Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Rewizyjnej z dnia 21.03.05- absolutorium


 

PROTOKÓŁ

 

Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ

 

RADY MIEJSKIEJ W KĘPICACH

 

z dnia 21 marca 2005

 

 

W dniach 16,18 i 21 marca 2005 odbyły się posiedzenia Komisji Rewizyjnej w składzie :

 

1.Pan Eugeniusz Kluk - przewodniczący komisji

 

2.Maria Derra - sekretarz

 

3.Pan Waldemar Tylski - członek komisji

 

4.Pan Zenon Słomki - z-ca przewodniczącego

 

 

Tematem posiedzenia Komisji Rewizyjnej było:

 

 

1.Analiza realizacji budżetu za rok 2004 ze szczegółową kontrolą wydatków w dziale 750,rozdział 75023,

 

2.Kontrole przeprowadzone w roku 2004 przez Komisję Rewizyjną w roku 2004:

 

- kontrola realizowanych inwestycji :Budowa ulicy Kopernika ,świetlica Osowo,

 

-Kontrola przeprowadzonych przetargów na inwestycje o wartości od 6.000 do 30.000 Euro.

 

-Kontrola poniesionych wydatków w wybranych klubach sportowych.

 

3.Kontrole przeprowadzone w roku 2005 przez Komisję Rewizyjną , a dotyczące 2004 roku o tematyce : „Kontrola ekonomicznego uzasadnienia przyjmowanych na własność przez Gminę w roku 2004 nieruchomości i środków trwałych.

 

4.Analiza wyników kontroli problemowych przeprowadzonych w Urzędzie Miasta i Gminy przez RIO.

 

5.Opinia w sprawie wykonania budżetu za rok 2004.

 

6.Wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kępic.

 

 

Ad 1.

 

 

Komisja Rewizyjna przeanalizowała:

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za rok 2004:

 

Załącznik nr 1 - Wykonanie dochodów za 2004rok.

 

Załącznik nr 2 - Wykonanie wydatków za 2004 rok.

 

Załącznik nr 3 - Dochody i wydatki zadań z zakresu administracji

 

rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie za

 

2004r.

 

Załącznik nr 4 - Dotacje z budżetu miasta i gminy za rok 2004

 

 

Załącznik nr 5 - Wykonanie przychodów i wydatków zakładów

 

budżetowych za rok 2004.

 

 

Załącznik nr 6 - Wykonanie przychodów i wydatków środków

 

specjalnych za 2004r.

 

Załącznik nr 7 - Wykonanie przychodów i wydatków Gminnego

 

Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki

 

Wodnej za 2004r.

 

Załącznik nr 8 - Wykonanie wydatków inwestycyjnych za 2004r.

 

oraz

 

Informację Burmistrza z zastosowanych ulg i umorzeń w 2004 roku wierzytelności do których nie stosuje się przepisów ustawy -ordynacja podatkowa .

 

 

Budżet miasta i gminy na rok 2004 uchwalony został uchwałą Rady Miejskiej nr XVII/126/2004 z dnia 29 stycznia 2004r.w kwotach :

 

Dochody - 13.602.758zł

 

Wydatki - 16.018.758zł

 

przychody - 3.200.000zł

 

rozchody - 784.000zł

 

 

W trakcie roku budżet miasta i gminy uległ zw8iększeniu z tytułu przyznanych dotacji, subwencji ,środków z funduszy celowych oraz innych dofinansowań.

 

Po wprowadzeniu zmian uchwałami Rady Miejskiej jak i Zarządzeniem Burmistrza Kępic na dzień 31.12.2004 budżet zamyka się następującymi kwotami :

 

PLAN WYKONANIE(w zł) %

 

 

Dochody 15.817.727 15.489.621 97,9

 

w tym zadania z zakresu

 

administracji rządowej

 

zlecone gminie 2.209.792 2.182.107 98,7

 

 

Wydatki 17.183.010 16.466.380 95,8

 

w tym zadania z zakresu

 

administracji rządowej

 

zlecone gminie 2.209.792 2.084.370 94,3

 

 

Deficyt 1.365.283 967.759 71,5

 

 

Dochody z podatków i opłat ogółem z odsetkami od nie terminowych płatności ujęte w dziale 756 zrealizowano w kwocie 4.011.112zł co stanowi 96,2 % planu .

 

Wykonanie dochodów z podatków i opłat realizowanych bezpośrednio przez gminę w/g ustalonych stawek podatkowych przedstawia się następująco:

 

Roczny przypis podatku 3.073.171zł

 

Odpisy podatku roku budżetowego 57.640zł

 

Zaległości z lat ubiegłych pomniejszone o nadpłaty 685.372zł

 

Umorzenia zaległości z lat ubiegłych 13.632zł

 

Wpłaty zaległości z lat ubiegłych 138.556zł

 

Nabycie nieruchomości za zaległości z lat ubiegłych 54.823zł

 

Wpłaty w roku 2004: 2.450.229zł

 

Nabycie nieruchomości za zobowiązania podatkowe 140.069zł

 

Saldo należności podatkowych na 31.12.2004 903.594zł

 

w tym zaległości 905.253zł

 

w tym zaległości z roku 2004 426.892zł

 

zaległości z lat poprzednich 478.361zł

 

nadpłaty 1.659zł

 

 

Dochody zrealizowane i przekazane przez Urzędy Skarbowe obejmują:

 

-wpływy z podatku od działalności gospodarczej opłacanej w formnie karty podatkowej

 

-udziały w podatku dochodowym od osób prawnych

 

-wpływy od spadków i darowizn

 

-wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych

 

-częściowo wpływy z opłaty skarbowej

 

 

W zaległościach na kwotę 12.482zl stanowią zaległości z podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacane w formie karty podatkowej .Dochody te realizowane są przez urzędy skarbowe i księgowane są na podstawie przesłanych sprawozdań.

 

 

Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych :

 

Dochody z tego źródła zaplanowano na podstawie otrzymanej informacji z Ministerstwa Finansów. Wykonanie za rok 2004 wynosi 1.191.713zł tj. 97,7 % planu i jest to wykonanie o 28.573zl niższe w stosunku do przewidywanej kwoty przez Ministerstwo Finansów. W porównaniu do lat poprzednich procent wykonania roku 2004 jest wyższy i różnica do planu jest niewielka .

 

 

W dziale 756 -dochody od osób prawnych ,fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej .

 

W dziale tym zrealizowano dochody poniżej planu o kwotę 158.043zł (wykonanie 96,2%)

 

-podatek od nieruchomości ,wykonanie 1.922.861zł co stanowi 93,7 % planu. W podatku tym zaległości z roku 2004 wynoszą:

 

*osoby prawne - 206.168zł(przypis wynosi 1.684.356zł) co stanowi 12,2 %

 

*osoby fizyczne 153.636zł(przypis wynosi 666.413zł) co stanowi 23 %

 

-podatek rolny wykonanie 295.796 zł co stanowi 93,9 % planu (mniej o 19.204zł)

 

Wpłaty z podatków w trakcie roku realizowane były w ustawowych terminach przypadających do zapłaty rat jak również w przypadku zaległości w drodze egzekucji. W trakcie roku wystawiono 842 tytuły wykonawcze na łączną kwotę 334.134.zł z których całkowicie zrealizowano 411 na kwotę 251.434zł.

 

W tym dziale oprócz dochodów z podatków występują:

 

-wpływy z opłaty skarbowej ;wykonanie 21.271zł co stanowi 94,7 % planu

 

-wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych na podstawie odrębnych ustaw -wykonanie 5.500zł ,co stanowi 115,8 % planu.

 

Dział 600 -transport i łączność -planowano w tym dziale dofinansowanie kosztów remontu dróg rolnych w kwocie 30.000zł ,nie zostały one przekazane w roku 2004.Środki te wpłynęły na rachunek gminy w m-cu styczniu 2005.

 

Niższe wykonanie dochodów spowodowane było niestabilna sytuacją finansową podmiotów działających na terenie gminy jak również

 

Ze zmiany terminów przekazania dotacji na remont dróg i budowę boiska w Korzybiu.

 

Z przedłożonej sprawozdawczości w zakresie realizacji wydatków stwierdza się niższe wykonanie planowanych wydatków o kwotę 716.630zł ,w tym najniższe wykonanie było w:

 

 

-dział 010 Rolnictwo, łowiectwo o 69.971zł -niższe wydatki za wykonaną dokumentacje na zadania inwestycyjne oraz rezygnacja z zadań na które gmina nie uzyskała dofinansowania.

 

 

-dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energie elektryczną gaz i wodę o kwotę 51.225zł - Niższe wykonanie wydatków wynika z zastosowania 0% stawki podatku VAT do zakresu finansowego ze środków Ekofunduszu zadania pn. ”Modernizacja kotłowni w Biesowicach.

 

 

-dział 600-transport i łączność -niższe wykonanie o kwotę 40.086zł spowodowane jest tym, że zakładano w planie wyższą kwotę na zimowe utrzymanie dróg .

 

 

-dział 700-Gospodarka mieszkaniowa -niższe wykonanie o kwotę 36.663zł spowodowane jest tym ,że nie wydatkowano środków na zakup nieruchomości 26.500zł i niższe wydatki geodezyjne .

 

 

-dział 750- Administracja -niższe wykonanie o kwotę 31.799zł -niższa realizacja wydatków Rady Miejskiej i Urzędu.

 

Komisja szczegółowo przeanalizowała w tym dziale wydatki z rozdziału 75023 w takich zagadnieniach jak :

 

-zakup materiałów i wyposażenia zrealizowany na kwotę 76.888,52zł

 

-zakup co - na kwotę 27.935,25zł

 

-zakup energii elektrycznej - na sumę 14.303,84zł

 

-usługi pozostałe - na kwotę 130.099,14 zł

 

-rozmowy telefoniczne - na kwotę 36.615,20zł

 

-szkolenia - na kwotę 13.598,50zł

 

-podróże służbowe krajowe - 45.296,31zł

 

-podróże służbowe zagraniczne 1.022,61zł

 

-różne opłaty i składki - na kwotę 12.330,77zł

 

-zakupy administracyjne na kwotę 34.167,95zł

 

W każdym z analizowanych zagadnień komisja skontrolowała losowo po kilka dokumentów finansowych.

 

 

-dział 801- Oświata i wychowanie -wykonanie niższe od planowanego o kwotę 189.800zł. spowodowane jest niższą realizacją wydatków inwestycyjnych i remontowych ,dokształcaniu i obsługi finansowej szkół

 

 

-dział 900 -Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 39.418zł -niższe wykonanie wydatków na oświetlenie , w związku z modernizacja oświetlenia wydatki na energię utrzymały się na poziomie wykonania roku poprzedniego.

 

 

-dział 926-Kultura fizyczna i sport -niższe wykonanie o 100.947zł ./Dotacja była przyznana w kwocie 100.000zł zgodnie z umowę. Realizacja inwestycji jak również refundacja miała nastąpić do końca 2004r. Z uwagi na zakończenie inwestycji pod koniec grudnia 2004 refundacja nastąpiła w 2005r.

 

 

Jak widać z przedłożonej sprawozdawczości najniższe wykonanie planu wydatków występuje w wydatkach realizowanych bezpośrednio przez gminę. Podległe jednostki budżetowe otrzymały środki w wysokości planowanej na rok budżetowy , a niewykorzystane środki w zakresie zadań własnych odprowadziły do budżetu gminy , a w zakresie zadań zleconych do Urzędu Wojewódzkiego.

 

Planowany budżet na rok 2004 zrównoważony był przychodami w kwocie 2.161.283zł na co składał się kredyt -1.500.000zł,pożyczka 606.000zł i wolne środki z lat ubiegłych w kwocie 55.283zł.

 

Kredyt i pożyczka uruchomiona została zgodnie z planem w terminie wynikających z zawartych umów.

 

Stan zadłużenia gminy z tytułu kredytów i pożyczek na dzień 31 grudnia 2004 wynosi 6.359.000zł co stanowi 41 % wykonanych dochodów gminy.

 

Uwzględniając ponadto planowane zaciągnięcie pożyczek i kredytów na rok 2005 Komisja stwierdza, iż poziom zadłużenia gminy zbliża się do granicy maksymalnego zadłużenia (60%).

 

Komisja Rewizyjna stwierdza, że przy realizacji wydatków na bieżąco analizowano możliwości finansowe gminy w zakresie środków własnych , a przy realizacji wydatków inwestycyjnych i remontowych brano pod uwagę możliwości uzyskania dofinansowania ze źródeł z zewnątrz i tylko takie zadania starano się realizować w roku 2004.Komisja nie stwierdziła wydatków z tytułu od nieterminowych płatności.

 

 

Ad 2.

 

 

Komisja Rewizyjna w roku 2004 przeprowadziła następujące kontrole:

 

a)-Kontrola realizacji inwestycji :”Kuźnia talentów- przebudowa kuźni na świetlice wiejską w Osowie „

 

b)-Wykorzystanie dotacji przeznaczanych dla jednostek kultury -Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Kępicach za okres I półrocza 2004

 

c)-Kontrola poniesionych wydatków w klubach sportowych -„Echo-Biesowice” i KKS „Garbarnia w Kępicach”

 

d)-Wykorzystanie dotacji przeznaczonych dla zakładu budżetowego -Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach

 

e)Rekontrola przeprowadzonych przetargów na inwestycje o wartości od 6.000 do 60.000 EURO

 

f)-Kontrola ekonomicznego uzasadnienia przyjmowanych na własność przez gminę w roku 2004 nieruchomości i środków trwałych.

 

 

Ad 2a)

 

Komisja zapoznała się z uproszczoną specyfikacją istotnych warunków zamówienia pn. ”Budowa ulicy Kopernika w Kępicach -etap IV oraz projektem budowlano-wykonawczym.

 

Wpłynęły trzy oferty.

 

Wybrano najkorzystniejszą -ofertę nr 1 .W ofercie zaproponowano wykonanie robót za cenę 122.127,67zł (brutto) oraz okres gwarancji na wykonanie prac 36 miesięcy.

 

Podczas lustracji ulicy Kopernika w Kępicach Komisja rewizyjna stwierdziła, iż roboty zostały wykonane solidnie i ma zagrożenia co do dotrzymania terminu zakończenia inwestycji.

 

Na wykonanie inwestycji pn.” Kuźnia talentów” -przebudowa kuźni na świetlicę wiejską w Osowie wpłyneły 2 ofety:

 

1.Przedsiebiorstwo Usług Budowlanych DACH-POL Jerzy Rdzanek

 

Warcino 15 -oferta nr 2 ,proponowana wartość robót 79.55557,00 zł

 

(brutto),

 

2.Usługowy Zakład Murarski Instalatorstwo Sanitarne i ogrzewanie CO

 

Marek Ryk Kepice -oferta nr 1 ,proponowana wartość robót 67.486,25

 

zł(brutto)

 

Wybrano najkorzystniejszą ofertę - Nr 1 .

 

 

Jakość wykonanych robót na obiekcie świetlicy w Osowie Komisja Rewizyjna ogólnie oceniła jako niezadawalający. Uwagi dotyczyły między innymi , położenia posadzki ,wykończenia dachu i osadzenia okien. Komisja wysłuchała również informacji Pani Haliny Subocz , która wyjaśniła ,iż niska jakość wykonania robot wynikała przede wszystkim z przyczyn obiektywnych ,a mianowicie krótkiego czasu na ich wykonanie oraz warunków atmosferycznych (prace wykonywane były w miesiącu październiku i listopadzie).

 

Z uwagi na niską jakość wykonanych robót na obiekcie świetlicy w Osowie, Komisja uważa za konieczne ponowne zajęcie się tym tematem po wykonaniu II etapu - tj. ocenę realizacji inwestycji w IV kwartale 2004 lub w 2005r.(w przypadku zakończenia inwestycji po 2004 r).

 

 

Ad 2b

 

 

w dniu 7 września 2004 przeprowadziła kontrolę w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Kępicach w zakresie :wykorzystanie dotacji przeznaczonych dla jednostki kultury -MGOK za okres I półrocza 2004r.

 

W wyniku kontroli ustalono :

 

-MGOK otrzymał na I półrocze 2004 dotację w wysokości 119.600zł.

 

W/w dotacja była przekazywana w miesięcznych ratach według ustanego harmonogramu. Ponadto MGOK otrzymał na swój wniosek dodatkowe środki: w m-cu marzec -2.500zł -na wyposażenie świetlic i w miesiącu maj- 3.700 z tego na :

 

-organizację „Dni Kępic” - 2.500,00zł

 

-HDK 500,00zł

 

-ZHP 200,00zł

 

-organizację imprez

 

sportowo-kulturalnych(teatr) 500,00zł

 

Wykorzystanie dotacji za kres I półrocza wynosi 100.955,53zł w tym:

 

-zużycie materiałów 10.132,34

 

-zużycie energii 3.322,75

 

-usługi obce 3.442,23 -wynagrodzenia osobowe 54.913,76

 

-umowy zlecenia 250,00

 

-świadczeni pracownicze (ZUS) 15.417,86

 

-turystyka i wypoczynek 6.578,86

 

-organizacja imprez kulturalnych +teatr amatorski 2.427,62

 

-ZHP 503,80

 

-„Dni Kępic” 3.966,31

 

Pozostała do wykorzystania dotacja 18.644,47zł

 

Komisja stwierdziła, że dotacje wykorzystane były celowo według harmonogramu wydatków. Na koniec czerwca 2004 nie wystąpiły nie uregulowane zobowiązania .Wszelkie rozliczenie z MGOK poszczególnych organizacji i stowarzyszeń następuje po przedstawieniu zrealizowanego rachunku.

 

Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości i uchybień w zakresie wykorzystania otrzymanych dotacji .

 

WNIOSEK:

 

Komisja wnioskuje aby zaoszczędzone środki finansowe przeznaczyć na zakup w/w sprzętu.

 

Niezbędny jest zakup sprzętu nagłaśniającego ujętego w planie dotacji na rok 2004.

 

 

Ad 2c)

 

Komisja przeprowadziła kontrolę na temat :Kontrola poniesionych wydatków w klubach sportowych „Echo Biesowice” i KKP”Garbarnia” w Kępicach

 

Zakres kontroli obejmował wydatki (rozliczane ) w I-półroczu 2004 w następujących klubach:

 

1.KKP”Garbarnia” Kępice

 

2.”Echo” Biesowice

 

Komisja skontrolowała wszystkie rachunki -faktury ,delegacje i inne dokumenty związane z działalnością kontrolowanych klubów.

 

Analiza wydatków w/g rodzajów przedstawia się następująco:

 

 

KKP „GARBARNIA „ Kępice

 

Koszty podróży - 280,29zł

 

Delegacje sędziowskie - 3.057,74

 

Zakup sprzętu, strojów 986,85zł

 

Wydatki na utrzymanie boiska, szatni - 3.389,90

 

Inne wydatki (rejestracja zawodników, ubezpieczenia itp) - 3.006,24

 

 

ECHO BIESOWICE

 

Analiza wydatków w/g rodzajów przedstawia się następująco:

 

Tenis stołowy

 

Koszty podróży - 2.171.90zł

 

Wynagrodzenie instruktora 1.800,00zł

 

Zakup sprzętu, strojów 1.185,58 zł

 

Inne wydatki 483,80zł

 

Piłka nożna

 

Koszty podróży - 2.040,00zł

 

Delegacje sędziowskie - 1.607,30

 

Zakup sprzętu, strojów 1.611,99zł

 

Wydatki na utrzymanie boiska, szatni - 157,60

 

Inne wydatki (rejestracja zawodników, ubezpieczenia itp) - 1.182,37zł

 

 

Analizując dokumenty dotyczące kontrolowanych klubów stwierdzić należy, że były one opisane czytelnie ,nie stwierdzono wydatków bezzasadnych.

 

Komisja dokonała również kontroli rozliczania się klubów z podejmowanych środków finansowych w gotówce.

 

Uwagi komisji:

 

1 - dotyczące klubu KKP” Garbarnia” Kępice

 

-stwierdzono realizację faktur w miesiącu marcu 2004 wystawionych

 

w 2003r. przez ZGKIM w Kępicach za wynajem pomieszczeń i opłatę CO

 

za okres pięciu miesięcy 2003r.

 

2- dotyczące klubu „ECHO” Biesowice

 

-stwierdzono realizację faktury w miesiącu marcu 2004 wystawionej

 

19.12.2003 na kwotę 410,09zł.

 

Komisja stwierdziła również ,że o powierzone mienie kluby dbają należycie ,sprzęt przechowywany jest w sposób prawidłowy.

 

Jednocześnie Komisja uzyskała wyjaśnienie dotyczące stwierdzonych uwag wynikających z kontroli dokumentów finansowych:

 

 

Ad 1 - Prezes Kluby KKP ”Garbarnia” Pan Zdzisław Mazur oraz skarbnik Pan Dariusz Maj wyjaśnili , iż zaległości w płaceniu czynszu dla ZGKIM wynikały z braku środków na typową działalność sportową w drugim półroczu 2003r.Półroczny koszt opłat z tytułu czynszu wynosi około 1.344,00zł co stanowi 10 % dotacji na ten okres działalności klubu.

 

Ad 2 - z wyjaśnienia Pana Stanisława Zieniewicza -odpowiedzialnego za sekcje tenisa stołowego w klubie „Echo” Biesowice wynika, iż zakup ten był niezbędny do prowadzenia rozgrywek tenisowych w rundzie zimowej , a termin zapłaty został określony w fakturze za 3 miesiące od daty zakupu.

 

Członkowie komisji Rewizyjnej przyjęli do wiadomości wyjaśnienia przedstawione przez przedstawicieli klubu i uznali je za zasadne.

 

 

WNIOSKI :

 

1.nie stwierdzono wydatków bezzasadnych

 

2.podejmowane środki finansowe w gotówce były adekwatne do czynionych

 

wydatków,

 

3.kartoteki są prowadzone na bieżąco,

 

4.sprzęt sportowy przechowywany jest prawidłowo

 

5.komisja wnioskuje aby przy ustalaniu środków finansowych na działalność

 

klubów na rok 2005 dla KKP” Garbarnia” wydzielić odrębną kwotę na opłaty

 

czynszu i co.

 

 

Ad 2 d)

 

 

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej otrzymał dotację na rok 2004 w kwocie 33.200,00 zł ,na podstawie uchwały nr XVII/126/2004 Rady Miejskiej w Kępicach z dnia 29.01.2004 w sprawie budżetu gminy Kępice na rok 2004.

 

Ponadto podstawą otrzymania dotacji jest pismo Burmistrza z dnia 03.02.2004,w którym przedstawione zostało jej przeznaczenie :

  1.  

    na utrzymanie czystość dróg publicznych i gminnych 13.200zł

  2.  

    na utrzymanie budynków służących działalności kulturalnej 20.000zł

 

Komisja zapoznała się z przelewami dotyczącymi dotacji za kolejne 9 m-cy 2004.-po 2.750,00zł za każdy miesiąc; w rozbiciu : po 1.100zł na utrzymanie czystości dróg publicznych i gminnych ; po 1,650,00zł na utrzymanie budynków służących działalności kulturalnej.

 

Przeanalizowano rozliczenie dotacji za trzy kwartały 2004

 

Szczegółowo przeanalizowano wydatki związane z zakupem kwiatów na obsadę miasta, t j:

 

-R-k 1/2004 z dnia 22.05.2004 wystawca :Ogrodnictwo Zofia Misztal w Kępicach 1515 sztuk kwiatów rabatowych na wartość 1.212,00zł

 

-R-k 6/2004 z dnia 13.06.2004 wystawca :Produkcja Roślin ozdobnych Kępice ul.1-go Maja 10 - 300 sztuk kwiatów rabatowych na wartość 240,00zł.

 

W/w kwiaty dokupiono, ponieważ część zakupionych w m-cu maju wymarzła.

 

ZGKIM odpowiada za utrzymanie 9-ciu obiektów

 

Otrzymane dotacje oraz wydatki na utrzymanie budynków przedstawiały się w okresie trzech kwartałów br. następująco:

 

I kwartał II kwartał III kwartał

 

(narastająco) (narastająco)

 

dotacja 4.950,00zł 9.990,00zł 14.850,00zł

 

wydatki 6.421,93zł 10.092,00zł 15.185,92zł

 

Komisja przeanalizowała poniesione wydatki za okres trzech kwartałów br. w rozbiciu na poszczególne obiekty. Kształtowały się one następująco:

 

- Ośrodek „Sobótka” 3.907,44zł

 

- świetlica Płocko 522,84zł

 

- świetlica Mzdowo 3.747,23zł

 

- świetlica Korzybie 5.255,33zł

 

- świetlica Pustowo 476,70zł

 

- świetlica Żelice 255,77zł

 

- świetlica Bronowo 221,24zł

 

- świetlica Osowo 298,34zł

 

-stołówka 503,03zł

 

Komisja zapoznała się z wybranymi dokumentami źródłowymi dotyczącymi poniesionych wydatków , a mianowicie:

 

- dokument rozchodu wewnętrznego nr 188/04 z dnia 20.07.2004 na kwotę 316,00zł(szkło i silikon )dotyczy świetlicy Mzdowo,

 

-f-ra z dnia 24.07.2004 na kwotę 1.726,02zł(za wykonanie przyłącza wodociągowego ) dotyczy świetlicy Mzdowo.

 

Przyznana dotacja na utrzymanie czystości dróg publicznych i gminnych na trzy kwartały br .została wydatkowana w 89,7 % ,natomiast wydatki na utrzymanie budynków służących działalności kulturalnej zostały przekroczone o 2,3 %.

 

Dotacja ogółem na trzy kwartały br. wynosiła 24.750,00zł, a wydatki 24.067,51zł (97,2 % przyznanej dotacji ).

 

 

Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie celowości wykorzystania dotacji przeznaczonych dla ZGKIM.

 

 

Ad 2e)

 

Komisja zapoznała się z dokumentacją dotyczącą II etapu. II etap rozpoczął się dnia 13.10.2004- termin wykonania 10.11.2004 ,data rozliczenia 25.11.2004 Nakłady II etapu -58.697,00zł.

 

Następnie Komisja udała się do Osowa .

 

Podczas oględzin stwierdzono następujące usterki:

 

-brak zaślepek gniazd śrub w sztachulcu,

 

-zbyt mała ilość kratek wentylacyjnych (sala, kuchnia),

 

-nawiewy nagrzewcze niewykończone (brak obudowy metalowej otworów na sali i w kuchni),

 

-brak wypełnienia fug miedzy płytkami parapetów wewnątrz pomieszczeń,

 

-klapa sedesowa zniszczona -poplamiona farbą i klejem,

 

-podbitka zewnętrzna niewykończona,

 

-ulatniający się w pomieszczeniach odór z kanalizacji.

 

Komisja widzi potrzebę usunięcia powyższych usterek w ramach przeglądu pogwarancyjnego. Ponadto komisja sugeruje zakup wyposażenia do świetlicy.

 

W związku ze zmianą prawa zamówień publicznych ,Komisja zdecydowała przeprowadzić kontrolę trzech losowo wybranych przetargów o wartości 6.000-60.000 EURO ( a nie jak planowano 6.000-30.000 EURO)

 

 

a)remont świetlicy w Zespole Szkół w Biesowicach

 

Wycena robót - 54.855,67zł

 

Procedura przetargowa odbywała się w/g wymogów ustalonych przez Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju .Dokumentacja przetargowa została przez w/w bank zatwierdzona .

 

Członkowie Komisji zapoznali się z „Zaproszeniem dl składania ofert na wykonanie robót” z dnia 19.05.2004.

 

Wysłano 13 zaproszeń do udziału w przetargu.

 

Termin przetargu - 18.06.2004 .Do przetargu przystąpiły trzy firmy.

 

Jedynym kryterium wyboru wykonawcy była cena .

 

Najniższa cena oferty - 27.044,60 zł

 

Najwyższa cena oferty - 31.541,55 zł

 

Termin wykonania 08.09.2004

 

Umowa dodatkowa na kwotę 2.343,32zł.

 

 

b)Remont i przebudowa ogrodzenia Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Kępicach

 

Wycena robót 46.247,49zł netto .

 

Termin składania ofert 27.09.2004

 

100 % kryterium - cena

 

Wpłynęła jedna oferta - na cenę 89.105,42zł

 

Z uwagi na zbyt wysoką ceną przetarg został unieważniony (art.93 ust.1 pkt.4 ustawy Prawo zamówień publicznych „).

 

Ogłoszony został drugi przetarg dnia 30.09.2004.

 

Termin składania ofert - 18.10.2004

 

Nie wpłynęła żadna oferta .

 

W wyniku powyższego dokonano wyboru wykonawcy „z wolnej ręki”.

 

Zawarto umowę z wykonawcą dnia 22.11.2004 .Wynagrodzenia za przedmiot umowy ustalono na 75.884,00złbrutto.Zakres zadania został poszerzony o wykonanie 2 furt wejściowych , 1 bramy wjazdowej ,zabezpieczenia antykorozyjnego przez ocynkowanie.

 

Termin wykonania - do 23.12.2004

 

 

c)”W cieniu jodły „ -zagospodarowanie terenu na plac rekreacyjno-wypoczynkowy we wsi Barcino I etap.

 

Komisja zapoznała się z zakresem robót.

 

Wycena robót 53.403,35zł netto.

 

Kryterium oceny ofert - cena 100 %

 

Termin składania ofert 27.09.2004

 

Nie wpłynęła żadna oferta ,w związku z czym przetarg unieważniono .

 

Drugi przetarg - termin 15.10.2004

 

Wpłynęła 1 oferta ,cena brutto - 59.591,69zł.

 

Umowa została zawarta dnia 29.10.2004.

 

Termin wykonania 10.11.2004.

 

Sporządzono protokół konieczności na wykonanie dodatkowych robót na wartość 5.6874,25zł brutto .

 

Ostateczna wartość nakładów na w/w inwestycję wynosiła 65.265,94 zł brutto.

 

 

Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w przeprowadzeniu kontrolowanych przetargów.

 

 

AD 3

 

a)Komisja zapoznała się z zestawieniem nieodpłatnie otrzymanych i przekazanych środków trwałych w roku 2004 (samochody) wraz z dokumentami źródłowymi.

 

W roku 2004 Urząd Miejski otrzymał nieodpłatnie:

 

-samochód UAZ rok produkcji 1990 o wartości inwentarzowej 9.984,60

 

-samochód UAZ rok produkcji 1986 o wartości inwentarzowej 5.003,63

 

-samochód MERCEDES-BENZ rok produkcji 1996 otrzymany na podstawie umowy darowizny z dnia 01.10.2004 zawartej pomiędzy niemieckim darczyńcą Die SARIA REFOOD GMBH RAUHES GEHEGE 1 D-39307 MUTZEL ,a Burmistrzem Kępic .

 

W umowie darowizny nie określono wartości przedmiotowej darowizny.

 

Według wyjaśnień p. Rosiak ,dla celów ewidencyjnych samochód ten został wyceniony przez powołaną komisję na 30.000zł

 

-samochód STAR 244 rok produkcji 1990 o wartości inwentarzowej 41.835,79zł

 

-samochód STAR 244 rok produkcji 1990 o wartości inwentarzowej 46.117,50zł

 

-samochód osobowy OPEL ASTRA rok produkcji 2004 o wartości inwentarzowej 39.539,00zł otrzymany na podstawie umowy darowizny z dnia 29.11.2004 zawartej pomiędzy p. Alicją Strasburg zam. Bronowo 18 , a Z-cą Burmistrza Kępic

 

Samochody UAZ rok produkcji 19090 ,UAZ rok produkcji 1986 zostały przekazane do Urzędu Gminy nieodpłatnie przez Szkołę Policji w Słupsku dla OSP Gminy Kępice , a zarządzeniem Burmistrza Kępic przekazane w administrowanie dla ZEC w Kępicach.

 

Samochody :Star 244 rok produk.1990 oraz STAR 244 rok produkcji 1990 zostały przekazane do Urzędu Gminy w Kępicach nieodpłatnie przez Komendę Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku dla OSP Gminy oraz zarządzeniem Burmistrza Kępice przekazane dla jednostki OSP Kępice oraz do ZEC w Kępicach ,

 

-samochód Mercedes -Benz rok produkcji 1996 został przekonany zarządzeniem Burmistrza Kępic w administrowanie dla ZEC Kępice.

 

-samochód osobowy OPEL ASTRA rok produkcji 2004 został przekazany w formie darowizny Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku z przeznaczeniem dla Komisariatu Policji w Kępicach.

 

Komisja zapoznała się z zestawieniem nieruchomości przejętych przez Gminę Kępice w roku 2004 wraz z dokumentami źródłowymi.

 

-Akt notarialny Rep. A nr 4832/2004 z dnia 28.04.2004 dotyczący umowy nieodpłatnego przekazania własności nieruchomości Gminie Kępice przez Nadleśnictwo Warcino ,nieruchomości zabudowanych - 19 lokali mieszkalnych o wartości 117.141,60zł .

 

Koszty związane ze sporządzeniem aktu notarialnego oraz opłatą sądową poniosło Nadleśnictwo Warcino, a koszty wpisu prawa własności -Gmina Kępice .?

 

-Akt notarialny Rep. A. nr 1592/2004 z dnia 17.02.2004 dotyczący oświadczenia o wykonaniu prawa pierwokupu nieruchomości od GS”SCH”' w Kępicach sprzedaje Gminie Kępice nieruchomość zabudową (ul. Składowa) nr 47/5 o pow.993 m3 za 4.845,84 zł.

 

Koszty aktu ponosi Gmina Kępice .

 

-Akt notarialny Rep. A nr 8816 /2004 z dnia 24.08.2004 dotyczący umowy zamiany.

 

*”KEGAR” Spółka z o.o. przenosi na rzecz Gminy Kępice prawo użytkowania wieczystego działki nr 2/24 oraz 2/25 o łącznej pow.1.1918 ha oraz prawo własności budynków,

 

*Gmina Kępice przenosi na rzecz Spółki „Kegar” prawa własności zabudowanej nieruchomości -działki nr 2/3 o pow.0,2162 ha ,

 

*Gmina Kępice zwalnia Spółkę „Kegar” z długu w wysokości 140.069,00zł

 

Strony określiły wartość nieruchomości:

 

-działki nr 2/24 oraz 2/25 na 162.102,00zł

 

-działki nr 2/3 na kwotę 22.031,00zł

 

-Akt notarialny Rep. A nr 8796/2004 z dnia 24.08.2004 dotyczący umowy sprzedaży lokalu mieszkalnego przez Annę Grzesiak położonego w Pustowie -cena 5.000,00 zł.

 

-Akt notarialny Rep. A 173/2004 dotyczący umowy przeniesienia własności -przejęcie działki nr 286 o pow,17300m2 w Korzybiu od PKP .Rynkowa wartość nieruchomości 60.160,00zł.

 

Koszty i opłata sądowa -strony ponoszą w częściach równych .

 

-Akt notarialny Rap. A nr 10922/2004 z dnia 19.10.2004 dotyczący oświadczenia o zrzeczeniu się prawa użytkowania wieczystego nieruchomości -działka nr 191/6 o pow.379m2 od MSM w Miastku

 

-Akt notarialny Rep. A. nr 11544/2004 z dnia 05.11.2004 dotyczący umowy przeniesienia własności 15 lokai mieszkalnych od Nadleśnictwa Warcino

 

-Akt notarialny Rep. A nr 13050/2004 z dnia 15.12.2004 dotyczący umowy sprzedaży Gminie lokalu użytkowego - o pow.65,70 m2 za kwotę 6.570,00zł

 

 

Na posiedzeniu w dniu 14 marca 2005 członkowie komisji wysłuchali wyjaśnień Burmistrza Kępic związanych z ekonomicznym uzasadnieniem przyjmowanych na własność przez Gminę w roku 2004 nieruchomości i środków trwałych.

 

Analizując uzasadnienie przejęcia przez Gminę nieruchomości od Zakładu Garbarskiego „Kegar” Komisja stwierdza, iż Gmina Kępice traci rocznie około 100.000zł z tytułu mniejszego przypisu podatku od nieruchomości (za budynki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i grunty związane z działalnością gospodarczą.Za uznaniem za zasadne przejęcie nieruchomości przez Gminę przemawia aspekt społeczny . ”Kegar” spółka z o.o. w Kępicach zatrudnia około 100 pracowników ,natomiast Gmina uruchamiając w przejętych pomieszczeniach produkcję zrębków mogła dać zatrudnienie kilku mieszkańcom w ramach prac interwencyjnych.

 

 

 

 

 

Ad 4

 

Komisja zapoznała się z protokołem z kontroli kompleksowej Gminy Kępice przeprowadzonej w Urzędzie Miejskim w Kępicach przez pracowników Wydziału Kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku. Kontrola dotyczyła zagadnień od 1.01.2003 do 31.12.2003 i wybranych zagadnień I kwartału 2004 - tj .sprawy współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz zasad przyznawania dotacji tym podmiotom.

 

Kontroli zewnętrznych w zakresie gospodarki finansowej w roku 2004 nie przeprowadzono.

 

 

Ad 5.

 

Opinia w sprawie wykonania budżetu za rok 2004 .

 

1.Po analizie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2004 wraz załącznikami:

 

Załącznik nr 1 - Wykonanie dochodów za 2004rok.

 

Załącznik nr 2 - Wykonanie wydatków za 2004 rok.

 

Załącznik nr 3 - Dochody i wydatki zadań z zakresu administracji

 

rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie za

 

2004r.

 

Załącznik nr 4 - Dotacje z budżetu miasta i gminy za rok 2004

 

 

Załącznik nr 5 - Wykonanie przychodów i wydatków zakładów

 

budżetowych za rok 2004.

 

 

Załącznik nr 6 - Wykonanie przychodów i wydatków środków

 

specjalnych za 2004r.

 

Załącznik nr 7 - Wykonanie przychodów i wydatków Gminnego

 

Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki

 

Wodnej za 2004r.

 

Załącznik nr 8 - Wykonanie wydatków inwestycyjnych za 2004r.

 

 

2.W wyniku przeprowadzenia własnych kontroli i analiz

 

- kontrola realizowanych inwestycji :Budowa ulicy Kopernika ,świetlica Osowo,

 

-Konrola przeprowadzonych przetargów na inwestycje o wartości od 6.000 do 30.000 Euro.

 

-Kontrola poniesionych wydatków w wybranych klubach sportowych.

 

-Kontrole przeprowadzone w roku 2005 przez Komisję Rewizyjną , a dotyczące 2004 o tematyce : „Kontrola ekonomicznego uzasadnienia przyjmowanych na własność przez Gminę w roku 2004 nieruchomości i środków trwałych.

 

 

Przewodniczący Komisji Eugeniusz Kluk przedstawił wniosek aby Komisja poprzez jawne głosowanie pozytywnie zaopiniowała wykonanie przez Burmistrza Kępic budżetu za rok 2004.

 

Uzasadnienie wniosku:

 

1.Wydatki dokonywane były celowo i zgodnie z planem

 

2.Wydatki realizowane były w ramach uchwalonych kwot w działach, rozdziałach oraz paragrafach.

 

3.Dokonywane zmiany planu wynikały z upoważnień Rady Miejskiej oraz obowiązujących przepisów.

 

4.Nie stwierdzono przypadków niegospodarności w wykonaniu budżetu za rok 2004.

 

5.W stosunku do dochodów własnych ,podatków i opłat lokalnych Burmistrz Kępic dołożył wszelkich starań do ich realizacji .

 

6.Burmistrz Kępic działał zgodnie z uchwałami Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie:

 

Głosowanie odbyło się w sposób jawny.

 

Głosowały 4 osoby

 

„za” oddano 4 głosy, głosów przeciwnych i głosów wstrzymujących brak.

 

 

Ad 6.

 

Wniosek o udzielenie absolutorium dla Burmistrza Kępic.

 

W związku z pozytywną opinią wykonania budżetu za rok 2004 Przewodniczący Komisji Eugeniusz Kluk przedstawił wniosek, aby Komisja poprzez jawne glosowanie wystąpiła z wnioskiem do rady Miejskiej w Kępicach o udzielenie Burmistrzowi Kępic absolutorium za rok 2004.

 

 

Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie:

 

Głosowanie odbyło się w sposób jawny.

 

Głosowały 4 osoby

 

„za” oddano 4 głosy, głosów przeciwnych i głosów wstrzymujących brak.

 

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

W załączeniu:

 

1.Wniosek o udzielenie absolutorium

 

 

 

Podpisy komisji :

 

 

 

 

.

 

 

 

 

PROTOKÓŁ

 

Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ

 

RADY MIEJSKIEJ W KĘPICACH

 

z dnia 21 marca 2005

 

 

 

 

Obecni :

 

1.Pan Eugeniusz Kluk - przewodniczący komisji

 

2.Pani Maria Derra - sekretarz

 

3.Pan Waldemar Tylski - członek komisji

 

4.Pan Zenon Słomki - z-ca przewodniczącego

 

 

W posiedzeniu uczestniczył Pan Eugeniusz Wiśniewski Przewodniczący Rady Miejskiej w Kępicach

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

1.S porządzenie opinii w sprawie wykonania budżetu Gminy za rok 2004.

 

2.Opracowanie wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kępic.

 

 

W/w materiały stanowią załącznik do protokołu.

 

 

 

Protokołowała Podpisy komisji :

 

Maria Derra

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 15-12-2005 08:15
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 12:52