Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Rolnictwa z dnia 16-02-2005r


PROTOKÓŁ NR 1/ 2005

z posiedzenia

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

z dnia 16.02.2005 r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,

2.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej,

3. Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Posiedzeniu przewodniczyła

Maria Derra

Przewodnicząca

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

Porządek posiedzenia:

1.Projekt uchwały w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII/134/2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla radnych

2.Projekt uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych diet dla sołtysów.

3.Projekt uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005

4.Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady.

5.Sprawozdanie z pracy komisji za rok 2004.

6.Plan pracy komisji na rok 2005.

7.Projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Gminy na lata 2000-2015

8.Projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006.

9.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.

10.Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego mienia komunalnego.

11.Informacja w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów.

12.Sprawy bieżące.

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie, przywitała przybyłych gości i członków komisji, odczytała porządek obrad, a następnie poddała go pod głosowanie.

Zaproponowano , aby pkt 9 omówić jako pierwszy. Komisja wyraziła zgodę na taką zmianę. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

-2-

Ad.9

P.Skarbnik: Wprowadzamy tylko jedną zmianę do budżetu w ślad za podjętymi

przez Państwa na sesji nadzwyczajnej uchwałami dotyczącymi zlecenia dokumentacji do odnowy wsi dla Barwina i Bronowa. Do budżetu po stronie wydatków wprowadzamy kwotę 50 tysięcy złotych, tj. po 25 tysięcy złotych na każde z w/w zadań. Po stronie dochodów wprowadzamy ubiegłoroczne przychody tzn. wolne środki z lat ubiegłych w wysokości 50 tysięcy złotych.

Po wysłuchaniu wyjaśnień Pan Przewodniczący zarządził głosowanie.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.

Ad.3

P.Michlewicz: Dlaczego w planie pracy Rady nie ma nic o bezrobociu?

P.Wiśniewski: Słupska Izba Przemysłowo-Handlowa zwróciła się do nas z pismem,

w którym apeluje do nas o opracowanie Lokalnego Operacyjnego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości i przyjęcie go do realizacji w formie prawa lokalnego, w związku z marginalizacją dużej grupy mieszkańców rejonu słupskiego. W programie należało by wskazać w jaki sposób samorząd może pomóc przedsiębiorcom w ich rozwoju. Ten temat wiąże się z bezrobociem. Komisja gospodarcza postanowiła go skreślić. Na klubie ustaliliśmy, że temat „ocena stanu bezrobocia i przeciwdziałania” zostanie wpisany na wrzesień.

P.Derra: Ocena stanu bezrobocia musi znaleźć się w planie pracy Rady w

czerwcu.Uważam, że najpierw powinna nastąpić ocena stanu bezrobocia w Gminie a dopiero powinniśmy zająć się programem dla przedsiębiorców.

P.Michlewicz: Ocena stanu bezrobocia powinna się w planie pracy znaleźć

wcześniej.

P.Wiśniewski: W marcu miałaby tylko zostać podjęta uchwała o przystąpieniu do

tworzenia Lokalnego Operacyjnego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości.

P.Dabrowa: Były Burmistrz jest szefem przedsiębiorców i przy tworzeniu planu

należy się z nim konsultować.

P.Wiśniewski: Komisja gospodarcza wniosła także uwagę do proponowanej

uchwały w sprawie placu targowego. Zostanie tu wpisany projekt uchwały w sprawie określenia terminu przeniesienia placu targowego i regulaminu targowego.

P.Derra: Aby określić termin musimy wiedzieć czy teren jest nasz.

P.Wiśniewski: Plac nie jest jeszcze przejęty, ale jest dzierżawiony na ten cel.

WNIOSEK KOMISJI:

Ocenę stanu bezrobocia w Gminie oraz sposobów przeciwdziałania wpisać do planu pracy Rady Miejskiej w miesiącu czerwcu.

Wniosek przegłosowano.

-3-

WYNIK GŁOSOWANIA: 5 GŁOSÓW „ZA PRZYJĘCIEM WNIOSKU”

Następnie przegłosowano projekt uchwały z wprowadzoną zmianą.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.

Ad.6

P.Derra: Proszę o zgłaszanie propozycji do planu pracy komisji.

P.Bućko: Mam przed sobą wniosek opracowany przez pana Gwoździaka skierowany do naszej komisji na temat barszczu Sosnowskiego. Proponuje się w nim , aby zwalczać go randapem 360SL tylko nie wiem czy jest on dopuszczony do użytku. Najlepszy będzie oprysk mechaniczny. Do czerwca trzeba coś z tym zrobić.

P.Michlewicz: Kto ma się zająć zwalczaniem? Czy poszczególni właściciele na swoim terenie?

P.Derra: Zajmijmy się tym tematem w marcu. Niech pan Gwoździak opracuje do tego czasu plan zwalczania tej rośliny. Niech ujmie nim kto powinien zwalczać tę roślinę oraz odpowie na pytanie czy możemy komuś coś narzucić. Ostrzegać o skutkach zetknięcia się z tą rośliną możemy poprzez Sołectwa.

PROPOZYCJE DO PLANU PRACY KOMISJI NA ROK 2005

marzec - opracowanie programu sposobu zwalczania rośliny zielnej - barszczu

Sosnowskiego,

kwiecień - opracowanie opinii na temat stanu dróg gminnych, powiatowych

i wojewódzkich,

maj - ocena funkcjonowania wysypiska śmieci w Obłężu, problem dzikich wysypisk,

czerwiec - ocena funkcjonowania oczyszczalni ścieków i ZEC,

wrzesień - analiza projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania

porządku na terenie miasta i gminy Kępice,

październik - ocena stanu technicznego budynków będących w zarządzie ZGKiM.

Ponadto w planie pracy znajdą się tematy obligatoryjne wynikające z planu pracy Rady Miejskiej.

Plan pracy komisji stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.

Ad.1

WNIOSEK KOMISJI: Pozostawić dietę w wysokości 91 zł do końca kadencji. Ze starej uchwały wykreślić pkt 4 dotyczący waloryzacji.

W/w wniosek przegłosowano łącznie z projektem uchwały.

-4-

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”,

1 głos „wstrzymujący się”.

Ad.2

Nad tym punktem nie przeprowadzano dyskusji. Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.

Posiedzenie komisji opuścił pan radny Piotr Bućko.

Ad. 4

Nad tym punktem nie przeprowadzano dyskusji.

Ad.10

Nad tym punktem nie przeprowadzano dyskusji. Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.

Ad.5

Sprawozdanie z pracy komisji stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.7

WNIOSKI:

P.Słomski: Przy zadaniu dotyczącym Korzybia zmienić nazwę na „ przebudowa budynku na świetlicę wiejską wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie”.

P.Michlewicz: Do strategii wpisać budowę kanalizacji do Podgór i Chorowa.

P.Dąbrowa: Do strategii wpisać budowę kanalizacji do Bronowa.

P.Burmistrz: O zakresie programu odnowy wsi w Korzybiu będzie decydować Grupa Odnowy Wsi. Obecnie wpisana nazwa nie wyklucza realizacji budynku. Tak naprawdę o zakresie będą decydowały finanse.

P.Wiśniewski: To nie ludzie będą decydować co będzie robione w Korzybiu, ale Rada.

Po zakończeniu dyskusji pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały łącznie ze zgłoszonymi wnioskami.

-5-

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.

Ad.8

WNIOSEK KOMISJI:

Wprowadzić zmianę nazwy zadania dla Korzybia na następującą:

„ przebudowa budynku na świetlicę wiejską wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie”.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały łącznie ze zgłoszonym wnioskiem.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.

Ad.11

P.Burmistrz: Nie ma materiałów do tego punktu. Na Gminę został nałożony

obowiązek wypłacania stypendiów. Wpisano nam to jako zadanie własne. Informację na ten temat otrzymaliśmy w styczniu tego roku. W roku bieżącym mamy na to otrzymać pieniądze. Wpłynęło do nas około 400 wniosków. Jesteśmy w trakcie przygotowywaniu regulaminu wypłaty stypendiów. Przedstawimy go wkrótce do zatwierdzenia Radzie. Musimy wypłacać stypendia socjalne, pozostałe wedle naszych

możliwości. Potrzebne będzie zatrudnienie pracownika, który by się tym zajął.

Ad.12

P.Wiśniewski: Wicemarszałek wystosował do nas pismo z prośbą o wsparcie zakupu 4 autobusów szynowych.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodnicząca komisji:

Beata Kropidłowska Maria Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 08-12-2005 06:56
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:50