Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Infrastruktury z dnia 08-09-2005 r


PROTOKÓŁ NR 8/ 2005

z posiedzenia

Komisji Infrastruktury Społecznej

z dnia 08.09.2005 roku

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Lista stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,

2.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej w Kępicach,

3.Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Posiedzeniu komisji przewodniczyła

Mariola Kmieć

Przewodnicząca

Komisji Infrastruktury Społecznej

Porządek posiedzenia:

1.Wypracowanie wniosków z poprzedniego posiedzenia komisji dot.oświaty.

2.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Lokalnego Planu Rewitalizacji

Miasta Kępice na lata 2005-2015.

3.Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr XXXVIII/237/205 z dnia

30.06.2005 -zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczane ciepło dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach

4.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli przyjęcia przez Gminę Kępice rodziny repatriantów ze wschodu .

5.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2005.

6.Projekt uchwały w sprawie wyboru banku do obsługi budżetu gminy Kępice .

7.Projekt uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

8.Projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze.

9.Założenia projektu budżetu oraz kierunki polityki społecznej i gospodarczej Gminy Kępice na rok 2006 - projekt.

10.Ocena stanu bezrobocia na terenie gminy Kępice.

11.Projekt uchwały w sprawie porozumienia na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Województwa Pomorskiego i Gminę Kępice

12.Sprawy bieżące.

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie, przywitała przybyłych gości i członków komisji, odczytała porządek obrad, a następnie zaproponowała aby punkty 5,6,7, 8,9,11 omówić jako pierwsze. Komisja wyraziła zgodę na taką zmianę. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.5

Zmiany w budżecie omówiła pani Skarbnik Janina Kończak.

P.Skarbnik: Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 9.074 zł. Na powyższą kwotę składa się opłata za zajęcie pasa drogowego, darowizny pieniężne dla policji i na remizę strażacką w Kępicach, opłata produktowa. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 27.024 zł z przeznaczeniem m.in. na drogi publiczne, dotację dla ZGKiM na pokrycie wydatków związanych z remontem lokali w miejscowości Przytocko, zadania z zakresu kultury oraz bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej.

W związku z umorzeniem pożyczki zmniejsza się przychody ( o kwotę 100.000 zł)

i rozchody (o kwotę 117.950 zł) budżetu gminy. Ponadto w budżecie gminy dokonuje się przeniesień po stronie wydatków. Zmniejsza się kwotę przeznaczoną na wydatki inwestycyjne (wodociąg Żelice, dodatki mieszkaniowe, zagospodarowanie terenu na plac rekreacyjno-sportowy wraz z budową zaplecza we wsi Bronowo) oraz obsługę długu publicznego o łączną kwotę 152.689 złotych. Zwiększa się wydatki z przeznaczeniem na drogi publiczne wojewódzkie (dokumentacja na chodnik w Korzybiu) i gminne, dotację przedmiotową dla ZGKiM na remont lokali w miejscowości Przytocko, zakup pojazdu dla niepełnosprawnych i dotację celową na remont zabytkowego kościoła w Osowie. Są to przeniesienia nie dokonujące zmian w kwocie ogólnej, przeniesienia między działami. Ponadto wprowadza się zmiany w załączniku nr 4 do uchwały budżetowej (Przychody i wydatki zakładów budżetowych) na podstawie wprowadzonych zmian w planie finansowym przez Dyrektora Energetyki Cieplnej. Ksiądz proboszcz z Kępic zwracał się o przyznanie dotacji na remont kościoła w Osowie już w miesiącu czerwcu, ale dopiero teraz udało mu się skompletować wymagane dokumenty. Informację na temat podpisania umowy , która miała się odbyć w czwartek, na dofinansowanie zakupu mikrobusu do przewozu osób niepełnosprawnych otrzymałam telefonicznie w poniedziałek przed godziną 15.00 od pani Skarbnik ze Starostwa. Dziś pan Burmistrz podjął telefonicznie decyzję o wprowadzeniu takiej zmiany do projektu uchwały. Możliwe jest otrzymanie dotacji na poziomie 92 tysięcy złotych.

Dyskusja:

P.Kluk: Już wcześniej gmina wspomagała parafie. Proponuje się tu dużą kwotę. Jak ona się ma do ogólnego kosztu tej inwestycji? Czy inne parafie także starają się o dofinansowanie?

P.Skarbnik: Cały kosztorys opiewa na kwotę 125.609 złotych. Ksiądz zwracał się o dotację w wysokości 25 tysięcy złotych a my proponujemy 20 tysięcy złotych.

Pani Burmistrz: Inne parafie nie starały się o dofinansowanie. Wszystkim księżom na spotkaniu w urzędzie przedstawiono zasady na jakich mogą się ubiegać o dofinansowanie.

Komisja przegłosowała projekt uchwały .

Podczas głosowania na Sali było obecnych 5 radnych.

Dwie osoby nie brały udziału w głosowaniu, 2 były ” za ”, 1 „wstrzymała się” od głosu.

Ad.6

Pani Skarbnik poinformowała radnych, że zakończyła się procedura przetargowa w tej sprawie. Do obsługi budżetu gminy wybrano Bank Spółdzielczy w Ustce.

P.Tylski: Czy były inne oferty?

P.Skarbnik: Na przetarg wpłynęła tylko 1 oferta.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za” przy 2 głosach „wstrzymujących się”.

Ad.7

P.Skarbnik: Wprowadzane zmiany mają na celu uaktualnienie procedur do obecnego stanu prawnego.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 2 głosy „za”, przy 3 głosach „wstrzymujących się”.

Ad.8

.Skarbnik: Wprowadzane zmiany mają na celu uaktualnienie zasad … do obecnego stanu prawnego.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”.

Ad.9

P.Skarbnik: Założenia projektu budżetu oraz kierunki polityki społecznej

i gospodarczej Gminy Kępice to podstawa do tworzenia budżetu na rok następny. Przy opracowywaniu naszego budżetu weźmiemy pod uwagę także zapisy projektu ustawy budżetowej na rok 2006 oraz obecną realizację naszego budżetu. Wszystkie szczegóły zostaną państwu przedstawione w materiałach do projektu budżetu - do 15.11.2005 roku.

P.Kluk: Powinniśmy wypracować stanowisko w tej sprawie.

Ad.11

P.Kluk: Czy to zadanie jest przewidziane do realizacji w roku bieżącym?

P.Skarbnik: Porozumienie w tej sprawie nie jest jeszcze podpisane. Pan Burmistrz podpisze je z chwilą wyrażenia na to zgody przez Radę Miejską. Gmina zleci wykonanie dokumentacji, do 20.12.2005 roku przekaże ją do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, a ten zrealizuje tą inwestycję w 2006 roku.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”.

Ad.2

Pani Burmistrz: W tym dokumencie nie znalazło się nic czego nie ma w strategii. Część to są życzenia instytucji zewnętrznych. W wielu pozycjach brak kwot i terminów wykonania bo trudno je w chwili obecnej podać.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”.

Ad.3

P.Nędzi: Są składane podania o nowe podłączenia domów do kotłowni na ul Podgórnej. Ile będzie trwać podłączenie? Jak się ma plantacja wierzby?

Pani Burmistrz: Jest już projekt na podłączenie 50 domków. Wkrótce będą podłączane. Miesiąc lipiec był bardzo niekorzystny dla wierzby, był zagrożony jej przyrost. Po opadach deszczu wszystko się unormowało. Teraz była plewiona.

P.Kmieć: Należy ZEC-owi zwrócić uwagę na sposób przekazywania druków opłat.

P.Tylski: Zgłaszam wniosek formalny, aby komisja udała się na plantację wierzby.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek formalny zgłoszony przez pana Waldemara Tylskiego.

WYNIK GŁOSOWANIA : komisja opowiedziała się jednogłośnie za przyjęciem zgłoszonego wniosku- 5 głosów „za”

Następnie pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie omawiany projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : 1 głos „za”, 4 głosy „wstrzymujące się”.

Ad.4

Pani Burmistrz: W Kępicach mamy dwie panie, które są repatriantkami. Zakupiły one sobie mieszkanie w obrocie prywatnym. Związek Miast Polskich wystosował do nas pismo z informacją, że otrzymał list od 7 osobowej rodziny, która chciałaby powrócić do Polski. Osoba pisząca ten list studiowała w Polsce, jest po rewalidacji. Mogłaby ona pracować w DPS w Przytocku. Żeby rozpocząć rozmowy z taką rodziną (niekoniecznie tą) Rada musiałaby podjąć uchwałę, w której wyraża zgodę na podjęcie takich działań. Główne koszty przesiedlenia ponosi nasze Państwo a w jego imieniu Wojewoda. Gmina otacza taką rodzinę pomocą przez 12 miesięcy. Pomoc polegałaby na znalezieniu pracy i mieszkania. Wiem, że mamy własne problemy, ale zachęcam do podjęcia takiej uchwały. Byłby to dowód, że nie zamykamy się przed takimi ludźmi. Nie umiem odpowiedzieć czy tą rodziną już ktoś się zajął i czy będą kolejni chętni.

Wysłaliśmy pytanie o szczegóły dotyczące tej rodziny , ale jeszcze nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

P.Nędzi: Jest to zadanie dla większych aglomeracji z większymi możliwościami. Ile jest naszych podań o przydział mieszkania?

P.Kmieć: To dobre dla dużych aglomeracji.

P.Kluk: Dla tych ludzi Polska jest jak dla nas zachód.

P.Tylski: Porozmawiajmy ze swoimi wyborcami i dopiero podejmijmy decyzję.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA : 1 głos „przeciw”, 4 głosy „wstrzymujące się”.

Ad.10

Pani Burmistrz: Pan Chałubiński będzie na sesji i przekaże dane statystyczne w tej sprawie. W miesiącu lipcu mieliśmy 1512 bezrobotnych, z czego 853 osoby to kobiety. Prawo do zasiłku miały 259 osoby. Bezrobocie kształtuje się na poziomie około 30 %. Od 20-30 osób jest zatrudnionych przy zrębkach. Piszemy program do PUP na zatrudnienie bezrobotnych, jeśli spełnimy określone warunki to z tych pieniędzy będziemy mogli także zakupić sprzęt. W ZEC-u już zakupiono 3 rębak. Kobiety z okolic Bronowa, Żelic i Osiek zbierają zrębki. Część z nich pracuje na umowę zlecenie. Nie ma przy tej pracy żadnych ograniczeń dla chętnych.

30 % ludzi to osoby, które przychodzą w sprawie pracy bo przysyła je opieka społeczna. Są także tacy, którzy chodzą i dowiadują się o pracę i im na niej zależy. Wybieramy do zatrudnienia osoby, które złożyły u nas podania. Kto chce pracować ten ma pracę. Do lasu pan Wolański przyjmował każdą ilość osób. Nie ma już umów na roboty publiczne w związku z tym ponosimy połowę opłat za zatrudnianych pracowników.

Nie przeprowadzano dyskusji na ten temat.

Ad.12

P.Nędzi: Przed wyjazdem na plantacje wierzby prosimy o szczegółowe informacje na temat wierzby (przyrost itp.).

P.Kmieć: WKS „Barton” Barcino zwrócił się o dotację w wysokości 4 tysięcy złotych na dofinansowanie działalności klubu w związku z meczami pucharowymi.

P.Nędzi: Był jeden mecz barażowy o pozostanie w grupie A, ponieważ nie ma grupy B więc automatycznie pozostali w grupie w której byli. Klub nie musi uczestniczyć w meczach pucharowych, nie ma takiego wymogu.

Pani Burmistrz: To samo pismo wpłynęło do pana Burmistrza. Wpłynęły także pisma z Korzybia, Kępic i Biesowic.

P.Kluk: Wstrzymajmy się z decyzją do chwili zebrania wszystkich dokumentów. Wtedy spotkajmy się z prezesami klubów i przedyskutujmy sprawę. Ja nie byłbym przeciwny grze drużyn w pucharach. Dwa nasze kluby grały w okręgówce a spadły od jesieni do klasy A , a nie wiem czy nie zostali z tymi samymi środkami.

P.Nędzi: Przy problemach klubów gra w rozgrywkach pucharowych to luksus. Nie podoba mi się, że kluby funkcjonują tylko dzięki pieniądzom otrzymanym z gminy.

P.Tylski: myślę, że koszty utrzymania klubów się zwiększyły, a pieniądz przydzielane pozostały te same.

P.Kluk: Co z etatem pani pedagog w Biesowicach? Czy komputer dla osby niewidomej może kosztować 25 tysięcy złotych?

Pani Burmistrz: Komputer może tyle kosztować. W ramach etatu pani pedagog zajmuje się dzieckiem p. Stolc. Ma oddzielne godziny nauczania.

P.Kluk: Czy pani pedagog ma dodatek za tego chłopca?

Pani Burmistrz: Ustalam jak traktować te 6 godzin.

P.Nędzi: Do pana Taukin wpłynęły zgłoszenia szkół na turniej im. J. Furmana. Do urzędu wpłynęło pismo na temat pomocy finansowej. Kiedy otrzymamy odpowiedź?

Pani Burmistrz: Jutro rano otrzymacie odpowiedź w tej sprawie.

Na tym dyskusję zakończono.

Ad.1

Komisja wypracowała opinię na temat jednostek oświatowych na terenie Gminy Kępice. Opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodnicząca komisji:

Beata Kropidłowska Mariola Kmieć

0x01 graphic

6

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 08-12-2005 06:33
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:48