Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr XV/ 2007 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 30 października 2007r


PROTOKOŁ NR XV/2007

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 30 października 2007

(zwołana w trybie zwyczajnym)

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 12,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.17,30


Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 14 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Miasta i Gminy

Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza Kępic

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kepic

Pan Sławomir Ziemianowicz - Starostwa Powiatu Słupskiego

Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

Panie i Panowie sołtysi sołectwa: Pustowo, Płocko, Darnowo, Barcino, Mzdowo, Biesowice,Podgóry -załącznik nr 3

PRZEZ PRZYSTĄPIENIEM DO DALSZEJ REALIZACJI PORZĄDKU

Pan Przewodniczący oraz Pan Burmistrz wręczył Panu Sławomirowi Ziemianowicz uchwałę Rady Miejskiej w Kępicach nadającą Panu Sławomirowi Ziemianowicz „Honorowego Ambasadora Gminy Kępice”

Pan Ziemianowicz podziękował radnym za przyznanie takiego zaszczytnego tytułu „Honorowy Ambasador Gminy Kępice” .Stwierdził, że nadanie tego tytułu jest motywacją do dalszej pracy na rzecz naszej gminy i naszego powiatu .

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał -

Ad 1 c)

Pan Przewodniczący przedstawił następujący porządek posiedzenia :

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zapytania i wnioski sołtysów.

4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym

6.Głosowanie projektów uchwał w sprawie :

a)podatku od nieruchomości w roku 2008

b)określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2008

c)stawek opłaty targowej na rok 2008

d)opłaty od posiadania psów na rok 2008

e)zarządzenia poboru w drodze inkasa na terenie Gminy Kępice podatków i opłat lokalnych ,określenie inkasentów i wysokości wynagrodzenia za czynności inkasa,

f)określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2008 na obszarze Gminy Kępice.

7.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zmian do uchwały nr X/52/2007z dnia 21 maja 2007 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupskiego.

8.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2007.

9.Głosowanie projektu uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.

10.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie Gminy Miejskiej Słupsk.

11.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia ucznia z terenu Gminy Damnica uczącego się w Gimnazjum w Kępicach .

12.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miejskiej Słupsk uczących się w Gimnazjum w Kępicach .

13.Wybory ławników do Sądu Rejonowego w Miastku.

14. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

15.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

a)informacja Przewodniczącego Rady w sprawie złożenia przez radnych oświadczeń majątkowych

Uwagi do porządku obrad wnieśli :

Pan Eugeniusz Kluk-

Pani Ilona Janczewska - przewodnicząca komisji Gospodarczej prosiła o wprowadzenie do porządku sesji opinii komisji Gospodarczej na temat stanu technicznego budynków mieszkalnych będących w administracji przez ZGKIM - jest to opinia po lustracji komisji w terenie .

Pan Marek Piotr Mazur Burmistrz Kępic - prosił o :

-wycofanie z porządku obrad pkt.9 tj. głosowania nad projektem uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008. - projekt uchwały przedstawiony na posiedzeniach komisji zwierał zapis o konieczności publikowania tej uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. Jak wynika z informacji przedstawionej przez radcę prawnego w oparciu o materiały z Wydziału Prawnego uchwała ta nie wymaga takiego zapisu ,czyli nie musi podlegać publikacji. Za wycofanie tego punktu z porządku obrad przemawia fakt, że wszystkie komisje nie głosowały tej uchwały- wstrzymały się od głosu.

-wprowadzenie projektu uchwały w sprawie w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XI/58/2007 z dnia 21 czerwca 2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego. Kredyt ten zaciągnięty jest na budynek remontowanego przedszkola. W tym projekcie uchwały jest zapis, że Gmina zaciągnie kredyt termomodernizacyjny w wysokości 242.446zł , a nie w wysokości 500.000zł tak jak było wcześniej.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Przewodniczącą komisji Gospodarczej . tj. opinii komisji Gospodarczej na temat stanu technicznego budynków mieszkalnych będących w administracji przez ZGKIM

Wniosek został przyjęty 14 głosami „za”. Pan Przewodniczący zaproponował wprowadzenie opinii komisji jako punktu 15 b dzisiejszego porządku obrad.

Następnie Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie zmiany zaproponowane przez Burmistrza:

1)Wykreślenie punktu 9 dot. uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.

Proponowana zmiana została przyjęta 14 głosami „za”

Punkt 9 został wykreślony z porządku obrad.

2)wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XI/58/2007 z dnia 21 czerwca 2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego.

Proponowana zmiana została przyjęta 11 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących się”.

Pan Przewodniczący zaproponował wprowadzenie projektu uchwały jako punktu 15 c dzisiejszego porządku obrad.

W dalszej kolejności Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie całość porządek dzisiejszej sesji po zmianach .

Porządek po wprowadzeniu zmian został przyjęty 13 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym.

Ad 2.Interpelacje i zapytania radnych.

Ad 2.Interpelacje i zapytania radnych.

Interpelacje zgłosili:

Pan Eugeniusz Kluk - prosił o odpowiedź na zgłoszone sprawy:

-kiedy i w jakim dziale budżetu zostanie dokonany zapis dot. budowy drogi na osiedlu w Biesowicach .Sprawa ta została przyjęta do realizacji przez Radę, dlatego uważam, że powinna być zapisana w budżecie celem realizacji.

-kanalizacja Biesowice -Ciecholub - kiedy i czy przy realizacji tego zadania 8 rodzin mieszkających w Biesowicach (od krzyża w dół) będzie podłączonych do kanalizacji. W tej chwili te rodziny na swoich posesjach posiadają szamba. Na zebraniu w Biesowicach były zapewnienia Pana Burmistrza, że budynki te zostaną podłączone do kanalizacji.

3)na posiedzeniu komisji Infrastruktury prosiłem o informację jaki jest koszt prowadzenia nagrań i emisji imprez gminnych w tym również sesji,

4)zmiany w budżecie gminy:

-chodzi o zmniejszenie dochodów gminy o 90.000,00zł jednym zarządzeniem i zwiększenie tych dochodów o tę samą kwotę zarządzeniem z dnia 16.10.2007,

-zwiększenie dochodów o kwotę 42.020zł -jest to przygotowanie zawodowe -czy to jest tylko zmiana paragrafu ,

-zmiany w układzie wykonawczym :zadanie Kępice-Żelic- zmniejszenie środków z tego zadania i przeznaczenie ich na zadanie Biesowice-Ciecholub. Czy będzie w tym roku realizowane zadanie Biesowice -Ciecholub ,czy Kępice -Żelice.

Pan Henryk Palewski - zgłosił potrzebę wybudowania zaplecza gospodarczego dla świetlicy wiejskiej w Podgórach .Przy tej świetlicy nie ma żadnego zaplecza kuchennego ,a coś takiego jest bardzo potrzebne.

Pan Waldemar Tylski : prosił o informację w następujących sprawach:

1)droga w Obłężu do p.Koligota - czy będzie naprawiona

2)oświetlenie w kierunku budynków znajdujących się na terenie PGR-u,

3)chodnik w kierunku Kępic i w kierunku Barcina - jest konieczność jego wykonania ,

4)zaśmiecona droga do Żelic - interwencyjni wywożą tam śmieci ,

5)naprawy wymaga plac zabaw w Obłężu -deski i szczeble są zgniłe,

6)dlaczego nie było wyborów sołeckich w niektórych naszych wsiach

7)funkcjonowanie świetlicy wiejskiej-jaki jest cel ,

8)uzgodnienia i zakończenia sprawy związanej ze skrzynką energetyczna na placu w Obłężu,

9)czy będzie wyrównana droga do Osiek,

10)droga Bronowo-Jabłoniec - dziury na tej drodze zostały załatane ,ale tworzą się kolejne. Uważam, że musi być kontrola wykonywania tych prac i wydatkowa na ten cel pieniędzy.

11)nagrywanie sesji - czy ma to sens nagrywanie sesji,jak ona nie jest przedstawiana w całości.

Pan Paweł Lisowski - czy w tej kadencji rady zostanie wybudowana sala gimnastyczna przy szkole podstawowej w Warcinie .

Pan Zenon Słomski - radny z Korzybia :

-ruszyły prace na drodze wojewódzkiej przez Korzybie, moje pytanie: czy będzie wybudowany tam jednocześnie chodnik,a nie ma tam jeszcze rur wodociągowych .

-urlop Pana Burmistrza -chciałbym wiedzieć czy Pan Burmistrz ma wykorzystany urlop,

-czy wyraziłby Pan zgodę aby w Gazecie Puls Kepic były zamieszczane interpelacje zgłaszane przez radnych.

Pan Krzysztof Bińczak- prosił o odpowiedź w następujących sprawach:

-na przystanku kolejowym w Kępce ,który jest wykorzystywany również jako przystanek autobusowy dla dzieci szkolnych w dachu jest dziura .Nie wiem czy powinna to naprawić kolej ,czy gmina ,

-na ostatniej sesji p. Przewodniczący przyjął mój wniosek dot. potrzeby remontu mostu na Wieprzy w Kępce. Most ten wymaga remontu ,jest to jedyna droga dojazdowa po której przemieszcza się ciężki transport do ferm drobiarskich .W dniu dzisiejszym zostało również złożone pismo w tej sprawie, podpisane przez hodowców .

Pan Sławomir Ziemianowicz -Starostwa Powiatu Słupskiego odpowiadając na zgłoszone interpelacje, dotyczące dróg będących w Zarządzie Powiatu udzielił szerokiej informacji jakie są możliwości naprawy, budowy chodników. Poinformował również o remontach dróg wojewódzkich .

W uzupełnieniu informacji głos zabrał Pan Burmistrz Kepic Marek Piotr Mazur.

Pan Starostwa podziękował za zaproszenie na dzisiejszą sesje, jednak ze względu na pilne sprawy opuścił obrady sesji.

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych zostaną 14.

Ad 3.Zapytania i wnioski sołtysów

Zapytania zgłosili:

Pani Aneta Butkiewicz- sołtys sołectwa Płocko :przedstawiła następujące sprawy:

1)jest potrzeba wykonania przepustu koło cmentarza w Płocku w kierunku posesji p.Szora .Mamy już zgromadzone materiały ,trzeba to tylko wykonać,

2)droga na kolonie -droga ta jest pokryta żużlem; latem po przejechaniu samochodu unosi się tam tuman kurzu ,a jesienią jest straszne błoto. Droga ta jest nieprzejezdna bo ma wiele dziur. Również naprawy wymaga odcinek drogi piaszczystej (dojazdowej do asfaltu) -tam trzeba wykonać odwodnienie bo przy ulewach deszczu piach jest zmywany na asfalt.

Pani Beata Gładysz- sołtys sołectwa Darnowo

-nowy dywanik na drodze powiatowej ,

-usuniecie zalegających na poboczu gałęzi,

-przystanek w Ciecholubiu - przystanek ma wybite szyby kolejny raz ,nie wiem jak rozwiązać ten temat, ale coś w tej sprawie należy zrobić.

Pan Paweł Bućko- sołtys sołectwa Mzdowo -mieszkańcy twierdzą, że jest potrzeba ustawienia jeszcze jednego przystanku w miejscowości Mzdowo ,proszę o zapoznanie się z tematem i informację czy jest taka możliwość.

Ad 4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

Odpowiedzi na zapytania sołtysów udzielił Pan Burmistrz.

Zapytania p. Butkiewicz:

1)przepust na tej drodze zostanie wykonany ,

2)remontujemy sukcesywnie drogi gruntowe , w tej chwili prowadzimy remont drogi do Kaczyna. Remontujemy drogi gruntowe z wykorzystaniem tłucznia, remonty te nie są trwałe, wymagają ciągłych napraw. Rozważamy zmianę technologii poprzez układanie płyt jumbo.

Zapytania p. Gładysz:

-droga od Dretynia w kierunku Sławna jest ujęta w planie kompleksowym napraw dróg powiatowych i na pewno będzie realizowana ,

-przystanek w Ciecholubiu - zastanowimy się jak ten temat rozwiązać ,może ustawimy tam (nie koniecznie w tym miejscu)innego typu przystanek taki jak jest w Warcinie ,a ten przeniesiemy w inne miejsce

Zapytania p. Bućko:

-przystanek w Mzdowie - temat trudny ,gdyż jest to droga powiatowa, ale zapoznamy się ze sprawą.

Ad 5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym.

Pana Burmistrza przedstawił informację z działalności miedzy sesyjnej. Informacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Ad 6.Głosowanie projektów uchwał w sprawie :

a)podatku od nieruchomości w roku 2008

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości był przedstawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:

Panią Mariolę Kmieć - która przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska) z której wynika ,że komisje przyjęły zaproponowane stawki poza podatkiem od 1 m2 -komisje zaproponowała stawkę 0,31zł/1m2 .Stawka ta została przyjęta 7 głosami „za”.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja przyjęła dwa wnioski :

1)wniosek zaproponowany przez Eugeniusza Kluka wprowadzający dodatkowe zwolnienia o treści : zwalnia się z podatku od nieruchomości od gruntów pozostały od 1 m2 osoby o dochodach poniżej :

-w rodzinie 351zł/osobę/netto

-osoby samotnie gospodarujące 471zł/osobę/netto

Wniosek został przyjęty 3 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym

2)komisja zaproponowała stawkę od 1 m2 powierzchni gruntu w wysokości 0,28zł/1 m2 - stawka

Pan Przewodniczący- jak wynika z przedstawionych opinii większość zaproponowanych przez p. Burmistrza stawek podatkowych komisje przyjęły. Różnica występuje jedynie w podatku od gruntów pozostałych -od 1 m2 :

Komisja Gospodarcza zaproponowała stawkę 0,28zł/1m2 oraz wniosek o treści: zwalnia się z podatku od nieruchomości od gruntów pozostały od 1 m2 osoby o dochodach poniżej :

-w rodzinie 351zł/osobę/netto

-osoby samotnie gospodarujące 471zł/osobę/netto

pozostałe dwie komisje zaproponowały stawkę : 0,31zł/1m2

W dyskusji głos zabrali:

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur ,który negatywnie ustosunkował się do wniosku komisji Gospodarczej :zapis taki jest naruszeniem przepisów ustawy która mówi, że rada decyduje o zwolnieniu przedmiotowym ,a nie podmiotowym .Uważam, że jest to niemożliwe do zrealizowania

Pan Burmistrz przychylił się do propozycji dwóch komisji jeżeli chodzi o wysokość stawki od 1 m2 powierzchni gruntu tj.0,31 zł/1m2 .

Pan Kluk - stwierdził, że w sprawie swego wniosku rozmawiał z przedstawicielem Izby Obrachunkowej, który twierdził, że taki zapis jest prawidłowy.

Pan Burmistrz - postawił wniosek, aby wniosek zaproponowany przez Komisję Gospodarczą odrzucić.

Pan Tylski - stwierdził, że w ten sposób wesprzemy osoby najuboższe.

Pan Burmistrz - wnioskował o zakończenie dyskusji.

Ponownie głos zabrał Pan Waldemar Tylski .

W pierwszej kolejności Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek pana Burmistrza o wykluczenie wniosku zgłoszonego przez komisję Gospodarczą dot. dodatkowego zwolnienia z podatku .

Głosowanie nad wnioskiem przedstawia się następująco:

„za” 8 radnych

„przeciw”4 radnych

„wstrzymał się od głosu „ - 1 radny

(nieobecna p. Joanna Rabenda)

Wniosek został przyjęty.

W dalszej kolejności Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę zaproponowaną przez dwie komisje oraz przez Pana Burmistrza- 0,31zł

Głosowanie nad wnioskiem przedstawia się następująco:

„za” 8 radnych

„przeciw”5 radnych

(nieobecna p. Joanna Rabenda)

Wniosek został przyjęty- przyjęto stawkę 0,31zł/m2

Pan Przewodniczący przystąpił do odczytania projektu uchwały nr XV/82/2007 w sprawie podatku od nieruchomości w roku 2008 po wprowadzeniu zmian wcześniej przyjętych.

Pani Mariola Kmieć -wnioskowała, aby nie odczytywać projektu uchwały, gdyż wszyscy radni posiadają projekt uchwały.

Wniosek został przyjęty 8 głosami „za”

Pan Przewodniczący przedstawił jedynie zaproponowane stawki .

Uchwała nr XV/82/2007 w sprawie podatku od nieruchomości w roku 2008

została przyjęta 8 głosami „za” ,przy 4 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

b)określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2008

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2008 był przedstawiany na wszystkich posiedzeniach komisji. Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie :

Pani Mariola Kmieć - przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska) - komisja zaproponowane stawki (po wprowadzeniu zmian na komisji przyjęła jednogłośnie .

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja zaproponowała zmiany w § 1 w punkcie I pkt.1 dot. autobusów. Komisja przyjęto trzy grupy pojazdów : od 16 miejsc włącznie, powyżej 16 miejsc do mniej niż 30 miejsc, równej 30 lub wyższej niż 30 miejsc.

zaopiniowały przedstawiony projekt uchwały.

Brak dyskusji .

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały nr XV/83/2007 w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2008. .

(zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami nie odczytywano projektu uchwały)

Uchwała nr XV/83/2007 w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2008 została przyjęta 12 głosami „za” ,przy 1 głosie przeciwnym i stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

c)stawek opłaty targowej na rok 2008

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2008 był przedstawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie :

Panią Mariolę Kmieć - przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska) - komisja 10 głosami „za” przyjęła przedstawiony projekt uchwały.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja 3 głosami „za” przy 1 głosie przeciwnym przyjęła przedstawiony projekt.

Jak wynika z przedstawionych opinii wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowały przedstawiony projekt uchwały.

Brak dyskusji .

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XV/84/2007 w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2008 .

Uchwała nr XV/84/2007 w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2008 została przyjęta 12 głosami „za”, przy 1 głosie przeciwnym i stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

d)opłaty od posiadania psów na rok 2008

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie stawek opłaty od posiadania psów na rok 2008 był przedstawiany na wszystkich posiedzeniach komisji .Przewodniczący komisji przedstawili opinie w sprawie projektu:

Pani Mariola Kmieć - przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska).- komisja 9 głosami „za” przyjęła przedstawiony projekt

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja głosowała następująco: 2 radnych „za”,1 wstrzymał się od głosu, 1 glos przeciwny .

Głos w dyskusji zabrali

Pan Eugeniusz Kluk i Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XV/85/2007 w sprawie opłaty od posiadania psów na rok 2008.

Uchwała nr XV/85/2007 w sprawie opłaty od posiadania psów na rok 2008 została przyjęta 9 głosami „za”, przy 1 głosie przeciwnym i 3 głosach wstrzymujących stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

e)zarządzenia poboru w drodze inkasa na terenie Gminy Kępice podatków i opłat lokalnych ,określenie inkasentów i wysokości wynagrodzenia za czynności inkasa,

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa na terenie Gminy Kępice podatków i opłat lokalnych ,określenie inkasentów i wysokości wynagrodzenia za czynności inkasa, był przedstawiany na wszystkich posiedzeniach komisji .Przewodniczący komisji przedstawili opinie w powyższej sprawie :

Pani Mariola Kmieć - przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska)- komisje 10 głosami „za” pozytywnie zaakceptowali projekt uchwały.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja nie głosowała projektu uchwały. Członek komisji zgłosił uwagi czy osoby ,które nie są sołtysami mogą być inkasentami ,chodzi o zachowanie tajemnicy.

Bardzo szczegółowo wyjaśnił tę sprawę pan Andrzej Wieliczko - radca prawny-który poinformował, że inkasentem może być sołtys lub osoba wskazana przez radę .Każda z tych osób podpisuje oświadczenie o zachowaniu tajemnicy o przestrzeganiu ustawy o danych osobowych i musi tego przestrzegać.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XV/86/2007 w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa na terenie Gminy Kępice podatków i opłat lokalnych ,określenie inkasentów i wysokości wynagrodzenia za czynności inkasa.

Uchwała nr XV/86/2007 w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa na terenie Gminy Kępice podatków i opłat lokalnych, określenie inkasentów i wysokości wynagrodzenia za czynności inkasa została przyjęta 11 głosami ”za” przy dwóch głosach wstrzymujących się i stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

f)określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2008 na obszarze Gminy Kępice.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2008 na obszarze Gminy Kępice, był przedstawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie :

Panią Mariolę Kmieć - przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska)- komisja jednogłośnie (8 głosów „za”.) przyjęła stawkę za 1q żyta -40,00zł

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja 3 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym przyjęła stawkę 40.000zł

Wszystkie komisje zaproponowały cenę 1 q żyta w wysokości 40,00zł.

W dyskusji głos zabrał:

Pan Burmistrz Kępic który uzasadnił proponowaną stawkę podatku. Podatek rolny stanowi znaczny dochód w naszej gminie .Obniżenie podatku powoduje również znaczne obniżenie dochodów, a potrzeby inwestycyjne są ogromne.

Z tego względu Pan Burmistrz zaproponował cenę jednego 1 q żyta, która przyjmowana jest jako podstawa do obliczania podatku rolnego w kwocie 46.00zł uzasadniając to obniżeniem stawki od 1 m2 grunty do kwoty 0,31zł/m2/.

Dyskusja :

Pan Waldemar Tylski

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Burmistrz wnioskował o przegłosowanie stawki 46,00zł/za 1 q żyta

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę zaproponowana przez

p. Burmistrza tj. 46,00zł (jest to stawka najwyższa).

Głosowanie przedstawia się następująco:

„za” 8 radnych

„przeciw”5 radnych

Zaproponowana stawka została przyjęta .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XV/87/2007 w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2008 na obszarze Gminy Kępice.

Uchwała nr XV/87/2007 w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawę do obliczenia podatku rolnego w roku 2008 na obszarze Gminy Kępice została przyjęta 8 głosami ”za” przy 4 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymujących się i stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Ad 7.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zmian do uchwały nr

X/52/2007z dnia 21 maja 2007 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupskiego.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr X/52/2007z dnia 21 maja 2007 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupskiego , był przedstawiany na wszystkich posiedzeniach komisji.

Przewodniczący komisji przedstawili opinie :

Pani Mariolę Kmieć - przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska)-komisja przyjęła projekt uchwały 8 głosami „za”.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła powyższy projekt 1 głosem ”za”,1 głosem przeciwnym i 1 głosem wstrzymującym się.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Burmistrz. Poinformował, że zostały wykonane dodatkowe prace na ulicy Sikorskiego i M. Buczka w ramach inwestycji prowadzonej przez powiat. Jest to ostateczna kwota, gdyż prace zostały już zakończone.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XV/88/2007 w sprawie zmian do uchwały nr X/52/2007z dnia 21 maja 2007 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupskiego.

Uchwała nr XV/88/2007 w sprawie zmian do uchwały nr X/52/2007z dnia 21 maja 2007 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Powiatu Słupskiego została przyjęta 8 głosami ”za” przy 2 głosach przeciwnych i 3 głosach wstrzymujących się i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Ad 8.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2007.

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2007, był przedstawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie :

Pani Mariola Kmieć - przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska) z której wynika ,że projekt uchwały został przyjęty 6 głosami „za” przy 3 głosach wstrzymujących się.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja projekt uchwały przyjęła 2 głosami „za” przy dwóch głosach wstrzymujących się.

Glos w dyskusji zabrał Pan Burmistrz ,który omówił zmiany w budżecie tj. przesuniecie środków z zadania pod nazwą kanalizacja Biesowice -Ciecholub , a przeznaczenie tych środków na zadanie pn. wodociąg Żelice - budowę kanalizacji do Kruszki .W Kruszce brak jest kanalizacji ,ścieki z Kruszki dowożone są do oczyszczalni w Kępicach .Koszt roczny dowozu wynosi 20.000zł.

Pan Eugeniusz Kluk - czy jeszcze w tym roku zostanie położona kanalizacja i wodociąg do Kruszki

Pan Burmistrz -ogłoszenie przetargu nastąpi z chwilą zabezpieczenia środków w budżecie .Wykonanie tego zadania nastąpi jeszcze w tym roku.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XV/89/2007 w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2007.

Uchwała nr XV/89/2007 w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2007 została przyjęta 8 głosami ”za” przy 5 głosach wstrzymujących się i stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

Ad 9.Głosowanie projektu uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008. - wykreślony punkt.

Ad 10.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie Gminy Miejskiej Słupsk.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie Gminy Miejskiej Słupsk, był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji .Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie :

Panią Mariolę Kmieć - przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska).- komisja 9 głosami „za” przyjęła projekt uchwały

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej-komisja powyższy projekt uchwały przyjęła 4 głosami „za”.

Brak dyskusji .

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XV/90/2007 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie Gminy Miejskiej Słupsk.

Uchwała nr XV/90/2007 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie Gminy Miejskiej Słupsk została przyjęta 13 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

AD 11.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia ucznia z terenu Gminy Damnica uczącego się w Gimnazjum w Kępicach .

Pan Przewodniczący poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia ucznia z terenu Gminy Damnica uczącego się w Gimnazjum w Kępicach , był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji.

Przewodniczący komisji przedstawili opinie w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć - przedstawiła opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska)- komisja 9 głosami „za” przyjęła projekt uchwały.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja powyższy projekt uchwały przyjęła 4 głosami „za”.

Brak dyskusji .

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XV/91/2007 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia ucznia z terenu Gminy Damnica uczącego się w Gimnazjum w Kępicach .

Uchwała nr XV/91/2007 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia ucznia z terenu Gminy Damnica uczącego się w Gimnazjum w Kępicach została przyjęta 13 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

AD 12.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miejskiej Słupsk uczących się w Gimnazjum w Kępicach .

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miejskiej Słupsk uczących się w Gimnazjum w Kępicach , był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie :

Panią Mariolę Kmieć -która przedstawił opinię dwóch komisji (Komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska)- komisja 9 głosami „za” przyjęła projekt uchwały..

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja powyższy projekt uchwały przyjęła 4 głosami „za”.

Brak dyskusji .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XV/92/2007 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miejskiej Słupsk uczących się w Gimnazjum w Kępicach .

Uchwała nr XV/92/2007 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miejskiej Słupsk uczących się w Gimnazjum w Kępicach została przyjęta 13 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

Ad 13.Wybory ławników do Sądu Rejonowego w Miastku.

Pan Przewodniczący poprosił o zabranie głosu Panią Marzanną Hylarecka -przewodniczącą Komisji d/s opiniowania kandydatów na ławników o przedstawienie protokołów z pracy komisji oraz opinię komisji o zgłoszonych kandydatach.

Pani Marzanna Hylarecka odczytała protokół ,który stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

Pan Przewodniczący poinformował, że zgodnie z art.160 paragraf 1 ustawy o sądach powszechnych ławników wybierają rady gmin w głosowaniu tajnym .

Pan Przewodniczący zaproponował ,aby skład komisji skrutacyjnej liczył trzy osoby .Radni poprzez aklamację przyjęli powyższą propozycję.

Przystąpiono do zgłaszania kandydatów.

Zgłoszono kandydaturę:

*Pana Pawła Lisowskiego -podziękował za pracę w komisji .

*Pana Bronisława Braczkowskiego - wyraził zgodę na pracę w komisji

*Pana Henryka Palewskiego - wyraził zgodę na pracę w komisji

*Pani Marzanny Hylareckiej - wyraziła zgodę na pracę w komisji

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie skład komisji.

Skład komisji został przyjęty jednogłośnie.

Komisję skrutacyjną przygotowała kartki do głosowania , a następnie przeprowadziła głosowanie .

Wyjaśnienia zasad głosowania dokonał radca prawny Pan Andrzej Wieliczko.

Przerwa 10 minut

Po przerwie Przewodniczącego komisji skrutacyjnej Pani Marzanna Hylarecka odczytała protokół komisji skrutacyjnej z którego wynika ,że ławnikami do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku zostały wybrane Panie : Teresa Jankowska zam.Korzybie, Krystyna Chacińska zam. Biesowice, Barbara Pufelska zam. Kępice.

Pan Przewodniczący odczytał uchwałę nr XV/93/2007 w sprawie wyboru ławników do Sadu Rejonowego w Miastku, która wraz z protokołem komisji skrutacyjnej ,kartkami do głosowania stanowi załącznik 17 do protokołu.

Pan Przewodniczący poinformował radnych iż obecny na sali obrad jest Pan Piotr Mazuś ,który chciałby zabrać głos w sprawie sytuacji mieszkaniowej jego i jego rodziny .

Pan Przewodniczący zwrócił się z wnioskiem do radnych o umożliwienie zabrania głosu Panu Mazusiowi .Radni 12 glosami „za” wyrazili na to zgodę (nieobecna p.Rabenda i p.Kmieć ).

Pan Mazuś zamieszkuje wraz ze swoją 10 osobową w miejscowości Osowo w budynku będącym administracji Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej .Jak twierdzi zainteresowany powierzchnia tego lokalu dla tak dużej rodziny jest niewystarczająca .Lokal jest zawilgocony , a Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z którym p.Mazuś rozmawiał kilkakrotnie nie zrobił nic ,aby rozwiązać problem .

Pan Mazuś jak twierdzi jest zainteresowany dobudowaniem jeszcze jednego pomieszczenia do tego budynku.

Poprzez przedstawienie swojej sytuacji na sesji p.Mazuś liczy na pomoc ze strony Rady ,p. Burmistrza i ZGKiM.

Pan Przewodniczący poinformował, że o szczegółach tej sprawy będziemy mogli porozmawiać w punkcie 15 c porządku obrad.

Ad 14. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje udzielili :

Pan Andrzej Wieliczko -radca prawny - wyjaśnił szczegółowo jakie są zapisy statutu sołectwa dotyczące wyboru sołtysa i rady sołeckiej .Z tych przepisów nie wynika ,że kadencja sołtysa pokrywa się z kadencją rady miejskiej. Kadencja sołtysa jest cztero letnia.

Głos w dyskusji zabrali :

Pan Waldemar Tylski

Pani Maria Zegadło

Eugeniusz Kluk

Dalszych odpowiedzi na zgłoszone interpelacje udzielił Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur :

*interpelacje zgłoszone przez p.Eugeniusza Kluka -

-droga na osiedlu w Biesowicach -nie jest to zadanie ujęte w budżecie ,gdyż nie wiemy o jakich środkach jest mowa ,prace projektowe w tym temacie będą w tym roku realizowane,

-kanalizacja do budynków w Biesowicach od krzyża w dół będzie realizowana jedynie wtedy kiedy rozpocznie się realizacja inwestycji Biesowice -Ciecholub,

-nagrywanie imprez jakie odbywają się na terenie gminy w tym również sesji odbywa się za odpłatnością .Po negocjacjach jeżeli chodzi o kwotę została podpisana umowa na realizacje rocznie 36 nagrań .Koszt roczny wynosi 18.000zł.Wydatki te pokrywane są z promocji.

-sprawa przesunięcie środków finansowych w ramach zarządzeń Burmistrza została bardzo szczegółowo wyjaśniona pomiędzy p. Burmistrzem, a p. Klukiem.

*interpelacja zgłoszona przez p.Henryka Palewskiego

odpowiedzi na interpelacje udzielił bardzo szczegółowo p.Gajek - dyrektor ZGKiM który jest administratorem świetlic. Sprawa ta jest bardzo trudna gdyż chodzi o dobudowanie jeszcze jednego pomieszczenia, a na ten cel potrzebne są środki w budżecie.

*interpelacje zgłoszone przez p.Waldemara Tylskiego

-utwardzenie drogi w kierunku posesji p.Koligota nastąpi ,

-oświetlenie :w najbliższym czasie dokonamy podsumowania wszystkich kosztów związanych z naprawa ,budową oświetlenia i zobaczymy ile nam pozostało .Wstępne prace projektowe w tym temacie zostały podjęte .

-chodnik na zakręcie - wiemy ,że taka jest potrzeba ,ale jest to droga powiatowa i trzeba mieć zgodę powiatu na budowę .My możemy jedynie partycypować w kosztach ,nie stać nas na realizację całego zadania

-świetlica -funkcjonowanie świetlic należy do kompetencji MGOK .Uważam, że świetlica w Obłężu działa bardzo dobrze jako świetlica terapeutyczna i jako świetlica wiejska.

-droga Bronowo - Jabłoniec - na tę interpelację odpowiedział już Pan Starosta.

*interpelacja zgłoszona przez p. Pawła Lisowskiego -sala sportowa w przy SP Warcino zostanie w wybudowana prawdopodobnie w roku 2009.

*interpelacja zgłoszona przez p. Zenona Słomskiego

- temat dotyczący budowy chodnika była wyjaśniony wcześniej

-sprawa urlopu -staram się wykorzystać urlop w zaplanowanym terminie ,w najbliższym czasie planuję kilkudniowy urlop.

*interpelacja zgłoszona przez p. Krzysztofa Bińczak-

-sprawa remontu przystanku w Kępce - zapoznam się ze sprawą temat ten będzie załatwiony.

-most -w najbliższym czasie zostanie wykonana ekspertyza mostu przy ulicy Kopernika i 1 Maja. Jeżeli będzie taka możliwość dokonamy ekspertyzy i tego mostu.

Pan Słomki -porosił o odpowiedź na trzecią zgłoszoną interpelację dot. umieszczenia w gazecie Puls Kępic- zgłaszanych przez radnych interpelacji.

Pan Burmistrz - ………………………………….

Ad 15.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

15a)

a)informacja Przewodniczącego Rady w sprawie złożenia przez radnych oświadczeń majątkowych

Pan Przewodniczący przedstawił informacje w sprawie złożenia oświadczeń majątkowych przez radnych. Informacja stanowi załącznik nr 18 do protokołu.

15b)

Panią Ilona Janczewska przedstawiła opinię komisji Gospodarczej na temat zasobów mieszkaniowych Gminy Kępice administrowanych przez ZGKIM -opinia stanowi załącznik nr 19 do protokołu.

Głos w dyskusji zabrali:

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Waldemar Tylski

Pan Krzysztof Bińczak

Pan Burmistrz Kępic - poinformował, że wniosek ten zostanie przedyskutowany, gdyż temat jest bardzo ważny.

15c)

Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XI/58/2007 z dnia 21 czerwca 2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Marek Piotr Mazur -Burmistrz Kępic.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XV/94/2007 w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XI/58/2007 z dnia 21 czerwca 2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego .

Uchwała nr XV/94/2007 w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XI/58/2007 z dnia 21 czerwca 2007 w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego została przyjęta 10 głosami ”za” przy 1 glosie wstrzymującym się (nieobecni p. M. Kmieć, p. P. Lisowski. P. J Rabenda) i stanowi załącznik nr 20 do protokołu.

Wnioski i oświadczenia radnych:

Wnioski złożyli :

Pan Eugeniusz Kluk :

-czy nie byłoby zasadne ,aby radni zapoznali się z realizacją prac inwestycyjnych na terenie gmin y ,

-w imieniu radnych któryż nie przynależą do żadnego klubu zwrócił się z prośba o udostępnienie na terenie Urzędu pomieszczenia na spotkania radnych .

-przystanek w Biesowicach przy oczyszczalni - jest potrzeba ustawienia tam przystanku autobusowego. Z obecnego przystanku na żądanie korzysta bardzo wiele osób.

Pan Burmistrz

-w sprawie udostępnienia pomieszczenia -proszę formalnie w tej sprawie zwrócić się na piśmie.

-sprawa przystanku -nad miejscem usytuowania trzeba się zastanowić i na pewno poczynić pewne uzgodnienia.

Pan Waldemar Tylski -poruszył temat remontu drogi z Obłęża do Żelic oraz drogę na Szafarejkę

Pni Ilona Janczewska- przedstawiła problem odpływu wód opadowych w Biesowicach od Krzyża do p. Halczuka. Wody opadowe spływają z góry i zalewają posesje .Do polowy drogi jest wykonany rów odwadniający. Jest potrzeba wykonania na pozostałym odcinku drogi rowu odprowadzającego wody opadowe.

Z uwagi na obecność na sesji p. Mazusia powrócono do tematu wcześniej poruszanego.

Pan Mazuś prosił o powołanie komisji, która sprawdziłaby stan faktyczny jego sytuacji mieszkaniowej.

Pan Burmistrz prosił o ustalenie daty spotkania w którym weźmie udział p.Gajek i p. Mazuś .O ustaleniach ze spotkania Pan Burmistrz zobowiązał się powiadomić radnych.

Głos w tym temacie zabierali : Pan Waldemar Tulski, Pan Eugeniusz Kluk, Pan Burmistrz, Pan Henryk Padewski i Pan Piotr Mazuś

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad - XV sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Protokołowała:

Ewa Derra

1

22

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 10-12-2007 10:18
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 10-12-2007
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 10-12-2007 10:46