Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska z dnia 14-12-2005r


PROTOKÓŁ NR 12/ 2005

z posiedzenia

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

z dnia 14.12.2005 r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,

2.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej,

3.Andrzej Gwoździak - pracownik Urzędu Miejskiego,

4.Janina Kończak - Skarbnik Kępic,

5.Halina Jankowska - pracownik Urzędu Miejskiego,

Posiedzeniu przewodniczyła

Maria Derra

Przewodnicząca

Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

Porządek posiedzenia:

1.Budżet Gminy Kępice na rok 2006.

2.Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2006.

3.Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice.

4.Projekt uchwały w sprawie umowy na współfinansowanie kosztów kształcenia uczniów z terenu Gminy Miastka uczących się na terenie Gminy Kępice w Gimnazjum Kępice .

5.Projekt uchwały w sprawie porządkowania i estetyzacji handlu ulicznego w mieście Kępice.

6.Projekt uchwały w sprawie zwolnienia z pobierania opłaty za zgłoszenia o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

7.Projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz innych uzależnień na rok 2006.

8.Sprawy bieżące .

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie, przywitała przybyłych gości

i członków komisji, odczytała porządek obrad, a następnie zaproponowała, aby wprowadzić do porządku pkt 1a - zmiany do budżetu na rok 2005, a w sprawach bieżących omówić dodatkowo następujące tematy: informacja na temat kontroli i przestrzegania uchwały śmieciowej, problem wylewania ścieków płynnych w Barcinie, plan pracy komisji rewizyjnej na rok 2006, zapoznanie z interpelacją na temat artykułu w TKM i poddała go pod głosowanie. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.1a

P.Skarbnik: Porządkujemy budżet roku 2005. Wiemy już jakie kwoty dochodu z podatku od nieruchomości oraz trwałego zarządu wpłyną dopiero w 2006 roku. Inwestycja w Barwinie planowana na rok 2005 będzie realizowana w całości w 2006 roku. Nie będzie II etapu realizacji zadania w Biesowicach. Za tymi zmianami pójdą zmiany w budżecie na 2006 rok. Ponadto ZEC zwiększa swoje przychody w 2005 roku i musimy wprowadzić to do budżetu.

Projekt uchwały poddano pod głosowanie:

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”

Ad.1

P.Słomski: Dlaczego nie będzie dotacji z EkoFunduszu?

P.Skarbnik: Drugi etap inwestycji w Biesowicach miał się zakończyć w 2005 roku. Mieszkańcy nie wyrazili chęci partycypowania w kosztach inwestycji. Sprawa nie jest jeszcze ostatecznie rozstrzygnięta co do wysokości pierwszej przekazanej dotacji. Nie wiadomo czy nie będziemy musieli zwracać części przekazanej kwoty. Po zmianach dochody wyniosą 19.767.153 złotych. W przyszłym roku trzeba będzie skorygować dochody z podatków o około 200 tysięcy złotych. Do budżetu wprowadziliśmy subwencje, dotacje itp.. Po wprowadzonych zmianach musielibyśmy zaciągnąć około 3 mln kredytu. Inwestycje planować można, ale czy zostaną zrealizowane to okaże się w ciągu roku. Otrzymaliśmy 300 % subwencji równoważącej, zabrano nam dotację na oświetlenie, dodatki mieszkaniowe. Kwota subwencji ma nam pokryć to co nam zabrano. W wydatkach ujęto zadania podstawowe. Przy tworzeniu budżetu brano pod uwagę wykonanie z tego roku i planowany wzrost.

P.Wiśniewski: Dlaczego Sołtysi są wpisani do Rady Miejskiej? Czy nie można tego rozgraniczyć?

P.Skarbnik: To nie jest duża dodatkowa kwota w porównaniu do poprzedniej jaka była przypisana do Rady Miejskiej - tylko 3.000 złotych.

P.Wiśniewski: Mówi się o środkach na dodatkowe stanowiska pracy, w tym do promocji, a co robią pracownicy z pokoju 105?

Pani Burmistrz: Nie ma pracownika odpowiedzialnego za promocję. Pracownicy z pokoju 105 wykonują częściowo m.in. zadania zlecone przez Burmistrza z zakresu promocji.

P.Wiśniewski: Mamy w WPI rozdrobnienie kwot na inwestycje m.in. na wodę.

Pani Burmistrz: Liczymy na to, że na realizację tych inwestycji pozyskamy środki z zewnątrz.

P.Skarbnik: Musicie Państwo wskazać co chcecie robić. Prawda jest taka, że tylko kredyt na prefinansowanie inwestycji nie wchodzi do długu gminy.

P.Wiśniewski: Pan Burmistrz twierdzi, że jeśli zadanie nie zostanie zrealizowane to nie zaciąga się kredytu, a w tym roku kredyt się wzięło i przeznaczyło na coś innego. Tak było z odnowa wsi w Korzybiu, robi się ulice w Kępicach.

P.Skarbnik: Kredyt zaciąga się na uzupełnienie niedoboru w budżecie. Dopóki Rada Miejska nie zdecyduje o zmniejszeniu wydatków to nie można zrobić inaczej.

Pani Burmistrz: Trwają procedury przetargowe na terenie województwa dotyczące zadań z odnowy wsi. Korzybie znajduje się w tej chwili na liście rezerwowej. Na ulice w mieście nie można było do tej pory uzyskać żadnych dotacji z zewnątrz. Na drogi wewnętrzne nie przyznaje się dofinansowania. Mieszkańcy Kępic mają prawo wnioskować o remont drogi. Skoro jest to uzasadniona potrzeba to taki remont należy wykonać.

P.Wiśniewski: Na końcówce kadencji robimy drogi, na które nie otrzymujemy dofinansowania.

Pani Burmistrz: Nie można zostawić bez poprawy dróg, gdzie była prowadzona kanalizacja.

P.Dąbrowa: Przyjęliśmy złą taktykę na początku kadencji. Trzeba było robić miejscowości kolejno a nie wszędzie po trochu.

P.Słomski: Powinno być więcej pieniędzy na remizę dla OSP w Kępicach, a nie przeznaczać środki na Biesowice. Nie mają tu remizy, mają większe wydatki i więcej wyjazdów.

P.Skarbnik: Te 171 tysięcy załatwia ostatecznie sprawę remizy w Biesowicach.

Pani Burmistrz: Idą starania do Warszawy o pozyskanie środków z zewnątrz na remizę w Kępicach.

P.Słomski: Czemu w WPI figuruje nazwa sala gimnastyczna przy Szkole Podstawowej w Kępicach a nie przy Gimnazjum?

P.Skarbnik: Uporządkujemy nazwę w przyszłym roku. W chwili obecnej nie było jeszcze na ten cel wydatków.

P.Wiśniewski: Jaki będzie dług gminy na koniec tego roku?

P.Skarbnik: 7 milionów 680 tysięcy złotych - 48,58 %.

P.Słomski: Ile środków pomocowych uzyskaliśmy w całej kadencji z zewnątrz - wszystkie dotacje?

P.Skarbnik: Przedstawię taką informacje na sesji.

P.Słomski: 3 % przeznaczona była w 2005 roku na nagrody, które przyznał Burmistrz. Ile ich przyznano i jaka była najniższa stawka?

P.Skarbnik: Burmistrz przyznaje takie nagrody na dzień samorządowca. Wysokość nagród poszczególnych pracowników zależy od ich wynagrodzenia. Na 2006 rok przymierzyłam się do kwoty 2.400,00.

P.Wiśniewski: Czy wszyscy dostają te nagrody?

P.Skarbnik: Nagrody otrzymują wszyscy pracownicy.

P.Słomski: Co gmina chce sprzedawać w 2006 roku?

Pani Burmistrz: Mieszkania komunalne, działki, dawny ośrodek zdrowia w Biesowicach.

P.Słomski: A co z działkami rekreacyjnymi w Korzybiu?

Pani Burmistrz: Nie ma jeszcze decyzji od Wojewody w tej sprawie.

P.Słomski: Gmina zakupiła plac na ul. Sikorskiego, ile kosztuje rocznie jego utrzymanie?

Pani Burmistrz: Nie ponosimy żadnych kosztów.

P.Słomski: Czy gmina kupiła już samochód dla niepełnosprawnych i czy jest kierowca?

Pani Burmistrz: Zakupiono już samochód do przewozu osób

niepełnosprawnych, jesteśmy w trakcie przygotowywania regulaminu korzystania z samochodu. Kierowcą będzie kierowca ze Szkoły Podstawowej

w Kępicach.

P.Słomski: Co z rozkładem jazdy PKP. Pan Burmistrz mówił, że będzie w nim korekta, a został uruchomiony rozkład do końca marca 2006 r.

Pani Burmistrz: Nie umiem panu odpowiedzieć w tej chwili na to pytanie.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

1 głos „za” przyjęciem projektu uchwały przy 2 głosach wstrzymujących.

Ad.2

P.Skarbnik: Treść uchwały na rok 2006 jest taka sama jak w roku bieżącym. Taką uchwałę Rada musi podejmować co roku.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.

Ad.3

Pani Burmistrz: Wczoraj odbyło się spotkanie ze związkami zawodowymi w tej sprawie. Po konsultacjach wprowadzono następujące zmiany:

- w nauczaniu indywidualnym - jeżeli dziecko jest chore dłużej niż dwa tygodnie to nauczyciel może odrobić godziny po uzgodnieniu z rodzicami;

- wprowadzono wychowawstwo w przedszkolu;

- skreślono § 50 ponieważ jego zapisy wynikają z ustawy.

Były propozycje, aby podnieść dodatek motywacyjny, ale dyrektorzy szkół stwierdzili, że nasz jest najwyższy w powiecie.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.

Ad.4

Pani Burmistrz: Przy Gimnazjum w Kępicach powstał OHP. Miastko poprosiło, aby wyrazić zgodę na podjęcie w nim nauki przez 3 uczniów z ich terenu. Do tej pory nie ma jeszcze umowy na ten temat z Gminą Miastko- jest natomiast ich zgoda na płatność. Gimnazjum wyraziło zgodę na przyjęcie tych uczniów. Uczęszczają już oni na zajęcia. Uchwała dotyczy finansowania tylko w roku 2005. W przyszłym roku Ci uczniowie będą ujęci w naszej subwencji.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.

Ad.5

P.Derra: § 1 jest mało precyzyjny, bez sensu jest jednak wymienianie ulic.

P.Jankowska: O tym, która ulica jest reprezentacyjna będzie decydował Burmistrz. Uchwałę skonstruowałam na podstawie uchwały z Gminy Miastko.

WNIOSEK KOMISJI:

Z § 1 WYKREŚLIĆ ZWROT „NAJBARDZIEJ REPREZENTACYJNE”.

Przegłosowano projekt uchwały wraz z wnioskiem komisji.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.

Ad.6

Komisja nie przeprowadzała dyskusji na ten temat.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.

Ad.7

P.Jankowska: Kwoty w poszczególnych pozycjach programu na poziomie podobnym lub tym samym co w roku 2005. Nowe zadanie w programie to zdiagnozowanie środowiska w zakresie dostępności i używania narkotyków prostymi metodami oraz określenie skali problemu. Dużą zmianą jest zmniejszenie kwoty na organizację wypoczynku. Środki te przeznaczyliśmy na wynagrodzenia dla osób prowadzących świetlice. Gwarantuje nam to poziom wynagrodzeń takich jak w chwili obecnej bez żadnej rezerwy. Świetlic w chwili obecnej mamy 14.

Pani Burmistrz: Opowiadamy się za tym, aby wygospodarować niezależny kąt w szkole w Barcinie na świetlicę.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.

Ad.8

a) problem wylewania ścieków płynnych w Barcinie

P.Derra: Doszły do nas sygnały, że ścieki płynne z piekarni w Barcinie wywożone są na pola zamiast do oczyszczalni.

P.Gwoździak: To się potwierdza bo sami go na tym nakryliśmy. Pan Trzeciński wykonuje mu te usługi. Piekarnia kwity na częściowy wywóz ścieków ma. Trudno ustalić ile piekarnia zużywa wody. Na nasze uwagi pan Jaromij reaguje pytaniem kiedy w Barcinie będzie kanalizacja. Ścieki z ośrodka zdrowia idą rurą do rowu.

b)informacja na temat kontroli i przestrzegania uchwały śmieciowej

P.Gwoździak: Byliśmy na kontroli z Policją w Barcinie, Korzybiu, Biesowicach i Osowie. Komisja sprawdzała kwity za wywóz ścieków, śmieci oraz szczepienia zwierząt. Od 1997 roku gdy podjęto I uchwałę w tej sprawie obserwujemy poprawę stanu ochrony środowiska. Ludzie mają pojemniki, ale nie zawsze z nich korzystają lub oddają śmieci bez rachunku bo tak jest taniej. Przeprowadziliśmy kontrolę m.in. u lekarza Pawłowskiego. Byłem ostatnio na szkoleniu w Gdańsku. Jest nowy projekt ustawy ład, porządek, estetyka. Zakłada się w niej, że każdy mieszkaniec będzie musiał mieć podpisane umowy na wywóz śmieci, a przewoźnik będzie zobowiązany do posiadania odpowiednich pojemników i segregacji śmieci.

P.Derra: Pół roku temu przymierzano się do wprowadzenia podatku w tej sprawie.

Pani Burmistrz: Padło to już na etapie projektu.

P.Gwoździak: Są gminy, które nie panują nad zrzutem śmieci. Śmieci trudno opomiarować. Sołtysi ciągle zgłaszają potrzebę opróżniania pojemników.

P.Derra: Widać, że kontrole dają efekty, świadomość ludzi rośnie, ale kontrole należy dalej kontynuować.

P.Gwoździak: Przygotowuję dwa nowe regulaminy na wodę i ścieki dla ZEC-u i ZUWiPR. W czasie kontroli uczulaliśmy ludzi także na problem azbestu.

P.Derra: Czy mamy przeprowadzoną inwentaryzację w tej sprawie?

P.Gwoździak: Tak, łącznie z określeniem przez właścicieli kiedy go zdejmą. Nasze wewnętrzne firmy starają się o zezwolenie na pozyskiwanie odpadów niebezpiecznych. Pan Jędrzejczyk będzie musiał ocenić przydatność tego eternitu i zgłosić to do Starostwa Powiatowego w Słupsku. W budżecie musimy zapewnić pieniądze na zdjęcie i utylizację eternitu. Będzie on przyjmowany w Sianowie i Bierkowie.

c) plan pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2006

Komisja zapoznała się z przedstawionym planem pracy i nie wniosła do niego żadnych uwag.

d) interpelacja w sprawie artykułu w TKM

Komisja zapoznała się z interpelacją.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodnicząca komisji:

Beata Kropidłowska Maria Derra

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 13-02-2006 09:46
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 12:16