Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr XVI/2007 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 6 grudnia 2007


PROTOKOŁ NR XVI/2007

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 06 grudnia 2007

(zwołana w trybie zwyczajnym)

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 12,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.17,00


Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 13 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Miasta i Gminy

Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza Kępic

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kepic

Pani Bożena Gierszewska - Główna Ksiegowa Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

Pan Marian Waloński - Dyrektor Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach

Pan Grzegorz Warsiński - Prezes Zarządu Zakładu Usług Wodnych spółka

z.o.o. w Słupsku

załącznik nr 2

Panie i Panowie sołtysi sołectwa: Pustowo, Płocko, Darnowo, Mzdowo, Bronowo, Żelice, Przytocko -załącznik nr 3

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał -

Ad 1 c)

Pan Przewodniczący przedstawił następujący porządek posiedzenia :

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d)przyjęcie protokołów z sesji .

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zapytania i wnioski sołtysów.

4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym

6.Taryfy:

a)głosowanie projektu uchwały sprawie zbiorowego odprowadzania ścieków przez Zakład Energetyki Cieplnej

b) głosowanie projektu uchwały sprawie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Energetyki Cieplnej

c) głosowanie projektu uchwały sprawie taryfy cen i opłat za wody opadowe lub roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .

d) głosowanie projektu uchwały sprawie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Usług Wodnych w Słupsku Spółka z.o.o. w Słupsku.

7.Głosowanie projektu uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.

8.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

9.Głosowanie projektu uchwały sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

10.Głosowanie projektu uchwały sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych .

11. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

12.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

Uwagi do porządku wnieśli:

(06,04)Pan Burmistrz Kępic Marek Piotr Mazur wniósł dodatkowo dwa punkty:

1)projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr XV/90/2007 z dnia 30.10.2007 w sprawie zmian porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk .Proponuję zmianę porozumienia jakie zostało przyjęte na poprzedniej sesji i zwiększenie kwoty jaką winniśmy przekazać do urzędu Miejskiego do Słupska o 307zł.

2)projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miastko uczących się w Gimnazjum w Kępicach - od miesiąca grudnia 1 uczeń z Gminy Miastko rozpoczął naukę w naszym Gimnazjum w Kępicach.

Pan Krzysztof Bińczak - mam zapytanie odnośnie punktu 6 podpunktu d) dot. propozycji stawek za wodę Zakładu Usług Wodnych w Słupsku. Na komisjach nie mieliśmy możliwości przedyskutowania tego tematu ,czy przedstawiciele Zakładu Usług Wodnych będą na sesji bo mamy pytania w tym temacie.

Pan Przewodniczący poinformował, że przedstawiciele Zakładu Usług Wodnych będą na dzisiejszej sesji.

Pan Burmistrz - przedstawicieli Zakładu nie było na posiedzeniach komisji ,ale odbyły się dwa spotkania robocze w tym jedno wczoraj ,są pewne propozycje. Z tego co wiem, propozycja przedłożono na przez Pana Prezesa będzie inna niż proponowana w materiałach. Pan Prezes przybędzie na sesję na godzinę trzynastą.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone przez p. Burmistrza tj.

1)projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr XV/90/2007 z dnia 30.10.2007 w sprawie zmian porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z tereni naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk .

2)projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miastko uczących się w Gimnazjum w Kępicach.

Zmiany do porządku zostały przyjęte 13 głosami „za”

Pan Przewodniczący zaproponował wprowadzenie tych punktów jako:

1)projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr XV/90/2007 z dnia 30.10.2007 w sprawie zmian porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z tereni naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk . -jako punkt 8 a)

2)projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miastko uczących się w Gimnazjum w Kępicach -jako punkt 12 a)

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie całość porządku obrad ,który został przyjęty - 3 głosami „za”

d/przyjęcie protokołów z sesji

Pan Przewodniczący poinformował, że protokóły z sesji z dnia 13.09.2007,26.09.i 30.10.2007 były wyłożone do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.

Protokóły z sesji z dnia 13.09.2007,26.09.i 30.10.2007 zostały przyjęty 13 głosami „za”.

(0,11,14)Ad 2 .Interpelacje radnych

Interpelacje zgłosili :

Pan Eugeniusz Kluk zgłosił następujące sprawy :

1)mieszkańcy Ciecholubia dolnego, budynków leśnych przy przejeździe kolejowym proszą o zamontowanie tam jednej lamy .Jest tam słup energetyczny ,na którym jest przyłącze do którego ta lampa mogłaby być zamontowana .Na tym słupie ta lampa by mieszkańców zadawalała. Oświetlenie na budynkach mieszkalnych jest nie wystarczające, a do szosy mieszkańcy maja około 100m .

Z tym się wiążę również druga sprawa, bezpośrednio nie dotyczy Gminy ,ale poprzez Pana Burmistrza Nadleśnictwo Warcino .W okresie letnim koło budynków zmagazynowano drewno, które później wywożono ciężkim sprzętem. Droga tam została bardzo rozbita,jest wręcz nieprzejezdna. Może uda się tą sprawę załatwić z Nadleśnictwem ,może my damy gruz i sprawa będzie mogła być załatwiona.

(bardzo proszę o odpowiedź na interpelacje na piśmie )

2)proszę o informacje w których miejscowościach zostały już wykonane bieżące remonty dróg tłuczniem wykorzystywanym z rozbiórek .

3)we wczorajszym Głosie Pomorza ukazała się notatka z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa w sprawie posiadanie przez nich trzech pałaców, oraz o zabiegach Pana Burmistrza w sprawie przejęcia pałacu w Barcinie. Moje pytanie na jakim etapie jest sprawa przejęcia pałacu w Barcinie .

Pan Henryk Palewski - rada rodziców przy Szkole Podstawowej w Warcinie prosi o zamontowanie dwóch spowalniaczy na drodze koło szkoły. Ta ulica jest bardzo wąska ,jest tam tylko jeden chodnik ,dzieci poruszają się do autobusu oraz do Familii na obiady - chodzi o bezpieczeństwo dzieci .

Druga sprawa to droga na Brzezinki - tam jest ciężko dojechać .

(0,17,29)Pani Maria Zegadło - zwracałam się wielokrotnie o postawienie choć jednej lamy na drodze do posesji p.Bonowicz .P.Molendy - tam jest naprawdę ciemno i niebezpiecznie. Prosiłam równie o tłuczeń na tę drogę ,ale dzisiaj p. Biernacki dzwonił w tej sprawie i obiecał, że sprawa będzie załatwiona już jutro.

Zwracałam się z pismem o naprawę drogi na Szoferajkę - tam są wielkie dziury, że mieszkańcy aby przejechać muszą kłaść drewno.

Również są ogromne dziury na drodze dojazdowej do Bronowo - tam też są ogromne dziury.

Pan Bronisława Braczkowski -chodzi o nowy rozkład pociągów. Został uruchomiony pociąg do Chojnic, ale nasze lokalne połączenia zostały już ustalone, że pociągi będą mijały się w Kępicach ,co utrudni naszym mieszkańcom załatwianie spraw w urzędzie, w mieście i powrót pociągiem do domu. Rozmawiałem w tej sprawie z kolejarzami i jedyną możliwą „obcją” jest wcześniejszy wyjazd pociągu ze Słupska, bo na pewno nie uda się zmienić tego pociągu zmienić z Chojnic do Słupska . Uważam, że przyspieszenie tego pociągu ze Słupska nie stwarzałoby specjalnych problemów.

Pani Marzanna Hylarecka -

1)spraw przystanku, zadaszenia na dworcu PKP w Przytocku - sprawę przedstawiana była na poprzedniej sesji.

2)w imieniu mieszkańców Mzdówka - tam przez wieś nie ma oświetlenia, prawdopodobnie tam są słupy, chodzi o założenie lamp.

(0,21,43)Pan Zenon Słomki - prosił o wyjaśnienie następujących spraw:

1)chodzi o chodnik przy ulicy Sławieńskiej .Gmina ze swej strony zrobiła projekt ,kiedy będzie realizowana budowa chodnika.

2)droga Osieki -Barwino - zgłaszali to mieszkańcy ,którzy dojeżdżają do Korzybia do pracy ,chodzi o odcinek drogi na rozwidleniu dróg w Barwinie - jest potrzeba zasypania nierówności

3) lampa na ulicy Sławieńskiej - jest to na drodze wojewódzkiej i powiedział, Pan ,że trzeba wystąpić do Zarządu Dróg Wojewódzkich -czy coś w tej sprawie jest robione .

4)elektrownia wodna - były osoby z Poznania zainteresowane budowa elektrowni wodnej na moście kolejowym w kierunku Sławna. Osoby te narzekały na kompetencje pracownika Urzędu. Uwarunkowania jakie zostały przedstawione przez pracownika były nie do spełnienia ,dlatego odstąpiono od budowy. Wydaje mi się, że ta inwestycja byłaby dobra dla nas: podatek ,zagospodarowanie terenu, nowe miejsca pracy.

(0,25,37)Pan Waldemar Tylski -poparł wypowiedź p. Marii w sprawie pilnej potrzeby naprawy drogi w Obłężu.

Sprawa oświetlenia na tej drodze była poruszana już wielokrotnie .

3)sprawa p.Kowala - tartaku - chciałbym wiedzieć ile wpłynęło podatku dla naszej gminy z tego tytułu. Po p.Kowalu nie ma śladu ,ale pozostał nam p. Andrzej Koprowski ,który nie ma stałego miejsca zamieszkania i jest to dla Gminy problem.

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z przyjętym porządkiem obrad w punkcie 11.

(0,28,11)Ad 3.Zapytania i wnioski sołtysów

Zapytania i wnioski zgłosili:

Pani Krystyna Rapta - sołtys sołectwa Przytocko

1)lampa w Przytocku -chodzi o mała sprawę o jedną lampę o która walczę już 7 lat i jest to zapisane w protokole z zebrań sołeckich, dlatego proszę poczekać w kolejności zgłoszeń. Uważam, że wydanie kwoty 2.000zł to nie są duże pieniądze w porównaniu do tego jakie inwestycje wykonuje Gmina ,a naprawdę tym ludziom ułatwiłoby życie ,a mnie wstyd jest spojrzeć tym ludziom w twarz. Uważam, że to są drobne sprawy, ale należy je zrobić.

2)Droga leśna - droga do p.Turowskich do leśniczówki tam nie można przejechać. Uważam ,że trzeba by sprawę uporządkować i zakłady wywożące drewno z lasu powinny być zobowiązane do naprawy bo przecież biorą pieniądze za transport . Uważam, że trzeba się spotkać z Nadleśniczym i tę sprawę załatwić.

3) Gmina Miastko chce się odłączyć od Bytowa jeżeli chodzi o powiat o tym pisała już prasa. Mam propozycje w imieniu moim własnym oraz mieszkańców mojej miejscowości, aby przy rozpoczęciu rozmów nasza Gmina poparła Miastko. Chodzi szczególnie o to ,że miejscowości Przytocko jest bardzo mocno połączona z Miastkiem ,jesteśmy od Miastka zależni .Jest nieprawdą, że jak się wezwie pogotowie to można sobie wybierać szpital - to nieprawda zawożą do Miastka i nie ma tłumaczenia, że chce się do Słupska. Dlatego uważam, że trzeba Miastko wspomóc, a szczególnie jeżeli chodzi o szpital bo to jest bardzo ważne, aby ten szpital na tym terenie istniał bo jest potrzebny np. osoby potrzebujące, kobiety do porodu trzeba biedzie wozić do Bytowa, a to jest 50 km. Bardzo proszę, że jeśli będzie taka potrzeba aby wesprzeć Miastko w tych działaniach.

4)zaproszenie na drzwiach gminy - zaproszą się tylko mieszkańców Kępic na zapalenie choinki przez Urzędem - to nie jest tak: winno być zaprasza się mieszkańców gminy Kępice ,a nie Kępic, moim zdaniem jest to po prostu niegrzeczne .

(0,33,16)Pani Alicja Strasburg - sołtys sołectwa Bronowo

1)na początku swojej kadencji zgłaszałem sprawę basenu p-pożarowego na terenie wsi. Była komisja w tej sprawie ,nie wiem jak sprawa będzie rozwiązana ,ale basen ten zagraża bezpieczeństwu (oberwana ściana ,tam bawią się dzieci).

2)droga od skrzyżowania na kolonię była poprawiana, ale są już tam nowe dziury. Korzysta z tej drogi ciężki sprzęt wywożący drewno z lasu ,dlatego ta droga jest tak szybko zniszczona .

3)wymiana okien na świetlicy w Bronowie - chodzi o wymianę szyb w oknach. Szyby są bardzo popękane ,aby nie wypadły klejone są taśmą .

4)podłoga w łazience w świetlicy jest zgniła, wymaga wymiany - tę sprawę już zgłaszałam .

5)sprawa korzystania z karetki pogotowia - do jednej z mieszkanek Bronowa została wezwana kareta (tak jak nas poinformowano na otwarciu podstacji pogotowia w Kępicach ,że pacjent ma prawo wybierać gdzie ma być zawieziony ).Tak było tylko mówione ,ale jest inaczej sanitariusz twierdzi ,że sam wie gdzie ma zawieść pacjenta. Z Bronowa dojazd do Słupska jest dużo łatwiejszy niż do Miastka .Chciałabym wiedzieć czy my jako pacjenci możemy domagać się zwiezienia do tego szpitala w okolicy do jakiego chcemy.

(0,37,05)Pani Beata Gładysz -sołtys sołectwa Darnowo

1)pytanie do p.Wolańskiego - chodzi o zabranie z rowów już wyciętych gałęzi oraz o wycięcie reszty gałęzi ,które poprawią widoczność na drodze ,kiedy to nastąpi.

2)przystanek w Ciecholubiu, który jest bez szyb, prosiłabym o wymianę tego przystanku na metalowy.

(0,37,45)Pani Aneta Butkiewicz - sołtys sołectwa Płocko- poruszyła następujące sprawy:

1)świetlica w Płocku była niedawno malowana ,ale tego nie widać bo podłoga tak pyli ,że ściany są ponownie czerwone. Z naszej strony możemy zakupić farbę ,ale nie mam osoby która by mogła pomalować podłogę w świetlicy.

2)w miejscowości Płocko na zakręcie niedaleko kościoła jest dom wolnostojący. Właścicielem jest osoba prywatna. Dom ten nie jest zamieszkały, grozi zawaleniem .

3)ukradziono tablicę z nazwą miejscowości - bardzo prosimy o nową tablicę

4)sprawa pokrycia na przystanku autobusowym - przystanek jest pokryty eternitem ,czy nie byłoby możliwa wymiana pokrycia na inne.

(0,39,55)Pani Gładysz Beata - sprawa podatków- pani sołtys ma prośbę, aby raz radni roznieśli deklaracje podatkowe, aby wysłuchali wielu gorzkich słuchów ze strony podatników.

(0,40,44)Ad 4 .Odpowiedzi na zapytania sołtysów

Odpowiedzi na zapytania sołtysów udzielił Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur.

Pan Burmistrz zadeklarował chęć pomocy przy roznoszeniu podatków. Nikt z podatników nie lubi płacić podatków, ale widać jakie są potrzeby na terenie naszej gminy zgłaszane przez sołtysów, mieszkańców. Oba te elementy są zbieżne jak są pieniądze można realizować i zgłoszone sprawy, ważne jest to aby mieszkańcy widzieli, że te pieniądze do nich wracają.

Bardzo często poruszana jest sprawa braku oświetlenia: ma dzień dzisiejszy czynimy wiele uzgodnień z Zakładem Energetycznym, aby wykonać oświetlenie miejscach gdzie jest brak: np. willa ul. Składowa ,plac Wolności.

Sprawa lampy w Przytocku - jest to problem, bo PGR sprzedał mieszkania, wytyczył prowizoryczną drogę na której nie ma oświetlenia .To nie jest problem lamy, tam najprawdopodobniej trzeba budować system sterowania: zegar, licznik, przyłącze. Pan który opiekuje się naszym oświetleniem dostał wszystkie wnioski i realizuje je sukcesywnie.

Moje spotkania z Zarządem Dróg Wojewódzkich dotyczyły oświetlenia dróg wojewódzkich ,tam są ścisłe obwarowania .Już mieliśmy problem przy budowie oświetlenia na ulicy Szosa Słupska gdzie była taka potrzeba, ale jest to pas drogi wojewódzkiej .W pierwszej kolejności musi być wniosek ,uzgodnienia ,akceptacja i realizacja , a to dlatego ,że jak dojdzie do kolizji z takim słupem to zarząd dróg musi płacić odszkodowanie.

-droga leśna -była zgłaszana i rozmawialiśmy z Zarządem Dróg w tej sprawie. Tam gdzie jest na styku dróg leśnych i publicznych mamy problem. Ja już rozmawiałem z Panem Nadleśniczym, którzy twierdzi, że Nadleśnictwo sprzedaje drewno w lesie, a problem przewoźnika, kupującego jest to jak on sobie to drewno zabierze z lasu . Drogi przez ten sprzęt są niszczone, ale to nie jest problem Nadleśnictwa .Tutaj trudno znaleźć partnera do rozmowy. W tym roku zrobiliśmy odcinek 500 m drogi z płyt jumbo do p.Ławra i były takie uzgodnienia, że na drugi rok Nadleśnictwo wykona pozostały odcinek. Ta droga w głównej mierze była rozjeżdżona przez ciężki sprzęt.

Rocznie podatku leśnego z całego terenu naszej gminy mamy 319.000zł .Na pewno ten ciężki sprzęt psuje również drogi publiczne .las jest dla nas walorem ,ale jest również i kłopotem ,ale musimy sobie z tym poradzić.

-droga do p.Turowskich powinna być remontowana -deklarowałem nawet pomoc naszych pracowników.

W ramach naszych pracowników mieliśmy wykonać te prace które były zgłaszane na sesji, ale nasi pracownicy musieli wykonywać podjazdy w Korzybiu przy budowie drogi przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Zostało wykonane 7 km drogi w Korzybiu ,wiele prac zostało wykonanych poza zakresem.

-poparcie dla Miastka - kiedy my walczyliśmy o powiat słupski, Miastko walczyło o swój powiat ,widać mają problemy.

Sprawa karetki, transportu pacjentów - myślę, że to są ciche ustalenia, aby wozić pacjentów do Miastka, aby pokazać, że ten szpital jest potrzebny.

Obsługa karetek jest dwojakiego rodzaju: karetka wypadkowa - to jest ta która jeździ z Kępic i tej która przyjeżdża z Miastka jako oddział ratunkowy w ramach pomocy doraźnej leżącej w zakresie działania każdego z lekarzy. Nasi lekarze poza p.Stoczyńskim zrzekli się kontraktowania usług pogotowia i wówczas Narodowy Fundusz podpisał umowę z oddziałem w Miastku. Dla tych lekarzy po godzinie 18 do 6 rano powinna jeździć karetka z Miastka .Nasza karetka jest na nagłe i nieprzewidziane wypadki , o tym gdzie wieść decyduje sanitariusz lub lekarz ,gdzie jest mniejsze ryzyko dla pacjenta. Natomiast jest tak ,że pacjent powinien sobie wybrać szpital ,chyba, że jest zagrożenie życia i decyduje o tym lekarz.

Naszych pacjentów z naszej gminy w szpitalach słupskich zostało przyjętych około 800,to widać ,że nie jest to sytuacja jednostkowa.

Jeżeli Miastko zwrócą się o takie poparcie to na pewno to uczynimy.

-Pan Burmistrz przeprosił za zapis na zaproszeniu. Zaprosił na to spotkanie wszystkich mieszkańców gminy Kępice.

-sprawa basenu p-pożarowego w Bronowie - sprawa była rozważana ,została przekazana na stanowisko p-poż. My chcemy się tego basenu pozbyć, albo go zasypać. W Bronowie jest miejsce do czerpania wody przez jednostki OSP ,dlatego możemy zrezygnować z twego basenu.

-droga od krzyżówki w kierunku drogi wojewódzkiej była naprawiana remonterem, mogą powstawać już nowe dziury ze względu na złe podłoże. Będą o tym rozmawiał

-okna i łazienka w świetlicy w Bronowie -została uzgodniona sprawa z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, który w naszym imieniu zajmuje się administrowaniem świetlic. Sprawa będzie uzgodniona jeszcze w tym tygodniu.

-sprawa gałęzi na poboczach - sprawę wyjaśni p. Dyrektor ZEC

-wymiana przystanku -staraliśmy się zakupić w roku jeden -dwa przystanki .W Ciecholubiu planowaliśmy postawić metalowy przystanek, a tamten zabrać i ustawić w innym miejscu np. w Przytocku na dworcu. Nie będziemy tam ponownie wstawić szyby, gdyż było to już dwa razy naprawiane.

-brak tablicy miejscowości -zostanie zgłoszone to do zarządu dróg powiatowych. Do sprawy pokrycia przystanku w Płocku wrócimy - przykrycie eternitem na pewno jest już nieszczelne.

Pan Tylski - przedstawił sytuację jaka zaistniała w Obłężu jeżeli chodzi o obsługę medyczną mieszkańca Obłęża przez karetkę z Kępic (nie udzielono prawidłowej pomocy)

Pan Burmistrz - takie sprawy trzeba bardzo szybko i dokładnie precyzować, bo po czasie trudno to wszystko ustalić .Proszę o takie informacje .

(1,06,46)Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym.

Pana Burmistrz o przedstawił informację z działalności miedzy sesyjnej -załącznik nr 4.

Pytania :

(1,31,44)Pan Waldemar Tylski -prosił o informację na temat sprzedaży działki w Obłężu ,na jaki cel -czy jako działka rolnicza ,czy budowlana .

Pan Burmistrz - ta dzialka prawdopodobnie została sprzedana jako działka rolnicza, a czy zostanie przekwalifikowana na budowlana ,tego nie wiem.

Pan Tylski -prawdopodobnie w planach tam miała przebiegać droga, czy ta osoba nie została wprowadzona w błąd.

(1.33,04)Pan Eugeniusz Kluk - bardzo proszę o informację na te mat drogi na osiedlu w Biesowicach ,bo były w tej sprawie już rozmowy(lustracja w terenie ) z p.Ofierzyńskim. Jaki był cel tego wyjazdu i wnioski z tego wyjazdu.

Pan Burmistrz - p.Oferzyński jest to projektant, który projektował nasze inwestycje drogowe .Poprosiłem go o określenie kosztów zaprojektowania kosztów wykonania dokumentacji ,zrobił zdjęcia ,aby mógł to określić. W trakcie wyjazdu nasunęła się sprawa odkupienia od właścicieli części działek na drodze, która jest w tej chwili użytkowana. Sprawa jest w toku ,będzie to wymagało szeregu uzgodnień(spotkanie z lokatorami bloków, uzgodnienia gdzie będzie zjazd). Na te pytania miał odpowiedzieć projektant.

(1,35,50)Pan Słomki - rozmowy w Gdańsku w Urzędzie Wojewódzkim na temat sportu - co poruszano na tym spotkaniu.

Pan Burmistrz - poruszano temat możliwość budowy różnych obiektów sportowych .Są tam ujęte wszystkie nasze inwestycje Gminne; sala przy szkole podstawowej w Warcinie, sala w Przytocku i basen w Kępicach. Rozważana była budowa w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, gdzie gmina nie ponosi kosztów jednie przeznacza grunt, a płaci tylko roczną ratę. Gmina na taką budowę nie zaciąga zobowiązań i to jest bardzo ważne.

(1,38,55)Ad6 .Taryfy:

a)głosowanie projektu uchwały w sprawie zbiorowego odprowadzania ścieków przez Zakład Energetyki Cieplnej

b) głosowanie projektu uchwały sprawie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Energetyki Cieplnej

c) głosowanie projektu uchwały sprawie taryfy cen i opłat za wody opadowe lub roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .

d) głosowanie projektu uchwały sprawie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Usług Wodnych w Słupsku Spółka z.o.o. w Słupsku.

Przedstawione powyżej tematy były omawiane na wszystkich posiedzeniach komisji .

Pan Przewodniczący poprosił o wcześniejsze omawianie punktu 6d

Rada wyraziła zgodę .

(1,40,20)d) głosowanie projektu uchwały sprawie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Usług Wodnych w Słupsku Spółka z.o.o. w Słupsku.

Pan Przewodniczący poinformował, że propozycja ceny wody na terenie gminy przez Zakład Usług Wodnych w Słupsku ze względu na trwające rozmowy prowadzone przez Pana Burmistrza nie była głosowana na posiedzeniach komisji.

(1,40,27)Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Prezes Zarządu Zakładu Usług Wodnych Pan Grzegorz Warsiński.

Pan prezes bardzo szczegółowo omówił materiały przedłożone radnym. W wyniku dyskusji oraz rozmów z p. Burmistrzem Pan Prezes zaproponował stawkę 2,15 zł/m3 wody. Jest to stawka niższa niż zaproponowana wcześniej. Zakład proponując stawkę 2,15zł/m3 wody chce ograniczyć koszty energii poprzez wymianę pompy w hydroforni w Osowie oraz likwidacji przecieków.(1,48,58)

Pytania zgłosili :

(1,49,09) Pan Eugeniusz Kluk

*kwota zadłużenia zakładu

*kwota wzrostu stawki za wodę

*spadła sprzedaż wody ,a rośnie robocizna brygad dlaczego ? (1.53,13)

(1,53,14)Pan Henryk Padewski - ile wyprodukowano, a ile sprzedano wody?

(1,53,44)Pani Rapta Krystyna - cena wody w roku 2007, a cena wody w roku 2008 ,dlaczego jest różnica ceny wody w niektórych miejscowościach na terenie gminy.

(1.54,30) Pan Burmistrz - wyjaśnił różnicę ceny wody między miejscowościami na terenie gminy. Przytocko płaci mniej niż niektóre pozostałe miejscowości.

(1.57,37)Pan Prezes ZUW - odpowiedział na wcześniejsze pytania. W przypadku niemożności udzielenia informacji Pan Prezes zobowiązał się do przedstawienia informacji pisemnej.(2,03,56)

(2,04,04)Pan Eugeniusz Kluk - rozliczanie awarii

Pan Prezes -Grzegorz Warmiński - wyjaśnił przedstawioną sprawę

Pan Kluk Eugeniusz -wzrost robocizny brygad - na których ujęciach były awarie?

Pan Prezes

(2,07,33)Pan Burmistrz -uzupełnił przedstawione informacje.

(2,12,41)Pan Marian Waloński - Dyrektor ZEC. - wyjaśnił temat przepłukiwania sieci i kosztów z tym związanych. (2.14,14)

(1,14,15)Pan przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVI/99/2007 w sprawie taryfy cen i opłat za dostarczanie wody przez Zakład Usług Wodnych w Słupsku spółka z.o.o.

Uchwała nr XVI/99/2007 w sprawie taryfy cen i opłat za dostarczanie wody przez Zakład Usług Wodnych w Słupsku spółka z.o.o. została przyjęta 9 głosami „za”, przy 3 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 5 do protokołu

PRZERWA

przystępujemy do realizacji punktu a) tj.

(2,30,45)a)głosowanie projektu uchwały w sprawie zbiorowego odprowadzania ścieków przez Zakład Energetyki Cieplnej

Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:

Panią Maria Zegadło - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - projekt proponowanej uchwały został przyjęty 5 glosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja głosowała grupami :grupa I - 2głosy ”za”, 2 wstrzymujące się

grupa II- 3 glosy „za”, 1 głos wstrzymujący

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - projekt proponowanej uchwały został przyjęty 2 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.

Pytania :

(2,32,20)Pan Krzysztof Bińczak -czy ZEC mógłby przedstawić program ograniczenia kosztów poprzez wprowadzanie np. nowych urządzeń

Pan Wolański -Dyrektor ZEC -można poprawić koszty pod warunkiem, że miasto nie będzie dostarczało do ścieków wód opadowych (2.34,13)

(2,34,14)Pan Krzysztof Bińczak - proszę o konkretną odpowiedź jak obniżyć koszty funkcjonowania oczyszczalni ?

Pan Burmistrz - kolejne podłączenia miejscowości na pewno spowoduje zmniejszenie kosztu jednostkowo 1 m3 ścieków (podłączone jest Korzybie ,Biesowice ).Czekają nas kolejne miejscowości do podłączenia.

(2,36,47)Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVI/95/2007 w sprawie taryfy cen i opłat za odbiór ścieków na terenie gminy Kępice dla Zakładu Energetyki Cieplnej

Uchwała nr XV/95/2007 w sprawie taryfy cen i opłat za odbiór ścieków na terenie gminy Kępice dla Zakładu Energetyki Cieplnej została przyjęta 9 głosami „za”, przy 3 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 6 do protokołu

(2,39,49)b) głosowanie projektu uchwały sprawie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Energetyki Cieplnej

Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - projekt proponowanej uchwały został przyjęty 6 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - - komisja głosowała grupami :grupa I - 2głosy ”za”, 2 wstrzymujące się

grupa II- 1 głos „za”, 3 głosy wstrzymujące

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - projekt proponowanej uchwały został przyjęty 2 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.

W tym punkcie Pan Przewodniczący zaproponował podjęcie dwóch uchwał:

-cena wody na terenie miasta

-cena wody na terenie gminy (wodociągi administrowane przez ZEC)

Poprzez aklamację Rada przyjęła powyższa propozycję.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVI/96/2007 w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczoną wodę na terenie miasta przez Zakład Energetyki Cieplnej

Uchwała nr XVI/96/2007 w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczoną wodę na terenie miasta przez Zakład Energetyki Cieplnej

została przyjęta 9 głosami „za”, przy 3 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 7 do protokołu

Druga uchwała:

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVI/97/2007 w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczoną wodę dla miejscowości Przytocko ,Przyjezierze,Osieki i Kotłowo przez Zakład Energetyki Cieplnej.

Uchwała nr XVI/97/2007 w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczoną wodę dla miejscowości Przytocko ,Przyjezierze,Osieki i Kotłowo przez Zakład Energetyki Cieplnej została przyjęta 10 głosami „za”, przy 2 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 8 do protokołu

(2,45,27)c) głosowanie projektu uchwały sprawie taryfy cen i opłat za wody opadowe lub roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .

Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - projekt proponowanej uchwały został przyjęty 5 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja nie glosowała projektu uchwaly

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- projekt proponowanej uchwały został przyjęty 3 głosami „za”,

Dyskusja :

(2,46,12) Pan Eugeniusz Kluk - temat ten był szerzej omawiany na posiedzeniu komisji ze względu na pismo jakie wpłynęło od podmiotu gospodarczego. Uważam, że do prawidłowe jest określenie jakich terenów dotyczy ta opłata :nie ma dachów.: opłata miesięczna ,czy roczna ,również to był temat sporny.

ZEC proponuje stawkę 0,15 miesięcznie x 12 miesięcy daje to opłatę 1,80zł/m2 rocznie .

Pan Marian Waloński -wyjaśnił te sprawę

Pan Busłowicz

(2,50,30)Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVI/98/2007 w sprawie taryfy cen i opłat za wody opadowe lub roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .

Uchwała nr XVI/98/2007 w sprawie taryfy cen i opłat za wody opadowe lub roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach została przyjęta 9 głosami „za”, przy 1 głosach przeciwnych i 3 głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 9 do protokołu

(2,53,22)AD 7.Głosowanie projektu uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008 był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie:

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - projekt proponowanej uchwały został przyjęty 2 głosami „za”, przy 4 głosie wstrzymującym się.

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej projekt proponowanej uchwały został przyjęty 2 głosami „za”, przy 2 głosie wstrzymującym się.

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - 3 osoby wstrzymały się od głosu .

(2,53,59) Dyskusja :

Pan Kluk Eugeniusz - wzrost opłat za odpady komunalne jest bardzo duży. Wprowadzenie opłaty środowiskowej jest narzucone na Gminy, a co za tym idzie i na mieszkańców. W naszych podwyżkach dużą kwotę stanowi transport.

Moje pytanie czy mamy jakieś możliwości szukania obniżenia kosztów transportu, może poprzez szukanie konkurencji.

Korzystniejsza opłata jest opłata zryczałtowana bo każdy płaci miesięcznie określoną kwotę ,a wtedy można również negocjować opłaty z przewoźnikiem.

(3,00,50)Pan Burmistrz - koszty te zależą od firmy która obsługuje dany teren . Rozważaliśmy również wprowadzenie opłaty ryczałtowej. Problem jest w segregacji odpadów głównie z domków jednorodzinnych.

Sposób wypływania na świadomość to nasza wspólna sprawa. Ale musi być prowadzona selekcja. Zróżnicowanie kodów powinno powodować lepszą selekcję.

Opłatę środowiskową nałożył na nas Minister w formie rozporządzania, poborcą tej opłaty jest Wojewoda.

Koszty transportu zmniejszyłyby się wtedy ,gdyby wszyscy wywozili kosze.

(3,08,08)Pani Rapta Krystyna - największe koszty za odpady ponoszą Ci którzy je wywożą. Jeśli my nałożymy podatek na wszystkich to każdy będzie te śmieci wyrzucał i koszty transportu będą mniejsze. Każdy kto będzie wyrzucał śmieci chcąc mniej płacić będzie prowadził selekcję.

Występowałam kilka razy o powołanie komisji, która sprawdziłaby gdzie wywożone są śmieci. Komisja powinna kontrolować i karać bo w inny sposób tej sytuacji się nie rozwiąże.

(3,12,23) Pan Jerzy Augustowski - poparł p. sołtys

(3,12,56)Pan Waldemar Tylski -kto stwierdzi ,że te śmieci są sortowane, czy nie . Co to daje, jak przewoźnik wrzuca śmieci do jednej beczki .Gmina nie jest przygotowana do takiej segregacji śmieci

(3,13,54)Pan Burmistrz - to nie Gmina musi być przygotowana, tylko przewoźnik do prawidłowej selekcji. Zróżnicowanie ceny wymusza segregację odpadów, odwrotnie do ryczałtu ,który nie wymusza segregacji nawet podstawowych rzeczy :typu plastik ,szkło.

(3.16,03)Pan Waldemar Tylski- czy te pojemniki na szkło i plastik zginą z terenu naszej gminy.

(3,16,03)Pan Burmistrz - te pojemniki będą istniały.

Pan Tylski -my już prowadzimy segregację :szkło, plastik, makulatura.

(3.17,50)Pan Burmistrz - wprowadzenie opłaty środowiskowej zmusza ludzi do segregacji .W tej chwili trwają rozmowy z przewoźnikiem.

(3.19,40)Pan Eugeniusz Kluk - uważam, że źle są sporządzone kody: śmiecie komunalne są najdroższe. Sposób i koszty utylizacji odpadów komunalnych i plastików jest taki sam.

Pan Burmistrz -śmiecie komunalne w budynkach wielorodzinnych są różne, to nie są tylko odpady organiczne i dlatego taka jest cena.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVI/100/2007 w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.

Uchwała nr XVI/100/2007 w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008 została przyjęta 5 głosami „za”, przy 1 głosach przeciwnych i 7 głosach wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 10 do protokołu

(3,26,42) AD 8.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

Pan Przewodniczący poinformował że projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie:

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej -ilością głosów 5 „za” i 1 przeciw została przegłosowana następująca propozycja : dieta radnego 120,00 ,dieta przewodniczącego komisji 140,00zł.

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja zaproponowałaaby do końca kadencji dieta radnego wynosiła 91.00zł. - 3 osoby „za”

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - ilością głosów 2 „za” i 1 wstrzymującym została przegłosowana następująca propozycja: dieta radnego 120,00zł ,dieta przewodniczącego komisji 140,00zł.

Dyskusja :

(3,28,06)Kluk Eugeniusz - wzrost diet zaproponowany przez dwie komisje to wzrost o 30 % ,uważam, że powinniśmy mieć to na uwadze. Mam wątpliwości czy faktycznie powinniśmy podnieść wysokość diety: przez ten rok pracy radni nie wnieśli żadnego projektu uchwały, wszystkie uchwały które były głosowane również odbiór społeczny też będzie nieprzychylny. Poza tym za dietą radnych podwyższona jest dieta dla przewodniczącego i dla wiceprzewodniczącego.

Uważam, że powinniśmy tę kwestię bardzo wyważyć.

(3.31,20) Pan Marek Busłowicz - Przewodniczący Rady zgłosił wniosek :zamrożenie diet na rok czasu.

Pan przewodniczący przedstawił wnioski zgłoszone przez komisje i radnych :

Wniosek nr I(kom. Rolnictwa i Infrastruktury)

dieta radnego 120,00zł ,dieta przewodniczącego komisji 140,00zł.

Wniosek nr II(komisji Gospodarcza)

pozostawienie diet w tej samej wysokości do końca kadencji

Wniosek nr III(wniosek p.Busłowicza)

-zamrożenie diet na rok 2008

Każdą propozycje należy przegłosować.

(3.32,18)Pan Andrzej Wieliczko -radca prawny - zaczynamy od głosowania wniosku najdalej idącego tzn. dieta radnego 120,00zł ,dieta przewodniczącego komisji 140,00zł., jeżeli ta propozycja przejdzie to dwóch kolejnych wniosków sienie głosuje ,jeżeli nie to glosujemy kolejny wniosek : utrzymanie stawki do końca kadencji ,trzecie glosowanie to wniosek p. Przewodniczącego .

Głosowanie wniosku nr I :

dieta radnego 120,00zł ,dieta przewodniczącego komisji 140,00zł.

Głosowanie przedstawia się następująco :

ZA - 1

PRZECIW - 12

Głosowanie wniosku nr II :

pozostawienie diet w tej samej wysokości do końca kadencji

ZA - 4

PRZECIW - 9

Głosowanie wniosku nr III :

-zamrożenie diet na rok 2008 ,pozostawienie w tej wysokości jaka jest w roku 2007.

ZA - 9

PRZECIW - 4

Przeszedł trzeci wniosek.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały nr XVI/101/2007 w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

Uchwała nr XVI/101/2007 w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych została przyjęta 9 głosami „za”, przy 4 głosach przeciwnych i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

(3,36,44)8a)projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr XV/90/2007 z dnia 30.10.2007 w sprawie zmian porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kepic

W projekcie uchwały proponuję zmianę porozumienia jakie zostało przyjęte na poprzedniej sesji i zwiększenie kwoty jaką winniśmy zapłacić za kształcenie dziecka z naszego terenu w przedszkolu w Słupsku. Koszty kształcenia dziecka są wyższe niż przewidziane wcześniej tj. 2320zł.musimy dopłacić 307zł. Całość kwoty to przekazania Gminie Miejskiej Słupsk wynosi 2627,00zł.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVI/102/2007 w sprawie zmian do uchwały nr XV/90/2007 z dnia 30.10.2007 w sprawie zmian porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk

Uchwała nr XVI/102/2007 w sprawie zmian do uchwały nr XV/90/2007 z dnia 30.10.2007 w sprawie zmian porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk została przyjęta została przyjęta 11 głosami „za”, (nieobecni p. Kmieć i p. Braczkowski) i stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

(3,41,06)Ad 9.Głosowanie projektu uchwały sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007 był omawiany na posiedzeniach komisji ,ale od dnia posiedzeń uległ zmianie .

Wyjaśnień udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Dzisiaj przed sesją radni otrzymali nowy projekt uchwały. Pani Skarbnik nawiązała do poprzedniego projektu uchwały oraz wskazała zmiany jakie zostały wprowadzone.

Zwiększono dochody do kwotę 21.154zł, pozostaje kwota dla Szkoły Podstawowej w Warcinie 1.154zł. i 20.000 są to środki jakie gmina otrzymała z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska na zadanie celowe za zakup rębaka dla ZEC. Te środki będą przeznaczone jako dotacja dla ZEC .

Po stronie wydatków ta sama zmiana .

Załącznik nr 3 pozostaje bez zmian.

Doszedł załącznik nr 4 - ZEC zwrócił o zmiany w planie budżetowym

Doszedł załącznik nr 5 -zmiany po stronie wydatków, przeniesienia zwiększenia i zmniejszenia - łącznie ta kwota wynosi 133.537zł.

Załącznik nr 6 - aktualny plan inwestycyjny.

(3,45,58)Pan Burmistrz - wyjaśnił realizację i potrzebę zwiększenia środków na zadania inwestycyjne:

*wodociąg do Kruszki - wymagane jest ułożenie wodociągu pod torami -oczywiście z opłatą dla PKP

*Barwino -przedłużono bicie studni na głębokość 113 metrów a z tym się wiąże wzrost kosztów o około 18.000 + nadzór + szafka energetyczna

*przedszkole - pojawiły się problemy: - trzeba od nowa wylać posadzki, wynieść skrzynkę energetyczną na zewnątrz, oraz wymienić stolarkę drzwiowa wewnętrzną. Te elementy wymagały zwiększenia środków na to zadanie .

(3.50,47) Pan Eugeniusz Kluk - czy to jest pierwsza kwota ,którą dodatkowo przeznaczamy na to zadanie .Jeżeli tak, to jak te kwoty mają się do wartości zadania uzyskanego w przetargu.

(3,51,29)Pan Burmistrz - po rozstrzygnięciu przetargu nie zwiększaliśmy tej kwoty, ale aby móc ogłosić przetarg to do kosztorysu inwestorskiego dobieraliśmy środki, ale to było przed przetargiem. Ogółem jest to kwota 1.303.000zł .Ta zmiana jest pierwszą zmianą. Liczymy na premię termomodernizacyjna. W to zadanie weszła subwencja. Jeżeli te środki otrzymamy to zmniejszą nam się wydatki o kwotę 250.000zł.

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały nr XVI/103/2007 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Uchwała nr XVI/103/2007 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

została przyjęta 12 głosami „za”, (nieobecni p. Zegadło) i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

(3,56,26)AD 10.Głosowanie projektu uchwały sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych .

Pan Przewodniczący poinformował , że projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie:

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej -projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - 4 „za”

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVI/104/2007 w sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych .

Uchwała nr XVI/104/2007 w sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych została przyjęta została przyjęta 11 głosami „za”, (nieobecni p. Zegadło i p.Kmieć ) i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

(3.58,31)AD 11. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje udzielił Pan Burmistrz Kępic - Pan Marek Piotr Mazur

*interpelacje zgłoszone przez p.Kluka

(odpowiedź na piśmie).

Jeżeli chodzi o powieszenie lampy to nie jest takie proste, jak nie ma układu zasilania to trzeba go zawiesić zupełnie odrębnie .jest to teren leśny, ale będą z p. Nadleśniczym rozmawiał.

Gruz - gruz był wywożony w róże miejsca w niewielkiej ilości ,korzystaliśmy z gruzu pogarbarskiego. W ten sposób została wykonana droga w Oswie -fragment drogi lipowej z dojazdem do drogi powiatowej -doświadczenia mamy nie najlepsze w wykonaniu tej drogi brakowało specjalistycznego sprzętu do profilowania.

Kruszenie gruzu trochę się opóźnia, jak na razie gromadzimy gruz w Kruszce z różnych miejsc w gminie. Praca kruszarki jest bardzo droga, dlatego najpierw musimy nagromadzić gruz ,a później go kruszyć.

-Pałac w Barcinie - deklaracja pierwotna była na kwotę 40.000zł ,powróciłem do sprawy przeliczyliśmy kosztu i propozycja złożona do Agencji w Pruszczu wynosi 300.000zł .Pojawiła się możliwość wykonania remontu pełnego budynku około 1.000.000zł.Deklaracja Prezesa Oddziału Agencji z Pruszcza może być do kwoty 3000.000zł. Moje intencje, a Państwa wypowiedzi zmierzają w tym samym kierunku -otrzymać jak najwięcej środków, nadal trwają uzgodnienia z Agencją. Decyzja o przejęciu nie została zmieniona, Agencja nadal chce go przekazać

*interpelacja zgłoszona przez p.Palewskiego

spowalniacze na drodze w Warcinie -ich wykonanie wymaga zaprojektowania jak na razie zaplanowaliśmy te spowalniacze w Kępicach na Szkolnej. Poproszę o uwzględnienie tych spowalniaczy w Warcinie ,myślę, że nie koniecznie dwa. Te spowalniacze zamontowane jest 3 metrowy, bardzo łagodny, taki jest już na ulicy M. Buczka w Kępicach.

W Warcinie jest to droga gminna więc my o tym decydujemy .Nie można tego montować na drodze powiatowej i wojewódzkiej

-droga na Brzezinki - dostrzegam ten problem. Droga na Brzezinki została wpisana do rekultywacji płytami jombo na okres przyszłego roku. Wiem ,że Nadleśnictwo planuje remont tej drogi ,spróbujemy skoordynować te działania.

(4.07,15)*interpelacja zgłoszona przez p.Zegadło

-problem lamp w Obłężu na PGR - i tłuczeń na tę drogę .

Mieliśmy kłopoty z tłuczeniem gruzu, dlatego opóźniły się wszystkie te prace. Ta kruszarka, która jest w Kruszcze jest własnością p. Pęskiego nie może kruszyć elementów ze stalą, a takich jest bardzo dużo. Czekamy na inną kruszarkę.

Lampy były projektowane - odpowiem dokładnie, kiedy będzie to realizowane bo lampy te były projektowane .W tym roku chcemy zrobić w dwóch miejscach lampy na które czekają również mieszkańcy.

-droga na Szoferajkę- rozbija tę drogę głównie „las” oraz Zakład Energetyczny ,który dojeżdża do głównej rozdzielni ,tam sączy się woda ,która narusza tę strukturę. Będziemy przy okazji rozmawiać w tej sprawie .Niektóre drogi staramy się naprawiać

(4.10,26)*interpelacja zgłoszona przez p.Braczkowskiego

-rozkład jazdy- wtedy kiedy pojawiły się pierwsze projekty monitowałem, ta zmiana się pojawiła cofaj tą sprawę. To czy można przyśpieszyć ten pociąg to powinni wiedzieć kolejarze. Sprawę poruszę przy okazji spotkania w naszej Gminie Pana Marszałka Województwa.

(4.11.39)*interpelacje zgłoszone przez p.Hylarecką

-przystanek PKP w Przytocku - odpowiem jak sprawdzę czy kupimy nowy przystanek do Ciecholubia ,a tamten przeniesiemy do Przytocka.

-lampa w Mzdówku - w Mzdówku nie ma sieci, trzeba zbudować układ sterowniczy, zasilić te lampy i powiesić nowe. O tym wiedział nas projektant i do tej sprawy trzeba wrócić .Sprawa jest mi znana i przygotowywana do realizacji .

*interpelacje zgłoszone przez p. Słomskiego

-chodnik w Korzybiu -czekał na zrealizowanie prac wodociągowych. Przebieg tej trasy był przygotowywany, a nawet korygowany. Udało się zrobić drogę - asfalt, ale nie udało się w tym roku zrobić chodnika.

-sprawa lampy- rozmawialiśmy o tym ta sprawa jest do wykonania, ale w obszarze drogi wojewódzkiej bez uzgodnień i bez projektu nic w tej sprawie nie można zrobić. Stąd zlecenie na realizację tego przedsięwzięcia są, uzgodnienia mamy poczynione ,ale sprawa musi być dopięta do końca. Chcemy poprawić podjazd również osobie niepełnosprawnej .

-droga Osieki -Barwino -wiem, że pewne prace zostały podjęte ,będzie dowieziony gruz i będzie to wykonane.

-elektrownia wodna - elektrownia była projektowana, my zadeklarowaliśmy uregulowanie własności mostu kolejowego -sprawa jest dopinana. Wkrótce gmina stanie się właścicielem tego mostu. Jedyną przeszkoda na co my nie mamy wpływu to obszar naturowy wymagający specjalnej procedury. Wymagana jest przy tym specjalna dokumentacja wykonana przez fachowców np. ichtiologa . Uważam, że z naszej strony nie było żadnych utrudnień.

Podobne ustalenia dotyczą również elektrowni w Kruszce. Są to problematyczne tereny wymagające wielu uzgodnień.

Mnie zależy aby elektrownie powstawały. Z naszej strony robimy wszystko, aby ułatwić załatwienie sprawy np. wydzielenie działki .

(4,19,11)*interpelacje zgłoszone przez p. Tylskiego .

-sprawa p.Kowala ,a p.Koprowskiego .To mieszkanie nie zakupował p. Kowal, tylko ktoś inny. Na decyzje o sprzedaży tego domu my nie mieliśmy żadnego wpływu. Wiem, że osoba która kupiła ten dom deklarowała pomoc w załatwieniu pacy zagranica .Pan Koprowski był zagranica , ale już powrócił. Tym osobom jest trudno pomóc ,oni sami muszą tego chcieć-leczenie musi być pojęte za jego zgodą. Ośrodek Pomocy Społecznej zna sprawę, ale jak temu Panu pomóc ,będzie trudno.

Pan Waldemar Tylski -uszczegółowił tę sprawę -sprawa jest trudna

Pan Burmistrz - jest problem, mamy fachową pomoc psychologa, ale on sam musi tego chcieć.

-co do naliczeń podatków - do tego wrócę. Będziemy sprawdzać naliczenie podatków, będziemy sprawdzać budynki zamieszkałe a nie oddane do użytku - te budowy muszą być zalegalizowane. Nie zalegalizowanie tych budowli grozi ogromnymi karami.

(4,26,02)AD 12.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

a) )projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miastko uczących się w Gimnazjum w Kępicach.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVI/105/2007 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży z terenu Gminy Miastko uczących się w Gimnazjum w Kępicach.

Uchwała nr XVI/105/2007 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia młodzieży została przyjęta jednogłośnie (nie ma p. Kmieć, Zegadło, Kluk)i stanowi załącznik nr 15 do protokołu .

Wnioski i oświadczenia .

(4,27,42) Pan Krzysztof Bińczak - jako komisja Gospodarcza po lustracji budynków komunalnych sporządziliśmy i wystąpiliśmy z wnioskiem o celową dotację na dofinansowanie jednego budynku w roku .

(4,28,11)Pan Burmistrz - przeanalizowałem z dyr. Gospodarki Komunalnej taką kwestię .Na dzień dzisiejszy jest to niemożliwe, bo gdybyśmy chcieli zaangażować taką kwotę na jeden budynek w ciągu roku to pozostałe budynki nie miałyby szans przetrwania. Substancja mieszkaniowa w jakiej mieszkają nasi mieszkańcy wymaga nakładów finansowych ,niekiedy może niewielkich :przestawienie pieca, wymiana okna ,że robienie takich kapitalnych remontów przy jednym lub dwóch budynkach jest niemożliwe .Zakład Gospodarki Komunalnej może wystąpić o termomodernizację budynku ,uzyskać od nas udział w koszcie przedsięwzięcia ,uzyskać premię w ten sposób pomniejszyć koszty. Takim budynkiem jest budynek 24 rodzinny w Kruszce, ale to wymaga pewnych prac przygotowawczych. Na remonty w roku 2008 Zakład będzie posiadał około 160.000zł ,przeznaczenie środków z budżetu jest niemożliwe gdyż jeżeli na inwestycje przeznaczamy około 2.000.000zł tym około 1.000.000zł na budynek mieszkalny to już w tym przypadku nie zrealizowalibyśmy żadnych innych zadań. Uważam, że zróbmy najpierw ten budynek TBS-u ,zlikwidujmy jeden z budynków przy ulicy Niepodległości i zacznijmy obracać tymi działkami na potrzeby mieszkalno -usługowe wtedy zacznie się ruch mieszkaniowy. Ze sprzedaży środki można przeznaczyć na mieszkalnictwo. Jeśli w ciągu dwóch lat nam się uda wybudować mieszkania to będzie to na pewno bardzo ważna sprawa.

Pani Bożena Gierszewska - Prezes TBSu- w tej chwili mamy promesę z Banku Gospodarstwa Krajowego ,jesteśmy przez złożeniem wniosku głównego. Projekt budynku jest na 28 lokali mieszkalnych i 4 lokale usługowe. Lista oczekujących jest to około 50 osób ,zainteresowanie tymi mieszkaniami .Planowana inwestycja kwiecień 2008 - maj 2009. Jesteśmy po przetargu ,wykonawca jest wyłoniony .Czekamy na kredyt i ruszamy z budową.

Pan Burmistrz - przetarg wygrał przedsiębiorca z Bytowa. Kwota uzyskana w przetargu to kwota niższa niż zakładana o 100.000zł .Koszt ogólny -o koło 4 mln zł., w tym nasz udział poza gruntem i terenem uzbrojonym to kwota 1.040zł. Chodziło nam o to aby poprawić tę sytuację na terenie gminy.

Dokumenty w sprawie kredytu dla TBS-u muszą być złożone do końca roku.

Mam nadzieję, że jest to również realizacja i wniosku komisji Gospodarczej .

Pan Tylski - proponuje sprzedaż mieszkań za przysłowiową złotówkę bo to Gminie i tak się opłaca ,bo do tego budynku się nie dokłada -czy nie można zrobić tego u nas .

Pan Burmistrz - w niektórych budynkach te ceny są bardzo niskie. .Odchodzimy od utrzymania mieszkań sprzedając je, ale nie zawsze jest to dobrze rozwiązanie. W przypadku społeczności które nie może się ”dogadać„ jest to tylko kłopot np. p Kiżewski w Bronowie- jest chory i trzeba za niego realizować remonty. My prowadzimy sprzedaż na zasadach ustalonych przez radę ,sprzedajemy te mieszkania na bardzo korzystnych warunkach .Nie wszystkie mieszkania lokatorzy chcą nabyć bo nie są w stanie je utrzymać i wyremontować .

(4,41,09)Pan Zenon Słomki - czy rozważał Pan uzbrojenie działek pod katem ich sprzedaży.

Pan Burmistrz -są dwie drogi sprzedaży: można uzbroić teren jak są pieniądze i sprzedać je jako uzbrojone ,lub można sprzedać działki jako nieuzbrojone ,a później uzbrajając obłożyć opłata adiacencką .Tak zrobiliśmy w przypadku ulicy Wymarzonej - kwota 300-400zł. jako opłata adiacencka.

Chcielibyśmy uzbroić działki w Warcinie , w Korzybiu przy głównej ulicy mamy skanalizowane ,biegnie woda. W przypadku sprzedaży działek nieuzbrojonych jestem zobowiązany do obłożenia ich opłatą adiacencką .

(4,44,03)Pani Rapta Krystyna :

-sprawa ulicy Wymarzonej w Kępicach - to nie chodzi o kwotę 200-300zł, ale chodzi o stawianie ludzi przed faktem dokonanym. Gdyby wcześniej zapytano się czy będą partycypować w kosztach budowy tej drogi to na pewno nie byłoby sprawy ,ale tak nie było ,stawia się ludzi przed faktem dokonanym.

Pani Sołtys podziękowała Zakładowi Gospodarki Komunalnej za terminowe wywożenie koszy na plastiki i szkło. Prosiła o więcej koszy bo w ten sposób prowadzi się już wstępna segregację odpadów.

Pani sołtys podziękowała radnym za diety jakie rada przyznała dla sołtysów

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad -XVI sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Sesja nagrywana jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Protokołowała:

Ewa Derra

26

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 21-01-2008 11:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 21-01-2008
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 21-01-2008 12:01