Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 13/2008 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 4.12.2008 r.


PROTOKÓŁ NR 13/2008

ZE WSPÓLNEGO POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ I KOMISJI ROLNICTWA BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA

RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 4 grudnia 2008

Posiedzeniu przewodniczyła:

Pani Mariola Kmieć

przewodnicząca komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pani Magdalena Gryko -Z-ca Burmistrza Kępic

Pani Janina Kończak- Skarnik Kępic

Pani Przewodnicząca na współnym przywitała gości i radnych, a następnie przedstawiła porządek posiedzenia:

1.Projekt budżetu na rok 2009..

2.Projekt uchwaly w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008.

3.Projekt uchwaly w sprawie przejęcia przez Gminę Słupsk praw i obowiązków Gminy Kepice związanych z profilaktyką i wczesną terapią uzależnień od alkoholu oraz korzystanie z usług Izby Wytrzeźwień w Słupsku przy ulicy Gdyńskiej 13 a, prowadzonej jako zadanie własne Gminy Miejskiej Słupsk i wynikający z przejęcia obowiązkó udziału Gminy Kępice w kosztach realizacji powierzonego zadania .

4.Projekt uchwaly w sprawie Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009

5.Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

6.Projekt uchwały w sprawie wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczych straży pożarnych Gminy Kepice uczestniczacych w działaniach ratowniczych lub szkoleniu pożarniczym organizowanyjm przez Państwową Straż Poażarną lub Gminę.

7. Projekt uchwały w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania.

8.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzernia drugiego aneksu do porozumienia samorzadowego zawartego pomiędzy Gminę Kepice ,a Powiatem Słupskim, Gmina Główczyce,Gminą Słupsk i Gmina Dębnica Kaszubska stanowiącego załącznik do uchwały nr XIII/72/2007 Rady Miejskiej w Kepicach z dnia 13 września 2007.

9.Pismo mieszkańców budynku nr 8 w Barcinie

10.Sprawy bieżące

a)opinia komisji Gospodarczej w sprawie skargi p.Gadomskiej na Burmistrza Kępic.

Pani Przewodnicząca poprosiła o wprowadzenie do porządu obrad dzisiejszego posiedzenia projektu uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr XVII/112/2007 z dnia 27.12.2007 w sprawie przyjęcia “Gminnego Programu Przeciwdziałania Naromanii na lata 2008-2013”

Porządek po zmianach został przyjety 7 głosami”za” (nie ma p.Lisowskiego)

Projekt uchwały zostanie wprowadzony jako punkt 10 b.

AD 1.Budżet Gminy na rok 2009.

Wyjaśnień dot. Projektu budzetu na rok 2009 udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic - materiały załacznik nr 2.

Dochody budżetu gminy w wysokości 24.432.390 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

Wydatki budżetu gminy w wysokości 28.706.059 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3 (3a - zadania inwestycyjne w 2009 roku).

Przychody budżetu w wysokości 5.661.409 zł, rozchody w wysokości 1.387.740 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 4.

W budżecie tworzy się rezerwy:

ogólną w wysokości - 130.000zł,

celową w wysokości - 120.000 zł, z przeznaczeniem na:

    1. wydatki bieżące na zarządzanie kryzysowe w kwocie - 20.000 zł.

    1. wydatki bieżące na oświatę i wychowanie w kwocie - 100.000 zł.

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.

Ustala się dochody w kwocie 126.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

Ustala się wydatki w kwocie 110.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

Ustala się wydatki w kwocie 16.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie dla zakładów budżetowych:

- przychody - 5.120.637,42 zł,

- wydatki - 4.785.658,04 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 6

Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych:

-dochody - 134.000 zł;

-wydatki - 134.000 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 6

Dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego

  1. 100% kosztów utrzymania pozostałych budynków związanych z działalnością kulturalnej - 36.400. zł,

  1. 100% kosztów utrzymania ulic i zieleni w mieście - 27.865 zł,

  1. Dopłata do 1m2 powierzchni użytkowej komunalnych zasobów

mieszkaniowych - 50.000 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 7.

  1. Dotacje podmiotowe dla:

  1. gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 768.500 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 8.

  1. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 233.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.

Wydatki na programy realizowane z udziałem funduszy strukturalnych

zgodnie z załącznikiem nr 10

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

  1. przychody - 70.000 zł,

  1. wydatki - 70.000 zł,

w tym:

wydatki na zakupy inwestycyjne w kwocie 23.000 zł

zgodnie z załącznikiem nr 11

Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

  1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu           -w kwocie 300.000 zł;

  1. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 4.273.669 zł;

  1. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu

zaciągniętych pożyczek i kredytów                 - w kwocie 1.387.740 zł.

Upoważnia się Burmistrza do:

1.zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 300.000 zł,

2.zaciągania zobowiązań:

    1. na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określone w załączniku nr 3 , do wysokości 300.000 zł.

    1. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 1.500.000 zł,

  1. dokonywania zmian w planie wydatków , z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

5)przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,

6) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków

7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

Głos w dyskusji zabierali :

Pan Henryk Palewski

Pan Bronisław Braczkowski

Pan Paweł Lisowski

Pani Marila Kmieć

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt budżetu na rok 2009 .

Głosowanie przedstawia się następująco: „za” 7 radnych„wstrzymał się od głosu” - 1 radny.

AD 2.Projekt uchwaly w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008.

Wyajaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic - uchwała załacznik nr 3.

.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2008. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

AD 3.Projekt uchwaly w sprawie przejęcia przez Gminę Słupsk praw i obowiązków Gminy Kepice związanych z profilaktyką i wczesną terapią uzależnień od alkoholu oraz korzystanie z usług Izby Wytrzeźwień w Słupsku przy ulicy Gdyńskiej 13 a, prowadzonej jako zadanie własne Gminy Miejskiej Słupsk i wynikający z przejęcia obowiązkó udziału Gminy Kępice w kosztach realizacji powierzonego zadania .

Projekt uchwały w powyższej sprawie .który stanowi załącznik nr 4 do protokolu omówiła p.Magdalena Gryko -Z-ca Burmistrza oraz p. Halina Jankowska - pracownik Urzędu .

Dyskusja:

Głos zabierali radni obecni na posiedzeniu .

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały .Głosowanie nad projektem uchwały przedstawia się następująco: 8 głosów „za”

Ad d 4.Projekt uchwaly w sprawie Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009

Projekt uchwaly w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009 - stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Projekt GPPiRPA przedstawiła p.Halina Jankowska - pracownik Urzędu .

Dyskusja: radni obecni na posiedzeniu .

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały .Głosowanie nad projektem uchwały przedstawia się następująco: 7głosów „za”(nieobecny p.Braczkowski ).

Ad 5.Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych , stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Projekt GPPiRPA przedstawiła p.Halina Jankowska - pracownik Urzędu .

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały .Głosowanie nad projektem uchwały przedstawia się następująco: 7 głosów „za” przy jednym głosie wstrzymującym się .

Ad 10 b.Projekt uchwaly w sprawie zmiany do uchwaly nr XVII/112/2007 z dnia 27 grudnia 2007 w sprawie przyjęcia “Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013”

Projekt uchwały w sprawie w sprawie zmina do uchwały dot..Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013” , stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Projekt uchwały przedstawiła p.Halina Jankowska - pracownik Urzędu .

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały .Głosowanie nad projektem uchwały przedstawia się następująco: 8 głosów „za”.

AD 6.Projekt uchwały w sprawie wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczych straży pożarnych Gminy Kepice uczestniczacych w działaniach ratowniczych lub szkoleniu pożarniczym organizowanyjm przez Państwową Straż Poażarną lub Gminę.

Projekt uchwały ,który stanowi załacznik nr 8 do protokołu omówiła p.Magdalena Gryko - Z-ca Burmistrza.

W celu szerszej informacji w tym temacie zaproszono do udzialu w posiedzeniu komisji Pana Stanisława Gajka - Prezesa Zarzadu Miejsko-Gminnego OPS

Dyskusja:

Pan Bronisław Braczkowski

Pan Paweł Lisowski

Pani Mariola Kmieć

Pani Z-ca Burmistrza

Pan Jerzy Augustowski

Pani Maria Zegadło

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały , który został przyjety 6 głosami “za” przy 1 głosie wstrzymujacymi (nieobecna p.Rabenda)

AD 7. Projekt uchwały w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania.

Powyszy projekt uchwały stanowi załacznik nr 9 do protokołu.

Wyjaśnień w tym temacie udzieliła Pani Z-ca Burmistrza Magdalena Gryko.

Dyskusja:

Pan Paweł Lisowski

Pani Z-ca Burmistrza

Pani Mariola Kmieć

Pani Maria Zegadło

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały .Glosowanie nad projektem uchwały przedstawia się następująco: 8 głosów „za”

AD8.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzernia drugiego aneksu do porozumienia samorzadowego zawartego pomiędzy Gminę Kepice ,a Powiatem Słupskim, Gmina Główczyce,Gminą Słupsk i Gmina Dębnica Kaszubska stanowiącego załącznik do uchwały nr XIII/72/2007 Rady Miejskiej w Kepicach z dnia 13 września 2007.

Wyajaśnień w tym temacie udzieliła Pani Magdalena gryko-Z-ca Burmistrza Kępic .Projekt uchwały stanowi załacznik nr 10 do protokołu .

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały, który został przyjety 8 głosami “za” .

Ad 9.Pismo mieszkańców budynku nr 8 w Barcinie

Pani przewodnicząca przedstawiła pismo mieszkańców budynku nr 8 w Barcinie ,któryz wnosza o podjęcie uchwały umozliwiającej im wykup mieszkan za 10 % wartości.

Powyższe pismo stanowi załacznik nr 11 do protokołu .

W celu szerszej informacji w tym temacie zaproszono do udzialu w posiedzeniu komisji Pana Stanisława Gajka - Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej .

Wyjaśnień udzieliła p.Magdalena Gryko Z-ca Burmistrza - na dzien dzisiejszy obowiązującą uchwałą przy sprzedaży mieszkań jest uchwała z 28 listopada 2005 ,która weszła w życie w marcu 2006.

Uchwała daje możliwość nabycia mieszkania w przypadku zapłaty gotówkowej : z 50 % bonifikata w przypadku budynków przedwojennych , z 40 % bonifikatą w przypadku budynków wybudowanych po roku 1945.

W przypadku rozłożenia należności na raty 20 % zniżki. Uchwała dopuszcza również 20 % zniżke przy gotówkowej wpłacie.Praktycznie każdy budynek w którym sprzedawane są lokale wymaga mniejszych lub wiekszych remontów.

Nieruchomość położona w Barcinie została przejęta od Starostwa Powiatowego w Bytowie w roku 2003. W budynku nr 8 w Barcinie znajduje się 5 lokali mieszkalnych i 1 lokal użytkowy-ośrodek zdrowia.

Jeden lokal mieszkalny w tym budynku został sprzedany w listopadzie 2007 -cena za 1 m2 zgodnie z wyceną wynosiła 735,80zł,cena uzyskana w przetargu 811,80zł.

Przy zastosowaniu obniżki 90 % cena za 1 m2 wynosiłaby 70,00zł.

Sprzedaż mieszkań odbywa się na wniosek najemcy.

Wprowadzenie takiego wyjątu dla tych mieszkańców spowodowałoby niezadowolenie właścicieli ,którzy wcześniej wykupili mieszkania .

Dyskusja:

Pani Mariola Kmiec

Pan Paweł Lisowski

Pani Magdalena Gryko

Pan Stanisław Gajek

Pani Maria Zegdało

Pan Bronisław Braczkowski

Pan Henryk Palewski

Komisja po szerokiej dyskusji uznała,że sprzedaż mieszkań na terenie anszej Gminy odbywać się będzie na zasadach ustolonych w uchwale Rady Miejskiej z listopada 2005r.

Powyższy zapis został przyjęty większością głosów .

AD 10.Sprawy bieżące:

a)opinia komisji Gospodarczej w sprawie skargi p.Gadomskiej na Burmistrza Kępic.

Pani Przewodnicząca poinfomowała,że wpłyneła skarga na działania Burmistrza od p.Ewy Gadomskiej mieszkanki Kepic dot,wypowiedzenia umowy dzierżawy garażu przy ulicy Niepodległości 12-załącznik nr 12.

Opinię w sprawie skargi sporządziła komisji Gospodarcza,której rozpatrzenie zlecił przewodniczacy.

Opinia komisji stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

Radni szeroko dyskutowali w tym temacie .Projekt uchwaly zostanie przedstawiony na najbliższej sesji Rady Miejskiej .

Na tym posiedzenie komisji zakończono.

Posiedzenie Komisji nie jest nagrywane .

Przewodniczący Komisji Infrastruktury

Społecznej Rady Miejskiej…

Mariola Kmieć

Przewodniczący Komisji Rolnictwa

Budownictwa i Ochrony Środowiska

Henryk Palewski

Protokołowała:

Ewa Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Dariusz Sieradzki 07-04-2009 09:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 07-04-2009
Ostatnia aktualizacja: - 07-04-2009 09:24