Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Rolnictwa z dnia 16-11-2005r


PROTOKÓŁ NR 9 / 2005

z posiedzenia

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

z dnia 16.11.2005 r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,

2.Janina Kończak- Skarbnik Kępic,

3.Halina Sobczak- pracownik Urzędu Miejskiego,

4.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący rady Miejskiej w Kępicach,

5.Halina Jankowska - pracownik Urzędu Miejskiego,

6.Maria Bibel- Dyrektor ZGKiM.

Posiedzeniu przewodniczyła

Maria Derra

Przewodnicząca

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

Porządek posiedzenia:

1.Projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości na rok 2006

2.Projekt uchwały w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportu na rok 2006

3.Projekt uchwały w sprawie podatku od posiadania psów na rok 2006

4.Projekt uchwały w sprawie stawek opłaty targowej na rok 2006 i poboru opłaty w formie inkasa na terenie gminy.

5.Projekt uchwały w sprawie opłat za składowanie i utylizację odpadów komunalnych na wysypisku komunalnych w Obłężu

6.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005

7.Projekt uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół w Barcinie.

8.Wolne wnioski.

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie komisji, przywitała przybyłych gości oraz członków komisji, odczytała porządek posiedzenia a następnie poddała go pod głosowanie. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.1

P.Skarbnik: Podatki muszą być uchwalone i opublikowane przed końcem tego roku, aby zaczęły obowiązywać od stycznia 2006 roku. Założenia do budżetu państwa są już znane. Przewiduje się m.in. wzrost cen towarów i usług o 2,5 %. Podstawy opodatkowania są takie same jak w latach ubiegłych.

Pani Burmistrz: Przy ustalaniu podatków w 2004 roku mówiliśmy o tym, że jeśli nie będziemy systematycznie podwyższać stawek podatków to staniemy przed faktem jednej dużej podwyżki.

P.Słomski: Interesuje mnie jak to co uchwaliliśmy ma się do umorzeń podatków zastosowanych przez Burmistrza.

P.Dąbrowa: Jak wysokie są sumy umorzeń?

Pani Burmistrz: Kiedy padło pytanie o sposób umarzania w 2004 roku padła odpowiedź, że jest ono stosowane tylko z uzasadnionych przyczyn takich jak np. bezrobocie, choroba itd..

P.Skarbnik: Umorzenia wyniosły 1,6%.

P.Słomski: Chodzi mi o firmę pana Zautry. Podnieśliśmy podatek o 52 złote od środków transportu (autobusy). Pan Burmistrz mówił, że ten pan dwoma kursami sobie tą podwyżkę odbije, a w tym roku podatek mu umorzył. Burmistrz argumentuje to tym, że to jedyny przewoźnik, który ze Słupska jedzie tak późno. A czy on jeździ za darmo?

Pani Burmistrz: Pan Zautra tak obniżył cenę biletów, że PKS, aby nie stracić klientów musiał zrobić to samo. W chwili obecnej nasza firma lokalna jeździ prawdopodobnie po kosztach i stąd prośba o umorzenie. Umorzeń indywidualnych dokonuje Burmistrz z konkretnych przyczyn. Obniżając stawki podatków wszystkim zyskują na tym także bogaci. Sprawiedliwsze jest umorzenie indywidualne.

P.Słomski: Rada podnosi podatki, a Burmistrz je umarza. To umorzenie wygląda dla mnie kolesiowato.

P.Derra: Pan Burmistrz uzasadniał to umorzenie tym, że ten pan zainwestował. Uważam, że proponowane stawki podatków byłyby do przyjęcia, gdyby nie stawka za „grunty pozostałe”.

Pani Burmistrz: Gdy ludzie wykupywali ziemie to nie chcieli mniej a teraz narzekają. Poszła do ludzi informacja, że można zrzec się niepotrzebnej ziemi na rzecz Gminy.

P.Wiśniewski: Kiedyś za v i VI klasę ziemi nie było opłat, teraz gdy zamieniono te klasy ziemi na grunty inne trzeba płacić.

Pani Burmistrz: Większość działek o charakterze rolnym przekształcono na budowlane i wzrosły ich wartości.

P.Wiśniewski: Wartość takiej działki wzrasta dopiero po sprzedaży. Mój kolega ma część działki zakwalifikowane jako budowlana a część inaczej.

P.Skarbnik: Podział gruntów dokonywany jest według ustawy.

P.Derra: Czy z dużej działki można wydzielić część i przekształcić ją na inną np. rolną.

P.Sobczak: To jest możliwe. Robi to Starostwo na wniosek podatnika.

P.Słomski: Tam gdzie ja mieszkam osoby, które wykupiły mieszkania i działki płacą do Starostwa rocznie 47 złotych. Burmistrz miał się stara, aby te pieniądze pozostały w gminie.

Pani Burmistrz: Pieniądze mogą wpływać do naszej kasy tylko wtedy jeśli przejmiemy te grunty.

WYNIK GŁOSOWANIA: 1 głos „za”, 1 głos „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”.

Ad.2

Komisja nie przeprowadzała dyskusji na ten temat.

WYNIK GŁOSOWANIA: Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały - 5 głosów „za”

Ad.3

Komisja nie przeprowadzała dyskusji na ten temat.

WYNIK GŁOSOWANIA: Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały - 5 głosów „za”

Ad.4

Pani Burmistrz: Nie ma tu nic nowego. Na nowym targowisku są kwatery 3× 3 i za nie się płaci.

P.Wiśniewski: Na wsiach nie ma takich warunków do handlu jak w mieście. Może w stawkach rozgraniczyć te dwie sprawy.

P.Jankowska: W grudniu zaproponuję państwu uchwałę na temat estetyzacji handlu. Do tej pory oficjalnie na wsiach można handlować w Barcinie i Korzybiu gdzie są do tego wyznaczone miejsca.

P.Słomski: Czy płaci się za zgłoszony handel czy za miejsce?

P.Jankowska: Nie ma różnicy czyj jest teren na którym się handluje, opłatę za handel należy wnieść. Uczulam, aby sprawdzać na jakiej podstawie prowadzony jest handel. Można się zastanawiać nad większą egzekucją opłat. Dla tych którzy nie chcą płacić można wszcząć postępowanie administracyjne.

WYNIK GŁOSOWANIA: Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały - 3 głosy „za”, 2 głosy `wstrzymujące się”.

Ad.6

P.Skarbnik: Dokonuje się zmian w budżecie po stronie dochodów. Zwiększa się dochody o kwotę 183.605 złotych w tym: do gospodarki gruntami i nieruchomościami wprowadzamy kwotę 7.000 złotych, wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych - 400 złotych, odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i usług- 18.000 złotych, wpływy z podatku od spadków i darowizn - 2.000 złotych, wpływy z podatku od posiadania psów- 205 złotych, wpływy z opłaty targowej - 4.000 złotych, wpływy z innych opłat - 2.000 złotych, subwencja ogólna z budżetu państwa na wyposażenie szkoły w Przytocku - 70.000 złotych, wpływy z różnych dochodów ( z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska) - 80.000 złotych. Zmniejsza się dochody o kwotę 343.013 złotych. Ponadto dokonuje się przeniesień po stronie wydatków. Zmniejsza się wydatki o kwotę 2.056.347 złotych w tym: wydatki na budowę kanalizacji sanitarnej Kępice Biesowice Ciecholub - 1.855.947 złotych, na modernizację kotłowni węglowej … w miejscowości Biesowice -165.443 złotych, wydatki bieżące w gimnazjum - 1.000 złotych (przeniesienie między działami na wniosek szkoły), wypłaty z tytułu poręczeń, gwarancji- 10.272 złotych, usługi opiekuńcze (wynagrodzenia osobowe pracowników) - 23.685 złotych. Zwiększa się wydatki o kwotę 143.000 złotych w tym: na remont ul. M.Buczka i ul. Podgórnej - 72.000 złotych, wydatki bieżące SP Przytocko - 70.000 złotych, świetlice szkolne - 1.000 złotych. W związku z wprowadzonymi zmianami wprowadzamy także stosowne zmiany w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.

WYNIK GŁOSOWANIA: Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały - 3 głosy „za”, 2 głosy `wstrzymujące się”.

Ad.5

P.Bibel: Już w 2004 roku przedstawiając propozycje stawki na 2005 rok uwzględniono pokrycie kosztów związanych z dostosowaniem składowiska do wymogów ( decyzje i dokumenty do wglądu w biurze).Łączny koszt dostosowania wysypiska wynosi 21.400 złotych. Na dzień dzisiejszy składowisko byłoby przygotowane tak jak należy według przygotowanego projektu i po przeniesieniu wagi (wagę zamontujemy w ramach własnych środków pod nadzorem firmy uprawnionej do takiego montażu). W tym roku wykonany zostanie jeszcze odwiert i stosowne badania. Jeżeli wypadną one korzystnie to możemy uzyskać zwolnienie z opłaty za wody opadowe. Znamy system naszej segregacji. Za 5 tysięcy m

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 08-12-2005 06:58
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:52