Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji infrastruktury z dnia 15-12-2005r


PROTOKÓŁ NR 12 / 2005

z posiedzenia

Komisji Infrastruktury Społecznej

z dnia 15.12.2005 roku

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Lista stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic,

2.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,

3.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej w Kępicach

4.Janina Kończak- Skarbnik Kępic

5.Halina Jankowska - pracownik Urzędu Miejskiego

Posiedzeniu komisji przewodniczyła

Krystyna Łabędzka

Z-ca Przewodniczącej

Komisji Infrastruktury Społecznej

Porządek posiedzenia:

1.Budżet Gminy Kępice na rok 2006.

2.Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2006.

3.Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice.

4.Projekt uchwały w sprawie umowy na współfinansowanie kosztów kształcenia uczniów z terenu Gminy Miastka uczących się na terenie Gminy Kępice w Gimnazjum Kępice .

5.Projekt uchwały w sprawie porządkowania i estetyzacji handlu ulicznego w mieście Kępice.

6.Projekt uchwały w sprawie zwolnienia z pobierania opłaty za zgłoszenia o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

7.Projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz innych uzależnień na rok 2006.

8.Sprawy bieżące .

Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie, przywitała przybyłych gości

i członków komisji, odczytała porządek obrad, a następnie zaproponowała, aby wprowadzić do porządku pkt 1a - zmiany do budżetu na rok 2005, a w sprawach bieżących omówić dodatkowo następujący temat: plan pracy komisji rewizyjnej na rok 2006, i poddała go pod głosowanie. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.1a

P.Skarbnik: Porządkujemy budżet roku 2005. Wiemy już jakie kwoty dochodu z podatku od nieruchomości oraz trwałego zarządu wpłyną dopiero w 2006 roku. Inwestycja w Barwinie planowana na rok 2005 będzie realizowana w całości w 2006 roku. Nie będzie II etapu realizacji zadania w Biesowicach. Za tymi zmianami pójdą zmiany w budżecie na 2006 rok. Ponadto ZEC zwiększa swoje przychody w 2005 roku i musimy wprowadzić to do budżetu.

P.Burmistrz: Definitywnie w 2005 roku zamykamy sprawę Biesowic ze względu na to, że nie spełniliśmy wymogu, aby do termomodernizacji przystąpiła co najmniej połowa budynków. Odbyło się w tej sprawie kilkanaście spotkań z mieszkańcami, nie doszliśmy do porozumienia. Chęć udziału w projekcie wyraziła tylko 1 wspólnota - 2 budynki. W spotkaniach uczestniczyła mała grupa osób. Za kilka lat pojawi się tym lokatorom problem grzyba i złego stanu technicznego budynków.

Projekt uchwały poddano pod głosowanie:

WYNIK GŁOSOWANIA:

1 głos „za” przyjęciem projektu uchwały przy 2 głosach wstrzymujących.

Ad.1

Na posiedzenie komisji dotarł pan Tylski.

P.Skarbnik: Drugi etap inwestycji w Biesowicach miał się zakończyć w 2005 roku. Mieszkańcy nie wyrazili chęci partycypowania w kosztach inwestycji. Sprawa nie jest jeszcze ostatecznie rozstrzygnięta co do wysokości pierwszej przekazanej dotacji. Nie wiadomo czy nie będziemy musieli zwracać części przekazanej kwoty. Po zmianach dochody wyniosą 19.767.153 złotych. W przyszłym roku trzeba będzie skorygować dochody z podatków o około 200 tysięcy złotych. Do budżetu wprowadziliśmy subwencje, dotacje itp.. Po wprowadzonych zmianach musielibyśmy zaciągnąć około 3 mln kredytu. Inwestycje planować można, ale czy zostaną zrealizowane to okaże się w ciągu roku. Otrzymaliśmy 300 % subwencji równoważącej, zabrano nam dotację na oświetlenie, dodatki mieszkaniowe. Kwota subwencji ma nam pokryć to co nam zabrano. W wydatkach ujęto zadania podstawowe. Przy tworzeniu budżetu brano pod uwagę wykonanie z tego roku i planowany wzrost.

Po przekazaniu Państwu projektu budżetu doszła opinia na jego temat z RIO - jest pozytywna, ale mamy wprowadzić do budżetu nowy dział 85203 - dotyczący przemocy w rodzinie. W budżecie został wyodrębniony nowy dział 71004 - planowanie przestrzenne. Po wprowadzeniu zmian wydatki będą wynosić 21.827.153 złotych. Budżet został sporządzony prawidłowo i w terminie. Dochody wzrosły o 10,5 %. W przyszłym roku dochody z tytułu podatku od nieruchomości trzeba będzie zmniejszyć o około 200 tysięcy złotych. W chwili obecnej w tej pozycji planowane jest 100 % przypisu.

P.Kluk: To dlaczego wprowadzamy taką kwotę w tej pozycji. Mamy przez to sztucznie zwiększony budżet.

P.Skarbnik: Na początku roku będą wolne środki więc po co coś teraz skreślać a później wprowadzać. Nie ma możliwości zwiększenia dochodów. Wydatki na opiekę społeczną i oświatę stanowią 60 % naszego budżetu.

P.Kluk: Każda gmina ma taki problem. Żałuję, że przed uchwaleniem podatków nie mieliśmy projektu budżetu.

Pan Burmistrz: Podatek dochodowy w gminie rośnie w 2006 roku o 20 %. Świadczy to o tym, że ludzie zaczęli zarabiać.

P.Kluk: Gdzie Ci ludzie tu zarabiają, w Kępce nie płacą itd..

P.Skarbnik: W trakcie roku zdecydujecie, które inwestycje będą realizowane i dopiero zostanie podjęta uchwała o zaciągnięciu kredytu. Rada nie wprowadziła zmian w WPI stąd wszystkie zadania tam wpisane muszą się znaleźć w budżecie na rok 2006.

P.Kluk: opis str.7 szacowane dochody w kwocie oraz dodatkowo remiza w Biesowicach, a gdzie to jest w WPI?

P.Skarbnik: Jest to zadanie jednoroczne więc pan Burmistrz mógł ją wprowadzić.

P.Burmistrz: Zadanie wieloletnie to zadanie minimum dwu letnie.

P.Kluk: Na zebraniu strażackim w Biesowicach obiecano realizację tego zadania.

Pani Burmistrz: Czy był pan na tym zebraniu. Proszę najpierw sprawdzić a dopiero wypowiadać się w ten sposób.

P.Kluk: opis str.10 gospodarka mieszkaniowa - dział 700 ppkt 1 - co oznacza zapis „podatek VAT w przypadku braku płatności”. Co to jest?

P.Skarbnik: My płacimy VAT, a później go ściągamy.

P.Kluk: W pozycji utrzymanie wolnych pomieszczeń wzrost o 21,7 %. Co to jest?

P.Skarbnik: Jest tu wpisane m.in. zagospodarowanie przestrzenne.

Pan Burmistrz: Jest tu także ośrodek w Korzybiu.

P.Kluk: Wydatki Rady Miejskiej - wzrost o 3,9 %. Jest przecież uchwała Rady Miejskiej, że diety pozostaną na tym samym poziomie do końca kadencji. Ile wynosi wykonanie w tej pozycji w roku bieżącym.

P.Skarbnik: Na wzrost składają się m.in. ostatnie podwyżki diet dla przewodniczących komisji. Wzrost wynosi około 3 tysięcy złotych na cały rok. Zbliżają się wybory, może nowi radni będą chcieli odbyć więcej posiedzeń. W roku bieżącym jeszcze nie wykorzystano kwoty zarezerwowanej na potrzeby Rady Miejskiej.

P.Kluk: Co to za kwota 2.440,00 na zakup oprogramowania?

P.Skarbnik: Zakupiono oprogramowanie na kwotę 87.340 złotych. Zakupu dokonano na raty. Wysokość raty wynosi 2.440,00 złotych. Zakupiono program z ZETO dostosowany do obecnych przepisów.

Pan Burmistrz: Mieliśmy informacje o innym oprogramowaniu. Tylko na programie ZETO mogliśmy przenieść bazę danych, a nie wprowadzać na nowo ręcznie. Można dzięki z temu czerpać dane z bazy danych Starostwa i podatków od nieruchomości.

P.Kluk: str.8 w informacji - wskaźnik wzrost płac 2,5 %, a dla MGOK 6%. Dlaczego?

Pan Burmistrz: Wiąże się to z uruchomieniem świetlic. Podobnie jest w ZGKiM gdzie pani Dyrektor odchodzi na emeryturę.

P.Skarbnik: MGOK zgłosił zapotrzebowanie na 355 tysięcy złotych.

P.Kluk: Załącznik nr 2 pozycja 75647 - wynagrodzenia - czy to jest kwota przeznaczona dla Sołtysów? Co to są pozostałe wydatki?

P.Skarbnik: Pozycja 75647 - to kwota przeznaczona dla Sołtysów. Pozostałe wydatki to windykacja, papier itd..

P.Kluk: Dział 758 - rezerwa celowa opieka społeczna. Czy był ktoś skierowany do DPS. Jak w tym roku została wykorzystana rezerwa ogólna?

P.Skarbnik: Z rezerwy ogólnej - realizacja robót publicznych, sport w szkołach, na dzień dziecka. Rezerwa nie jest wykorzystana w całości. Nie mieliśmy nikogo skierowanego do DPS.

P.Kluk: Dochody do projektu budżetu str.2 (materiały pomocnicze) czy nie za duża kwota - wpływy z opłat za zarząd?

P.Skarbnik: ZEC ma w tym roku odroczone wpływy za zarząd.

P.Kluk: Co kryje się pod pozycją wpływy ze sprzedaży składników majątkowych?

P.Skarbnik: 27 garaży, działki rekreacyjne w Korzybiu, budynek ośrodka zdrowia w Biesowicach. Są tu raty z lat poprzednich.

P.Burmistrz: Wartość 1 garażu szacuje się na około 5 tysięcy złotych. Przejmujemy 5 lokali mieszkalnych od Nadleśnictwa.

P.Kluk: str.4 podatek dochodowy od osób fizycznych - jak wygląda realizacja?

P.Skarbnik: Zostało do zrealizowania 288 tysięcy złotych.

P.Kluk: Dochody - różne rozliczenia - 758 - dofinansowanie komisji kwalifikacyjnych. Co to jest?

P.Skarbnik: To zadania zlecone. Powoływane są m.in. do egzaminów na nauczycieli mianowanych.

P.Kluk: Czy ktoś z radnych jest w tej komisji? Czy Rada Miejska desygnowała któregoś radnego do pracy w takiej komisji?

Pani Burmistrz: W komisji jest pan Pamuła.

P.Kluk: Wydatki str.2 jest tu dodatkowo 204 tysiące na ul. M.Buczka, a było co innego.

P.Skarbnik: To bieżące utrzymanie dróg.

P.Kluk: Str.3 i 4 - dlaczego dwa razy ujęta jest promocja?

P.Skarbnik: Od tego roku jest nowa klasyfikacja, pozycja ta przeszła z administracji publicznej.

P.Kluk: Pozycja 80146 - dokształcanie - kwota jest w tej chwili nie wykorzystana. Nauczyciele z niej nie korzystają.

P.Kluk: Taka sytuacja była na koniec listopada. W chwili obecnej już tak nie jest.

Pan Burmistrz: Dokształcanie musi wynikać z planu pracy szkoły. Wszystkie zgłoszone dokształcania są realizowane.

Pani Burmistrz: Nie ma możliwości nie dopłacania. Regulamin mówi, że płatność następuje dopiero po okazaniu dokumentu potwierdzającego ukończenie semestru. Dwie lub trzy osoby, które wcześniej zgłosiły chęć dokształcania nie podjęły go.

P.Tylski: Nauczyciele się skarżyli, że nie zwrócono im kosztów podróży

i dokształcania.

P.Burmistrz: Zwróciły się o to osoby, które ukończyły naukę w 2002 roku, a regulamin wszedł w życie od 2003 roku. Nie mogliśmy w związku z tym dofinansować ukończenia takiej nauki.

P.Kluk: Na str. 11 przy usługach opiekuńczych jest planowany duży wzrost zatrudnienia.

P.Skarbnik: Nie będzie wzrostu zatrudnienia, obecnie płace opiekunek były refundowane przez PUP. W chwili obecnej planowane jest zatrudnienie z własnych środków.

P.Burmistrz: Zmniejszyła się także liczba podopiecznych.

P.Nędzi: Str.12 proszę wyjaśnić celowość zwiększenia zatrudnienia.

P.Burmistrz: Sekretarza mamy zapisanego w statucie. Brak tej jednej osoby powoduje dla nas nawał pracy. Zatrudnienie pracownika do promocji to temat poruszany od dłuższego czasu. W chwili obecnej kilku pracowników wykonuje dodatkowo oprócz swoich obowiązków zadania zlecone z zakresu promocji. Pracownik do działu inwestycji - realizacja zadań inwestycyjnych spoczywa w chwili obecnej na 2 osobach, z czego 1 ma w swym zakresie także planowanie przestrzenne, a przecież wiele spraw toczy się równocześnie. Jeżeli zostają uruchamiane środki unijne to prace muszą zostać wykonane bardzo precyzyjnie. Jedna osoba temu nie podoła. Planujemy te zmiany od V/2006.

P.Tylski: Nowe władze państwowe odchudzają administrację, a my zwiększamy. Gmina będzie tak zadłużona, że nie będzie co pisać. Promocja musi być zgodna z polityką gminy. Pomyślmy nad polityką, a dopiero zatrudnijmy pracownika.

P.Burmistrz: Nasza gmina nie jest postrzegana jako nic nie znacząca. Promocja polega m.in. na opracowaniu folderów itp. rzeczy.

P.Kluk: Dwa lata temu był utworzony etat na pozyskiwanie środków.

P.Burmistrz: Na takim etacie jest zatrudniony pan Ciżmowski.

P.Kluk: Nowej Radzie może się nie podobać sekretarz, przecież powołuje go Rada na wniosek Burmistrza.

Pani Burmistrz: Tylko w 1 gminie sekretarz zajmuje się promocją.

Pan Burmistrz: W dużej mierze sprawami jakimi mógłby się zająć sekretarz zajmuje się w chwili obecnej pani Dyrda, a powinna odpowiadać tylko za kadry.

P.Łabędzka: W pozycji oświata i wychowanie „budowa sali gimnastycznej w Kępicach” proponowałaby zmianę nazwy na obiekt sportowy.

P.Skarbnik: Wolałabym, aby ta w chwili obecnej została ta sama nazwa. Zmienimy ją w chwili gdy przystąpimy do realizacji zadania.

Pan Burmistrz: Zmienienie nazwy daje większe możliwości. Mógłby powstać np. basen. Była prezentacja na ten temat.

P.Tylski: Przy prezentacji powiedziano, że na basen nie ma dotacji.

Pan Burmistrz: Aby dostać dofinansowanie hala musi być pełnowymiarowa. Koszt takiej sali wynosi około 7 milionów złotych. Baseny dostają dofinansowanie w minimalnym zakresie 35 % nawet jeżeli są małe. Mam obietnicę z Urzędu Marszałkowskiego na dofinansowanie. Czeka nas przeprojektowanie.

P.Kluk: To co się zaczyna to się kończy. Nie rozgrzebujmy innych spraw, skończmy Warcino.

P.Tylski: Czy gmina pozyskała środki na turystykę? Można było na to otrzymać dużo pieniędzy.

P.Skarbnik: Przygotuję nowy druk długu po zmianach.

P.Kluk: Na koniec 2005 roku nasz dług wynosi 56%.

Projekt uchwały poddano pod głosowanie:

WYNIK GŁOSOWANIA:

1 głos „za” przyjęciem projektu uchwały przy 3 głosach wstrzymujących.

Ad.2

P.Skarbnik: Treść uchwały na rok 2006 jest taka sama jak w roku bieżącym. Taką uchwałę Rada musi podejmować co roku.

P.Tylski: Jakie to organizacje?

P.Skarbnik: Kluby sportowe.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”.

Ad.3

Pani Burmistrz: Wczoraj odbyło się spotkanie ze związkami zawodowymi w tej sprawie. Po konsultacjach wprowadzono następujące zmiany:

- w nauczaniu indywidualnym - jeżeli dziecko jest chore dłużej niż dwa tygodnie to nauczyciel może odrobić godziny po uzgodnieniu z rodzicami;

- wprowadzono wychowawstwo w przedszkolu;

- skreślono § 50 ponieważ jego zapisy wynikają z ustawy.

Były propozycje, aby podnieść dodatek motywacyjny, ale dyrektorzy szkół stwierdzili, że nasz jest najwyższy w powiecie.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.

Ad. 5

P.Jankowska: Uchwała ma na celu uporządkowanie handlu w miejscach wyznaczonych. Do tej pory nie ma sankcji dla tych którzy handlują tam gdzie nie trzeba.

P.Kluk: W § 1 zapis „najbardziej reprezentacyjne” tzn. które?

P.Jankowska: Wczoraj na komisji zwrócono na to uwagę. Najrozsądniej będzie wykreślić ten zapis.

P.Kluk: § 3 - czy są takie osoby bądź podmioty, które nie mają takich szczegółowych uzgodnień?

P.Jankowska: Tak, np. kiosk (kwiaciarnia) p.Reszetara, p.Bieleń. Jeżeli te osoby będą wychodzić z handlem na zewnątrz to muszą to robić w sposób uporządkowany.

P.Tylski: Jak podejmiemy uchwałę to policja będzie mogła wypisać mandat. Nasz plac przeznaczony do handlu funkcjonuje tylko w określonych dniach. Tu powinniśmy działać mniej restrykcyjnie do osób handlujących jajkami.

P.Jankowska: Przykładem takiego działania handlowców jest okres przedświąteczny, kiedy zajmowano na potrzeby handlu chodniki. Po co tworzyć uchwałę, której nie można egzekwować. Nasz plac nie jest odizolowany. To miejsce widoczne. Nie od razu będą kary, najpierw będą upomnienia. Z naszą Policją bardzo dobrze się współpracuje, są bardzo konsekwentni.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”.

Ad.6

P.Jankowska: Taka możliwość istnieje od 1997 roku. Przez ostatnie 3 lata zgłosiła się tylko 1 taka osoba, która w końcu i tak nie rozpoczęła prowadzenia działalności. To propozycja pana Burmistrza. Budżet na tym nie ucierpi.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.

Ad.7

P.Jankowska: Kwoty w poszczególnych pozycjach programu na poziomie podobnym lub tym samym co w roku 2005. Nowe zadanie w programie to zdiagnozowanie środowiska w zakresie dostępności i używania narkotyków prostymi metodami oraz określenie skali problemu. Dużą zmianą jest zmniejszenie kwoty na organizację wypoczynku. Środki te przeznaczyliśmy na wynagrodzenia dla osób prowadzących świetlice. Gwarantuje nam to poziom wynagrodzeń takich jak w chwili obecnej bez żadnej rezerwy. Świetlic w chwili obecnej mamy 14.

P.Kluk: Czy to nie jest za mała kwota na rozeznanie problemu narkotyków - 1 tysiąc złotych?

P.Jankowska: Do przeprowadzenia diagnozy stanu istniejącego nie. Będziemy musieli opracować w przyszłości Gminny Program Przeciwdziałania Narkomani.

P.Kluk: Kto opracuje program? Będziemy to komuś zlecać?

P.Jankowska: Przygotujemy go domowym sposobem. Zlecenie kosztowałoby nas około 30 tysięcy złotych.

P.Tylski: Zdiagnozujemy i co dalej?

P.Jankowska: Jeżeli przygotujemy program to w szkołach są zajęcia w zakresie narkomani. Sama organizowałam szkolenia dla nauczycieli - prowadzili je policjanci z działu prewencji Komendy Miejskiej Policji w Słupsku. Edukować należy przede wszystkim rodziców oraz dzieci. W biblioteczce GKRPA znajduje się 20 kaset z programami edukacyjnymi, w tym w zakresie narkomani.

P.Kluk: Ile osób skierowano na badania w 2005 roku?

P.Jankowska: 25 osób skierowano na badania. Proponuję zwiększenie środków na wynagrodzenia opiekunów świetlic opiekuńczo-wychowawczych. Na rok 2006 zaplanowane są środki na 134 godziny, tak jak w roku bieżącym bez żadnej rezerwy.

P.Kluk: Można obniżyć pozycję doposażenie placówek w punkcie III.

P.Jankowska: Te kwoty są tylko na papierze. Na początku roku 2005 zakładałam wpływy w wysokości 102 tysięcy złotych, a faktycznie wpłynęła kwota 98 tysięcy. Od 3 lat wpływ utrzymuje się na tym samym poziomie. Raz w roku z pozycji, o której pan mówi kupuję materiały biurowe takie, które się zużywa. Dochodzą jeszcze takie rzeczy jak np.: piłeczki do gry w tenisa stołowego. Nie kupuję co roku gier. Z tych środków dożywiamy także dzieci na świetlicach.

P.Kluk: Zniknął z tego programu zapis o zakupie broszur i delegacjach. Czy komisja doszła do wniosku, że jest to niepotrzebne.

P.Jankowska: Na książki i broszury wydaliśmy 500 złotych. Nie wpisuję co roku tego zadania.

P.Kluk: Rok temu był konieczny zakup drukarki.

P.Jankowska: Zakup nie był konieczny, dostałam ja od Burmistrza.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.

Ad.4

Pani Burmistrz: Przy Gimnazjum w Kępicach powstał OHP. Miastko poprosiło, aby wyrazić zgodę na podjęcie w nim nauki przez 3 uczniów z ich terenu. Do tej pory nie ma jeszcze umowy na ten temat z Gminą Miastko- jest natomiast ich zgoda na płatność. Gimnazjum wyraziło zgodę na przyjęcie tych uczniów. Uczęszczają już oni na zajęcia. Uchwała dotyczy finansowania tylko w roku 2005. W przyszłym roku Ci uczniowie będą ujęci w naszej subwencji.

P.Kluk: Czy uzgodniono to roboczo z Gminą Miastko.

Pani Burmistrz: Tak.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.

Ad.8

  1. plan pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2006

P.Kluk: Statut mówi, że Komisja Rewizyjna do 31 grudnia ma przedłożyć swój plan pracy na rok następny. Jeżeli macie Państwo jakieś dodatkowe tematy to proszę zgłaszać.

Komisja zapoznała się z przedstawionym planem pracy i nie wniosła żadnych uwag.

  1. P.Kluk: Proszę o wykaz środków pomocowych uzyskanych w roku 2005.

Dotarła też do mnie informacja, że odbyło się wstępne zbilansowanie budżetów szkół - proszę o ta informację.

Pani Burmistrz: Ogólnie z budżetami oświaty zamknęliśmy się na zero. Tam gdzie zostały duże kwoty nastąpiły przesunięcia tak jak np. w Gimnazjum

i Szkole Podstawowej w Kępicach, Zespole Szkół w Biesowicach.

P.Kluk: Czy dyrektorzy nie naruszyli dyscypliny budżetowej?

Pani Burmistrz: Przesunięcia były spowodowane sprawami uzasadnionymi, których nie można było wcześniej przewidzieć.

  1. umorzenia na „Sobótce”

P.Nędzi: Dużo mówi się o umorzeniach na „Sobótce”. Czym były one spowodowane?

Pani Burmistrz: Wynikało to z umowy. Umorzenie następuje dopiero wtedy, gdy ktoś poniesie nakłady a my je zaliczymy. Musi być pełna dokumentacja na ten temat.

P.Kluk: Sprawdzała to Komisja Rewizyjna. Kwota umorzona na „Sobótce” stanowi 72 % wszystkich umorzeń.

Pani Burmistrz: Grunt pod „Sobótką” nie jest nasz. Ten kto chce inwestować wie, że umowa jest tylko na 10 lat.

P.Kluk: Może zastanowić się czy gmina nie powinna tego przejąć i dofinansować.

P.Łabędzka: W Przechlewie na takim ośrodku dorabia się na zielonych szkołach, tam nie ma umorzeń.

Pani Burmistrz: Trzeba znaleźć człowieka, który umiałby się tym zająć. Nigdy nikt taki się nie zgłosił.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Z-ca Przewodniczącej komisji:

Beata Kropidłowska Krystyna Łabędzka

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 13-02-2006 10:52
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 12:18