System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Protokół nr XX/2008 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 3 kwietnia 2008 (zwołana w trybie zwyczajnym)
Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 14 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1
W sesji uczestniczyli:
Pan Marek Piotr Mazur – Burmistrz Miasta i Gminy
Pani Magdalena Gryko - Z-ca Burmistrza Kępic
Pani Janina Kończak – Skarbnik Kepic
Panie i Panów dyrektorów jednostek i zakładów budżetowych z terenu naszej gminy – załącznik nr 2,
Panie i Panów sołtysów z terenu naszej gminy: sołectwa Podgóry, Darnowo, Pustowo, Przytocko, Warcino, Barcino – załącznik nr 3
Ad 1 a i b.
Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.
Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał
c) przyjęcie porządku obrad.
Proponuję następujący porządek dzisiejszego posiedzenia :
Porządek posiedzenia :
1.Sprawy organizacyjne:
a/otwarcie sesji
b/stwierdzenie prawomocności obrad
c/przyjęcie porządku obrad.
2.Interpelacje i zapytania radnych.
3.Zapytania i wnioski sołtysów.
4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.
5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym
6.Analiza działalności Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach.
7.Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia ucznia z terenu Gminy Nasielsk uczącego się w Szkole Podstawowej w Warcinie .
8.Projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr XV/86/2007 z dnia 30 października 2007 w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa na terenie gminy Kępice podatków i opłat lokalnych, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za czynności inkasa.
9. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Miejską Słupsk na korzystanie z usług Izby Wytrzeźwień w Słupsku przez mieszkańców gminy Kępice.
10. Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały Nr XVII/113/2007 z dnia 27.12.2007r w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.
11. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008.
12.Sprawozdanie z pracy komisji Rady za rok 2007.
13.Plan pracy komisji stałych Rady na rok 2008 .
14. Odpowiedzi na interpelacje radnych.
15.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.
Porządek sesji został przyjęty jednogłośnie.
(0,03,03)Ad 2 .Interpelacje radnych
Interpelacje zgłosili:
Pani Ilona Janczewska - zwróciła się o Dyrektora Zakładu Energetyki Cieplnej w sprawie awarii kotłowni w Biesowicach .Jakie faktycznie były przyczyny braku ciepła na osiedlu w Biesowicach i jakie z tego tytułu odbiorcy będą gratyfikacje- czy opłata będzie takie same ,czy obniżona. Szczególnie proszę o odpowiedź jaki były przyczyny braku ciepła, bo pogłoski ze strony mieszkańców są bardzo różne :np., że nie ma czym palić?
Pan Eugeniusz Kluk- dwie sprawy:
1)zagospodarowanie pomieszczeń po byłym ośrodku zdrowia przy ulicy Plac Wolności. W 2004 roku za zgodą rady został wydzieżawiony bez przetargu lokal na okres dłuży niż 3 lata Firmie ,która miała tam prowadzić działalność.
Na moją interpelację w ubiegłym roku Pan Burmistrz odpowiedział ,że osoba zainteresowana –dzierżawca na dzień dzisiejszy nie potwierdził chęci jej prowadzenia – Urząd w tej sprawie wystosuje pismo do tej Pani. Moje pytanie czy ta Pani coś zaczęła robić w tej sprawie, bo 4 lata czekania to za długo, uważam, że coś należy robić w tej sprawie.
2)czy jest w Urzędzie plan remontu dróg gminnych i oświetlenia, chciałbym się z nim zapoznać. W ramach interpelacji kilkakrotnie zwracałem się w sprawie naprawy dróg i wykonania oświetlenia i nic w tym kierunku nie zostało zrobione. Na jakim stanowisku z tym planem mógłbym się zapoznać.
Pan Zenon Słomki –prosił o odpowiedź na następujące sprawy:
1)podziękowania dla Pani Burmistrz za to ,że Korzybie odwiedziła bardzo liczna ekipa sprzątająca ulicę Dworcową- za to dziękuję, ale proszę o przywiezienie piasku ,aby zasypać dziury, które będą utrudniały wykaszanie trawy.(a tam było przecież równo)
2)droga powiatowa Barcino –Osieki - informacja z prasy. Dyrektor ZDP twierdzi, że zawarł umowę z burmistrzami na modernizacje dróg powiatowych. Moje pytanie gdzie są te pieniądze w naszym budżecie.
3)sprawa p. Mirka Szczepańskiego –chodzi o chodnik na ulicy Sławieńskiej.Jak wykonywano drogę wojewódzką przywieziono płyty do ułożenia wjazdu do posesji p.Szczepańskiej, ale do dnia dzisiejszego nie zostało to wykonane. Moje pytanie: kto ma to zrobić :pani Szczepańska jest emerytką, a jej syn jeździ na wózku inwalidzkim .Proszę o załatwienie tej sprawy do końca.
4)mieszkańcy Korzybia zabiegają o zorganizowanie placu zabaw dla dzieci. Gmina zakupiła huśtawki trzy lata temu (są one schowane u p. sołtysa.). Uważam, że należałoby je wyjąć i ustawić.
5)sprawa wody w Korzybiu – były zapewnienia p. Dyrektora ZEC, że woda popłynie przez Korzybie na święta Bożego Narodzenia, ale mieszkańcy się tego nie doczekali do dnia dzisiejszego.
Pan Henryk Palewski – informowałem już wcześniej ,że w hydroforni w Osowie są stare dziurawe zbiorniki .Miały być one wymienione na zbiorniki z Kruszki .Przywieziono zbiornik z Kruszki ,ale według naszej oceny jest on gorszy niż ten co obecnie jest zamontowany .Czy jest sens wymiany stary na stary.
Pan Krzysztof Bińczak – temat wody na ulicy Kępka. Temat poruszany już w zeszłym roku, mieszkańcy narzekają na jako9śc wody ,bo woda jest faktycznie bardzo zła. Chciałbym się zapytać kiedy będzie podłączona ulica Kępka do nowego wodociągu .
Uważam, że przy ulicy Kępka jest również potrzeba ustawienia huśtawek –niewielkiego placu zabaw dla mieszkających tam dzieci.
Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z przyjętym porządkiem obrad w punkcie 18.
(0.12.5)Ad 3.Zapytania i wnioski sołtysów
Wnioski zapytania zgłosili:
Pani Gładysz Beata –sołtys sołectwa Darnowo
1)podziękowała p. Dyrektorowi ZEC za wywiezienie gałęzi leżących w rowach
2)drogi od torów kolejowych w kierunku Darnowa –bardzo proszę o naprawę tego odcinka drogi bo tam są straszne dziury.
3)wypłaty zapomóg – faktycznie niektórym rodzinom ,osobom ta pomoc jest konieczna ,ale niektóre osoby otrzymujące zapomogi i chodzą codziennie pijani. Uważam, że tak nie powinno być.
(0,13,16)Pani Krystyna Rapta -sołtys sołectwa Przytocko, zgłosiła pytania :
1)czy są analizowane wnioski i postulaty z zebrań wiejskich -te same wnioski są składane corocznie na zebraniach wiejskich, co się dalej z nimi dzieje,
2)sprawa placu zabaw w poszczególnych miejscowościach –dlaczego Gmina kupuje huśtawki -place zabaw dla niektórych miejscowości ,a niektóre sołectwa np. Przytocko musiało sobie samo kupić. Wszyscy powinni być traktowani jednakowo,
3)sprawa dróg śródpolnych – od tego roku zmieniła się stawka za grunty orne na których posadowione są drogi śródpolne – ta stawka jest dużo wyższa niż na grunty orne. Np. w przypadku mojego gospodarstwa jest to kwota 12.000zł rocznie .Uważam, że jeśli ktoś pieniądze za te powierzchnie to powinien te drogi remontować,
4)sprawa wypłaty zapomóg, udzielania pomocy przez wszystkie instytucje do tego powołane .Uważam, że sołtysi powinni poprzez to ,że znają swych mieszkańców być koordynatorami i wyrażać swe opinie co do przydzielania zapomóg , ja wiem ,że nie ma takiego przepisu, ale my najlepiej wiemy kto gdzie pracuje , czy faktycznie te pieniądze ,które otrzymuje przepije czy nie .Nie można ograniczać się tylko do dawania tym ludziom pieniędzy ,bo to do niczego nie prowadzi .Uważam, że nie ma współpracy pomiędzy takimi instytucjami jak OPS, jeżeli uważacie Państwo ,że taka współpraca nie jest konieczna to dobrze, ale żeby nie było w niektórych przypadkach za późno. W tej chwili jest bardzo dobra współpraca z dzielnicowym ,który ma w swym działaniu Przytocko z czego bardzo się cieszę.
Pan Józef Makar –sołtys sołectwa Barcino – mam serdeczną prośbę do Państwa .W Barcinie jest potrzebna pomoc dla dwuletniego Patryka .patryk jest chory i są potrzebne środki na jego rehabilitację ,rodziców dziecka nie stać na taki wydatek .Koszt tygodniowego pobyt dziecka na rehabilitacji wynosi 4.000zł. W tym celu rada sołectwa ,sołtys organizuje w dniu 3 maja festyn ,na który wszystkich państwa serdecznie zapraszam. Jest to festyn charytatywny, wszystkie środki będą przeznaczone na pomoc dla tego chłopca. Bardzo serdecznie jeszcze raz wszystkich zapraszam.
Pan Henryk Palewski –sołtys sołectwa Osowo sprawa dróg – czy jest sporządzony harmonogram remontu dróg gminnych i powiatowych, bo potrzeb jest bardzo wiele .Bardzo proszę aby nas ktoś powiadomił w jakiej kolejności te drogi będą remontowane .
(0,20.37)Ad. 4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.
Odpowiedzi na zgłaszane pytania udzieliła Pani Magdalena Gryko – Z-ca Burmistrza Kepic .
1)(p. sołtys z Darnowa) – ta droga jest drogą powiatową .Była propozycja ze strony Powiatu na współpracę z gminami przy remoncie dróg . Remont tego odcinka to ogromna suma, nie wiem czy nas będzie na to stać, decyzja w tej sprawie jeszcze nie została podjęta.
2)(p. sołtys z Osowa) Harmonogram remontu dróg mamy. Ja z tym z harmonogramem jestem na każdym zabraniu sołeckim. W niektórych przypadkach mieszkańcy proszą o przywiezienie tylko materiału do wyrównania i sami to wykonają(Mzdowo).Jest to fajna propozycja ,sami najlepiej będą wiedzieli jak zrobić.
3(p. sołtys z Przytocka _ sprawa dodatków ,zapomóg poruszana jest bardzo często na zebraniach sołeckich .Rozmawiałem w tej sprawie z OPS - są zapewnienia ,że pracownicy to sprawdzają .Podobnie jest z zatrudnieniem ,też prowadzę konsultacje z OPS i mogę stwierdzić ,że ta orientacja jest dobra. Niektórym osobom pomoc jest udzielana w różnej formie nie finansowej a rzeczowej.
-postulaty z zebrań wiejskich są realizowane – wczoraj była komisja w Korzybiu w sprawie znaków drogowych ,dzisiaj podpisywałem pismo w sprawie lamp w Barcinie .My jesteśmy w trakcie zebrań wiejskich, wnioski na bieżąco są realizowane na bieżąco.
-drogi śródpolne te wydzierżawione przez Agencje - temat do dalszych rozmów .W poniedziałek jest spotkanie w Starostwie z Ministrem Rolnictwa na temat Agencji –proszę wnioski w tej sprawie - temat ten na pewno poruszymy.
Temat jest bardzo trudny do rozwiązania .
Bardzo proszę o sygnały w sprawie zatrudnienia osób, udzielania zapomóg.
(0.29,01)Głos w dyskusji na temat pomocy, pracy z rodzinami patologicznymi zabrała Pani Bożena Sokołowska – Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej -poinformowała o powołaniu na terenie naszej gminy zespołu Interdyscyplinarnego . W skład zespołu wchodzą: dyrektorzy szkół, pracownicy socjalni ,kuratorzy ,policja, którzy służą pomocą ,opinią pracownikom socjalnym .
Pani Rapta Krystyna –
Pani Beata Gładysz
Pani Bożena Sokołowska
Pani Krystyna Rapta
Pani Bożena Sokołowska
Pan Leszek Michlewicz
(0.36,45)Pan Henryk Palewski
(0.38,01)Pan Waldemar Tylski
(0,39,31)Pani Beata Gładysz
(040,28)Ad 5.Informacja Burmistrza z pracy w okresie między sesyjnym.
Ze względu na nieobecność na sesji Pana Burmistrza pan Przewodniczący zaproponował przesunięcie tego punktu do omówienia w późniejszym czasie dzisiejszej sesji.
Pani Magdalena Gryko Z-ca Burmistrza przedstawiła krótka informację ze swej pracy w okresie od ostatniej sesji (zebrania sołeckie ,spotkanie z p. architekt w sprawie podziału działek pod bud. jednorodzinne w Korzybiu, sprawa dróg w Korzybiu, współpraca z policją.)
Dyskusja
(0,42,21)Pan Waldemar Tylski -sprawa drużyny Barton Barcino -potrzeba sfinansowania kupna wiat na stadionie
Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Z-ca Burmistrza . p.Józef Makar
(0,43,23) AD 6.Analiza działalności Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach.
Pan Przewodniczący poinformował, że informacja z działalności Zakładu Energetyki Cieplnej była omawiana na wszystkich posiedzeniach komisji w obecności Dyrektora Zakładu Pana Mariana Walońskiego oraz Pani Głównej Księgowej Pani Teresy Lewandowskiej.
Głos zabrał Pan Marian Wolański Dyrektor Zakładu ZEC, który przedstawił sytuację finansową za rok 2007. .
Przychód Zakładu za rok 2007 wynosi 2.846.000zł ,strata w zakładzie 16.000zł. Spadek środków obrotowych ze 130.000 do 170.000zł spowodowana między innymi nieterminowymi spłatami zobowiązań. W ostatnich czterech latach zakład wykonał inwestycje na ciepłociągach na kwotę 233.000zł ,66.000zł to kwota przeznaczona na sadzenia wierzby. Ponad 300.000zł to środki własne zakładu przeznaczone na inwestycje .Inwestycje musiały być wykonane gdyż spółdzielnia mieszkaniowa jako największy odbiorca oraz inne budynki na terenie miasta zostały ocieplonych .Spółdzielnia mieszkaniowa poprzez takie działanie zmniejszyła swoją moc zamówioną o 40 % i dzięki tym inwestycją mamy tę samą moc zamówioną.
Na spadek środków obrotowych ma wpływ jednego z zakładów – Zakład Garbarski który w latach 2006 –2007 zmienił technologie i przez to zmniejszyła się ilość ścieków, co zmniejszyło przychód dla zakładu o kwotę ponad 300.000zł. Rok 2007 był bardzo trudnym rokiem dla zakładu – bardzo słaba współpraca z Nadleśnictwem i pozyskiwanie paliwa w większość z dróg i nieużytków .Jakość tego paliwa była bardzo słaba .Kotłownia w Kępicach nie była na minusie ,ale ogólnie w ciepłownictwie były straty na kotłowniach olejowych.(w latach poprzednich przy dobrym paliwie jakie pozyskaliśmy na zrębach z 1 m 3 można było wyprodukować 7-9 GJ , a z tego co pozyskiwaliśmy na drogach 4-5 GJ – bardzo duży spadek).
W zakładzie wyprodukowaliśmy w roku 2007 5.128 m3 paliwa , w roku 2006 - dużo lepsze paliwo -3.600m3 . Sprzedaż ciepła w roku 2006 – 26.000 GJ , w roku 2007 – 24.000GJ . Mimo ta dużej produkcji paliwa, sprzedaż ciepła była niższa.
Prowadzimy rozmowy z Nadleśnictwem Trzebielino ,mamy obiecane zręby przesezonowane ,dlatego myślę że wrócimy do wydajności jaka była wcześniej.
(0.49.18)Pan Przewodniczący poinformował radnych ,że do biura Rady wpłynęły dwa pisma: jedno dotyczy braku ciepła w Biesowicach ,oraz sporu zbiorowego pracowników ZEC.
Dyskusja :
Pani Ilona Janczewska –prosiła o odpowiedź na zgłoszona interpelację
Pan Marian Wolański – w Biesowicach była awaria automatyki ,nie ukrywam ,że paliwo było również nie najlepszej jakości. Jednak przy tym paliwie ciepło można byłoby pozyskać, jeżeli chodzi o automatykę zostałem wprowadzony w błąd przez palacza. W kwietniu wszyscy odbiorcy ,którzy ucierpieli z tego tytułu otrzymają rekompensatę.
(0,51,00)Pan Marek Busłowicz – mamy pytanie o spotkanie Pana Dyrektora ze związkami zawodowymi ,jakie poczyniono kroki w tym temacie.
Pan Marian Wolański –żądania związkowców są następujące: 30 % zwyżka płac oraz poprawę warunków pracy i sprawy bezpieczeństwa .Po spotkaniu z załogą sprawy bezpieczeństwa i warunki pracy zostały omówione i uzgodnione. Sprawy płacowe -trwają uzgodnienia .
Pan Busłowicz – rozumiem ,że odbędzie się kolejne spotkanie w tej sprawie .
(0,52.11)Pan Paweł Lisowski - chodziło mi o sytuację wewnętrzną w zakładzie. .W piątek miało być spotkanie w tej sprawie –odbyło się, o ustaleniach poinformował nas p.dyrektor. Moje pytanie kiedy odbędzie się kolejne spotkanie.
Pan Wolański –poniedziałek –wtorek
Pan Lisowski – rozumiem ,że został już opracowany plan wyjścia z tej sytuacji .
Czy jest możliwy do zrealizowany postulat 30 % podwyżki.
Pan Wolański – postulat podwyżki płac w tej formie jest trudny do zrealizowani. Pracownicy zakładają, że 30 % zwyżki płac będzie kosztem mieszkańców.
Pan Lisowski – z tego co wiem to pracownicy otrzymują premie uznaniowe ,wprowadzenie ich do płac da taką właśnie podwyżkę.
Pan Marian Wolański –jeżeli premie uznaniowe wejdą w płace zasadnicze to zakład zostanie w tym momencie mocno zblokowany bo każdy będzie robił co będzie chciał.
(0,54.07)Pan Lisowsaki – kiedy pracownicy ostatni raz dostali podwyżkę ,ale nie chodzi mi o podwyżki inflacyjne.
Pan Marian Wolański – są w zakładzie pracownicy - co roku trafi się jedna dwie osoby którzy mają podwyżki ze względu na dodatkowe zajęcia ,ale nie są to wszyscy pracownicy.
Pan Lisowski – bardzo proszę aby Pan Dyrektor informował Radę, radnych jak ta sprawa będzie rozwiązana.
(o,54,56)Pan Krzysztof Bińczak – rozmawiamy o dwóch kwestiach: albo podwyżka dla odbiorców ciepła, albo ewentualnie, nie wiem co przyniosą negocjacje, ale pracownicy mają pewną argumentacje .Myślę, że przerzucenie podwyżek płac na odbiorców jest niedopuszczalne ,zakład powinien zaproponować wypracowanie jakiegoś programu naprawczego, oraz przedstawić nam możliwości obniżenia kosztów produkcji ,bo takie możliwości w każdym zakładzie są.
(0,55,52)Pan Marian Wolański – w zakładzie nie ma obniżenia kosztów produkcji ,sprzedajemy wody tyle ile mieszkańcy potrzebują, oczyszczalnia – jedynie przy podłączeniu nowych odbiorców(w tej chwili dzięki przepompowni w Kruszce bo jest podłączona, może będą dodatkowe wpływy).
(0,56,51)Pan Eugeniusz Kluk- trudno mi się zgodzić z wypowiedzią Pana Dyrektora, że główne przyczyny minusowego konta zakładu to przede wszystkim dłużnicy .W materiałach przedstawionych jest taka pozycja :stan zobowiązań wynosi 669.523,18zł (to jest wobec dostawców, budżetu ...) ,natomiast stan należności wynosi 453.052,54zł. (należności od odbiorców usług....).Dla mnie byłoby oczywiste gdyby należności i stan zobowiązań były mniej więcej takie same ,albo nieduża byłaby miedzy nimi różnica.
Do Przewodniczącej komisji Rewizyjnej, komisja w roku 2007 trzykrotnie zajmowała się sprawami ZEC i z protokołu komisji jak również z pana wypowiedzi malała moc zamówiona .................. , wynika z tego ,że 2005-2004 moc zamówiona ,ale dochód zwiększył się o 13.721zł , natomiast w roku 2006 uzyskano dochód 295.000zł- moc się zwiększyła i dochód o 11.000zł .
Moje pytanie: jaka była moc zamówiona na koniec 2007,i ile wynosił dochód ,czy faktycznie on był niższych –przecież we wrześniu znacznie podnieśliśmy stawkę.
Do Pani Przewodniczącej komisji Rewizyjnej - we wnioskach z kontroli ,komisja zapisała, że ponowna kontrola ZEC zostanie przeprowadzona po I półroczu 2008 –dlaczego ta kontrola nie została ujęta w planie na rok bieżący.
(1,01,22)Pani Teresa Lewandowska –Główna Księgowa –moc zamówiona w zakładzie - te informację przedstawimy na piśmie w najbliższym terminie.
Na początek stycznia 2008 – moc zamówiona :kotłownia Bielaka – 3,41 MW ,kotłownia Biesowice-0,27MW, Kruszka –0,180 MW, OSIR-0,047 MW, Barcino-0,044MW.
Pani Lewandowska wyjaśniła, że zadłużenia odbiorców to kwota 30.000zł + odsetki jest to kwota 54.902,96 – jest to odpis aktualizacyjny należności. To są kwoty ,że środki obrotowe w zakładzie są mniejsze.
Na spadek środków obrotowych ma wpływ to ,że za te środki wybudowaliśmy ciepłociągi – na kwotę ponad 230.000zł ,gdybyśmy zaniechali byłyby niższe przychody ,cena ciepła rosła by w górę. Sprawa wierzby – to też szło z naszych środków. Nie terminowość zapłat za świadczone usługi była również przyczyną tej sytuacji.
(1.05,48)Pan Eugeniusz Kluk – może powinniśmy usłyszeć od Pan Dyrektora,że pewne decyzje były nietrafne np. wierzba.
Co do odpowiedzi dla Pani Janczewskiej - w Pana ocenie w Biesowicach zawinił pracownik ,ale z tego co ja wiem nie zawsze tak jest.
(1,07,06)Pan Zenon Słomski – w poprzedniej kadencji wierzba opałowa była stawiana na pierwszym planie :prasa wycieczki, wycieczki z innych gmin miało to uzdrowić sytuację zakładu .Na komisji Rolnictwa na moje pytania p.Dyrektor stwierdził ,że sytuację uzdrowi zakup rębaka o dużej mocy. Wiemy co do tej pory mamy z wierzby jak na razie 66.000 strat ,ale może cos w przyszłości będzie .Moje pytanie do p. Dyrektora czy oprócz rębaka i wierzby ma Pan coś na uzdrowienie sytuacji finansowej w zakładzie.
Pan Marian Wolański - ja nadal twierdzę, że wierzba nie jest niewypałem ale jest prawidłowym podejściem do tematu. Pola, które były niezagospodarowane byłyby nadal niezagospodarowane , a rośnie tam wierzba .Te pieniądze które zostały wydane jest to tylko praca ludzka .Rok 2008/2009 w okresie zimy bo w tym okresie należy ja ścinać wierzbę w Osowie i w Pustwie będzie wycięta –razem 10 ha .Łącznie mamy 30 ha zasadzonych wierzbą, .W tej chwili robimy eksperyment sadzenia wierzby na bazie osadu i w tej chwili wiem,że ten osad na pola będziemy mogli wywozić. W jakiej formie to będzie suchej czy ciekłej to jeszcze nie jest do końca ustalone. Wiem, że wierzba bardzo dobrze na tym osadzie rośnie .
(1,10,45)Pan Zenon Słomski – Pan Dyrektor twierdzi, że przy uprawie wierzby oprócz pracy ręcznej nic nie było robione, a ja mam pismo podpisane przez Pana Dyrektora w którym mówi się o likwidacji chwastów poprzez oprysk chemiczny, o wapnowaniu plantacji. Jest to pismo z ZEC
Pan Marian Waloński – chyba Pan niedokładnie słuchał. Ja mówiłem, że idealnie by rosło jakby było wywapnowane, prowadzony byłby oprysk chemiczny ,ale tego nie robimy. Zostało zrobione tylko wykaszanie.
Pan Słomki - ja odczytuję tylko to co jest napisane .
Pan Waloński- tego o czym Pan mówi na pewno nie powiedziałem
(1,12,19)Pan Eugeniusz Kluk - my opieramy się na materiałach jakie otrzymujemy z poszczególnych zakładów ,a tak jest w przypadku wypowiedzi Pana radnego.
Uważam, że nie jest rolą ZEC zagospodarowywanie ugorów. Mam wniosek do Pani Przewodniczącej komisji Gospodarczej do planu pracy :lustrację poletek wierzby.
Pani Ilona Janczewska –Przewodnicząca komisji Gospodarczej zaproponowała wpisane tego tematu do posiedzeń komisji .
(1,14.50)Pan Krzysztof Bińczak – chciałbym odnieść się do stwierdzenia p. Księgowej. W roku 2004 zostały poniesione koszty w wysokości 230.000zł na inwestycje to sądzę, że one za trzy lata powinny przynosić przychody ,a nie powodować straty. Przecież każda inwestycja powinna coś usprawniać ,ulepszać i ma to dawać przychody .Nie jest to dla mnie argumentem, że ZEC ponosi straty przez kolejne trzy, cztery lata.
Na sesję przybył Pan Burmistrz Kępic Marek Piotr Mazur
(1,16,18)Pani Teresa Lewandowska – ja powiedziałam, że w okresie 4 lata zostały wykonane inwestycje na kwotę 230.000zł i na niewątpliwie to wpływ na ,że są środki obrotowe na koniec roku jakie mamy w kwocie 170.000zł. Czy te inwestycje przynoszą zysk – na pewno z tego tytułu, że jest więcej odbiorców na pewno są większe przychody z ciepła. Gdybyśmy bazowali tylko na tym, że np. spółdzielnia mieszkaniowa jako największy odbiorca poprzez ocieplanie budynków zmniejsza moc zamówiona o 40 % ,przychody byłyby mniejsze. Gdybyśmy nie mieli takich budynków jak BS, budynek po policji ,dom kultury przychody w zakładzie byłyby dużo mniejsze i na pewno z tego tytułu musielibyśmy myśleć może o redukcji zatrudnienia(moc zamówiona jest bardzo niska ,a koszty stałe są duże).Na pewno te inwestycje miały sens, one się zwrócą w ciągu kilku lata ,ale mają one wpływ na spadek środków obrotowych na koniec roku.
(1.18,42)Pan Przewodniczący podsumowując dyskusję w powyższej sprawie poinformował, że Rada będzie się przyglądała dalszym pracą Zakładu i poprosi Pana Dyrektora i Panią księgowa na posiedzenia komisji.
PRZERWA
(1,39,15)Ad 7 Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia ucznia z terenu Gminy Nasielsk uczącego się w Szkole Podstawowej w Warcinie .
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt powyższej uchwały był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie.
Panią Marię Zegadło – Wiceprzewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 6 głosami „za”.
Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 4 głosami „za”.
Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 3 głosami „za”.
Brak dyskusji.
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XX/131/2008 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia ucznia z terenu Gminy Nasielsk uczącego się w Szkole Podstawowej w Warcinie .
Uchwała nr XX/130/2008 w sprawie zawarcia porozumienia do partycypowania w kosztach kształcenia ucznia z terenu Gminy Nasielsk uczącego się w Szkole Podstawowej w Warcinie została przyjęta 14 głosami „za” i stanowi załącznik nr 4 do protokołu .
(1,40,58)AD 8.Projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr XV/86/2007 z dnia 30 października 2007 w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa na terenie gminy Kępice podatków i opłat lokalnych, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za czynności inkasa.
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt powyższej uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie .
Panią Marię Zegadło – Wiceprzewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 5 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.
Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 2 głosami „za”, przy 2 głosach wstrzymującym się.
Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 3 głosami „za”.
Brak dyskusji .
Pan Przewodniczący przestawił projekt uchwały nr XX/131/2008 w sprawie zmian do uchwały nr XV/86/2007 z dnia 30 października 2007 w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa na terenie gminy Kępice podatków i opłat lokalnych, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za czynności inkasa.
Uchwała nr XX/131/2008 w sprawie zmian do uchwały nr XV/86/2007 z dnia 30 października 2007 w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa na terenie gminy Kępice podatków i opłat lokalnych, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za czynności inkasa Warcinie została przyjęta 11 głosami „za” przy 2 głosach wstrzymujących (nie ma p. Pawła Lisowskiego),i stanowi załącznik nr 5 do protokołu .
(1,44,12)Ad 9. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Miejską Słupsk na korzystanie z usług Izby Wytrzeźwień w Słupsku przez mieszkańców gminy Kępice.
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt powyższej uchwały był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie:
Panią Marię Zegadło – Wiceprzewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej -komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 6 głosami „za”,
Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 3 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.
Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 3 głosami „za”.
Czy są pytania w tej sprawie .
Brak dyskusji .
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XX/132/2008 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Miejską Słupsk na korzystanie z usług Izby Wytrzeźwień w Słupsku przez mieszkańców gminy Kępice.
Uchwała nr XX/132/2008 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Miejską Słupsk na korzystanie z usług Izby Wytrzeźwień w Słupsku przez mieszkańców gminy Kępice została przyjęta 13 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymujących i stanowi załącznik nr 6 do protokołu .
(1,47,36)Ad 10. Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały Nr XVII/113/2007 z dnia 27.12.2007r w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.
Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt powyższej uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie .
Panią Marię Zegadło – Wiceprzewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 5 głosami „za”.
Panią Ilonę Janczewską – Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- - komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 3 głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.
Pana Henryka Palewskiego – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja przyjęła powyższy projekt uchwały 3 głosami „za”.
Brak dyskusji .
Pan przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XX/133/2008 w sprawie zmiany do uchwały Nr XVII/113/2007 z dnia 27.12.2007r w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.
Uchwała nr XX/133/2008 w sprawie zmiany do uchwały Nr XVII/113/2007 z dnia 27.12.2007r w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008 została przyjęta 13 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymujących i stanowi załącznik nr 7 do protokołu .
(1.49,50)AD 11. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008.
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy był omawiany na posiedzeniach komisji, jednak do dnia dzisiejszego uległ on zmianie .
Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak -Skarbnik Kępic
Projekt uchwały w stosunku do omawianej na komisjach ulega zmianie o kwotę 60.000zł,która jest proponowana jako zwiększenie kapitału dla Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego. Jest to konieczność przy ubieganiu się o kredyt. O kwotę 60.000zł zwiększa się dochody i wydatki budżetu . zapis dotyczący tej kwoty -załącznik nr 2 do projektu uchwały.
Dyskusja:
(1,51,46)Pan Eugeniusz Kluk – na jakim etapie jesteśmy jeżeli chodzi o pozyskanie kredytu na budowę tego budynku
(1,52,01)Pan Marek Piotr Mazur – Burmistrz Kępic – ten kredyt jest w trakcie przygotowania. Uzupełniamy dokumentu ,podobnie od każdego uzupełnienia dokumentu ten czas się liczy od nowa. W tej chwili Pani prezes naszego TBS-u wysyłała dokumentu uzupełniające . W dniu dzisiejszym również rozmawiała w tej sprawie z przedstawicielem Banku ,stwierdzono, że jeżeli bank żąda uzupełnienia dokumentów to wniosek traktowany jest poważnie i będzie poważnie rozstrzygnięty.
W dniu 1 kwietnia 2008 wykonawca przejął plac budowy i rozpoczął rozbiórkę budynku. Promesę na otrzymanie tego kredytu mamy ,jest to dokument potwierdzający jego przyznanie i jest jedynie kwestia czy kredyt zostanie przyznany w kwocie przez nas wnioskowanej. Rok temu wartość kosztorysowa tego zadania była w kwocie 3 mln zł ,opóźnienie całej procedury wychodzenia z deficytu spowodowała wzrost wartości zadania o 1mln zł. Jeśliby się wszystko dobrze potoczyło to we wrześniu przyszłego roku mieszkania byłyby oddane do użytku. Jak będzie tylko przyznany kredyt powiadomię Radę .
(1.55,21)Pan Eugeniusz Kluk – chodzi mi o zadanie rozbudowa Domu strażaka w Korzybiu, czy zmieścimy się w kwocie 600.000zł.
(1.56,18)Pan Burmistrz Kępic - na pewno ta kwota będzie doprecyzowana .Nie zmienialiśmy na razie kwoty która była wcześniej ustalona .Ten obiekt rozbudowujemy ,dobudowując w części parterowej pomieszczenia.
Z takiego bardzo szacunkowego wyliczenia ta kwota nie powinna być wyższa ,jak będzie wyższa powiadomimy.
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XX/134/2008 w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008
Uchwała nr XX/134/2008 w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008 została przyjęta 9 głosami „za” przy 5 głosach wstrzymujących i stanowi załącznik nr 8 do protokołu .
(2.00,51)Ad 12.Sprawozdanie z pracy komisji Rady za rok 2007.
Przewodniczący poszczególnych komisji przedstawili sprawozdania z działalności komisji za rok 2007:
*Pani Maria Zegadło – Wiceprzewodnicząca Komisji Infrastruktury Społecznej sprawozdanie z pracy komisji Infrastruktur – załącznik nr 9
*Pani Ilona Janczewska – Przewodniczącą Komisji Gospodarczej-sprawozdanie z pracy komisji Gospodarczej za rok 2007 – załącznik nr 10
*Pan Henryk Palewski – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska.-sprawozdanie z pracy komisji za rok 2007-załacznik nr 11.
*Pani Maria Zegadło – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej - sprawozdanie z pracy komisji Infrastruktur – załącznik nr 12
Pani Przewodnicząca wnosi o zlecenie przez Radę komisji Rewizyjnej ponowna kontrolę Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach.
(2.15.21) Ad 13.Plan pracy komisji stałych Rady na rok 2008 .
Pan Przewodniczący poprosił Przewodniczących komisji Rady o przedstawienie planu pracy na rok 2008.
*Pani Ilona Janczewska – Przewodniczącą Komisji Gospodarczej-przedstawiła tematy pracy komisji Gospodarczej poza tematami przyjęty jako tematykę sesji. Dodatkowe tematy to: kontrola uprawy wierzby – czerwiec, kontrola realizacji uchwał Rady we wrześniu.
Pani Maria Zegadło – Wiceprzewodnicząca Komisji Infrastruktury Społecznej plan pracy komisji Infrastruktur.
*Pan Henryk Palewski – Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska –plan pracy komisji na rok 2008
Pani Rapta Krystyna -sołtys sołectwa Przytocko prosiła o zajęcie się realizacją wniosków i postulatów z zebrań wiejskich.
Ustalono ,że powyższym tematem zajmie się Komisja Gospodarcza w miesiącu wrześniu br.
Zapis ten przyjęto poprzez głosowanie – „za” wprowadzeniem tego tematu w miesiącu wrześniu głosowało 13 radnych(nie ma p.K.Bińczak).
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XX/135/2008 w sprawie planu pracy komisji Rady na rok 2008
Uchwała nr XX/135/2008 w sprawie planu pracy została przyjęta 13 glosami „za” została przyjęta (nie ma p.K.Bińczak)i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.
Zgodnie z wnioskiem Przewodniczącej komisji Rewizyjnej, Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie: zlecenie kontroli Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach przez komisję Rewizyjną.
Powyższy wniosek został przyjęty 13 głosami „za”.
(2.23.32)Ad 5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym.
Pana Burmistrz przedstawił informację z działalności miedzy sesyjnej, która stanowi załącznik nr 14 do protokołu.(2.44.37)
Pytania :
(2.44,45)Pan Eugeniusz Kluk – prosił o odpowiedź jeżeli będzie to możliwe do poprzedniego wystąpienia z poprzedniej sesji:
1)spotkanie w Starostwie dot. utworzenia związku miejsko-gminnego eksploatacja wiejskich ujęć wodnych na terenie powiatu słupskiego, czy to chodzi o to że może wymawiamy umowę z ZUW Słupsk ,czy to będzie dla nas korzystne
2)spotkanie z Panią architekt p. Lisek celem opracowania umowy na opracowanie projektu decyzji o warunkach zabudowy celu publicznego .
3)spotkanie z dyrektorem ZGKIM omówienie zagadnień związanych z budową kaplicy cmentarnej. W budżecie na ten rok nie mamy zaplanowanych środków na budowę kaplicy cmentarnej, czy ZGKiM będzie te wykonywał z własnych środków.
(2,46,32)Pan Burmistrz Kępic
1)Pan Marszałek podjął decyzję o likwidacji ZUW, dlatego przedstawiciele Gmin spotkali się aby przejąć swoje udziały nieodpłatnie. Jednak na podstawie opinii RIO Pan Marszałek twierdzi ,że nie może przekazać nam tych udziałów. .Rozważamy możliwość wypowiedzenia warunków umowy, wypowiedzenie jest 6 miesięczne. To przedsiębiorstwo działa na obszarze 6 gmin. Jeśli dojdziemy do wniosku, że dla naszej Gminy jest to nieopłacalne przejmiemy wodociągi do Gminy.
2)wtedy gdy w Gminie wygasły wszystkie plany tworzenie i realizowanie inwestycji wymaga dodatkowych dokumentów- wówczas wydajemy decyzje o warunkach zabudowy przygotowanej przez architekta. W drodze przetargu wyłoniliśmy Panią architekt która przygotowuje te decyzje w ramach konsekwencji braku planu .
3)spotkanie z dyrektorem ZGKiM – dzisiaj próbujemy tę inwestycję przygotować na tyle ile jest to możliwe (gromadzenie materiałów z odzysku z budynku po byłym komisariacie).Chodził również o to, aby nie stracić pozwolenia na budowę na tego budynku.
(2.52,28)Ad 14. Odpowiedzi na interpelacje radnych.
Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje udzielił Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur:
interpelacja zgłoszona przez radnego E.Kluka
-zagospodarowanie ośrodka zdrowia –była rozważana dwukrotnie koncepcja zagospodarowania :pierwsza koncepcja była podjęta na wniosek danej osoby i upadła. Pojawił się kolejny inwestor ,który prowadzi przychodni rehabilitacyjna i będzie chciał tam prowadzić rehabilitacje .Rozmawialiśmy o przeniesieniu pogotowia na I piętro, ale i ten inwestor też nie wrócił z konkretami, chyba nie podpisał kontraktu z NFOZ, bo czas na podpisanie kontraktu był bardzo krótki.
Rozważaliśmy zagospodarowanie tego obiektu i póki jest to pogotowie to choć w części jest on zagospodarowany. Generalnym problemem dla nas jest poprawa warunków dla OPS-u – w jednym pokoju pracują cztery osoby + interesanci. Rozważaliśmy adaptację tych pomieszczeń na biura dla OPS.
Pan Kluk –chodziło mi o to czy ta osoba ze Słupska jest nadal dzierżawcą tego obiektu
Pan Burmistrz – my prowadziliśmy tylko rozmowy ,do podpisania umowy dzierżawy nie doszło ,a bez państwa zgody nie moglibyśmy proponować takieo terminu dzierżawy
(2.75,11)interpelacja zgłoszona przez radnego Z.Słomskiego
-plac zabaw w Korzybiu i innych miejscowościach. My systematycznie zakupujemy te place zabaw ,pomimo tego, że część sołectw zakupiło je sobie w ramach własnych środków(Przytocko, Warcino) to potrzeb jest .Zakładaliśmy ,że będziemy systematycznie te place promować. Takie rozmowy trwają. Na placu Wolności zamontowano plac zabawowy wyprodukowany w Tychowie (w sąsiedniej Gminie) będziemy je dalej montować.
-woda w Korzybiu –od zakończenia inwestycji były robione szkolenie na stacji uzdatniania wody .Pracownicy są do tego przygotowani. Chcieliśmy skoordynować działania z PKP ,czeka mnie wizyta w Gdańsku bo pracownicy w Słupsku nie mogą o tym decydować. Praktycznie puszczamy wodę nie w nasza sieć, dlatego musimy to uzgodnić na wypadek awarii .Naszym celem jest przejęcie w całości wodociągu wiejskiego wraz z kanalizacją ogólnospławną i deszczową .Te działania prowadzone są bardzo intensywnie, opieszałość jest ze strony PKP. ZEC będzie eksploatował wodociąg w Barwinie i Korzybiu, tak aby ścieki i woda były w jednych rękach .Czekamy na ostateczne decyzje.
(3.02,18)interpelacja zgłoszona przez radnego H.Palewskiego
zbiorniki w Osowie –fakt nie są to nowe zbiorniki z Kruszki ,ale te które są w Osowie sa w fatalnym stanie ,nie utrzymują ciśnienia. Te zbiorniki z Kruszki oglądał p.Brzozowki i to na jego wniosek zostały one tam dostarczone. Wymiana zbiorników nie jest w zakresie obowiązków ZUW, dlatego musielibyśmy je zakupić z własnych środków. Jest to forma załatwienia tego tematu.
Pan Henryk Palewski
(3.04,03)interpelacja zgłoszona przez radnego K.Bińczak
-sprawa wody w Kępce -mamy to zadanie wpisane w planie wieloletnim, jest to dalszy ciąg budowy kanalizacji w stronę Przytocka .To co w zeszłym roku zrobiliśmy do Kruszki czeka nas w następnej kolejności do Kępki .O tym będziemy decydowali w następnych miesiącach. W tym roku powinniśmy dojść do ulicy Kępka z woda i kanalizacja
(3.05,12)interpelacja zgłoszona przez radnego Z.Słomskiego
sprawa drogi Barcino –Osieki -ta informacja pojawiła się w prasie gdyż ZDP przedstawiając nam plan zaproponował takie rozwiązanie naprawy tej drogi Babcino-Osieki. W tej chwili nie mamy jeszcze podpisanego porozumienia. Jeżeli będą takie możliwości to na pewno przystąpimy do tego. Pod uwagę brana była również droga na Osowo , do Bronowa od skrzyżowania.
(3,06,55)Dalszych odpowiedzi udzieliła Pani Z-ca Burmistrza Magdalena Gryko.
interpelacja zgłoszona przez radnego E.Kluka
sprawa remontu dróg, prace ruszą w najbliższym czasie .Będziemy utwardzać drogi gruntowe .
Sprawa oświetlenia „na bieżąco są uzupełniane punkty np. w Barcinie są uzupełnione dwa punkty, w Podgórach mieszkańcom brakuje oświetlenia. Wszystkie wnioski będą realizowane na bieżąco.
(3.08,10)interpelacja zgłoszona przez radnego Z.Słomskiego
-sprawa ułożenia płytek przy ulic Sławieńskiej – są już wszystkie uzgodnienia z p. Kula –zarząd Dróg Wojewódzkich, będzie to wykonane poprzez pracowników interwencyjnych jak pozwalana na to warunki atmosferyczne.
Pan Waldemar Tylski – poruszył naprawy drogi na Lipnik
Pan Krzysztof Bińczak – ta droga jest przez pole, następnie przez las do miejscowości której nie ma na mapie. Jeżeli takie drogi będziemy remontować, uważam ,że pilniejsze są potrzeby np. ulice w mieście
Pan Paweł Lisowski –zgłosił potrzebę naprawy drogi na Łużki oraz dodatkowego oświetlenia do tej miejscowości.
Pan Henryk Palewski – zgłosił potrzebę naprawy drogi na Brzezinki – bo tam mieszkają ludzie i ta droga jest podobna jak na Lipnik, utwardzenie tam drogi jest bardziej zasadne .
(3.11.39)Pan Burmistrz –w pierwszej kolejności remontujemy drogi które prowadza do zabudowań w następnej kolejności inne.W Obłężu mamy do wyboru dwie drogi: jedną w kierunku PGR-u , wokół przystanku i druga w kierunku p. Molendy aż do p.Koligot ,druga droga dotyczy Lipnika tu musimy zdecydować ,nie zrobimy wszystkich, bo środki są takie jakie są. Musimy zrobić drogę do Gościeradza to też jest droga gruntowa ,droga na Brzezinki .Musimy remontować drogi, ale z tą preferencją o której mówiłem mieszkają ludzie w pierwszej kolejności, w dalszej kolejności pozostałe.
Pani Krystyna Rapta -poruszyła temat braku toalety na terenie miasta – jest to konieczność ustawienia na terenie miasta nawet przenośnej toalety jak nie ma możliwości jej wybudowania .
Pan Paweł Lisowski – na poprzedniej sesji zgłaszałem tę sprawę w ramach interpelacji, a Pan Burmistrz powiedział, że sprawa jest pilna i będzie załatwiona w najbliższym czasie .
Pani Rapta – sprawa dróg to temat bardzo trudny ,wymagający sukcesywnego załatwienia, ale sprawa toalety na terenie miasta myślę, że powinna być załatwiona jak najszybciej.
Ad 15.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.
Wnioski zgłosili:
Pan Henryk Palewski – w trakcie spotkania z sołtysami ,sołtysi wnioskują aby środki jakie pozostają pod koniec roku na kontach sołectw nie wydawać „na siłę” ,przekazać je do budżetu ,ale pod warunkiem ,że wpłyną one na konta sołectw na następny rok. Przy takiej gospodarce finansowej sołectwa mogłyby prowadzić racjonalne wydatki (kumulować środki na konkretniejsze zakupy).
(3.16,21)Pan Burmistrz Kępic - jest to logiczne, choć budżet rozpoczyna się 1 stycznia ,a kończy 31 grudnia, ale jeśli mamy środki niewykorzystane, tak się dzieje ze wszystkimi środkami one wchodzą do ogólnej kwoty budżetu jako środki niewykorzystane. Najprostsza rzeczą byłoby nasze zobowiązanie, że państwo uchwalając budżet, pieniądze które pozostały dodacie do środków planowanych w roku bieżącym .Jeżeli tak to będzie uchwalone to tak to będzie realizowane. Nie byłem nigdy zwolennikiem wydawania szybko i bez przemyślenia pieniędzy. Możliwość takiej realizacji wydatków przedstawię na kolejnej sesji
Pan Przewodniczący Rady poinformował, że do Biura Rady wpłynął protokół z zebrania założycielskiego klubu radnych -protokół w załączeniu –załącznik nr 15.
Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad - XX sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.
Protokołowała:
Ewa Derra
Przewodniczący Rady Miejskiej w Kępicach
Marek Busłowicz
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Dariusz Sieradzki | 19-05-2008 11:46 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Ewa Derra | 19-05-2008 |
Ostatnia aktualizacja: | Dariusz Sieradzki | 19-05-2008 11:47 |