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013.

Uchwała nr XI/65/2007 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 20 do protokołu.

(4,02,14)Ad 18.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kępice na lata 2007-2015

Pan Przewodniczący poinformował, że Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kępice na lata 2007-2015 była przedstawiona na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji Rady.

Dyskusja:

Głos w dyskusji zabrał Pan Burmistrz Kępic Marek Piotr Mazur - rozbieżność między PRL a Strategią Rozwiązywania Problemów Społecznych wynika ,z okresu obowiązywania 2007-2015, a w przypadku PRL - zamknęliśmy się w okresie obowiązywania funduszy unijnych tj. do roku 2013.

Pan Burmistrz zaproponował wprowadzenie zmian do Strategii. Zmiany stanowią załącznik nr 21 do protokołu. (4,07,27)

Pan Przewodniczący Rady zaproponował przegłosowanie zmian zaproponowanych przez p. Burmistrza „blokiem”.

Zmiany zaproponowane zostały przyjęte jednogłośnie.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/66/2007 w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kępice na lata 2007-2015

Uchwała nr X/65/2007 w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kępice na lata 2007-2015 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 22 do protokołu.

(4,10,08)Ad19.Głosowanie na projektem uchwały w sprawie Strategii Rozwoju Turystyki Gminy Kępice na lata 2007-2015.

Strategia Rozwoju Turystyki Gminy Kępice na lata 2007-2015 była przedstawiona na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji Rady.

Dyskusja:

Pan Burmistrz - w konsekwencji przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego na stronie 48 w pozycji 1.6.10. mamy wpisaną budowę basenu - zmiana dotyczyłaby nazwy zadania i kwoty z 2.500.000zł na 3.000.000zł. Pozostałe elementy nie ulegają zmianie .

Pan Przewodniczący Rady zaproponował przegłosowanie zmiany zaproponowanej przez p. Burmistrza

Zmiana zaproponowana została przyjęta jednogłośnie.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/67/2007 w sprawie Strategii Rozwoju Turystyki Gminy Kępice na lata 2007-2015.

Uchwała nr XI/67/2007w sprawie Strategii Rozwoju Turystyki Gminy Kępice na lata 2007-2015została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 23 do protokołu .

Pan Burmistrz Kępic - podziękował wszystkim członkom zespołów za bardzo intensywną pracę w tak krótkim czasie. Członkowie zespołów starali się ująć w strategiach zadania inwestycyjne, remontowe które będą wpływały na rozwój naszej gminy. Szczególne prace w tych zespołach wykonywali sekretarze, którzy realizowali to zadanie od strony technicznej układając to w całość.

Nie są to dokumenty ,który nas wiążą .Są to dokumenty ustalane przez Radę i na takiej samej zasadzie będziemy je mogli zmieniać.

(4,18,01) Ad 20.Odpowiedzi na interpelacje radnych

Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic.

*odpowiedź na interpelację p.Janczewskiej.

-właśnie dzisiaj na terenie naszej Gminy był Pan Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych i wszystkie te sprawy zgłoszone mogłem z nim uzgodnić .Sprawa dotyczyła udziału Gminy w remoncie drogi powiatowej -ulicy M. Buczka ,od przyszłego tygodnia powinna rozpocząć prace wykaszarka właśnie na naszych drogach. Wykaszarka jest na stanie Zarządu Dróg Powiatowych i tylko kwestia przejazdu i możliwości technicznych wykonania tych czynności limituje jej częstotliwość przejazdu.

Remonter ,który uszkodził się w czasie pokazu już działa i będzie u nas reperował drogi na wskazanych odcinkach dróg powiatowych .

-barszcz sosnowskiego - próbujemy walczyć z rośliną, która we wczesnym wzroście nie stanowi zagrożenia ,ale w późniejszym tak. Spróbujemy znaleźć jakieś rozwiązanie. Kiedyś planowaliśmy taki program w oparciu o program powiatu-chcieliśmy rozpocząć szerszą walkę z tą rośliną. Spróbujemy coś z tym zrobić szczególnie tam gdzie przebiega ścieżka, gdzie przechodzą ludzie. Myślę że najlepszą formą będzie koszenie, aby się nie rozsiewał.

*odpowiedź na interpelację p.Kluka

- o stanowisku sekretarza poinformuję na piśmie .Uważam, że jest to stanowisko ważne w funkcjonowaniu Gminy .Trwają prace, aby taką osobę znaleźć. Robiliśmy postępowania konkursowe na inne stanowiska pracy ,gdybym miał powiedzieć o ilości ofert których można by się spodziewać, to nie jest ich zbyt wiele ,ale prace w tym zakresie trwają.

*odpowiedź na interpelację p.Zegadło.

-tłuczeń na drodze w Obłężu - wstrzymaliśmy się trochę dopóki uzgodnimy warunki. W tej chwili mamy ustaloną cenę i około 2 tysięcy ton możemy zakupić, który jest w posiadaniu firmy, zajmującej się tłuczeniem gruzu. W części będziemy mieć gruz ,który będzie pochodził z naszych obiektów .Są wstępne ustalenia ,że transport z terenu Garbarni będzie bezpośrednio na drogi ,aby tego nie składować tylko rozwozić. W pierwszej kolejności na te drogi najbliższe Kępic, a pozostały teren zostanie obsłużony z zakładu w Kruszce.

W trakcie rozmów z Agencja uzgodniłem ,że będziemy mogli wykorzystywać do tego celu również obiekty Agencji nie nadające się do remontu ,a umowa nie przewidywała utrzymania tych budynków w ramach opłaty czynszowej, bo jeżeli tak było to Agencja powinna wyegzekwować utrzymanie tych budynków w należytym stanie technicznym. Oceny dokona Agencja i dam na to odpowiedź. My chcielibyśmy, aby ta firma stacjonująca na naszym terenie mogła to wykonać.

*odpowiedź na interpelację p.Palewskiego - te sprawy zostały zgłoszone do nadzoru budowlanego jak również do Agencji.

Na pewno za grunty i nieruchomości Agencji są również odpowiedzialni dzierżawcy. Przejęcie nieruchomości dokonywane było na podstawie umowy przekazania, dlatego można dochodzić od dzierżawców ich dbałości i prawidłowego zabezpieczenia.

(4,31,08)*odpowiedź na interpelację p.Kmieć -przejście na cmentarz pod wiaduktem -jest to sprawa drogi wojewódzkiej .Zobaczymy co można tutaj zrobić ,kto będzie miał pierwszeństwo. Nasze ostatnie starania zakończyły się sukcesem jest wykonane przejście na drodze wojewódzkiej do tego sklepu.

Właściciel Diany stara się na zmianę wjazdu ,jeżeli to dojdzie do skutku to automatycznie będzie dobudowany krawężnik i chodnik łącznie z pasem zieleni.

Zmiana organizacji przejścia pod wiaduktem będzie uzgodniona, kładka nad torami nie wchodzi w grę bo musiałaby to być konstrukcja dość duża. Trzeba będzie zabiegać o rozbudowę tego wiaduktu z przejściem dla pieszych .

(4.31.54)*odpowiedź na interpelację p.Słomskiego.

-o autobus zapytam, czy przewoźnik byłby zainteresowany. Na pewno przewoźnik chciałby wiedzieć ilu będzie chętnych. Jeśli to będzie wymagało spotkania to na pewno takie spotkanie zorganizujemy .

-zasada oznakowania dróg sugeruje nie oznakowanie miejscowości kolejnej tylko miejscowości docelowej w kierunku tylko . W tym przypadku kierunek Sławno jest to ostatnia miejscowość na drodze krajowej nr 21 do której dochodzi to droga wojewódzka i pokazywanie kolejnych miejscowości jest bardzo trudne i sprzeczne z oznakowaniem dróg. Każdy kto patrzy na mapę na drogę wojewódzką zobaczy, że po drodze jest Korzybie.

-woda i kanalizacja w Korzybiu - temat ten został wyjaśniony przy projekcie uchwały budżetowej oraz przy planach rozwoju lokalnego ,Mówimy ,że woda w Korzybiu powinna być jeszcze w tym roku ,jak daleko sięgniemy kwotą 300.000 zł tego jeszcze nie wiem. Nie wiem jak zostaną rozstrzygnięte przetargi .Gdyby uwolniłyby nam się środki z tych dwóch przetargów to uruchamiamy kolejna procedurę przetargową, aby realizować dalszy etap. Chciałbym abyśmy jak najwięcej wykonali, ale finanse są tutaj limitem.

Pan Słomski - a sprawa kanalizacji -

Pan Burmistrz -w pierwszej kolejności woda wkracza w teren, który jest już skanalizowany .Kanalizacji brak jest dopiero za torami jednymi i drugimi. Prace z kanalizacyjne wykonywane będą z chwila dotarcia z wodociągiem do tego punktu bo w jednym wykopie będzie woda i kanalizacja. Jeżeli zdobylibyśmy środki na zwodociągowanie i skanalizowanie naszej gminy to ten termin na pewno się skróci, a jeżeli nie to rok 2009 jest bardzo realny.

(4,38,49)a)projekt uchwały w sprawie przedstawiciela Gminy Kępice do Zarządu Bałtyckiego Klastra Energetycznego

Wyjaśnień w tym temacie udzielił Pan Burmistrz przy wprowadzaniu zmian do porządku sesji .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XI/68/2007 w sprawie przedstawiciela Gminy Kępice do Zarządu Bałtyckiego Klastra Ekoenergetycznego.

Uchwała nr XI/68/2007w sprawie przedstawiciela Gminy Kępice do Zarządu Bałtyckiego Klastra Ekoenergetycznego została przyjęta jednogłośnie (11 głosami „za”- nieobecna p. Hylarecka) i stanowi załącznik nr 24 do protokołu .

Pan Burmistrz podziękował za przyjęcie jednogłośnie powyższej uchwały.

Ad 21.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji .

Pan Burmistrz Kępic wraz Panem Przewodniczącym podziękowali Państwu Michlewicz i Państwu Janczewskim za okazaną pomoc w przyjęciu gości z Niemiec.

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad -XI sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Sesja nagrywana jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Protokołowała:

Ewa Derra

2

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 27-09-2007 13:36
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 27-09-2007
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 27-09-2007 13:37