Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Gospodarczej z dnia 17-06-2005r


PROTOKÓŁ

Z POSIEDZENIA KOMISJI GOSPODARCZEJ

RADY MIEJSKIEJ

Z DNIA 17 czerwca 2005

                                                                                            Posiedzeniu przewodniczył:

Pan Eugeniusz Deszczyków -

Przewodniczący komisji

Obecni na posiedzeniu w/g załączonej do protokołu listy obecności.-zał.1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pani Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pan Przewodniczący komisji przywitał gości i przedstawił następujący porządek posiedzenia:

1.Informacja o stanie dróg powiatowych i wojewódzkich prezentowana przez Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku i przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku -Rejon Dróg Wojewódzkich w Bytowie.

2.Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie gminy:

-informacja przedstawiona przez Komisariat Policji w Kępicach

-informacja przedstawiona przez Zarząd Gminny PSP w Kępicach

3.Informacja dotycząca Planu Rewitalizacja Miasta Kępice.

4.Projekty uchwał w sprawie:

a) wyrażenia zgody na wniesienie aportu niepieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego s p. z o.o. z siedzibą w Kępicach.

b) zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie ciepła przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach (pełen komplet wniosku taryfowego znajduje się do wglądu radnych w Urzędzie)

c)zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ,

d)zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego

e)zmian w uchwale budżetowej gminy Kępice na rok 2005

f)zaciągnięcia zobowiązania wekslowego.

g)wygaśnięcia mandatu radnego :p. A. Czecha i p.W. Leończuka.

5.Informacja dotycząca działań związanych z tworzeniem placu targowego

w mieście.

6.Wolne wnioski.

Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad 1.Informacja o stanie dróg powiatowych i wojewódzkich prezentowana przez Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku i przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku -Rejon Dróg Wojewódzkich w Bytowie.

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Krystyna Pamuła -Z-ca Burmistrza.

Wraz z zawiadomieniami na posiedzenie komisji radni otrzymali materiały dot. stanu dróg wojewódzkich .Materiały te dotyczyły informacji o planowanych i wykonanych robotach drogowych w tym roku oraz o planowanych do wykonania. Nie otrzymaliśmy jeszcze materiałów z Zarządu dróg Powiatowych w Słupsku .Szczegółowe informacje będzie można uzyskać na sesji ,gdyż zostaną zaproszeni przedstawiciele tych instytucji.

Materiały zał. nr 2.

AD 2.Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie gminy:

-informacja przedstawiona przez Komisariat Policji w Kępicach

-informacja przedstawiona przez Zarząd Gminny PSP w Kępicach

Wyjaśnień udzieliła Pani Krystyna Pamuła Z-ca Burmistrza .

Wraz z zawiadomieniami na sesję otrzymaliście Państwo materiały przedłożone przez Komisariat Policji w Kępicach dot. bezpieczeństwa publicznego oraz przez Komendanta Gminnego OSP w Kępicach dot. bezpieczeństwa

p- pożarowego.

Szczegóły w tych sprawach zostaną omówione na sesji .Bardzo proszę o wszelkie uwagi i zapytania w tym temacie .

Materiały załącznik nr 3.

Ad 3.Informacja dotycząca Planu Rewitalizacja Miasta Kępice.

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Krystyna Pamuła -Z-ca Burmistrza Przygotowywany jest plan rewitalizacja miasta Kępice .Pan Burmistrz powołał komisję ,w której w składzie są radni ,pracownicy Urzędu oraz innych instytucji jak: ZGKIM,ZEC,MSM .Plan jest na etapie tworzenia ,każdy może wnieść swoje propozycje. W zadaniach ,gdzie mamy dokumentacje będzie zapisana kwota ,pozostałe ujęte są bez kwot.

Ad 4.Projekty uchwał w sprawie:

a) wyrażenia zgody na wniesienie aportu niepieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego s p. z o.o. z siedzibą w Kępicach.

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie aportu niepieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp.z.o.o z siedzibą w Kępicach został dostarczony radnym.

Pani Krystyna Pamuła- Z-ca Burmistrza -Pan Burmistrz w projekcie uchwały proponuje wniesienie przez Gminę Kępice na rzecz TBS-u udziałów w formie aportu rzeczowego o łącznej wartości 225.500zł .Jest to wartość nieruchomości zabudowanej położonej na działce 386/3 w Kępicach przy ulicy Sikorskiego 17 jest to stary budynek Komisariatu Policji. Powiększenie aportu rzeczowego umożliwi TBS staranie się kredyt na modernizację tego obiektu.

Pan Eugeniusz Wiśniewski- wiem ,że czynsz w tym budynku jaki płacą lokatorzy jest bardzo wysoki .Większość z tych lokatorów otrzymuje dodatki mieszkaniowe tzn. i tak gmina dopłaca im do mieszkania .Przeniesienie aportu i dopłata do dodatków mieszkaniowych to jakby podwójna pomoc dla TBS-u. Takie mieszkania miałyby rację bytu, ale przy niższych czynszach.

Pani Krystyna Pamuła -płacimy dodatki mieszkaniowe dla lokatorów mieszkających w budynkach administrowanych przez ZGKIM, Nadleśnictwo ,kolej , również dla mieszkańców w budynkach prywatnych .

Osoby mieszkające w budynku TBS-u , a nie będące w stanie płacić czynszu mogą zamienić się z kimś na mieszkanie .Pan Burmistrz takie ruchy czyni .Ci którzy mają zadłużenia mogą zamieniać się na mieszkania należące również do innego administratora .Jest również możliwość podpisania ugody i rozłożenia zadłużenia na raty. W budynku tym planujemy powstanie 18 mieszkań ,jest to w centrum miasta w miejscu atrakcyjnym.

TBS jako spółka gminy zaspakaja w ten sposób potrzeby mieszkaniowe mieszkańców.

TBS nie jest na takim etapie finansowym ,że sam z własnych środków rozbuduje ten budynek. Jest to przecież spółka z udziałem gminy.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Uchwała została przyjęta dwoma glosami „za” i stanowi załącznik nr 4 do protokołu .

b) zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie ciepła przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach

W posiedzeniu udział wziął Pan Marian Wolański -p o. Dyrektora ZEC.

W raz z zawiadomieniami na komisje radni otrzymali skróconą wersję wniosku taryfowego na dostarczanie ciepła przez ZEC. -materiały załącznik nr 5.

W projekcie uchwały zaproponowane są cztery grupy odbiorców tj.

1)kotłownia w Kępicach ul. Bielaka

2)kotłownia w Biesowicach

3)kotłownia przy ulicy Kruszka

4)kotłownia przy ul. Leśnej (OSIR).

Do każdej taryfy zaproponowana jest również cena za zamówioną moc cieplną.

Pan Marian Wolański -od tego roku zakłady które posiadają kotłownie gdzie moc nie przekracza 5 MGW -stawki te ustala rada , w latach poprzednich stawki ustalał Urząd Regulacji Energetyki Cieplnej w Gdańsku .Taka możliwość jest to dla nas bardzo korzystniejsza ,bo na drugi rok przedstawiając propozycje do URE musielibyśmy zejść z ceną. Jest to bardzo niekorzystne dla gminy bo nie będzie realizacji żadnych inwestycji, a mamy 30 podań o podłączenie domków jednorodzinnych .

Pan Eugeniusz Deszczyków-przeprowadziliśmy kolejną modernizację kotłowni w Biesowicach ,chwalimy się, że takie ogrzewanie jest tańsze ,ale czy to przyniosło nam odczuwalne efekty.

Pan Marian Wolański - jak byśmy policzyli koszty związane z zakupem węgla do kotłowni w Biesowicach to cena za GJ musiałaby wynosić 50zł.Kotlownie w Kuszce i OSIR będą płaciły więcej bo ogrzewanie olejowe jest dużo droższe niż zrębkami .

Pan Eugeniusz Deszczyków -brakuje mi w tej informacji porównania cen za ciepło w poprzednim okresie ,jaka jest różnica pomiędzy proponowanymi stawkami .Dało by to lepszy obraz o ile wzrosły lub zmalały stawki za ogrzewanie .

Pan Marian Wolański - zobowiązał się przedstawić taka informację do poniedziałku .

Pan Wolański poinformował, że ZEC wygrał przetarg na czyszczenie 250 hektarów lasów na bardzo korzystnych warunkach tzn.; Nadleśnictwo do każdego hektara dopłaca 500zł ,a my płacimy za gałęzie 20zł/m3.Pozostała kwota jaka nam zostaje zostanie przeznaczona na zatrudnienie pracowników i na sprzęt .W ten sposób pomagamy ludziom poprzez dodatkowe zatrudnienie oraz poprzez zmniejszenie ceny za ciepło .

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Uchwała została przyjęta dwoma głosami „za”.

c)zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku .

d)zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego

Wyjaśnień do tych projektów uchwał udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy .

W pierwszym projekcie uchwały Pan Burmistrz proponuje zaciągnięcie pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w kwocie 330.000zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne „Budowa kanalizacji sanitarnej Kępice Biesowice Ciecholub”. Spłata pożyczki ma nastąpić w latach 2006-2013 z dochodów z mienia komunalnego.

W drugim projekcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego Pan Burmistrz proponuje zaciągniecie kredytu w wysokości 2.220.000zł z przeznaczeniem na wydatki planowane w budżecie Gminy .

Spłata kredytu w latach 2006-2013 z dochodów własnych.

Dochody nasze są już wyższe ,dlatego mniejszy będzie dług. Nie wydatkujemy od razu całości kwoty ,tylko sukcesywnie w miarę realizacji inwestycji .Mamy możliwość umorzenia kwoty 116.000zł z Banku ochrony Środowiska ,ostatnia rata do wpłaty tego kredytu to dzień 30.06.2005.O taką kwotę możemy zmniejszyć nasz zaciągany kredyt. Chcemy te pożyczki przeznaczyć na inwestycje związane z budową kanalizacji oraz inne zadania przyjęte w budżecie do realizacji .Państwo planując budżet uchwaliliście go z zapisem mówiącym o zaciągnięciu pożyczki i to jest tego konsekwencja .Aby móc rozpocząć procedurę przetargową na wyłonienie banku musi być opinia RIO i określony czas zgodnie z ustawą na przeprowadzenie przetargu. Również z chwilą rozpoczęcia realizacji inwestycji nie będziemy dopiero zaciągać kredytu bo to jest za późno.

Na dzień dzisiejszy zadłużenie nasze wynosi 6.154.4000 pomniejszone o kwotę 634.400 wynosi 5.513.000.Zaciągnięcie tych pożyczek w kwocie 2.530.000 daje na koniec roku kwotę około 8.000.000zł co daje do obecnego budżetu 47 % zadłużenia .

Możemy jeszcze do dochodów dodać umorzenie z pożyczki ,którą otrzymaliśmy Sapardu w kwocie 37.400zł.

Pan Eugeniusz Wiśniewski - dostajemy zgodę na możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie 2.200,000zł ,a zadanie kosztuje 1.000.000zł ,co z pozostałą kwotą ,czy możemy wykorzystać na inny cel .

Pani Janina Kończak - ta różnica może być wykorzystana na różne zadania ale zapisane w budżecie do realizacji w tym roku .Państwo uchwaliliście budżet i przyjęliście zadania do realizacji ,jak ulegnie zmianie zadanie to tylko za zgodą rady. Nie bierzemy kredytu na zadania realizowane w ramach środków unijnych ,bo te zadania nie wchodzą w dług .Pan Burmistrz nie może wprowadzić innych zmian w zadaniach inwestycyjnych .Jak na razie nie wykreśliliście żadnego zadania z planowanych do realizacji na ten rok.

Pan Eugeniusz Deszczyków -planowaliśmy realizację zadań na ten rok ,a na to muszą być środki finansowe.

Pani Janina Kończak -ogólnie brakuje nam w budżecie środków na realizację planowanych inwestycji i jest tylko taka możliwość zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie :

-zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (330.000zł)

-zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego (2.200.000)

Uchwały zostały przyjęte jednogłośnie i stanowią załącznik nr 6 i 7 .

e)zmian w uchwale budżetowej gminy Kępice na rok 2005

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak - nastąpiła zmiana tej uchwały w stosunku do przesłanej Państwu .

W§ 1 wprowadza się zmiany w przychodach i wydatkach zakładów budżetowych do kwoty:

Zwiększa się przychody - o kwotę 27.573,00zł

Zmniejsza się wydatki - o kwotę 87.107,00 zł

Proponowana zmiana dotyczy aktualizacji planów finansowych zakładów budżetowych po zakończeniu roku 2004 .Zmiany w planach wynikają z faktycznego stanu środków obrotowych na zakończenie roku, przewidywanych przychodów i wydatków roku 2005 oraz dostosowują planowany stan środków obrotowych do obowiązujących przepisów.

Pan Wolański - zmiana do poprzedniego projektu jest spowodowana ,że zatrudniliśmy kolejne osoby ,ale nie ze środków zakładu , a przez PUP .Daje nam to określone zyski .

Pani Janina Kończak - plan środków obrotowych jest sztywny, dlatego zakłady dostosowały to do swych przepisów.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie

Uchwały zostały przyjęte jednogłośnie i stanowią załącznik nr 8 do protokołu.

f)zaciągnięcia zobowiązania wekslowego

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wymaga od nas weksla in blanco jako zabezpieczenie kwotyjaka będzie nam umorzona z zaciągniętego kredytu w kwocie 116.550zł .Brak takiego zabezpieczenia może skutkować , że nie zostanie nam umorzona ta kwota. Jest to wymóg NFOŚ.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie

Uchwały zostały przyjęte jednogłośnie i stanowią załącznik nr 9 do protokołu.

g)wygaśnięcia mandatu radnego :p. A. Czecha i p. W. Leończuka

Radny Pan Andrzej Czech oraz Pan Wiesław Leończuk w miesiącu kwietniu złożyli rezygnacje z funkcji radnego .

Zgodnie z art. 190 ust.2 Ordynacji wyborczej do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw wygaśniecie mandatu radnego w przypadkach określonych w ust.1 (jak wyżej ) stwierdza rada gminy w drodze uchwały , najpóźniej w 3 miesiące od wystąpienia przyczyny wygaśnięcia mandatu .

Na najbliższej sesji projekty uchwał zostaną przedstawione .

AD 5.Informacja dotycząca działań związanych z tworzeniem placu targowego

w mieście.

Informacja w sprawie placu targowego przedstawiła Pani Krystyna Pamuła

Z-ca Burmistrza. Przeniesienie placu targowy jest planowane przy dworcu kolejowym ,trwają w tej sprawie uzgodnienia .Chcemy ,aby ten plac miał wyznaczone miejsca zadaszone do handlu ,może nie całym planu ,ale tylko w części.

Toalety planujemy postawić za pawilonem handlowym na terenie MSM ,trwają w tej sprawie uzgodnienia .To miejsce będzie chyba najlepsze .Będą to toalety wizualnie ładne, estetyczne, na pewno nie będą szpeciły w tym miejscu.

W posiedzeniu uczestniczyła Pani Irena Dzierżawska ,która przedstawiła w formie graficznej plac przeznaczony na targowisko .Dokument ten stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Komisja zapoznała się również z projektem toalety publicznej zlokalizowanej na działce MSM ,która przejmiemy. zał. nr 11.

AD 6.Wolne wnioski :

W trakcie komisji Pan Deszczyków poruszył sprawę dużej ilości (wchodzą do mieszkań) szczurów w bloku nr 19 przy ul. Kościelnej w mieszkaniach na parterze.

Pan Przewodniczący obecny na posiedzeniu poinformował radnych ,że do porządku sesji zostanie wprowadzona uchwała w sprawie uzupełnienia składu komisji rewizyjnej ,że względu na to ,że w statucie jest zapis o składzie 5 osobowym.

Uchwała ta może być podjęta po przyjęciu przez Radę wcześniej rezygnacji z funkcji radnego p. A. Czecha .

Na tym posiedzenie zakończono.

Przewodniczący komisji

Eugeniusz Deszczyków

Protokołowała.

Ewa Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 15-12-2005 07:30
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 12:11