Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Rolnictwa z dnia 07-09-2005r


PROTOKÓŁ NR 7/ 2005

z posiedzenia

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

z dnia 07.09.2005 r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji według załączonej listy obecności- załącznik nr 1 do protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,

2.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej,

3.Janina Kończak - Skarbnik Kępic,

Posiedzeniu przewodniczyła

Maria Derra

Przewodnicząca

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

Porządek posiedzenia:

1.Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2005r.

2.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Lokalnego Planu Rewitalizacji

Miasta Kępice na lata 2005-2015.

3.Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr XXXVIII/237/205 z dnia

30.06.2005 -zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczane ciepło dla

Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach

4.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli przyjęcia przez Gminę Kępice

rodziny repatriantów ze wschodu .

5.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2005.

6.Projekt uchwały w sprawie wyboru banku do obsługi budżetu gminy Kępice .

7.Projekt uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

8.Projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze.

9.Założenia projektu budżetu oraz kierunki polityki społecznej i gospodarczej Gminy Kępice na rok 2006 - projekt.

10.Ocena stanu bezrobocia na terenie gminy Kępice.

11.Informacja - oświata: baza ,kadra ,wydatki.

12.Projekt uchwały w sprawie porozumienia na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Województwa Pomorskiego i Gminę Kępice

13.Sprawy bieżące.

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie, przywitała przybyłych gości i członków komisji, odczytała porządek obrad, a następnie zaproponowała aby punkty 1,5,6,7, 8,9,12 omówić jako pierwsze. Komisja wyraziła zgodę na taką zmianę. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.1

Informację z wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze przedstawiła pani Skarbnik Janina Kończak. Radni zostali poinformowani, że taką informację powinni otrzymać do 31.08.2005 roku , co też miało miejsce jak również o tym , że otrzymała ją również Regionalna Izba Obrachunkowa i nie wniosła zastrzeżeń.

Informacja stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionej informacji.

Ad.5

Zmiany w budżecie omówiła pani Skarbnik Janina Kończak.

P.Skarbnik: Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 9.074 zł. Na powyższą kwotę składa się opłata za zajęcie pasa drogowego, darowizny pieniężne dla policji i na remizę strażacką w Kępicach, opłata produktowa. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 27.024 zł z przeznaczeniem m.in. na drogi publiczne, dotację dla ZGKiM na pokrycie wydatków związanych z remontem lokali w miejscowości Przytocko, zadania z zakresu kultury oraz bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej.

W związku z umorzeniem pożyczki zmniejsza się przychody ( o kwotę 100.000 zł)

i rozchody (o kwotę 117.950 zł) budżetu gminy. Ponadto w budżecie gminy dokonuje się przeniesień po stronie wydatków. Zmniejsza się kwotę przeznaczoną na wydatki inwestycyjne (wodociąg Żelice, dodatki mieszkaniowe, zagospodarowanie terenu na plac rekreacyjno-sportowy wraz z budową zaplecza we wsi Bronowo) oraz obsługę długu publicznego o łączną kwotę 152.689 złotych. Zwiększa się wydatki z przeznaczeniem na drogi publiczne wojewódzkie (dokumentacja na chodnik w Korzybiu) i gminne, dotację przedmiotową dla ZGKiM na remont lokali w miejscowości Przytocko, zakup pojazdu dla niepełnosprawnych i dotację celową na remont zabytkowego kościoła w Osowie. Są to przeniesienia nie dokonujące zmian w kwocie ogólnej, przeniesienia między działami. Ponadto wprowadza się zmiany w załączniku nr 4 do uchwały budżetowej (Przychody i wydatki zakładów budżetowych) na podstawie wprowadzonych zmian w planie finansowym przez Dyrektora Energetyki Cieplnej. Ksiądz proboszcz z Kępic zwracał się o przyznanie dotacji na remont kościoła w Osowie już w miesiącu czerwcu, ale dopiero teraz udało mu się skompletować wymagane dokumenty. Informację na temat podpisania umowy , która miała się odbyć w czwartek, na dofinansowanie zakupu mikrobusu do przewozu osób niepełnosprawnych otrzymałam telefonicznie w poniedziałek przed godziną 15.00 od pani Skarbnik ze Starostwa. Dziś pan Burmistrz podjął telefonicznie decyzję o wprowadzeniu takiej zmiany do projektu uchwały. Możliwe jest otrzymanie dotacji na poziomie 92 tysięcy złotych.

Pani Burmistrz: Nie możemy zarabiać na takim samochodzie. Byłby on tylko udostępniany po kosztach.

Komisja przegłosowała projekt uchwały .

WYNIK GŁOSOWANIA : 1 głos „za” , 2 głosy „wstrzymujące się”.

Ad.6

Pani Skarbnik poinformowała radnych, że zakończyła się procedura przetargowa w tej sprawie. Do obsługi budżetu gminy wybrano Bank Spółdzielczy w Ustce.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.

Ad.7

P.Skarbnik: Wprowadzane zmiany mają na celu uaktualnienie procedur do obecnego stanu prawnego.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 2 głosy „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”.

Ad.8

P.Skarbnik: Wprowadzane zmiany mają na celu uaktualnienie zasad … do obecnego stanu prawnego.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 2 głosy „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”.

Ad.9

P.Skarbnik: Założenia projektu budżetu oraz kierunki polityki społecznej

i gospodarczej Gminy Kępice to podstawa do tworzenia budżetu na rok następny. Przy opracowywaniu naszego budżetu weźmiemy pod uwagę także zapisy projektu ustawy budżetowej na rok 2006 oraz obecną realizację naszego budżetu. Wszystkie szczegóły zostaną państwu przedstawione w materiałach do projektu budżetu.

Komisja opiniuje pozytywnie założenia projektu budżetu oraz kierunki polityki społecznej i gospodarczej Gminy Kępice na rok 2006. Ewentualne uwagi zostaną złożone w terminie do 15.09.2005 roku.

Ad.12

P.Skarbnik: Porozumienie w tej sprawie nie jest jeszcze podpisane. Pan Burmistrz podpisze je z chwilą wyrażenia na to zgody przez Radę Miejską. Gmina zleci wykonanie dokumentacji, do 20.12.2005 roku przekaże ją do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, a ten zrealizuje tą inwestycję w 2006 roku.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.

Ad.2

P.Słomski: Zapisy dotyczące targowiska są odległe.

Pani Burmistrz: Nie możemy szybko ponosić dużych nakładów na ten teren ponieważ nie jest nasz i musimy mieć na jakiekolwiek nakłady na ten cel zgodę właściciela.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 2 głosy „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”.

Ad.3

Pani Burmistrz: Organ nadzoru zakwestionował w poprzedniej uchwale w tej sprawie termin zatwierdzenia taryfy na ciepło. Rada Miejska nie może zatwierdzać taryf na okres dłuższy niż 1 rok.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 2 głosy „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”.

Ad.4

Pani Burmistrz: W Kępicach mamy dwie panie, które są repatriantkami. Zakupiły one sobie mieszkanie w obrocie prywatnym. Związek Miast Polskich wystosował do nas pismo z informacją, że otrzymał list od 7 osobowej rodziny, która chciałaby powrócić do Polski. Osoba pisząca ten list studiowała w Polsce, jest po rewalidacji. Mogłaby ona pracować w DPS w Przytocku. Żeby rozpocząć rozmowy z taką rodziną (niekoniecznie tą) Rada musiałaby podjąć uchwałę, w której wyraża zgodę na podjęcie takich działań. Główne koszty przesiedlenia ponosi nasze Państwo a w jego imieniu Wojewoda. Gmina otacza taką rodzinę pomocą przez 12 miesięcy. Pomoc polegałaby na znalezieniu pracy i mieszkania. Wiem, że mamy własne problemy, ale zachęcam do podjęcia takiej uchwały. Byłby to dowód, że nie zamykamy się przed takimi ludźmi. Nie umiem odpowiedzieć czy tą rodziną już ktoś się zajął i czy będą kolejni chętni.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : 1 głos „za”, 2 głosy „wstrzymujące się”.

Ad.10

Pani Burmistrz: Pan Chałubiński będzie na sesji i przekaże dane statystyczne w tej sprawie.

P.Derra: Ilu mamy bezrobotnych w gminie?

Pani Burmistrz: W miesiącu lipcu mieliśmy 1512 bezrobotnych, z czego 853 osoby to kobiety. Prawo do zasiłku miały 259 osoby. Bezrobocie kształtuje się na poziomie około 30 %. Od 20-30 osób jest zatrudnionych przy zrębkach. Piszemy program do PUP na zatrudnienie bezrobotnych, jeśli spełnimy określone warunki to z tych pieniędzy będziemy mogli także zakupić sprzęt. W ZEC-u już zakupiono 3 rębak. Kobiety z okolic Bronowa, Żelic i Osiek zbierają zrębki. Część z nich pracuje na umowę zlecenie. Nie ma przy tej pracy żadnych ograniczeń dla chętnych.

P.Derra: Jaki jest tryb zatrudniania?

Pani Burmistrz: 30 % ludzi to osoby, które przychodzą w sprawie pracy bo przysyła je opieka społeczna. Są także tacy, którzy chodzą i dowiadują się o pracę i im na niej zależy. Wybieramy do zatrudnienia osoby, które złożyły u nas podania. Kto chce pracować ten ma pracę. Do lasu pan Wolański przyjmował każdą ilość osób. Nie ma już umów na roboty publiczne w związku z tym ponosimy połowę opłat za zatrudnianych pracowników.

P.Słomski: Co z panem Zbigniewem Budziewskim?

Pani Burmistrz: Złożył podanie o pracę, ale do mnie się nie zgłosił.

Na tym dyskusję na ten temat zakończono.

Ad.11

Pani Burmistrz: Komisja Infrastruktury Społecznej przygotowuje swoją opinię na ten temat. Zostanie ona przedstawiona na sesji. W szkołach podczas wakacji wykonano szereg remontów. Nie ma obaw, że szkołom do końca roku zabraknie środków. 13 września 2005 roku odbędzie się szkolenie dla szkół z instrumentu norweskiego. W Gimnazjum w Kępicach działają 2 klasy OHP-u. W szkole w Biesowicach jest możliwość wymiany ogrzewania na paliwo odnawialne. W pozostałych szkołach sukcesywnie także.

P.Dąbrowa: Kiedy będzie zrobiona sala w Barcinie? Co z drugą częścią ośrodka w Barcinie? Czy to prawda, że w szkołach jest problem z wuefistami?

Pani Burmistrz: Sala będzie odnowiona we wrześniu. Pozostała część ośrodka zdrowia zostanie przeznaczona na cele mieszkaniowe. Lekarzom, którzy rozpoczęli tam działalność wystarczy ta powierzchnia, którą dysponują. Mamy problem z nauczycielami wychowania fizycznego.

P.Słomski: Należałoby się przyjrzeć problemowi stanu ogrodzenia boiska przy szkole w Korzybiu od strony ogródków prywatnych.

Ad.13

P.Słomski: Czytałem w gazecie na temat szynobusa, że niby ma coś ruszyć. Może przy okazji można by było wpłynąć na rozkład jazdy. Między godziną 7.00 a 12.00 nie ma żadnego pociągu i dojeżdżający do szkoły nie mają jak się dostać na lekcje. Jeśli to byłoby niemożliwe to może porozmawiać z panem Zautrom na temat autobusów.

Pani Burmistrz: Do Osiek po raz pierwszy od września tego roku zajeżdża autobus liniowy. Przenieśliśmy przystanek, przygotowujemy pętlę. Zajmiemy się sprawą, którą pan zgłosił.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodnicząca komisji:

Beata Kropidłowska Maria Derra

6

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 08-12-2005 06:54
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:49