Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Infrastruktury z dnia 30-08-2005 r


PROTOKÓŁ NR 7/ 2005

z posiedzenia

Komisji Infrastruktury Społecznej

z dnia 30.08.2005 roku

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Marek Piotr Mazur -Burmistrz Kępic

2.Krystyna Pamuła -Z-ca Burmistrza Kępic,

3.Janina Kończak -Skarbnik Kępic

4.Barbara Ruszkiewicz -Kierownik Przedszkola w Kępicach

5.Jan Pawlicki -Dyrektor Zespołu Szkół w Barcinie

6.Jacek Rzepiński -Dyrektor Zespołu Szkół w Korzybiu

7.Marian Chachaj -Dyrektor Zespołu Szkół w

Biesowicach

8.Roman Seta - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Warcinie

9.Jacek Plutowski -Dyrektor Gimnazjum w Kępicach

10.Andrzej Taukin -Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kępicach

11. Zdzisław Maciaszek -Dyrektor Szkoły Podstawowej w Przytocku

12.Danuta Rapińczuk -BOS

Posiedzeniu komisji przewodniczyła

Mariola Kmieć

Przewodnicząca

Komisji Infrastruktury Społecznej

Porządek posiedzenia:

1. Przygotowanie do nowego roku szkolnego pod kątem bazy lokalowej, wydatków i kadry pedagogicznej.

2. Informacja z realizacji budżetu Gminy za I półrocze 2005 roku.

3. Wolne wnioski.

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie, przywitała przybyłych gości i członków komisji, odczytała porządek obrad, a następnie zaproponowała aby punkt 2 porządku posiedzenia omówić jako 1 ze względu na to, że dyrektorzy szkół przybędą na posiedzenie komisji dopiero na godzinę 11.30. Komisja wyraziła zgodę na taką zmianę. Następnie pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie porządek posiedzenia wraz z wprowadzoną zmianą. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.1

P.Skarbnik: Otrzymaliście Państwo informację z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2005 roku. Dochody w stosunku do planu wykonano w 51,5 %, natomiast wydatki w 42,0%. W trakcie I półrocza budżet gminy uległ zmianom z tytułu przyznanych dotacji, subwencji oraz innych dofinansowań.

Wykonanie dochodów kształtuje się różnie w poszczególnych źródłach dochodów .

Działy i źródła dochodów o niskim wykonaniu:

- Rolnictwo i łowiectwo- dochody z najmu i dzierżawy wykonanie 19,6 % wynika z planowanego terminu wystawiana faktur za dzierżawę pól łowieckich - II półrocze każdego roku

- Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczna , gaz i wodę - planowana II transza dotacji z Ekofunduszu w kwocie 165.443 zł. przekazana zostanie gminie po zrealizowaniu II etapu zadania inwestycyjnego pn. modernizacja kotłowni węglowej na biomasę, kompleksowa termomodenizacja budynków i wymiana sieci ciepłowniczej w m. Biesowice”

- Gospodarka mieszkaniowa - wykonanie dochodów z opłat za zarząd i użytkowanie wieczyste w 30,1 % wynika z decyzji przesunięcia terminu wpłaty opłaty za zarząd w kwocie 28.588 zł., dochody z dzierżawy - 32,7 % i sprzedaży składników majątkowych -38,7 % wynikają z zawartych umów i terminów płatności. Wpływy z różnych dochodów wykonano w 10,3 % -realizacja planu nastąpi w II półroczu.

- Dochody od osób prawnych, fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej - wykonanie 41,8 %

1) Najniższe wykonanie występuje w podatku od czynności cywilnoprawnych - 25,4 % . Podatek ten realizowany jest przez urzędy skarbowe i w takiej wysokości został gminie przekazany.

2) Niskie wykonanie - 27,2 % występuje we wpływach z opłaty skarbowej. Kwota wpływów zależna jest od czynności podlegających tej opłacie. W I półroczu do kasy gminy wpłynęła z tego tytułu kwota 8.168 zł.

3) W dochodach z podatków najniższe wykonanie występuje:

- W dochodach z podatku od środków transportu - wykonanie 36,4 % planu.

Wobec podatników u których powstały zaległości wszczęto egzekucję i uzyskane wpływy zasilą budżet w II półroczu.

- W dochodach z podatku od nieruchomości - wykonanie 38,9 %.planu.

Odroczono termin płatności podatku na II półrocze w kwocie 55.560 zł. oraz wszczęto egzekucje wobec podatników z zaległościami.

- W dochodach z udziału w podatku od osób prawnych - wykonanie 36,5 % planu. Jest to udział gminy w podatku budżetu państwa i realizowany jest przez urzędy skarbowe.

-W dochodach z udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych - wykonanie 42.8 %. Jest to procentowe wykonanie na poziomie roku ubiegłego.

- Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat -wykonanie 41,0 %.

Wszczęta w I półroczu egzekucja spowoduje że wpływy z odsetek wystąpią w II półroczu.

4. Pozostałe odsetki / odsetki od środków na rachunku bankowym-wykonanie 5.544 zł, co stanowi 27,7 % planu rocznego. Niskie oprocentowanie środków na rachunku bankowym oraz bieżąca realizacja wydatków spowodowała niskie wykonanie planu dochodów.

Wykonanie wydatków poszczególnych jednostkach budżetowych przedstawia się następująco:

w zł.

Wyszczególnienie plan wykonanie %

Urząd Miejski 10.676.539 3.748.746 35,1

rodek Pomocy Społecznej 1.590.292 680.814 42,8

Sz. P. Kępice 1.943.572 1.013.704 52,2

Zespół Szkół Biesowice 1.036.924 526.538 50,8

Zespół Szkół Barcino 810.760 456.156 56,3

Zespół Szkół Korzybie 815.794 443.013 54,3

Sz. P. Przytocko 544.196 300.591 55,2

Sz. P. Warcino 605.571 324.577 53,6

Gimnazjum Kępice 1.090.492 530.776 48,7

Ogółem: 19.114.140 8.024.915 42,0

Realizacja wydatków dostosowana była do możliwości finansowych I półrocza, wynikających z wpływów planowanych dochodów. Wydatki bieżące stale realizowano zgodnie z planem, natomiast realizacja wydatków inwestycyjnych planowana jest na II półrocze.

Reasumując- dochody wpływają i wydatkowane są na bieżąco. Nie ma zagrożenia realizacji dochodów na dzień dzisiejszy. Zadania ustawowe realizowane są na bieżąco.

P.Nędzi: Jak wygląda sytuacja KEGARU?

P.Skarbnik: Zaległości wpływają ratami co tydzień, jeszcze nie wszystko jest spłacone, ale egzekucja przebiega skutecznie.

Z uwagi na brak dalszych pytań dyskusję nad tym punktem zakończono.

O godzinie 10.30 komisja przerwała posiedzenie.

Posiedzenie wznowiono ponownie o godzinie 11.30.

Pani Przewodnicząca przywitała przybyłych dyrektorów i rozpoczęto dyskusje nad punktem dotyczącym oświaty.

Ad.2

P.Burmistrz: Jesteśmy w przededniu rozpoczęcia roku szkolnego. Proponuję, aby panowie dyrektorzy powiedzieli co się działo w ich szkołach przez wakacje i jak wyglądają przygotowania do roku szkolnego.

Chciałbym się także ustosunkować do mojego udziału w komisji. Rozmawialiśmy wcześniej, że będą uczestniczył w posiedzeniach Państwa komisji, ale nie był to warunek bezwzględny. W dniu dzisiejszym, podczas pierwszej części Państwa posiedzenia byłem w Przytocku na placu budowy, na spotkaniu, które było umówione dużo wcześniej. Co do zgłoszonych przez Państwa uwag zdania są różne i musimy wyjaśnić to odrębnie. Do sprawy wrócimy gdy będą obecni wszyscy członkowie komisji.

P.Pawlicki: Podczas wakacji wykonano wentylację mechaniczną w szatniach i ubikacjach, ograniczniki na poręczach, malowanie klas lekcyjnych wedle zaleceń sanepidu. We wrześniu przewidziano remont sali gimnastycznej. Co do wydatków sytuacja jest u nas trudna bo wchodziłem w 2005 rok z deficytem. Wyprostuję się ona do końca roku. Kadra u mnie w szkole jest cały czas ta sama tak jak i struktura nadgodzin. W klasie pierwszej będę miał w tym roku tylko 9 uczniów, w tym 2 dzieci które są w wieku 6 lat.

P.Rapińczuk: Wszystkie szkoły mają bezpieczne wykonanie budżetu. Jedynie Barcino weszło w 2005 rok z większym obciążeniem.

P.Rzepiński: Podczas wakacji wykonano remont dwóch klas lekcyjnych. Wymieniono stolarkę okienną (12 okien). Plan remontowy na ten rok został wykonany. Muszę wymienić jeszcze 3 okna na piętrze od strony ulicy i będzie idealnie. Do remontu pozostały jeszcze 3 pomieszczenia klasowe. Z kadrą na chwilę obecną nie mam problemów. Nieprzewidzianym wydatkiem była odprawa dla jednej z pań sprzątaczek, która odeszła na rentę.

P.Ruszkiewicz: W tym roku zwiększyła się liczba dzieci w przedszkolu.

5-latków będzie 24, 3-4 latków- 25 dzieci. Będziemy mieli tylko jedną grupę 6-latków liczącą 28 dzieci. Kadra: 4 nauczycielki + 1 ze szkoły podstawowej (godziny do wypełnienia etatu). Czekamy na remont przedszkola. Szkoła zakupiła farbę i rodzice pomalowali pomieszczenia w środku budynku. Zakupiono także sprzęt ogrodowy. Nie jest on jeszcze w pełni zamontowany, ponieważ często zdarzają się na naszym placu dewastacje. Kilka razy zgłaszaliśmy zniszczenia na Policję. Przy planowaniu budżetu na rok 2006 trzeba będzie zapewnić pieniądze na wspomaganie rozwoju dzieci 3-5 letnich.

P.Kluk: Jak pracuje pedagog w szkole w Korzybiu i Barcinie?

P.Rzepiński: Pedagog szkolny pracuje na

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 08-12-2005 06:31
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:46