Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 11/2008 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 23.10.2008 r.


PROTOKÓŁ NR 11/2008

Z POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ

RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 23 październik 2008

Posiedzeniu przewodniczył:

Pani Mariola Kmieć

przewodnicząca komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pani Magdalena Gryko -Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

Pani Bożena Gierszewska - Główna Ksiegowa Zakładu

Pani Przewodnicząca przywitała gości i radnych a następnie przedstawiła porządek posiedzenia

1.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2009

2.Projekt uchwały w sprawie stawek opłat za składowanie i utylizację odapdów na rok 2009.

3.Projekt uchwały w sprawie zmian do uchwały nr XXVI/167/2008 z dnia 11 września 2008 w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Kępice.

4.Projekt uchwaly w sprawie ustaelnia diet i zwrotu kosztów podróży slużbowych dla radnych.

5.Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr XXXIII/206/2005 z dnia 24.02.2005 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów.

6.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie wody dla Zakładu Usług Wodnych spółka z.o. w Słupsku .

7.Omówienie tamtów z poprzedniego posiedzenia Komisji (jeżeli będzie taka potrzeba) .

8.Sprawy bieżące.

Porządek posiedzenia został przyjęty 5 głosami “za”

(0.03.37)Ad 1. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2009

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2008 omówiła Pani Janina Kończak- Skarbnik Kepic.Projekt uchwaly stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Pan Burmistrz proponuje zwiększenie dochodów i wydatków o 17.000zł ze środków z Urzędu Marszałkowskiego na świetlicę opiekuńczo-wychowawczą we Mzdowie.

W załączniku nr 3 dokonuje się zmian po stronie wydatków :

20.000zł z przeznaczeniem na -zakup urządzenia do uzdatniania wody do ujęcia w Bronowie

3.000zł -zwiększenie środków na dowożenie uczniów ,że środków OPS-u - w ramach ich środków

4.3000-zwiększenie dotacji do kwoty 17.000zł na świetlicę w Mzdowie .Łączna kwota 21.300.

76.000zł - dotacja dla MGOK z przeznaczeniem na wykonanie instalacji elektrycznej w świetlicy w Biesowicach - na podstawie przedstawionego kosztorysu.

Łączna kwota zwiększenia 103.300zł ,która zostaniemiędzy innymi pokryta :

23.000,pokrycie w OPS-sie

10.000zł z wynagrodzeń pracownikó interwencyjnych i publicznych

66.000zł - środki z OPS-u (w tym 50.000 -dożywianie)

24.300zł - dodatki mieszkaniowe -niższe wykonanie ,

(0.024.17)- Pani Skarbniki omówiła załącznik nr 4.

Paragraf 6 -przychody z ZEC

Załacznik nr 7 -WPI -przesunięcia zadań na dalsze lata .

Dyskusja -

(0.08.02) Pan Paweł Lisowski (Warcino-sala)

(0.9.10)Pani Magdalena Gryko - Z-ca Burmistrza -wszystko jest uzależnmione od środków z zewnątrz.

Pani Janina Kończak

(0.10.48)Pani Magdalena Gryko

(0.11.59)Pan Paweł Lisowski

Pani Magdalena Gryko

Pan Eugeniusz Kluk

Pani Mariola Kmieć

(0.14.26)Pan Paweł Lisowski

(0.15.56)Pani Przewodniczaca poddała projekt uchwaly pod głosowanie .Projekt uchwały został przyjety 4 glosani”za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymujacym się .

(0.16,16) Ad 7 .Projekt uchwały w sprawie centy 1 q żyta - przyjmowanewgo jako podstawę do obliczenia podatku rolnego.

Projekt uchwały załącznik nr 3.

Wyjaśnień w tym temacie udzieliła Pani janina Kończak.

Jest jużogłoszona przez GUS cena 1 q żyta ,która wynosi 55.80zł .

Propozycja Pana Burmistrza wynosi - 52 zł/1q żyta

Obecna cena 46,00zł.

Dyskusja :

(0.17.10)Pan Eugeniusz Kluk

Pani Magdalena Gryko - Z-ca Burmistrza

Pan Maria Zegadło

Pan Paweł Lisowski

(0.18.33)Pan Eugeniusz Kluk - jest to podwyżka 12 % ,Chciałbym zlozyć wniosek o wzroście stawki o 5-6 %. Tak jak w przypadku pozostałych podatków .

Pani Kończak - gdyby było 50zł wzrost 8,7 %- skutek roczny 40.00zł

(0.21.28)Pani przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek p.Kluka - aby cena 1 q żyta wynosiła 50,00zł.

Wniosek został przyjety jednoglośnie - 6 “za”.

(0.23.27 Pan Kluk - prosił o wyjaśnienie zmian w budżecie Gminy w oparciu o zarzadzenia Burmistrza z dnia 24.09.2008 ,10.10.2008.

Pani Skarbnik - wyjaśniła poruszane sprawy ,szczegóły pani Skarbnik zobowiązała się przedstawić w terminie późniejszym .

Pani Burmistrz -Magdalena Gryko

Pan Kluk prosił o rozliczenie działu promocja (współpraca zagraniczna ,szkolenia itp)

(0.26,54)Pani Magdalena Gryko -wyjaśniła wydatki w dziale promocja

Pani Janina Kończak

Pani Magdalena Gryko

(0.30.31)Pan Jerzy Augustowski

AD 4 .(0.32.50) 4.Projekt uchwaly w sprawie ustaelnia diet i zwrotu kosztów podróży slużbowych dla radnych.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Pani Burmistrz przedstawiła propozycje jakie padły na komisji Gospodarczej tj.pozostawienie diety w wysokości jaka jest w tym roku ,drugi wniosek rozszerzć ten zapis na dwa kolejne lata .

Brak innych propozycji

Pani Przewodniczaca zaproponowała pozostawienie tej stawki diety dla radnych -91.00zł na rok 2009.

Projekt uchwaly został przyjety jednoglosnie - 6 osób “za”

(0.34.14) 5.Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr XXXIII/206/2005 z dnia 24.02.2005 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 5 do protokolu .

Wyjasnień w tej sprawie udzieliła Pani Z-ca Burmistrza Pani Magdalena Gryko.

Dyskusja :

Pani Mariola Kmieć

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Paweł Lisowski

Pani Magdalena Gryko

(0.38.56)Projekt uchwały został przyjety ,głosowanie przedstawia się następująco: 5osób “za” ,przy 1 głosie w wstrzymymującym

(0.39.18) 2.Projekt uchwały w sprawie stawek opłat za składowanie i utylizację odapdów na rok 2009.

Materiały w tym temacie -załącznik nr 6 do protokołu .

(0.39.50Wyjaśnień komisji udzielali Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach i Pani Bożena Gierszewska -Główna Księgowa ZGKiM

Pan Stanisław Gajek -wysypisko nasze funkcjonuje prawidłowo i może funkcjonować do momentu wypełnienia ,a nie jak było ustalone na najbliższe 5 lat .Jest to efekt pozytywnych wcześniesyzch deczyzji .Wszystkie prace jakie realizowane sa wysypisku wykonywane sa w ramach prac interwencyjnych .Ostatnie dwie kontrole wysypiska wypadły dobrze.

(0.52.18) Pani Mariola Kmieć

(0.54,15)Propoponujemy podywżkę o % inflacji , jednak zgodnie z rozporządzeniem Ministra z dnia 15 .10.2008 nastepuje wzrast opłaty środowiskowej z 75 złdo 100zł/m3 i dlatego wzrasta opłata przy zrzucie niektórych odpadów - w dziewięciu przypadkach. -materialy uzupełniające załacznik nr 7.

(0.55.06)Dyskusja:

Pan Jerzy Augustowski

Pan Stanisław Gajek

(0.57.30)Pani Bożena Gierszewska - Główna ksiegowa przedstawiła materialy uzupełniające :zmiany stawek ze wzgledu na zmiany opłaty środowiskowej oraz średnią cenę brutto utylizacji 1 m 3 odpadów komunalnych (mały pojemnik i duży pojemnik w roku 2008 i 2009-różnica przy duzym pojemniku wynosi 5,74zł).

(1.05.07)Pan Eugeniusz Kluk

(1,05.48)Pani Bożena Gierszewska

Pan (01,07.40)Pani Ksiegowa przedstawiła zestawienie ilości zrzucanych odapadów na wysyspisku w zależności od rodzaju odpadu: w miesiącu marcu - 4 rodzaje kodów, w kwietniu br -8 rodzajów odpadów, w tej chwili 13 rodzajów odpadów. Ponadto kontrole przeprowadzane na terenie gminy spowodowały zwiekszenie ilości wystawianych faktur -od 40 - 60 sztuk miesięcznie.

Na wysypisko jest przyjętych 1050 ton odpadów w tym ? to śmieci segregowane.

(1.13.46) Pan Jerzy Augustowski - śmieci na parkingach leśnych .

Pan Stanisław Gajek

(1.15.21)Pani Przewodniczaca poddała pod głosowanie projekt uchwały dot..opłat na wysypisku komunlanym w Obłężu po wprowadzeniu zmian. Projekt uchwały został przyjety - 4 osób “za” przy 1 głosie wstrzymymującym

(1.16.15)Pan Eugeniusz Kluk - prosił o informacją na temat zasad rozliczenia i korzystania z autobusu jaki został zakupiony przez Gmine,a jest w adminsirtacji ZGKiM .

(1.17.58)Pan Stanisław Gajek - jesteśmy na etapie tworzenia tych dokumentów.(1.21.02)

Pani Magdalena Gryko -Z-ca Burmistrza

Pan Eugeniusz Kluk

(1.23.27)Pan Stanisław Gajek

(1.23.58)Pani Bożena Gierszewska - każda działalność zakładu jest rozliczana osobno ,tak będzie i w przypadku autobusu.

Pan Stanisław Gajek

Pani Mariola Kmieć

AD 6.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie wody dla Zakładu Usług Wodnych spółka z.o. w Słupsku

Zakład Usług Wodnych spółka z o.o. w Słupsku obsługujący część naszych lokalnych wodociągów przedłożył wniosek o zatwierdzenie taryfy zbiorowego zaopatrzenia w wodę -załącznik nr 8.

Zaproponowana stawka przez Zakład wynosi 2.63zł/1 m3 wody.(cena netto) -wzrost 20 %.

Z tego względu ,że temat ten wymga wielu wyjaśnień w obecności przedstawiciela Zakładu komisja nie głosowała powyższej propozycji

Na tym posiedzenie komisji zakończono.

Posiedzenie Komisji nagrywane jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Przewodniczący Komisji

Infrastruktury Społecznej

Mariola Kmieć

Protokołowała:

Ewa Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Dariusz Sieradzki 07-04-2009 09:22
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 07-04-2009
Ostatnia aktualizacja: - 07-04-2009 09:22