System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Protokół z Komisji Infrastruktury z dnia 18-10-2005r
PROTOKÓŁ NR 10 / 2005
z posiedzenia
Komisji Infrastruktury Społecznej
z dnia 18.10.2005 roku
W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.
Lista stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic,
2.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,
3.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej w Kępicach
4.Janina Kończak- Skarbnik Kępic
5.Jadwiga Roda - pracownik Urzędu Miejskiego
Posiedzeniu komisji przewodniczyła
Mariola Kmieć
Przewodnicząca
Komisji Infrastruktury Społecznej
Porządek posiedzenia:
1.Projekt uchwały w sprawie zmian w statucie ZEC
2.Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XIV/104/2003
z dnia 23 października 2003 w sprawie ustalenia dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych ,określenia zasad i trybu udzielania i rozliczania tych dotacji
3.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.
4.Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego
5.Projekt uchwały w sprawie zmian w składach stałych komisji Rady Miejskiej
6.Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia
4.03.2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla
radnych.
7.Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Lokalnego Operacyjnego Planu Rozwoju Przedsiębiorczości.
8.Projekt uchwały w sprawie adaptacji lokalu nr 4 w budynku nr 3 w Korzybiu przy ulicy Dworcowej z przeznaczeniem na gabinet lekarski .
9.Wolne wnioski
Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie komisji, przywitała przybyłych gości oraz członków komisji, odczytała porządek posiedzenia a następnie poddała go pod głosowanie. Porządek został przyjęty jednogłośnie.
Ad.1
Pan Burmistrz: Sprawa stawała już na komisjach i sesjach dwukrotnie. Aby ZEC mógł się zajmować gospodarką wodną na terenie Gminy potrzebny jest zapis na ten temat w jego statucie. Tak jest najprościej, aby te sprawy trafiły do jednostki podległej Gminie. Do tej pory ZEC zajmował się tylko wodą w Kępicach. Teraz przejęliśmy od Agencji Nieruchomości Rolnych wodociągi w Przytocku, Przyjezierzu, Osiekach oraz w Kotłowie oraz kolektor sanitarny w Barcinie. Chciałbym, aby zajął się tym również ZEC.
P.Kluk: Będą w ten sposób dwaj operatorzy wody na wsiach.
Pan Burmistrz: Gdybym ogłosił przetarg na zarządzanie wodą w Gminie nie wiem czy wygrałby go Zakład Usług Wodnych dla Potrzeb Rolnictwa w Słupsku. Zlecenie wykonywania usług dla innych podmiotów niż jednostki organizacyjne gminy musi odbywać się w drodze przetargu.
P.Tylski: Wodociągi na wsiach należały do PGR-ów, jak je kupowali to razem z wodociągami. Zazgornik zbierał w Osiekach pieniądze za wodę.
P.Burmistrz: Cztery wodociągi były agencyjne teraz przekazano je nam. Jedynie Osieki nie kwalifikują się do perspektywicznego działania. Opowiadam się za przekazaniem tych wodociągów do eksploatacji do ZEC-u.
P.Tylski: Czy oprócz przekazania starych wodociągów coś jeszcze otrzymamy od Agencji?
Pan Burmistrz: Zawsze otrzymywaliśmy pieniądze na remont. Udało mi się wynegocjować na ten cel 600 tysięcy złotych. Za tę kwotę będzie możliwa naprawa tych wodociągów systemem gospodarczym. W Kotłowie jest robiona nowa sieć i pompa. ZEC już się wodą faktycznie zajmuje więc potrzebny jest stosowny wpis w jego statucie.
WYNIK GŁOSOWANIA: - 2 głosy „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”.
Ad.2
Pan Burmistrz: Uchwała związana jest z przejęciem wodociągów od Agencji Nieruchomości Rolnych. Dotacje na remont wodociągów może otrzymać ZEC. W uchwale rozszerza się podmioty uprawnione do otrzymania dotacji.
P.Tylski: Co to są przychody „Inne”?
P.Burmistrz: Jest to np. spadek, darowizna.
WNIOSEK KOMISJI:
Komisja wnioskuje o wykreślenie z § 1 pkt 2 drugiego myślnika o treści „ 100% skalkulowanych kosztów remontów sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w mieście nie znajdujących pokrycia w przychodach zakładu”
Ad.3
P.Skarbnik: Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 546.067 złotych z czego:
500 tysięcy złotych to środki z ANR na remont przejętych wodociągów, 34.517 złotych to środki z ANR dotyczące rozliczeń z lat poprzednich, 5.000 złotych - pomoc na upowszechnianie sportu, 6.550 złotych to dotacja celowa na zakup nowości wydawniczych. Zwiększa się wydatki budżetu gminy o kwotę 546.067 złotych z czego: kwota 312.000 złotych to dotacja przedmiotowa z budżetu dla ZEC z przeznaczeniem na remonty sieci wodociągowej przejętej w 2005 roku od ANR, 188.000 złotych - na usługi remontowe, 19.517 złotych na uzupełnienie środków na bieżące utrzymanie dróg, 15.000 złotych na zakup sprzętu komputerowego, 5.000 złotych - na upowszechnianie sportu, 6.550 złotych na dotację przedmiotową dla Biblioteki na zakup nowości wydawniczych. Dokonuje się przeniesień w budżecie gminy po stronie wydatków. I tak zmniejsza się kwoty na : 1) modernizację kotłowni węglowej… w miejscowości Biesowice o 402.557 złotych, 2) przebudowę klubu wiejskiego wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu w miejscowości Korzybie o 313.061 złotych. Zwiększa się kwoty na : 1) remont byłego ośrodka zdrowia w Kępicach celem przygotowania pomieszczeń dla Pogotowia Ratunkowego o 35.000 złotych, 2) remont nawierzchni ul. M.Buczka i ul. Podgórnej o 416.118 złotych, 3) przebudowę i rozbudowę SP w Przytocku o 138.200 złotych, 4) rozbudowę SP Warcino o 23.000 złotych, 5) oświetlenie ulic, placów i dróg (wydatki bieżące) o 26.600 złotych, 6) budowę oświetlenia drogowego w m. Barwino o 24.700 złotych, 7) targowisko o 25.000 złotych, 8) zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych o 20.000 złotych, 9) zagospodarowanie terenu na plac rekreacyjno-wypoczynkowy we wsi Barcino o 7.000 złotych. Wprowadza się do załącznika nr 4 „przychody i wydatki zakładów budżetowych Gminy Kępice” zmianę wynikającą z przyznania dla ZEC dotacji na przejęte przez Gminę wodociągi.
P.Kluk: Co znaczy zapis „stawki dotacji podmiotowych 100% skalkulowanych kosztów”? Co to jest?
P.Skarbnik: To myślenie przyszłościowe.
Pan Burmistrz: Ten zapis nie dotyczy miasta, ale terenu gminy.
P.Kluk: Bezpieczniejszy byłby zapis pierwszy, a do drugiego punktu możemy zawsze wrócić.
P.Skarbnik: W uchwale musiałby się znaleźć taki zapis.
Pan Burmistrz: Należy wykreślić zapis „w mieście”. Ten zapis nie zobowiązuje nas wcale do przyznania takiej dotacji.
P.Tylski: Uważam, że jeśli będzie potrzeba dofinansowania to Rada to zrobi w odpowiednim czasie a ten zapis należy wykreślić.
WYNIK GŁOSOWANIA: - 2 głosy „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”.
Ad.4
Pan Burmistrz: W umowie z ANR był wpis o wekslu. Agencja przelała nam już 500.000 złotych mimo tego, że nie dostarczyliśmy weksla. Prawdopodobnie na sesji będę wnioskował o wykreślenie tego punktu z porządku.
Ad.5
Pan Burmistrz: To uchwała obligatoryjna, bo do Rady doszło dwóch nowych radnych, którzy w chwili obecnej zadeklarowali chęć udziału w pracach dwóch komisji.
P.Wiśniewski: Pan Boratyński deklaruje udział w pracach Komisji Gospodarczej, a pan Wudarowicz w Komisji Infrastruktury Społecznej.
WYNIK GŁOSOWANIA: - 3 głosy „za”, 1 głos „wstrzymujący się”.
Ad.6
P.Wiśniewski: Z uwagi na to, że przewodniczący komisji ponoszą pewne dodatkowe koszty w związku z przygotowaniem posiedzeń klub proponuje podniesienie im diety. Za posiedzenia komisji dieta wyższa, za udział w sesji dieta normalna. Proponujemy także dietę dla zastępcy Przewodniczącego Rady.
P.Tylski: Ja się z tym zapisem nie zgadzam. Przewodniczący komisji powinni za wszystko zawsze otrzymywać 130,00 złotych.
P.Kluk: Jest to propozycja naszego klubu. Z komisji mogą wyjść także inne propozycje.
WYNIK GŁOSOWANIA: - Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały.
Ad.7
Komisja nie przeprowadzała dyskusji na ten temat.
WYNIK GŁOSOWANIA: - Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały.
Ad.8
Pan Burmistrz: Wkrótce odbędzie się spotkanie z lekarzami. Jeśli mamy wyłożyć swoje pieniądze na adaptację budynku to my musimy mieć zapewnienie, że lekarze będą przyjmować. Jak będzie spotkanie to zainteresowanych radnych powiadomię. Lekarze prosili nas o 3 miesiące czasu, aby mogli rozeznać sytuację w Barcinie. Jeżeli lekarze potwierdzą, że chcą działać na naszym terenie to przystąpimy do konkretnych działań.
P.Wiśniewski: My możemy zrobić wykaz chętnych.
WYNIK GŁOSOWANIA: - Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały.
Ad.9
P.Kluk: Na poprzedniej komisji ustaliliśmy, że przyjrzymy się wnioskom o dofinansowanie klubów jakie ostatnio wpłynęły. W Barcinie gospodarowanie środkami nie jest najlepsze. Prezesi klubów sprowadzili księgową tylko do przyjmowania rachunków. Ten co pieniądze pobiera nie ma wglądu w to czy prezesi rozliczyli poprzednie zaliczki. Pan prezes z Barcina twierdzi, że ma zaległe rachunki. Patrząc na wnioski należy im się uważnie przyjrzeć. Komisja Rewizyjna stwierdziła, że rachunki w Unii Korzybie przekraczały o 260 złotych pobrane zaliczki. W Biesowicach i Kępicach różnice wynosiły 100 złotych. Barcino wykorzystało wszystkie środki. Nie możliwością jest aby ten klub nie mógł wyliczyć kosztów stałych jego funkcjonowania.
P.Nędzi: Barcino odpadło po pierwszym meczu z rozgrywek pucharowych. Garbarnia ma kłopoty kadrowe. Unia Korzybie złożyła wniosek o dofinansowanie w kwocie 4.500 złotych. Byłem przy przekazywaniu zawodników z „Garbarnii” do „Unii”. Kosztowało to „Garbarnię” określoną kwotę. Miało to być tak, że jeśli „Unia” partycypuje w środkach przejęcia zawodników to jedynie w drodze sponsoringu a nie środków gminy.
P.Kluk: Prezesi wiedzą, że pieniądze są na zabezpieczenie rozgrywek a nie na zakup zawodników. Przy kontroli Komisji Rewizyjnej „Unia” twierdziła, że mają środki od sponsorów na wyjazdy. Czy jak klub ten spadł z klasy okręgowej do klasy A to oddał nadwyżkę przyznanych im środków. Zakup zawodników nie może się odbywać z pieniędzy gminnych.
Pani Burmistrz: W Biesowicach ważne są sprawy remontowe. Mają zgromadzone materiały, my wspomożemy ich robocizną. W Korzybiu nie ma mowy o przyznaniu pieniędzy na zakup zawodników. W Barcinie chcą dofinansowania na zakup sprzętu. Przy braku pieniędzy na dojazdy nie ma o tym mowy.
P.Kluk: Może nadwyżkę w kwocie przeznaczonej na obsługę Rady przekazać na kluby?
Pani Burmistrz: Kluby otrzymały dofinansowanie w drodze konkursu. Nie można w ciągu roku dotować klubu dwa razy.
P.Nędzi: Zarząd „Garbarnii” pyta się o druga płytę za stadionem. Działka została nabyta jako las, cele inne niż leśne nie wchodzą w rachubę. Na terenie pod stadion i za stadionem został wycięty las. Czy Urząd Miejski musi się zwracać o zgodę na wycinkę tych drzew.
Pani Burmistrz: Musi być zgoda na wycinkę samosiejek. Teren ten nie jest wyłączony z gruntów leśnych. Gmina jest właścicielem działki, ale nie wyjęto jej spod produkcji leśnej.
P.Nędzi: Czy jest na to szansa, a jeśli tak to w jakim terminie?
Pani Burmistrz: Zrobimy wszystko, aby odbyło się to jak najszybciej. Nie wiem jednak jak ten problem rozwiąże minister.
P.Roda: Jeżeli chodzi o grunty leśne procedura jest tylko jedna. Najpierw należy uzyskać zgodę właściwego ministra, później decyzję dyrektora dyrekcji regionalnej LP o zmianie kategorii gruntów.
P.Kluk: Jak ten teren jest ujęty w planie zagospodarowania przestrzennego?
P.Roda: W planie jest on ujęty z przeznaczeniem na płytę boiska, ale nie ma na to zgody ministra. My możemy wystąpić do Burmistrza o wydanie decyzji o warunkach zabudowy tylko na gruntach wyłączonych. W chwili obecnej nie mamy planu zagospodarowania przestrzennego, a jak go nie ma to nie możemy się o nic zwracać do ministra.
P.Tylski: Można by było tam także zrobić salę.
P.Nędzi: Klub twierdzi, że nie był informowany o tych problemach.
P.Kluk: Trzeba by było to umieścić w budżecie na przyszły rok i umieścić w Lokalnym Planie Rozwoju.
P.Nędzi: Pan Burmistrz pyta klub na jaką pomoc może liczyć z jego strony przy budowie drugiej płyty. Chyba za dużo się od Zarządu klubu wymaga.
Na tym dyskusje zakończono.
Komisja udała się w teren. Podczas objazdu komisja obejrzała: plantację wierzby, istniejącą przychodnię w Korzybiu, budynek planowany na przychodnię w Korzybiu oraz Zespół Szkół w Korzybiu.
W Zespole Szkół w Korzybiu komisja nie zastała nikogo w związku z powyższym nie przeprowadzono lustracji.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodnicząca komisji:
Beata Kropidłowska Mariola Kmieć
1
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 13-02-2006 09:53 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Dariusz Sieradzki | 07-05-2009 12:16 |