Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr XLI/2005 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 20-10-2005r


PROTOKÓŁ NR XLI/2005

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 20 października 2005

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 12,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.16,50


Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 13 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności.-załącznik nr 1.

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic

Pani Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy

Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy

Panie i Panowie sołtysi wsi Warcino, Podgóry ,Pustowo, Osowo,Barcino,Płocko,Mzdowo,Żelice,Biesowice,Barwino,Darnowo,Przytocko

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Eugeniusz Wiśniewski witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.

c) Przewodniczący zaproponował następujący porządek sesji

1).Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d)przyjęcie protokołów z sesji

2.Ślubowanie radnego

3.Informacja z pracy Burmistrza w okresie między sesjami.

4.Interpelacje radnych.

5.Zapytania i wnioski sołtysów.

6.Projekt uchwały w sprawie zmian w statucie ZEC

7.Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XIV/104/2003 z dnia 23 października 2003 w sprawie ustalenia dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych ,określenia zasad i trybu udzielania i rozliczania tych dotacji

8.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.

9 .Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego

10.Projekt uchwały w sprawie zmian w składach stałych komisji Rady Miejskiej

11.Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia

4.03.2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla

radnych.

12.Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Lokalnego Operacyjnego Planu Rozwoju Przedsiębiorczości.

13.Projekt uchwały w sprawie adaptacji lokalu nr 4 w budynku nr 3 w Korzybiu przy ulicy Dworcowej z przeznaczeniem na gabinet lekarski.

14.Odpowiedzi na interpelacje radnych i wnioski sołtysów.

15.Informacja dot. złożenia przez radnych oświadczeń majątkowych.

16.Wolne wnioski i zakończenie obrad.

Uwagi do porządku wnieśli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic - proszę o wycofanie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego. W projekcie uchwały jest mowa o wystawienie weksla in blanco na kwotę 600.000zł jako zabezpieczenie roszczeń Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział terenowy w Gdańsku. Kwota ta ma być przeznaczona na pokrycie kosztów remontu przejmowanych wodociągów oraz na inwestycje z tym związane. W umowie z Agencją taki zapis umowy był, ale moje działania spowodowały, że nie potrzeba już zabezpieczenia wekslowego .Ta uchwała jest zbędna, dlatego proszę o jej wycofanie.

Pan Kazimierz Pamuła -zwrócił się z pytaniem czy wszystkie uchwały zamieszczone w porządku sesji są proponowane przez Burmistrza ,bo chyba tak nie jest.

Pan Eugeniusz Wiśniewski - część uchwal na dzisiejszą sesję wniósł Pan Burmistrz ,a część wniósł klub „Porozumienie” .Taka informacja była przedstawiana na posiedzeniach komisji.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Pana

Burmistrza a dot. wycofania z porządku obrad punktu 9.

Za powyższym wnioskiem głosowało 12 radnych (w głosowaniu nie brał udziału Pan Boratyński ,który nie złożył jeszcze ślubowania).

Pan Przewodniczący stwierdził ,że punkt 9 porządku obrad został wykreślony, zmianie w porządku uległa numeracja punktów.

Pan Przewodniczący poddał pod glosowanie całość porządku obrad .

Porządek obrad został przyjęty 12 głosami „za”

d/przyjęcie protokołu z ostatniej sesji

Pan Przewodniczący poinformował, że protokół z ostatniej sesji Rady Miejskiej były wyłożone do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołu bez odczytywania. .

Protokół został przyjęty 11 głosami „za” ,przy 1 głosie wstrzymującym się.(nie głosował p.Boratyński)

Ad 2.Ślubowanie radnego

Pan Przewodniczący poinformował, że w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Kępicach w dniu 11.09.2005 radnym z okręgu nr 7 został wybrany Pan Wiesław Bernard Boratyński ,który jest obecny na sesji .

Zgodnie z art.23a ust.1 przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radny składa ślubowanie .

Proszę Pana Wiesława Bernarda Boratyńskiego o złożenie ślubowania.

Przewodniczący poprosił wszystkich o powstanie i odczytał rotę ślubowania.

Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej ,ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie ,rzetelnie i uczciwie ,mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców „

Radny złożył ślubowanie wypowiadając słowo „ślubuję”.

Ad 3.Informacja z działalności Burmistrza Kępic w okresie między sesjami

Pan Przewodniczący poprosił Pana Burmistrza o przedstawienie informacji z działalności miedzy sesyjnej.

Burmistrz Marek Piotr Mazur - przedstawił informację z działalności w okresie sesyjnym -informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu .

Zapytania :

Pan Eugeniusz Kluk - wspominał Pan w swojej informacji o spotkaniu w Gdańsku dot. składanego przez Gminę wniosku na budowę kanalizacji sanitarnej Kępice - Biesowice -Ciecholub.

Na sesji nadzwyczajnej w sierpniu Pan wspominał o tym, że będzie informacja w tej sprawie ,czy uzyskamy środki na jego realizację.

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - toczą się rozstrzygnięcia w dwóch grupach 1-3 kanalizacja 3-4- kultura .Wniosków w pierwszej grupie złożono bardzo dużo ,eksperci nie są w stanie tego szybko ocenić. W naszym wniosku był błąd ,który został już usunięty. Musimy uzbroić się w cierpliwość, nie umiem odpowiedzieć, kiedy uzyskamy konkretną informację w tej sprawie .

Pan Przewodniczący Rady -prosił dziennikarzy, którzy przybyli na sesję o zgłaszanie swej obecności przewodniczącemu obrad, aby nie dochodziło do zakłócania porządku w trakcie obrad sesji .

Pani Krystyna Pamuła Z-ca Burmistrza - wyjaśniła, że nikogo nie zapraszała na sesję, udzieliła jedynie odpowiedzi na pytanie p. redaktora gdzie siedzą radni ,gdzie sołtysi .

Pan Przewodniczący -przywitał przedstawicieli prasy i prosił o stosowanie się do wcześniejszych ustaleń.

Ad 4.Interpelacje radnych

Interpelacje zgłosili :

Pan Eugeniusz Kluk- zgłosił następujące sprawy :

1)na poprzedniej sesji składałem interpelację na temat pobocza na drodze powiatowej w kierunku Ciecholubia. Tam zostały podjęte prace ,ale nawożona jest ziemia polna z niewielką ilością kamieni .Mam obawy ,że przy najbliższych ulewach ziemia zostanie zmyta .Chyba szkoda tej pracy i pieniędzy na takie załatwienie sprawy .

2)w ubiegłym roku w sierpniu Gmina zakupiła od osoby fizycznej mieszkanie w Pustowie za kwotę 5.000,00zł ,jak mi wiadomo z lokatorem. Jaki jest stan prawny tego mieszkania na dzień dzisiejszy.

Pan Kazimierz Pamuła -poruszył sprawę oznakowania dróg powiatowych .Na skrzyżowaniu dróg powiatowych tj. w Biesowicach przy stacji kolejowej ,został rozjechany nauczyciel, który jechał w kierunku Kępic ,a z góry jechał młody człowiek bardzo szybko i pomimo znaku nie ustąpił pierwszeństwa .

Faktycznie droga jest oznakowana ,ale czy nie należałoby dla bezpieczeństwa ustawić tam znak „stop” ,zamiast znaku uwaga na drogę z pierwszeństwem przejazdu. Widoczność na tym odcinku drogi jest fatalna .

Pan Leszek Nędzi- prosił o wyjaśnienie kilku spraw.

1)lokatorzy budynku dawnego Komisariatu Policji zwrócili się z pytaniem ,dlaczego przy zmianie nośnika energetycznego z oleju opałowego na ogrzewanie zrębkami przez ZEC nie zmniejszyły się koszty ogrzewania. Rachunki za ogrzewanie są takie same.

2)dlaczego tak jest ,że budynki podłączone do ogrzewania przez ZEC nie posiadają umowy na ich ogrzewanie .Taka sytuacja występuje w Kępicach .

3)sprawa kotłowni w Biesowicach; chodzi o uwagi ze strony osób tam pracujących odnośnie funkcjonowania kotłów zamontowanych w kotłowni. Niektóre prace przy nowo zamontowanych muszą być wykonywane ręcznie przez obsługę (np. zasypywanie), a nie automatycznie ,dlatego wnioskuję, aby przy zakupie takich urządzeń korzystać z informacji osób tam pracujących.

4)dużo mówi się w Kępicach na temat prywatyzacji ZEC. Chciałbym wiedzieć , na ile jest to prawda , na ile nie.

Pan Eugeniusz Deszczyków- zwrócił się z następującymi sprawami :

1)sprawa nastawni koło Zakładu Garbarskiego -trzeba zwrócić się do PKP o rozebranie tego budynku ,bo on tylko straszy. Budynek ten nie ma już okien, brak już dachówek na dachu.

2)ponawiam sprawę przeniesienia koszy na plastiki i szkło znajdujących się przy budynku nastawni w inne miejsce ,może przy budynku nr 3 .

3)sprawa bazaru ;czym uzależnione jest przeniesienie bazaru w inne miejsce ,czy jest to zależne od ustawienia toalet .Ta sprawa miała być już załatwiona.

4)czy została uregulowana już sprawa przejazdu przez składnicę ,czy została już wyznaczona droga .Czy ten teren jest nasz ,czy ta droga jest gminna.

Pan Waldemar Tylski -

1)jak daleko zrealizowana jest umowa na sprzątanie gałęzi przez Gminę na terenie p.Kowala

2)prasa rozpisuje się na temat naszego herbu ,że został odrzucony przez komisję heraldyczną ,czy to jest prawda.

3)od kiedy został mianowany Pan Wolański dyrektorem ZEC,

4)na ostatniej sesji składałem interpelację na temat studzienki na drodze powiatowej przy posesji p.Kłosińskim w Obłężu, czy ta sprawa będzie załatwiona .

5)instalacji lamp oświetleniowych wymaga droga w Obłężu w kierunku PGR-u. Chodzi o założenie trzech lamp na tej drodze, ujętych w planie energetycznym gminy.

Pani Wanda Dąbrowa :

1)w miejscowości Barcino jest kilku rolników posiadających bydło ,które jest prowadzone na pastwiska. Ze względu na bezpieczeństwo na drodze proszą o umieszczenie takiego znaku przy wjeździe do Barcina.

2)sprawa skrzyżowania dróg :powiatowej i wojewódzkiej w Barcinie -chodzi o wycięcie krzaków na tym skrzyżowania gdyż ograniczają widoczność.

Pan Zenon Słomski - prosił o wyjaśnienie następujących spraw:

1)chciałbym wrócić do odpowiedzi na interpelację z poprzedniej sesji dot. uczestnictwa Pana Burmistrza w posiedzeniach komisji ,odpowiedź ,którą otrzymałem brzmi :”Tak jak deklarowałem postaram się uczestniczyć w posiedzeniach komisji ,jeśli inne pilne sprawy nie staną na przeszkodzie. Dalsza odpowiedź brzmi:” Podczas mojej nieobecności pełnymi informacjami służą pracownicy merytorycznie odpowiedzialni ,radni dostają w miarę pełne informacje i materiały na komisję ,a Zastępca ma upoważnienie do udzielania niezbędnych informacji i reprezentowania mego stanowiska „

Odpowiedź „postaram się uczestniczyć”, nie jest metodą aby nie brać udziału w posiedzeniach komisji .............................

2)jakie są zaległości podatkowe w stosunku do Gminy posiada Zakład Garbarski w Kępicach ,

3)ile jest pieniędzy na koncie odbudowy kościółka w Ciecholubiu .Na moje wcześniejsze pytania mówił Pan ,że przyjedzie pewna grupa Niemców i coś przywiezie .Moje pytanie co przywiozła ?.

4)kolejny problem to problem wałęsających się psów na terenie miasta jak i na terenie gminy. Jako sportowiec ,codziennie biegam i wałęsające się psy są zagrożeniem dla ludzi .

Pan Eugeniusz Wiśniewski -na poprzedniej sesji w interpelacjach zgłaszaliśmy sprawę przychodni w Korzybiu ;zadaliśmy dwa pytania ;czy na adaptację tego lokalu potrzebna jest dokumentacja oraz kiedy to zadanie zostanie załatwione i temat zostanie zamknięty.

Odpowiedź Pana na piśmie, że otrzymujemy jako radni w miarę pełne informacje jest prawdą .Ta informacja jest w miarę pełna ,nic Pan się w tym nie pomylił, bo tylko w miarę, ale niepełna ponieważ na drugie pytanie odpowiedzi brak i od samej dokumentacji nikt się nie wyleczy.

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z przyjętym porządkiem obrad w punkcie 13.

Ad 5 .Zapytania i wnioski sołtysów

Pytania zgłosili :

Pan Józef Makar - poruszył sprawę porządku na wsiach , to dotyczy wszystkich wsi. Jak były osoby skazane ,to nie było problemu z porządkami. Osoby te musiały odpracować ustalone godziny ,ale już takich osób nie ma. Bardzo proszę o pracownika interwencyjnego ,choć na jeden dzień w tygodniu, gdyż jest wiele miejsc do sprzątania na wsi np. przystanek autobusowy ,który jest bardzo zaśmiecany.

Proszę również o interwencję Policji na terenie Barcina ,szczególnie w godzinach wieczornych ,gdzie na przystanku autobusowym zbiera się bardzo dużo młodzieży.

Należy zwrócić uwagę osobom, które odprowadzają dzieci do autobusu, aby one uczulały dzieci na porządki.

Pan Bronisław Braczkowski - chodzi o drogę wojewódzka Barwino -Korzybie -droga ta była naprawiana ,ale jej wykonanie jest fatalne .Moje pytanie; czy ktoś odbierał te prace na tej drodze ,przecież koszt tego remontu jest dość duży .

Pani Beata Gładysz- sołtys z Darnowa - poruszyła sprawę drogi powiatowej z Ciecholubia w kierunku Darnowa .Na odcinku przy dawnym kościółku w Ciecholubiu pobocze drogi jest bardzo wysokie ,gdyż każda ulewa wypłukuje piasek ,który spływa aż pod przejazd kolejowy .Ze względu na bezpieczeństwo konieczne jest uzupełnienie pobocza oraz uprzątnięcie piasku przy przejeździe kolejowym.

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone pytania zostaną udzielone wraz z interpelacjami radnych w 13 punkcie porządku obrad.

AD 6.Projekt uchwały w sprawie zmian w statucie ZEC

Pan Przewodniczący poinformował, ze projekt uchwały w sprawie zmian w statucie Zakładu Energetyki Cieplnej był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w tej sprawie :

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja projekt uchwały zaopiniowała: 2 głosami przeciw i dwoma głosami wstrzymującymi się.

Pan Eugeniusz Deszczyków -Komisja Gospodarcza - projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie

Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska -komisja projekt uchwały przyjęła 2 głosami „za” przy 1 głosie przeciw.

Nie było uwag do przedstawionego projektu uchwały .

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XLI/254/2005 w sprawie zmian w statucie Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach.

Uchwała nr XLI/254/005 została przyjęta przy 6 głosach „za”, przy 5 głosach przeciwnych i dwóch głosach wstrzymujących się i stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Ad 7.Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XIV/104/2003 z dnia 23 października 2003 w sprawie ustalenia dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych ,określenia zasad i trybu udzielania i rozliczania tych dotacji .

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii dot. projektu :

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja wnioskuje o wykreślenie z § 1 w punkcie 2 drugiego myślnika o treści „100 % skalkulowanych kosztów remontów sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w mieście nie znajdujących pokrycia w przychodach zakładu”, pozostałe zapisy projektu uchwały pozostają bez zmian

Pan Eugeniusz Deszczyków -Komisja Gospodarcza - komisja była za projektem uchwały

Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- komisja projekt uchwały przyjęła 2 głosami „za” przy 1 głosie z dopiskiem „i gminy” w § 1 pkt 2 podpunkt drugi .

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur -rozważaliśmy ten zapis i przychylamy się do wniosków komisji o dopisanie słowa „i gminy” ,gdyż otwiera to drogę do realizacji zadań na terenie gminy .

Wnioskuję o dopisanie tego słowa „i gminie „ w tym punkcie.

Pan Przewodniczący zaproponował odczytanie projektu uchwały.

Pan Eugeniusz Kluk - uważam, że Komisja Infrastruktury zgłosiła formalny wniosek ,który przez przystąpieniem do odczytania uchwały należy poddać pod głosowanie.

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez komisje Infrastruktury dot. wykreślenia z projektu uchwały w § 1 w punkcie 2 zapisu-drugiego myślnika „100 % skalkulowanych kosztów remontów sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w mieście nie znajdujących pokrycia w przychodach zakładu.

„Za” powyższym wnioskiem głosowało 7 radnych

„przeciw” - 3 radnych

„wstrzymało się od głosu” 3 radnych.

Wniosek został przyjęty.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XLI/255/2005 w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XIV/104/2003 z dnia 23 października 2003 w sprawie ustalenia dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych ,określenia zasad i trybu udzielania i rozliczania tych dotacji z naniesioną poprawką.

Uchwała nr XLI/255/005 w sprawie zmian w uchwale Rady Miejskiej nr XIV/104/2003 z dnia 23 października 2003 w sprawie ustalenia dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych ,określenia zasad i trybu udzielania i rozliczania tych dotacji została przyjęta 12 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

AD 8.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy nr rok 2005 był omawiany na posiedzeniach komisji .Poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii :

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej- komisja przyjęła przedstawiony projekt uchwały przy dwóch głosach wstrzymujących i dwóch glosach przeciwnych

Pan Eugeniusz Deszczyków -Komisja Gospodarcza - komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały .

Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- komisja przyjęła projekt uchwały 2 głosami ”za” przy 1 głosie wstrzymującym się.

Dyskusja :

Pan Eugeniusz Kluk - najbardziej kontrowersyjny zapis to kwota 416.000zł zwiększająca wydatki na drogi publiczne gminne -ulice M. Buczka i Podgórna. Wchodzimy w dwie inwestycje na drogach w mieście. Z odcinka planowanej do remontu ulicy M. Buczka korzysta na pewno nie taka duża ilość osób ,jak np. na ulicy M. Buczka w kierunku MGOK. Tą ulicą na pewno porusza się dużo więcej osób. Ulice trzeba remontować, ale czy ten odcinek .

Byliśmy z komisją Infrastruktury w Warcinie w szkole i proponujmy skończyć tą inwestycję ,aby ją zamknąć , a my rozpoczynamy kolejne zadanie ,nie kończąc poprzednich.

Skłaniałbym się szybciej do wydatkowania środków na zadania już rozpoczęte ,które rokują szanse zakończenia .

Kolejna kwota to 35.000zł na przygotowanie pomieszczeń dla pogotowia ratunkowego. O całej sprawie dowiadujemy się z prasy ,nikt nas wcześniej o tej sprawie nie informował. Nie mam żadnych wątpliwości ,że karetka w Kępicach to bardzo dobre rozwiązanie. Moje pytanie jest następujące : jaki zakres remontowy i w ilu pomieszczeniach może być wykonany za takie pieniądze. Chciałbym znać przybliżony zakres wydatkowania tych pieniędzy.

Bardzo pilną sprawą jest remont drogi na osiedle w Biesowicach, gdzie na pewno porusza się dużo więcej osób. Nie ma tego zadania ujętego nawet w PRL-u.

Pan Eugeniusz Deszczyków- ulica M. Buczka -tzw. żużlówka .O uciążliwości mieszkania przy takiej drodze mogą najlepiej powiedzieć mieszkańcy, jest na pewno ogromna. Pomyślmy o mieszkańcach bloków nr 5 i 6 , przy ulicy M. Buczka. Uważam, że warto ludziom tę ulicę zrobić.

Ulica Podgórna to ulica, która ludzie dojeżdżają do przedszkola ,dochodzi się do placu na Placu Wolności gdzie odbywają się różne imprezy .Ta ulica została zniszczona przy budowie kanalizacji ,dlatego uważam, że naprawa jest konieczna.

Pan Eugeniusz Kluk - ja nie neguję remontu ulic w mieście ,przecież w poprzedniej kadencji zrobiono ulicę Wojska Polskiego ,etapowo ulicę Kopernika ,należy również dokonać remontu ulicy Plac Wolności, która została rozkopana przy budowie kanalizacji.

Pan Leszek Michlewicz - komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska na jednym z posiedzeń przeprowadziła lustrację ulic w mieście i wyszczególniła do remontu ulice Plac Wolności i M .Buczka .Wykaz ulic do remontu był zaakceptowany przez Radę .Remontu tych ulic nie można traktować jako zadań inwestycyjnych ,bo to nie są inwestycje.

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic -mówiłem ,że przez trzy lata nie podpisałem z Agencja żadnego aktu notarialnego, dlatego sprawa drogi w Biesowicach nie mogła być załatwiona .Musimy mieć prawo do gruntu aby realizować takie zadanie .Ja nie zostawiłem sprawy ,ale przez ostatnie 4 lata Agencja Rolna była do nas -Gminy źle nastawiona .Gmina nie podejmowała żadnych rozmów w tych tematach z Agencją.

Będziemy kontynuować już rozpoczęte zadania :szkoła w Warcinie - budowa łącznika pozwala nam na składanie wniosku o dodatkowe środki .Budowa sali gimnastycznej zgodnie z czasem jaki jest potrzebny na przeprowadzenie przetargu może być rozpoczęta w roku 2006.

Uważam ,że uciążliwości na naszych ulicach ,które spowodowane są budową

kanalizacji powinny być zniwelowane ,mieszkańcy tych ulic bardzo często zwracali się z pytaniem ,kiedy zostania naprawione te odcinki .

Realizacja dalszej części ulicy Kościuszki przy kotłowni to możliwość lepszego dojazdu na osiedle szczególnie zimą, odciąży to na pewno ulicę Szkolną .Ulica Plac Wolności to realizacja już wcześniej posiadanych projektów , wykorzystanie tego co już posiadamy .

Droga w Biesowicach na osiedle nie zostanie zapomniana. Rozmawiałem w tej sprawie z dyrektorem Agencji Panem Kubachem kilkakrotnie ,dlaczego to tak długo trwa. Związane to jest z pracami geodezyjnymi ,bez których przejęcie gruntów jest niemożliwe.

Kwota 35.000zł jest przeznaczona na remont pomieszczeń dla pogotowia .Jedno pomieszczenie musi być dla lekarza, drugie pomieszczenia dla sanitariusza i kierowcy ,oraz pomieszczenia socjalne. To jest kwota którą my przeznaczamy na ten cel z budżetu gminy. Trzeba zorganizować również pomieszczenia na odpady medyczne .Realizacja wykonania tego zadania będzie stopniowa.

W zaproponowanych zmianach w budżecie chciałem rozwiązać wiele drobnych spraw ,które wymagają realizacji ,a będą na pewno odebrane przez społeczeństwo pozytywnie .

Pan Eugeniusz Kluk - ja nie neguje realizacji zadań w czasie Pana kadencji ,bo ich realizacja jest widoczna ,ale zaczęły się „wycieczki” ,że w poprzedniej kadencji nic nie zostało zrobione ,uważam, że tak nie jest .Przypominam , że remont ulicy Plac Wolności i Podgórnej był wskazywany do realizacji corocznie w tej kadencji ,twierdzono ,że jest to duży przetarg ,dlatego realizacja tego zadania będzie trudna.

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - w poprzedniej kadencji nie przejęto od ANR terenów pod drogi. Nie przejęto kanalizacji ,wodociągów. Ja nie mówię tego do Pana ,to nie Pana nazwisko padało w rozmowach z przedstawicielami Agencji .

Projekt remontu ulicy Plac Wolności został wykonany w roku 2003, to realizacja tego zadania musi nastąpić w ciągu dwóch lat. Na ulicy M. Buczka biegł ciepłociąg ogrzewający bloki mieszkalne przy ulicy M. Buczka , z tym się już uporaliśmy .Poruszanie się samochodów po tym odcinku ulicy powoduje ciągły kurz na który skarżą się mieszkańcy. Uważam, że zmiana nawierzchni zadowoli nas wszystkich .

Sprawa szkoły w Warcinie spróbujemy skumulować wszystkie możliwe środki z zewnątrz wraz z naszymi aby realizację zadanie przyśpieszyć. Jeżeli będzie pozytywna opinia finansowa ,to my się z realizacją uporamy; procedura przetargowa i realizacja jest do wykonania.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XLI/256/2005 w sprawie w zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2005.

Uchwała nr XLI/256/2005 w sprawie zmian w budżecie gminy została przyjęta 6 głosami „za” przy 5 głosach przeciwnych i dwóch głosach wstrzymujących i stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Ad 9.Projekt uchwały w sprawie zmian w składach stałych komisji Rady Miejskiej

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w składach komisji był omawiany na posiedzeniach komisji . Przewodniczący komisji przedstawili opinii w sprawie projektu uchwały.

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła zaproponowany projekt uchwały 3 głosami ”za” przy jednym głosie wstrzymującym się

Pan Eugeniusz Deszczyków -Komisja Gospodarcza -komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt

Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XLI/257/2005 w sprawie zmian w składach stałych komisjach Rady Miejskiej.

Uchwała nr XLI/257/2005 w sprawie zmian w składach stałych komisjach Rady Miejskiej została przyjęta 12 głosami „za” przy jednym głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

AD 10.Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia

4.03.2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla

radnych.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4.03.2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych był przedstawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił Przewodniczących komisji o opinii w sprawie projektu uchwały:

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały .

Pan Eugeniusz Deszczyków -Komisja Gospodarcza- komisja przyjęła projekt następująco: 1 głos „za”,1 przeciw

Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja nie głosowała projektu uchwały.

DYSKUSJA:

Pan Wiesław Boratyński - mam dwa pytanie do przedstawionego projektu uchwały:

1)w projekcie uchwały zaproponowany jest ryczałt dla zastępcy przewodniczącego w kwocie 450.00zł,moje pytanie brzmi; jakimi dodatkowymi zleceniami ma Pan zamiar obarczać swojego zastępcę, jakie efekty będą z tego tytułu dla Rady .

2)kto był inicjatorem propozycji diet dla przewodniczących komisji ,czy może klub radnych ,bo nie ma takiej informacji.

Pan Leszek Michlewicz - proszę zapisać ,że to klub ”Porozumienie „jest inicjatorem tej uchwały. Proszę Państwa bądźmy obiektywni ,przy podwyżce Burmistrza wszyscy odwoływali się do biedy i bezrobocia na terenie gminy , a teraz proponujemy wzrost stawki diety ,chyba to nie jest tak. Czy to jest priorytet dla klubu „Porozumienie „.

Pan Eugeniusz Deszczyków- dla mnie dieta jest to zwrot kosztów jaki ponoszę w związku z dojazdem z pracy do Gminy.(ja dzisiaj byłem w pracy, musiałem się z niej zwolnić-za to nie otrzymuję wynagrodzenia ,a ponoszę koszty związane z dojazdem .

Pan Przewodniczący zdobył informację o dietach radnych z gmin ościennych. My jesteśmy w rankingu gmin gdzie diety są najniższe, dlatego uważam ,że podwyższenie diety do kwoty 130,00 to dla mnie zwrot kosztów podróży.

Sami jako radni ,poprzez dyskusje w prasie stwarzamy sytuacje niezręczne ,budzące wiele złego.

Pan Eugeniusz Kluk - tak faktycznie projekt tej uchwały to propozycja klubu „Porozumienie”. Ten temat od dłuższego czasu był pomijany, zawsze dla tego projektu pora będzie niestosowna .

Ustawa o samorządzie mówi, że diety powinny być zróżnicowane ,u nas tak nie jest .Jako klub poddaliśmy taki projekt pod głosowanie ,czy zostanie przyjęty ,zobaczymy .Uważam, że przy takich propozycjach podwyżek ,wydatki Rady nie zostaną przekroczone.

Pani Mariola Kmieć - poprzez moją pracę jako radnej ,przewodniczącej komisji wzrosły bardzo mocno moje rachunki za telefon. Dzwonię w wielu sprawach związanych z pracą Rady i komisji ,dlatego uważam, że wzrost diety jest zasadny .

Pani Janina Kończak -Skarbnik Gminy - przedstawiła bardzo szczegółowo wydatki Rady .Ogółem za III kw. tego roku wydatki Rady wynosiły 43.720,00zł w tym diety 41.515,00zł ,na plan 76.000zł. tj.57,5 %.

Wzrost diet średnio w miesiącu około 550,00 ,zakładając jedno posiedzenie komisji i jedną sesje. Do końca roku pozostały jeszcze dwa miesiące listopad i grudzień.

Pan Eugeniusz Wiśniewski - projekt uchwały w sprawie diet wniósł klub „Porozumienie”- proszę aby tak było zapisane w protokole.

Chciałbym przedstawić wysokość diet w gminach ościennych:

Miastko -stały ryczałt

Przewodniczący Rady 1.000zł

Przewodniczący pozostałych komisji ,łącznie z komisją Rewizyjną - 800,00zł

Pozostali radni 600,00zł

Główczyce -stały ryczałt

Przewodniczący Rady 990zł

Radni 250,00

Przewodniczący komisji 300,00zł

Członkowie komisji rewizyjnej 250,00zł+50,00zł za każde posiedzenie

Kobylnica -stały ryczałt

Przewodniczący Rady 1200,00

Radny zwykły 120,00

Członkowie komisji rewizyjnej 240,00

Z-ca przewodniczącego komisji 260,00zł

Przewodniczący komisji - 480,00zł

Wiceprzewodniczący Rady 65% - 780,00zł

(przy każdej nieobecności obniża się dietę)

Trzebielino -ryczałt stały

Przewodniczący rady -najniższe wynagrodzenie

Radni 30 % najniższego wynagrodzenia

Z-ca przewodniczącego

Przewodniczący stałych komisji

członkowie komisji rewizyjnej -35 % najniższego wynagrodzenia

(za każą nieobecność diety pomniejszone o określony % )

Jak widać z przedstawionej informacji nawet po zaproponowanej podwyżce diety naszych Przewodniczących komisji i radnych nie będą wysokie .

Podwyżka diet dla Z-cy przewodniczącego to różnica jaką otrzymywał gdy uczestniczył w posiedzeniach komisji i sesjach .

Pan Wiesław Boratyński - jakie zadania nakłada Pan na swego Z-cę proponując mu ryczałt w wysokości 450,00zł.

Pan Eugeniusz Wiśniewski - będzie to ścisła współpraca dot. działalności Rady, uzgodnienia planów pracy Rady ,uzgodnienia dot. materiałów na sesję oraz zastępstwo w przypadku mojej nieobecności związanej ze stanem zdrowia. Z takim zakresem prac związany jest dojazd ,a z tym koszty dojazdu.

Pan Leszek Michlewicz - przy ustalaniu podatków Pan Przewodniczący odwoływał się do trudnej sytuacji finansowej ,do biedy naszego społeczeństwa, a teraz proponuje Pan podwyżkę diet ,która jest realizowana z naszych podatków.

Pan Przewodniczący Rady - wie Pan ,że to klub „Porozumienie” proponuje zmiany w wysokości diet o co prosił Pan o zanotowanie w protokole, a teraz kieruje uwagi do mnie .To rada łącznie z Panem uchwali czy minimalnie podnieść wysokość diet dla Przewodniczących czy nie .Uwagi pod moim adresem są bezprzedmiotowe, a ponadto ustawa o samorządzie gminnym wskazuje, że diety powinny być różnicowane , a u nas takiej sytuacji nie ma .

Pan Kazimierz Pamuła - to nie radny Michlewicz ,Boratyński ,Pamuła przy ustalaniu podatków mówił o obniżeniu ich ze względu na bezrobocie ,biedę tak mówił klub „Porozumienie „.Bieda jest faktycznie taka ,że ludzie zęby mogą wbijać w ściany bo nie mają co jeść.

Pan Przewodniczący w Dzienniku Bałtyckim powiedział ,cyt. społeczna praca radnych jest za darmo, ale przecież nie mogą do niej dokładać z własnej kieszeni”. Moje pytanie ,gdzie jest ta praca za darmo ,jak zgodnie z informacją w BIP radni w roku 2004 otrzymali diety w wysokości :-załącznik nr 7 do protokołu.

Chciałbym powiedzieć, że kwestia diet w tym roku staje po raz drugi .Na początku roku wobec dziennikarzy mówiliście ,że diet się nie podnosi ,a tak nie jest .Proszę zapisać „klub radnych „Porozumienie” robi skok na kasę gminy „.

Pan Eugeniusz Kluk -chciałbym wyjaśnić ,że radni których kwota za diety jest wyższa to radni ,którzy pracują w dwóch komisjach problemowych i komisji Rewizyjnej.

Pan Leszek Michlewicz -odczytał cytat z protokołu dot. wypowiedzi p.Wiśniewskiego w sprawie diet.....................

Pan Eugeniusz Wiśniewski - to klub „Porozumienie „wystąpił z propozycją tej uchwały i wcale tego nie ukrywamy .

To klub „Porozumienie „wystąpił również z wnioskiem o podwyżkę diet dla sołtysów, którym się to słusznie należy i uchwała ta została przyjęta bez uwag.

Proszę zapisać, że poprzez takie wypowiedzi robi Pan nam wszystkim tzw. krecią robotę .

Pan Eugeniusz Kluk- wystąpił z wnioskiem o zakończenie dyskusji w tym temacie .

Pan Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie .Wniosek został przyjęty.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XLI/258/2005 w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4.03.2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.

Uchwała nr XLI/258/005 została w sprawie zmian w uchwale nr XVIII/134/2004 z dnia 4.03.2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych, która została przyjęta 10 głosami „za” i 3 głosami przeciwnymi i stanowi załącznik nr 8 do protokołu .

AD 12.Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Lokalnego Operacyjnego Planu Rozwoju Przedsiębiorczości.

Pan Przewodniczący poinformował, ze projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Lokalnego Operacyjnego Planu Rozwoju Przedsiębiorczości był przedstawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii :

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały .

Pan Eugeniusz Deszczyków -Komisja Gospodarcza - komisja przyjęła projekt uchwały 1 głosem „za” 1 przeciw

Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja przyjęła projekt uchwały 2 glosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się.

Brak uwag ,pytań

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XLI/259/2005 w sprawie przystąpienia do opracowania Lokalnego Operacyjnego Planu Rozwoju Przedsiębiorczości.

Uchwała nr XLI/259/2005 w sprawie przystąpienia do opracowania Lokalnego Operacyjnego Planu Rozwoju Przedsiębiorczości została przyjęta 9 głosami „za” ,przy dwóch głosach przeciwnych i 1głosie wstrzymującym (nieobecna przy głosowaniu p. Wanda Dąbrowa ) .Uchwala stanowi załącznik nr 9 do protokołu .

Ad 13.Projekt uchwały w sprawie adaptacji lokalu nr 4 w budynku nr 3 w Korzybiu przy ulicy Dworcowej z przeznaczeniem na gabinet lekarski .

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie adaptacji lokalu nr 4 w budynku nr 3 w Korzybiu przy ulicy Dworcowej z przeznaczeniem na gabinet lekarski był przedstawiany na posiedzeniach komisji, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały

Pani Mariola Kmieć -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja pozytywnie ustosunkowała się do projektu uchwały - 4 głosami „za”.

W dniu 18.10.2005 komisja była w Korzybiu zlustrowała obecny gabinet gdzie przyjmuje lekarz p. Leończuk. Pomieszczenia w szkole wykorzystywane do tego celu nie nadają się ,gdyż są bardzo małe i nie spełniają określonych norm. Komisja zlustrowała lokal w budynku nr 3 w Korzybiu, który może być przeznaczony na gabinet lekarski . Wniosek komisji, zgodny był z projektem uchwały .

Pan Eugeniusz Deszczyków -Komisja Gospodarcza-komisja 2 głosami „za” przejęła przedstawiony projekt.

Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska -komisja będąc w terenie rozmawiała z lekarzem prowadzącym praktykę w Barcinie .Lekarze świadczą usługi medyczne jak na razie dla 300 pacjentów. Aby działalność ta była dla nich opłacalna muszą mieć około 1.000 pacjentów. Nie ukrywają, że zależy im na mieszkańcach Korzybia i okolic.

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur -nie musi być uchwały ,aby lokal ten był adaptowany i przystosowany do prowadzenia działalności przez lekarzy. Lekarze weszli do Barcina, pracują tam już trzy miesiące i czekają na większa ilość pacjentów, gdyż przy mniejszej ilości jak 1000 działalność ta będzie nieopłacalna.

Uważam, że komisje Rady powinny zajmować się sprawami ustalonymi i zapisanymi w regulaminie, a nie wszystkimi sprawa np. komisja Infrastruktury sprawą nasadzeń wierzby ,a tym zajmowała się komisja w trakcie swego wyjazdu .

Wracając do sprawy pomieszczeń w Korzybiu ,jeżeli lekarze będą chcieli przyjmować tam pacjentów to my zainwestujemy w modernizację pomieszczeń. Musimy mieć pewność ,że powstanie tam gabinet lekarski .Naprawę to idzie w tym kierunku ,ja o tym przez cały czas mówię .Jeżeli będzie spotkanie z lekarzami to Pan Przewodniczący weźmie w nim udział. Najważniejsza jest deklaracja ze strony lekarzy.

Pan Zenon Słomski - jeśli nie zrobimy tego gabinetu ,to lekarze nie uzyskają pacjentów i odejdą również z Barcina i wtedy będzie problem. Uważam, że Panu nie zależy na tym wcale.

Pan Eugeniusz Wiśniewski -my deklarowaliśmy ,ze swej strony pomoc ,proponowaliśmy ,wskazywaliśmy miejsce na budowę ośrodka zdrowia ,a Pan tylko miał przygotować dokumentację ,zakupić materiały ,a następnie przeciąć wstęgę .Działania Pana przy realizacji tego zadania są bardzo powolne.

Pan Kazimierz Pamuła- wystąpił z wnioskiem formalnym o zakończenie dyskusji w tym temacie .

Wniosek powyższy został przyjęty pozytywnie .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XLI/260/2005 w sprawie adaptacji lokalu nr 4 w budynku nr 3 w Korzybiu przy ulicy Dworcowej z przeznaczeniem na gabinet lekarski .

Uchwała nr XLI/260/2005 w sprawie adaptacji lokalu nr 4 w budynku nr 3 w Korzybiu przy ulicy Dworcowej z przeznaczeniem na gabinet lekarski została przyjęta 12 głosami „za” przy jednym głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 10 do protokołu .

Ad 14.Odpowiedzi na interpelacje radnych i wnioski sołtysów.

Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Pan Marek Piotr Mazur Burmistrz Kępic :

interpelacje zgłoszone przez p.Kluka

1)-sprawa poboczy na drogach powiatowych.Temat ten był poruszany ,Zarząd Dróg Publicznych własnymi siłami na drodze powiatowej w kierunku Łosina podsypuje pobocze.

Pobocze przy drodze do Biesowic w ramach współpracy z ZDP i posiadania materiału (może nie najlepszego) chcieliśmy zabezpieczyć. Chcielibyśmy nawieźć tam gruz i przykryć to ziemią .Mamy w Zakładzie Garbarskim kruszarkę ,którą wykorzystamy do tego celu. Tak długa realizacja prac na drogach jest spowodowana brakiem pracowników ,którzy ze względu na koszty zatrudniani są przez PUP.

2)-mieszkanie w Pustowie - jest to mieszkanie ,które Gmina sprzedała w ramach sprzedaży dla lokatora .Lokator to mieszkanie chciał sprzedać ,wykupiła to gmina i zasiedliła. Lokatorzy ,który je obecnie zamieszkują zobowiązani są w systemie ratalnym do wykupienia mieszkania . Docelowo nie chcieliśmy, aby gmina była udziałowcem w tym budynku. Tam mamy udział do świetlicy.

Pan Eugeniusz Kluk -chciałem wiedzieć jak to się stało , z tą sprawą zwrócili się do mnie mieszkańcy.

3)-znak stop na drodze powiatowej -uważam, że ustawienie znaku nic nie zmieni .Nie znak decyduje o bezpieczeństwie na drodze ,ale jej użytkownicy .Tam koniecznie trzeba wykosić chwasty bo ograniczają widoczność.

Interpelacje zgłoszone p. L. Nędzi

4)-Po raz pierwszym spotykam się z problemem ciepła w Komisariacie w Kępicach. Lokatorzy tego budynku z tą sprawą się nie zwracali. Jeżeli ZEC faktycznie pobiera inne ceny niż wykazują liczniki to robi to bezprawnie. Myślę, że kwoty są wyższe bo mieszkańcy spłacają zaległości jakie im narosły przy ogrzewaniu olejowym .

Stwierdzenie, że Burmistrz nic się nie robi ; nie robi bo nikt z ta sprawą się do mnie nie zwracał.

Zaistniała taka sytuacja ,że budynek GS”SCH” w Kępicach został podłączony do ogrzewania miejskiego w miesiącu grudniu ,ale Gminna Spółdzielnia miała jeszcze nagromadzony wcześniej węgiel ,który chciała wypalić i tak to się stało.

Pan Leszek Nędzi - wiem o takiej sytuacji, że właściciel budynku prywatnego zgłosił akces podłączenia do ogrzewania miejskiego ,ale bez określenia konkretnego terminu . ZEC ponagla go, że musi to zrobić do 30 września, gdyż składał deklarację ,uważam ,że tak nie powinno być.

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic-nie znam tej sytuacji jeżeli ktoś zmienił decyzje bez uzgodnienia, to taka sytuacja mogła zaistnieć.

Sprawa kotłów w kotłowni w Biesowicach - kotły pracujące w kotłowni w Biesowicach spalają zrębki produkowane przez kotłownię w Kępicach .Przy zakupie pieca i pozostałych urządzeń był obecny p.Wolański ,który jest specjalistą w tej dziedzinie i zna się na tym bardzo dobrze. Faktycznie trzeba otwierać tam klapę aby usunąć grubsze kawałki drewna ,kamienie ,które mogą zablokować ślimaki. Pracownicy tam pracujący powinni zająć się pracą , a nie udzielać takich informacji.

Sprawa prywatyzacji ZEC - domyślam się w jakiej prasie to napisano ,ja jej nie czytuję. Nigdzie o prywatyzacji ZEC się nie mówi , na takie decyzje zgodę musi wyrazić Rada .

Interpelacje zgłoszone p. Eugeniusz Deszczyków

5)-nastawania przy przejeździe kolejowym -jest to problem z wieloma budynkami PKP ,które niszczeją bo nie są wykorzystywane .Zwrócimy uwagę ,aby PKP zajęła się tą sprawą.

6)-sprawa ustawienia pojemników zostanie przekazana do ZGKiM

7)-droga na ulicy Składowej ,jest to nadal droga zakładowa , z której można korzystać do chwili wybudowania nowej. Składnica jest w Zarządzie Lasów Państwowych ,mamy zgodę na korzystanie z tego odcinka drogi .Jest zrobiony projekt drogi przez składnicę z rozwidleniem i zjazdem na ulicę Kopernika oraz zjazdem na ulicę Szosa Słupska.

Interpelacje zgłoszone przez p.Tylskiego

8)-gałęzie na działce p.Kowala -zostało skierowane informacyjne pismo do p. Kowala ,że „jeżeli Pan Kowal przygotuje gałęzie to my możemy zabrać” .Pan Kowal nie informował nas w tej sprawie.

Pan Tylski Waldemar - Pan Kowal powiedział mi ,że Gmina to wszystko zabierze.

9)-herb -moim zdaniem komisja nie miała prawa tak oceniać naszego herbu. Ukośny podział tarczy występuje w wielu herbach, dlaczego do naszego są uwagi ,nie wiem .Kontaktowałem się w tej sprawie z Panem Ministrem Spraw Wewnętrznych i prosiłem o opinię w tej sprawie .Wystąpiliśmy z oficjalnym pismem w tej sprawie.

10)-studzienka przy posesji p.Kłosińskiego w Obłężu - jest to droga wojewódzka podlegająca pod ZDW w Gdańsku .To oni muszą zlustrować to miejsce .

Pan Waldemar Tylski - uważam, że należy tam podlać asfalt lub wykonać studzienkę ściekową .

11)-lampy w miejscowości Obłężę do PGR-u - regulujemy stan prawny tych działek .Prowadzimy rozmowy z Agencją .Jak będziemy właścicielami gruntu możemy podjąć się realizacji tego zadania .Wiemy ,że sprawa infrastruktury jest bardzo ważna ,ale rozmowy w tych sprawach są długie ,takich spraw jest więcej np. droga na ulicy Składowej , odcinek drogi w Bronowie.

interpelacje zgłoszone przez p. Wandę Dąbrowa

12)-znak w Barcinie ,zwrócimy się w tej sprawie do ZDP .To będzie decyzja komisji .Wspomnę również o wycince krzaków na skrzyżowaniu.

interpelacje zgłoszone przez p.Słomskiego

13)-odpowiadając Panu na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji poinformowałem Pana , że informacje i materiały radni otrzymują na posiedzenia na podstawie posiadanych dokumentów , uzupełnienie ich następuje ustnie .Jeżeli nawet mnie nie ma to uzupełnienia ,wyjaśnienia dokonuje Pani Burmistrz ,Pani Skarbnik ,urzędnicy.

Nie jest tak ,że ja nie chcę bywać na posiedzeniach komisji ,ale jednoosobowe decyzje zobowiązują mnie do osobistej realizacji ich ,do uczestniczenia w wielu spotkaniach ,naradach .Mieszkańcy również chcą,aby ich sprawy były załatwiane bezpośrednio przez Burmistrza. Nieobecność na komisjach to nie niechęć do uczestniczenia w nich, ale brak czasu.

14)-pieniądze na kościółek w Ciecholubiu ,które były zostały wydane na rozbiórkę obiektu. Panowie którzy robili rekonstrukcję wozowni w Warcinie ,zadeklarowali się, że zrobią wstępny kosztorys na odtworzenie kościółka .Pan Marszałek na ostatnim spotkaniu na terenie naszej gminy zadeklarował przekazanie środków na renowację kościółka w Ciecholubiu .Wystąpiliśmy do Starosty o działkę przy wjeździe do internatu ,aby tam ustawić kościółek .

15)-sprawa wałęsających się psów -przy kontroli dot. czystości, porządków pojawią się komunikaty w tej sprawie.

16)-zobowiązania „Kegaru” -sukcesywnie schodzimy ze zobowiązań Kegaru na rzecz Gminy z kwoty bardzo wysokiej około 500.000 .Takie informacje przedstawię ,ale nie publicznie .

interpelacja zgłoszona przez p.Wiśniewskiego -

17)-termin realizacji przychodni w Korzybiu jest trudny do określenia .Poprzez swoje działania realizuję zadania publiczne , a jednym z nich jest przeznaczenie pomieszczeń na przychodnię w Korzybiu .W tym przypadku musi to być decyzja lekarzy, czy są nadal zainteresowani prowadzeniem działalności na terenie Korzybia .Nie mogę zagwarantować lekarzom ,że będą w Korzybiu mieli pacjentów .Oni sami muszą wyjść z taką inicjatywą. To nie są sprawy ,które mogą być załatwiane bardzo szybka; trwają rozmowy ,uzgodnienia.

Pan Eugeniusz Wiśniewski- Panie Burmistrzu jak nie będzie gabinetu lekarskiego to lekarze nie będą przyjmować pacjentów, to jest jasne .

Odpowiedzi na wnioski sołtysów :

-wniosek p. Makara - jest kłopot z pracownikami interwencyjnymi w każdej miejscowości .Każdy pracownik będzie musiał obsługiwać po kilka wsi wykonując tam najpilniejsze prace wskazane przez Pana sołtysa.

-wniosek p.Braczkowskiego -czekam na kontakt z p.Kulą ,dopytam się jaka technologia została wykorzystana na tym odcinku drogi .Porozmawiam również na temat poboczy dróg.

Pan Waldemar Tylski -poprosił o odpowiedź na interpelację dot. mianowania dyrektora ZEC, prawdopodobnie Pan Wolański jest dyrektorem ZEC od 1 sierpnia 2005.

Pan Słomski Zenon -Pani Burmistrz na komisji mówiła o dacie 1.06.2005.

Pan Marek Piotr Mazur -Burmistrz Kępic -tak Pan Wolański został mianowany dyrektorem ZEC. Jest fachowcem w swojej branży, osobą kompetentną i odpowiedzialną .Co do realizacji zadań nie mam żadnych uwag. Teraz ZEC przejął prowadzenie nowych zadań tj. wody na wsiach gdzie były wodociągi administrowane przez Agencję. Zakład realizuje również inwestycje .

Pan Waldemar Tylski -dyrektor zakładu jak mi wiadomo powinien mieć wyższe wykształcenie ,czy Pan Wolański ma takie .

Pan Burmistrz Kępic - faktycznie ten przepis jest ,ale nie jest on obliagatoryjny, nie zawsze musi być stosowany.

Osoby zainteresowane nie wniosły uwag do udzielonych informacji .

Ad 15.Informacja dot. złożenia przez radnych oświadczeń majątkowych.

Pan Przewodniczący Rady przedstawił informację z przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych radnych Rady Miejskiej w Kępicach za rok 2005.-załacznik nr 11.

Ad 16.Wolne wnioski i zakończenie obrad.

W wolnych wnioskach :

Pan Przewodniczący przedstawił pisma:

-pismo „Zachowaj trzeźwy umysł” -załącznik nr 12 do protokołu.

-pismo Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek (Dom Pomocy Społecznej ) -załącznik nr 13(wsparcie finansowe)

-pismo Komendy Miejskiej PSP w Słupsku o dofinansowanie kwota 25.000zł. działalności jednostek ratownictwa -gaśniczego PSP- załącznik nr 14.

-pismo Klubu radnych „Samorządność „

dotyczące utworzenia klubu radnych ”Samorządność”- zał. nr 15

o wprowadzenie do składu komisji Rewizyjnej dwóch przedstawicieli klubu ”Samorządność”- załącznik nr 15

-pismo do Pana Burmistrza -informacja dla radnych o niewykorzystanym urlopie za rok 2004 i 2005.

Pan Eugeniusz Kluk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił sprawozdanie Komisji z pracy za I półrocze 2005r. -załącznik nr 17.

Pan Wiesław Boratyński - odczytał wniosek klubu radnych „Samorządność” ,który został złożony do Burmistrza o uruchomienie II płyty boiska sportowego w Kępicach .

Nie było więcej pytań.

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad, XLI sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Protokołowała:

Ewa Derra

Przewodniczący Rady Miejskiej

w Kępicach

Eugeniusz Wiśniewski

23

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 15-12-2005 11:16
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:31