Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 9/2007 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 28 .11. 2007 roku


PROTOKÓŁ NR …/2007

Z POSIEDZENIA KOMISJI ROLNICTWA BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 28 listopada 2007

Posiedzeniu przewodniczył:

Pan Henryk Palewski

Przewodniczący komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Marian Wolański - Dyrektor Zakładu Energetyki Cieplnej

Pani Teresa Lewandowska - Główna Księgowa ZEC

Pan Paweł Lisowski - Przewodniczący Komisji statutowej

Pan Przewodniczący przywitał gości i przedstawił następujący porządek posiedzenia :

1.Projekt Statutu Gminy

2.Taryfy dla:

a)zbiorowego odprowadzania ścieków przez Zakład Energetyki Cieplnej

b)zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Energetyki Cieplnej

c)zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Usług Wodnych w Słupsku Spółka z.o.o. w Słupsku.

3.Projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.(materiały z poprzedniego posiedzenia).

4.Uchwała w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

5.Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

6.Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych .

7.Sprawy bieżące .

Pan Przewodniczący zaproponowała zmiany w porządku punkt 5 i 6 porządku jako punkt 1 i 2 .

Zaproponowany porządek komisji został przyjęty.

(0,02.26)Ad 5.Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 2.

Pani Janina Kończak -Skarbnik Kępic przedstawiła projekt uchwały .Po stronie dochodów i wydatków musimy wprowadzić kwotę 1.154zł ,którą otrzymaliśmy z Narodowego Centrum Kultury w Warszawie na działalność chóru przy Szkole Podstawowej w Warcinie.

Druga zmiana dotyczy przeniesień po zmianie dochodów na kwotę 78.911zł po stronie zwiększenia jak i po stronie zmniejszenia - to może robić tylko Rada - w ten sposób chcieliśmy „regulować” budżet tego roku.

Pan Przewodnicząca poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Projekt uchwały został przyjęty 3 głosem „za”.

(0,08,15)Ad 6.Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych .

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 3

Pani Janina Kończak -Skarbnik Kępic ta uchwała to formalność nie zaciągamy kredytu w kwocie 160.000zł ,zdjęliśmy go z budżetu. Kredyt był planowany na dokumentację na cztery miejscowości: Barwino, Barcino, Obłężę, Osieki.

Radni dyskutowali na temat możliwości realizacji inwestycji w tym roku i w latach następnych.(wodociąg w Korzybiu ,basen, centrum ratownictwa ).

Niektóre zadnia mogą być realizowane w ramach parterstwa publiczno-prywatnego.

Pani Kończak - te zadania możemy realizować tylko ze środków z zewnątrz. Jak na razie nie ma jeszcze ogłoszonych konkursów, prawdopodobnie będą one ogłaszane w roku 2009.Różne będą możliwości dofinansowania tych zadań ze środków z zewnątrz było 70 % , a może być 50 %.

Pan Przewodniczący poddała pod głosowanie przedstawiony projekt.

Projekt uchwały został przyjęty 3 głosem „za”.

(0,21,56)AD 1.Projekt Statutu Gminy

W posiedzeniu wziął udział Pan Paweł Lisowski -Przewodniczący Komisji Statutowej.

Komisja statutowa przedłożyła projekt statutu komisjom. Pan Burmistrz zaproponował pewne poprawki do § 28 punkt 2 w sprawie nagłej ………………..,proponuje wprowadzenie punktu 3 z zapisem :W sprawie nagłej Burmistrz może zgłosić na posiedzeniu rady projekt uchwały z wnioskiem o poddanie go pod głosowanie na tym samym posiedzeniu.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek przedstawiony przez p.Lisowskiego .Powyższy wniosek został przyjęty 3 głosami „za” .

Pan Braczkowski - § 20 -chodzi o dietę ,za ile posiedzeń komisji

Pan Lisowski - można to zmienić

Komisja Gospodarcza zaproponowała aby ten zapis brzmiał: udział w posiedzeniu komisji macierzystej, do której został powołany.

Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawioną zmianę .

(0,32,35)Ad 4.Uchwała w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 5

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Ewa Derra -pracownik Urzedu.

Dieta radnego w roku 2007 wynosi 91,00zł, konieczne jest podjęcie uchwały w tej sprawie na rok 2008.

W dyskusji głos zabrali radni. Radni zapoznali się z wysokością diet jakie otrzymują radni w gminach „podobnych” do naszej.

W wyniku dyskusji członkowie komisji zaproponowali, aby dieta radnego wynosił 120,00zł i 140,00zł dla przewodniczącego komisji

Powyższa propozycja została przyjęta 2 głosami ”za”, przy 1 głosie wstrzymującym się .

(0,51,56)2.Taryfy dla:

a)zbiorowego odprowadzania ścieków przez Zakład Energetyki Cieplnej

b)zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Energetyki Cieplnej

Materiały dotyczące taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 6 i76 .

a)ZBIOROWE ODPROWADZENIE ŚCIEKÓW

Wyjaśnień w tej sprawie udzielała Pani Teresa Lewandowska oraz Pan Marian Wolański - przedstawiciele ZEC.

(1,55,15)Przedstawicie ZEC wyjaśnili również sprawę opłat za wody opadowe i roztopowe na terenie naszej gminy.

Zakład zaproponował aby stawka za 1 m2 powierzchni /miesięcznie za wody opadowe wynosiła 0,15 zł z określeniem, że opłata ta obejmuje parkingi i drogi utwardzone.

W dyskusji głos zabrali radni uczestniczący w posiedzeniu komisji:

Pytania i uwagi zgłaszane przez radnych były wyjaśniane na bieżąco.

Głosowanie za zaproponowana stawką za opadowe 0,15 - 3 głosy ”za”.

Zakład proponuje następujące stawki za ścieki :

-ścieki komunalne 2,09 zł (netto) wzrost-6,09%

-ścieki dowożone bytowo-komunalne 0,60zł (netto)

-ścieki garbarskie

I grupa od 150- 450 m3/dobę -4,25zł/m3(netto) wzrost 7,05%

II grupa od 451-700 m3/dobę -3,33zł/m3(netto ) wzrost 11%

III grupa od 701 wzwyż m3/dobę -2,51zł/m3(netto) wzrost 6,4 %

Głosowanie komisji przedstawia się następująco:

2 głosy ”za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.

b)ZBIOROWE ZAOPATRZENIE W WODĘ

Wyjaśnień w tej sprawie udzielali Pani Teresa Lewandowska oraz Pan Marian Wolański - przedstawiciele ZEC.

Zakład zaproponował następujące stawki za wodę:

*na terenie miasta : 1,72zł/m3

*na terenie gminy : 2,00zł/m3

W dyskusji głos zabrali radni uczestniczący w posiedzeniu.:

Głosowanie komisji przedstawia się następująco:

2głosy ”za”, 1 wstrzymującym się -Kępice i wodociągi przejęte przez ZEC.

c)ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ PRZEZ ZAKŁAD USŁUG WODNYCH W SŁUPSKU SPÓŁKA Z.O.O. W SŁUPSKU.

Materiały w tej sprawie radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje Materiały załącznik nr 8.

Pan Z-ca Burmistrza poinformował, że na sesji będzie przedstawiciel ZUW.Do dnia dzisiejszego trwają negocjacje z przedstawicielem Zakładu w sprawie wysokości zaproponowanej stawki .

(2,13,44)AD 3.Projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.(materiały z poprzedniego posiedzenia

W posiedzeniu uczestniczyli :

Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

Pani Bożena Gierszewska - Główna Księgowa

Uzupełnień w tym temacie udzielił Pan Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.

Zakład przygotował dodatkowe materiały w tym temacie -załącznik nr 9. Musimy wszyscy zrozumieć, że wywóz śmieci będzie droższy niż recykling przez co będziemy zmuszeni do segregacji śmieci oraz ograniczenia składowania odpadów np. w Danii tylko 10 % śmieci jest składowanych na wysypisku, pozostałe śmieci są wykorzystywane ponownie np. w formie biogazu, kompostu .U nas są również ustawowe zapisy, że rok rocznie odpadów na wysypisku musi być mniej do 70 % . Te działania muszą być bardzo szerokie. Wysypiska ,które nie będą się do tego stosowały będą ponosić ogromne koszty związane z ochroną środowiska. My stosujemy już segregację odpadów: szkoło, plastik. My nogocjujemy z firmą transportowa koszty transportu odpadów oraz koszty odpadów już segregowanych.

Te informacje jakie posiadamy od poprzedniego spotkania obliguję nas do wprowadzenia takich opłat przy śmieciach segregowanych, lub niesegregowanych. Nasze wysypisko w Obłężu może funkcjonować do chwili jego zapełnienia myślimy że 20 lat, im lepiej będziemy prowadzić gospodarkę odpadami tym dłużej będziemy to wysypisko eksploatować, a tym samym koszty wywozu będą niższe.

Wszystkie te przepisy bardzo mocno obciążają każdego użytkownika wysypiska oraz każdego mieszkańca.

Na terenie naszej prowadzimy recykling śmieci ,ostatnio uruchomiliśmy odbiór od mieszkańców sprzętu AGD, aby tego nie wyrzucać do lasu, na wysypisko. Mamy na terenie gminy problem z obiorem makulatury ,jeżeli będą chętni aby mieć piecze nad pojemnikiem na makulaturę na pewno Zakład taki pojemnik ustawi.

Głos w dyskusji brali:

(2,27,09)Pan Bronisław Braczkowski

Pan Stanisław Gajek -odpady segregowane będą tańsze niż nie segregowane ,a wtedy te opłaty ponoszone przez każdego mieszkańca będą niższe .

Firma Kodek daje pojemniki -ale on musi odbierać odpady regularnie od osób które będą miały podpisane umowy, bo w innym wypadku te działania są bardzo drogie. Przy dużym odbiorze możemy negocjować z firmą o obniżeniu kosztów transportu.

Za szkłojakie zbiera Zakład na terenie gminy, Zakład musiał zapłacić 7.500zł.rocznie .

Pan Braczkowski Bronisław

Pan Stanisław Gajek

(2.38,58)Pani Bożena Gierszewska - Główna księgowa - przedstawiła dodatkowe informacje dot. opłaty za mały pojemnik, za duży pojemnik oraz o kosztach jakie w tej opłacie wynosi opłata środowiskowa, która wzrosła 500 krotnie.

Radni w trakcie informacji zgłaszali swe wątpliwości, które były na bieżąco wyjaśniane (2,48,43).

Radni stwierdzili, że decyzja w tej sprawie jest trudna, ale jesteśmy zmuszeni jesteśmy ja podjąć.

Pani Gierszewska - te odpady zaproponowane w projekcie uchwały są najdroższe. Przy przywozie odpadów segregowanych te opłat są niższe. Poprzez segregację nam chodzi o ograniczenie odpadów na wysypisku .

Głos w dyskusji zabrali:

Pan Henryk Palewski

Pan Stanisław Gajek

(2,53,18)Pan Bronisław Braczkowski

Pan Stanisław Gajek

Pan Henryk Palewski

Pan Bronisław Braczkowski

Pani Bożena Gierszewska

Pan Bronisław Braczkowski

Pan Stanisław Gajek -część z tych pieniędzy z tytułu ochrony środowiska wróci do nas z przeznaczeniem na zakup pojemników

Pan Bronisław Braczkowski

Pani Bożena Gierszewska

Pan Braczkowski Bronisław

Pan Henryk Palewski

Pan Przewodnicząca poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Projekt uchwały został przegłosowany - 3 radnych wstrzymało się od głosu.

(3,06,10)c)ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ PRZEZ ZAKŁAD USŁUG WODNYCH W SŁUPSKU SPÓŁKA Z.O.O. W SŁUPSKU.

Pan Z-ca Burmistrza poinformował, że na sesji będzie przedstawiciel ZUW.

Do dnia dzisiejszego trwają negocjacje z przedstawicielem Zakładu w sprawie wysokości zaproponowanej stawki .

(3.06.38)Sprawy bieżące:

- podsumowanie wyjazdu komisji - lustracja wysypisk na terenie miasta i gminy.

Komisja ustaliła, że z posiedzenia wyjazdowego zostanie sporządzony protokół, który zostanie przekazy do Pana Burmistrza.

Na tym posiedzenie zakończono .

Przewodniczący Komisji Rolnictwa

Budownictwa i Ochrony Środowiska

Rady Miejskiej Henryk Palewski

Komisja nagrywana .

Protokołowała

Ewa Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 07-02-2008 08:20
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 07-02-2008
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 07-02-2008 08:21