System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU
GMINY KĘPICE
za 2005rok
Budżet miasta i gminy na 2005 rok uchwalony został uchwałą Rady Miejskiej
Nr XXXI/192/2004 dnia 28 grudnia 2004 roku w kwotach;
d o c h o d y 16.219.177 zł.
w y d a t k i 18.006.177 zł.
przychody 2.630.000 zł.
rozchody 843.000 zł.
W trakcie roku budżet miasta i gminy uległ zwiększeniu z tytułu przyznanych dotacji, subwencji , środków z funduszy celowych oraz innych dofinansowań. Po wprowadzeniu zmian uchwałami Rady Miejskiej jak i Zarządzeniami Burmistrza Kępic, na dzień 31 grudnia 2005 roku, budżet zamyka się następującymi kwotami
w zł.
Plan Wykonanie %
D o c h o d y 17.678.186 17.193.823 97,3
w tym:
-zadania z zakresu administracji 3.009.531 2.924.784 97,2
rządowej zlecone gminie
W y d a t k i 19.541.660 18.339.921 93.9
w tym:
-zadania z zakresu administracji
rządowej zlecone gminie 3.009.531 2.924.784 97,2
Deficyt 1.863.474 1.146.098 61,5
2
Wykonanie dochodów za rok 2005 przedstawia załącznik nr 1.
Dochody z podatków i opłat ogółem łącznie z odsetkami od nieterminowych płatności
zrealizowano w kwocie 4.475.652 zł. , co stanowi 94,4% planu.
w tym:
1.Wykonanie dochodów z podatków i opłat realizowanych bezpośrednio
przez gminę według ustalonych stawek podatkowych :
Roczny przypis podatku 3.205.798 zł.
Odpisy podatku 50.555 zł.
Zaległości z lat ubiegłych pomniejszone o nadpłaty 903.594 zł
Umorzenie zaległości lat ubiegłych 9.335 zł
Wpłaty zaległości z lat ubiegłych 302.843 zł
Wpłaty w roku 2005 2.413.617 zł.
Saldo należności podatkowych na 31.12.2005r 1.333.042 zł
w tym : zaległości 1.334.608 zł.
w tym: zaległości z roku 2005 482.176 zł.
zaległości z lat poprzednich 852.432 zł
nadpłaty 1.566 zł
Zaległości bieżące z roku 2005 stanowią 15,04 % rocznego przypisu i obejmują:
-podatek od nieruchomości 432.702 zł
-podatek rolny 35.813 zł.
-podatek od środków transportu 13.387 zł.
-podatek leśny 274 zł
Razem: 482.176 zł
3
Wykonanie dochodów z poszczególnych podatków ujęto w załączniku Nr 1 gdzie przedstawiono : plan na początek roku, plan po zmianach, wykonanie i procent realizacji.
2.Wykonanie dochodów realizowanych przez Urzędy Skarbowe.
Dochody realizowane i przekazywane przez urzędy skarbowe obejmują:
wpływy z podatku od działalności gospodarczej opłacanej w formie karty podatkowej
udziały w podatku dochodowym od osób prawnych
wpływy od spadków i darowizn
wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych
Ogółem realizacja tych dochodów w dziale 756 przedstawia się następująco;
Zaległości na początek roku 12.652 zł.
Nadpłata 2.585zł.
Przypis 82.410 zł.
Wpłaty 78.856 zł.
Saldo zaległości 18.897 zł.
Saldo nadpłaty 5.376 zł
W zaległościach kwotę 18.357 zł. stanowią zaległości z podatku od działalności gospodarczej
osób fizycznych opłacane w formie karty podatkowej. Dochody te realizowane są przez urzędy skarbowe księgowane są na podstawie przesyłanych sprawozdań.
4
3. Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dochody z tego żródła zaplanowano na podstawie otrzymanej informacji z Ministerstwa Finansów. Wykonanie za rok 2005 w kwocie 1.527.625 zł co stanowi 103,7 % planu. Jest to wykonanie o 54.445 zł. wyższe w stosunku do przewidywanej kwoty przez Ministerstwo Finansów.
4. Pozostałe dochody w dziale 756.
wpływy z opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu - wykonanie 100.601zł ,co stanowi 97,8 % planu
wpływy z opłaty skarbowej- wykonanie 17.856 zł, co stanowi 59,5 % planu
wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych na podstawie odrębnych ustaw
wykonanie 7.759 zł , co stanowi 110,8 % planu
wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe-wykonanie 580 zł, co stanowi
116%
Wpływy z opłaty targowej w kwocie 25.915 zł
5. Pozostałe dochody własne
w tym;
1. Dochody w dziale 010 - ROLNICTWO I ŁOWIECTWO :
-środki przekazane przez Agencję Nieruchomości Rolnych na dofinansowanie pokrycia
kosztów remontu przejmowanego mienia w miejscowościach: Barcino, Obłęże,Osowo,Przytocko,
Kotłowo w kwocie 500.000 zł. -przekazane w roku 2005 do wysokości wynikającej z zawartej
umowy
-dochody przysługujące gminie z tytułu dzierżawy pól łowieckich wykonano w 109,5 % w
kwocie 9.858 zł.
2. Dochody w dziale 600 - TRANSPORT i ŁĄCZNOŚĆ
- za zajęcie pasa drogowego kwota 2.096zł.
-planowane w tym dziale dofinansowanie kosztów remontu dróg rolnych
w kwocie 30.000 zł. nie zasiliły budżetu roku 2005. Środki te wpłynęły na
rachunek gminy w miesiącu styczniu 2006r.
3 Dochody w dziale 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA :
-realizacja dochodów ogółem w tym dziale kwocie 262.524 zł stanowi 77,4 % planu.
zarząd na rok następny oraz z niższych dochodów ze sprzedaży mienia
komunalnego.
5
4. Dochody w dziale 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA :
-realizacja dochodów przebiegała zgodnie planem , wykonanie w 98,3 % w kwocie 61.714 zł
w tym: zadania zlecone 55.500zł
5. Dochody w dziale 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY
PAŃSTWOWEJ , KONTROLI I OCHRONY PRAWA
-dział ten obejmuje dotacje na zadnia zlecone na; przeprowadzenie Wyborów do Sejmu i
Senatu, Wyborów Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Wyborów uzupełniających do rady gminy oraz na aktualizację list wyborczych .Łączna kwota na te zadania wynosi 53.181 zł
6. Dochody w dziale 754- BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA
PRZECIWPOŻROWA
-wpływy uzyskane w formie darowizny pieniężnej kwocie 2.964 zł.
7.Dochody w dziale 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA
-subwencje : ogólna w kwocie 2.165.568 zł , oświatowa kwocie 5.697.289 zł., równoważąca
w kwocie 80.379 zł. przekazane w wielkościach ustalonych przez Ministerstwo Finansów
-wpływy z tytułu odsetek zrealizowano w kwocie w 80,6 % w kwocie 16.112 zł.
Niższe wykonanie wynika z niskiego oprocentowania środków na rachunku jak również
braku możliwości lokowania środków na dłuższy termin.
-wpływy z różnych dochodów obejmują różne rozliczenia z lat ubiegłych, i takie
których nie można zaklasyfikować do innych działów klasyfikacji budżetowej.
jest to kwota 241.349 zł . wykonanie 91,2 %.
8. Dochody w dziale 801 - OŚWIATA i WYCHOWANIE:
-dotacja celowa z budżetu państwa przyznana i przekazana na zakup podręczników dla uczniów
państwa w kwocie 6.437 zł.
-dotacja na dofinansowanie kosztów remontu w szkołach w ramach Podkomponentu
B2 a wynikająca z rozliczenia wykonanych prac w roku poprzednim przekazana została gminie
w kwocie 23.314 zł
-dotacja celowa na dofinansowanie prac komisji kwalifikacyjnej w kwocie 500 zł
-dotacja celowa na dofinansowanie kosztów kształcenia pracodawcom, którzy zawarli umowy
o pracę z pracownikami młodocianymi celem przyuczenia ich do wykonywania określonej
pracy w kwocie 10.347 zł.
6
-dotacje celowe z gminy na realizację zadań bieżących na podstawie zawartych porozumień
między jednostkami samorządu terytorialnego ( miedzy gminą Miastko) kwota 3.850zł.
o
dotacja celowa z budżetu państwa na dofinansowanie realizacji inwestycji „ Rozbudowa
i modernizacja Sz.P. Przytocko w kwocie 200.000 zł.
9. Dochody w dziale 851- OCHRONA ZDROWIA
-pomoc finansowa udzielona przez Marszalka Województwa Pomorskiego na program
upowszechniania sportu wśród młodzieży w ramach wojewódzkiego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych przekazana w kwocie 5.000 zł.
10.Dochody w dziale 852 - POMOC SPOŁECZNA:
Środki dotyczące pomocy społecznej przekazywane były z godnie z planem.
Są to:
-dotacje na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone w kwocie
2.816.103 zł
-dotacje na dofinansowanie dożywiania uczniów w kwocie 95.920 zł.
-dotacja z budżetu państwa na dofinansowanie wypłaty zasiłków i pomocy w naturze
przekazana została w kwocie 80.000 zł.
-dotacja z budżetu państwa na dofinansowanie utrzymania Ośrodka Pomocy
Społecznej przekazana została w kwocie 125.810 zł.
-odpłatność za usługi opiekuńcze w kwocie 15.077 zł to kwota przekazana
na rachunek gminy przez Ośrodek Pomocy Społecznej
11.Dochody w dziale 854 - EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
-dotacja na dofinansowanie kosztów remontu świetlic w szkołach w ramach
Podkomponentu B2 przekazana została gminie w kwocie 1.955 zł.
-dotacja celowa na stypendia dla uczniów w kwocie 130.260zł.
12.Dochody w dziale 900- GOSPODARKA KOMUNALNA i OCHRONA
ŚRODOWISKA
- wpłaty z tytułu opłaty produktowej przekazano gminie w kwocie 1.871 zł. co stanowi
100 % planu
7
13. Dochody w dziale 921 - KULTURA i OCHRONA DZIEDZICTWA
` NARODOWEGO:
-środki przekazana przez PZU jako odszkodowanie z tytułu kradzieży w Osowie
w kwocie 2.143 zł.
-dotacja z budżetu państwa na dofinansowanie zakupu księgozbioru Biblioteki
w kwocie 6.550 zł
14. Dochody w dziale 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT
- dotacja z budżetu państwa na realizacje zadania inwestycyjnego - Budowa stadionu
w Korzybiu w kwocie 100.000 zł. przekazana jako rozliczenie zadania wykonanego
przez gminę w roku poprzednim.
Wykonanie w y d a t k ó w gminy za 2005 rok przedstawia
załącznik Nr 2
Wykonanie wydatków poszczególnych jednostkach budżetowych przedstawia się
następująco:
w zł.
Wyszczególnienie plan wykonanie %
Urząd Miejski 11.039.721 9.880.746 89,5
Ośrodek Pomocy Społeczne 1.581.890 1.541.866 97,5
Sz. P. Kępice 1.942.452 1.942.416 100.0
Zespół Szkół Biesowice 1.024.924 1.024.071 99,9
Zespół Szkół Barcino 825.760 825.370 100,0
Zespół Szkół Korzybie 835.574 834.636 100,0
Sz. P. Przytocko 629.196 628.963 100,0
Sz. P. Warcino 597.571 597.498 100,0
Gimnazjum Kępice 1..064.572 1.064.355 100.0
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ogółem: 19.541.660 18.339.921 93,9
Najniższe wykonanie planu wydatków występuje w wydatkach realizowanych bezpośrednio przez gminę. Podległe jednostki budżetowe otrzymały środki w wysokości planowanej na rok budżetowy a niewykorzystane środki w zakresie zadań własnych odprowadziły do budżetu gminy a w zakresie zadań zleconych do urzędu wojewódzkiego.
- 8 -
Realizacja wydatków w poszczególnych działach przedstawia się następująco:
-rolnictwo i łowiectwo wykonanie kwota 319.116 - 62,7 % planu
Dział ten obejmuje :
1.Wydatki bieżące:
- dotacja przedmiotowa dla Zakładu Energetyki Cieplnej na wydatki remontowe przejętego
mienia z ANR - dotacja wykorzystana została w100 % i zakład przedłożył wymagane rozliczenie
dotacji na kwotę 312.000 zł.
- odpis na izby rolnicze 6.743 zł. , jest to 2 % odpis od
wpływów z tytułu podatku rolnego oraz wpłaconych odsetek od zaległości tego podatku
-wydatki związane z zakupem karmy dla psa kwocie 373 zł.
-wytwarzanie i zaopatrywanie w energię - wykonanie kwota 41.601zł. - 100%
Są to wydatki związane ;
-z opracowaniem dokumentacji na II etap zadania inwestycyjnego pn. modernizacja kotłowni węglowej na biomasę, kompleksowa termomodernizacja budynków i wymiana sieci ciepłowniczej w m Biesowice” - 32.000 zł
-koszty postępowania apelacyjnego w kwocie 9.601 zł.
-transport i łączność - wykonanie kwota 980.616 zł - 92,3 % planu
Dział ten obejmuje wydatki w zakresie:
1 bieżącego utrzymania dróg gminnych
łącznie z zimowym utrzymaniem - 68.045 zł
2. wydatki remontowe ul.M.Buczka i Podgórna - 365.347 zł
3. pozostałe wydatki remontowe na drogach gminnych - 77.772 zł
4.rekultywacja drogi gruntowej w Podgórach 41.000 zł.
5. Wydatki nie wygasające z upływem roku ul.M.Buczka 76.026 zł.
6.Opracowanie dokumentacji na chodnik w Korzybiu w ramach porozumienia
z Pomorskim Urzędem Wojewódzkim 26.352 zł
9
7.. wydatki inwestycyjne:
- Budowa ul. Plac Wolności 200.907 zł.
-Parking przy Kościele w Korzybiu 59.760 zł
-współfinansowanie remontu drogi powiatowej - 59.877 zł
8. zakupu przystanków dla m. Darnowo i ul. Kępka -5.530 zł
- turystyka wykonanie kwota 36.019 zł. - 51,5 % planu
Dział ten obejmuje wydatki w zakresie:
- promocji gminy wykonanie 27.019 zł
- finansowanie wydatków dotyczących konkursu
Piękna Gmina 9.000 zł
Niższe wykonanie w zakresie wydatków promocji gminy.
-gospodarka mieszkaniowa wykonanie kwota 192.569 zł - 53.4 % planu
Dział ten obejmuje wydatki:
-wyceny, podział działek ,, opłaty notarialne
dzierżawa gruntu, decyzje o warunkach zabudowy - 63.126 zł
- wydatki remontowe w budynku byłego Ośrodka Zdrowia - 24.993 zł
w Kępicach celem przygotowania na Podstację Pogotowia Ratunkowego
-odprowadzony podatek VAT od nie zapłaconych
faktur - 1.281 zł
-zapłata za energie i wodę dzierżawionego budynku (stolarni) - 5.079zł.
- wynagrodzenie członków komisji mieszkaniowej - 400 zł
- dotacje dla ZGKi M -na utrzymanie bud. zw. z kulturą i innych - 73.840 zł.
zakup nieruchomości w Kępicach - 23.850 zł.
Niższe wykonanie wydatków w tym dziale wynika z barku realizacji prac związanych z planem zagospodarowania przestrzennego
10
-administracja publiczna wykonanie kwota 1.644.636zł - 94,7% planu
Dział ten obejmuje następujące wydatki :
diety i inne wydatki rady gminy 68.078 zł - 89,6 %
wydatki bieżące urzędu 1.453.815 zł - 94,6,1 %
zakupy inwestycyjne urzędu (sprzęt komputerowy) 67.243 zł…- 98,2 %
wydatki związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej zlecone gminie 55.500 zł - 100 %
- urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa
Dział ten obejmuje wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów Prezydenta Rzeczpospolitej
Polskiej, wyborów do Sejmu i Senatu , wyborów do rady gminy i na aktualizacją list wyborczych
-w kwocie 53.181 zł. wykonanie 99,5 %
-bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa wyk. kwota 168.492 - 82,1%
Dział ten obejmuje:
Wydatki na pomoc finansową udzieloną między
jednostkami samorządu terytorialnego na organ.
zawodów strażackich w kwocie 1.700 zł.
2. Wpłaty na fundusz celowy Policji na dodatkowe stanowiska
pracy w kwocie 2.400 zł.
3. Utrzymania Ochotniczych Straży Pożarnych w kwocie 164.283 zł
w tym :
-wydatki bieżące w kwocie 136.223 zł
-wydatki inwestycyjne związane z dokumentacją na budowę remizy strażackiej
w Kępicach w kwocie 28.060 zł.
4 -Wydatki z zakresu obrony cywilnej w kwocie 109 zł.
-dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających
osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem wykonanie kwota 53.191 zł. - 85,8%
w tym:
-inkaso sołtysów związane z poborem podatków w kwocie 41.053 zł.
- obsługa długu publicznego wykonanie kwota 245.702 zł. - 81,3% planu
Dział ten obejmuje wydatki w zakresie obsługi finansowej zaciągniętych
kredytów i pożyczek. Niższe wykonanie od planowanych wydatków wynika z terminu
uruchomienia kredytu (listopad i grudzień) oraz niższych odsetek z tytułu obsługi kredytu.
11
- rezerwy ogólne i celowe pozostała nie wykorzystana rezerwa ogólna w kwocie 3.464 zł oraz rezerwa celowa w kwocie 23.100 zł.
-oświata i wychowanie wykonanie kwota 8.380.340zł - 98,4 % planu
Dział ten obejmuje wydatki;
-szkół i zespołów szkół podstawowych - 5.404.404 zł
w tym;
- wydatki inwestycyjne 1.120.602 zł
-zakupy inwestycyjne 11.500 zl
-oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych - 358.857 zł
-przedszkola - 138.636 zł
-gimnazja - 2.011.941 zł
-dowożenia uczniów - 218.031 zł
-obsługa finansowa szkół 165.842 zł
-dokształcanie i doskonalenie zawodowe
Nauczycieli - 29.922 zł
-pozostała działalność:
-zfśs emeryci i renciści 41.860 zł
-wydatki dla pracodawców zatrudniających
pracowników młodocianych 10.347 zł.
-wydatki komisji kwalifikacyjnej do wysokości
otrzymanej dotacji 500 zł.
-ochrona zdrowia wykonanie kwota 105.416 zł. - 97,7 % planu
Dział ten obejmuje wydatki w ramach zatwierdzonego planu przeciwdziałania
alkoholizmowi oraz dodatkowo wydatkowano kwotę 5.000zł. na zakup wyposażenia w ramach
otrzymanej dotacji „sport po 16-tej”
12
- opieka społeczna wykonanie kwota 4.656.147 zł. - 95,6 % planu
Dział ten obejmuje wydatki
realizowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej
-składki na ubezpieczenia zdrowotne - 12.466 zł zadania zlecone
-zasiłki i pomocy w naturze - 658.403 zł
w tym :
zadania własne - 477.860 zł
zadania zlecone - 180.543 zł
-utrzymanie ośrodka - 373.450 zł
w tym;
zadania własne - 373.450 zł.
-usługi opiekuńcze - 79.411 zł
w tym:
zadania własne - 60.000 zł.
zadania zlecone - 19.411 zł.
-dożywianie uczniów 200.105 zł
w tym:
1) ze środków własnych 104.185zł
2) z dotacji z budżetu państwa 95.920 zł.
2. realizowane bezpośrednio z budżetu gminy a dotyczące:
-świadczenia rodzinne realizowane - 2.599.077 zł zadania zlecone
-składki na ubezpieczenia zdrowotne 4.606.zł zadania zlecone
-wypłata dodatków mieszkaniowych - 513.209 zł
-organizacji robót publicznych i prac interwencyjnych - 170.191 zł
-zakup samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych - 45.229 zł
Kwota 45.229 zł. to udział gminy w zakupie samochodu .Wartość zakupionego pojazdu stanowi kwotę 107.586 zł. w tym dofinansowanie z PFRON 62.357 zł.
-edukacyjna opieka wychowawcza wykonanie kwota 318.583 zł - 99,4 % planu
Dział ten obejmuje:
1.wydatki stołówki szkolnej - 188.211 zł.
2.wydatki związane z wypłatą stypendium - 130.372 zł
13
-gospodarka komunalna i ochrona środowiska wykonanie kwota 291.500 - 66,9 %
Dział ten obejmuje wydatki w zakresie :
-oczyszczanie miasta -dotacja dla ZGKiM 13.200 zł
(rozliczona przez zakład budżetowy)
-oświetlenia w mieście i gminie - 238.726 zł
w tym;
-energia - 107.843 zł, jest to kwota niższa o 24.716 zł w porównaniu
z wydatkami roku poprzedniego, co jest rezultatem wykonanej modernizacja oświetlenia
-konserwacja punktów świetlnych
i usługi remontowe - 110.486 zł
- wydatki inwestycyjne-budowa oświetlenia w m. Bronowo 20.397 zł
- wydatki ze zgromadzonej opłaty produktowej dokonano w kwocie 1.830zł
- ramach tej kwoty zakupiono trzy pojemniki
-pozostała działalność;
-to wydatki w kwocie 37.744 zł związane z przygotowaniem placu targowego w Kępicach oraz
nadzorem technicznym i doradztwem nad bieżącą eksploatacją urządzeń wodociągowych
i kanalizacyjnych na terenie gminy
-kultura i ochrona dziedzictwa narodowego wykonanie kwota 611.619 - 99,6 %
Dział ten obejmuje wydatki bieżące
-dotacja dla instytucji kultury MGOK - 315.000 zł.
-dotacja dla instytucji kultury Biblioteka - 157.100 zł
- pozostałe wydatki w zakresie kultury
realizowane bezpośrednio z budżetu - 27.994 zł
łącznie z wydatkami sołectw
na remont kościoła zabytkowego w Osowie- 20.000 zł.
Dotacje wykorzystane zostały w 100 % i przedłożono wymagane rozliczenie dotacji.
Wydatki inwestycyjne: w tym dziale wykonano:
1)zakończono zadanie inwestycyjne realizowane w latach poprzednich w ramach programu odnowy wsi
” Budowa świetlicy Kużnia Talentów we wsi Osowo” - 53.427 zł.
14
2) sfinansowano wykonanie projektu budowlanego, matrycy i przyłącza energetycznego zadanie inwestycyjne pn „Przebudowa budynku na świetlice wiejską we wsi Barwino” - 24.556 zł.
3) sfinansowano projekt na przebudowę Klubu Wiejskiego w m, Korzybie - 13.542 zł.
-kultura fizyczna i sport wykonanie kwota 241.193 - 97,6 % planu
Dział ten obejmuje wydatki :
-dotacja dla stowarzyszeń na upowszechnianie sportu
1) w ramach umowy z Klubem Piłkarskim GARBARNIA - 90.000 zł
- pozostałe wydatki w zakresie sportu
realizowane bezpośrednio z budżetu - 9.617 zł
-dofinansowanie dojazdu uczniów na zawody - 6.204.zł.
-wydatki inwestycyjne; „W cieniu jodły”
modernizacja terenu na plac rekreacyjn
wypoczynkowy w m. Barcino - 35.372 zł.
-budowa boiska sportowego w Korzybiu - 100.000 zł.
W załączniku nr 3 przedstawiono realizację planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie .
Planowane dochody obejmują dotacje w kwocie 3.009.531 zł.. W trakcie roku przekazano gminie kwotę 2.924.784 zł. tj. 97,2 %.
Środki przekazywane były w ratach i terminach umożliwiających realizację zadań zleconych
Dotacje przeznaczone były na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej , administracji , aktualizacji list wyborczych , wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, wybory do Sejmu i Senatu, wybory do rady gminy
Załącznik nr 4 przedstawia wykaz jednostek oraz kwot dotacji przekazanych i wykorzystanych przez te jednostki. Wszystkie jednostki wyszczególnione w załączniku przedłożyły rozliczenie przyznanych dotacji. Ponadto samorządowe instytucje kultury przedłożyły sprawozdania z wykonania planu finansowego za rok 2005zgodnie z wymogami nowej ustawy o finansach publicznych.
Wykonanie przychodów i wydatków zakładów budżetowych przedstawia załącznik nr 5
Realizacja przychodów i wydatków realizowana była w oparciu o aktualne plany finansowe.
Zakłady budżetowe przedłożyły wymagane rozliczenia przyznanych dotacji przedmiotowych.
15
Wykonanie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych przedstawia załącznik nr 6
Dyrektorzy jednostek oświaty którzy otworzyli rachunki dochodów własnych realizowali wydatki w ramach opracowanych planów finansowych i przedłożyły wymagane sprawozdania.
Wykonanie przychodów i wydatków gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej przedstawia załącznik nr 7. W ramach wydatków ogółem w kwocie 69.992 zł. sfinansowano:
-dokumentację projektową na budowę wodociągu rozdzielczego w m. Barwino i wodociągu
Przesyłowego z Barwina do Korzybia na kwotę 24.400 zł.
-wydatki bieżące w zakresie obciążenia za wody opadowe
prowizje bankowe 25.092 zł
-operaty wodno-prawne dla m. Warcino.,Mzdowo,Barcino, Bronoweo 8.500 zł.
-montaż filtra w hydroforni Mzdówko 12.000 zł.
W roku 2005 uzyskane przychody funduszu w kwocie 24.397 zł . a w planie założono kwotę 60.000 zł. na podstawie analizy wykonania roku poprzedniego. Uzyskana kwota wpływów jest niska i łącznie ze środkami z roku poprzedniego ( 45.996 zł ) możliwa była realizacja wydatków w wysokości jak przedstawiono wyżej . Po dokonaniu wydatków na koniec roku saldo gminnego funduszu ochrony środowiska wynosi 401 zł.
W załączniku nr 8 wyszczególniono zrealizowane w roku budżetowym zadania inwestycyjne na łączna kwotę 1.929.830 zł, co stanowi 91.4 % planu a udział wydatków inwestycyjnych w wydatkach ogółem wynosi 10,5 % .
W trakcie roku , budżet gminy zasilony został środkami z zewnątrz w postaci:
-dotacji na dofinansowanie dożywiania uczniów w kwocie 95.920 zł.
-dofinansowania z Agencji Nieruchomości Rolnych :
na remonty przejętej w roku 2005 infrastruktury w kwocie 500.000 zł
-dofinansowania z Agencji Nieruchomości Rolnych :
wynikające z rozliczeń lat poprzednich w kwocie 34.517 zł
-dotacji na wydatki remontowe w ramach Podkomponentu B2 w kwocie 25.269 zł.
-dotacji na dofinansowanie zadania inwestycyjnego
pn. Rozbudowa i przebudowa Sz.P. w Przytocku w kwocie 200.000 zł.
-dotacji na dofinansowanie wypłaty zasiłków im pomocy w naturze
w zakresie zadań własnych w kwocie 80.000 zł.
-dotacji na utrzymania Ośrodka Pomocy Społecznej w kwocie 125.810 zł.
16
-dotacji na zakupu podręczników dla uczniów kwocie 6.437 zł.
-dotacji na dofinansow. komisji egzaminacyjnej i kwalifikacyjnej w kwocie 500zł.
-dotacji na dofinansowanie zakupu księgozbioru w kwocie 6.550 zł
-pomocy finansowej na „Sport po 16 -tej” w kwocie 5.000 zł.
- subwencji przeznaczonej na wyposażenie Sz.P. w Przytocku w kwocie 70.000 zł.
Ogółem pozyskane środki to kwota 1.150.003 zł. Środki te stanowią 6.7 % wykonanych dochodów ogółem i w kwotach przedstawionych wyżej wpłynęły na rachunek budżetu roku 2005.
Dochody ogółem w roku 2005 w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej zrealizowano poniżej planu o kwotę 484.363 zł.
w tym:
-dział 600 - -Transport i Łączność o kwotę 30.000 zł.
(dofinansowanie remontu dróg gruntowych-środki wpłynęły
na rachunek gminy w miesiącu styczniu 2006r. )
-dział 700.- Gospodarka mieszkaniowe o kwotę 76.511 zł.
(dochody z dzierżawy ,sprzedaży trwałego zarządu
- trwały zarząd kwota 28.588 zł. odroczona do 30.04.2006r.)
-dział 750 - Administracja publiczna o kwotę 1.086 zl
-dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i ochrony prawa
o kwotę 270 zł.
(dokonano zwrotu jednej diety członka komisji wyborczej)
-dział 756 Dochody od osób prawnych, fizycznych od innych jednostek
nie posiadających osob. prawnej o kwotę 266.428 zł
w tym:
-podatki i opłaty własne minus 306.742 zł.
w tym: 176.823 zł. odroczony termin
płatności na rok następny
-udziały w podatkach dochodowych plus 42.572 zł.
-wpływy za zezwolenia na sprzedaż alkoholu minus 2.258 zł.
-dział 758 Różne rozliczenia o kwotę 27.056 zł.
17
-dział 801 Oświata wychowanie o kwotę 470 zł.
(kwota ta wynika z niższej kwoty dotacji na dofinansowanie zatrudnienie
pracowników młodocianych w kwocie 4.320 zł. oraz przekazania kwoty
3.850 zł. -bez planu na realizacje zadań w ramach porozumienia z gminą Miastko)
-dział 852 Pomoc Społeczna o kwotę 83.400zł.
(kwota ta wynika ze zwrotu nie wykorzystanej dotacji na zadania zlecone
w kwocie 84.477 zł oraz wykonania ponad plan o 1.077zł. wpływów z usług
opiekuńczych)
-dział 010 - Rolnictwo i Łowiectwo powyżej planu o kwotę 858 zl
Natomiast wydatki ogółem zrealizowano w kwocie niższej od planu o 1.201.739 zł.
w tym:
1. Wydatki inwestycyjne o kwotę 182.503 zł
2. Wydatki bieżące o kwotę 1.019.236 zł.
W poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawia się to następująco:
-dział 010 Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 189.884 zł
(niższe wykonanie wydatków wynika z częściowej realizacji
wydatków remontowych infrastruktury przekazanej przez ANR)
-dział 600 Transport i łączność o kwotę 81.964 zl
(niższe wydatki remontowe i inwestycyjne według kwot po przetargu oraz nie przekazano
planowanej kwoty10.000 na dofinansowanie zakupu szynobusu ze względu na brak podpisanego
porozumienia zł)
-dział 630 Turystyka o kwotę 33.981 zł
( niższe wykonanie wynika wydatków w zakresie promocji)
-dział 700 Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 168.271 zł
(nie wydatkowano środków przeznaczonych na plan zagospodarowania przestrzennego
oraz niższe wydatki geodezyjne)
-dział 750 Administracja publiczna o kwotę 92.912 zł
( niższa realizacja wydatków rady miejskie i urzędu.
-dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i ochrony prawa
o kwotę 270 zł.
18
-dział 754 Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona
Przeciwpożarowa o kwotę 36.654 zł
(w ramach planowanych wydatków inwestycyjnych na zadanie „Budowa remizy strażackiej
w Kępicach sfinansowano wykonanie dokumentacji , stąd niższe wykonanie wydatków.
-dział 756.-. Dochody od osób prawnych, fizycznych i od innych jednostek nie posiadających
osobowości prawne oraz wydatki związana z ich poborem o kwotę 8.809 zł
-dział 757 Obsługa długu publicznego o kwotę 56.376 zł
( niższe wykonanie wynika z częściowego umorzenia przypadających do spłaty rat pożyczek,
korzystnego oprocentowania kredytu po przeprowadzeniu procedury przetargowej oraz terminu uruchomienia kredytu.
-dział 758 - Różne rozliczenia o kwotę 26.564 zł
( w trakcie roku budżetowego nie uruchomiono rezerwy celowej w kwocie 23.100 zł., na
pomoc społeczną oraz pozostała nie wykorzystana rezerwa celowe w kwocie 3.464 zł.
-dział 801 - Oświata i wychowanie o kwotę 133.902 zł.
(niższa realizacja wydatków inwestycyjnych , ,dokształcanie i doskonalenie, obsługi finansowej szkół ;
-dział 851 - Ochrona zdrowia o kwotę 2.443 zł.
(niższa realizacja wpływów za zezwolenia na sprzedaż alkoholu spowodowała
niższe wykonanie wydatków)
-dział 852 - Pomoc społeczna o kwotę 215.407 zł.
(w tym: 72.553 zł. to zabezpieczenie w trakcie roku środków na refundację osób zatrudnionych
w ramach umów z PUP , zakup samochodu z PFRON o kwotę o 21.771 zł. niższą niż planowano oraz niższe wykonanie zadań z zakresu amin. rządowej zleconych gminie o kwotę 84.477 zł ,dodatków mieszkaniowych. kwotę 34.791 i dożywiania o kwotę 1.815 zł.)
-dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 1.862 zł.
( niższe wykonanie wydatków stołówki szkolnej)
-dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 143.925 zł.
(niższe wykonanie wydatków na oświetlenie. W związku z modernizacja oświetlenia
wydatki za energię są niższe o 24.716 zł. w porównaniu z wydatkami roku poprzedniego.
Ponadto niższe wykonanie wydatków w zakresie usług remontowych w zakresie oświetlenia.
W pozostałe działalności tego działu nie dokonano zakupu inwestycyjnego na targowisko
19
-dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 2.534 zł
(jest to niewielkie odchylenie wykonania od planu w zakresie pozostałych
zadań w zakresie kultury)
-dział 926 Kultura fizyczna i sport o kwotę o kwotę 5.981 zł.
(niższe wykonanie wydatków w zakresie upowszechniania sportu realizowanych
bezpośrednio przez gminę
Planowany budżet roku 2005 zrównoważony był przychodami w kwocie 2.588.524zł .na co składał się: kredyt 2.200.000 zł.. i wolne środki z lat ubiegłych w kwocie 388.524 zł Kredyt uruchomiony został zgodnie z planem i zawartą umową kredytową. Bank wybrany został w drodze przetargu nieograniczonego. Spłata kredytu lata 2006 - 2013. Oprocentowanie zmienne liczone według stawki WIBOR 3 M, które na dzień podpisania umowy wynosiło 4.62 % .
Stan zadłużenia gminy z tytułu kredytu i pożyczek na dzień 31 grudnia 2005r. wynosi 7.680.000 zł. co stanowi 44,7 % wykonanych dochodów .Wynik budżetu za rok 2005 to niedobór w kwocie 1.146.098 zł
a planowany deficyt stanowił kwotę 1.863.474 zł.
Realizacja zadań w roku 2005 przebiegała w ramach uchwalonego budżetu. Celem wykonania planowanych dochodów dołożono wszelkich starań a pomimo tego nie uzyskano pełnej realizacji planu.
Wykonanie dochodów poniżej planu wynika z niestabilnej sytuacji finansowe podmiotów działających na terenie gminy. Pozyskanie środków z zewnątrz okazało się trudne z przyczyn obiektywnych a pomimo tego udało się zasilić budżet gminy po stronie dochodowej o kwotę 1.150.003 zł
Planowane wydatki zrealizowano do wysokości możliwości finansowych w ramach dochodów własnych i środków pozyskanych z innych źródeł. Realizowano przede wszystkim zadania na które możliwe było uzyskania dofinansowania z zewnątrz. Niższa realizacja niektórych planowanych wydatków spowodowała, że na koniec roku w budżecie gminy wystąpiły wolne środki z lat ubiegłych w kwocie 717.376 zł.. Gospodarka finansowa w roku 2005 prowadzona była racjonalnie z zachowaniem płynności finansowej gminy.
Załącznik nr 1
do sprawozdania z wykonania
budżetu gminy za 2005r.
D O C H O D Y BUDŻETU GMINY WEDŁUG ŻRÓDEŁ na dzień 31.12.2005 r.
w zł.
DZIAŁ |
ŻRÓDŁO DOCHODU |
Plan wg Uchwały budżetowej
|
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
010
400
600
700
750
751
754
756
758
801
851
852
854
900
921
926
|
ROLNICTWO I ŁOWIECTWO
-dochody z najmu i dzierżawy składn. majątk. j.s.t. oraz innych umów o podobnym charakterze
-dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych
-środki na dofinansowanie zadań bieżących gmin pozyskane z innych żrodeł
WYTWARZANIE i ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ i WODĘ
-dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjn. jednostek sektora finansów publicznych
TRANSPORT i ŁĄCZNOŚĆ
-środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin pozyskane z inny źródeł
-wpływy z różnych dochodów
GOSPODARKA MIESZKANIOWA
-wpływy z opłat za Zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste
-dochody z najmu i dzierżawy składn. majątk. j.s.t. oraz innych umów o podobnym charakterze
-wpływy ze sprzedaży składników majątkowych
-pozostałe odsetki
-wpływy z różnych dochodów
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
-dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych - Urząd Wojewódzki
-wpływy z różnych opłat
-wpływy z różnych dochodów
-dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHR. PRAWA ORAZ SĄD.
-dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie.
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
-otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej
DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, FIZYCZN. I OD INNYCH JEDN. NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOW. PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZ.Z ICH POBOREM
-podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej
-podatek od nieruchomości
-podatek rolny
-podatek leśny
-podatek od środków transportowych
-podatek od spadków i darowizn
-podatek od posiadania psów
-wpływy z opłaty targowej
-wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe
-podatek od czynności cywilnoprawnych
-wpływy z opłaty skarbowej
-wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu
-wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych na podstawie odrębnych ustaw
-podatek dochodowy od osób fizycznych
-podatek dochodowy od osób prawnych
-zaległości z podatków zniesionych
-odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat
RÓŻNE ROZLICZENIA
-część oświatowa subwencji ogólnej z budżetu państwa
-część wyrównawcza subwencji ogólnej z budżetu państwa:
-część równoważąca subwencji ogólnej z budżetu państwa
-pozostałe odsetki
-wpływy z różnych dochodów
OŚWIATA i WYCHOWANIE
-dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących:
1)na zakup podręczników
2.)Podkomponent B2
3)na dofinansowanie zatrudnienie pracowników młodocianych w celu przyuczenia do zawodu
-dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych
-dotacja celowa otrzymana z gminy na realizację zadań bieżących na podstawie porozumień miedzy jedn. samorządu terytorialnego
OCHRONA ZDROWIA
-wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej miedzy jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących
POMOC SPOŁECZNA
-dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej na:
1.świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
2.składki na ubezp. zdrowotne opłac. za osoby pobierające niektóre świadczenia z opieki społecznej
3.zasiłki i pomoc w naturze
4.usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze
-dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących:
1. zasiłki i pomoc w naturze
2. utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej
3. posiłek dla potrzebujących
-wpływy z usług opiekuńczych
EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
-dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących:
1.Stypendia
2.Podkomponent B2
GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA SRODOWISKA
-wpływy z opłaty produktowej
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
-środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin pozyskane z innych żródeł
-dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realiz. przez gminę na postawie porozumień z organami administracji rządowej
KULTURA FIZYCZNA I SPORT
-dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin
|
89.000
9000
80.000
-
165.443
165.443
-
-
423.000
70.000
180.000
150.000
15.000 8.000 62.800 55.500
5.925 300 1.075
1.430
1.430
-
-
4.936.139
600
2.500.000
320.000
291.000
60.000
2.400
1.400
18.000 500
60.000
30.000
102.859
5.000
1.463.380
41.000
-
40.000
7.661.455
5.245.508
2.165.568
80.379
20.000 150.000
-
-
-
-
-
-
-
-
2.879.910
2.433.720
34.810
210.670
20.180
46.950 119.580
- 14.000
-
-
-
-
-
-
-
-
|
509.000
9.000
-
500.000
-
-
32.096
30.000
2.096
339.035
50.000
140.000
119.035
15.000
15.000
62.800
55.500
5.925
300
1.075
53.451
53.451
2.964
2.964
4.742.080
1.000
2.296.141
320.000
291.000
60.000
4.400
1.605
22.000
500
40.000
30.000
102.859
7.000
1.473.180
41.000
-
51.395
8.227.753
5.697.289
2.165.568
80.379
20.000
264.517
244.918
6.437
23.314
15.167
200.000
-
5.000
5.000
3.216.310
2.677.020
17.710
185.670
20.180
80.000
125.810
95.920
14.000
132.215
130.260
1.955
1.871
1.871
8.693
2.143
6.550
100.000
100.000
|
509.858
9.858
-
500.000
-
- -
2.096
-
2.096
262.524
29.849
127.300
87.661
8.960
8.754
61.714
55.500
4.215
316
1.683
53.181
53.181
2.964
2.964
4.475.652
1.351
2.008.161
319.153
293.940
47.466
4.287
1.635
25.915
580
43.995
17.856
100.601
7.759
1.527.625
29.127
303
45.898
8.200.697
5.697.289
2.165.568
80.379
16.112
241.349
244.448
6.437
23.314
10.847
200.000
3.850
5.000
5.000
3.132.910
2.599.077
17.072
180.543
19.411
80.000
125.810
95.920
15.077
132.215
130.260
1.955
1.871
1.871
8.693
2.143
6.550
100.000
100.000
|
100,2
109,5
-
100,0
-
-
6,5
-
100,0
77,4
59,7
90.9
73,6
59,7
58,4
98,3
100,0
71,1
105,4
156,5
99,5
99,5
100,0
100,0
94.4
135.1
87,5
99,7
101,0
79,1
97,4
101,9
117,8
116,0
110,0
59,5
97,8
110,8
103,7
71,0
-
89,3
99,7
100,0
100,0
100,0
80,6
91,2
99,8
100,0
100.0
71.5
100,0
- 100,0
100,0
97,4
97,1
96,4
97,2
96,2
100,0
100,0
100,0
107,7
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0 100.0 |
|
OGÓŁEM:
|
16.219.177 |
17.678.186 |
17.193.823 |
97,3 |
Załącznik nr 2
do sprawozdania z wykonania
budżetu gminy za 2005r.
W Y D A T K I BUDŻETU GMINY na dzień 31.12.2005 r.
w zł.
DZIAŁ
|
ROZDZ. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
Plan wg Uchwały budżetowej
|
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
010
400
600
630
700
750
751
754
756
757
758
801
851
852
854
900
921
926 |
01010
01030
01095
40001
60001
60013
60014
60016
63003
70001
70005
75011
75022
75023
75101
75107
75108
75109
75403
75411
75412
75414
75647
75702
75704
75818
80101
80103
80104
80110
80113
80114
80146
80195
85154
85212
85213
85214
85215
85219
85228
85295
85401
85415
90003
90015
90020
90095
92105
92109
92116
92120
92605 |
ROLNICTWO I ŁOWIECTWO
Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi
1.Wydatki bieżące w tym:
-dotacja przedmiotowa dla zakładu budżetowego ZEC
-wydatki bieżące pozostałe
2.Wydatki majątkowe:
-wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
Izby Rolnicze
1. Wydatki bieżące
Pozostała działalność
1. Wydatki bieżące
WYTWARZANIE i ZAOPATRYWANIE w ENERGIĘ, ELEKTRYCZNĄ, GAZ i WODĘ
Dostarczanie ciepła
1.Wydatki bieżące
2 Wydatki majątkowe:
- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
Krajowe pasażerskie przewozy Kolejowe
1.Wydatki majątkowe:
-wydatki na pomoc finansow. udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych
Drogi publiczne wojewódzkie
1.Wydatki bieżące
Drogi publiczne powiatowe
1.Wydatki majątkowe;
-wydatki na pomoc finansow. udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych
Drogi publiczne gminne
1.Wydatki bieżące
2.Wydatki majątkowe;
-wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
-wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych
TURYSTYKA
Zadania w zakresie upowszechniania turystyki
1. Wydatki bieżące
GOSPODARKA MIESZKANIOWA
Zakłady Gospod. Komunalnej i Mieszkaniowej
1.Wydatki bieżące
w tym:
-dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego -ZGKiM
Gospodarka gruntami i nieruchomościami
1.Wydatki bieżące
2.Wydatki majątkowe:
-wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Urzędy Wojewódzkie
1.Wydatki bieżące
w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
Rady gmin
1.Wydatki bieżące
Urzędy gmin
1.Wydatki bieżące
w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-wynagrodzenia bezosobowe
-pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
2.Wydatki majątkowe:
-wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych
URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY, KONTR. I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWN.
Urzędy naczelnych organów władzy kontroli i ochrony prawa
1.Wydatki bieżące
w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
Wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
1.Wydatki bieżące
Wybory do Sejmu i Senatu
1.Wydatki bieżące
Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików wojewódzkich
1.Wydatki bieżące
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
Jednostki terenowe Policji
1.Wydatki bieżące
Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej
1.Wydatki bieżące
Ochotnicze Straże Pożarne
1.Wydatki bieżące w tym:
-wynagrodzenia bezosobowe
-pozostałe wydatki
2.Wydatki majątkowe:
-wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
Obrona cywilna
1.Wydatki bieżące
DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZ. Z ICH POBOREM
Pobór podatków, opłat i nie podatkowych należności budżetowych
1.Wydatki bieżące
w tym:
-wynagrodzenia agencyjno- prowizyjne
-pozostałe wydatki
OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO
Obsługa papierów wartościowych kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego .
1.Wydatki bieżące w tym:
-odsetki i dysk. od krajowych papierów wartościowych pożyczek i kredytów
Rozliczenia z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez j.s.t.
1.Wydatki bieżące w tym:
-wypłaty z tytułu poręczeń spłaty krajowych kredytów bankowych
RÓŻNE ROZLICZENIA
Rezerwy ogólne i celowe
-rezerwa ogólna
-rezerwa celowa
OŚWIATA I WYCHOWANIE
Szkoły podstawowe
1.Wydatki bieżące, w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
2.Wydatki majątkowe : w tym:
-wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych ,
-wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych
1.Wydatki bieżące
w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
Przedszkola
1.Wydatki bieżące
w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
Gimnazja
1.Wydatki bieżące w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
Dowożenie uczniów do szkół
1.Wydatki bieżące
Zespoły ekonomiczno-admin. szkół
1.Wydatki bieżące w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli
1.Wydatki bieżące
w tym: -pozostałe wydatki
Pozostała działalność
1.Wydatki bieżące
OCHRONA ZDROWIA
Przeciwdziałanie alkoholizmowi
1.Wydatki bieżące w tym:
-wynagrodzenia bezosobowe
-pozostałe wydatki
POMOC SPOŁECZNA
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
1.Wydatki bieżące w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
-świadczenia społeczne
-pozostałe wydatki
Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej
1.Wydatki bieżące
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne
1.Wydatki bieżące
Dodatki mieszkaniowe
1.Wydatki bieżące
Ośrodek Pomocy Społecznej
1.Wydatki bieżące w tym:
-wynagrodzenia osobowe Pracowników
- pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
1. Wydatki majątkowe;
-wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze
1.Wydatki bieżące
w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
Pozostała działalność
1.Wydatki bieżące w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
1.Wydatki majątkowe;
-wydatki na zakupy inwestycyjne
EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
Świetlice szkolne
1.Wydatki bieżące
w tym:
-wynagrodzenia osobowe pracowników
-pochodne od wynagrodzeń
-pozostałe wydatki
Pomoc materialna dla uczniów
1.Wydatki bieżące /stypendia/
GOSPODARKA KOMUNAL. I OCHRONA ŚRODOWISKA
Oczyszczanie miast i wsi
1.dotacja przedmiotowa dla zakładu budżetowego- ZGKiM
Oświetlenie ulic, placów i dróg
1.Wydatki bieżące
2. Wydatki majątkowe;
-wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem opłaty produktowej
1.Wydatki bieżące
Pozostała działalność
1.Wydatki bieżące
2.Wydatki majątkowe:
-wydatki na zakupy inwestycyjne
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Pozostałe zadania w zakresie kultury
1.Wydatki bieżące
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby
1.Wydatki bieżące w tym:
-dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury - MGOK
2.Wydatki majątkowe
-wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
Biblioteki
1.Wydatki bieżące w tym:
-dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury
Ochrona i Konserwacja Zabytków
1. Wydatki bieżące
-dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac. remontowych i konserwator. zabytków
KULTURA FIZYCZNA I SPORT
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
1.Wydatki bieżące w tym;
-dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zdań zlecon. do realizacji stowarzyszeniom
-pozostałe wydatki bieżące
2.Wydatki majątkowe:
-wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
|
1.027.647
1.018.647
1.018.647
6.400
6.400
2.600
2.600
527.473
527.473
- 527.473
527.473
140.000
-
-
-
140.000
140.000
-
-
-
40.000
40.000
40.000
185.200
33.200
33.200
33.200
152.000
125.500
26.500
1.722.548
55.500
55.500
46.123
9.377
76.000 76.000
1.591.048 1.532.548
935.170
3.000 187.475 406.903
58.500
1.430
1.430
1.430
1.188
242
-
-
-
-
-
-
149.782
-
146.782
146.782
24.036 122.746
-
-
3.000 3.000
50.000
50.000
50.000
35.000
15.000
341.400
302.078
302.078
302.078
39.322
39.322
39.322
123.100 123.100 100.000 23.100
8.033.119
4.999.904 4.175.403
2.609.580 557.840
1.007.983
824.501 824.501
-
-
490.600 490.600
300.210
64.900 125.490
2.029.060
2.029.060
1.389.860 301.170 338.030
250.000 250.000
185.351
185.351
147.380 26.626 11.345
36.604 36.604
36.604 41.600 41.600
102.859
102.859
102.859
48.763
54.096
4.533.839
2.433.720
28.950
5.886
2.386.000
12.884
34.810
34.810
665.670
665.670
630.000
630.000
352.030
352.030
243.270
49.300 59.460
-
120.180
120.180
98.280
19.600 2.300
297.429
297.429
120.000
24.396
153.033
-
187.230
187.230
187.230
107.400
21.480 58.350
-
-
260.000
-
-
240.000 240.000
-
-
-
20.000
20.000
-
478.550
28.000
28.000
300.000
300.000
300.000
-
150.550
150.550
150.550
-
-
102.000
102.000
102.000
90.000
12.000
- |
509.000
500.000
500.000
312.000
188.000
-
7.600
7.600
1.400
1.400
41.601
41.601
9.601
32.000
32.000
1.062.580
10.000
10.000
29.280
29.280
60.000
60.000
60.000
963.300
692.770
270.530
265.000
5.530
70.000
70.000
70.000
360.840
73.840
73.840
73.840
287.000
263.150
23.850
1.737.548
55.500
55.500
46.123
9.377
76.000
76.000
1.606.048
1.537.548
922.195
3.000
187.475
424.878
68.500
53.451
1.430
1.430
1.188
242
28.771
28.771
17.906
17.906
5.344
5.344
205.146
2.400
2.400
1.700
1.700
198.046
147.082
29.636
117.446
50.964
50.964
3.000
3.000
62.000
62.000
62.000
47.000
15.000
302.078
302.078
302.078
302.078
-
-
-
26.564
26.564
3.464 23.100
8.514.242
5.475.658
4.278.457
2.653.904
551.578
1.072.975
1.197.201
1.185.701
11.500
358.956
358.956
226.329
48.284
84.343
138.644
138.644
87.441
15.396
35.807
2.012.002
2.012.002
1.362.917
280.640
368.445
250.000
250.000
185.351
185.351
147.380
26.626
11.345
36.604
36.604
36.604
57.027
57.027
107.859
107.859
107.859
54.763
53.096
4.871.554
2.677.020
32.234
6.553 2.596.835
41.398
17.710
17.710
663.530
663.530
548.000
548.000
373.450
373.450
244.770
50.278
61.898
16.504
80.180
80.180
66.080
12.020
2.080
511.664
444.664
165.547
49.435
229.682
67.000
320.445
190.072
190.072
113.818
19.289
56.965
130.373
130.373
435.425
13.200
13.200
291.300
266.600
24.700
1.871
1.871
129.054
69.054
60.000
614.153
30.143
30.143
406.910
315.000
315.000
91.910
157.100
157.100
157.100
20.000
20.000
247.174
247.174
108.000
90.000
18.000
139.174
|
319.116
312.000
312.000
312.000
-
-
6.743
6.743
373
373
41.601
41.601
9.601
32.000
32.000
980.616
-
-
26.352
26.352
59.877
59.877
59.877
894.387
628.190
266.197
260.667
5.530
36.019
36.019
36.019
192.569
73.840
73.840
73.840
118.729
94.879
23.850
1.644.636
55.500
55.500
46.123
9.377
68.078
68.078
1.521.058
1.453.815
881.541
-
163.045
409.229
67.243
53.181
1.430
1.430
1.188
242
28.501
28.501
17.906
17.906
5.344
5.344
168.492
2.400
2.400
1.700
1.700
164.283
136.223
29479
106.744
28.060
28.060
109
109
53.191
53.191
53.191
41.053
12.138
245.702
245.702
245.702
245.702
-
-
-
-
-
-
-
8.380.340
5.404.404
4.272.302
2.653.879
551.553
1.066.870
1.132.102
1.120.602
11.500
358.857
358.857
226.283
48.270
84.304
138.636
138.636
87..439
15.395
35.802
2.011.941
2.011.941
1.362.900
280.629
368.412
218.031
218.031
165.842
165.842
132.041
24.752
9.049
29.922
29.922
29.921
52.707
52.707
105.416
105.416
105.416
54.762
50.654
4.656.147
2.599.077
31.943
6.486
2.523.037
37.611
17.072
17.072
658.403
658.403
513.209
513.209
373.450
373.450
244.770
50.278
61.898
16.504
79.411
79.411
65.466
12.008
1.937
415.525
370.296
118.542
27.131
224.623
45.229
318.583
188.211
188.211
113.804
19.287
55.120
130.372
130.372
291.500
13.200
13.200
238.726
218.329
20.397
1.830
1.830
37.744
26.270
11.474
611.619
27.994
27.994
406.525
315.000
315.000
91.525
157.100
157.100
157.100
20.000
20.000
241.193
241.193
105.821
90.000
15.821
135.372 |
62,7
62.4
62.4
100,0
-
-
88,7
88,7
26,7
26,7
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
92,3
-
-
90,0
90,0
99,8
99,8
99,8
92,9
90,7
98,4
98,4,
100,0
51,5
51.5
51,5
53,4
100,0
100,0
100,0
41,4
36,1
100,0
94,7
100,0
100,0
100,0
100,0
89,6
89,6
94,7
94,6
95,6
-
87,0
96,3
98,2
99,5
100,0
100,0
100,0
100,0
99.1
99,1
100,0
100,0
100,0
100,0
82,1
100,0
100,0
100,0
100,0
83,0
92,6
99,5
90,9
55,1
55,1
3,6
3,6
85,8
85.8
85,8
87.4
80.9
81,3
81,3
81.3
81.3
-
-
-
-
-
-
-
98,4
98,7
99,9
100,0
100,0
99.4
94,6
94,6
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
87,2
87,2
89,5
89,5
89,6
93,0
79,8
81.7
81,7
81,7
92,4
92,4
97,7
97,7
97,7
100,0
95,4
95,6
97,1
99,1
99,0
97,2
90,9
96,4
96,4
99,2
99,2
93,7
93,7
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
99,0
99,0
99,1
99,9
93,1
81,2
83,3
71,6
54,9
97,8
67,5
99,4
99,0
99,0
100,0
100,0
96,8
100,0
100,0
67,0
100,0
100,0
82,0
81,9
82,6
97,8
97,8
29,2
38,0
19,1
99,6
92,9
92,9
99,9
100,0
100,0
99,6
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
97,6
97.6
98,0
100,
87,9
97,3 |
|
|
OGÓŁEM
|
18.006.177 |
19.541.660 |
18.339.921 |
93,9 |
Załącznik nr 3
do sprawozdania z wykonania
budżetu gminy za 2005r.
DOCHODY I WYDATKI
ZADAŃ Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
ZLECONYCH GMINIE
na dzień 31.12. 2005 r.
D O C H O D Y
zł..
DZIAŁ
|
ROZDZ. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
Plan wg Uchwały budżetowej |
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% |
750
751
852
|
75011
75101
75107
75108
75109
85212
85213
85214
85228
|
ADMINISTRACJ A PUBLICZNA
Urzędy Wojewódzkie
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bież. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
URZĘDY NACZELNYCH ORGAN. WŁADZY PAŃSTW. KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
Urzędy Naczelnych Organów Władzy, Kontroli i Ochr. Prawa
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bież. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
Wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bież. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
Wybory do Sejmu i Senatu
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bież. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
Wybory do rad gmin
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bież. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
POMOC SPOŁECZNA
Składki na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bież. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bież. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bież. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne Usługi opiekuńcze
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bież. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
55.500
55.500
55.500
1.430
1.430
1.430
-
-
-
2.699.380 2.433.720
2.433.720
34.810
34.810
210.670
210.670
20.180
20.180
|
55.500
55.500
55.500
53.451
1.430
1.430
28.771
28.771
17.906
17.906
5.344
5.344
2.900.580
2.677.020
2.677.020
17.710
17.710
185.670
185.670
20.180
20.180
|
55.500
55.500
55.500
53.181
1.430
1.430
28.501
28.501
17.906
17.906
5.344
5.344
2.816.103
2.599.077
2.599.077
17.072
17.072
180.543
180.543
19.411
19.411
|
100,0
100,0
100.0
99,5
100,0
100.0
99,1
99,1
100,0
100.0
100,0
100,0
97,1
97,1
97,1
96,4
96,4
97,2
97,2
96,2
96,2 |
|
|
OGÓŁEM:
|
2.756.310 |
3.009.531 |
2.924.784 |
97,2 |
W Y D A T K I
w zł.
DZIAŁ
|
ROZDZ. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
Plan wg Uchwały budżetowej |
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% |
750
751
852
|
75011
75101
75107
75108
75109
85212
85213
85214
85228
|
ADMINISTRACJ A PUBLICZNA
Urzędy Wojewódzkie
wynagrodzenie osobowe pracown.
pochodne od wynagrodzeń
URZĘDY NACZELNYCH ORGAN. WŁADZY PAŃSTW. KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
Urzędy Naczelnych Organów Władzy, Kontroli i Ochr. Prawa
wynagrodzenie osobowe pracown.
pochodne od wynagrodzeń
Wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
pozostałe wydatki bieżące
Wybory do Sejmu i Senatu
pozostałe wydatki bieżące
Wybory do rad gmin
pozostałe wydatki bieżące
POMOC SPOŁECZNA
Składki na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
świadczenia społeczne
wynagrodzenie osobowe pracowników
pochodne od wynagrodzeń
pozostałe wydatki bieżące
Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocyspołecznej
pozostałe wydatki bieżące
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne
pozostałe wydatki bieżące
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne Usługi opiekuńcze
wynagrodzenie osobowe pracown.
pochodne od wynagrodzeń
pozostałe wydatki bieżące
|
55.500
55.500
46.123
9.377
1.430
1.430
1.188
242
-
-
-
2.699.380
2.433.720
2.386.000
28.950
5.886
12.884
34.810
34.810
210.670
210.670
20.180
16.880 3.000 300
|
55.500
55.500
46.123
9.377
53.451
1.430
1.188
242
28.771
28.771
17.906
17.906
5.344'
5.344
2.900.531
2.677.020
2.596.835
32.234
6.553
41.398
17.710
17.710
185.670
185.670
20.180
16.880
3.000
300
|
55.500
55.500
46.123
9.377
53.181
1.430
1.188
242
28.501
28.501
17.906
17.906
5.344
5.344
2.816.103
2.599.077
2.523.037
31.943
6.486
37.611
17.072
17.072
180.543
180.543
19.411
16.266
2.988
157
|
100,0
100,0
100,0
100,0
99,5
100,0
100,0
100,0
99,1
99.1
100,0
100,0
100,0
100,0
97,1
97,1
97,2
99,1
98,9
90,9
96,4
96,4
97,2
97,2
96,2
96,4
99,6
52,3 |
|
|
OGÓŁEM:
|
2.756.310 |
3.009.531 |
2.924.784 |
97,2 |
Załącznik nr 4
do sprawozdania z wykonania
budżetu gminy za 2005r
DOTACJE Z BUDŻETU GMINY
na dzień 31.12.2005 r.
w zł.
Lp |
Wyszczególnienie |
Plan wg uchwały budżetowej |
Plan po zmianach |
Wykonanie 31.12.2005r. |
%
|
I
1.
II
1.
2.
III
1.
|
ZAKŁADY BUDŻETOWE
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
INSTYTUCJE KULTURY
Biblioteka
Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w tym:
Remonty
Dni Kępice
Dożynki
Żeglarstwo, kajakar. Turystyka, utrzym. plaży i ratownikow Obłęże i Korzybie
ZHP
HDK
Pozostała działalność statutowa
Działalność świetlic
Pozostałe podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych w tym:
Klub Piłkarski „GARBARNIA”
w tym: upowszechnianie sportu w miejscowościach:
Kępice
Biesowice
Barcino
Korzybie
|
33.200
150.550
300.000
35.080
5.500
5.500
20.400
1.500
1.500
230.520
-
90.000
|
87.040
157.100
315.000
35.080
5.500
5.500
20.400
1.500
1.500
230.520
15.000
90.000
|
87.040
157.100
315.000
35.080
5.500
5.500
20.400
1.500
1.500
230.520
15.000
90.000
24.100
30.300
14.100
21.500
|
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0 |
----- |
-zakłady budżetowe -instytucje kultury -pozostałe podmioty --------------------------------
OGÓŁEM:
|
33.200 450.550 90.000 ---------------
573.750
|
87.040 472.100 90.000 ------------
649.140 |
87.040 472.100 90.000 ---------------
649.140 |
100,0 100,0 100,0 -------------
100,0 |
Załącznik Nr 8
do sprawozdania z wykonania
budżetu gminy za 2005r
WYKONANIE WYDATKÓW INWESTYCYJNYCH
na dzień 31.12.2005r.
w zł.
Dział |
Rozdział |
Wyszczególnienie |
Plan wg uchwały budżetowej |
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
010
400
600
700
750
754
801
852
900
921
926 |
01010
40001
60016
70005
75023
75412
80101
85219
85295
90015
90095
92109
92605 |
ROLNICTWO i ŁOWIECTWO
Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi
-budowa kanalizacji sanitarnej Kepice Biesowice Ciecholub
-budowa wodociągu Żelice
-kanalizacja sanitarna wraz z przyłączami i rurociągiem Pustowo- Ciecholub
WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ I GAZ
Dostarczanie ciepła - modernizacja kotłowni węglowej na biomasę, kompleksowa termomodenizacja budynków i wymiana sieci ciepłowniczej w m. Biesowice
TRANSPORT i ŁĄCZNOŚĆ
Drogi publiczne gminne
- budowa ulicy Pl. Wolności w Kępicach
- budowa parkingu Przy Kościele w Korzybiu
-współfinansowanie wydatków inwestycyjn. na drogach powiatowych
-wspołfinansowanie zakupów inwestycyjnych - szynobusy
-zakup przystanków dla m. Darnowo i Kepice ul.Kępka
GOSPODARKA MIESZKANIOWA
Gospodarka gruntami i nieruchomościami
- zakup nieruchomości
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Urzędy gmin
-zakup sprzętu komputerowego
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE i OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
Ochotnicze straże pożarne
-budowa remizy Strażackiej w Kępicach
OŚWIATA i WYCHOWANIE
Szkoły Podstawowe:
-przebudowa i rozbudowa Sz.P. w Przytocku
- rozbudowa Sz.P. w Warcinie
- Budowa Sali Gimnastycznej przy Sz.P. w Kepicach
-zakupy inwestycyjne Sz.P. Przytocko
POMOC SPOŁECZNA
Ośrodki Pomocy Społecznej
-zakupy inwestycyjne (sprzęt komputerowy)
Pozostała działalność
-zakupy inwestycyjne ( samochód)
GOSPODARKA KOMUNALNA
Oświetlenie ulic, placow i dróg
-budowa oświetlenia w m. Bronowo
Pozostała działalność
-zakupy inwestycyjne
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby
-Przebudowa budynku na świetlicę wiejską we wsi Barwino
-Przebudowa klubu wiejskiego wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu w m.Korzybie
- Kużnia talentów w Osowie
KULTURA FIZYCZNA I SPORT
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
- „ W cieniu jodły -zagosp. terenu Barcino”
-budowa boiska piłki nożnej i budynku szatni wraz z uzbrojeniem w m. Korzybie
|
1.018.647
350.902
137.745
530.000
527.473
527.473
-
-
-
-
-
-
26.500
26.500
58.500
58.500
-
-
824.501
564.501
200.000
60.000
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
|
-
32.000
32.000
340.530
205.000
60.000
60.000
10.000
5.530
23.850
23.850
68.500
68.500
50.964
50.964
1.197.201
902.701
223.000
60.000
11.500
83.504
16.504
67.000
84.700
24.700
24.700
60.000
60.000
91.910
24.556
13.542
53.812
139.174
39.174
100.000
|
-
-
-
-
32.000
32.000
326.074
200.907
59.760
59.877
-
5.530
23.850
23.850
67.243
67.243
28.060
28.060
1.132.102
898.516
222.086
-
11.500
61.733
16.504
45.229
31.871
20.397
20.397
11.474
11.474
91.525
24.556
13.542
53.427
135.372
35.372
100.000
|
-
-
-
100,0
100,0
95,8
98,0
99,6
99,8
100,0
100,0
100,0
98,2
98,2
55,1
55,1
94,6
99,5
99,6
-
100,0
73,9
100,0
67,5
37,6
82,6
82,6
19,1
19,1
99,6
100,0
100,0
100,0
97,4
90,3
100,0 |
|
|
OGÓŁEM
|
2.455.621 |
2.112.333 |
1.929.830 |
91,4 |
Załącznik Nr 5
do sprawozdania z wykonania
budżetu gminy za 2005r.
PRZYCHODY I WYDATKÓW ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH
na dzień 31.12.2005r.
w zł
Dział |
Rozdział |
Wyszczególnienie |
Stan środ. obrotowych na początku roku |
PRZYCHODY |
WYDATKI |
Planowany stan środ. obrot. na 31.12.2005 |
Stan środ. obrot. na 31.12.2005r |
|
|
|
|
|
OGÓŁEM |
W tym : DOTACJA |
KOSZTY i inne obciązenia |
|
|
700
400 |
70001
40001 |
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkan. plan wykonanie % realizacji planu- amortyzacja i inne
Zakład Energetyki Cieplnej:
plan wykonanie % realizacji planu amortyzacja i inne |
15.100 15.100
9.896 9.896
|
1.066.970 982.230 92,1 77.546
2.815.390 2.667.141 94,7% 1.115.934
|
87.040 87.040 100%
312.000 312.000 100% |
1.039.147 980.355 94,3% 75.750
2.711.865 2.687.599 99,1 % 1.218.916
|
42.923
113.421 |
18.771
/-/113.544 |
|
|
OGÓŁEM: plan wykonanie inne zwiększenia |
24.996 24.996 |
3.882.360 3.649.371 1.193.480
|
399.040 399.040 |
3.751.012 3.667.954 1.294.666 |
156.344 |
/-/94.773
|
Załącznik nr 6
do sprawozdania z wykonania
budżetu gminy za 2005r.
DOCHODY WŁASNE I WYDATKÓW NIMI POKRYTYCH
na dzień 31.12.2005r.
w zł.
DZIAŁ |
ROZDZIAŁ |
WYSZCZEGOLNIENIE |
Środki otrzymane z rach. śr. specjalnych |
DOCHODY WŁASNE
|
WYDATKI
|
Stan środków obrotowych na 31.12.2005 |
||
|
|
|
|
Plan |
Wykonanie |
Plan |
Wykonanie |
|
801
801
801
801
801
801
801 |
80101
80101
80101
80101
80101
80101
80110 |
Szkoła Podstawowa Kępice
Zespół Szkół Biesowice
Zespół Szkół Barcino
Zespół Szkół Korzybie
Szkoła PodstawowaPrzytocko
Szkoła Podstawowa Warcino
Gimnazjum Kępice |
3.121
14
60
825
179
92
754 |
56.000
7.000
7.000
26.000
10.000
6.000
6.000 |
32.471
2.353
4.590
12.551
6.323
952
4.229 |
56.000
7.000
7.000
26.000
10.000
6.000
6.000 |
31.649
2.012
4.374
13.215
5.962
760
4.710 |
3.943
355
276
161
540
284
273 |
|
|
OGÓŁEM:
|
5.045 |
118.000 |
63.469 |
118.000
|
62.682
|
5.832 |
Załącznik Nr 7
do sprawozdania z wykonania
budżetu gminy za 2005r.
WYKONANIE PRZYCHODÓW I WYDATKÓW GMINNEGO FUNDUSZU
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
na dzień 31.12.2005r.
Dz. |
Rozdz. |
Wyszczególnienie |
Stan śr obrot. na pocz. roku |
PRZYCHODY |
WYDATKI |
Planow. stan śr obrot. na koniec roku |
Stan śr obrot. na 31.12 2005 r. |
||||
|
|
|
|
Plan |
Wykonan. |
% |
Plan |
Wykonan. |
% |
|
|
900 |
90011 |
Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
I PRZYCHODY Różne przelewy
II WYDATKI -zakup materiałów i wyposażenie
-zakup usług remontowych |
|
60.000
|
24.397
|
40,7 |
3.000
36.000 |
-
24.400
|
-
67,8 |
|
|
|
|
- zakup usług pozostałych
-wydatki inwestycyj. funduszy celowych zadanie pn”. 1. Budowa instalacji uzdatniania wody w m. Mzdówko
2. Budowa instalacji uzdatniania wody w m. Mzdowo
|
|
|
|
|
37.000
12.000
12.000
|
33.592
12.000
- |
90,8
100,0
|
|
|
|
|
OGÓŁEM |
45.996 |
60.000 |
24.397
|
40,7 |
100.000 |
69.992 |
70,0 |
5.996 |
401
|
S P R A W O Z D A N I E
Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY
za 2005 rok
Kępice, dnia 14 marca 2006 r.
Informacja
z zastosowanych ulg i umorzeń w zakresie wierzytelności pieniężnych gminy w roku 2005.
Zgodnie z § 6 Uchwały Rady Miejskiej Nr VIII/73/2003 z dnia 24 kwietnia 2003 roku w sprawie zasad i trybu umarzania wierzytelności jednostek organizacyjnych gminy z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ustawy -ordynacja podatkowa, składam informację z zastosowanych ulg i umorzeń w roku2005.
1. ZGKiM Kępice
Decyzją dyrektora zakładu dokonano umorzenia należności z tytułu czynszu regulowanego dla dwóch osób na kwotę 380,94 zł
2.Ośrodek Pomocy Społecznej
Decyzja kierownika Ośrodka dokonano umorzenie niespłaconej części pożyczki na ekonomiczne usamodzielnienie gospodarcze jednej osobie na kwotę 375 zł.
3.Zakład Energetyki Cieplnej
1) decyzją dyrektora zakładu dokonano umorzenia;
- należności za c.o. dla trzech osób na kwotę 888,81
- należności za ścieki jednej osobie na kwotę 24.66 zł.
2) decyzją Burmistrza Kępic dokonano umorzenia należności opłaty za wody opadowe
na kwotę 8.438,30
4. Urząd Miejski Kępice
Decyzją Burmistrza Kępic:
- umorzono odsetki od czynszu dzierżawnego jednej osobie na kwotę 101,34 zł.
-rozłożono na raty należności wynikające z zawartych umów sprzedaży mieszkań dla
dwóch osób na kwotę 2.337,50zł.
-rozłożono na raty spłatę czynszu dzierżawnego dla jednej osoby na kwotę 627,94 zł.
-rozłożono na raty spłatę należności za trwały zarząd na kwotę 28.588,32 zł.
SPRAWOZDANIE
Z WYKONANIA PLANU FINANSOWEGO SAMORZĄDOWYCH
INSTYTUCJI KULTURY za 2005 rok
Załącznik Nr 1 do sprawozdania z wykonania
planu finansowego instytucji kultury
MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK KULTURY KĘPICE
w zł.
Treść Plan Wykonanie
PRZYCHODY
Dotacja podmiotowa 315.000 315.000.00
Wpływy z koncertów 2.500 1.788,00
Wpływy za sprzęt wodny 3.000 3.320,00
Wpływy z sekcji muzycznych 300 -
Wpływy za gabinet lekarski 3.600 -
Wynajem pomieszczeń 7.110 6.452,50
L.K.S. ECHO Biesowice 840 840,00
Za najem mieszkania 2.000 3.776,35
Koło Łowieckie „DIANA” 3.000 3.000,00
Za pom.. biblioteki 3.500 6.657,51
Inne wpłaty na rozwój kultury 4.000 9.464,00
Refundacja PUP - 1.772,85
Odsetki od rachunku bankowego 150 113,02
OGÓŁEM PRZYCHODY 345.000 352.184,23
KOSZTY
Zużycie materiałów 75.223 75.222,02
Zużycie energii 10.876 10.875,80
Usługi obce 70.663 70.662,25
Umowy zlecenia 8.800 8.800,00
Umowy o dzieło 7.110 7.107,00
Wynagrodzenia osobowe 143.582 143.581,66
Składki ZUS 34.618 34.617,24
Inne koszty 7.427 7.426,22
OGÓŁEM KOSZTY 358.299 358.292,19
Załącznik Nr 2 do sprawozdania z wykonania
planu finansowego instytucji kultury
BIBLIOTEKA PUBLICZNA KĘPICE
w zł.
Treść Plan Wykonanie
PRZYCHODY
Dotacja podmiotowa 157.100 157.100,00
Usługi ksero i internetowe 5.552 5.551,05
Odsetki od rachunku bankowego 103 102,50
Pozostałe przychody 3.580 3.579,55
OGÓŁEM PRZYCHODY 166.335 166.333,10
KOSZTY
Księgozbiór 20.560 20.559,84
Amortyzacja śr. Trwałych 1.044 1.043.71
Zużycie materiałów i energii 11.934 11.933,97
Usługi obce 3.915 3.914,50
Wynagrodzenia 100.846 100.845,55
Składki ZUS 23.433 23.432,34
Pozostałe koszty 3.171 3.170,33
OGÓŁEM KOSZTY 164.903 164.900,24
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 17-05-2006 13:42 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 17-05-2006 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 17-05-2006 13:42 |