System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
PROTOKÓŁ NR 10/2007 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 29.11.2007 roku
PROTOKÓŁ NR 10/2007
Z POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ
RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH
Z DNIA 29 listopada 2007
Posiedzeniu przewodniczył:
Pani Mariola Kmieć
przewodnicząca komisji
Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1
W posiedzeniu udział wzięli:
Pani Janina Kończak- Skarbnik Kępic
Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach
Pani Bożena Gierszewska - Główna Księgowa
Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza Kępic
Pan Marian Waloński - Dyrektor ZEC
Pani Teresa Lewandowska -Główna księgowa
Pani Przewodnicząca przedstawiła następujący porządek posiedzenia:
1.Projekt Statut Gminy
2.Taryfy dla:
a)zbiorowego odprowadzania ścieków przez Zakład Energetyki Cieplnej
b)zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Energetyki Cieplnej
c)zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Usług Wodnych w Słupsku Spółka z.o.o. w Słupsku.
3.Projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.(materiały z poprzedniego posiedzenia)
4.Uchwała w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.
5.Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.
6.Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych .
7.Sprawy bieżące .
Pani przewodnicząca zaproponowała aby punkt 5 i 6 przenieść jako punkt 1
Powyższy wnioskiem został przyjęty 6 głosami „za”.
(0,00,57)Ad 1.Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.
Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 2.
Pani Janina Kończak -Skarbnik Kępic przedstawiła projekt uchwały. Po stronie dochodów i wydatków musimy wprowadzić kwotę 1.154zł ,którą otrzymaliśmy z Narodowego Centrum Kultury w Warszawie na działalność chóru przy Szkole Podstawowej w Warcinie .
Druga zmiana dotyczy przeniesień po zmianie dochodów na kwotę 78.911zł po stronie zwiększenia jak i po stronie zmniejszenia - to może robić tylko Rada - Jest to konieczne dla uporządkowania tegorocznego roku.
Może być taka sytuacja, że do wprowadzenia na najbliższej sesji będzie konieczna dotacja dla ZEC - ta zmiana będzie wprowadzona bezpośrednio na sesji.
Dyskusja:
Pan Kluk - zarządzenie Burmistrza nr 98/2008 -chodzi o komisję alkoholowa-zmniejszenie w wynagrodzeniach bezosobowych 8.626zł. z przeznaczeniem na zakup materiałów i wyposażenia oraz zakupu pozostałe.
Pani Skarbnik - w kolejnym zarządzeniu będą przesuwane środki ponownie do tych paragrafów co było poprzednio.
(0,08,12)Pani Halina Jankowska - zakup materiałów -doposażenie świetlic w materiały papiernicze(bloki, kredki bibuly) na świetlice terapeutyczne.
(0,09,33)Pan Kluk - oświata - zarządzeniem burmistrza zostały dokonane zmniejszenia w placówkach oświatowych: np. Barcino wynagrodzenia, Warcino -zakup pomocy naukowych, SP Kepice ,Korzycie ,Przytocko - itp. to daje kwotę 95.000zł która została przyznana dla ZS w Biesowicach i ZS w Barcinie .
(0,10,29)Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza w najbliższym czasie będzie kolejne zarządzenie przesuwające kwotę 21.000zł na trzy placówki „Warcino, Biesowice, Barcino - na wydatki płacowe. W Korzybiu - tam były zarezerwowane środki na okna -nie będzie tego zakupu .Szkoły mają się zamknąć we własnych budżetach, dlatego musiały być dokonane zmiany.
Pan Z-ca szczegółowo omówił te sprawy.
Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
Projekt uchwały został przyjęty 6 głosem „za”.
(0,17,35)Ad 2.Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XI/59/2007 w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych .
Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 3
Pani Janina Kończak -Skarbnik Kępic ta uchwała to formalność nie zaciągamy kredytu w kwocie 160.000zł ,zdjęliśmy go z budżetu. Kredyt był planowany na dokumentację na cztery miejscowości: Barwino ,Barcino, Obłężę, Osieki.
Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedstawiony projekt.
Projekt uchwały został przyjęty 7 głosem „za”.
(0,18,48)AD 3.Projekt Statut Gminy
Projekt statutu otrzymali radni wraz zawiadomieniami na komisje -załącznik nr 4.
Pan Paweł Lisowski - Przewodniczący komisji Statutowej. Odbyły się posiedzenia komisji Gospodarczej i komisji Rolnictwa na których zgłoszono uwagi do projektu statutu .Po zgłoszeniu wszystkich poprawek przez komisji ,projekt statutu ponownie wraca na posiedzenie komisji i przy udziale Pana Burmistrza wypracujemy ostateczne stanowisko w tej sprawie.
(0,20,53)AD 4.Uchwała w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.
Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 5
Wyjaśnień w tej sprawie udzielił pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza. Przedstawił wysokość diet w naszym województwie. Nasza gmina z wysokością duety jest na 7 miejscu od końca.
Dieta radnego wynosi 91,00zł i jest uchwalona tylko na dany rok, dlatego konieczne jest podjecie uchwały w tej sprawie na rok 2008.
Przerwano omawianie tego tematu
Nowa taśma
(0,00,57)AD 2.Taryfy dla:
a)zbiorowego odprowadzania ścieków przez Zakład Energetyki Cieplnej
b)zbiorowego zaopatrzenia w wodę przez Zakład Energetyki Cieplnej
Materiały dotyczące taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.-załącznik nr 6 i 7 .
b)ZBIOROWE ZAOPATRZENIE W WODĘ
Wyjaśnień w tej sprawie udzielali: Pani Teresa Lewandowska oraz Pan Marian Wolański - przedstawiciele ZEC.
Zakład zajmuje się eksploatacją wodociągu w Kępicach i wodociągów na wsi :Osieki, Kotłowo,Przyjezierze ,Przytocko.
Przy kalkulacji zakład zastosował subsydiowanie ceny.
Zakład zaproponował następujące stawki za wodę:
*na terenie miasta : 1,72zł/m3
*na terenie gminy : 2,00zł/m3
W dyskusji głos zabrali radni uczestniczący w posiedzeniu:
Głosowanie komisji przedstawia się następująco:
Zaproponowane stawki dla wodociągu w - Kępicach i wodociągów wiejskie prowadzonych przez ZEC komisja przyjęła 6 glosami „za”, przy 1 glosie wstrzymującej się .
(0,11,23)a)ZBIOROWE ODPROWADZENIE ŚCIEKÓW
Wyjaśnień w tej sprawie udzielali: Pani Teresa Lewandowska oraz Pan Marian Wolański - przedstawiciele ZEC.
Zakład proponuje następujące stawki za ścieki :
-ścieki komunalne 2,09 zł (netto) wzrost-6,09%
-ścieki dowożone bytowo-komunalne 0,60zł (netto)
-ścieki garbarskie
I grupa od 150- 450 m3/dobę -4,25zł/m3(netto) wzrost 7,05%
II grupa od 451-700 m3/dobę -3,33zł/m3(netto ) wzrost 11%
III grupa od 701 wzwyż m3/dobę -2,51zł/m3(netto) wzrost 6,4 %
Dyskusja:
Pan Eugeniusz Kluk
Pan Marian Wolański
Pani Teresa Lewandowska
Głosowanie komisji przedstawia się następująco:
5 głosy ”za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.
(0,21,43)Przedstawicie ZEC wyjaśnili również sprawę opłat za wody opadowe i roztopowe na terenie naszej gminy.
Zakład zaproponował aby stawka za 1 m2 powierzchni /miesięcznie za wody opadowe wynosiła 0,15 zł z określeniem, że opłata ta obejmuje parkingi i drogi utwardzone.
W dyskusji głos zabrali radni uczestniczący w posiedzeniu komisji:
Pytania i uwagi zgłaszane przez radnych były wyjaśniane na bieżąco.
Głosowanie za zaproponowana stawką za wody opadowe 0,15 przedstawia się następująco: 5 głosów ”za” przy 1 wstrzymującym się.
(0,28,50)c)ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ PRZEZ ZAKŁAD USŁUG WODNYCH W SŁUPSKU SPÓŁKA Z.O.O. W SŁUPSKU.
Materiały w tej sprawie radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje Materiały załącznik nr 8.
Pan Z-ca Burmistrza poinformował, że na sesji będzie przedstawiciel ZUW. Do dnia dzisiejszego trwają negocjacje z przedstawicielem Zakładu w sprawie wysokości zaproponowanej stawki .
PRZERWA
(0,42,57)AD 3.Projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów na wysypisku komunalnym w Obłężu w roku 2008.(materiały z poprzedniego posiedzenia
W posiedzeniu uczestniczyli:
Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach
Pani Bożena Gierszewska - Główna Księgowa
Uzupełnień w tym temacie udzielił Pan Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
Zakład przygotował dodatkowe materiały w tym temacie -załącznik nr 9. Musimy wszyscy zrozumieć, że wywóz śmieci będzie droższy niż recykling przez co będziemy zmuszeni do segregacji śmieci oraz ograniczenia składowania odpadów np. w Danii tylko 10 % śmieci jest składowanych na wysypisku, pozostałe śmieci są wykorzystywane ponownie np. w formie biogazu, kompostu .U nas są również ustawowe zapisy, że rok rocznie odpadów na wysypisku musi być mniej do 50 % w roku 2020. Te działania muszą być bardzo szerokie. Wysypiska ,które nie będą się do tego stosowały będą ponosić ogromne koszty związane z ochroną środowiska. My stosujemy już segregację odpadów: szkoło, plastik. My nogocjujemy z firmą transportowa koszty transportu odpadów..
Te informacje jakie posiadamy od poprzedniego spotkania obliguję nas do wprowadzenia takich opłat przy śmieciach segregowanych, lub niesegregowanych. Nasze wysypisko w Obłężu może funkcjonować do chwili jego zapełnienia myślimy że 20 lat, im lepiej będziemy prowadzić gospodarkę odpadami tym dłużej będziemy to wysypisko eksploatować, a tym samym koszty wywozu będą niższe.
Wszystkie te przepisy bardzo mocno obciążają każdego użytkownika wysypiska oraz każdego mieszkańca.
Nasz zakład umożliwia mieszkańcom segregacje odpadów poprzez ustawienie pojemników na szkło i na pety. Koszty odbioru szkła ponosi Zakład- rocznie około 7.500,00zł. Ostatnio uruchomiliśmy odbiór od mieszkańców sprzętu AGD, aby tego nie wyrzucać do lasu, na wysypisko. Mamy na terenie gminy problem z obiorem makulatury, jeżeli będą chętni aby mieć piecze nad pojemnikiem na makulaturę na pewno Zakład taki pojemnik ustawi.
Wszystkie prace jakie zostały wykonane na wysypisku(waga, pirometry, monitoring) muszą w ciągu 5 lata się spłacić. (0,56,28)
Głos w dyskusji :
Pan Jerzy Augustowski
(0,58,05)Pani Bożena Gierszewska - Główna księgowa - przedstawiła dodatkowe informacje dot. opłaty za mały pojemnik, za duży pojemnik oraz o kosztach jakie w tej opłacie wynosi opłata środowiskowa.(1,05,46)
Głos w dyskusji zabrali:
Pan Eugeniusz Kluk
Pan Stanisław Gajek
Pan Zdzisław Maciaszek
Pani Mariola Kmieć
Pan Zdzisław Maciaszek
Głosowanie za zaproponowanymi stawkami przedstawia się następująco:
2 głosy ”za” przy 4 wstrzymujących się.
(1,18,43)ciag dalszy AD 4.
Uchwała w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.
Pan Jerzy Augustowski - zaproponował dietę w wysokości 120,00zł.
Pani Mariola Kmieć - komisja rolnictwa -zaproponowała dietę dla radnego 120,00,dla przewodniczącego komisji 140,00zł .Pan Augustowski potwierdził swoją propozycję.
Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie propozycje zgłoszoną przez p. radnego Augustowskiego - 5 głosów „za”, przy 1wstrzymującym się.
Ad 7.Sprawy bieżące:
Pan Eugeniusz Kluk - poprosił p. Burmistrza o informację dotycząca sprawy która na sesji zgłaszał mieszkaniec Osowa p.Mazuś. Pan radny umówił się z p. Burmistrzem na poniedziałek ,aby porozmawiać w tej sprawie .
Na tym protokół zakończono.
Posiedzenie Komisji nagrywane jest na płycie CD
która stanowi załącznik do niższego protokołu.
Przewodniczący Komisji
Infrastruktury Społecznej Mariola Kmieć
Protokołowała:
Ewa Derra
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 07-02-2008 09:40 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Ewa Derra | 07-02-2008 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 07-02-2008 09:40 |