Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Infrastruktury z dnia 17-02-2005r


PROTOKÓŁ NR 1/ 2005

z posiedzenia

Komisji Infrastruktury Społecznej

z dnia 17.02.2005 roku

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy Kępice,

2.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej w Kępicach,

3. Janina Kończak - Skarbnik Kępic,

Posiedzeniu komisji przewodniczyła

Krystyna Łabędzka

Z-ca Przewodniczącej

Komisji Infrastruktury Społecznej

Porządek posiedzenia:

1.Projekt uchwały w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII/134/2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla radnych

2.Projekt uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych diet dla sołtysów.

3.Projekt uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005

4.Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady.

5.Sprawozdanie z pracy komisji za rok 2004.

6.Plan pracy komisji na rok 2005.

7.Projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Gminy na lata 2000-2015

8.Projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006.

9.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.

10.Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego mienia komunalnego.

11.Informacja w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów.

12.Sprawy bieżące.

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie, przywitała przybyłych gości i członków komisji, odczytała porządek obrad, a następnie poddała go pod głosowanie. Zaproponowano , aby pkt 9 omówić jako pierwszy. Komisja wyraziła zgodę na taką zmianę. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.9

P.Skarbnik: Wprowadzamy tylko jedną zmianę do budżetu w ślad za podjętymi

przez Państwa na sesji nadzwyczajnej uchwałami dotyczącymi zlecenia

-2-

dokumentacji do odnowy wsi dla Barwina i Bronowa. Do budżetu po stronie wydatków wprowadzamy kwotę 50 tysięcy złotych, tj. po 25 tysięcy złotych na każde z w/w zadań. Po stronie dochodów wprowadzamy ubiegłoroczne przychody tzn. wolne środki z lat ubiegłych w wysokości 50 tysięcy złotych.

DYSKUSJA:

p.Kluk: W jakim dziale zapisane są wolne środki?

p.Skarbnik: Zapisane są one jedynie w paragrafach.

p. Kluk: Jest to więc kieszonkowe pana Burmistrza. Inne samorządy już rozporządziły tymi środkami na ten rok. Przy budżecie powinniśmy mieć te kwotę uwidocznioną.

p.Skarbnik: Ta kwota jest dopiero znana po przygotowaniu sprawozdawczości. Nie miałam jeszcze czasu aby poinformować o niej pana Burmistrza. Wynosi ona 389 tys. złotych. W marcu otrzymacie Państwo sprawozdanie z wykonania budżetu i tam będzie uwidoczniona ta suma .

p.Tylski: Dziwię się, ze nawet pan przewodniczący nic o tym nie wie.W innych gminach jest to nie do pomyślenia. Jakie jest zadłużenie gminy?

p.Skarbnik: 40,2 % - 6.359 tys. zł. Sporządzając projekt uchwały na dzisiejsze posiedzenie nie wiedziałam jeszcze ile mamy wolnych srodków.

p.Tylski: Jakie będzie zadłużenie gminy jeśli będziemy realizować planowane zadania? Czy zadłużenie wobec ZEC-u wchodzi do naszych długów?

p.Skarbnik: Macie to Państwo rozpisane w załączniku nr 10 do uchwały budżetowej. Zadłużenie wobec ZEC-u nie wchodzi do naszych długów.

P.Tylski: Czy zapłacono już za płot przy szkole w Kępicach?

p.Skarbnik: Jeszcze nie. Kwota ta jest uwzględniona w wydatkach oświatowych.

Po wysłuchaniu wyjaśnień i zakończeniu dyskusji Pani Przewodnicząca zarządziła głosowanie.

WYNIK GŁOSOWANIA: - 2 głosy „za”, 2 głosy „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”.

Ad.1

DYSKUSJA:

p.Tylski: Czy jest sens dyskutować nad dietami?

p. Łabędzka: Temat wywołałam ja. Zaproponowałam to, aby wam uzmysłowić, że podniesienie podatków miało sens.

p.Kluk: Na sesji nadzwyczajnej w sprawie podatków użyłem argumentu, że ludziom się żyje tak jak się żyje. Nie wiem czy wniosek pana radnego Pamuły w sprawie diet powinien być wtedy głosowany. W porządku nie było takiego punktu. Po ostatniej wypowiedzi pana Pamuły w Głosie Pomorza radni mogą być pod presją. Zastanawiałem się jak głosować skoro w projekcie uchwały nie wpisano żadnej kwoty. W większości gmin SA ryczałty, u nas jest dieta, którą otrzymuje się jedynie wtedy gdy uczestniczy się w posiedzeniu.

p.Nedzi: należy rozgraniczyć wynagrodzenie od rekompensaty kosztów.

-3-

P.Wiśniewski: Komisja gospodarcza będzie wnioskowała o zniesienie tego punktu z porządku sesji, ale to nie zakończy sprawy. Komisja rolnictwa proponuje utrzymać do końca kadencji dietę na poziomie tegorocznym tj. 91 zł . Burmistrz proponował nam podwyżkę podatków, lecz radni nie proponowali podwyżki diet nie było więc powodu do poruszania tego tematu..

p.Tylski: Najpierw musimy znać kwotę a dopiero dyskutować. Jak wyobraża sobie pani funkcjonowanie Rady za 350,00 złotych.

p.Łabędzka: Jak będzie funkcjonować gmina?

p.Nędzi: To kwestia tego jak i kiedy rozpoczyna się kampanie wyborczą. Proponuję utrzymanie diet na obecnym poziomie.

WNIOSEK KOMISJI: UTRZYMAĆ WYSOKOŚĆ DIETY NA OBECNYM

POZIOMIE DO KOŃCA KADENCJI, BEZ

PRZYSŁUGUJĄCEJ WALORYZACJI.

Po zakończeniu dyskusji pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały łącznie ze zgłoszonym wnioskiem.

WYNIK GŁOSOWANIA: Komisja jednogłośnie opowiedziała się za

przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.

Ad. 2

WYNIK GŁOSOWANIA: Komisja jednogłośnie opowiedziała się za

przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.

Ad. 3

P.Wiśniewski: Słupska Izba Przemysłowo-Handlowa zwróciła się do nas z pismem,

w którym apeluje do nas o opracowanie Lokalnego Operacyjnego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości i przyjęcie go do realizacji w formie prawa lokalnego, w związku z marginalizacją dużej grupy mieszkańców rejonu słupskiego. W programie należało by wskazać w jaki sposób samorząd może pomóc przedsiębiorcom w ich rozwoju oraz udzielić pomocy chętnym w zakładaniu nowych zakładów pracy.Ten temat wiąże się z bezrobociem. Komisja gospodarcza postanowiła go skreślić. Komisja proponuje, aby temat „ocena stanu bezrobocia i przeciwdziałania” został wpisany na czerwiec.

p.Tylski:W punkcie drugim porządku sesji marcowej powinno być wpisane Budowa placu targowego. Uważam, że bezrobocie to szeroki temat i powinien być omawiany na osobnej sesji.

p.Kluk:Zgadzam się co do bezrobocia. Nie mówiliśmy o tym szerzej. Nasze

wiadomości są wyrywkowe na ten temat.

-4-

WNIOSEK KOMISJI:

Do planu pracy Rady wpisać następujące tematy:

1. ocena stanu bezrobocia oraz sposobu przeciwdziałania - osobna sesja w czerwcu,

2. przygotowanie do sezonu letniego - do porządku sesji majowej.

Po zakończeniu dyskusji pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały łącznie ze zgłoszonym wnioskiem.

WYNIK GŁOSOWANIA: Komisja jednogłośnie opowiedziała się za

przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.

Ad.4

Nie podjęto dyskusji nad tym tematem.

Ad.5

Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.6

Plan pracy komisji stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.7

DYSKUSJA:

p.Kluk: Skąd wzięło się zadanie wodociąg Korzybie-Barwino?

p.Burmistrz: To rozwiązanie zaproponował nam projektant po zbadaniu pokładów wody w Korzybiu. W Korzybiu woda jest złej jakości. Z Barwina przesyłanie wody do Korzybia będzie możliwe w sposób grawitacyjny.

WNIOSKI KOMISJI:

- PRZY ZADANIU W Korzybiu ( do odnowy wsi ) wpisać nazwę :

„ przebudowa budynku na świetlicę wiejską wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie”.

- przy zadaniu dotyczącym budowy Sali w Kępicach wpisać następującą nazwę „ budowa sali gimnastycznej przy Gimnazjum w Kepicach”.

Po zakończeniu dyskusji pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały łącznie ze zgłoszonymi wnioskami.

WYNIK GŁOSOWANIA: - 4 głosy „za”, 1 głos „przeciw”

-5-

Ad.8

p.Kluk: Uważam, że w PRL-u powinny być wprowadzone zadania, które możemy zrealizować. Nie powinny tam się znaleźć zadania, których rozpoczęcie planuje się po 2006 roku.

p.Tylski: Czy jest już lokalizacja dla remizy w Kępicach.

p.Wiśniewski: Na koniec 2006 roku wygasa umowa na użytkowanie obecnej remizy. Z Komendy Głównej Straży Pożarnej oraz Zarządu Głównego ZOSP można uzyskać pieniądze na budowę remizy. Popieram ten wpis ponieważ należy rozpocząć prace projektowe.

WNIOSEK KOMISJI:

Wykreślić z projektu uchwały zadania 50 i 51 ponieważ planowany okres ich rozpoczęcia przypada po 2006 roku. Wpisać do PRL-u nazwy zadań zgodnie z naniesionymi poprawkami w strategii.

Po zakończeniu dyskusji pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały łącznie ze zgłoszonymi wnioskami.

WYNIK GŁOSOWANIA:- 3 głosy „za”, 2 głosywstrzymujące się”

Ad.10

WYNIK GŁOSOWANIA: Komisja jednogłośnie opowiedziała się za

przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.

Ad.11

P.Burmistrz: Nie ma materiałów do tego punktu. Na Gminę został nałożony obowiązek wypłacania stypendiów. Wpisano nam to jako zadanie własne. Informację na ten temat otrzymaliśmy w styczniu tego roku. W roku bieżącym mamy na to otrzymać pieniądze. Wpłynęło do nas około 400 wniosków. Jesteśmy w trakcie

przygotowywaniu regulaminu wypłaty stypendiów. Przedstawimy go wkrótce do zatwierdzenia Radzie. Musimy wypłacać stypendia socjalne, pozostałe wedle naszych możliwości. Potrzebne będzie zatrudnienie pracownika, który by się tym zajął.

Ad.12

p.Kluk: Co z ośrodkiem zdrowia w Kępicach? Czy jest umowa na kanalizacje w Biesowicach za krzyżem?

p.Burmistrz: Jeżeli NFZ potwierdzi przyznanie środków dla firmy pani Damps, to podpiszemy stosowne dokumenty na dzierżawę ośrodka. Pan Burmistrz mówił o zrobieniu zlewni w Biesowicach. Projektu na kanalizację nie zleca się ze względów finansowych.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodnicząca komisji:

Beata Kropidłowska Krystyna Łabędzka

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 08-12-2005 06:30
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:46