Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 6/2008 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 19.06.2008 r.

PROTOKÓŁ NR 6/2008

Z POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ

RADY MIEJSKIEJ W KĘPICACH

Z DNIA  19 czerwca 2008

           

 

                                                                                    Posiedzeniu przewodniczył:

                                                                                    Pani Mariola Kmieć

                                                                                    Z-ca przewodniczącej komisji

 

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności –załącznik nr 1

 

W posiedzeniu udział wzięli:

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pani Magdalena Gryko -Z-ca Burmistrza Kępic

 

Pani Przewodnicząca przywitała gości i przedstawiła następujący porządek posiedzenia:

 

1.Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Gminy Kępice na lata 2000-2015

2.Realizacja uchwały nr LV/356/2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania porządku  i czystości  na terenie Gminy Kępice .

3.Przygotowanie do sezonu letniego –opinia Komisji Infrastruktury

4.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie.

5.Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic (waloryzacja płac)

6.Powołanie członka komisji Rewizyjnej.

7.Projekt uchwały w sprawie zmian w składzie komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska .

8.Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do Pomorskiego Stowarzyszenia Gmin Wiejskich .

 

Pani Przewodnicząca zaproponowała wprowadzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania i wartości jednego punktu dla pracowników OPS w Kępicach .

Porządek posiedzenia po zmianach został przyjęty jednogłośnie .

 

 

(0.00,565)AD 1.Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Gminy Kępice na lata 2000-2015

 

Materiały dot. powyższego punktu radni otrzymali wraz zawiadomieniami na komisje – załącznik nr 2

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Magdalena Gryko – Z-ca Burmistrza 

 

Dyskusja :
Pani Mariola Kmieć 

Pan Jerzy Augustowski

Pan Maria  Zegadło

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie.Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Gminy Kępice na lata 2000-2015.

Projekt uchwały został przyjęty 5 głosami „za”.

 

(0.02.57)AD 2.Realizacja uchwały nr LV/356/2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania porządku  i czystości  na terenie Gminy Kępice .

 

Pani Burmistrz przedstawiła ujednolicony tekst regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice –załącznik nr  3 .

Pani Burmistrz poinformowała członków komisji o efektach pracy komisji przeprowadzającej kontrolę na wsiach i w mieście.

Dyskusja

Pani Magdalena Gryko

Pan Jerzy Augustowski

Pani Mariola Kmieć

Pani Joanna Rabenda

Pani Maria Zegadło 

Pani Marzanna Hylarecka (0,09.43)

 

Przerwa

 

(0.09.47)AD 3.Przygotowanie do sezonu letniego –opinia Komisji Infrastruktury

 

Pani Burmistrz przekazała komisji uwagi jakie zgłoszone były na komisji Rolnictwa.

Opinia komisji w tym temacie –protokół nr 5 /2008 z dnia 12 czerwca 2008 .

 

(0.22..42)4.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie.

 

Projekt uchwały radni otrzymali bezpośrednio na komisji .

 

W posiedzeniu udział wzięła Pani Janina Kończak – Skarbnik Kępic

 

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie.-załącznik nr 4.

Wyjaśnień udzieliła również Pani Burmistrz.

(0,22.45) Pani Skarbnik przedstawiła propozycje zwiększenie dochodów budżetu o :

kwotę 110.000zł z Urzędu Marszałkowskiego z przeznaczeniem na remont dróg gruntowych + 100.000zł z naszego budżetu na to samo zadanie.

13.200 –dotacja z Ministerstwa na upowszechnianie sportu w gminie

Druga zmiana to przeniesienia w ramach naszych środków:

67.880.00zł -budowa drogi gminnej  Klasy L w  Kępicach 

111.000zl –droga Brzezinka - Podgóry

131.000zł - budowa ulicy Rodzinnej . (+ 39.000 – zarządzeniem burmistrza)-nakłady planowane na to zadanie  to kwota - 170.000zł.

87.120.00zł- budowa toalet miejskich w Kępicach

23.000 dotacja dla MGOK -zakup placów zabaw dla dzieci do Biesowic i Korzybia

------------------------

420.000zł

 

 

 

zmniejszamy środki z:

200.000-centrum ratownictwa

100.000 –aglomeracja Kępice

100.000-plan zagospodarowania przestrzennego

20.000 –poręczenie dla TBS-u

------------------------

420.000zł. 

 

Na podstawie tych zmian wprowadzamy zmiany w planie wieloletnim –załącznik nr 4 do uchwały( 0.29,25) p. Skarbnik szczegółowo omówiła wydatki związane z budową drogi klasy L w Kępicach - zestawienie nakładów  4.516.357,00zł ,lata realizacji 2008-2009., 85% dotacja ,15% Gmina )

W paragrafie 5 zmiana planu finansowego zakładów budżetowych.

 

Pan Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie. Projekt uchwały został przyjęty 5 głosami „za”.

 

(0,33,18) AD 5.Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic (waloryzacja płac)

 

Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia burmistrza Kępic radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje –załącznik nr5

 

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Z-ca Burmistrza .Pan Burmistrz –wzrost płac o 2,5 % -jest to waloryzacja płac  taka jaka była planowana  w projekcie budżetu.

Dyskusja:

Pani Mariola Kmieć – zwróciła się z pytaniem czy projekt uchwały w sprawie wzrostu stawki dla obsługi  w szkołach wejdzie na najbliższa sesję.

Pani Burmistrz – mama przygotowany projekt , muszę jeszcze porozmawiać w tej sprawie ze związkami zawodowymi . Są duże szanse ,że to wejdzie na najbliższa sesję.

Pani Kończak- jeżeli chodzi o finansowe zabezpieczenie to nie ma z tym żadnego problemu .

 

Pan Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie. Projekt uchwały został przyjęty 5 głosami „za”.

 

(0,35.43)AD 6.Powołanie członka komisji Rewizyjnej

 

Pani Burmistrz poinformowała, że na najbliższej sesji zostanie wprowadzona uchwała w sprawie powołania członka komisji rewizyjnej.

 

(042.12) 7.Projekt uchwały w sprawie zmian w składzie komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska .

 

 

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje.- załącznik nr 6

Rezygnację z członkostwa w komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska złożył Pan Zenon Słomski , wyraził swój akces pracy w Komisji Gospodarczej –taki jest zapis w projekcie uchwały.

 

 

Pan Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie. Projekt uchwały został przyjęty 5 głosami „za”.

 

(0.44,42)AD 8. .Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do Pomorskiego Stowarzyszenia Gmin Wiejskich .

 

Materiały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje –załącznik nr 7

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Z-ca Burmistrza

 

Pan Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie. Projekt uchwały został przyjęty 5 głosami „za”.

 

 

(0.49,37)Ad 9 Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania i wartości jednego punktu dla pracowników OPS w Kępicach .

Porządek posiedzenia po zmianach został przyjęty jednogłośnie .

 

Materiały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje –załącznik nr  8 .

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Z-ca Burmistrza

 

Pan Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie. Projekt uchwały został przyjęty 5 głosami „za”.

 

(0.51,19)Ad 10. Sprawy bieżące .

 

Pani Burmistrz :

-poinformowała radnych , że w dniu 30 czerwca 2008 o godz. 18 w Urzędzie Miejskim odbędzie się spotkanie z mieszkańcami Kępic

- Stowarzyszenie „LIDER”  -wybory .

 

Pani Mariola Kmieć - przedstawiła pismo rodziców klasy II dzieci  Szkoły Podstawowej w Kępicach  w sprawie podziału klasy II na dwa oddziały .Jest to pismo skierowane do komisji Infrastruktury.

Rodzice z tą sprawą zwrócili się do Dyrektora Szkoły  Podstawowej  ,który ze względu na brak środków negatywnie ustosunkował się do tego tematu.

(0.55.06) Dyskusja:

Pani Magdalena Gryko

Pani Mariola Kmieć

Pani Maria Zegadło

Pani Joanna Rabenda  (1.11.33)

Pani Kmieć stwierdziła, że  powyższe pismo  zostanie odczytane na sesji.

 

Na tym posiedzenie komisji zakończono.

Posiedzenie komisji nagrywane

na płycie CV i stanowi załącznik do protokołu..                              

                                                                      

     Przewodnicząca  Komisji

                                                                                                                                               Infrastruktury Społecznej

                                                                                                                                               Mariola Kmieć

Protokołowała:                                                                                                              

Ewa Derra

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Dariusz Sieradzki 08-08-2008 13:15
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 08-08-2008
Ostatnia aktualizacja: - 08-08-2008 13:15