Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr XIX/2008 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 28 lutego 2008

Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 13 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1

 

W sesji uczestniczyli:

 

Pan Marek Piotr Mazur        – Burmistrz Kępic

Pan Zdzisław Maciaszek      - Z-ca Burmistrza  Kępic

Pani Janina Kończak        – Skarbnik Kępic

 

Panie i Panów dyrektorów jednostek i zakładów budżetowych z terenu naszej gminy – załącznik nr 2,

 

Panie i Panów sołtysów z terenu naszej gminy: sołectwa Podgóry, Mzdowo, Darnowo, Pustowo,Płocko, Biesowice, Żelice,Barcino,Warcino– załącznik nr 3

 

Młodzież Technikum Leśnego w Warcinie  

 

Ad 1 a i b.

 

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

 

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał

 

(0.01.47)c) przyjęcie porządku obrad.

 

Proponuję następujący porządek dzisiejszego posiedzenia:

 

Porządek posiedzenia :

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d)przyjęcie protokołu z sesji .

2.Interpelacje i zapytania radnych.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zapytania i wnioski sołtysów.

4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym

6.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk.

7.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008

8. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie utworzenia Młodzieżowej Rady Gminy .

9. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie konkursu „Piękna wieś” w roku 2008

10. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XLII/265/2005 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 28 listopada 2005 w sprawie ustalenia wysokości stawki opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowaną podziałem nieruchomości lub budową urządzeń infrastruktury technicznej

11. Głosowanie nad projektem uchwały sprawie zmian do uchwały nr XVII/110/2007 z dnia 27.12.2007 w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania.

12. Głosowanie nad projektem t uchwały w sprawie zmian w załączniku nr 1 do uchwały nr XVII/111/2007 z dnia 27 grudnia 2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na 2008 rok.

13. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013”

14. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do aktualizacji „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i gminy Kępice na lata 2000-2015.

15. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2008

16.Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XIII/74/2007 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 13.09.2007 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice  do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER+” z Gminami Miastko i Trzebielino”.

17. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice w charakterze partnera do Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi.

18. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

19.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

 

Uwagi do porządku obrad wniósł Pan Burmistrz:

W związku z prowadzonymi pracami nad utworzeniem Banku Żywności ,który został zarejestrowany w KRS ,a którego Gmina stała się członkiem ,proszę  w punkcie 19 a)  wprowadzić projekt uchwały  dot. składki na rzecz tego banku .Poprzednia uchwała dotyczyła poprzedniego roku.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie zmianę w porządku obrad zaproponowaną przez p. Burmistrza.

Powyższa zmiana została przyjęta 12 głosami „za przy 1 głosie wstrzymującym.

Projekt uchwały został wprowadzony jako punkt 19a).

 

W dalszej kolejności Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie całość porządku obrad.

Porządek został przyjęty 12 głosami „za przy 1 głosie wstrzymującym.

 

d/przyjęcie protokołów z sesji

 

Pan Przewodniczący poinformował, że protokoły z sesji z dnia 27.12.2007(sesja zwyczajna) i 14.01.2008(sesja nadzwyczajna) były wyłożone do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.

 

Protokoły z sesji z dnia 27.12.2007 i 14.01.2008 zostały przyjęte 13 głosami „za”.

 

(0.08.08)Ad 2.Interpelacje i zapytania radnych.

 

Interpelacje pod adresem Burmistrza Kępic zgłosili:

 

Pan Paweł Lisowski – dot. szalet miejskich w Kępicach, mieszkańcy oczekują, że te szalety powstaną .W poprzedniej kadencji ten pomysł był, jednak ze względu na brak pozytywnej opinii co do lokalizacji ze strony mieszkańców decyzja ta została zaprzepaszczona. Czy w tej kadencji Pan Burmistrz chce powrócić do tego tematu.

(0,08,41)Pani Mariola Kmieć- prośbę ze strony p. Wilhelma z Korzybia-trenera  drużyny piłkarskiej o pomoc finansową dla sportowców z terenu gminy, którzy jadą na turniej ogólnopolski piłki nożnej do Palenicy. Proszą o pokrycie kosztów związanych w transportem.

(0.09.49)Pan Zenon Słomki: prosił o odpowiedź w następujących sprawach:

1) barszcz sosnowskiego –jest to chwast na terenie gminy, który musi być zwalczany tylko chemicznie, to są określone koszty, dlatego uważam, że jako Gmina coś w tej sprawie powinniśmy zrobić.

2)w Korzybiu jest wyremontowana droga wojewódzka, ale powstał kolejny problem brak znaku stop na dawnym przejeździe kolejowym co powoduje, że kierowcy jeżdżą przez Korzybie bardzo szybko. Od pewnego czasu brakuje tam również kontroli ze strony Policji.

3)sprawa wywozu śmieci w Korzybiu –powstaje pewne nieporozumienie pomiędzy firmą wywożącą śmieci „Kodek”, a mieszkańcami. W tej chwili trzeba dzwonić do firmy KODEK i zgłosić potrzebę wywozu śmieci, wcześniej  samochód jeździli, zbierał wystawione kosze. W tej chwili każdy właściciel musi być w domu gdyż trzeba zapłacić za wywóz i jest tu problem. Ten problem zgłaszają osoby, które pracują.

4)ponowna interpelacja w sprawie lamy przy ulic Sławieńskiej w Korzybiu- tam ta lampa jest bardzo potrzebna.

(0.12,31)Pani Ilona Janczewska :

sprawa skierowana do ZEC-u dot. przepompowni w Biesowiach koło trafostacji przy dawnym ośrodku zdrowia. ZEC prowadził tam prace ziemne ,droga ta była pokryta płytami jumbo. Obecnie płyty jumbo są „rozjechane”, nie jest możliwością przejechanie tam samochodem. Myślałam, że ZEC to uporządkuje jednak do dzisiaj nic nie jest zrobione .–sprawdzałam.

Druga sprawa to pilna potrzeba zabezpieczania nowej remizy –centrum ratownictwa gdyż tam popołudniami biegają dzieci. Uważam, że trzeba ten obiekt zabezpieczyć. Jest to zgłoszenie mieszkańców.

(0,13.30)Pan Waldemar Tylski - :

1)ponawiam interpelację, ile Gmina zebrała podatku za tartak w Obłężu(tam została przekwalifikowane grunty).W tej chwili ten obiekt został wystawiony do sprzedaży. Czy Gmina zyskała, czy Obłęże straciło? .

2)droga w kierunku Lipnika – jest to droga polna, tam nie idzie przejechać samochodem, ciągnikiem z napędem. Może trzeba w porozumieniu z Nadleśnictwem naprawić tę drogę.

3) boisko w Barcinie  -co dalej z szatnią, z boiskiem, z bramkami. Zaczyna się sezon i dalej nic w tym kierunku się nie  robi.

4)podatek od gruntów pozostałych –czy jest możliwość wydzielenia budynków gospodarczych stojących na gruntach pozostałych, a następnie te grunty pozostałe będą liczone jako grunt rolny. Ja bym chciał wiedzieć czy jest taka możliwość.

(0,16,31) Pani Maria Zegadło -  

1)sprawa drogi na Lipnik – już kilkakrotnie prosiłam o naprawę drogi na Lipnik ,mieszkańcy korzystają z tej drogi przy transporcie opału.

2)była obiecana utwardzarka – przy przystanku w Obłężu. Przy tej pogodzie robią się tam ogromne dziury. Utwardzanie nawiezionym tłuczniem nie zdaje egzaminu –dziury są nadal. Skarżą się na tę drogę również kierowcy autobusów.

3)zakręt przy blokach w Obłężu –tam jest okropna kałuża ,która praktycznie przy tej pogodzie nie ginie. Osoba która chce przejść w tym miejscu na drugą stronę drogi nie może przejść –tam może dojść do wypadku. Bardzo proszą coś z tym zrobić.

(0.18,47)Pan Henryk Palewski – mam prośbę, aby zająć się przepisami prawnymi dot. działek w obrębie wsi gdyż jest taki przepis: Agencja przekazała działki budowlane na rzecz gminy i przez 10 lata tych działek nie można sprzedać. Może trzeba ten temat poruszyć przez naszych posłów.

(0.19,34)Pani Marzanna Hylarecka – ponawiam, co dalej z zadaszeniem na stacji w Przytocku .

(0,19,50)Pan Bronisław Braczkowski – na komisjach i na spotkaniach sygnalizowałem sprawę działek budowlanych w Korzybiu - jest taka potrzeba. Nadal nie wiemy co z tym terenem pokolonijnym, czy będziemy coś z tym robić. Moim zdaniem jest sporo terenów, które nadają się do zabudowy- zagospodarowania .Agencja WRSP przysyłając zawiadomienia o możliwości nabycia terenu to zawsze jest taka klauzula – brak planu zagospodarowania przestrzennego na terenie Korzybia. Jeżeli to jest prawdą i główna przeszkodą to czy nie należałoby przystąpić do realizacji planu bo sprzedaż na pewno dawałaby Gminie dochody.

 

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z przyjętym porządkiem obrad w punkcie 18.

 

(0,21.20)Ad 3.Zapytania i wnioski sołtysów

 

Pytania zgłosili:

Pani Beata Gładysz –sołtys sołectwa Darnowo

1)droga w Ciecholubiu -zgłaszam skargę na firmę, która wywozi gruz z rozbieranych budynków. Wywożąc gruz  na luku drogi przy dawnym kościółku jest nawieziony gruz, błoto, może tam dojść do wypadku .

2)gałęzie które leżą na drodze w kierunku Darnowa –sprawa zgłaszana już wielokrotnie od roku.

3)przystanek na dole za torami w Ciecholubiu  -proszę o wymianę na metalowy, może nie zostanie zniszczony.    

4)droga od Ciecholubia w stronę Dretynia –prosiłabym o załatanie dziur ,a także na odcinku  w kierunku Węgrzyna.

5) tablice informujące o nazwie miejscowości: Ciecholub, Wegorzyno, Darnowo zostały skradzione. Zgłaszałam to już na policję, ale sprawa ucichła.

 

(0,23,09)pan Leszek Michlewicz- sołtys sołectwa Warcino

1)pod koniec 2006 r została podjęta uchwała w sprawie budowy farm wiatrowych ,czy w tej sprawie są podjęte jakieś działania ,czy jest inwestor ,który chciałby budować na naszym terenie,

2)czy są robione projekty na oświetlenia dróg ,chodzi o drogę Warcino – Łużki ,jest to jedna miejscowość  w gminie gdzie nie ma oświetlenia ,

3)działki budowlane na terenie Warcina – wiem, że są tereny przeznaczone pod działki budowlane w Warcinie .Dokonany miał być podział geodezyjny terenu, czy coś jest robione w tym zakresie,

4)dot. śmieci – jest uchwała Rady Miejskiej w tym temacie, tylko nic w tym kierunku nie idzie ,śmieci znajdują się w lasach ,rowach. Gmina wyszła naprzeciw mieszkańcom ustawiając pojemniki na plastik i szkło tylko ,że w tych kosztach jest wszystko: śmieci z gospodarstw domowych.

Ja jako radny byłem za tym aby każdy mieszkaniec za śmieci płacił, bo im więcej będziemy wyręczać mieszkańców ustawiając pojemniki tym nikt nie będzie poczuwał się do obowiązku płacenia za śmieci. Może trzeba będzie rozważyć przeprowadzenie referendum.

 

(0,26,36)Pani Aneta Butkiewicz –sołtys sołectwa Płocko -po raz kolejny dostaliśmy informację o nieprzydatności naszej wody do picia dla niemowląt ,pozostali mieszkańcy mogą ją pić.

Jak wynika z rozmów z mieszkańcami woda nie tylko jest niezdatna do spożycia ,ale również do mycia się ,ponieważ mieszkańcy którzy mają bieżącą ciepła wodę dostają wysypki, występuje u nich swędzenie skóry. Bardzo proszę o przedstawienie mam szczegółowych badań jakie przeprowadza sanepid ,czy związki znajdując się w tej wodzie mają wpływ na naszą skórę. Może jest możliwość podłączenia Płocka do wodociągu w Przytocku lub Pustowie bo ta woda faktycznie nie nadaje się ani do picia ,ani do mycia.

 

(0.28,23)Pan Bronisław Braczkowski- sołtys sołectwa Korzybie –pytanie kieruję do Pana Dyrektora ZGKiM – chodzi o aktualnie rozbierany barak na terenie pokolonijnym .Strażacy zajęli się tą sprawą, ale na dzień dzisiejszy wygląda to nieciekawie .Jak daleko jest z zakończeniem- uprzątnięciem tego zwałowiska.

  

(0,29,20)AD 4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

 

Odpowiedzi na pytania sołtysów udzielił Marek Piotr Mazur – Burmistrz Kępic

1)błoto na drodze w Ciecholubiu – realizujemy uprzątniecie tego gruzowiska w Ciecholubiu ,które było zakładane w ramach rozbiórki .Uruchomiła działalność firma o której mówiłem w zeszłym roku ,ale przy tej aurze – padające deszcze i rozmoknięcie gleby nie ma możliwości aby wyjeżdżając z pola nie nawieźć ziemi ,piachu na asfalt .Ta firma jest zobowiązana do posprzątania ,ale jest to trudne .Dzisiaj ten teren zostanie uprzątnięty i zniknie kłopot.

W Biesowicach rozbierana będzie stara oczyszczalnia ze starymi zbiornikami. W tej chwili rozbierany, porządkowany jest teren wyrobiska w Kruszce -,kruszarka pracuje. Na koniec dnia droga ta powinna być uprzątnięta .

2)sprawa gałęzi –odpowiedź p. Dyrektor ZEC 

3)przystanek – o tym rozmawialiśmy ,jak będą możliwości zakupu to stanie tam taki przystanek jaki mamy w innych miejscach ,a na ten byli chętni do przejęcia. Sprawę uruchomimy w dość szybkim czasie .

4)naprawę dróg zgłosimy do powiatu. Wiem, że i tak nakłady na drogi są większe niż w poprzednim okresie .Tegoroczna zima jest dużo gorsza jeżeli chodzi o utrzymanie dróg. Poinformuje również o tablicach nazw miejscowości bo to jest droga powiatowa i jest to w zakresie Zarządu Dróg Powiatowych. Na pewno tablice z nazwą miejscowości kradną złomiarze  - jest to bardzo niebezpieczne  dla użytkowników dróg.

5)(0,34.01)sprawa wiatraków- podjęliśmy uchwałę o wyrażeniu woli na budowę na naszym terenie wiatraków. W między czasie spotkań z potencjalnymi inwestorami było kilka .Nie jest tak, że one od razu skutkują :jest badanie rynku ,są prowadzone rozmowy w różnym obszarze .My jesteśmy w dobrym położeniu po mamy punkt do wprowadzenia tej energii GBZ .Zainteresowanie  inwestorów jest na różnym poziomie ,były rozmowy z użytkownikami gruntów  w okolicach Barcina.

Kolejnym etapem byłyby uzgodnienia z użytkownikami i wystąpienie do Rady o zmianę planu zagospodarowania w tym zakresie .Podjęta uchwała otwiera nam drogę do dalszych działań i na to się powołujemy mówiąc, że większość naszych mieszkańców jest za rozwojem energetyki odnawialnej. Mieliśmy tutaj   portugalczyków ,hiszpanów ,japończyków, polskie podmioty, które się tym interesują .Postępowanie jest pracochłonne bo i inwestycja ogromna. Wartość jednego wiatraka sięga 1-2 mln zł.

6)(0,36,30)projekty na oświetlenie dróg systematycznie powstają. Na dzień dzisiejszy nie wiem na jakim etapie jest projekt na Łużki, ale poinformuję. Wiem, że był wniosek o doświetlenie tych nowych działek budowlanych. Jest wykonywane obecnie oświetlenie przy ulicy Składowej, projekt był 2001 zrobiony. Uzupełniamy o 5-6 opraw oświetlenie –Zakład Energetyczny zrobi to w ramach eksploatacji. Zakład Energetyczny zadeklarował wykonanie oświetlenia ulicy 11 Listopada, my będziemy partnerem przy najprostszych pracach,

7(0,37,59)-działki budowlane -po uzgodnieniach z pracownikami nasililiśmy prace przygotowawcze do przygotowania i sprzedaży działek budowlanych we wszystkich możliwych miejscach ,również za świetlicą w Korzybiu.

Jest nasilone działanie w obszarze Korzybia i Warcina aby uruchomić sprzedaż działek budowlanych.

8)(0,49,29)śmieci- jest wielki problem. Ustawienie koszy uważam za prawidłowe, natomiast brak kultury korzystania z tych koszy powoduje, że w tych koszach znajduje się wszystko. Nic nie dzieje się za darmo ,przecież to Zakład Gospodarki musi to wywieść na wysypisko i zwiększa swoje koszty nie przeznaczając środków na inny cel. Ustawienie tych koszy miało obniżyć ilość odpadów w każdym gospodarstwie. W tej chwili jest powołany zespół kontrolny w którym uczestniczy policjant z egzekwowaniem: dokumentu wywozu śmieci, odprowadzaniem ścieków, szczepienia psa.

Opłata ryczałtowa powoduje, że nikt nie będzie chciał segregować śmieci ,a z drugiej strony kłopot z egzekucja tych kwot. Jest temat do ciągłej dyskusji.

9)(0, 44,35)zła woda w Płocku –znamy temat i próbujemy rozwiązać temat wcześniej pomimo planów budowy. W tym roku jest wpisany w program wodno-ściekowy i będziemy składali wniosek na obszar do Przytocka, cały odcinek między Kępicami a Barcinem .Te miejscowości leżą w ramach aglomeracji Kępice  i mogą wejść do Regionalnego Programu Gospodarczego ,ale jest to też  teren do zgłoszenia w ramach obszarów wiejskich i tam też jest możliwość realizowania innych zadań. Chcielibyśmy wystartować w dwóch programach .

Co do jakości badań – będą się widział z dyrektorem Sanepidu i zapytam, czy ta woda ma wpływ na problemy skórne.

 

9)(0,47,09)Pan Stanisław Gajek – Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej – sprawa rozbiórki baraku w Korzybiu. Ta rozbiórka ma nas kosztować ponad 20.000zł.Ograniczyliśmy koszty do minimum ,rozbierają to strażacy- do 15 marca jest termin uprzątnięcia i wywiezienia gruzu i to będzie zrobione .

(0,48,03)7Pan Burmistrz – co do wywiezienia gruzu polecam kontakt z firma która kruszy gruz. Gorąca prośba o zgłaszanie potrzeby kruszenia gruzu na terenie naszej gminy. Ta kruszarka pracuje bardzo skutecznie, kruszy największe elementy .

10(0,50.10) Pan Marian Wolański- Dyrektor ZEC gałęzie na drodze do Darnowa  -proszę o cierpliwość jeszcze dwa tygodnie –mamy popsuty rębak (czwarty miesiąc  mamy popsuty rębak).

Pan Burmistrz -chcemy zakupić duży rębak ,który umożliwi nam skuteczniejsze pozyskiwanie zrębków. Jest to zakup dofinansowany przez Starostwo z Funduszu Ochrony Środowiska .

 

(0,52,05)AD 5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym

 

Informację z pracy w okresie między sesyjnym przedstawił Burmistrz Marek Piotr Mazur –załącznik nr 4.

 

Pytania do informacji Pana Bur mistrza zgłosili:

(1.22,02)Pan Zenon Słomki- chodzi o herb Kępic –dwa lata temu mówił Pan o niewielkich poprawkach i już miał być on zatwierdzony. Kiedy nastąpi przyjęcie poprawek tak, aby można było używać prawidłowego herbu.

(1,22.30)Pan Burmistrz- tymi sprawami zajmowali się historycy z Pomorskiej Akademii Pedagogicznej –Pan Katafiasz i Pan Nowak. W tej chwili został przygotowany ostateczny opis wiem, że w miesiącu marcu spotyka się komisja heraldyczna przy Ministrze Spraw Wewnętrznych i Administracji i chcemy aby stanął on na tym posiedzeniu i został zatwierdzony lub nie.

W poprzednim wydaniu ten herb nie był zatwierdzony tylko przez przewodniczącego komisji. Prawdopodobnie zmienił się skład komisji –myślimy ,że ta sprawa się już zamknie.

(1.24.29)Pan Waldemar Tylski – dużo Pan mówił o spotkaniach w sprawie basenu .Ja bym chciał wiedzieć ile będzie kosztowała dokumentacja ,ile będzie kosztował naszą Gminę basen i czy naszą Gminę przy tym zadłużeniu będzie stać na jego utrzymanie .

(1,26,09)Pan Burmistrz – ogłosiliśmy konkurs na koncepcje i jedna koncepcja została nam przedstawiona - jest bardzo droga w wykonaniu samej dokumentacji, dlatego nie wiem czy nawiążemy współpracę z tym projektantem. To jest tylko koncepcja, a nie projekt techniczny. Natomiast jeżeli chodzi o budowę to te wartości wahają się do kilkunastu milionów. Pozyskanie środków z zewnątrz jest możliwe z kilku źródeł: z Funduszy Totalizatora ,którzy dokładają do takich inwestycji nawet do 35 % , w przyszłym roku we wrześniu uruchamiane są konkursy na infrastrukturę sportową i edukacyjną .W związku z tym możliwości zasilenia są dużo. Można również budować takie zadania w ramach partnerstwa publiczno-prawnego. Natomiast ile koszty utrzymania na dzień dzisiejszy tego jeszcze nie wiem bo w dużej mierze to zależy od technologii oraz od zastosowania źródeł odnawialnych energii. Obiekt ten będzie budowany na kilkanaście lat.

(1.30,14) Pan Krzysztof Bińczak- zakończony jest wodociąg do ulicy Kruszka, takie były deklaracje, że po zakończeniu wodociągu w Kruszce kolejny etap to wodociąg przy ulicy Kępka - kiedy to nastąpi bo mieszkańcy ciągle o to pytają.

(1,30,47) Pan Marek Piotr Mazur-Burmistrz Kępic –środki które zostały przeznaczone na to zadanie pozwoliły zrobić wodę i ścieki do ulicy Kruszka. Ten rok będzie rokiem dalszych działań o Kępce możemy mówić w tym roku, jest to niewielki odcinek. Być może będziemy mogli zrobić odcinek w stronę Ciecholubia ,Biesowice dolne od krzyża w dół ,i kolejne miejscowości w stronę Przytocka .

(1,31,43)Pan Waldemar Tylski – nie dostałem odpowiedzi na to czy nas będzie stać na utrzymanie basenu.

(1,32,20)Pan Burmistrz - to jest pytanie retoryczne, jak możemy podejmować zadanie jak mielibyśmy wątpliwości czy możemy je utrzymać. Dzisiaj będzie dopłata na pewno dopłata ze strony Gminy, ale później zakładamy ,że będzie to zadanie się bilansować.Zadanie to jest do zrealizowania w naszej gminie.

 

(1.33,08)Ad 6.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk.

 

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt powyższej uchwały był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie.  

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej –komisja przyjęła powyższy projekt 6 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej komisja przyjęła powyższy projekt 3 głosami „za”

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja przyjęła powyższy projekt 3 głosami „za”

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/117/2008 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk.

 

Uchwała nr XIX/117/2008 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia dziecka z terenu naszej Gminy uczęszczającego do przedszkola na terenie działania Gminy Miejskiej Słupsk

została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

(1.35,19)AD 7.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008

 

Pan przewodniczący poinformował, że projekt uchwały był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji, jednak do dnia dzisiejszego nastąpiły zmiany.

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak – Skarbnika Kępic

W projekcie uchwały który był omawiany na wszystkich komisjach wprowadzono zmiany. Zmiany wynikają z konieczności zwiększenia wydatków na zakupy inwestycyjne ,a ponadto druga zamiana dot. zmiany kwalifikacji budżetowej  zadania „ochrona zabytków”- zgodzie z decyzją  Regionalnej Izby Obrachunkowej.

W związku z tym zmieniło się w § 2 zwiększono wydatki o 40.000zł ma to potwierdzenie w załączniku nr 2 – jest to zwiększenie z 50.000zł do 90.000zł na zakup samochodu –na wydatki inwestycyjne .W § 3 z wolnych środków z lat ubiegłych pokryto te wydatki 40.000zł , w § 4 projektu uchwały skreślono zapis „Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn powiatu słupskiego” –przenosi się je z inwestycji tylko do wydatków remontowych – załącznik nr 2.

Nie zmieni się ogólna kwota na to zadanie.

(1,39,03)Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur – dlaczego zmiana na zakupy inwestycyjne?. Po raz ostatni w tym roku będzie funkcjonował program wyrównywania szans miedzy regionami poprzez łamanie barier i finansowanie zadań z udziałem Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Złożyliśmy taki wniosek w poprzednim roku .Myśleliśmy o zakupie samochodu takiego jak mamy 8 + 1,ale po konsultacji z częścią z Państwa radnych padło pytanie czy nie lepiej kupić samochód większy ,który mógł by być dopełnieniem tego małego i rozwiązywać problem komunikacji miedzy naszymi szkołami ,między szkołami a innymi miejscami, ale również do wykorzystania przez rade i inne instytucje . Zrobiliśmy rozeznanie i są dwie drogi do zakupu tego pojazdu- ta mniej optymistyczna w tym programie wyrównywanie szans gdzie dofinansowanie jest tytko  65 %  ,kupujemy taki pojazd za 35 % wartości .Albo bardziej optymistyczne dla nas w programie „uczeń  na wsi” gdzie można dostać dofinansowanie rzędu 90 % . I w jednym w drugim przypadku można kupić małe samochody jak i autobusy . Na nasze pytanie odpowiedział nam MERCEDES i KAPENA ,odpowiedział nam OPEL-ale on ma jeszcze niedopracowany model 14 miejsc + kierowca ,mercedes również, a Kapena dysponuje takim pojazdem z silnikiem Iweko 19 + kierowca, w tych samych cenach jak Mercedes.

Jeśli chcielibyśmy złożyć wniosek jutro to potrzebna jest państwa zgoda na zmianę kwoty. O sposobie zagospodarowania, użytkowania nie rozmawialiśmy. Kierowca musi mieć uprawnienia takie jak kierowca autobusu – to może być problem ,ale na pewno będzie on przydatny dla nas : zawody dzieci, wycieczki. Jest to sposób rozwiązania problemu za niewielkie pieniądze  i jest to ostatni raz. Jeżeli w tym roku nie wykorzystamy szansy to nie kupimy takiego samochodu w tej cenie. Dofinansowanie jest w przypadku jednego programu do 65 % w przypadku II do 90 % wartości pojazdu.

 

(1,43,53)pan Zenon Słomki – dzisiaj w prasie ukazała się wiadomość  o dofinansowaniu kościołów np. w Sierakowie ,Kobylnicy itp. ale  nie ma naszego kościoła ani w Osowie ani w Warcinie.

(1.44,18)Pan Burmistrz – na naszym terenie realizowane są trzy projekty :jeden  remontujący katedry ,drugi  remontujący małe kościółki  ,który  przygotowuje  diecezja i trzeci ,który realizują samorządy to są te gdzie są nasze kościółki + 4 gminy z naszego powiatu + 4-5 gmin z powiatu człuchowskiego  jako jeden wspólny program. Nie ma tam naszego kościółka bo były opisane diecezjalne.

Pod kościół w Ciecholubiu został wydzielony teren przed internatem Technikum Leśnego w Warcinie.

(1,46,27)Krzysztof Bińczak – każda oferta dająca możliwość zakup z dofinansowaniem jest zachęcająca, ale jest to wysoka kwota w naszym budżecie - 90.000zł. Przykro, że na komisjach rozmawialiśmy o kwocie 50.000zł zmieniło się to prawie o 100 %.

Mamy już taki samochód, ale odczucia społeczne są bardzo różne. Samochód zakupiony jest ze środków PFON, czyli powinien służyć w głównej mierze osobom niepełnosprawnym ,chorym , a w tej chwili jest on wykorzystywany przez stołówkę szkolną. Ludzi, którzy zgłaszali się z potrzebą skorzystania z transportu odstraszała cena za tę usługę ,która jest bardzo wysoka. Nie wiem jakie będzie wykorzystanie kolejnego samochodu?

Przewóz dzieci ,młodzieży na wszelkie imprezy rekreacyjne może odbywać się  poprzez wynajem (mamy na miejscu firmę transportowa).Koszt przejazdu tego autokaru wtedy kiedy jest potrzeba będzie tańszy niż utrzymanie samochodu i kierowcy.

Proszę o wykaz jakie jest wykorzystanie obecnego samochodu i jakie będzie wykorzystanie kolejnego samochodu ,bo jeśli coś kupujemy to z jakąś wizją wykorzystania ,eksploatacji.

(1.49,08) Pan Paweł Lisowski – mam takie same obawy jak mój przedmówca. Wykorzystanie tego samochodu w roku tylko kilka razy ,czy po prostu jest okazja kupna, ale to faktycznie nie wynika z naszych faktycznych potrzeb

(1,49,27)Pani Mariola Kmieć – ja mam odmienne zdanie od państwa radnych. Taki autobus na wyjazdy dzieci szkolnych jest naprawdę potrzebny ,tych wyjazdów jest kilka w miesiącu .Jeżeli  wielkość jego pozwalała by na to ,że  nauczyciele w-fu nie mieli by jeździć swoim samochodami to byłoby   najlepszym rozwiązaniem. Potrzebny jest bus 20 osoby z cenami konkurencyjnymi.

(1.50,14)Pan Bonisław Braczkowski  - miałem możliwość  zajrzeć w cennika tę usługę - to jest szokujące -  „bus” wyjeżdża do Kobylnicy  czy on jedzie czy stoi to za każą godzinę płacimy ponad 20zł .Jeżeli „bus” jedzie to te koszty mogą być 20zł, ale jak stoi i czeka na dzieci też musi być ta sama kwota.

(1.51,14)Pan Krzysztof Bińczak -w kontekście tego co powiedziała Pani radna Kmieć, chciałem spytać czy jest sporządzony bilans wykorzystania tego samochodu .

(1.51,57)Pan Burmistrz  -póki nie ma takiego samochodu to trudno mówić o planie wykorzystania. Ja wiem tylko o spartakiadach szkolnych, wyjazdach gdzie jeździ młodzież po całej Gminie i problemy kosztów były na ostatnim spotkaniu omawiane. Na spotkaniu z klubami sportowymi mówiliśmy o przejazdach na mecze drużyn piłkarskich autokarem w soboty i w niedziele i koszt przejazdu w tej chwili jest 3.00 ,a koszt postoju każdej godziny  chyba 50,00zł  i musimy się na to godzić na taką cenę bo jest jeden jedyny przewoźnik.

Tutaj jest przyjęte 20,00zł ,Pani Burmistrz przeprowadziła już rozmowę z Panem Dyrektorem i sprawa jest do przedyskutowania i myślę, że do zróżnicowania jest również przejazd dla osób niepełnosprawnych i na inne imprezy typu np. wesele, i to jest racja .Wpłynął projekt zarządzenia określającego stawki przejazdu, zostało to wstrzymane aby uzgodnić warunki bardzo przystępne tym bardziej ,że kierowca jest ujęty w subwencji oświatowej. Takie deklaracje bardziej przystępne będą ustalone. Nasze kluby sportowe mogłyby wynajmować nasz autokar zamiast wynajmować prywatny.Mamy cztery kluby sportowe  te wyjazdy są odległe i liczne ,są wyjazdy szkolne, okazjonalne , na basen .Nie chcemy konkurować z autobusem bo nie jesteśmy stanie np. dowozić dzieci do szkół, bo jednej autobus nie rozwiąże nam tematu, ale taki  do 20 osób „bus” były na pewno wykorzystany.

(1,55,56) Pan Waldemar Tylski - przy zakupie poprzedniego samochodu była mowa ,ze samochód ten będzie użytkowany po kosztach własnych ,a jak jest wszyscy widzimy.

(1.56,45) Pan Zenon Słomski – popieram moich poprzedników w tej wypowiedzi .Samochód nowy jest dobra rzecz, ale powinien on mieć większą liczbę miejsc bo 8+ 1 jest za mały.

Pan Burmistrz – ten samochód ma być 20 osobowy i w połączeniu tym który mamy może łącznie jechać prawie 30 osób .Podzielam Pana pogląd i chcemy aby był on większy.

(1.58.38)Pan Krzysztof Bińczak- w zmianach które omawialiśmy na komisji załącznik nr 4 czy on w tej uchwale jest  nadal ,czy nie .

Pani Skarbnik-  ten załącznik się nie zmienił  on pozostaje ,zmienił się jedynie załącznik nr 2.

Pan Krzysztof  Bińczak – na komisji gospodarczej  zwróciliśmy  uwagę, że w Zakładzie Energetyki Cieplnej wzrosły straty i to w stosunku do 6.12.2007  blisko 40.000zł .Miesiąc luty i styczeń był kryzysowy, były problemy z dogrzaniem osiedla w Biesowiach ,ludzie uskarżali że nie ma ciepłej wody, wiemy że brakuje zrębek ,że zrębki są dowożone .Moje pytanie do Pana Dyrektora czy to grozi nam zwiększeniem start w zakładzie .Korzystniejsza sytuacja jest w Zakładzie  Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej .

(2.00,42)Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur –wiem, że z wniosków komisji  wynika ,że temat dotyczący funkcjonowania zakładu będzie omawiany w terminie późniejszym.

Faktycznie miedzy grudniem a lutym jest różnica na minus ,jednak jakbyśmy porównali wynik z przed roku jest korzystniejsza sytuacja ,zakład wychodzi z tych swoich kłopotów .Ta sytuacja była spowodowana nakładami inwestycyjnymi jakie wykonywał zakład, a sposób rozliczenie ciepła (większa oplata w czasie poboru za ciepło, niż opłata stała) spowodował ,że miał kłopoty kiedy ten opał produkował. Natomiast zakup opału jest dla tego , że zakład  uzyskał korzystna cenę  , a z lasami nadal trwają rozmowy- możemy to wykonywać na zasadzie usługodawcy. Nie sądzę aby zakładowi groziła katastrofa, powolutku zakład wywiązuje się ze zobowiązań.

Pan Bińczak – jeszcze w zeszłym roku Pan Dyrektor gwarantował nam ,że zapas paliwa wystarczy nam spokojnie do wiosny. Wiem ,że w tej chwili nie mamy zrębek ,jakie są szanse pozyskiwania , czy nadal będziemy przywozić zrębki  z zewnątrz ,bo nie sądzę ,że koszt przywozu zrębem z Redy jest taki korzystny. Jaka jest gwarancja zapasu.

Pan Przewodniczący –myślę, że ten temat będziemy szczegółowo omawiać na kolejnym posiedzeniu .

(2.03,55)Pan Waldemar Tylski - chciałbym się zapytać kiedy będzie okres rębności wierzby energetycznej .

(2,04.01)Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - jest to trzeci rok od pierwszego cięcia .Po roku było ścięcie na sadzonki. My tej wierzby nie zasilamy, nie wiem czy pan Dyrektor zdecyduje się na ścięcie w tym roku ,jak by to chciał dokonać to może to zrobić w miesiącu grudniu .Najprawdopodobniej zakłada, że będzie ścinał to na przyszły rok ,ale nie zapewni nam to pokrycia pełnego zapotrzebowania. Nie ma zagrożenia niedogrzania budynków.

Uważam, że wszystkie uwagi w tym zakresie będziemy mieli możliwość omawiać na kolejny spotkaniu.

     

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały nr XIX/118/2008 w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008

 

Uchwała nr XIX/118/2008 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2008 została przyjęta 9 głosami „za” przy 4 głosach wstrzymujących i stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

PRZERWA

 

 

(2.33.08)AD 8. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie utworzenia Młodzieżowej Rady Gminy .

 

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt powyższej uchwały był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,proszę przewodniczących komisji o opinie w tym temacie . 

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej komisja przyjęła powyższy projekt 6 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła powyższy projekt 4 głosami „za”

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska. - komisja przyjęła powyższy projekt 3 głosami „za”

 

Brak dyskusji

 

Pan Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały nr XIX/119/2008 w sprawie utworzenia Młodzieżowej Rady Gminy.

 

Uchwała nr XIX/119/2008 2008 w sprawie utworzenia Młodzieżowej Rady Gminy została przyjęta 12 głosami „za” (nie ma p. Marioli Kmieć)i stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

(2.35.33)Ad 9. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie konkursu „Piękna wieś” w roku 2008

 

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt powyższej uchwały w sprawie konkursu „Piękna wieś” był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie . 

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła powyższy projekt 6 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła powyższy projekt 3 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymujacym

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska.- komisja przyjęła powyższy projekt 3 głosami „za”

 

 

Dyskusja:

Pan Waldemar Tylski – ta punktacja która jest, niektórych „wynosi”, niektórych nie. Ta punktacja jest bardzo niekorzystna, powinniśmy zaproponować inną punktację ,bo tak naprawdę my punktujemy nie za to co robią mieszkańcy tylko za to czy są chodniki ,czy jest oczyszczalnia .Ta punktacja jest dostosowana pod konkurs wojewódzki .U nas powinna być inna punktacja dostosowana do naszych możliwości.

Pan Przewodniczący-regulamin konkursu zależy od Rady. Na komisjach powinny być wypracowane wnioski, które powinny być poddane pod głosowanie.

Pani Ilona Janczewska – uczestniczyłam w ocenie tego konkursu. Myślę, że poprzez taką punktację nie jest brana pod uwagę ocena nawet członków komisji konkursowej. Ta punktacja nie odzwierciedla faktycznych nakładów, pracy, efektów.

Pan Bronisław Braczkowski – uważam, że jest za mała kwota na I etap sołecki. Jest to kwota 2.000zł na 15 sołectw. W przypadku gdy biorą wszystkie sołectwa nie ma żadnej motywacji bo to są groszowe sprawy. Trudno jest zachęcić mieszkańców do udziału w tym konkursie, gdzie I nagroda wynosi 75,00zł,II -50,00zł. Gdyby chcąc zmotywować mieszkańców to trzeba coś zmienić.

Pan Zenon Słomki - uważam, że idziemy w komercję – kto robi to wokół swojej zagrody to robi to dla siebie, a nie robi tego za pieniądze.

Pani Magdalena Gryko- punktacja jest przyjęta z konkursu powiatowego i wojewódzkiego ,zmiana punktacji to trudna praca ,a na pewno nie będą wszyscy zadowoleni.

Pan Waldemar Tylski - przy takiej punktacji - wieś ma chodni to będzie miała punkty jak ich nie ma to ich nie będzie miała ,czy to jest sprawiedliwe ?

(2.42,33)Pan Burmistrz –ostatnie nagrody marszałka sięgają około 30.000zł  zmieniając kryteria zamykamy drogę do szczebla powiatowego i wojewódzkiego. U nas możemy oceniać trochę inaczej.

Pan Waldemar Tylski

Pani Maria Zegadło – ja zgadzam się z przedmówcami że trzeba to zmienić ale od przyszłego roku bo takie kryteria  nie pozwalają na jednakowe traktowanie miejscowości w tych samych kategoriach .

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/120/2008 w sprawie konkursu „Piękna wieś” w roku 2008

 

Uchwała nr XIX/120/2008 w sprawie konkursu „Piękna wieś” w roku 2008

została przyjęta 12 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymujących i stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

 

(2.47.45)AD 10. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XLII/265/2005 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 28 listopada 2005 w sprawie ustalenia wysokości stawki opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowaną podziałem nieruchomości lub budową urządzeń infrastruktury technicznej

 

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt powyższej uchwały był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła powyższy projekt 4 głosami „za” przy 2 głosach wstrzymujących

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja  proponuje  20% opłatę adiacenką – 4 osoby „za”

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja proponuje 20% opłatę adiacenką – 3 osoby „za”

 

Pan Przewodniczący poinformował, że są dwa wnioski :

wniosek Pana Burmistrza 30 %

wniosek dwóch komisji 20 %

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek – 30 %

Głosowanie przedstawia się następująco:

„za”  -  6 radnych

„przeciwnych” - 4 radnych

„wstrzymało się od głosu” – 3 radnych

Powyższy wniosek został przyjęty, pozostały wniosek zostanie odrzucony.

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/121/2008 w sprawie zmiany uchwały nr XLII/265/2005 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 28 listopada 2005 w sprawie ustalenia wysokości stawki opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowaną podziałem nieruchomości lub budową urządzeń infrastruktury technicznej

 

Uchwała nr XIX/121/2008  w sprawie zmiany uchwały nr XLII/265/2005 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 28 listopada 2005 w sprawie ustalenia wysokości stawki opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowaną podziałem nieruchomości lub budową urządzeń infrastruktury technicznej  została przyjęta 6 głosami „za”, 3 głosach przeciwnych, 4 głosach  wstrzymujących się  i stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

 

(2.52,16)Ad 11. Głosowanie nad projektem uchwały sprawie zmian do uchwały nr XVII/110/2007 z dnia 27.12.2007 w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania.

 

Pan przewodniczący poinformował, że projekt powyższej uchwały był szczegółowo omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie. 

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej komisja przyjęła powyższy projekt 6 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej komisja przyjęła powyższy projekt 4 głosami „za”

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja nie głosowała przedstawionego projektu.

 

Brak dyskusji

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/122/2008 w sprawie zmian do uchwały nr XVII/110/2007 z dnia 27.12.2007 w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania

 

Uchwała nr XIX/122/2008 w sprawie zmian do uchwały nr XVII/110/2007 z dnia 27.12.2007 w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

 

(2.55.34)Ad 12. Głosowanie nad projektem t uchwały w sprawie zmian w załączniku nr 1 do uchwały nr XVII/111/2007 z dnia 27 grudnia 2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na 2008 rok.

 

Pan Przewodniczący poinformował,że projekt powyższej uchwały był szczegółowo omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie . 

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła powyższy projekt 6 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła powyższy projekt 4 głosami „za”

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- komisja przyjęła powyższy projekt 2 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym .

 

Brak dyskusji

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/123/2008 w sprawie zmian w załączniku nr 1 do uchwały nr XVII/111/2007 z dnia 27 grudnia 2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na 2008 rok.

 

Uchwała nr XIX/123/2008 w sprawie zmian w załączniku nr 1 do uchwały nr XVII/111/2007 z dnia 27 grudnia 2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na 2008 rok została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

 

(2.59,40)Ad 13. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013”

 

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013”był omawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie . 

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła powyższy projekt 4 głosami „za”, przy 2 głosach wstrzymujących się.

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- 4 radnych wstrzymało się od głosu

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska komisja przyjęła powyższy projekt 3 głosami „za”

 

Dyskusja :

(3.00,29)Pan Krzysztof Bińczak – główna kwestia do droga gminna L do centrum ratownictwa .Trudno nam podejmować decyzje bo decyzja o budowie centrum został podjęta w poprzedniej kadencji natomiast nie możemy się doszukać w wieloletnim planie inwestycyjnym budowy drogi .Myślę, że w tym czasie kiedy zapadała ta decyzja wszyscy musieli mieć świadomość, że musi powstać droga. Droga za kwotę 4.300.000 bez jakiejkolwiek analizy. Na komisji Gospodarczej dowiedzieliśmy ,że jest to tylko ta droga, a przecież kwota ta to 1/5 budżetu gminy. Odczucia ludzi i pytania są takie: dlaczego ta inwestycja powstała właśnie tam, dlaczego nie na terenie dawnego OTL-u gdzie jest zaplecze w postaci garaży, kotłowni ,gdzie można byłoby tylko modernizować budynki, dlaczego nie w miejscu starej masarni –odpada koszt drogi ,a dlaczego nie w miejscu stołówki. W tej chwili lokalizacja tego wymusza tak duży koszt drogi ,tak wielkie nakłady. Dla mnie mieszkańca Gminy zależy mi na tym aby straż była dobrze doposażona, aby strażacy byli dobrze wyszkoleni bo oni chronią moje życie i mienie. A była taka sytuacja ,że w miesiącu lutym dwa samochody w Kępicach miały awarie i pożyczano samochód z Barcina. Decydujemy się na taką inwestycje, a za takie pieniądze można byłoby kupić samochód do Kępic bo straż jest nie doposażona -takie są opinie strażaków. Będziemy mieli drogę, budynek  ale nic się nie zmieni w wyposażeniu straży. Nie przedstawiono nam żadnej innej opcji wykonania drogi .Podobno ta droga ma się przyczynić do objazdu ciężkiego transportu tirów przez Kępice bo jest problem przejazdu przez wiadukt. Ciężki transport powinien omijać miasto. Chciałbym zaproponować taki wniosek aby wybudować  drogę tylko dla straży i drugą drogę z  tych pieniędzy jako  objazd dla miasta.

(3,03,14)Pan Paweł Lisowski – moim zdaniem ta lokalizacja jest fatalna ,ponieważ dzisiaj mamy taka sytuacje, że budowa tej drogi będzie kosztowała nas więcej niż sama budowa centrum .Jest to sytuacja bardzo dziwna .W przypadku gdyby to centrum zlokalizowane było w innym miejscu odpadłaby nam budowa drogi i te pieniądze w kwocie 4.300.000zł można by przeznaczyć na inny cel np. salę gimnastyczną w Warcinie czy kanalizację w Warcinie.

(3.05.45)-Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur- w przypadku prac przy wiadukcie jedynym możliwym przejazdem dla nas jest składnica, w przypadku ciężkiego transportu z drewnem taki przejazd musi być. Droga wjazdowa na ten teren musi być. Jeśli mielibyśmy dywagować nad tym czy lepsza jest ta lokalizacja  czy inna  to powiem, że nie mamy tego „gdzie indziej”  bez naruszenie  terenu leśnego, kolejowego czy ewentualnie  garbarni .Dyskutowanie dzisiaj  o tym, że fatalna  lokalizacja ,to można wyrażać taki pogląd tylko on jest w zupełnym oderwaniu od realiów jaki mamy w Kępiach ,był to możliwy z wykupem działki ,z terenem ogólnodostępnym . Skoro wybudowaliśmy centrum a droga i tak była zakładana jako ważna w połączeniu z ulicą Kopernika i 1 Maja to uznaliśmy ,że droga nie jest potrzeba tylko do centrum, my możemy objechać drogą zakładową –bo dzisiaj ma taki statut ta droga. Może można by nie budować wcale centrum byłoby jeszcze taniej ,poza tym ,że istnieje taka potrzeba i konieczność budowy .Chciałbym abyśmy w tych kategoriach dyskutowali ,a nie zastanawiali się dlaczego tam lokalizacja gdzie budynek jest w stanie surowym otwartym. Droga jest potrzebna i musi być wydzielona z terenu leśnego, bo jak się stała się awaria na drodze leśnej to pan leśniczy chciał postawić szlaban. Ta droga ma być rozwiązaniem i przejazdem dla pojazdów, które być może będą stwarzały zagrożenie ale one dzisiaj stwarzają bo przejeżdżają tylko w przez składnicę. Próbowaliśmy rozwiązać problem wiaduktu ,ale kolej nie jest zainteresowana tym rozwiązaniem. Możemy nie robić tylko co dalej. Czy ta droga będzie kosztowała 4.500.000zł czy 4.000.000,czy 5.000.000zł a byłaby wpisana do programu ,a Marszałek zadeklarował udział ,Starostwa również to być  może będzie nas kosztować tyle ile  kawałek drogi betonowej w naszym obszarze .Tak dyskutujmy, a nie ,że powinno to być w innym miejscu ,bo takich miejsc w Kępicach nie ma.

(3.09.51)Pan Waldemar Tylski – ja o tej drodze słyszę od wielu lata .Ta droga  miała iść tak aby mijała Kępice, w tej chwili tak nie jest .

(3.10.17)Pan Marek Piotr Mazur – był w planie kiedyś układ komunikacyjny z drogi od strony Obłęża nie skręcając na most poprzez rzekę, wiadukt, tory kolejowe włączał się do drogi wojewódzkiej na samej górze Warcina .Jeżeli popatrzymy o kosztach takiej eskapady nad tym bagnem, nad tym martwym korytem rzeki i nad torami to uważałem za fikcje .Niektóre miasta które mają obwodnice bardzo narzekają bo minął ich ten ruch tranzytowy, który kiedyś przejeżdżał i się zatrzymywał. Ilość samochodów przez Kępice nie jest utrudnieniem. Kierowcy jeżdżą przez Kępice ostrożnie ,droga jest zrobiona dobra. Panie Przewodniczący proszę o zakończenie dyskusji ,moim problem jest dotrzeć do środków, jeżeli mamy aplikować do dróg to w maju jest konkurs. Żeby złożyć wniosek potrzebujemy studium wykonalności, jeżeli się zakwalifikujemy będą wydatki, jeżeli nie będziemy mieć nadal problem. Jest perspektywiczne rozwiązanie i jest ono dużo tańsze.

(3.14.41)Pan Waldemar Tylski – my mamy nad tym głosować ,ale ja nie wiem jak ta droga ma przebiegać ,czy są jakieś mapy, może ktoś mi powie.

(3.14,54)Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur- na komisji Infrastruktur pokazywałem przebieg tej drogi z możliwością wydzielenia.

Ta droga zaczyna się na przejeździe kolejowym przebiega taka jak teraz pozwala teren miedzy tymi usługami ,terenem garbarni odchodzi w kierunku ulicy 1 Maja żeby minąć nasz magazyn i straż pożarną. Jednocześnie odchodzi droga w dół wcina się w skarpę i nawiązuje do ulicy Kopernika. Jadąc od drewnianego mostu nie byłoby ostrego zakrętu tylko podjazd pod górę, łagodne  na górze  wcięcie na drogę do przejazdu kolejowego i w lewo do centrum.

(3.17.05)Pan Krzysztof Bińczak  - czy jest jedna tylko wersja tego projektu ,drugie pytanie: czy teren po dawnej masarni  jest skomunalizowany przez Gminę  i czy teren dawnego OTL-u  obecnie dzierżawiony  jest skomunalizowany .

(3.17,26)pan Burmistrz- w tej chwili nie ma jeszcze projektu jest tylko koncepcja wydzielenia pasa drogowego co wskazuje na przebiegi stad nie mogę powiedzieć jaka jest kwota kosztów.

Natomiast teren masarni był prywatnie wykupiony i nabył to we wtórnym obrocie przedsiębiorca budowlany z terenu Kępic.

Plac opałowy jest gminny, natomiast OTL jest teren leśnym ,na którym inwestycje byłoby uwarunkowane od tego czy Nadleśnictwo wyrazi nam zgodę. Dzierżawi to Gmina , administruje tym ZGKiM z prawem poddzierżawienia dla tych użytkowników którzy z tego korzystają. Dzisiaj budowanie na terenie dawnego OTL byłoby nie możliwe bo teren nie jest nas, więc nie uzyskalibyśmy zgody. Musielibyśmy ten teren wykupić

(3.19,02)Pan Bińczak - składnica jest terenem leśnym ,czy te wszystkie konsekwencje  o których  pan Burmistrz mówi nas czekają .

(3.19.16)Pan Burmistrz w tej chwili jest ustawa o drogach ,to jest ustawa uchwalona pod kątem budowy autostrad pozwala on nam wystąpić do Starosty i Starostwa swoją decyzją może przenieść własność tej drogi na gminę bez konieczności wygaszania użytkowania leśnego natomiast odszkodowanie za ten teren musimy lasom zapłacić .To odszkodowanie jest określane w oparciu o wycenę ,więc jeśli mielibyśmy się rozliczyć  tylko za wartość, a  nie jeszcze za sposób użytkowania, bo ta decyzja Starosty automatycznie wygasza użytkowanie leśne i nie trzeba tych kosztów ponosić .

  

(3.20.10)Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/124/2008 w sprawie w sprawie wprowadzenia zmian do „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013”

 

Uchwała nr XIX/124/2008 w sprawie w sprawie wprowadzenia zmian do „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2007-2013”została przyjęta została przyjęta 8 głosami „za”, 5 głosach wstrzymujących się i stanowi załącznik nr12 do protokołu.

 

(3.23,01)Ad 14. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do aktualizacji „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i gminy Kępice na lata 2000-2015.

 

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie przystąpienia do aktualizacji „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i gminy Kępice na lata 2000-2015 był omawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie . 

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej komisja przyjęła powyższy projekt 5 głosami „za”, 

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej komisja przyjęła powyższy projekt 4 głosami „za”, 

 

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska komisja przyjęła powyższy projekt 3 głosami „za”,

 

Brak dyskusji

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/125/2008 w sprawie przystąpienia do aktualizacji „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i gminy Kępice na lata 2000-2015.

 

Uchwała nr XIX/125/2008 w sprawie przystąpienia do aktualizacji „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i gminy Kępice na lata 2000-2015.

została przyjęta została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

 

(3.25,00)4AD 15. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2008

 

Pan Przewodniczący poinformował uchwały w sprawie planu pracy rady na rok 2008 był przedstawiony na posiedzeniach komisji. Komisje proponowały wprowadzenie innych tematów ,dlatego Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o propozycje:   

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej –komisja przyjęła projekt uchwały 6 glosami „za”

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej – komisja  wnioskuje aby statut Gminy uchwalić w miesiącu marcu ,a nie w maju ,pozostałe tematy proponowane zostały już uwzględnione w nowej propozycji,

Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska – komisja przyjęła plan pracy 3 głosami „za”.

 

Pan Przewodniczący zaproponował głosowanie wniosku dot. uchwalenia statutu w miesiącu marcu .

Pan Przewodniczący proponuje aby statut został uchwalony w miesiącu maju ze względu na prace związane z herbem gminy.

Pan Lisowski - przewodniczący komisji statutowej - na ostatnim posiedzeniu komisji na którym obecny był Pan Burmistrz ustaliliśmy, że statut będziemy uchwalać w maju ze względu na prace związane z herbem. Jeżeli te prace się przeciągną to statut będzie głosowany w maju.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek ,aby statut był głosowany w miesiącu maju.

Powyższy wniosek został przyjęty 10 głosami „za”.

Pan Przewodniczący zaproponował przeniesie z planu pracy z miesiąca marca

analizę działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej na miesiąc maj 2008.

Za powyższym wnioskiem głosowało 11 radnych .

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/126/2008 w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2008

 

Uchwała nr XIX/126/2008 w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2008

została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

 

(3.31.00)Ad 16.Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XIII/74/2007 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 13.09.2007 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice  do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER+” z Gminami Miastko i Trzebielino”.

 

 

Pan przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w powyższej sprawie był omawiany na posiedzeniach komisji ,popropsił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie . 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej komisja przyjęła projekt uchwały 6 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła projekt uchwały 4 głosami „za”

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja przyjęła projekt uchwały 3 głosami „za”

 

Brak dyskusji .

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/127/2008 w sprawie uchylenia uchwały nr XIII/74/2007 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 13.09.2007 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER+” z Gminami Miastko i Trzebielino”.

 

Uchwała nr XIX/127/2008 w sprawie uchylenia uchwały nr XIII/74/2007 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 13.09.2007 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER+” z Gminami Miastko i Trzebielino” została przyjęta 13 glosami „za” i stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

 

 

 

 

(3.32,45)Ad 17. Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice w charakterze partnera do Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi.

 

Pan przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w powyższej sprawie był omawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie . 

 

Panią Mariolę Kmieć – Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła projekt uchwały 6 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła projekt uchwały 4 głosami „za”

Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja przyjęła projekt uchwały 3 głosami „za”

 

Brak dyskusji

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/128/2008 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice w charakterze partnera do Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi.

 

Uchwała nr XIX/128/2008 w sprawie przystąpienia Gminy Kępice w charakterze partnera do Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi została przyjęta 13 glosami „za” i stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

 

(3.3450)Ad 18. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

 

Odpowiedzi na zgłaszane interpelacje udzielił Pana Burmistrza Marek Piotr Mazur .

*interpelacja zgłoszona przez radnego P.Lisowskiego 

-sprawa szalet miejskich –sprawa jest aktualna. W między czasie trwają dyskusje i zostanie uregulowana część gruntów PKP, która dałaby nam inne możliwości. Podtrzymuję ,że ta poprzednia propozycja za pawilonem byłaby dużo lepsza. Chcieliśmy zrobić taką małą prezentacją jak wyglądają te szalety, że to nie jest takie straszne. Rozważaliśmy również taką możliwość aby kilka osób z bloku nr 18 i 19 zabrać do Słupska i pokazać, że taka toaleta nie musi być czymś złym. Tam jest bezpłatna z nadzorem ,bardzo ładnie wyglądająca ,dość droga  ,ale bardzo  estetyczna

(3,36,41)Pan Lisowski – rozumiem ,że są dwie koncepcje ,pierwsza koncepcja  ,że ta toaleta miała być zlokalizowana w tym pierwotnym miejscu ,a jeżeli mieszkańcy się nie zgodzą to ona będzie zlokalizowana na terenach PKP.

(3.36,01)-jeżeli nie jesteśmy dysponentem gruntu to trudno nam mówić o lokalizacji inwestycji do których kolej niechętnie podchodziła bo wyrażając zgodę podejmowała decyzję o zwrocie nakładów.

Pan Lisowski –rozumiem ,że w najbliższym czasie zostaną podjęte działania ,że toaleta zostanie posadowiona w tym pierwotnym miejscu .

Pan Burmistrz -tak chciałbym, będziemy ponownie dyskutować ten temat. Uwarunkowania techniczne to :kanalizacja, tam jest energia elektryczna, woda i ciepło. 

(3.38,14)*interpelacja zgłoszona przez radna M.Kmieć

Faktycznie młodzież podziękowała za dofinansowanie poprzedniego wyjazd do Palenicy. Sama młodzież zbiera środki w różny sposób i to jest bardzo wychowawcze, ale pomoc z naszej strony jest konieczna. Ja ze swojej strony zadeklarowałem pomoc, jeżeli państwo byście chcieli, to bardzo proszę.

 

*interpelacja zgłoszona przez radnego Zenona Słomskiego

(3.40,24)-barszcz sosnowskiego -  my już pisaliśmy do Agencji,  do Wojewody aby uznać to za chwast i wesprzeć nas w działaniach zwalczania. To pismo nasze nie zostało pozytywnie odebrane ,dlatego próbowaliśmy na miarę naszych możliwości likwidować jeszcze w okresie wzrostu. Ponowię i zobaczę czy jest szansa faktycznie uzyskania środków z Agenci czy innych instytucji.

-znak Stop –rozmawialiśmy z drogowcami jak była remontowana ta droga ,jak będzie problem z prędkością to ponownie ustawimy ten znak . Wystąpię z takim wnioskiem, bo jest to problem.

Dyskusja : Pan Braczkowski ,Busłowicz, Burmistrz

(3.44,25)-wywóz odpadów –nieporozumienia wyjaśnimy z firmą KODEK

Pan Słomki- przedtem samochód jeździł po całej miejscowości i zabierał  od wszystkich  ,a teraz trzeba zadzwonić i tylko tam podjeżdżają, tłumaczą się  oszczędnością paliwa.

Dyskusja:

Pan Burmistrz

Pan Braczkowski

Pan Busłowicz

Pan Bińczak

Pan Burmistrz –temat jest i będą w tej sprawie rozmawiał z panem Kowalskim.(3,50,02)

-sprawa ulicy Sławieńskiej - jest zlecony projekt i dopóki nie będzie wykonany tak jak powinien być to wykonanie tego podjazdu byłoby nie możliwe. Sprawa jest w toku  i myślę ,że szybko się  z nim uporamy.

(3.50,51 *interpelacja zgłoszona przez radnej Ilony Janczewskiej – faktycznie ta droga została rozkopana, bo był niekontrolowany wyciek ścieków .Ścieki wylewały się na ulicę i zamarzały-wtedy kiedy było zimno. Rozkopano i okazało się, że jest studnia, założono zawór i czekamy co będzie dalej.

Pani Janczewska –tam zostały naruszone płyty jumba i nie można tam wcale przejechać .Jest konieczność naprawy drogi .

Pan Burmistrz - sprawa zostanie przekazana p.Wolańskiemu do załatwienia.

-zabezpieczenie centrum – wykonawca zszedł z budowy, a nie poinformował nas o tym. Uzgodniliśmy, że obciągniemy ten budynek po murze siatką leśną dookoła ,która da przewiew ,a z drugiej strony da nam możliwość wzglądu ten budynek .Jest decyzja o wykonaniu tego. Będą czuwać nad tym obiektem również strażacy.

 

(3.54,26) *interpelacja zgłoszona przez radnego Waldemara Tylskiego

-podatek za przekształcone grunty w Obłężu- wtedy kiedy byli to pracownicy  PGR-u to były to grunty rolne ,w momencie nabycia tych gruntów na własność  to grunty te zostały wyłączone z użytkowania rolnego i stały się gruntami budowlanymi i wtedy zmienia się wielkość opłaty i inaczej wygląda opłata za grunty pozostałe.

Pan Tylski – ludzie którzy mieszkają w blokach PGR-u wzięli na własny koszt geodetę wydzielili działki na których stoją budynki gospodarcze za co płacą normalnie ,a pozostały grunt został przekwalifikowany jako grunt rolny .Oni podwójnie płacą jako grunt rolny, ale i tak im się to opłaca.

Pan Burmistrz -aby być płatnikiem podatku rolnego trzeba mieć odpowiedni areał gruntu, samo wyłączania kawałka spod budynku nic nie daje . To wynika z ewidencji gruntów z charakterystyki.

Pan Tylski

Pan Burmistrz – chciałbym wiedzieć o jakie budynki chodzi – chodzi o te czworaki przy drodze-sprawdzę bo nie ma takiej możliwości aby ktoś podwójnie płacił podatek.

(3,57,10)-sprawa droga – dróg takich które przy tej pogodzie są drogami trudnymi do przejechania jest wiele.

Pan Tylski - tam nie idzie, przejść, przejechać rowerem, a co mówić samochodem.

Pan Burmistrz sprawdzę o jakim odcinku mówimy czy to jest teren leśny ,czy to jest gminny. Po sprawdzeniu odpowiem czy to leży w naszej gestii czy nie

Pani Maria Zegadło- ta droga faktycznie jest niemożliwa do przejechania ,mieszkańcy bardzo często to zgłaszają.

-sprawa podatku odpowiem na następnej sesji. Jesteśmy w stanie wyegzekwować naliczony podatek. Ja natomiast sądzę, że przekształcenie tego gruntu w niczym mieszkańcom Obłęża nie uszczupliło, a wręcz przeciwnie zbycie tego gruntu pod działalność w obrocie prywatnym , jakiś zamysł będzie realizowany.

(3,59,44)Pan Tylski – obiecywano nam 250 miejsc pracy w Obłężu.

(4,01,32)Pan Andrzej Wieliczko -radca prawny .

Pan Burmistrz- powiedziałem , że ten temat wyjaśnię 

(4,03,04)-sprawa boiska w Barcinie jest sprawą otwartą, w tej chwili kończymy boisko w Kępicach. Myślę, że na zebraniu w Barcinie sprawa zostanie rozstrzygnięta bo ja mam delegację raz za boiskiem gdzie jest , raz za boiskiem w nowym miejscu. Ja nie mogę mieć dwóch uzgodnień, muszę mieć jedno a konkretne. Uważam, że lokalizacja przy szkole byłaby dużo lepsza i z pożytkiem dla dzieci i dla sporowców.

Pan Tylski

Pan Burmistrz – jesteśmy w tej chwili po podziale środków. Do końca marca te sprawy mają być załatwione.

 

( 4.04,05) *interpelacja zgłoszona przez radną Marię Zegadło-

-droga na Lipnik – zwizytujemy i zobaczymy co się da zrobić,

-droga przystanku – jest w złym stanie, jest łatana ,najkorzystniej byłoby jak by była utwardzona ,ale jest to duży odcinek i musiałoby być zrobione dobrze.

Pani Maria Zegadło - zasypywanie dziur przez pracownika interwencyjnego nic  nie daje ,jedna jest zasypana powstaje kolejna.

-zakręt przy blokach –kałuża- tam jesteśmy na styku własności pasa drogowego. Są chętni aby oddać część gruntu. Proszę to uzgodnić ,zrobilibyśmy spotkanie z mieszkańcami i odsunęlibyśmy ten płot, aby rozwiązać ten problem .Umówimy się, zaproponujecie państwo spotkanie i trzeba ten te mat rozwiązać.

   

 (4.07,18) *interpelacja zgłoszona przez radnego Henryka Palewskiego w sprawie działek budowlanych – odpowiem po sprawdzeniu zbycia procedury tych działek .Postaram to się w sposób jasny przedstawić –chodzi o procedury 10-letniej .

(4.07,52) *interpelacja zgłoszona przez radną Marzenę Hylarecką –zadaszenie na dworcu w Przytocku . Myśleliśmy o ustawieniu przystanku może autobusowego ,ale nie oszklonego.

(4.08,31) *interpelacja zgłoszona przez radnego Bronisława Braczkowskiego  -sprawa terenu  pokolnijnego. Po likwidacji tego baraku jest temat jak zagospodarować do końca tę działkę przy Dworcowej ,czy wydzielić działki pod funkcję mieszkalną czy inną. Będzie przygotowana koncepcja zagospodarowania ,która określi jakie działki i pod jaką działalność.

Prosiłem o dokładną informację o zmianie terenu zamkniętego na teren pod zabudowę.

Pan Braczkowski – pytałem o teren miedzy ulicę Radosną, a Słoneczna - tam jest problem z właścicielami gruntu. Brak jest również planu zagospodarowania przestrzennego.

Pan Burmistrz – brak planu nie przekreśla działań, wtedy robi się decyzje o warunkach zabudowy jest to procedura dłuższa, ale możliwa.

Przyjęliśmy, że wchodzimy w Korzybie jaką pierwszą miejscowość do planu zagospodarowania przestrzennego.

Pan Braczkowski – ludzie są zainteresowani kupnem działek, dlatego chciałbym wiedzieć co odpowiadać.

 

Pan Waldemar Tylski – bardzo proszę o wyjaśnienie sprawy drogi do Lipnika

Pan Burmistrz zobowiązał się, że te sprawę wyjaśni.

 

 

AD 19.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

 

Wnioski i oświadczenia złożyli:

(4.17,52)Pan Palewski – na komisji Rolnictwa padł wniosek, aby kupować samochód większy do 20 osób, niż taki jaki jest w tej chwili w szkole.

Pan Burmistrz Kępic – po komisji Rolnictwa pojawiła się myśl zakupu większego autobusu. 

(4.20.11)Pan Paweł Lisowski –chciałem podziękować za reklamówkę Bystrej Sędziny, uważam, że powinniśmy się im zrewanżować

Pan Burmistrz – myślę, że kontakty będą szerokie : straży, dzieci ze szkoły .

 

(4.21.39)(a) projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr LVII/371/2006 z dnia 19 października 2006 w sprawie założenia stowarzyszenia Słupskiego Banku Żywności

 

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pana Burmistrz –w ubiegłym roku podjęliśmy decyzje o powstaniu Banku Żywności ,magazyn byłby w Słupsku na ulicy Słonecznej ,tam są potrzebne nakłady.

Nasza uchwała o składce 1,00zł/mieszkańca została podjęta w zeszłym roku i obowiązywała tylko na ten rok ,stad moja prośba aby podjąć taką samą uchwałę 1,00zl na mieszkańca bez wskazania lat .Składkę będzie ustalało Walne Zgromadzenie, będzie to jedna składka dla wszystkich gmin ,bo nie może być inaczej

 

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XIX/129/2008 sprawie zmian do uchwały nr LVII/371/2006 z dnia 19 października 2006 w sprawie założenia stowarzyszenia Słupskiego Banku Żywności

 

Uchwała nr XIX/129/20082008 sprawie zmian do uchwały nr LVII/371/2006 z dnia 19 października 2006 w sprawie założenia stowarzyszenia Słupskiego Banku Żywności została przyjęta 12 glosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się  i stanowi załącznik nr 17 do protokołu.

 

 Ciąg dalszy wniosków  i oświadczeń.

(4,2749)Pan Zenon Słomki –w poprzedniej kadencji podjęliśmy taką uchwałę, że samorządy na trasie od Słupska do Szczecinka płaciliśmy po 10.000zł na do  Urzędu Marszałkowskiego na rzecz PKP. Czy płaciliśmy i czy płacimy nadal?. (2,28,06)Pan Burmistrz  -tak, to była kwota 10.000zł rocznie w wieloletnim planie. W związku z tym, że nie spotkało się to pozytywnym odbiorem pozostałych gmin Pan Marszałek odpowiedział, że rezygnuje z tego, a wpisał zakupy szynobusów do wieloletniego planu województwa.

(4.29.03)Pan Bronisław Braczkowski - poruszałem problem rozkładu jazdy pociągów. Jest to kolejna zmiana rozkładu jazdy. Czy nie byłoby możliwe aby ten pociąg mijał się w Kawczu ,aby mieszkańcy mogli skorzystać z godzinnej różnicy w odjazdach i przyjazdach pociągów ze stacji Kępice.  

 

 

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad - XIX sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

 

           

 

Protokołowała:                                                                     

Ewa Derra     

 

                                                                                                                                                                               Przewodniczący  Rady Miejskiej w Kępicach

                                                                                                                                                                                                        Marek Busłowicz

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Dariusz Sieradzki 19-05-2008 10:41
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 19-05-2008
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 19-05-2008 11:44