Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr XIII/ 2007 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 13 września 2007


PROTOKOŁ NR XIII/2007

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 13 września 2007

(zwołana w trybie zwyczajnym)

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 12,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.16,30

N stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 13 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza Kępic

Panie i Panowie Dyrektorzy Szkół:

Pani Alina Weiwer - Dyrektor Zespołu Szkół w Biesowicach

Pan Andrzej Taukin - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kępicach

Pan Jacek Plutowski - Dyrektor Gimnazjum w Kępicach

Pan Roman Seta Dyrektor szkoły Podstawowej w Warcinie

Pan Jan Pawlicki - Dyrektor Zespołu Szkół w Barcinie

Pan Jacek Rzepiński - Dyrektor Zespołu Szkół w Korzybiu

Pani Iwona Turowska - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Przytocku

Pani Marta Borodziuk - p.o.Dyrektor MGOK

Pani Anna Misiun-Z-ca Kierownika OPS

Pan Marian Waloński - Dyrektor Zakładu Energetyki Cieplnej

Pan Stanisław Gajek -Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

Pan Roman Grabarczyk - Kurator Sądowy SR w Miastku

Pan Paweł Ziółkowski - Kurator Sądowy SR w Miastku

Panie Panowie sołtysi sołectw ;Barcino,Pustowo, Podgóry.Darnowo,Biesowice.

Załącznik nr 2i 3.

.Przed przystąpieniem do dalszej realizacji porządku Pan Przewodniczący poprosił o zabranie głosu Pana burmistrza, który na ręce Pań z Klubu Odnowa Pani Haliny Szczepańskiej i Pani Joanny Wilhelm z Korzybiu złożył podziękowania za aktywne działanie i uczestnictwo w różnych imprezach .Panie dały się poznać nie tylko na terenie Korzybia, ale i na zewnątrz.

Klub Odnowa zajął I pierwsze miejsce w konkursie na najlepszą potrawę uroczystościach ziemniaków na uroczystościach XIV Edycji Dni Ziemniaka w Lubaniu.

Panie podziękowały za bardzo ciepłe słowa ze strony P. Burmistrza i Przewodniczącego Rady .

Następnie głos zabrał Pan Zbigniew Wilhelm, który wraz z grupą młodych sportowców z Korzybia, uczestniczył w rozgrywkach piłki nożnej w Palenicy. Młodzi sportowcy podziękowali Panu Burmistrzowi za pokrycie kosztów wyjazdu na te rozgrywki. Przedstawili również swoje osiągnięcia sportowe .

(0,0812)Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.

(0,08,20)c) Przewodniczący zaproponował następujący porządek dzisiejszej sesji:

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d/przyjęcie protokołów z sesji

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zapytania i wnioski sołtysów.

4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym

6.Informacja o pracy Kuratorów sądowych.

7.Informacja z przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego

8.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

9.Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2007

10.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczone ciepło przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach .

11.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska

12.Powołanie komisji opiniującej kandydatów na ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku .

13.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino.

14.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic.

15.(był pkt.13) Odpowiedzi na interpelacje radnych.

16.(byłpkt.14) Podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu komisji Rady.

16a)Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

Czy ktoś ma uwagi do przedstawionego porządku.

Uwagi do porządku obrad wniósł pan Burmistrz -zaproponował rozszerzenie porządku o dwie uchwały:

1) uchwała w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do pilotażowego programu „Uczeń na wsi”- pomoc w zdobywaniu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie oraz gminy miejsko-wiejskie”

- wnioski w tym temacie muszą być złożone do końca września, jest możliwość udzielenia pomocy dzieciom niepełnosprawnym w sprzęcie ,dojazdach .W tej chwili trudno mówić o wielkości kwoty bo jeszcze wpływają wnioski.

2)druga uchwała w sprawie nawiązania partnerskiej współpracy pomiędzy Gminą Kępice ,a Gmina Bystra -Sidzina (woj.małopolskie)-w związku z tym ,że na 28-30 września planujmy podsumowanie obchodów 40-lecia nadania praw miejskich dla Kępic ,w ramach pewnej wymiany będziemy w tym dniu gościć przedstawicieli z gminy na południu Polski -Bystra-Sidzina. Chcielibyśmy na tej uroczystości podpisać list intencyjny, dlatego akceptacja działań byłaby wskazana.

Proszę o wprowadzenie tych dwóch projektów uchwał do dzisiejszego porządku.

W pierwszej kolejności Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie zmiany zaproponowane do porządku przez p. Burmistrza:

Zaproponowane przez Pana Burmistrza zmiany do porządku zostały przyjęte 12 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się

Pan Przewodniczący zaproponował wprowadzenie powyższych uchwał jako punkt 13 a i b dzisiejszego porządku obrad.

Całości porządku obrad wraz z proponowanymi zmianami została przyjęty 12 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się

d/przyjęcie protokołu z sesji

Pan Przewodniczący Rady poinformował, że protokóły z sesji z dnia 21.06.2007 -sesja zwyczajna i 9.08.2007 - sesja nadzwyczajna były wyłożone do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.

Protokół z sesji z dnia 21.06.2007 i 09.08.2007 zostały przyjęte jednogłośnie.

(0,14,50)Ad 2 .Interpelacje radnych :

Interpelacje zgłosili :

Pan i Mariola Kmieć - zgłosili mi mieszkańcy Kępic ,że ze studzienek ściekowych wydziela się bardzo nieprzyjemny zapach .Jest to bardzo uciążliwe dla mieszkańców poczty ,osób idących np. do sklepu POLO.

Pan Eugeniusz Kluk - zgłosił następujące sprawy :

1)w maju zgłaszałem potrzebę remontu drogi od skrzyżowania w Ciecholubiu do p.Tomkowskiego ,gdyż sam Pan prosił o to -miały być indywidualne zgłoszenia. Do dnia dzisiejszego nic tam nie zostało wykonane.

2)droga Biesowice - Warcino - tam gdzie kończy się bruk jest wyłom i nie sposób tą drogą przejechać, a korzystają z niej uczniowie dojeżdżający do szkoły,

3)na sesji w grudniu gdy przyjmowaliśmy jako Rada uchwałę budżetową postawiłem wniosek o przyjęcie w planie wieloletnim budowę drogi na osiedlu mieszkaniowym w Biesowicach .Chodziłoby mi o to abyśmy w tym roku przystąpili do regulacji gruntów i prac związanych z planem drogi. Chciałbym wiedzieć co odpowiedzieć mieszkańcom w tej sprawie .Ten mój wniosek Rada przegłosowała i chciałbym wiedzieć czy Pan wprowadzi to do planu wieloletniego i kiedy będzie coś robione ,

4)przy końcu sierpnia na słupach ogłoszeniowych widziałem ogłoszenie ,że ZGKIM będzie przyjmował sprzęt RTV i AGD raz w miesiącu w wyznaczony dzień .Słuszna inicjatywa ,ale czy Zakład nie mógłby takiej informacji wywiesić na wsiach - na pewno mieszkańcy wsi by chcieli z tego skorzystać.

5)na tablicy w Urzędzie na przełomie kwietnia -maja było zawiadomienie o wszczęciu postępowania na wydanie zezwolenia na budowę wodociągu dla miejscowości Płocko. Czy przystąpimy do tej inwestycji- jeżeli tak to z tego bardzo się cieszę. Jednak w miesiącu czerwcu ukazuje się ogłoszenie Starostwa Powiatowego w Słupsku, która umarza postępowanie dla budowy kanalizacji sanitarnej obręb Płocko, Pustowo i Przytocko .Wynika z tego ,że dokumentacja w tej sprawie nie była pełna i wycofano wniosek -czy mogę prosić o wyjaśnienie w tej sprawie.

Pani Maria Zegadło - prosiła o tłuczeń na drogę do dawnego PGR oraz na drogę tam gdzie mieszka p.Koligot .Mieszkańcy maja problem z dojściem do wsi. Jest potrzeba dowiezienia tłucznia również na drogę Osieki -Barwino -tę sprawę też zgłaszają mieszkańcy.

Pani Hylarecka Marzanna - sprawa stacji PKP w Przytocku .Został tam rozebrany budynek stacyjny i ludzie zgłaszają potrzebę zrobienia tam zadaszenia ,aby schronić się przed deszczem i wiatrem.

-sprawa do p.Wolańskiego wracając do Przytocka na drodze w kierunku Mzdowa leżą jeszcze powycinane wcześniej gałęzie. Leżą one tak blisko drogi ,że zagrażają bezpieczeństwu .

Pan Henryk Palewski - poruszył temat bardzo uciążliwych przepisów sanitarnych i łowieckich. W Osowie biegał lis ,zgłosiłem to do myśliwego ,który mieszka w Osowie -nic nie zrobił w tej sprawie ,kolejny telefon był do weterynarza ,kolejny do Powiatowego Lekarza weterynarii- czy faktycznie tak musi być. Przecież mogłoby dojść do nieszczęścia, że lis kogoś pogryzie.


Pan Waldemar Tylski - prosił o odpowiedź w następujących sprawach :

1)droga w kierunku PGR - oświetlenie ,czy coś w tej sprawie jest robione

2)droga w kierunku Obłęże -Osieki - tez wymaga wyrównania.

3) śmieci ,które są wywożone ze sprzątania miejscowości na pobocze drogi w kierunku Żelic. W poprzedniej kadencji były uzgodnienia ,że te śmieci miały być składowane w jednym miejscu, a następnie wywożone .

4)chodnik w kierunku Barcina - jest to podyktowane bezpieczeństwem dzieci ,które poruszają się tą drogą w kierunku przystanku

5)zakręt w Obłężu, co się zbiera woda - mieszkańcy deklarowali się, że mogą pomóc w tym temacie. Przy opadach deszczu w tym miejscu jest olbrzymia kałuża.

6)chciałbym wiedzieć dlaczego w Barcinie nie ma świetlicy w szkole ,a była. Czy można coś w tej sprawie zrobić.

7)boisko sportowe w Barcinie - ze względu na takie boisko chcą zamknąć klub sportowy. Sportowcy robią bardzo wiele w czynie społecznym .Chciałbym się dowiedzieć czy była kiedykolwiek robiona analiza kosztów funkcjonowania poszczególnych klubów. Jeżeli dajemy tylko środki na działalność ,a nie dajemy żądnych innych pieniędzy na drobne naprawy to nie ma szans na istnieje klubu. Wszyscy Ci sportowcy bardzo się starają ,wykonują wiele prac w czynie społecznym .Tam potrzebna jest kwota 2.000zł.

8)Bronowo- chciałbym wiedzieć jak byli zatrudnieni pracownicy interwencyjni w jakich sołectwach i na jaki czas .

9)sprawa p.Kiżewskiego -czy ta sprawa została załatwiona bo była poruszana w poprzedniej kadencji ,czy remont został zakończony.

10)kaplica na cmentarzu komunalnym - kiedy będzie budowana

11)co się zmieniło w Gminie, że do pokoju Pana Przewodniczącego wróciła kserokopiarka .

12)nad jeziorem w Obłężu był postawiony znak parking - został on zdjęty bo prawdopodobnie zakopał się tam samochód , bo nawieziono tam ziemi. Nie wiem kto na plażę nawiózł ziemi, a nie piasku.

Pan Jerzy Augustowski - zgłosił, że na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego i Leśnej jest dziura ,która jest bardzo niebezpieczna.

Pan Zenon Słomski -czy Gmina Kępice dzierżawi pastwiska lub łąki do Agencji Własności Rolnej ,jeżeli tak, to w jakim celu ,co Pan przewiduje tam zrobić, jakie to przynosi korzyści.

Pan Krzysztof Bińczak- interpelacje kierowane do Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej

1)odnoście składowania i utylizacji odpadów - w naszej gazecie Puls Kępic jest szeroki artykuł o tym gdzie śmieci powinny ,a gdzie są -wszędzie .Jest również informacja, że za 1 m3 śmieci składowanych na wysypisku komunalnym płacimy 16,40zł. W tej chwili gdy ktoś sam dowozi śmieci na składowisko -są one ważone - 180kg - to jest 1 m3. jak to jest przeliczane i dlaczego. Jest to łamanie zapisów uchwały bo jest zapis o cenie za 1m3 śmieci. To są pytania od mieszkańców.

2)stan dróg - trudno nie krytykować takiego remontu dróg bo wszyscy widzimy i czujemy po jakich drogach jeździmy .Czy jest możliwości wykonania remontu nawet krótszego odcinka drogi ale w taki sposób, który gwarantowałby użytkowanie tego odcinka przez dłuższy czas i który gwarantowałby porządną jakość tego wykonania. Zróbmy mniejszy odcinek, ale lepiej.

3)woda dla ulicy Kępka ,ja tę sprawę już poruszałem -mieszkańcy Kępki byli również u Pana burmistrza w tej sprawie .Rura wodociągowa jest w zasięgu 200 metrów od ulicy. Moje pytanie- jaka jest możliwość podłączenia ulicy Kępka do wodociągu w Kępicach .

4)sprawa chodnika na ulicy Szkolnej -jadąc pod górę prawa strona ulicy na wysokości plebani ,odcinek 170-200m -uważam, że jest potrzeba zrobienia tam chodnika .Jest tam odcinek bardzo niebezpieczny, bo właśnie w tym miejscu jest konieczność przejścia na drugą stronę jezdni ,bo skończył się chodnik .

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na interpelacje radnych będą udzielone w punkcie 15 porządku obrad.

(0,41,51)Pytania i wnioski sołtysów

Pytania zgasili:

Pani Beata Gładysz - sołtys sołectwa Darnowo

-pytanie do p.Wolańskiego -proszę o wywiezie już wyciętych gałęzi znajdujących siew rowach oraz wycięcie pozostałych.

- p. sołtys zaprosiła wszystkich zebranych na spotkanie w plenerze w dniu 22.09.2007 do Węgrzyna.

Pan Józef Makar- sołtys sołectwa Barcino

- na terenie Barcina jest naprawdę „bomba” ekologiczna po dawanym PGR ,obok „szpitala” stoją dwa silosy gdzie robiło się kiszonkę ,ale one są pełne. Tych śmieci jest bardzo dużo, ale jest ich coraz więcej .To jest teren Agencji,

nie wiem kto ma się zająć tą sprawą. Mieszkańcy tych budynków nie maja śmietników i wszyscy wywożą tam śmieci.

(0,44,20)Ad 4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

Odpowiedzi na zgłoszone pytania sołtysów udzielił Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur.

-sprawa gałęzi -te gałęzie zalegają -do tego ustosunkuje się Pan Waloński

-sprawa silosów potrzebna nam jest wizyta i sposób rozwiązania problemu. Nie do wszystkich terenów jesteśmy władni interweniować. Uzgodnię tę sprawę z Agencją . Takie zaśmiecanie terenów na pewno w jakiś sposób odbije się na naszych zasobach wodnych ,bo przecież te zanieczyszczenia przedostaną się do wód gruntowych. Musimy wdrożyć nasz program ,już ukazała się w Dzienniku Urzędowym nasza uchwała z regulaminem utrzymania porządku i czystości na terenie gminy. W tej chwili te działania będą oparte o ten regulamin. Będą kontrole ,bo chyba jest taka potrzeba.

Pan Marian Waloński - gałęzie będą usuwane w miesiącu październiku, bo obecnie jest taka pogoda, która zezwala nam na wyrabianie drewna w lesie w dużo gorszych warunkach. Będziemy to wykonywać na pewno.

Korzystając z okazji, że na sesji obecni są sołtysi Pan Burmistrz podziękował wszystkim za przygotowanie i uczestnictwo w tegorocznych dożynkach.

(0,48,24)Ad 5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym.

Informację z działalności miedzy sesyjnej przedstawił Pan Burmistrz Kępic Marek Piotr Mazur - załącznik nr4. ( od 22.06.2007 do 12.09.2007)

(1,18,22)Pytania

Pan Waldemar Tylski - moja prośba, aby Pan w swojej informacji przedstawił ustalenia ze spotkań ,aby to informacja nie była ogólna.

Pan Eugeniusz Kluk - proszę o rozszerzenie wypowiedzi w dwóch sprawach:

1)odbyło się spotkanie z przedstawicielem Agencji dot. przejęcia pałacu w Barcinie ,proszę o szczegóły w tej sprawie , a przede wszystkim ile Agencja przekaże nam środków na remont tego obiektu. Wiemy w jakim stanie jest pałac i wiemy jakie oczekiwania mają mieszkańcy którzy tam zamieszkują.

2)wspomniał Pan, że były rozmowy na temat wykorzystania pomieszczeń po byłym ośrodku zdrowia z przeznaczeniem na zajęcia rehabilitacyjna. Czy te rozmowy były z firmą ,która dzierżawi te pomieszczenia.

Pan Burmistrz - rozmowy ze względu na stan techniczny tego pałacu prowadziłem w ten sposób aby Agencja wyremontowała ten obiekt i wówczas

przekaże nam obiekt. Uzgodnienia takie zapadły, został przygotowany kosztorys prac ,oszacowane wstępne koszty i złożone do Agencji ,aby w przyszłorocznym budżecie uwzględnili remont tego obiektu i wówczas stalibyśmy się stroną do przejęcia. Kłopot jest w tym, że prowadziłem rozmowy wcześniej, a teraz zmieniła się dyrekcja więc rozmowy muszę ponowić .

-budynek ośrodka - jest to zupełnie inna firma, jest to Niepubliczny Zakład Zdrowotny z Lęborka ,który jest zainteresowany wejściem z rehabilitacja. Nakłady na te pomieszczenia są duże. Działalność ta musiała by być prowadzona na parterze ,ze względu na lepszy dojazd ,podjazd ,a pogotowie musiałoby się przenieść na piętro. Czekamy na sygnał do dalszych rozmów myślę, że to musi być we wrześniu, bo to jest czas na kontraktowanie usług medycznych. Do tego tematu wrócimy , być może nie ta firma, to inna.

(1,23,41)Ad 6.Informacja o pracy Kuratorów sądowych.

Głos zabrał Pana Roman Grzegorczyk - Kierownik Kuratorskiej Służby Sądowej w Miastku. Kuratorzy pracują przy Sądzie Rejonowym w Miastku. W zespole pracuje 10 kuratorów w tym trzech kuratorów rodzinnych i 7 kuratorów dla dorosłych .Kuratorzy rodzinni wykonują zlecenia Sądu rodzinnego ,a kuratorzy dla dorosłych wykonują zlecenia i orzeczenia sądu karnego.

Współpracuje na terenie gminy Kępice z Policja, OPS i ZGKiM .

Pan Kurator przedstawił zasady i działalność kuratorów sądowych.

(1,31,02)Głos w dyskusji zabrali:

Pan Henryk Palewski

Pan Roman Grzegorczyk

Pani Beata Gładysz

Pan Burmistrz Kępic

Pan Roman Grzegorczyk

Pan Burmistrz Kepic

Pan Krzysztof Bińczak

Pan Roman Grzegorczyk

(1.47,55) Ad 7. Informacja z przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

Pan przewodniczący poinformował, że Ttmat dot. oświaty był omawiany na posiedzeniach komisji. Na posiedzeniu komisji Infrastruktury Społecznej przygotowanie placówek oświatowych do nowego roku szkolnego było omawiane przy udziale dyrektorów szkół.

Pani Mariola Kmieć Przewodniczącą Komisji Infrastruktury - przedstawiła opinię w tej sprawie. Opinia stanowi załącznik nr 5.

Materiały dot. oświaty stanowią załącznik nr 6 do protokołu.

Brak dyskusji .

(1,52.574) Ad 8.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Pan przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007 był omawiany na posiedzeniach komisji. Poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja 5 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym przyjęła przedstawiony projekt uchwały .

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja 3 glosami „za” przyjęła przedstawiony projekt uchwały .

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska komisja 3 głosami „za” - przyjęła przedstawiony projekt uchwały.

(1,53,44)Wyjaśnień w tym temacie udzieliła Panią Janina Kończak -Skarbnik Kępic.

W porównaniu do projektu uchwały który był omawiany na komisjach, do którego odnieśli się przewodniczący komisji w swych opiniach nastąpiła jedna zmiana. Pan Burmistrz na dwóch posiedzeniach komisji wspominał o tym, że jest niedobór środków na rozbudowę i modernizację przedszkola ,jest to kwota 29.225zł.Po dokładnym przeliczeniu całość kosztów tego zadania zamknie się w kwocie 1.303.258,30zł ,a mieliśmy zabezpieczone środki w 1.274,034zł.Pozostałe potrzebne środki będą z przeniesienia z działu 700 z planu zagospodarowania przestrzennego (wykonanie tam jest 0),a zwiększenie w dziale oświata o planowaną kwotę 29.225zł. Ta kwota nie zmieni ogólnej kwoty budżetu zmiana będzie tylko w załączniku nr 2 oraz zwiększenie wydatków o kwotę 29.225 do kwoty 182.898zł.

(1,56,23)Pan Maciaszek Zdzisław - są dwie możliwości jeżeli chodzi o przetarg: albo unieważniamy przetarg i procedura rozpoczyna się od nowa ,albo szukamy środków aby uzupełnić brakującą kwotę na remont i przebudowe przedszkola. Wnoszę o pozytywne zaopiniowanie tej zmiany, dołożenie około 30.000 na realizację tego zadania ,aby w poniedziałek firma mogła wejść na plac budowy. Zakończenie tych prac remontowych przewidziane jest w połowie grudnia .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały (po wprowadzeniu zmian zaproponowanych przez p. Skarbnik) nr XIII/70/2007 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Dyskusja :

Pan Krzysztof Bińczak - w załączniku nr 2 wydatki w dziale 600 w kwocie 65.298 to są wydatki na remont mostu w Kępicach, oraz w dziale 700,rozdział 70001 wota 2.052zł - to są wydatki na remont mieszkania przy ulicy Kępka .

Jeśli chodzi o most -chciałbym prosić o przyjęcie wniosku o remont mostu w Kępce .Jest to most dojazdowy do 6 ferm drobiarskim ,po którym codziennie przejeżdżają ciężkie transporty około 40 tonowe.

Pan Przewodniczący poinformował, że wnioski radni będą mogli zgłaszać w 16 punkcie porządku obrad.

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic - ta kwota która jest tutaj zapisana 65.298zł to nie jest w całości na most, bo potrzeba jest większa około 100.000zł. Ta kwota jest na niezbędne prace remontowe ,które są w pierwszej kolejności do wykonania .

Kwota 2.052zł przyznana na remont mieszkania w Kępce jest to zgodne z przyznaną dotacją przedmiotowa 36zł do 1 m2.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIII/70/2007 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007 .

Uchwała nr XIII/70/2007 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007 została przyjęta 11 głosami „za” przy 2 głosach wstrzymujących się i stanowi załącznik nr 7 do protokołu .

Przerwa 10 minut .

(2,20,51) Ad d 9.Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2007

Pan Przewodniczący poinformował, że informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2007 była omawiana na posiedzeniach komisji.

Opinie w tej sprawie przedłożyli przewodniczący komisji:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja nie głosowała jedynie zapoznała się z materiałami .

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja nie glosowała

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja nie głosowała

Brak pytań i uwag .

Pan Przewodniczący stwierdził, że informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2007 została przyjęta.

Materiały dotyczące wykonania budżetu za I półrocze 2007 stanowią załącznik nr 8 do protokołu .

(2,22,10)Ad 10.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczone ciepło przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach .

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczone ciepło przez Zakład Energetyki

Cieplnej w Kępicach był omawiany na posiedzeniach komisji przy obecności przedstawiciela Zakładu Energetyki Cieplnej. Materiały załącznik nr 9

Przewodniczący komisji przedstawili opinie w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja zaproponowane stawki przyjęła 5 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej komisja zaproponowane stawki przyjęła 3 głosami „za”

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska komisja zaproponowane stawki przyjęła 2 głosami „za” 1 głosie wstrzymującym się.

Brak dyskusji .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIII/71/2007 w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczone ciepło przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach .

Uchwała nr XIII/71/2007 w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczone ciepło przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach została przyjęta 9 głosami „za” przy 2 głosach wstrzymujących i 1 głosie przeciwnym się(nie ma p.M.Kmieć) i stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

(2.27,00)Ad 11.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska był omawiany na posiedzeniach komisji.

Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja projekt uchwały przyjęła 6 głosami „za”.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja projekt uchwały przyjęła 3 głosami „za”.

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska komisja projekt uchwały przyjęła 3 głosami „za”.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIII/72/2007 w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska

Uchwała nr XIII/72/2007 w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska została przyjęta 13 głosami „za” (nie ma p. M.Kmieć) i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

(2.30,20)Ad 12.Powołanie komisji opiniującej kandydatów na ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku .

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie powołanie komisji opiniującej kandydatów na ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku był omawiany na posiedzeniach komisji .

Zaproponował powołanie komisji w trzy osobowym składzie. Rada poprzez aklamację przyjęła propozycję Przewodniczącego.

Zgłoszenia :

Pan Jerzy Augustowski zgłosił do składu komisji Panią Mariolę Kmieć - Pani Kmiec wyraziła zgodę do pracy w komisji.

Pani Mariola Kmieć zgłosiła do składu komisji Panią Marię Zegadło - Pani Zegadło wyraziła zgodę do pracy w komisji.

Pani Maria Zegadło zgłosiła do składu komisji Panią Marzannę Hylarecka - pani Hylarecka wyraziła zgodę do pracy w komisji.

Pani Marzanna Hylarecka zgłosił do składu komisji Pana Jerzego Augustowskiego - Pan Augustowski wyraził zgodę do pracy w komisji.

Pan Paweł Lisowski - zgłosił wniosek o 4 osoby skład komisji.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie pierwszego wnioski, aby skład komisji był trzy osobowy. Większością głosów proponowany wniosek został przyjęty -komisji będzie pracowała w składzie trzy osobowy.

Pan Przewodniczący zaproponował głosowanie każdej kandydatury oddzielnie ;

Kandydatura Pani Marioli Kmieć otrzymała 12 głosów „za”

Kandydatura Pani Marii Zegadło otrzymała 12 głosów „za”

Kandydatura Pani Marzanny Hylareckiej otrzymała 12 głosów „za”

Kandydatura Pana Jerzego Augustowskiego otrzymał 11 głosów „za”

Następnie Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XIII/73/2007 w sprawie powołanie komisji opiniującej kandydatów na ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku .

Uchwała nr XIII/73/2007 w sprawie powołanie komisji opiniującej kandydatów na ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku została przyjęta 12 głosami „za” przy 1 glosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 12do protokołu.

Ad 13.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino był omawiany na posiedzeniach komisji .

Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja projekt uchwały przyjęła 5 głosami „za”, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej komisja projekt uchwały przyjęła 3 głosami „za”.

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja projekt uchwały przyjęła 3 głosami „za”.

Brak uwag .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIII/74/2007 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino.

Uchwała nr XIII/74/2007 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino została przyjęta 12 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 13do protokołu.

(2.38,53) Ad 13a)

a) uchwała w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do pilotażowego programu „Uczeń na wsi”- pomoc w zdobywaniu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie oraz gminy miejsko-wiejskie”

Projekt powyższej uchwały był omawiany na dwóch posiedzeniach komisji .Jak wynikało z dyskusji na komisjach został przyjęty pozytywnie .

(2,39,,15)Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza - temat ten nie był omawiany na komisji Rolnictwa. Mamy możliwość skorzystania z programu pilotażowego „uczeń na wsi” Na woj. Pomorskie jest przeznaczone 18 mln złotych na pomoc w organizowaniu kształcenia dla dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności lub z orzeczeniami o stopniu niepełnosprawności Zachęcam wszystkich aby wskazać rodziny gdzie znajdują się takie dzieci uczęszczające do szkoły podstawowej gimnazjum i szkół średnich. Jest to pomoc na zakup sprzętu, uczestnictwo w zajęciach , kursy doszkalające ,wyjazdy organizowane w ramach zajęć szkolnych ,w przypadku uczniów ponadgimnazjalnych opłaty za dojazdy ,czesne .Wnioski będzie się składać do Gminy, wnioski składa się do końca miesiąca .Wszystkie wnioski zostaną przesłane do PFON i wtedy będą podpisywane indywidualne umowy z danymi osobami.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIII/75/2007 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do pilotażowego programu „Uczeń na wsi”- pomoc w zdobywaniu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie oraz gminy miejsko-wiejskie”

Uchwała nr XIII/74/2007 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do pilotażowego programu „Uczeń na wsi”- pomoc w zdobywaniu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

(2,44,46)Ad 13 b ) uchwała w sprawie nawiązania partnerskiej współpracy pomiędzy Gminą Kępice ,a Gmina Bystra -Sidzina (woj.małopolskie)

Wyjaśnienia co do projektu przedstawił Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza. Gmina Sidzina -Bystra podjęła już uchwałę o współpracy z naszą Gminą ,a będą przedstawiciele tej Gminy na naszych uroczystościach w dniu 28-30.09.07, dlatego warte byłoby podjecie uchwały i podpisanie umowy partnerskiej przy okazji tego spotkania. Ta współpraca będzie na pewno z korzyścią dla naszych dzieci. Szersze informacje o tej Gminie znajduje się przy projekcie uchwały. Jest mi szczególnie miło ,że jest to moja rodzinna miejscowość między Rabką a Suchą Beskidzką ,powiat Suski.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XIII/76/2007 w sprawie nawiązania partnerskiej współpracy pomiędzy Gminą Kępice ,a Gmina Bystra -Sidzina (woj.małopolskie)

Uchwała nr XIII/74/2007 w sprawie nawiązania partnerskiej współpracy pomiędzy Gminą Kępice ,a Gmina Bystra -Sidzina (woj.małopolskie)

została przyjęta 11 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się (nie ma p. Kmieć )i stanowi załącznik nr 15do protokołu.

(2,48,42)Ad 14.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic był omawiany na posiedzeniach komisji .

Przewodniczący komisji przedstawili opinie w tej sprawie:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - projekt uchwały komisja przyjęła 4 głosami ”za”, przy 1 głosie wstrzymującym się 1 głosie przeciwnym.

Pani Ilona Janczewska - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - wpłynął wniosek formalny p. Eugeniusza Kluka ,żeby regulację płac zacząć od stycznia - 2,5 % ,a nie 5 % od miesiąca lipca.

Pan Henryk Palewski -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - 2 radnych głosowała „za”, 1 radny był przeciw

Dyskusja :

Pan Eugeniusz Kluk - chciałbym uzasadnić mój wniosek. Dzisiejsze glosowanie to glosowanie nad waloryzacją płac .W uchwale budżetowej na ten rok uchwalonej w grudniu 2006 był zapis o waloryzacji płac dla pracowników urzędu 2 ,5 % od miesiąca stycznia br .Ponieważ Pan Burmistrz nie ma oddzielnej wydzielonej kwoty, dlatego Pan Burmistrz też jest pracownikiem urzędu. Moje pytanie, dlaczego czekaliśmy z waloryzacją aż do września ,projekt uchwały stawał na komisje w czerwcu, ale został wycofany .Uważam, że powinniśmy działać zgodnie z uchwała budżetową. Na ten rok faktycznie kwota się nie zmieni, nie wniesie żadnych skutków, a natomiast w przyszłym roku jest o to ukryte zwiększenie w przyszłym roku płac. Jeżeli tak będzie to wyliczyłem to matematycznie ,różnica na koniec kadencji będzie około 1.000zł.

Pan Busłowicz Marek -nie mieliśmy pieniędzy na początku roku na waloryzację i zrobiliśmy to dopiero w miesiącu lipcu.

Pana wniosek zostanie przyjęty i zostanie przedstawiony pod glosowanie .

Pan Andrzej Wieliczko-radca prawny - ja bym chciał odnieść się do przyszłych lat ,trzeba pamiętać o jednym ,że zapisanie wskaźnika waloryzacji nie jest dla pracodawcy wiążące .Z takiego powodu ,że to pracodawca podejmuje decyzje w tej sprawie w stosunku do pracowników burmistrz w stosunku do burmistrza rada ,a wszystko to będzie uzależnione o kwoty przeznaczonej na wynagrodzenia w danym roku -tej kwoty nie można przekroczyć .Nic nie szkodzi na przeszkodzie, że w tym roku dajemy 5 % waloryzację, w roku następnym może być ona inna.

Pani Janina Kończak - kwotowo waloryzacji płac dla pracowników urzędu na cały rok dla wszystkich pracowników administracji wynosi 24.505zł.To jest kwota bardzo mała , na cała administrację. W niektórych jednostkach budżetowych -oświata nikt nas nie pytał czy gminę stać czy nie stać, odgórnie ustalono 5 % i 130 pracowników otrzymało podwyżki które skutkują kwota 2o4.000zł. U nas ten skutek wynosi 24.505zł. Kwota 5 % od lipca mieści się w kwocie planowego wzrostu wynagrodzenia na ten rok .

Pan Eugeniusz Kluk - ja jako 1/15 pracodawcy wypowiadam swoje zdanie w tej sprawie. Ja uważam, że taki był zapis i tak się umawialiśmy i tego powinniśmy się trzymać.

Pan Waldemar Tylski - ja chciałbym przypomnieć ,że Pan Burmistrz na starcie dostał 1.200zł.,czy budżetówka dostała tyle samo. My dysponujemy nie swoimi pieniędzmi ,pamiętajmy ,że są to pieniądze podatników, moje również .

(2,58.14)Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnego p.Kluka Głosowanie przedstawia się następująco:

„za” wnioskiem 5 radnych

„przeciw” 7 radnych

Wniosek zgłoszony przez p. Eugeniusza Kluka nie przeszedł.

Następnie Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XIII/77/2007 w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic.

Uchwała nr XIII/75/2007 sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic.

została przyjęta 7 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym i 4 głosach przeciwnych i stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

(3.01.28)Ad 15.Odpowiedzi na interpelacje radnych

odpowiedzi na interpelacje udzielili :

*interpelacje zgłoszona przez p.Kmieć

odpowiedzi udzielił p. Marian Wolański - Dyrektor ZEC - my wiemy o tych kłopotach .Średnice rur są za duże w stosunku do schodzących ścieków jak są uczniowie w technikum spływ ścieków jest szybszy, jak ich nie ma spływ jest dużo wolniejszy. Robimy wszystko aby było lepiej, budujemy rury odprowadzające.

(3.04.30) Pan Waldemar Tylski - kiedyś tego nie było, zaczęło się dziać jak podłączono kanalizację z Biesowic .

Pan Wolański - to jest sprawa wcześniejsza, są to oszczędności naszych mieszkańców. W Kępicach kiedyś produkcja wody była 1000 m3 teraz jest 300m3, tak ludzie oszczędzają i są zastoje ścieków w rurach ,które powodują ten nieprzyjemny zapach.

(3.06,03Pan Zdzisław Maciaszek- udzielił odpowiedzi na zgłoszone interpelacje

*interpelacje dot. dróg -mamy zgromadzoną odpowiednią ilość gruzu pomielonego ,aby te drogi pouzupełniać ,ale chcielibyśmy to wykonać jak najtaniej i dlatego już jest zatrudnionych 5 osób, który kończą prace przy ulicy M. Buczka(chodnik)i wchodzą na drogi gminne gruntowe. W ten sposób zrobiliśmy już Plac Wolności, ul. M. Buczka .Wszystkie drogi jeszcze w okresie jesiennym będą wykonane.

*budowa drogi na osiedlu w Biesowicach -odpowiem w późniejszym terminie

Pan Kluk -zadawalałoby mnie to ,aby ta odpowiedź była na piśmie.

*sprzęt AGD i TV

(3.09,10)Odpowiedzi udzielił Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej- sprzęt ten zgodnie z ustawą musi być zbierane odpłatnie. Wszyscy mieszkańcy naszej gminy mają możliwość przywozić ten sprzęt na naszą bazę. Wszyscy mogą to robić nieodpłatnie, tak mamy podpisaną umowę z odbiorcą. Będzie to zbierane w ostatni wtorek każdego miesiąca. Jeżeli będzie zapotrzebowanie ze strony mieszkańców naszej gmin to uruchomimy takie działania również na terenie gminy.Jak na razie chcemy ten temat rozpropagować w mieście.

Ten sprzęt wymaga odpowiedniego składowani (na regałach).Mogą również takiej możliwości korzystać zakład pracy, ale za odpłatnością.

(3.11.18)* interpelacja p. Tylskiego - Pan Kiżewski nie uzgadniał z Zakładem Gospodarki Komunalnej żadnego remontu, tylko sam go rozpoczął a Zakład postawił przed faktem dokonanym w miesiącu sierpniu .Mieszkanie było rozbrojone: wyrzucony został piec. Zakres prac remontowych tego mieszkania nie był uwzględniony w planie remontów Zakładu jaki jest przygotowany koniec lutego początek marca. Fundusz remontowy zakładu jest to kwota około 147.000, część tych pieniędzy idzie na fundusz remontowy wspólnot ,których mamy 42 .My jako administrator musimy co miesiąc określoną pulę pieniędzy przekazywać na konto funduszu remontowego wspólnoty. Rozmawiałem już w tej sprawie z p. radnym, nie zostawię .p. Kiżewskiego bez pomocy zrobimy remont dachu , a z p. Kiżewskim i Panię Kiżewskim uzgodniłem, że jak pogoda będzie trochę gorsza(w tej chwili naprawia my dachy) to postawimy im piec, kosztem innego planowanego remontu

(3,13.56)*interpelacja p. Bińczak

dlaczego opłaty za śmieci pobierane są od tony ,a nie za 1 m 3 .Temat dot. wysypiska jest analizowany często . W 2006 Zakład zamontował na wysypisku wagę - jest to zalecenie od roku 2003.Waga została zamontowana ,ale stawki opłat były ustalone od 1 m3 rok wcześniej .W każdym pojemniku waga może być różna ,dlatego od przyszłego roku będzie obowiązywała stawka od 1 tony ,wykorzystując zamontowana wagę. Do stawki będzie również doliczana opłata środowiskowa.

Pan Kluk - uważam, że działania zakładu są bardzo słuszne .Mnie chodziło o to abyście poinformowali mieszkańców wsi, że jest taka możliwość aby mieszkańcy wsi mogli dowieść taki sprzęt (radia, telewizory itp.) do Kępic.

Pan Gajek - takie ogłoszenia będą wywieszone również na wsiach.

Dalsze odpowiedzi na interpelacje udzielił Pan Burmistrz Kępic- Marek Piotr Mazur :

*interpelacja p.Kluka -sprawa wody w Płocku

Do realizacji wprowadzaliśmy i mamy zamiar wykonać i wodę i kanalizację na tym odcinku .Z jednej strony kanalizujemy całą gminę, ale jednocześnie w tym samym wykopie układamy rury wodociągowe, przykład to Kruszka i Kępka. Problem wycofania lub wydania pozwolenia na budowę rozbija się głównie o zgodność działek ,zgodnie z wypisem z rejestru gruntów. W tej chwili mamy problem z wydaniem pozwolenia do centrum ratownictwa bo tam były podziały.

Jak pojawią się nowe numery, a nie występują w dokumentacji to trzeba je nanieść(nie ma jednej działki, jest kilka nowych).Takie usterki trzeba usunąć ,ale my nie odstępujemy od realizacji zadania. Z Pustowa będzie prowadzony rurociąg do Płocka ,dalej w kierunku Mzdowa ,natomiast Przytocko myślimy o scaleniu wodociągu w jeden z Domem Pomocy Społecznej ,żeby się wzajemnie uzupełniały.

Do końca października lub początek listopada będą zbierane wnioski dot. spraw wodno-kanalizacyjnych .Zlecając projekt na kanalizację części gminy w obszarze Barwina, Osiek,Obłęża zdecydowaliśmy ,że poza projektem wykonawca musi zrobić koncepcję ,bo projekt potrwa zanim będzie wykonany. Aby złożyć wniosek potrzebne nam jest studium wykonalności ,a nie projekt bo do tego nam jest potrzebna koncepcja .To nam pozwoli na złożenie wniosku na budowę w kierunku Barwina i w kierunku Przytocka ,oczywiście z realizacją etapową ,ale w jednym wniosku z kompleksowym rozwiązaniem problemu czyli kanalizacji i wody.

*interpelacja p.Zegadło w sprawie drogi

sprawa ta miała być załatwiona ,polecenie było wyraźne .Zabezpieczenia tłucznia na drogę w Ciecholubiu , na Gościeradz i w Obłężu - to miało być rozwiezione.

Zrobiliśmy tę drogę w Osowie - ta droga ma szansę dobrego funkcjonowania przez kilka lat.Ten sposób wykonania dróg deklaruję.

*interpelacja Marzanny Hylareckiej -przystanek PKP

będę w kontakcie z PKP bo to jest grunt PKP .Nie chciano nam tego budynku przekazać, o tej wiacie będziemy rozmawiać.

*interpelacje dot. gałęzi - wyjaśniali p.Dyrektor ZEC

(3,2559)*interpelacja p. Henryka Palewskiego -dot. chorego lisa

Spróbuje wyjaśnić procedurę, uważam, że w pierwszej kolejności trzeba zabezpieczyć zwierzę.

Pan Palewski - jest problem zwierząt przejechanych na drodze ,kto to ma robić.

Pan Burmistrz - takie sprawy proszę zgłaszać do Urzędu, my tą sprawą się zajmiemy i obciążymy kosztami właściciela drogi.

(3,27,28)Pan Krzysztof Bińczak - wyjaśnił bardzo szczegółowo zasady jak postępować w przypadku znalezienia zwierzyny padłej, przejechanej na drodze, w lesie i kto za to odpowiada .Te sprawy należy zgłaszać do Urzędu lub Nadleśnictwa lub do Komisariatu.

(3,29,29)interpelacje p.Tylskiego

-oświetlenie odniosę się i wrócę .Na ten rok mieliśmy do realizacji kilka zadań: ulica przy Placu Wolności ,ulica Składowa ,droga w Obłężu .Nie wiem na jakim etapie jest postępowanie .Domawiamy sprawę przejęcia drogi do oczyszczalni od PKP - po przejęciu tej drogi będzie możliwość założenia tam oświetlenia .

*interpelacja p. Zegadło -droga Obłęże -Osieki -Barwino

Uczestniczy w kosztach budowy drogi asfaltowej Osieki -Barcino. Droga Obłęże -Osieki jest droga powiatową i nie możemy uczestniczyć w kosztach jej naprawy ,gdyż nie jest to nasza droga. Moglibyśmy wystąpić do Starostwa o przejęcie tej drogi, ale wtedy wszystkie koszty będziemy ponosić sami ,a w tej chwili jest szansa ,że wspólnie ze Starostwem i Zarządem Dróg tak jak np.

ulica Buczka .Trzeba również sprawdzić jak będzie przebiegała linia wody i kanalizacji ,aby nie wykonywać podwójnych prac.

*interpelacja p.Tylskiego

-śmieci przy drodze na Żelice - dopytam i sprawdzę.Będziemy musieli uzgodnić sprawy sprzątania terenów publicznych. Musimy ustalić formułę składowania tych śmieci na wysypisku.

-chodnik w kierunku Barcina - jest do zrealizowania. Jest to pas drogi wojewódzkiej i robiliśmy wizję z Dyrekcja Dróg Wojewódzkich. W pierwszej kolejności stanął problem Korzybia, skorygowany na pewnym odcinku. W następnej kolejności jest ten teren, a w trzeciej Barcino obszar kościoła i przystanku. Do fachowego chodnika trzeba rozwiązać sprawę wody.

Pan Tylski -chodnik w kierunku Kępic na tym zakręcie

Pan Burmistrz - wiem o czym Pan mówi ,do tego tematu wrócę.

-świetlica w Barcinie - chcemy aby świetlica w Barcina była, ale mamy problem z zatrudnieniem osoby do prowadzenia świetlicy. Szukamy osoby chętnej do prowadzenia nawet spoza naszego terenu.

-sprawa boiska sportowego w Barcinie -było spotkanie w tej sprawie i ustalono ,że boisko w Barcinie docelowo będzie my robić koło szkoły ,między drogą na Osieki ,a w kierunku wylotowej na Słupsk .Działacze klubu mają różne koncepcje ,nie jest problem w kosztach ,ale problem w chęciach ,w koncepcji. Uważam, że boisko w tym miejscu będzie służyło i dzieciom i sportowcom bo jeżeli będzie to boisko w obecny miejscu, stwarza to problem dojścia szczególnie dzieciom. W zakresie sportu jako samorząd nie możemy sportu finansować ,dlatego ogłaszany jest konkurs na realizację konkretnych zadań. Zgłasza tę ofertę Klub Garbarnia w imieniu wszystkich pozostałych klubów, my przeznaczmy tę kwotę, która jest dzielona na wszystkie kluby. My nie finansujemy sportu w całości my go tylko wspieramy .Natomiast z tego co wynika ,działacze by chcieli ,aby to było finansowanie w pełni.

Zrobiliśmy w pierwszej kolejności w Przytocku ,następnie Korzybie, Kępice i w dalszej części kolejne boisko.- nie będziemy robić dwóch boisk jednocześnie.

Pan Tylski - mi nie chodzi o boisko ,bo na pewno nie to sprawa odległa, ale boisko koło szkoły to na pewno nie będzie funkcjonowało, bo dzieci na boisku to zniszczona trawa. Uważam, że trzeba pomóc tym osobom ,które jeszcze chcą cos robić.

Pan Burmistrz - ja mówię tylko o tym, że nie jesteśmy w stanie załatwić wszystkich spraw jednocześnie .Trzeba konsekwentnie robić -zadanie po zadaniu ,aby zrealizować wcześniej przyjęte zadanie.

Pan Tylski - jak się orientuję to pieniądze na działalność klubów nigdy nie były dzielone równo dla każdego klubu.

Pan Burmistrz -pieniądze dzieliły kluby ,my w to nie wnikaliśmy ,akceptacja z podpisem prezesów klubów jest na umowie.

(3,45,07)-o pracownikach interwencyjnych - nie wiem o co chodzi ,nie widzę powodu żebyśmy robili Panu taką listę.

Pan Tylski - chodzi o to ,że w niektórych sołectwach nie było wcale pracowników interwencyjnych ,w niektórych sołectwach jest zatrudnionych wielu pracowników.

-kaplica na cmentarzu kiedy będzie budowa - projekt jest zrobiony, przyłącze wodne będzie zrealizowane, energia elektryczna przeprowadzona na cmentarz ,wymaga podłączenia do stacji ,pozostaje sprawa kosztów ,ale to nasza wspólna sprawa . Pan Dyrektor ZGKiM zbiera materiał na realizację tego zadania. W tym roku dołożyliśmy do Centrum Ratownictwa 160.000zł, bo oferta przetargowa była o tyle wyższa od przewidzianych przez nas środków.

-sprawa ksero -zostało ustawione ponownie w tym samy pokoju. Zostało wystawione dlatego, że były kserowane poza kontrola materiały, które nie powinny być kserowane ,

-zdjęcie znaku na parkingu -znak zdjęto dlatego ,że było mokre lato. Brzydki piasek z plaży wywieziono i podniesiony poziom na tym parkingu na tej łączce.

Jeżeli kierowca bez wyobraźni w porze deszczowej wjeżdża na łąkę to na pewno jest jego problem, bo nie myślał, że może się „utopić”. Na plaży został nawieziony piasek dużo lepszy niż był.

((3.52,09)interpelacja p. Jerzego Augustowskiego

-dziura na ulicy Sikorskiego - przy naprawie ulicy Buczka, zostanie położony nowy dywanik od dworca na ulicy Sikorskiego około 200m - to miejsce zostanie naprawione.

(3,52,52)-interpelacja p.Zenona Słomskiego -dzierżawienie łąk - dzierżawimy pola i łąki od Agencji około 140 ha .W części na tych łąkach chcielibyśmy uprawiać wierzbę, a w części chcielibyśmy mieć grunty do prowadzenia negocjacji w zamianach z Nadleśnictwem. Pozyskanie terenów leśnych jest tylko w ten sposób, możliwe np. parking przy stadionie w Kępicach, gdzież tam kawałek drogi na ulicy Szkolnej, działka pod zrzut deszczówki .Dlatego pod taką zamianę przejmowaliśmy grunty agencyjne.

*-sprawa remontów dróg -jako uzupełnienie ,to powierzchniowe utwardzanie dróg nie zawsze wyjdzie dobrze ,ten rok był dość trudny przy tej pogodzie. To powierzchniowe utrwalenie nie jest remontem tylko uszczelnieniem drogi np. w Obłężu dokonano powierzchniowego utrwalenia i nie ma z tym problemu. Położenie nowej nawierzchni jest bardzo drogie z tony masy pokrywamy około 7 m 2 powierzchni, a kosztuje około 500zł.Nie jest to sposób, ale jest rozwiązanie problemu. Na terenie naszej gminy są działania również zarządów dróg Wojewódzkich np. na drodze z Korzybia.

(3,59,12)*interpelacja p.Krzysztofa Bińczak

-woda przy ulicy Kępka -chciałbym się wstrzymać z odpowiedzią ,bo jutro jest spotkanie w tej sprawie ,na którym zapadną decyzje.

W pierwszej kolejności zakładaliśmy podłączenie w Kruszce, gdzie dowozimy ścieki , w następnej kolejności Kępka tez podwójne podłączenie .

-chodnik przy ulic Szkolnej - jest tam możliwość przejścia przez osiedle Naruszenie tej skarpy wymagałoby wybudowanie muru oporowego, aby nie obsunął się ten blok Szkolna 6 stojący równolegle do ulicy Szkolnej. Trzeba się do tego dobrze przygotować projektowo.

Pytania do odpowiedzi :

(4,02,43)Pan Waldemar Tylski - powrócił do tematu dot. parkingu nad jeziorem Oblezę, ustawienia ksera w pokoju przewodniczącego, oraz realizacji zadań inwestycyjnych.

Pan Eugeniusz Kluk - droga Biesowice -Warcino - czy jest możliwość abyśmy w tym roku coś tam poprawić

Pan Mazur - będzie sprawdzone, jeśli to będzie nakład niewielki to drogę tę poprawimy.

Pan Henryk Palewski - prosił Pana Przewodniczącego o prowadzenie sesji zgodnie z przyjętym porządkiem obrad i nie dopuszczanie do polemiki pomiędzy radnymi ,a p .Burmistrzem.

Pan Tylski - ponownie chciał zabrać głos……... Pan przewodniczący odebrał głos p.Tyskiemu.

(4,09.08)Ad 16. Podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu komisji Rady.

a)podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu komisji Rady .

Pan przewodniczący poinformował, że Pan Waldemar Tylskiego złożył ślubowanie i zadeklarował pracę w komisji Gospodarczej .

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XIII/78/2007 w sprawie powołania w skład komisji Gospodarczej radnego Waldemara Tylskiego.

Uchwała nr XIII/78/2007 w sprawie powołania w skład komisji Gospodarczej radnego Waldemara Tylskiego została przyjęta 11 głosami „za„ (nie ma p. Kmieć, p. Lisowskiego) i stanowi załącznik nr 17 do protokołu.

(4.11.03)16a)Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

Wnioski i oświadczenia zgłosili

Pan Zenon Słomski -czy mógłby ktoś poddzierżawi te grunty dla zwiększenia swojej hodowli.

Pan Burmistrz - Pan pytał o koszty, nas to nic nie kosztuje. Od trzech lat jest to bez kosztów ,po trzech latach mamy prawo pierwokupu .Będziemy chcieli to sfinalizować ,aby być właścicielem .Istnieje możliwość poddzierżawienia - niech wpłynie podanie osoby zainteresowanej.

(4.13.07)Pan Burmistrz przedstawił informację jaka wpłynęła z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku w sprawie kontroli ZEC - dotacji jaka otrzymaliśmy na działalność przejmowanych z Agencji wodociągów wiejskich.(4,17,47)

(4,18,21)Pan Krzysztof Bińczak - składam wniosek o dofinansowanie remontu mostu na rzece Wieprza w miejscowości Kępka. Most ten służy mieszkańcom i producentom drobiu, przenosi ogromne ciężary i wymaga remontu .

Temat dotyczący dotacji dla ZGKiM na remont mieszkania wyjaśniła p.Skarbnik -jak wynika z informacji dotacja nie może być wyższa.

Pan Przewodniczący -Pana wniosek zostanie zapisany .

Pan Burmistrz -zmienialiśmy kwoty na remonty mostu ,konieczne jest to aby ktoś to kosztorysował i określił jaka ta będzie kwota.

(4.20,12)Uzyskaliśmy pozytywną decyzję naszego wniosku na budowę budynku TBS-u .W ciągu 4 miesięcy musimy wyłonić wykonawcę oraz wyasygnować środki w budżecie gminy .Budowa 28 mieszkań dla Kępic to bardzo ważna sprawa zwłaszcza ,że substancja mieszkaniowa z roku na rok się pogarsza. Jeśli wejdzie ten budynek TBS-u to musimy dążyć do tego ,aby jeden z najstarszych budynków zlikwidować .

(4,21,31)Pan Zenon Słomki - jak na dzień dzisiejszy wygląda przetarg na kanalizacje Barwino - Korzybie i z czego się rezygnuje, aby zmieścić się w planowanej kwocie .

Pan Burmistrz -pierwotnie zakładaliśmy ,że będzie wykonana sieć w Barwinie i przepływ wody do miejscowości Korzybie .Wartość tego zadania przekroczyła o 200,000 zł kwotę zaplanowaną w budżecie. Zrezygnowaliśmy z dolnej części Barwina, gdzie jest nowszy wodociąg. Rezygnujemy z wodociągu rozdzielczego ,a przy budowie wodociągu do Osiek, wówczas zrobimy tę pozostałą część Barwina. Rezygnujemy z rozprowadzania wody w Barwinie, a chodziło nam szczególnie o Korzybie budynki wielorodzinne. Jeżeli rozpoczniemy prace w październiku to prace zostaną wykonane jeszcze w grudniu .

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad - XIII sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Sesja nagrywana jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Protokołowała:

Ewa Derra

23

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 10-12-2007 10:21
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 10-12-2007
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 12-12-2007 07:54