Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Gospodarczej z dnia 13-06-2005r


PROTOKÓŁ NR 6 /2005

z posiedzenia Komisji Gospodarczej

z dnia 13.06.2005 roku

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1. Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic

  1. Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej w Kępicach

  2. Halina Jankowska - inspektor

  3. Maria Bibel - Dyrektor ZGKiM

Posiedzeniu przewodniczył

Eugeniusz Deszczyków

Przewodniczący

Komisji Gospodarczej

Porządek posiedzenia:

1.Analiza wykorzystania środków przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych oraz innych uzależnień w roku 2005.

2.Zapoznanie się z informacją przedstawioną przez ZGKiM na temat planu remontów na rok

2005.

3.Wolne wnioski.

Pan Przewodniczący otworzył posiedzenie, przywitał przybyłych gości i członków komisji, odczytał porządek obrad, a następnie poddał go pod głosowanie. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.1

P.Deszczyków: Czym zajmuje się komisja, ile razy zbierają się jej członkowie i czy nie warto zacząć dyskutować nad zmianą diety za posiedzenie? Ponadto podejrzewam, że działalność finansowanych przez komisję świetlic nie ma nic wspólnego z działalnością profilaktyczną bo działają w szkołach.

P.Pamuła: Wszystkie świetlice zostały wyprowadzone ze szkół. W kwietniu odbyła się w Barcinie spartakiada w której uczestniczyły dzieci z tych świetlic (łącznie 380 osób). Członkowie komisji otrzymują uchwalone przez nas wcześniej diety.

P.Deszczyków: Czy z tych pieniędzy opłacamy także całe dożywianie dzieci?

Pani Burmistrz: Z tych pieniędzy opłacamy jedynie dożywianie dzieci uczęszczających na te świetlice.

P.Deszczyków: Czy komisja sięga po jakieś nowe formy działania czy co roku wykonuje ten sam schemat?

Pani Burmistrz: Co roku komisja otrzymuje nowe materiały. Komisja po nie sięga. Wchodzi się w te programy, które zdaniem komisji są najbardziej potrzebne.

P.Deszczyków: Kto ustala skład komisji?

Pani Burmistrz: Skład komisji zatwierdziła w poprzedniej kadencji Rada Miejska.

P.Deszczyków: Jakie są kryteria przyjmowania dzieci na świetlice?

P.Jankowska: Kandydatury dzieci opiniują szkoły. Na świetlice uczęszczają przede wszystkim dzieci z rodzin patologicznych, ale nie tylko.

P.Deszczyków: Ilu jest członków komisji?

P.Jankowska: Jest 7 członków komisji, z czego 6 uczestniczy czynnie w pracach komisji. Spotykamy się raz w miesiącu (w drugi poniedziałek miesiąca). Komisja przeprowadza m.in. rozmowy z osobami kierowanymi na leczenie.

P.Deszczyków: Jak można stwierdzić czy dana osoba trafiła na leczenie?

P.Jankowska: Potwierdzeniem, że badanie zostało wykonane jest otrzymany przez nas rachunek i wystawiona opinia na temat danej osoby. Alkoholika bada każdorazowo dwóch lekarzy (psychiatra i psycholog - każdemu płacimy po 136 zł).

P.Deszczyków: Co daje przeprowadzenie takiego badania?

P.Jankowska: Wynik badania to podstawa rozpatrzenia sprawy przez sąd. Leczenie uzależnień jest bezpłatne. Z roku na rok trafia do nas coraz więcej spraw. Nasza komisja w programie może ująć jedynie zadania ustawowe. Z ustawy , na podstawie której działamy, nie można nikogo wspierać finansowo.

P.Pamuła: Jak wygląda u was w tym roku organizacja wypoczynku dla dzieci?

P.Jankowska: Jak rozpoczęłam prace w komisji stworzyłam z dyrektorami szkół i pedagogami listę dzieci, które mogłyby skorzystać z takiego wypoczynku. Znalazło się na niej 60 osób. Przez 3 lata dzieci z tej listy były systematycznie wysyłane na odpoczynek. W tym roku chcemy wysłać na wypoczynek letni 16 osób, wysłałam już 14 kart zgłoszeń do dyrektorów szkół, 2 pozostawiłam do dyspozycji członków komisji. Dzieci będą odpoczywać przez 14 dni w Białym Dunajcu. Finansujemy ten wypoczynek w całości.

P.Pamuła: Czy starczy środków na dojazdy na zawody sportowe?

Ja to zadanie odpisuję tylko z budżetu, a realizuje je BOS.

OPINIA KOMISJI:

Środki wydawane są racjonalnie, zgodnie z planem.

Ad.2

Przedstawione przez ZGKiM materiały stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

P.Bibel: Gmina przejęła od kolei i nadleśnictwa szereg mieszkań, w tym także takich, które mają zadłużenie. Przejmowane lokale znajdują się w złym stanie technicznym, wykonujemy w nich prace remontowe.

P.Deszczyków: Jakie są kryteria naprawy w lokalach komunalnych?

P.Bibel: Mamy 80 % zasobów mieszkaniowych ogrzewanych piecami. Przed wykonaniem remontu pieca jego stan techniczny ocenia inspektor nadzoru.

P.Deszczyków: Czy jesteśmy zainteresowani posiadaniem lokali czy ich sprzedażą?

P.Bibel: Był okres, że wiele mieszkań sprzedawano. Część naszej substancji mieszkaniowej nie może być zakwalifikowana do sprzedaży ponieważ są zużyte technicznie. Pozostały pojedyncze lokale gminne we wspólnotach. Ich sprzedaż to temat otwarty.

P.Deszczyków: Czy sama obsługa cmentarza nie powinna być w ZGKiM?

P.Bibel: Na dzień dzisiejszy nie mamy żadnych możliwości w tym zakresie. W przyszłości nic nie stoi na przeszkodzie, aby powołać taką spółkę. Taki był zamysł przy tworzeniu projektu kaplicy.

P.Pamuła: Czy stać nas na okna PCV co stanowi , według przedstawionej informacji, ponad 1/3 funduszu remontowego?

P.Bibel: Kwota o której pan mówi to koszt całości robót, a nie okien PCV. Do naszych obowiązków należy wymiana drzwi, okien, podłóg, schodów. Dwa lata temu całość tych prac wykonywał rzemieślnik (łącznie z zakupem materiału). W 2004 roku podpisaliśmy porozumienie z Poltareksem Korzybie na mocy którego gmina dała mieszkanie rodzinie, która mieszkała na terenie zakładu, a zakład dał nam drewno (kwota ok.10 tysięcy złotych), z którego wykonaliśmy okna i drzwi. W 2005 roku chcemy zakupić sami drewno z Poltareksu

i powierzyć je stolarzowi. Zebraliśmy także oferty na okna PCV. Zwróciłam się z zapytaniem o cenę do 2 firm. Doszliśmy do wniosku, że okna plastikowe są tańsze niż drewniane.

Pani Burmistrz: Dlaczego w szkole w Biesowicach na tym samym poziomie przewiduje się różne rodzaje okien?

P.Bibel: Okna te nie są jeszcze wycenione. Prawdopodobnie wykonamy tam okna drewniane. Tam gdzie są mieszkania zadłużone staramy się nie wykonywać stolarki. Podania

rozpatrywane są w kolejności ich wpływu. W 2004 roku wykonaliśmy 40 pieców.

P.Deszczyków: Co kryje się pod pozycją „malowanie w ośrodkach” ?

P.Bibel: Są to lokale w ośrodkach zdrowia wynajmowane przez pielęgniarki. Chciałabym zwrócić uwagę na przejęcia lokali i innych obiektów. Wszystkie one pozostawiają wiele do życzenia. My musimy coś tam zrobić od razu, gdy jeszcze nie wpłynął żaden czynsz. Chciałabym zasygnalizować także kolejny problem przed którym wkrótce stanie gmina, tj. problemy budowlane we wspólnotach na wsiach. W każdej chwili właściciele tych budynków mogą zrzec się do nich praw na rzecz gminy bez powiadamiania jej o tym.

Pani Burmistrz: Chciałabym, abyście Państwo zapoznali się ze sprawą mieszkania w Bronowie 20 a /2. Zebrałam wszystkie dokumenty dotyczące tego mieszkania. Nie mam nic przeciwko ingerencji radnych, ale sprawę należy najpierw sprawdzić. Rozpoczęła się ona od artykułów w gazecie. Nie może być tak, że żąda się załatwienia sprawy tylko dla osób, które trafią do radnych. A co z innymi? Osoba mieszkająca pod ty adresem otrzymała do adaptacji strych. W zamian zobowiązała się do wykonania pewnych prac. Nie wywiązała się z umowy. Dlaczego człowiek spoza naszej gminy dostał mieszkanie bez kolejki?

P.Pamuła: Co z ośrodkiem w Kepicach?

Pani Burmistrz: Firma DAMPS zleciła przygotowanie projektu. Szuka się w chwili obecnej rozwiązania dla problemu ewakuacji. Samo projektowanie wymaga długotrwałych uzgodnień. Nie wiem za ile możemy oczekiwać rozwiązania projektowego.

OPINIA KOMISJI:

ZGKiM funkcjonuje bardzo dobrze . Środki wydawane są w sposób racjonalny.

Ad.3

W tym punkcie komisja przyjęła jednogłośnie protokół z lustracji Ośrodka Wypoczynkowego „Sobótka” i Fundacji Familia.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Komisji:

Beata Kropidłowska Eugeniusz Deszczyków

3

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 08-12-2005 06:57
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:51