Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 10/2007 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 29.11.2007 roku


PROTOKÓŁ NR 10/2007

Z POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ

RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 29 listopada 2007

Posiedzeniu przewodniczył:

Pani Mariola Kmieć

przewodnicząca komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pani Janina Kończak- Skarbnik Kępic

Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

Pani Bożena Gierszewska - Główna Księgowa

Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Marian Waloński - Dyrektor ZEC

Pani Teresa Lewandowska -Główna księgowa

Pani Przewodnicząca przedstawiła następujący porządek posiedzenia:

1.Projekt Statut Gminy

2.Taryfy dla:

a)zbiorowego odprowadzania ścieków przez Zakład Energetyki Cieplnej

b)zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Energetyki Cieplnej

c)zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Usług Wodnych w Słupsku Spółka z.o.o. w Słupsku.

3.Projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.(materiały z poprzedniego posiedzenia)

4.Uchwała w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

5.Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

6.Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych .

7.Sprawy bieżące .

Pani przewodnicząca zaproponowała aby punkt 5 i 6 przenieść jako punkt 1

Powyższy wnioskiem został przyjęty 6 głosami „za”.

(0,00,57)Ad 1.Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 2.

Pani Janina Kończak -Skarbnik Kępic przedstawiła projekt uchwały. Po stronie dochodów i wydatków musimy wprowadzić kwotę 1.154zł ,którą otrzymaliśmy z Narodowego Centrum Kultury w Warszawie na działalność chóru przy Szkole Podstawowej w Warcinie .

Druga zmiana dotyczy przeniesień po zmianie dochodów na kwotę 78.911zł po stronie zwiększenia jak i po stronie zmniejszenia - to może robić tylko Rada - Jest to konieczne dla uporządkowania tegorocznego roku.

Może być taka sytuacja, że do wprowadzenia na najbliższej sesji będzie konieczna dotacja dla ZEC - ta zmiana będzie wprowadzona bezpośrednio na sesji.

Dyskusja:

Pan Kluk - zarządzenie Burmistrza nr 98/2008 -chodzi o komisję alkoholowa-zmniejszenie w wynagrodzeniach bezosobowych 8.626zł. z przeznaczeniem na zakup materiałów i wyposażenia oraz zakupu pozostałe.

Pani Skarbnik - w kolejnym zarządzeniu będą przesuwane środki ponownie do tych paragrafów co było poprzednio.

(0,08,12)Pani Halina Jankowska - zakup materiałów -doposażenie świetlic w materiały papiernicze(bloki, kredki bibuly) na świetlice terapeutyczne.

(0,09,33)Pan Kluk - oświata - zarządzeniem burmistrza zostały dokonane zmniejszenia w placówkach oświatowych: np. Barcino wynagrodzenia, Warcino -zakup pomocy naukowych, SP Kepice ,Korzycie ,Przytocko - itp. to daje kwotę 95.000zł która została przyznana dla ZS w Biesowicach i ZS w Barcinie .

(0,10,29)Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza w najbliższym czasie będzie kolejne zarządzenie przesuwające kwotę 21.000zł na trzy placówki „Warcino, Biesowice, Barcino - na wydatki płacowe. W Korzybiu - tam były zarezerwowane środki na okna -nie będzie tego zakupu .Szkoły mają się zamknąć we własnych budżetach, dlatego musiały być dokonane zmiany.

Pan Z-ca szczegółowo omówił te sprawy.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Projekt uchwały został przyjęty 6 głosem „za”.

(0,17,35)Ad 2.Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych .

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 3

Pani Janina Kończak -Skarbnik Kępic ta uchwała to formalność nie zaciągamy kredytu w kwocie 160.000zł ,zdjęliśmy go z budżetu. Kredyt był planowany na dokumentację na cztery miejscowości: Barwino ,Barcino, Obłężę, Osieki.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawiony projekt.

Projekt uchwały został przyjęty 7 głosem „za”.

(0,18,48)AD 3.Projekt Statut Gminy

Projekt statutu otrzymali radni wraz zawiadomieniami na komisje -załącznik nr 4.

Pan Paweł Lisowski - Przewodniczący komisji Statutowej. Odbyły się posiedzenia komisji Gospodarczej i komisji Rolnictwa na których zgłoszono uwagi do projektu statutu .Po zgłoszeniu wszystkich poprawek przez komisji ,projekt statutu ponownie wraca na posiedzenie komisji i przy udziale Pana Burmistrza wypracujemy ostateczne stanowisko w tej sprawie.

(0,20,53)AD 4.Uchwała w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 5

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza. Przedstawił wysokość diet w naszym województwie. Nasza gmina z wysokością duety jest na 7 miejscu od końca.

Dieta radnego wynosi 91,00zł i jest uchwalona tylko na dany rok, dlatego konieczne jest podjecie uchwały w tej sprawie na rok 2008.

Przerwano omawianie tego tematu

Nowa taśma

(0,00,57)AD 2.Taryfy dla:

a)zbiorowego odprowadzania ścieków przez Zakład Energetyki Cieplnej

b)zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Energetyki Cieplnej

Materiały dotyczące taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 6 i 7 .

b)ZBIOROWE ZAOPATRZENIE W WODĘ

Wyjaśnień w tej sprawie udzielali: Pani Teresa Lewandowska oraz Pan Marian Wolański - przedstawiciele ZEC.

Zakład zajmuje się eksploatacją wodociągu w Kępicach i wodociągów na wsi :Osieki, Kotłowo,Przyjezierze ,Przytocko.

Przy kalkulacji zakład zastosował subsydiowanie ceny.

Zakład zaproponował następujące stawki za wodę:

*na terenie miasta : 1,72zł/m3

*na terenie gminy : 2,00zł/m3

W dyskusji głos zabrali radni uczestniczący w posiedzeniu:

Głosowanie komisji przedstawia się następująco:

Zaproponowane stawki dla wodociągu w - Kępicach i wodociągów wiejskie prowadzonych przez ZEC komisja przyjęła 6 glosami „za”, przy 1 glosie wstrzymującej się .

(0,11,23)a)ZBIOROWE ODPROWADZENIE ŚCIEKÓW

Wyjaśnień w tej sprawie udzielali: Pani Teresa Lewandowska oraz Pan Marian Wolański - przedstawiciele ZEC.

Zakład proponuje następujące stawki za ścieki :

-ścieki komunalne 2,09 zł (netto) wzrost-6,09%

-ścieki dowożone bytowo-komunalne 0,60zł (netto)

-ścieki garbarskie

I grupa od 150- 450 m3/dobę -4,25zł/m3(netto) wzrost 7,05%

II grupa od 451-700 m3/dobę -3,33zł/m3(netto ) wzrost 11%

III grupa od 701 wzwyż m3/dobę -2,51zł/m3(netto) wzrost 6,4 %

Dyskusja:

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Marian Wolański

Pani Teresa Lewandowska

Głosowanie komisji przedstawia się następująco:

5 głosy ”za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.

(0,21,43)Przedstawicie ZEC wyjaśnili również sprawę opłat za wody opadowe i roztopowe na terenie naszej gminy.

Zakład zaproponował aby stawka za 1 m2 powierzchni /miesięcznie za wody opadowe wynosiła 0,15 zł z określeniem, że opłata ta obejmuje parkingi i drogi utwardzone.

W dyskusji głos zabrali radni uczestniczący w posiedzeniu komisji:

Pytania i uwagi zgłaszane przez radnych były wyjaśniane na bieżąco.

Głosowanie za zaproponowana stawką za wody opadowe 0,15 przedstawia się następująco: 5 głosów ”za” przy 1 wstrzymującym się.

(0,28,50)c)ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ PRZEZ ZAKŁAD USŁUG WODNYCH W SŁUPSKU SPÓŁKA Z.O.O. W SŁUPSKU.

Materiały w tej sprawie radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje Materiały załącznik nr 8.

Pan Z-ca Burmistrza poinformował, że na sesji będzie przedstawiciel ZUW. Do dnia dzisiejszego trwają negocjacje z przedstawicielem Zakładu w sprawie wysokości zaproponowanej stawki .

PRZERWA

(0,42,57)AD 3.Projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.(materiały z poprzedniego posiedzenia

W posiedzeniu uczestniczyli:

Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

Pani Bożena Gierszewska - Główna Księgowa

Uzupełnień w tym temacie udzielił Pan Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.

Zakład przygotował dodatkowe materiały w tym temacie -załącznik nr 9. Musimy wszyscy zrozumieć, że wywóz śmieci będzie droższy niż recykling przez co będziemy zmuszeni do segregacji śmieci oraz ograniczenia składowania odpadów np. w Danii tylko 10 % śmieci jest składowanych na wysypisku, pozostałe śmieci są wykorzystywane ponownie np. w formie biogazu, kompostu .U nas są również ustawowe zapisy, że rok rocznie odpadów na wysypisku musi być mniej do 50 % w roku 2020. Te działania muszą być bardzo szerokie. Wysypiska ,które nie będą się do tego stosowały będą ponosić ogromne koszty związane z ochroną środowiska. My stosujemy już segregację odpadów: szkoło, plastik. My nogocjujemy z firmą transportowa koszty transportu odpadów..

Te informacje jakie posiadamy od poprzedniego spotkania obliguję nas do wprowadzenia takich opłat przy śmieciach segregowanych, lub niesegregowanych. Nasze wysypisko w Obłężu może funkcjonować do chwili jego zapełnienia myślimy że 20 lat, im lepiej będziemy prowadzić gospodarkę odpadami tym dłużej będziemy to wysypisko eksploatować, a tym samym koszty wywozu będą niższe.

Wszystkie te przepisy bardzo mocno obciążają każdego użytkownika wysypiska oraz każdego mieszkańca.

Nasz zakład umożliwia mieszkańcom segregacje odpadów poprzez ustawienie pojemników na szkło i na pety. Koszty odbioru szkła ponosi Zakład- rocznie około 7.500,00zł. Ostatnio uruchomiliśmy odbiór od mieszkańców sprzętu AGD, aby tego nie wyrzucać do lasu, na wysypisko. Mamy na terenie gminy problem z obiorem makulatury, jeżeli będą chętni aby mieć piecze nad pojemnikiem na makulaturę na pewno Zakład taki pojemnik ustawi.

Wszystkie prace jakie zostały wykonane na wysypisku(waga, pirometry, monitoring) muszą w ciągu 5 lata się spłacić. (0,56,28)

Głos w dyskusji :

Pan Jerzy Augustowski

(0,58,05)Pani Bożena Gierszewska - Główna księgowa - przedstawiła dodatkowe informacje dot. opłaty za mały pojemnik, za duży pojemnik oraz o kosztach jakie w tej opłacie wynosi opłata środowiskowa.(1,05,46)

Głos w dyskusji zabrali:

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Stanisław Gajek

Pan Zdzisław Maciaszek

Pani Mariola Kmieć

Pan Zdzisław Maciaszek

Głosowanie za zaproponowanymi stawkami przedstawia się następująco:

2 głosy ”za” przy 4 wstrzymujących się.

(1,18,43)ciag dalszy AD 4.

Uchwała w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

Pan Jerzy Augustowski - zaproponował dietę w wysokości 120,00zł.

Pani Mariola Kmieć - komisja rolnictwa -zaproponowała dietę dla radnego 120,00,dla przewodniczącego komisji 140,00zł .Pan Augustowski potwierdził swoją propozycję.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie propozycje zgłoszoną przez p. radnego Augustowskiego - 5 głosów „za”, przy 1wstrzymującym się.

Ad 7.Sprawy bieżące:

Pan Eugeniusz Kluk - poprosił p. Burmistrza o informację dotycząca sprawy która na sesji zgłaszał mieszkaniec Osowa p.Mazuś. Pan radny umówił się z p. Burmistrzem na poniedziałek ,aby porozmawiać w tej sprawie .

Na tym protokół zakończono.

Posiedzenie Komisji nagrywane jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Przewodniczący Komisji

Infrastruktury Społecznej Mariola Kmieć

Protokołowała:

Ewa Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 07-02-2008 09:40
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 07-02-2008
Ostatnia aktualizacja: - 07-02-2008 09:40