Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH Z DNIA 12 i 19 marca 2009


PROTOKÓŁ

Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ

RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 12 i 19 marca 2009

Posiedzeniu przewodniczył:

Pani Maria Zegadło

Przewodnicząca komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

Porządek posiedzenia:

1.Przygotowanie dokumentów do wniosku absolutoryjnego:

a)kontrole przeprowadzone przez komisję w roku 2008.

b)opinia w sprawie wykonania budżetu gminy Kępice za rok 2008

c)wniosek o udzielenie absolutorium

Ad 1.Przygotowanie dokumentów do wniosku absolutoryjnego:

a)analiza sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kępice

Ad.1.a)kontrole przeprowadzone przez komisję

I. Komisja w dniu 26.02.2008 przeprowadziła kontrolę na temat:

1.Rekontrola inwestycji pod nazwą :Przebudowa remont Szkoły Podstawowej w Kępicach przy ulicy Plac Wolności 21,

2.Kontrola przygotowania terenu pokolonijnego w Korzybiu pod kątem dalszego zagospodarowania.

*Komisja stwierdza, że uwagi z poprzedniej kontroli zostały zrealizowane (wymiana bojlerów elektrycznych na wymienniki ciepła z centralnego ogrzewania .Do prac wewnętrznych komisja nie wnosi uwag,

Do wykończenia pozostały prace zewnętrzne: elewacja, zagospodarowanie terenu, schody zewnętrzne.

*Komisja stwierdza, że barak został zburzony, teren wymaga szybkiego uporządkowania. Teren nie posiada planu zagospodarowania przestrzennego - co uniemożliwia podział i sprzedaż działek .

Teren po budowie wodociągu nie został uporządkowany. Miejsce podłączenia do istniejącego wodociągu należy doprowadzić do poprzedniego stanu

Wniosek komisji: Komisja wnioskuje o jak najszybsze opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego obowiązującego na terenie Gminy.

II. Komisja w dniach 03 czerwca i 11 czerwca 2008 przeprowadziła kontrolę wydatków w dziale 852 Pomoc Społeczna -Ośrodek Pomocy Społecznej Kępicach

Wnioski komisji :

*konieczność poprawy warunków lokalowych pracownikom socjalnym(w jednym pokoju pracuje 4 pracowników)

*brak pomieszczenia do rozmowy indywidualnej z klientem

*brak pomieszczenia do przechowywania i wydawania żywności

III . Komisja w dniu 18 września i 22 września 2008 przeprowadziła kontrolę na temat realizacji wydatków w MGOK w I półroczu 2008 .

Komisja objęła kontrolą budżet jednostki w I półroczu 2008. Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury funkcjonuje w oparciu o przyznaną dotację, która na rok 2008 wynosiło 480.000zł oraz ze środków pozyskanych z zewnątrz.

Dotacja jest przekazywana miesięcznie w kwocie 37.798,00zł.

Łącznie do 30 czerwca MGOK otrzymał dotację w wysokości 226.788,00zł.

Komisja w oparciu o przedstawione dokumenty i informację przedłożoną przez przedstawiciel MGOK stwierdza, że wydatki są realizowane celowo i zgodnie z planem.

W tracie kontroli komisja zapoznała się z bieżącymi problemami MGOK, a szczególnie ze sprawą remontów obiektów administrowanych .Z tego względu komisja w dniu 22 września 2008r.odbyła lustrację budynku w Biesowicach i budynku w Kępicach.

Biesowice :

Miejsko- Gminny Ośrodek Kultury z własnych środków zlecił przygotowanie inwentaryzacji i projektu remontu obiektu w Biesowicach, z którego wynika, że całkowity koszt remontu wynosi 800.000,00zł . Stan budynku na dzień dzisiejszy wymaga pilnego wykonania następujących prac:

-remont dachu, aby zlikwidować zacieki powodujące zagrzybienie ścian i zalewanie istniejącej instalacji

-wymian instalacji elektrycznej

Kepice :

Budynek MGOK wymaga remontu. Zakres prac projektowych powinien określić projektant .W budynku na bieżąco wykonywane są drobne remonty i napraw.

W pierwszej kolejności komisja wnioskuje o przeprowadzenie remontu budynku w Biesowicach.

IV. Komisja w dniach 12 ,19 i 27 listopada 2008 przeprowadziła kontrolę w Zakładzie Energetyki Cieplnej w Kępicach .

Tematem kontroli było:

1.Przygotowanie ZEC do okresu zimowego (zaopatrzenie w opał, koszty zakupu opału ,koszty produkcji opału )

2.Porównanie finansowe wszystkich działalności Zakładu :ciepło, woda, ścieki za III kwartały 2008 do grudnia 2007.

Stan zadłużenia zakładu na dzień 30.09.2008 wynosi - (minus) -134.753,79zł.

Stan zadłużenia zakładu na dzień 01.01.2008 wynosił - (minus) -171.791,00zł

Z powyższych danych wynika, że Zakład zmniejszył zadłużenie o kwotę 37.037,21zł .

171.791,00

- 134.753,79

---------------------------

37.037,21zł

Według oświadczenia Dyrektora Zakładu po przeanalizowaniu możliwych do uzyskania przychodów i możliwych do poniesienia kosztów do 31.12.2008 Zakład planuje obniżyć środki obrotowe do wysokości - 100.000zł.W planowanym zmniejszeniu zadłużenia ujęta jest dotacja przedmiotowa 60.000zł

WNIOSKI KOMISJI:

Komisja wnioskuje aby w roku 2009 Dyrektor Zakładu przedstawiał Radzie stan finansowy Zakładu po każdym kwartale.

V. Komisja w dniu 11grudnia 2008 przeprowadziła kontrolę ,której tematem były :wydatki realizowane przez kluby sportowe w roku 2008 .

Komisja objęła kontrolą wydatki klubów sportowych działających na terenie naszej gminy tj. Ludowego Klubu Sportowego „Echo” Biesowice ,Kępickiego Klubu Sportowego „Garbarnia”, Klubu Sportowego Unia Korzybie, Wiejskiego Klubu Sportowego „Barton” Barcino.

Wszystkie kluby zostały wpisane w o parciu o postanowienie Sądu Okręgowego w Słupsku Wydział I Cywilny do rejestru stowarzyszeń kultury fizycznej i związków sportowych i posiadają swoje statuty.

Na rok 2008 kluby otrzymały na krzewienie sportu na terenie gminy następujące kwoty :

1.”Garbarnia „ Kępice 31.500

2.”Unia” Korzybie 29.500

3.”Barton” Barcino 22.500

4.”Echo”Biesowice- piłka nożna 36.100

5. „Echo”Biesowice- tenis stołowy 15.000

--------------------------------------------

134.600 zł.

Pozostała kwota 400,00zł zostanie rozdysponowana na ufundowanie pucharu dla zwycięscy w letnich rozgrywkach towarzyskich.

WNIOSKI KOMISJI :

1)Komisja zwraca się z prośbą do Pana Burmistrza o spowodowanie, aby Prezesi klubów rozliczyli się z pobranych zaliczek.

b)opinia w sprawie wykonania budżetu gminy Kępice za rok 2008

Po analizie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2008 wraz z załącznikami :

Załącznik nr 1 - Wykonanie dochodów za 2008rok.

Załącznik nr 2 - Wykonanie wydatków za 2008 rok.

Załącznik nr 3 - Dochody i wydatki zadań z zakresu administracji

zleconych gminie za 2008r.

Załącznik nr 4 - Dotacje z budżetu gminy za rok 2008

Załącznik nr 5 - Wykonanie przychodów i wydatków zakładów

budżetowych za rok 2008.

Załącznik nr 6 - Wykonanie dochodów własnych i wydatków nimi

pokrytych za 2008r.

Załącznik nr 7 - Wykonanie przychodów i wydatków Gminnego

Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki

Wodnej za 2008r.

Załącznik nr 8 - Wykonanie wydatków inwestycyjnych za 2008r.

Sprawozdanie z wykonania planu finansowego instytucji kultury za rok 2008 w tym:

Załącznik nr 1- Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Kępicach

Załącznik nr 2- Biblioteka Publiczna w Kępicach

oraz

Informację Burmistrza z zastosowanych ulg i umorzeń w zakresie wierzytelności pieniężnych gminy w 2008 roku do których nie stosuje się przepisów ustawy -ordynacja podatkowa.

W wyniku własnych kontroli :

1.Rekontrola inwestycji pod nazwą :Przebudowa remont Szkoły Podstawowej w Kępicach przy ulicy Plac Wolności 21,

2.Kontrola przygotowania terenu pokolonijnego w Korzybiu pod kątem dalszego zagospodarowania.

3.Kontrola wydatków w dziale 852 Pomoc Społeczna -Ośrodek Pomocy Społecznej Kępicach

4.Kontrola realizacji wydatków w MGOK w I półroczu 2008 .

5.Przygotowanie ZEC do okresu zimowego (zaopatrzenie w opał, koszty zakupu opału ,koszty produkcji opału )

6.Porównanie finansowe wszystkich działalności Zakładu :ciepło, woda, ścieki za III kwartały 2008 do grudnia 2007.

7.Kontrola wydatków realizowanych przez kluby sportowe w roku 2008 .

Przewodnicząca Komisji Maria Zegadło przedstawiła wniosek, aby Komisja poprzez jawne głosowanie pozytywnie zaopiniowała wykonanie przez Burmistrza Kępic budżetu za rok 2008.

Uzasadnienie wniosku:

1.Wydatki dokonywane były w ramach uchwalonych kwot w działach, rozdziałach i paragrafach

2.Wydatki dokonywane były celowo i zgodnie z planem

3.Dokonywane zmiany planu wynikały z upoważnień Rady Miejskiej oraz obowiązujących przepisów.

4.W stosunku do dochodów własnych, podatków i opłat lokalnych Burmistrz Kępic dołożył wszelkich starań do ich realizacji .

6.Burmistrz Kępic działał zgodnie z uchwałami Rady Miejskiej.

Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie:

Głosowanie odbyło się w sposób jawny.

Głosowało 5 radnych.

„za” oddano 5 głosów(jednogłośnie)

AD 1 c)wniosek o udzielenie absolutorium

W związku z pozytywną opinią wykonania budżetu za rok 2008 Przewodnicząca Komisji Maria Zegadło przedstawiła wniosek, aby Komisja poprzez jawne głosowanie wystąpiła z wnioskiem do Rady Miejskiej w Kępicach o udzielenie Burmistrzowi Kępic absolutorium za rok 2008.

Przewodnicząca Komisji zarządziła głosowanie:

Głosowanie odbyło się w sposób jawny.

Głosowało 5 radnych

„za” oddano 5 głosów (jednogłośnie ).

Na tym protokół zakończono.

W załączeniu :

1.Wniosek o udzielenie absolutorium

Podpisy członków komisji :

RADA MIEJSKA W KEPICACH

WNIOSEK KOMISJI REWIZYJNEJ

RADY MIEJSKIEJ W KĘPICACH

w sprawie udzielenia Burmistrzowi Kępice absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy za rok 2008.

Na podstawie art.18a ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r nr 142,poz.1591 z późn. zm. oraz § 32 ust.7 Statutu Gminy (Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego nr 116 poz.2755 z dnia 28.10.2008)

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Kępicach :

1.Po zbadaniu sprawozdania z wykonania budżetu w 2008r. roku wraz z załącznikami

Załącznik nr 1 - Wykonanie dochodów za 2008rok.

Załącznik nr 2 - Wykonanie wydatków za 2008 rok.

Załącznik nr 3 - Dochody i wydatki zadań z zakresu administracji

rządowej zleconych Gminie za 2008r.

Załącznik nr 4 - Dotacje z budżetu Gminy za rok 2008

Załącznik nr 5 - Wykonanie przychodów i wydatków zakładów

budżetowych za rok 2008.

Załącznik nr 6 - Wykonanie dochodów własnych i wydatków nimi

pokrytych za 2008r.

Załącznik nr 7 - Wykonanie przychodów i wydatków Gminnego

Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki

Wodnej za 2008r.

Załącznik nr 8 - Wykonanie wydatków inwestycyjnych za 2008r.

Sprawozdanie z wykonania planu finansowego instytucji kultury za rok 2008 w tym:

Załącznik nr 1- Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Kępicach

Załącznik nr 2- Biblioteka Publiczna w Kępicach

oraz

Informację Burmistrza z zastosowanych ulg i umorzeń w 2008 roku wierzytelności do których nie stosuje się przepisów ustawy -ordynacja podatkowa.

2.Po dokonaniu własnych analiz oraz na podstawie kontroli inwestycji gminnych przeprowadzonych przez komisję :

1.Rekontrola inwestycji pod nazwą :Przebudowa remont Szkoły Podstawowej w Kępicach przy ulicy Plac Wolności 21,

2.Kontrola przygotowania terenu pokolonijnego w Korzybiu pod kątem dalszego zagospodarowania.

3.Kontrola wydatków w dziale 852 Pomoc Społeczna -Ośrodek Pomocy Społecznej Kępicach

4.Kontrola realizacji wydatków w MGOK w I półroczu 2008 .

5.Przygotowanie ZEC do okresu zimowego (zaopatrzenie w opał, koszty zakupu opału ,koszty produkcji opału )

6.Porównanie finansowe wszystkich działalności Zakładu :ciepło, woda, ścieki za III kwartały 2008 do grudnia 2007.

7.Kontrola wydatków realizowanych przez kluby sportowe w roku 2008 .

3.Na podstawie analizy realizacji budżetu za rok 2008 oraz własnej opinii w sprawie wykonania budżetu zawartej w protokole z dnia 12 i 19.03 2009 oraz wyniku głosowań zawartych w powyższym protokole ,Komisja postanowiła:

1)-ocenić sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2008 - pozytywnie

2)-złożyć wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kępic

UZASADNIENIE

Budżet Gminy na rok 2008 uchwalony został uchwałą Rady Miejskiej nr XVII/106/200 z dnia 27 grudnia 2007r. w kwotach:

Dochody - 21.354.961,00zł

Wydatki - 21.939.961,00zł

przychody - 1.890.000,00zł

rozchody - 1.305.000,00zł

W trakcie roku budżet Gminy uległ zwiększeniu z tytułu przyznanych dotacji, subwencji, środków z funduszy celowych oraz innych dofinansowań.

Po wprowadzeniu zmian uchwałami Rady Miejskiej jak i Zarządzeniami Burmistrza Kępic na dzień 31.12.2008budżet zamyka się następującymi kwotami :

PLAN WYKONANIE(w zł) %

Dochody 23.137.583,00 22.815.694,95 98,6

w tym: zadania z zakresu

administracji rządowej

zlecone gminie 4.331.174,00 3.988.173,31 92,1

Wydatki 24.619.576,00 22.611.090,04 91,8

w tym: zadania z zakresu

administracji rządowej

zlecone gminie 4.331.174,00 3.988.173,31 92,1

Deficyt 1.481.993,00

Nadwyżka - 204.604,91

Wykonanie dochodów opisano w następujących grupach :

- dochody z podatków i opłat realizowanych bezpośrednio przez gminę,

- dochody realizowane przez Urzędy Skarbowe,

- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych ,

- pozostałe dochody własne

Dochody z podatków i opłat ogółem z odsetkami od nieterminowych płatności zrealizowano w kwocie 6.321.217,03 zł co stanowi 101,7 % planu .

Wykonanie dochodów z podatków i opłat realizowanych bezpośrednio przez gminę w/g ustalonych stawek podatkowych przedstawia się następująco:

Roczny przypis podatku z odstekami 3.738.033,93zł

Zaległości z lat ubiegłych pomniejszone o nadpłaty 1.328.891,05zł

Umorzenia 58.076,10zł

Nabycie nieruchomości za zobowiązania podatkowe 48.752,00zł

Wpłaty podatków roku budżetowego i zaległość 3.456.625,95zł

Wpłaty odsetek od zaległości podatkowych 23.585,65zł

Saldo należności podatkowych na 31.12.2008 1.479.885,28zł

w tym zaległości 1.483.264,25zł

w tym zaległości z roku 2008 544.736,13zł

zaległości z lat poprzednich 938.528,12zł

nadpłaty 3.378,97zł

Komisja zwróciła uwagę iż zaległości podatkowe na koniec roku 2008 wynosiły 1.479.88,28zł co w stosunku do roku 2007 jest wzrost o 150.994zł. W związku z tym komisja przyjęła wyjaśnienie pracownika Urzędu stwierdzające iż za rok 2008 wystawiono 526 tytułów wykonawczych i 1512 upomnień.

Zaległości bieżące w roku 2008 stanowią 14,6 % rocznego przypisu, natomiast zaległości bieżące w roku 2007 wynosiły 14,9 % rocznego przypisu. Wzrost kwoty nastąpił na skutek zwiększonej kwoty przypisu rocznego w roku 2008 w stosunku do roku 2007.

Dochody ogółem w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej zrealizowano w kwocie 22.815.694,95 co stanowi 98,6 % dochodów planowanych.

Komisja analizując dochody zwróciła uwagę iż :

Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych zaplanowane były na podstawie otrzymanej informacji z Ministerstwa Finansów. Wykonanie za rok 2008 w kwocie 2.520.210zł co stanowi 110,9% planu. Jest to wykonanie o 247,952zł wyższe w stosunku do przewidywanej kwoty przez Ministerstwo Finansów.

Dochody w dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa zrealizowano w kwocie 544.051,14 zł , co stanowi 102,2% planu. Są to wpływy uzyskane z trwałego zarządu, użytkowania wieczystego, z dzierżawy i najmu oraz ze sprzedaży mienia komunalnego.

W trakcie roku budżet Gminy zasilony został środkami z zewnątrz. Ogółem pozyskane środki to kwota 1.009.791,03zł,środki te stanowią 4.4 % wykonanych dochodów ogółem. Udało się zasilić budżet gminy na dofinansowanie dożywiania uczniów w kwocie 180.000,00zł ,dotacji na utrzymanie OPS w kwocie 193.100,00zł, dotacje na zakup podręczników dla uczniów w kwocie 14.348,29zł ,dotację na wypłatę stypendium dla uczniów w kwocie 248.539,00zł.

Dochody ogółem w roku 2008 zrealizowano poniżej planu o kwotę 321.888,05zł w tym:

-dochody z tytułu dotacji na zadania zlecone poniżej planu o kwotę

343.000,69 zł

-dochody własne gminy powyżej planu o kwotę 21.112,64 zł

Komisja stwierdza, że realizacja dochodów w gminie w roku 2008 przebiegała zgodnie z planem.

Wydatki ogółem zrealizowano w kwocie 22.611.090.04zł co stanowi 91,8% wydatków planowanych .

Komisja po analizie sprawozdania stwierdza iż najniższe wykonanie planu wydatków występuje w wydatkach realizowanych bezpośrednio przez gminę oraz OPS. Podległe jednostki budżetowe otrzymały środki wysokości planowanej na rok budżetowy, a niewykorzystane środki w zakresie zadań własnych jak i zleconych odprowadziły do budżetu gminy.

Realizacja wydatków przedstawia się następująco :

w dziale Rolnictwo i łowiectwo plan :827.110,00zł ,wykonanie :424.228,40zł co stanowi 51,3 % planu.

Niższa realizacja planu wydatków inwestycyjnych na zadanie pn. rozbudowa

systemu wodno-kanalizacyjnego aglomeracji Kępice. Wydatki na to zadanie planowano w kwocie 443.000,00zł z budżetu i 60.000zł z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska .Wniosek o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego złożony został w IV kwartale 2008.

W dziale 600 - Transport i łączność plan 1.225.180,00zł ,wykonanie kwota 993.024.60zł co stanowi 81,1% planu.

Niższe wykonanie o kwotę 232.155,40 wynika z niższej realizacji planu wydatków inwestycyjnych w zakresie drogi Klasy L w Kępicach oraz przesunięto realizację remontu mostu w Kępce. Wniosek o dofinansowanie remontu mostu złożono w miesiącu październiku.

W dziale 750 - Administracja publiczna plan 2.320.312,00zł ,wykonanie 2.142.659,91zł co stanowi 92,3 % planu . Na niższą realizację wydatków wpływ miał stan zatrudnienia w administracji ,zwiększenie planu wydatków rzeczowych na prace przygotowawcze związane z wypłatą funduszu alimentacyjnego które spowodowały oszczędności w wydatkach zatrudnionych

pracowników administracji oraz refundacja wydatków w zakresie promocji gminy.

W dziale 851- Ochrona Zdrowia plan 144.300,00zł,wykonanie 113.392,00zł co stanowi 78,6 % . Kwotę 10.750,00zł nie zrealizowano w zwalczania narkomanii oraz 20.157,50zł w przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Niektóre zadania nie zostały w pełni zrealizowane ze względu na brak zainteresowania oraz brak zgłoszeń.

W dziale 852- Pomoc Społeczna plan 6.446.309,00zł ,wykonanie 5.758.896,01 co stanowi 89,3 % planu. Niewykorzystana kwota 687.412,99 zł wynika z tego ,że Urząd Wojewódzki zablokował wydatki w kwocie 135.740 zł, nastąpił zwrot

niewykorzystanych dotacji na zadania własne w kwocie 291.987,55 zł, oraz niższej realizacji planowania wydatków na dodatki mieszkaniowe,

dożywianie oraz organizowanie prac społecznie użytecznych , robót w ramach umów z PUP.

Planowany budżet roku 2008 zrównoważony był przychodami w kwocie 1.442.446 zł ,na co składał się: kredyt termomodernizacyjny w kwocie 242.446 zł i kredyt w kwocie 1.200.000 zł.

Spłata kredytów i pożyczki według zwartych umów przypada na lata 2008 - 2016 .W trakcie roku dokonano terminowej spłaty kredytów i pożyczek na kwotę 1.348.585 zł. Dług gminy w roku 2008 zmniejszył się o kwotę spłaty rat pożyczek i kredytów , o umorzenie pożyczki przez Zarząd WFOŚ i GW w kwocie 212.100 zł. oraz o przyznaną premię termomodernizacyjną w kwocie 60.611,50 zł

Stan zadłużenia gminy z tytułu kredytów i pożyczek na dzień 31 grudnia 2008r. wynosi 10.570.149,50 zł. oraz 113.709,56 zł. to zobowiązania wymagalne Zakładu Energetyki Cieplnej .Łącznie dług gminy stanowi 46,83 % wykonanych dochodów .

Realizacja zadań w roku 2008 przebiegała w ramach uchwalonego budżetu. Celem wykonania planowanych dochodów dołożono wszelkich starań, co ma odbicie w realizacji dochodów własnych - 100,1 % planu . Pozyskanie środków z zewnątrz okazało się nadal trudne z przyczyn obiektywnych. W roku 2008 możliwe było złożenie wniosków o dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego w IV kwartale, co miało wpływ na wykonanie planowanych wydatków inwestycyjnych i remontowych oraz wpłynęło na realizację całego budżetu po stronie wydatków - 91,8 %. Pomimo tego, udało się zasilić budżet gminy po stronie dochodów na kwotę 1.009.791,03 zł .Planowane wydatki realizowano z dochodów własnych i pozyskanych środków. Wykonywano przede wszystkim zadania na które możliwe było uzyskania dofinansowania z zewnątrz i których wykonanie było oczekiwane przez mieszkańców. Celem prowadzonej polityki w zakresie wydatków w roku 2008 były wykonanie niezbędnych wydatków oraz wygospodarowanie stanu wolnych środków na koniec roku. Wolne środki pozostające z rozliczeń budżetu na koniec 2008 stanowią kwotę 1.686.598,67 zł. zasilą budżet roku przyszłego i stworzą większe możliwości dla gminy przy ubieganiu się środki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Na przestrzeni roku budżetowego wszelkie płatności gminy realizowane przez Urząd Miejski dokonywane były terminowo, co podnosi wiarygodność gminy w oczach mieszkańców i kontrahentów. Gospodarka finansowa roku 2008 prowadzona była racjonalnie z zachowaniem płynności finansowej gminy.

Na podstawie analizy budżetu za rok 2008 i własnej opinii w sprawie wykonania budżetu za rok 2008 zawartej w protokole komisji z dnia 12 i 19 marca 2009 Komisja Rewizyjna swój wniosek o udzielenie absolutorium uznała za uzasadniony .

W załączeniu :

Protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej sporządzony dnia 3.03.2009,

12 i 19 marca 2009r.

Podpisy komisji :

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Dariusz Sieradzki 07-04-2009 09:36
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 07-04-2009
Ostatnia aktualizacja: - 07-04-2009 09:36