Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr XXXIV/2004 z sesji Rady Miejskiej z dnia 31-03-2005r


PROTOKÓŁ NR XXXIV/2004

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 31 marca 2005

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ.12,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.18,00


Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 10 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności.-załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic

Pani Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy

Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy

Pana Stanisław Gosławski -radny Rady Powiatu Słupsk

Pana Zdzisław Kwaśniewski -Dyrektor Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Damnicy

Brat Waldemar Krajnik - Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Przytocku

Pani Mirosława Mikuś- Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury Fizycznej w Starostwie Powiatowym

Pani Halina Mrozik -Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku

Pani Dorota Bilińska -Kierownik Filii Szkoły Podstawowej Specjalnej w Przytocku.

Pani Róża Konkiel -Wizytator -Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Pan Zdzisław Maciaszek -Dyrektora Szkoły Podstawowej w Przytocku

Pani Jadwiga Sahajdak ,Aleksandra Kujawa , Jan Ginter -przedstawiciele związków zawodowych działających w oświacie

Panią Elżbietę Mazur - Sołtysik -Dyrektora Biblioteki Publicznej w Kępicach

Pani Grażyna Szwarc -p.o. Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Kępicach

Pani Bożena Sokołowska - Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępicach

Pan Jacek Rzepiński - Dyrektor Zespołu Szkół w Korzybiu

Załącznik nr 2

Panie i Panowie sołtysi wsi Warcino, Korzybie, Podgóry ,Pustowo, Osowo,Barcino,Płocko,Mzdowo,Żelice,Biesowice,Barwino,Darnowo,Przytocko

Listy obecności załącznik nr 3.

Przed przystąpieniem do realizacji porządku obrad Pan Przewodniczący poprosił o powstanie wszystkich obecnych na sesji i uczczenie minutą ciszy pamięć dr n. med. Czesława Dąbrowskiego -wieloletniego Ordynatora Oddziału Ginekologiczno - Położniczego w Miastku .

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Eugeniusz Wiśniewski witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.

c/przyjęcie protokołu z ostatniej sesji

Pan Przewodniczący poinformował, że protokóły z ostatnich sesji Rady Miejskiej były wyłożone do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.

Protokoły zostały przyjęte jednogłośnie.

d/przyjęcie porządku obrad

Pan Przewodniczący zaproponował następujący porządek dzisiejszej sesji :

1).Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d)przyjęcie protokołów z sesji

2.Informacja z działalności Burmistrza Kępic w okresie między sesjami.

3.Interpelacje radnych.

4.Zapytania i wnioski sołtysów.

5.Projekt uchwały w sprawie przejęcia przez Gminę Kępice zadań powiatu z zakresu edukacji publicznej obejmujące kształcenie specjalne uczniów przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Przytocku .

6.Projekt uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół w Korzybiu.

7.Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr VI/53/2003 z dnia 13 marca 2003 w sprawie statutów sołectw.

8.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2005.

9.Projekt uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

10.Projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym.

11.Projekt uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków na dożywianie.

12.Projekt uchwały w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowej nazwy miejscowości :Kępka i Kruszka stanowiących część miasta Kępice.

13.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Korzybie „

14. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Barwino „

15.Projekty uchwał w sprawie wynagrodzenia dla Burmistrza Kępic.

16.Projekt uchwały w sprawie konkursu „Piękna nasza Gmina cała” w roku 2005.

17.Projekt uchwały w sprawie bilansu jednostek kultury za rok 2004.

18.Projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta i Gminy na lata 2000-2015.

19.Projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006

20.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez Samorząd Województwa Pomorskiego.

21.Odpowiedzi na interpelacje radnych i wnioski sołtysów.

22.Wolne wnioski i zakończenie obrad.

a)opinia Rady w sprawie przebiegu obwodnicy miasta Słupska

Porządek sesji został przyjęty jednogłośnie.

Ad 2.Informacja z działalności Burmistrza Kępic w okresie między sesjami

Burmistrz Kępic przedstawił informację z działalności miedzy ostatnia sesyjnej do dnia 30 marca 2005-informacja załącznik nr 4.

PYTANIA:

Pan Eugeniusz Kluk - prosił o wyjaśnienie do poprzedniej przedstawionej na piśmie informacji:

-w okresie od 04 -09.01.2005 -odbyły się spotkania w PUP w sprawie podpisania umów -moje pytanie ile umów zostało podpisanych przez Gminę i ile osób zostało w ramach tych umów zatrudnionych.

- w każdym tygodniu przedstawionej informacji jest zapis o ilości przyjmowanych interesantów -ponawiam prośbę o zapis ile osób otrzymało pracę .Wiem o tym, że drzwi do Pana gabinetu się nie zamykają, chciałbym wiedzieć jaki jest efekt tych wizyt.

Moja prośba aby te informacje uszczegóławiać.

Ad 3 . Interpelacje radnych .

Interpelacje zgłosili:

Pan Eugeniusz Kluk - chciałbym poprzez Pana Burmistrza zgłosić interpelację pod adresem Zarządu Dróg Powiatowych. Chodzi o bezpieczeństwo w ruchu drogowym ;pilnego załatwienia wymagają odcinki : na łuku drogi miedzy Darnowem ,a Turskiem , odcinek drogi między Ciecholubiem (przejazd kolejowy) o Biesowicami na zakręcie jest ogromna dziura , zjazd z góry od kościółka - woda wymyła korytu 20 - 30 centymetrowe w które się wpada ,podobna sytuacja jest na drodze Ciecholub -Warcino. Bardzo proszę o przekazanie tych spraw do Zarządu Dróg.

Pan Leszek Michlewicz - wiem ,że służby drogowe się już pokazały na drogach ,ale na pewno nie zrobiono wszystkiego .W bardzo złym stanie jest droga na odcinku Podgóry -Mzdowo.

Budynek Gimnazjum jest odnowiony, w tej chwili jest na ukończeniu piękny plot ,a dwa łączniki szpecą tą zabudowę .Może będzie można je choć odmalować ,aby poprawić wygląd estetyczny.

Pan Zenon Słomski- prosił o informację w kilku sprawach:

1)ulica Jeziorna w Korzybiu -długości około 100 m .Mieszkańcy chcieliby mieć chodnik ,deklarują położenie go samodzielnie , a przez Urząd zakup materiałów: płytek .

2)obok Korzybia znajduje się miejscowość Gościeradz jednak nie ma żadnego oznaczenia tej miejscowości w Korzybiu ani w Barwinie.

3)co Pan Burmistrz poczynił, mając na uwadze to nowe pomieszczenie kupione od p. Wajdy ,jakie jest jego przeznaczenie tam miała być przychodnia.

4)co z zakresem Pani Burmistrz, zgłosiłem tę interpelację na ostatniej sesji,prosiłem o odpowiedź na piśmie i jej nie otrzymałem .

Pan Waldemar Tylski -prosił o odpowiedź na piśmie w następujących sprawach:

1)Proszę o sprecyzowanie jakie wymogi należy spełnić ,aby otrzymać pomoc finansową od gminy na rozwinięcie działalności gospodarczej ,

2)proszę o podanie podstaw prawnych ,formy i kryteriów według których przydzielono pomoc finansową na rozwinięcie działalności gospodarczej.

3) z jakiej przyczyny pomoc na rozwinięcie działalności gospodarczej została potraktowana jako umorzenie zaległości podatkowej,

4)proszę o informację jak została załatwiona sprawa p.Kiżewskiego Władysława

5)z jakiego powodu Gmina nie odpowiada na pisma petentów zgodnie z terminami określonymi w Kodeksie Postępowania Administracyjnego ,pragnę poinformować Burmistrza ,że dalsze uchybienia będą skutkowały składaniem skarg do Sądu Administracyjnego .Uważam, że prawo obowiązuje wszystkich nie wyłączając urzędników publicznych .

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z porządkiem w punkcie 21.

Ad 4.Zapytania i wnioski sołtysów

Pan Rapta Krystyna -sołtys wsi Przytocko

1)chciałam „podziękować” w cudzysłowie radnym na udział w zebraniu w Przytocku . Uważam, że Państwo powinniście jeździć na zebrania ,które odbywają się dwa razy w roku .Państwo lekceważycie sobie te spotkania .

2)ze względu brak przeczyszczonych przepustów przy drodze powiatowej w Przytocku zostały zalane przy tegorocznych roztopach gospodarstwa .Należy tę sprawę zgłosić do Zarządu Dróg i sprawę załatwić.

3)chciałam się zapytać ,czy każdy z nas ma możliwość wyboru szpitala ,bo tak powinno być, ale jak ostatnio chciałam skorzystać z takiej możliwości to pracownicy służby zdrowia byli zdziwieni.

Pan Andrzej Bogusławski - sołtys wsi Warcino

1)czy są już na dzień dzisiejszy generalne ustalenia dotyczące naprawy dróg. Powinny być również ustalenia dotyczące dróg powiatowych i gminnych.

2)chciałbym się dowiedzieć jaka jest perspektywa i szansa istnienia dalej warcińskiej wyższej uczelni ,czy są jakieś przesłanki co do jej likwidacji .

Pan Henryk Palewski -sołtys wsi Osowo zwrócił się z pytaniem dot. pracowników którzy na podstawie wyroku sądu musza odpracować kilkanaście godzin na cele publiczne .Te osoby zgłaszają się do sołtysów my nie wiemy czy te osoby są ubezpieczone ,czy nie ,czy my za te osoby odpowiadamy w przypadku jakiegoś nieszczęścia, jaką pracę mogą oni wykonywać, kto ponosi odpowiedzialność za te osoby ,może ZGKIM który kieruje ich do pracy lub może Sąd.

Chciałbym podziękować Panu Burmistrzowi ,Pani Burmistrz za szybką interwencję przy tej naszej małej powodzi .Dziękuję również firmie „Les” za udostępnienie ciężkiego sprzętu .

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone pytania zostaną udzielone zgodnie z porządkiem w punkcie 21.

Ad 5.Projekt uchwały w sprawie przejęcia przez Gminę Kępice zadań powiatu z zakresu edukacji publicznej obejmujące kształcenie specjalne uczniów przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Przytocku .

Pan Przewodniczący poinformował, ze temat dotyczący przejęcia przez Gminę Kępice zadań rewalidacyjnych tj. kształcenia specjalnego uczniów przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Przytocku był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji , a bardzo wnikliwie z zaproszeniem gości na posiedzeniu komisji Infrastruktury Społecznej.

Poprosił Panią Krystynę Łabędzką -Z- cę Przewodniczącej komisji o stanowisko komisji w tej sprawie.

Komisja odbyła dwa spotkania w tej sprawie ,jedno z udziałem gości zaproszonych .Na drugim posiedzeniu komisja była w Domu Pomocy Społecznej w Przytocku i Szkole Podstawowej w Przytocku.

Po zapoznaniu się z przedstawionymi materiałami komisja głosowała następująco :1 głos „za” - 1 głos wstrzymujący , 2 głosy „przeciw” .

Materiały jakie posiadają radni załącznik nr 5 .

DYSKUSJA:

Glos zabrali :

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic - na jednym ze spotkań w Starostwie padło pytanie ,czy Gmina Kępice byłaby zainteresowana prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych ,które realizowane są w Domu Pomocy Społecznej w Przytocku przez Filię Specjalnego Ośrodka Szkolno -Wychowawczego w Damnicy. Nasza Gmina już w roku 1999-2000 prowadziła takie zadanie. Obecny przelicznik subwencji bardzo się zwiększył. Subwencja jaka przyznawana jest dla tej szkoły jest wyższa niż dla całej szkoły w Przytocku i wynosi ona 54.000zł miesięcznie.

Wyraziliśmy wolę przejęcia tego zadania od 1 sierpnia 2005.

W placówce tej jest zatrudnionych na stałe 9 nauczycieli oraz 7 osób na czas określony .Koszty płac to kwota 44.000zł . Obowiązek szkolny jest realizowany przez wychowanków DPS w tym samym budynku ,poprzez rewalidację prowadzoną przez Szkołę Podstawową dzieci te będą wychodziły na zewnątrz. Na spotkaniu Komisji Infrastruktury wzięło udział wiele osób związanych z tym tematem.

Myślę, że przejecie przez Gminę tego zadania będzie korzystne dla dzieci ,lepszy będzie kontakt między jednostką prowadzącą tę szkołę , a nauczycielami i dziećmi. Nie widzę tutaj żadnego ryzyka finansowego , nie będzie zwolnień pracowników. Jest już uchwała Rady powiatu o przekazaniu tych zadań naszej Gminie .Uważam, że na pewno sprostamy temu problemowi.

Pani Dorota Bilińska -Dyrektor Filii Szkoły w Domu Pomocy Społecznej .

Pan Burmistrz powiedział, że subwencja jest wyższa niż wydatki z tym związane ,różnica jest 10.000zł.

W porozumieniu przyjętym przez Starostwo nie ma o przekazaniu pracowników, czy nie jest to ważne ,chyba wszyscy nas rozumieją ,że boimy się o nasze miejsca pracy .Jest to 8 osób które tam pracują ,a mają na utrzymaniu rodziny. Jaka jest przyszłość tych nauczycieli. Jak się dowiedzieliśmy Pan Dyrektor Maciaszek będzie zwalniał nauczycieli z dużym stażem ,a zatrudniał stażystów ,bo ich uposażenie jest niższe niż nauczyciela dyplomowanego lub mianowanego ,ale czy to nie będzie z krzywda dla dzieci. Co z naszymi indywidualnymi programami nauczania ,które przynoszą efekty .

Zawsze Starostwo mówiło ,że tak dużo do naszej placówki dopłacają , a teraz mówi się, że jest tak dobrze .Zostaje według wyliczeń 10.000zł ,ale trzeba będzie pokryć dojazdy dzieci z DPS do szkoły jest to odległość około 1km, jak to będzie rozwiązane ,my mamy dzieci z różnymi schorzeniami (epileptycy, dzieci się obnażają itp ), dzieci wymagają opieki służby medycznej. Czy w szkole dzieci będą miały zapewniona taką opiekę.

Poprzez wieloletnią pracę z tymi dziećmi my mamy możliwość kontaktu z nimi. Przy przejęciu rewalidacji przez szkołę trzeba będzie zatrudnić zgodnie z przepisami osoby do pomocy nauczycielom. Zgodnie z przepisami nie ma mowy o integracji dzieci z głębokim upośledzeniem z dziećmi zdrowymi. Faktycznie miejsce chodzenia do szkoły jest zapisane w ustawie - integracja tak ,ale na określonych warunkach. My z naszymi dziećmi jeździmy na różne spotkania, mają możliwości kontaktów.

Zastanawia mnie fakt ,ze Starostwo chce oddać coś co nie przynosi strat ,co jest dobrze prowadzone .

Pan Marek Piotr Mazur - Pani była na spotkaniu komisji ,ale nie słuchała Pani żadnych wyjaśnień. Nikt na tym spotkaniu nie mówił o zmianach kadrowych i zmianie miejsca nauczania wszystkich dzieci. Uważam , że problemem najważniejszym tutaj powinno być dziecko , a nie nauczyciele. Naprawdę nie będzie tak, że wszyscy nauczyciele z dużym stażem pracy zostaną zwolnieni ,a zatrudnieni zostaną stażyści.

Gmina nie prowadzi oświaty od wczoraj .Gmina prowadzi oświatę od wielu lat, i robi to coraz lepiej , a rewalidacja będzie jednym z zadań. Nikt nie zmieni nauczania ,orzeczeń lekarskich ,ilości godzin to musi pozostać .Jest zmiana tylko organu prowadzącego.

Pan Starostwa proponuje przejęcie tych zadań , bo uważa ,że dobrze będziemy je realizować.

Czy będziemy zatrudniać pielęgniarki ,jak my to zrobimy tego na dzień dzisiejszy nie wiem .Obecnie każdy zatrudnionych nauczycieli ma po 1,5 etatu i tylko w ramach tych godzin będziemy mogli zatrudniać nauczycieli z naszego terenu ,pod warunkiem ,że będą mieli odpowiednie kwalifikacje .Tej kwestii jesteśmy w stanie sprostać ,ale tylko zgodnie z przepisami. Pan Starosta przekazuje nam t e sprawy do realizacji .Jeżeli my tego nie weźmiemy to przejmie tę placówkę np.Tursko. Organizacyjnie sprawy te zostaną ustalone później zgodnie z obowiązującymi przepisami .Nikt z zatrudnionych nie straci miejsca pracy.

Pani Mirosława Mikuś - Starostwo nie ustala subwencji .Subwencję na poszczególne placówki ustala Ministerstwo , a rozdziela Rada Powiatu. W tej chwili w tej placówce jest zatrudnionych 8 nauczycieli na stałe; w tym dwoje jest na urlopie zdrowotnym na podratowanie zdrowia .Liczba godzin nauczania to 230 w tym 60 godzin to praca w zespołach ,pozostałe 170 godzin to nauczanie indywidualne .

Każde dziecka będzie rewalidowane jak mówi orzeczenie lekarskie ,nikt tego nie może zmienić . I tak trzeba to będzie realizować.

Nauczyciele tam zatrudnieni otrzymują pensje oraz dodatek za prace w trudnych warunkach. Nauczyciele musza realizować obowiązek nauczania tak aby to było najlepsze dla dziecka .

W tej chwili realizacja nauczania prowadzona jest w oparciu o dwa przepisy z ustawy o oświacie.

Powiat nie przekazuje zadań na czas nieokreślony ,Starostwo będzie monitorowało realizację tego zadnia ,jak będzie ono prowadzone źle to zadanie to wraca do Starostwa.

Pani Krystyna Pamuła- Z-ca Burmistrza - odpowiadam za prowadzenie oświaty w Gminie .

Martwi mnie dzisiejsza wypowiedź Pani Bilińskiej .Uważam, że Pani nie rozumie problemu. Nikt nigdy nie postawił zarzutu o złym nauczaniu dzieci ,chcemy w tej sprawie mówić o merytorycznych rzeczach .Wszyscy wiemy z jakim schorzeniami znajdują się dzieci w Domu Pomocy Społecznej i jak wygląda ich nauczanie .Pani powiedziała, że ”my” mamy programy ,znamy metody dotarcia do tych dzieci ,ale n ikt tego nie neguje -Państwo będziecie nadal prowadzić te zajęcia .Proszę nie sugerować się wypowiedziami z prasy , bo te zapisy nie zawsze są prawdziwe. Jeżeli powiedzieli : Pan Burmistrz i Pani Wizytator , że nie będzie zwolnień to tak będzie. Przedstawiany przez Panią sposób myślenia mnie przeraża. Jeżeli Pani nie rozumie wypowiedzi Pana Burmistrza i Pana Starosty, że nie będzie zwolnień ,to nie wiem tak to tłumaczyć.

Zarzucanie i podejrzewanie Gminy o wszystko, robienie szumu wokół całej sprawy ,to chyba nie tak. Oprócz płace z subwencji powinny być pokrywane koszty związane z pomocami naukowymi ,które w tej chwili jak nam powiedziano nauczyciele noszą w siatkach, na to powinno wystarczyć pieniędzy.

Uważam, że trudno podejrzewać Gminę , że nie wie o co chodzi jak prowadzimy oświatę od wielu lata i to z dobrym efektem. My dzisiaj nie mówimy o sprawach organizacyjnych, bo to sprawy późniejsze .Podopieczni DPS to nasi mieszkańcy; biorą udział w wyborach ,mają swoje świadczenia i muszą realizować obowiązek szkolny. Pani Naczelnik powiedziała ,że zadanie to będzie realizowane tylko w tym powiecie, nie w Tursku .Nie dziwie się, że nauczyciele maja wątpliwości ,bo każda zmiana budzi jakieś wątpliwości .

Bardzo proszę o przemyślenie przejęcia tego zadania ,bo jest to przejęcie korzystne dla dzieci i dla gminy .

Popieram wypowiedź Brata Dyrektora ,że najważniejsza sprawa to dobro dziecka ,że jest za stymulacją.

Jeszcze raz powtarzam Gmina jest przygotowana do przyjęcia tego zadania ,bez szkody dla dzieci, ludzi z korzyścią dla oświaty w Przytocku.

Pani Dorota Bilińska - mówiąc o nauczycielach odniosłam się tylko do paragrafu 4 porozumienia zaproponowanego przez Starostwo ,gdzie nie mówi się nic w tej sprawie. To, że niepokoję się o zatrudnienie chyba nikogo nie dziwi , to są moi pracownicy.

Pan Zdzisław Maciaszek -dyrektor Szkoły Podstawowej w Przytocku - Pani Naczelnik Mikuś była przy zawieraniu umowy w 1999 pomiędzy Starostwem , a Gminą na prowadzenie zadań rewalidacyjnych , w tym czasie nauczyciele też zmieniali swój organ prowadzący .Po nie przedłużeniu tej umowy nauczyciele powrócili do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Damnicy.

Pozwoliłem sobie przedstawić koszty prowadzenia rewalidacji ,jest to 270 godzin tygodniowo, które miesięcznie wynoszą 44.482,38zł ,są to płace nauczycieli .Pozostaje jeszcze kwota 10.000zł na pozostałe wydatki .

Jeżeli macie Państwo pytania w tej sprawie to są na sesji przedstawiciele Rady Rodziców, oraz Z-ca Prezesa Związków Zawodowych Nauczycieli ,którzy na pewno udzielą odpowiedzi .

Pan Rapta Krystyna - mieszkanka Przytocka - sołtys wsi - wszyscy mówią o nauczycielach i dzieciach .Ja chciałabym się zapytać ,gdzie tym dzieciom będzie lepiej ,jeśli w szkole będzie nowa sala gimnastyczna ,nowe pomieszczenia .Bo jak na razie to nic nie mówi się w tej sprawie. Ja myślę, że my o wszystkim nie wiemy.

Pan Kazimierz Pamuła - ja będę glosował za przyjęciem tego zadania przez Gminę ,bo widzę możliwość poprawienia tego co jest dobre. Dobrze funkcjonuje rewalidacja w Przytocku prowadzona w ramach Filii Szkoły z Damnicy ,ale w oparciu o szkołę w Przytocku będzie realizowana jeszcze lepiej .

Chciałbym wyjaśnić dlaczego ten punkt zatrudnienia tak brzmi: bo gmina jeszcze tego nie przejęła. Jak Gmina to przejmie to będzie gwarantowała jak to zrobi. Dotychczasowy gospodarz w konsultacji z Gminą będzie organizował pracę tej placówki .Arkusze organizacyjne na bieżący rok szkolny robi nadal gospodarz. Możemy mówić o faktycznym przejęciu zadań dopiero na drugi rok szkolny .Uważam, że nie po to Rada głosowała za modernizacją Szkoły w Przytocku ,aby stała ona pusta i nie była wykorzystywana. Wtedy Przytocko będzie „pustynią” bo to jest miejscowości krańcowa naszego powiatu ,a z Przytockiem graniczy inny powiat .

Wydaje mi się ,że przyjęcie przez Gminę tych zadań niczego nie uszczupli ,nikt nie może działać wbrew prawu ,można jedynie ulepszyć organizacje pracy .

Niepokoje nauczycieli są na wyrost, przecież oni mają najlepsze doświadczenie pedagogiczne ,dlatego te obawy są niepotrzebne.

Brat Waldemar Krajnik - Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Przytocku - Państwo byliście w Domu Pomocy Społecznej ,widzieliście Państwo te dzieci , one nie nadają się do wyjścia do ludzi? i to jest mój żelazny argument .

Dom Pomocy Społecznej musi im zapewnić opiekę, szkołą jest szkołą ,może ich czegoś nauczyć. Muszą się one rewalidować w bardzo szerokim tego słowa znaczeniu.

Pani Jadwiga Sahajdak - Związek Nauczycielstwa Polskiego - ja nie rozumiem i n ikt mi tego nie wyjaśnił od poprzedniej komisji ,dlaczego w takim pośpiechu to się robi.

W piątek po posiedzeniu pytałam radnych powiatowych ,czy coś w tej sprawie wiedzą ,mówią, że nie , a na najbliższej sesji powiatowej wprowadza się to do porządku. To nie jest likwidacja jednostki ,gdzie obowiązują ścisłe przepisy. Jestem ciekawa co skorzysta przez to Gmina ,bo jak na razie bezrobocia jeżeli chodzi o nauczycieli w gminie nie ma .

Pan Marek Piotr Mazur - na sesji powiatowej została przyjęta uchwała dot. powierzenia nam zadań z zakresu edukacji publicznej obejmującej kształcenie specjalne .

Musimy odróżnić dwie sprawy :szkołę i dom pomocy.

Szkoła- dobrze prosperuje nic nie będziemy niszczyć .Takie obawy były równie przy przejmowaniu oświaty przez Gminę .Od 10 lat borykamy się z problemem oświaty w żadnej szkole nie stało się gorzej .My nie przejmujemy filii ,my przejmujemy zadanie do realizacji .My o tych wszystkich sprawach już dyskutowaliśmy ,jeszcze raz potwierdzam, że będzie to prowadzone tak jak powinno .Pojawiała się wątpliwość ,czy gmina będzie musiała dopłacać ,to po przedstawieniu tej informacji widać .Jeśli coś będzie można poprawić organizacyjne to bardzo dobrze. Mówimy tylko o tej sprawie .Pani Bilińska mówiła o zmniejszeniu godzin na rewalidacje w roku 2000 , nie robiła to moja osoba ,ani osoba Pani Wiceburmistrz .

Dlaczego powiat chce to oddać ;Pan Starostwa docenia nas ,widzi, że dobrze to robimy. Mowa jest o tym ,aby to działało nie gorzej , a będzie to z pożytkiem dla dzieci .Radni byli w DPS ,po tej wizycie decyzja w tej sprawie powinna być przemyślana.

Pani Halina Mrozik - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku.

Mieszkańcy Domu Pomocy Społecznej to mieszkańcy naszej gminy i zamkniecie ich tylko w warunkach swego domu nie jest najlepszym rozwiązaniem .Aby poprawić warunki rewalidacyjne trzeba stworzyć im coś innego ,trzeba dobudować im inne pomieszczenia .Pojawiła się inna możliwość ,dzieci te będą mogły korzystać z pomieszczeń w szkole podstawowej .Na takie rozwiązanie tylko trzeba przyklasnąć ,tym dzieciom należy stwarzać jak najlepsze warunki rozwoju .Dzieci zdrowe muszą uczyć się tolerancji .Ja uważam, że jeśli gmina chce stworzyć takie warunki to trzeba je poprzeć.

Pani Róża Konkiel - Wizytator Kuratorium Oświaty w Gdańsku - moje stanowisko w tej sprawie będzie neutralne. W przypadku pracy z dziećmi z głębokim upośledzeniem ,takie działania muszą być bardzo ostrożne ,bo to są bardzo trudne działania.

Każde z dzieci musi realizować obowiązek szkolny pod fachową siła pedagogiczną, nie można zatrudniać nauczycieli bez odpowiednich kwalifikacji .Mając na terenie gminy nauczycieli bezrobotnych ,nie posiadających kwalifikacji ,dyrektor szkoły musi wystąpić o zgodę Kuratora do zatrudnienia tego nauczyciela.

Nie twierdzę, że tak będzie ,ale może dojść do zwolnień nauczycieli z odpowiednimi kwalifikacjami ,i zatrudnienie ludzi młodych bez kwalifikacji bo oni są niżej uposażeni, nie przyniesie korzyści podopiecznym.W tej placówce prowadzone jest nauczanie zespołowe lub nauczanie indywidualne ,zgodnie z orzeczeniem lekarskim i tak to musi być prowadzone.

Pan Eugeniusz Kluk- w mojej wypowiedzi będzie również stanowisko klubu radnych.

Sprawa rewalidacji spadła na nas „jak grom z jasnego nieba „nikt o tym wcześniej nas nie informował. Dokumenty jakie posiadamy to :pismo ze Starostwa oraz projekt naszego proponowanego porozumienia .

Pan Burmistrz mówił o wcześniejszych materiałach - takich nie otrzymaliśmy. Dzisiaj materiały wyliczeniowe przedstawił p. dyrektor szkoły w Przytocku. Na dzień dzisiejszy mamy tylko te materiały.

W naszym projekcie porozumienia był punkt 6 O treści „zapis W przypadku gdy uzyskana przez Gminę subwencja nie pokryje w całości kosztów ponoszonych przez Gminę na realizację zadania , o którym mowa w § 1 pkt.1 Powiat zobowiązany jest zrefundować Gminie środki wydatkowane , a pochodzące bezpośrednio z budżetu Gminy „.Chciałbym aby ten zapis był zamieszczony w porozumieniu ,daje on gwarancje pokrycia pełnych kosztów przez Starostwo.

Wiem jakie są subwencje na prowadzenie zadań, w tym roku one wystarczają ,a za dwa lata musimy z budżetu gminy dołożyć środki ,aby to funkcjonowało. Jeżeli będą zajęcia w szkole to na pewno trzeba będzie zatrudnić nauczyciela do pomocy.

Moje kolejne pytanie ,co będzie jak budowa szkoły będzie trwała jeszcze trzy lata ,co dalej z tymi zajęciami.

Popieram również zdanie p. Sołtys ,ze my o wszystkim nie wiemy. Co się zmieni jak zamiast 2-4 pensjonariuszy będzie dochodziło do szkoły , a co będzie jak trzeba będzie ich dowozić ?.Mam wątpliwości co do możliwości prowadzenia tych zajęć ,gdyby szkoła była wybudowana ,sprawa byłaby rozwiązana .

Zostałem upoważniony przez klub radnych do stwierdzenia ,że z tą sprawą należy poczekać.

Pani Krystyna Pamuła- każde dziecko ma orzeczenie co do sposobu rewalidacji .Te dzieci nie będą chodzić do istniejących oddziałów. Stworzy im się nowe miejsce do nauki .Na dzień dzisiejszy nie ma mowy o organizacji tej szkoły ,zostawmy to fachowcom. Ja nie czuję się osobą kompetentna w tej sprawie. Brat Dyrektor sam mówił o korzyściach gdy dzieci te będą mogły wyjść poza teren , to jest już rewalidacja. Ten temat jest bardzo trudny , nie powinni radni oceniać co będzie, ale to co jest .

Jak Pan widzi rozmowy w tej sprawie trwają ,materiały radni otrzymali na 7 dni przed posiedzeniami ,jeszcze w tym czasie były rozmowy, spotkania. O wielu sprawach my sami dowiadujemy się późno. To Rada na komisji Infrastruktury dowiedziała się, bliższych informacji w tej sprawie, że coś się w tej sprawie toczy.

Pan Kwaśniewski Zdzisław- Dyrektor Szkoły Specjalnej w Damnicy

5 lat temu nauczyciele przeszli ze szkoły podstawowej do Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Damnicy jako jednostki prowadzącej, nastąpiło to z urzędu zgodnie z art.18 Karty Nauczyciela. Jeżeli dojdzie do tego to problem tkwi w §1 pkt.4 porozumienia -obawa nauczycieli jest słuszna .

Jeżeli Pan Dyrektor Maciaszek nie zaproponuje komuś z obecnie zatrudnionych nauczycieli pracy to ja mogę zaproponować pracę w Damnicy , ale to nie będzie możliwe ze względu na odległość (dojazdy).Może deklaracja ustna ze strony Pana dyrektora , że zatrudni choć 8 nauczycieli będzie wystarczająca.

Pan Waldemar Tylski - jeżeli nie przejmiemy tych nauczycieli to tylko dzięki Pani Burmistrz i p. Maciaszkowi. Co by się stało, żeby przejąć tych nauczycieli i zapewnić im pracę.

Od Pani Dyrektor Szkoły wiemy, że Pan Maciaszek nie współpracuje ze szkołą.

Uważam, że temat ten należy przesunąć na kolejna sesje bo trzeba go przyjąć z pewnym przemyśleniem.

Pani Rapta Krystyna - widzę ,że chodzi o zatrudnienie nauczycieli , uważam, że najlepiej będzie wprowadzenie tego zapisu do porozumienia .

Pan Eugeniusz Wiśniewski - czy nie można istniejącego stanu pozostawić jak dotychczas , a dzieci powinny się integrować ze sobą na zasadzie porozumienia Dyr. szkół , DPS i Szkoły Podstawowej w Przytocku.

Wczoraj mieliśmy możliwość zobaczenia bazy w Domu Pomocy Społecznej .Tam jest bardzo ładna baza , my w chwili obecnej takiej nie posiadamy i lepiej mieć nie będziemy.

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic - to porozumienie to zawsze projekt ,dla obu stron do uzgodnienia .My mówimy o dwóch sprawach ,jeżeli Rada Powiatu przekazuje nam to zadanie do realizacji bo twierdzi, że damy sobie z tym radę jako Gmina to jest najważniejsza sprawa.

Czy państwo widzicie, że my zmienimy porozumienie tak ,aby nie krzywdzić pracowników. To pracownicy mają sami psychozę strachu .Jeżeli zachodzi taka potrzeba to możemy to przemyśleć .Najważniejsza sprawa to zatwierdzenie arkuszy organizacyjnych do końca maja, gdzie ustala się ilość etatów. Ja Państwa przekonuję do przyjęcia tego zadania ,jest to dodatkowe zadanie ,ale z korzyścią dla gminy .Rozmowy w tej sprawie ciągle trwają.

Pani Dorota Bilińska - warunki w naszej szkole spełniają wymagania naszych dzieci .Dzieci nasze nie będą mieć takich warunków w szkołach masowych .My z naszymi dziećmi wychodzimy na zewnątrz ,dzieci biorą udział w różnych imprezach ,konkursach .Ja bardzo proszę mieć to na względzie dobro dziecka. Szkoła Podstawowa w Przytocku nie jest dostosowana do prowadzenia takich zajęć, ale to nie znaczy ,że nasze dzieci nie kontaktują się z dziećmi zdrowymi: wychodzimy na spacery , na plac zabaw przed szkołę. Uważam, że nam wszystkim powinno chodzić o dobro dziecka .

Pani Krystyna Pamuła- to państwo decydujecie ,gdzie te dzieci będą chodzić do szkoły ,czy sytuacja tych dzieci jeżeli chodzi o naukę ulegnie poprawie.

Propozycja Pana Dyrektora Kwaśniewskiego co do zatrudnienia nauczycieli w Damnicy jest prawie niemożliwa ,ze względu na dojazd i odwrotnie.

Pan Leszek Michlewicz - myślę ,że powinniśmy wrócić do projektu porozumienia i zapisać tam nasze propozycje. Jak wynika z dyskusji DPS nadal będzie funkcjonował, a dzieci będą realizowały obowiązek szkolny .

Pani Krystyna Rapta -proponuję tę dyskusję zakończyć.

Pan Eugeniusz Kluk - zaproponował 10 minutową przerwę.

Pan Przewodniczący ogłosił 10 minutową przerwę.

Po przerwie głos zabrał :

Pan Marek Piotr Mazur - jeżeli Państwo macie tyle wątpliwości, zwracam się z pytaniem czy ten temat nie byłby do podjęcia za dwa tygodnie , bo w tym czasie będziemy mieć sesję.

Pan Kazimierz Pamuła- decyzja Pana Burmistrza jest zasadna , należałoby się z tą sprawą przysłowiowo ”przespać”. Składam wniosek formalny o przesunięcie głosowania na projektem tej uchwały za dwa tygodnie.

Pan Burmistrz - przy budowie boiska w Przytocku p.Kluk przypominał mi o integracji dzieci z DPS z dziećmi zdrowymi .Ja o tym mówiłem w swojej wypowiedzi .Jeżeli uważacie Państwo ,że to jest za szybko to popieram wniosek Pana Pamuły o przesunięcie tego tematu na kolejną sesję.

Pan Kazimierz Pamuła- składam wniosek formalny o odłożenie głosowania nad projektem uchwały w sprawie przejęcia przez Gminę Kępice zadań powiatu z zakresu edukacji publicznej obejmujące kształcenie specjalne uczniów przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Przytocku .

Pan Przewodniczący poddał powyższy wniosek Pana Pamuły pod głosowanie

Głosowanie nad wnioskiem było następujące:

4 głosy „za” 6 głosów „przeciwnych”

Powyższy wniosek nie został przyjęty.

Następnie Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XXXIV/213/2005 w sprawie w sprawie przejęcia przez Gminę Kępice zadań powiatu z zakresu edukacji publicznej obejmujące kształcenie specjalne uczniów przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Przytocku .

Głosowanie nad projektem uchwały przedstawia się następująco:

3 głosy „za” 6 głosów „przeciw” 1 głos „wstrzymujący się”

Uchwała nr XXXIV/213/2005 w sprawie w sprawie przejęcia przez Gminę Kępice zadań powiatu z zakresu edukacji publicznej obejmujące kształcenie specjalne uczniów przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Przytocku nie została przyjęta .

Ad 6.Projekt uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół w Korzybiu.

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół w Korzybiu był omawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Szeroka dyskusja w tym temacie odbyła się na posiedzeniach komisji.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/213/2005 w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół w Korzybiu.

Uchwała nr XXXIV/213/2005 w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół w Korzybiu została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 6 do protokołu .

Ad 7.Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr VI/53/2003 z dnia

13 marca 2003 w sprawie statutów sołectw.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr VI/53/2003 z dnia 13 marca 2003 w sprawie statutów sołectw był omawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja proponuje wprowadzenie zmian w § 14 pkt.2 brzmi „Z zebrania wiejskiego sporządza się protokół ,który podpisuje Przewodniczący zebrania lub sołtys oraz obecni na zebraniu członkowie Rady sołeckiej

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja zaakceptowała wprowadzenie zmiany w § 14 pkt.2 zmieniając zapis „i” na „lub”

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja proponuje takie zmiany jak komisja Infrastruktury.

Dyskusja :

Pani Krystyna Pamuła- zmiana dotycząca podpisywania sporządzonego protokołu pojawiła się po zebraniu wiejskim w Biesowicach ,które przyjęło taki zapis. Jest to zapis prawidłowy dający możliwość podpisania protokołu z zebrania bez wielkich trudności -bo podpisują go członkowie rady sołeckiej obecni na zebraniu ,a nie wszyscy członkowie rady sołeckiej wybrani.

Pan Andrzej Wieliczko-radca prawny - wszystkie zmiany w statutach powinny być konsultowane na zebraniach sołeckich .Wprowadzenie tych drobnych zmian można traktować jako korektę, która nie ma znaczącego wpływu na pozostałe zapisy.

Pan Waldemar Tylski - w statucie jest zapis ,że rada sołecka wspomaga sołtysa, dlatego zapis mówiący o podpisie protokołu przez członków rady sołeckiej obecnych na zebraniu jest konieczny.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie zapis § 14 pkt.2 który brzmi „z zebrania wiejskiego sporządza się protokół ,który podpisuje Przewodniczący zebrania lub sołtys oraz obecni na zebraniu członkowie Rady sołeckiej

Zmian ta została przyjęta:

9 głosami „za” przy 1 głosie „przeciwnym”

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/214/2005 w sprawie zmian w uchwale nr VI/53/2003 z dnia 13 marca 2003 w sprawie statutów sołectw.(po wprowadzeniu zmian).

Uchwała nr XXXIV/214/2005 w sprawie zmian w uchwale nr VI/53/2003 z dnia 13 marca 2003 w sprawie statutów sołectw została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 7 do protokołu .

Ad 8.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2005.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2005 był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja wnioskuje:

1)wycofanie z § 3 projektu uchwały po stronie przychodów kwotę 35.946zł (wolne środki z lat ubiegłych).Komisja wnioskuje przedstawienie kwoty nadwyżki w całości i propozycje jej rozdysponowania.

2)wykreślić z rozdziału 85295 -pozostała działalność kwotę 40.000zł z przeznaczeniem na zakup samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych aż do momentu uzyskania konkretnych informacji ,kto będzie dysponentem tego samochodu ,jakie będą koszty utworzenia stanowiska kierowcy itp.

3)różnicę z wnioskowanych kwot przeznaczyć na usługi remontowe -dawny budynek stołówki.

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały z wątpliwościami dotyczącymi zakupu samochodu dla osób niepełnosprawnych .

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja nie głosowała nad projekt uchwały, ale miała również wątpliwości co do kosztów utrzymania samochodu dla osób niepełnosprawnych.

Dyskusja:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic -już kilka gmin kupiło w ten sposób samochody typu : mikrobusy ,autobusy. Ten program będzie w najbliższym czasie się już kończył ,gdyż będzie likwidowany fundusz .Pokusiliśmy się do napisania takiego wniosku .Na naszą ofertę odpowiedziała nam tylko jedna firma -Mecedes .Z budżetu gminy pokrywana jest kwota 25 % z kwoty zaproponowanej przez sprzedawcę. Wcale ten samochód nie musi być administrowany przez gminę ,może być administrowany przez inną jednostkę. Będzie on wykorzystywany na wyjazdy na zawody sportowe dzieci i młodzieży, wyjazdy komisji , pracowników OPS itp.

Stopień dofinansowania jest ściśle określony .Uważam, że samochód przy takiej wartości pokrytej z budżetu warto zakupić dla gminy ,stąd moja propozycja . Ten samochód jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych jeżdżących na wózkach ,przy demontażu siedzeń ,jak również może mieć zamontowane siedzenia do przewozu osób.

Pan Eugeniusz Kluk- chciałbym odnieść się wykorzystania tego samochodu. Chcieliśmy wiedzieć jakie koszty poniesie gmina przy zatrudnieniu kierowcy. Nie wiem ,czy zawody sportowe ,wyjazdy pracowników OPS da pełne wykorzystanie i obciążenie tego samochodu .Pani Burmistrz powiedziała na komisji , że przedstawi pełne wyliczenia dot. kosztów.

Mój wniosek dotyczy § 3 -przychody ;w paragrafie 955 -kwota 35.946zł są to środki z nadwyżki budżetowej .Ogólna kwota nadwyżki wynosi 380,00zł - są to środki z niewykorzystanych inwestycji .Uważam, że rozdrabnianie kwoty na realizację drobnych zadań jest niewskazane .Uważam, że przeznaczenie tej kwoty na jedno zadanie np. na byłą stołówkę lub na spłatę kredytu jest lepsze.

Mam obawy ,że kwotę nadwyżki będziemy wydatkować na drobne zadania i ona po prostu zginie w dochodach budżetu .Chciałbym wiedzieć jak zostanie rozdysponowana całość tej kwoty.

Pan Burmistrz Kępic - jeżeli Państwo uważacie ,że ten samochód jest zbędny - do państwa należy decyzja. Mamy problemy z przewozem dzieci na zawody, posiadanie takiego samochodu rozwiąże nam wiele problemów transportowych. Są robione pewne przemyślenia w tym temacie .Ja uważam ,że zakupienie tego samochodu przyniesie nam pewne korzyści .Pojawia się dylemat, że mamy stary samochód w szkole ,już wysłużony .Zakupiony pojazd jest nowy ,jedynym kosztem byłyby koszty paliwa oraz ubezpieczenie. Koszty eksploatacyjne będą niższe ,jedynym kosztem to ubezpieczenie i paliwo.

Pan Eugeniusz Kluk- uważam, że na posiedzeniach komisji powinniśmy otrzymać maksymalna ilość informacji. Nie wiedzieliśmy ,że ten samochód będzie w szkole i oni będą jako jednostka zajmować się ta sprawą.

Pan Leszek Michlewicz - czy odłożenie tej sprawy na kolejną sesję nie będzie to kolidowało z terminami dokonania wpłaty itp.

Pan Burmistrz Kępic- dopiero na początku II połowy roku będziemy wiedzieć czy nasz wniosek został przyjęty do realizacji np. Kobylnica składała wniosek w roku ubiegłym ,a dopiero w tym roku otrzymali samochód.

Jeżeli przy innym stosunku dopłaty ( w tej chwili jest 25 %) dla Gminy będzie to rozliczenie niekorzystne to zakup ten nie będzie realizowany .Jak na razie nie wiem czy przebrniemy procedurę związaną z wnioskiem ,dopiero zarejestrowaliśmy się jako potencjalni chętni na zakup samochodu. Z usług transportowych korzysta MGOK ,OPS ,komisje rady, komisja AA, dzieci na zwody sportowe .Ten samochód naprawdę będzie wykorzystany.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek komisji Infrastruktury o następującej treści:

1)wycofanie z § 3 projektu uchwały po stronie przychodów kwotę 35.946zł (wolne środki z lat ubiegłych).

2)wykreślić z rozdziału 85295 -pozostała działalność kwotę 40.000zł z przeznaczeniem na zakup samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych aż do momentu uzyskania konkretnych informacji ,kto będzie dysponentem tego samochodu ,jakie będą koszty utworzenia stanowiska kierowcy itp.

3)różnicę z wnioskowanych kwot przeznaczyć na usługi remontowe -dawny budynek stołówki.

„Za” powyższym wnioskiem głosowało 5 radnych , 5 radnych wstrzymało się od głosu .

Z powyższego wynika ,że wniosek został przyjęty.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/215/2005 w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2005 (po wprowadzeniu zmian).

Uchwała nr XXXIV/215/2005 w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2005 (po wprowadzeniu zmian) została przyjęta 5 głosami ”za” ,przy 5 głosach wstrzymujących i stanowi załącznik nr 8 do protokołu .

Ad 9.Projekt uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków był omawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Brak dyskusji .

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/216/2005 w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

Uchwała nr XXXIV/216/2005 w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków została przyjęta 9 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

10.Projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym.

Pana Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym był omawiany szczegółowo na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Brak dyskusji .

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/217/2005 w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym.

Uchwała nr XXXIV/217/2005 w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym została przyjęta 9 głosami ”za” ,przy 1 głosie przeciwnym i stanowi załącznik nr 10 do protokołu .

AD 11.Projekt uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków na dożywianie.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków na dożywianie był omawiany na posiedzeniach komisji, proszę przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Brak dyskusji .

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/218/2005 w sprawie zasad zwrotu wydatków na dożywianie

Uchwała nr XXXIV/218/2005 w sprawie zasad zwrotu wydatków na dożywianie została przyjęta 9 głosami ”za”, przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

12.Projekt uchwały w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowej nazwy

miejscowości :Kępka i Kruszka stanowiących część miasta Kępice.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowej nazwy miejscowości :Kępka i Kruszka stanowiących część miasta Kępice był omawiany na posiedzeniach komisji.

Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Brak dyskusji

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/219/2005 w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowej nazwy miejscowości :Kępka i Kruszka stanowiących część miasta Kępice.

Uchwała nr XXXIV/219/2005 w sprawie zasad zwrotu wydatków na dożywianie została przyjęta 10 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

AD 13.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Korzybie „

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Korzybie „był omawiany na posiedzeniach komisji, proszę przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Dyskusja :

Pan Jacek Rzepiński -dyrektor szkoły w Korzybiu w imieniu przedsiębiorców z Korzybia wnosi o ponowne przeanalizowanie planu rozwoju miejscowości Korzybie, gdyż Przedsiębiorcy Ci mogą część prac sfinansować.

Pan Eugeniusz Wiśniewski - radny z Korzybia - jeżeli jest taka potrzeba zawsze do tego tematu możemy powrócić ,ale jest to uzależnione od tematyki ;jeżeli będzie dotyczyło to boiska przy szkole , to nadal uważam, że budowa trzeciego boiska jest bezzasadna ,szkoda jest na ten cel społecznych pieniędzy.

Pan Leończuk Wiesław - przedsiębiorcy Korzybia są zainteresowani aby zasponsorować realizację tego zadania .Biorąc pod uwagę, że takie osoby są Korzybiu , należałoby powrócić do tego programu i wprowadzić zmiany.

Pani Krystyna Pamuła- Z-ca Burmistrza-zmian w planie rozwoju lokalnego Korzybia spowoduje przesunięcie zatwierdzenia projektu uchwały. Zawsze jest możliwość wprowadzenia zmian do planu rozwoju miejscowości .

Pan Leszek Michlewicz - zgodnie ze statutem Gminy to radni powinni wystąpić z takim wnioskiem .

Pan Andrzej Wieliczko-radca prawny -czy jest formalny wniosek zgłoszony przez radnego ,o wycofanie tego punktu z porządku obrad.

Pan Kazimierz Pamuła - zgłosił formalny wniosek o 10 minutową przerwę.

Po przerwie

Pan Leończuk Wiesław - wycofał swój wniosek o wprowadzenie zmian i nie zatwierdzanie proponowanego planu rozwoju miejscowości Korzybie .

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/220/2005 w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Korzybie „

Uchwała nr XXXIV/220/2005 w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Korzybie „ została przyjęta 10 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

AD 14.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Barwino

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Barwino „był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska

Brak dyskusji.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/221/2005 w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Barwino „

Uchwała nr XXXIV/221/2005 w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Barwino” „ została przyjęta 10 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

AD 15.Projekty uchwał w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia dla Burmistrza Kępic był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja przyjęła projekt uchwały -wzrost wynagrodzenia Burmistrza od 1 stycznia 2005.

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja większością głosów projekt uchwały -wzrost wynagrodzenia od 1.01.2005.

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały -wzrost wynagrodzenia od 1 stycznia 2005.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/222/2005 w sprawie wynagrodzenia dla Burmistrza Kępic.

Uchwała nr XXXIV/222/2005 w sprawie wynagrodzenia dla Burmistrza Kępic

została przyjęta 8 głosami ”za” przy 1 głosie przeciwnym i 1 glosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

Ad 16.Projekt uchwały w sprawie konkursu „Piękna nasza Gmina cała” w

roku 2005.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie konkursu „Piękna nasza Gmina cała” w roku 2005 był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja ma wniosek p.Tylskiego zaproponowała następujące zmiany:

b / Kategoria: ZAGRODA ROLNICZA

  1. Stan i estetyka budynków:

a / budynki mieszkalne ( elewacje, ukwiecenie ,wrażenie estetyczne)

15 punktów komisja proponuje 10

b / budynki gospodarcze ( stan techniczny, elewacje )

15 punktów

  1. Estetyka siedliska:

a / część gospodarcza ( ład i porządek, wydzielone miejsce na maszyny i sprzęt, podwórze gospodarcze)

15 punktów

b/ część rekreacyjno-ozdobna ( drzewa, krzewy, zieleń, kwiaty, aranżacje )

15 punktów komisja proponuje 10

  1. Obiekty sanitarne ( szambo, śmietnik, kompostownik ) :

a / lokalizacja 10 punktów

b / zabezpieczenie 10 punktów

c / zbiorniki na gnojówkę 5 punktów

d / składowanie obornika 5 punktów

4.Ogólny wygląd zagrody: 10 punktów komisja proponuje 20

c / Kategoria: ZAGRODA - POSESJA NIEROLNICZA

1.Stan i estetyka budynków:

a / budynki mieszkalne ( elewacje, ukwiecenie )

30 punktów komisja proponuje 20

  1. Estetyka siedliska:

a / ład i porządek w obejściu 15 punktów

b / część rekreacyjno - ozdobna (drzewa , krzewy, zieleń, kwiaty, aranżacje ) 15 punktów

  1. Obiekty sanitarne ( szambo, śmietnik, kompostownik ):

a / lokalizacja 15 punktów

b / zabezpieczenie 15 punktów

  1. Ogólny wygląd posesji 10 punktów komisja proponuje 20

ZAŁĄCZNIK nr: 2

Kryteria oceny i punktacji:

Kategoria: ZAGRODA ROLNICZA

1.Stan i estetyka budynków:

a / budynki mieszkalne ( elewacje, ukwiecenie ,wrażenie estetyczne)

15 punktów komisja proponuje 20

b / budynki gospodarcze ( stan techniczny, elewacje )

15 punktów

2.Estetyka siedliska:

a / część gospodarcza ( ład i porządek, wydzielone miejsce na maszyny i sprzęt, podwórze gospodarcze)

15 punktów

b/ część rekreacyjno-ozdobna ( drzewa, krzewy, zieleń, kwiaty, aranżacje )

15 punktów komisja proponuje 20

3.Obiekty sanitarne ( szambo, śmietnik, kompostownik ) :

a / lokalizacja 10 punktów

b / zabezpieczenie 10 punktów

c / zbiorniki na gnojówkę 5 punktów

d / składowanie obornika 5 punktów

4.Ogólny wygląd zagrody: 10 punktów komisja proponuje 20

Kategoria: ZAGRODA - POSESJA NIEROLNICZA

1.Stan i estetyka budynków:

a / budynki mieszkalne ( elewacje, ukwiecenie )

30 punktów komisja proponuje 20

2.Estetyka siedliska:

a / ład i porządek w obejściu 15 punktów

b / część rekreacyjno - ozdobna (drzewa , krzewy, zieleń, kwiaty, aranżacje )

15 punktów

3.Obiekty sanitarne ( szambo, śmietnik, kompostownik ):

a / lokalizacja 15 punktów

b / zabezpieczenie 15 punktów

4.Ogólny wygląd posesji 10 punktów komisja proponuje 20

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska -komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Dyskusja :

Pan Bronisław Braczkowski -I etap w konkursie to etap sołecki .Sołtys wraz z rada sołecką sami oceniają zgłoszone posesje i typują do konkursu gminnego po jednej posesji z poszczególnych kategorii. Kwota przyznana na nagrody dla tych posesji wynosi 1.500,00zł .To jest bardzo mała kwota ,a każde sołectwo to około 100,00 zł , za które trzeba kupić trzy nagrody.

Pan Kazimierz Pamuła- moje pytanie, czy w każdym roku zgłaszają się wszystkie sołectwa, jeżeli nie ,to ta kwota się zwiększy. Jest również zapis w regulaminie, że komisja może zmieniać ilość i wysokość nagród.

Pan Leszek Michlewicz - czym sugerowała się komisja przy zmianie punktacji.

Pan Kazimierz Pamuła- proszę przejść do głosowania projektu uchwały ,jeżeli większością głosów zostanie on przyjęty to propozycja komisji nie będzie brana pod uwagę.

Pan Waldemar Tylski -wnioskodawca zmian do regulaminu - przedstawiając taką propozycję sugerowałem się, że przy ocenie ogólnej każdej posesji bierze się i tak pod uwagę stan i estetykę budynków znajdujących się na posesji ,jak również estetykę części rekreacyjno-ozdobnej .Proponuję obniżenie ilości punktów w poszczególnych grupach na rzecz ogólnego wyglądu zagrody ,posesji .Uważam, że to jest słuszne.

Pan Andrzej Bogusławski - sołtys wsi Warcino- ocena poszczególnych elementów posesji ,zagrody i tak wpływa na ogólny wizerunek całości, dlatego nie zmieni to ogólnej punktacji.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez p. Pamułę dot. głosowania zaproponowanego projektu uchwały

Głosowanie nad wnioskiem przedstawia się następująco:

3 głosy „za” 3 głosy „przeciw” 4 głosy „wstrzymujące”

Wniosek nie przeszedł.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez komisję Infrastruktury ,a dotyczący zmiany punktacji.

Głosowanie nad wnioskiem przedstawia się następująco:

7 głosy „za” 2 głosy „przeciw” 1 głosy „wstrzymujące”

Wniosek przeszedł.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/223/2005 w sprawie konkursu „Piękna nasza Gmina cała” w roku 2005.(po zmianach)

Uchwała nr XXXIV/222/2005 w sprawie konkursu „Piękna nasza Gmina cała” w roku 2005 została przyjęta 7 głosami ”za” przy 2 głosie przeciwnym i 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

Ad 17.Projekt uchwały w sprawie bilansu jednostek kultury za rok 2004

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie bilansu jednostek kultury za rok 2004 był omawiany na posiedzeniach komisji. Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja przyjęła projekt uchwały jednogłośnie

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja stwierdziła prawidłowe wykorzystanie zadań przez jednostki kultury ,MGOK kultury w roku 2004 zlikwidował zadłużenie jednostki .Komisja przyjęła jednogłośnie projekt uchwały

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Brak dyskusji.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/224/2005 w sprawie bilansu jednostek kultury za rok 2004

Uchwała nr XXXIV/224/2005 w sprawie bilansu jednostek kultury za rok 2004

została przyjęta 10 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 17 do protokołu.

Ad18.Projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Rozwoju Społeczno-

Gospodarczego Miasta i Gminy na lata 2000-2015.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta i Gminy na lata 2000-2015 był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja przyjęła projekt uchwały jednogłośnie

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła jednogłośnie projekt uchwały

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Nie było pytań.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/225/2005 w sprawie zmian w Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta i Gminy na lata 2000-2015.

Uchwała nr XXXIV/224/2005 w sprawie zmian w Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta i Gminy na lata 2000-2015 została przyjęta 10 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 18 do protokołu.

AD 19.Projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006 był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja przyjęła projekt uchwały jednogłośnie

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła jednogłośnie projekt uchwały

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Nie było pytań.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/226/2005 w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006

Uchwała nr XXXIV/226/2005 w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006 została przyjęta 10 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 19 do protokołu.

Ad 20.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie

zadania realizowanego przez Samorząd Województwa Pomorskiego.

Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez Samorząd Województwa Pomorskiego był omawiany na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:

Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej- komisja przyjęła projekt uchwały jednogłośnie

Pan Kazimierz Pamuła - Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczej- komisja przyjęła jednogłośnie projekt uchwały

Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Pan Burmistrz Kępic -Zarząd Województwa Pomorskiego podjął się realizacji

zadania dotyczącego zakupu nowego taboru kolejowego tzw. szynobusów.

Zmiany te zostały wprowadzone w wieloletnim Planie Inwestycyjnym i ujęta tam została partycypacja w kosztach zakupu ze strony samorządów. Zostało zorganizowane spotkanie z 4 gminami .Nasz udział wynosi 10.000zł rocznie Bylibyśmy partnerem do podpisania porozumienia. Taka propozycja daje możliwości zakupu szynobusów oraz realizację połączeń lokalnych .Projektuje się zwiększenie obecnej ilości kursów w jedną stronę do 7.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/227/2005 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez Samorząd Województwa Pomorskiego.

Uchwała nr XXXIV/227/2005 w sprawie wyrażenia woli na współfinansowanie zadania realizowanego przez Samorząd Województwa Pomorskiego.

została przyjęta 10 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 20 do protokołu.

Ad 21 .Odpowiedzi na interpelacje radnych:

Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Burmistrz Kępic Marek Piotr Mazur :

*interpelacje w sprawie dróg

W tej chwili szacowane są szkody na drogach po zimie, stan dróg pozostawia wiele do życzenia. Asfalt leżący na drogach położony jest już dawno jest on stary ,dlatego tegoroczna zima spowodowała tak wiele uszkodzeń. Podjęta decyzja przez Zarząd Powiatu o naprawie kompleksowej trzech dróg jest najlepsza ,ale ciągle słyszymy o spłacie kredytu zaciągniętego przez zarząd na remonty dróg. Tegoroczne straty po zimie są ogromne ,myślę, że dojdzie do napraw cząstkowych .

Zarząd Dróg Wojewódzkich uruchomił już działania i rozpoczął już naprawy cząstkowe ,nam chodzi szczególnie o drogę do Technikum Leśnego i w stronę Łużek.

Wiem, że Zarząd Dróg Powiatowych wystąpił do Zarządu Powiatu o zwiększenie środków na drogi ,sprawa jest w toku .

Co do naszych dróg- chcemy przystąpić do remontu dróg gminnych. Remonty dróg gruntowych zostaną prowadzone w ramach programu „GRYF”Mamy problem z materiałem na drogi ,gdyż żwirownia w Zagórkach jeszcze nie działa.

Pan E.Kluk -proszę zgłosić do Zarządu Dróg ,że na skrzyżowaniu w Ciecholubu na przejeździe stoi tablica droga zamknięta ,a droga jest już naprawiona i udostępniona dla ruchu.

*interpelacja p.Michlewicza- skrzydła w budynku gimnazjum - w chwili obecnej rozwiązujemy sprawę płotu przy gimnazjum i szkole, może uda nam się choć pomalować te skrzydła.

*interpelacja zgłoszona przez p.Słomskiego

-ulica Jeziorna - na tej ulicy jest niecka gdzie przy opadach deszczu zbiera się woda .Będziemy szukali sposobu rozwiązania tej sprawy .Jeżeli jest taka deklaracja mieszkańców to będziemy starać się ja wykorzystać, ale konieczne jest tam wykonanie odwodnienia.

-oznakowanie miejscowości wystąpimy do Zarządu Dróg Wojewódzkich o oznaczenie tej miejscowości .

-lokal po p. Wajdzie był lustrowany .Będą rozmowy z P.Leończukiem w tej sprawie .Te pomieszczenia jeżeli będą spełniały wszystkie wymagania planujemy przeznaczyć na przychodnię lekarską.

-zakres czynności Pani Burmistrz -Pan Burmistrz odczytując przedstawił zakres zadań, kompetencji i odpowiedzialności Pani Burmistrz Krystyny Pamuła.

*interpelacja p.Tylskiego -Pan Burmistrz prosił o bardziej szczegółowe przedstawienie problemu. Jako Gmina zawsze jesteśmy zainteresowani aby pracodawcy korzystali z możliwości jaką oferuje PUP.

*sprawę p. Kiżewskiego z Bronowa wyjaśni Pani Krystyna Pamuła.

Odpowiedzi na zapytania sołtysów:

*pytanie p. Sołtys z Przytocka

-udział w zebraniu - ta sytuacja nie dotyczy mnie bo ja uczestniczyłem w zebraniu w Przytocku ,

-sprawa przepustów- poziom tych rowów jest właśnie taki, że odprowadzają mała ilość wód ,musimy znaleźć rozwiązanie tego problemu .

-prawo wyboru szpitala -jeżeli mogę prosić może p.Leończuk jako lekarz wyjaśni tę sprawę. Jest wybór szpitala ,ale nasi pacjenci w większości trafiają do szpitala w Miastku. Jeżeli przyjedzie karetka z Miastka to na pewno zawiezie pacjenta do szpitala do Miastka .Staramy się o uruchomienie na terenie Kępic oddziału ratownictwa medycznego, wtedy dostępności do tych usług będzie lepsza.

Pan Wiesław Leończuk- formalnie tak jest ,ale teoretycznie jak to wygląda to wszyscy wiemy. Można wystawić skierowanie do każdego szpitala , ale czy pacjent tam zostanie przyjęty tego nie gwarantuję.

Pan Burmistrz - znam przypadki ,że pacjenci decydowali się na szpital w Słupsku i to było realizowane ,ale i jest na pewno odwrotnie. Czeka mnie spotkanie ze Starostą Bytowskim i będę nim rozmawiał w tej sprawie.

*pytanie p.Bogusławskiego - to wczorajsze spotkanie w Wyższej Szkole Biznesu w Warcinie nie jest dlatego ,że dzieje się źle w szkole, bo szkoła ma się dobrze ,wprowadza nowe kierunki nauczania .Na spotkaniu mówiliśmy o udziale mieszkańców w pracach studyjnych na rzecz danej miejscowości .

*pytanie p.Palewskiego -

-ubezpieczenie bezrobotnych -sprawa zostanie wyjaśniona i przekażę tę informację Państwu,

-chciałbym również podziękować wszystkim strażakom za udział w akcji. Największy problem wystąpił w Osowie ,żeby nie doszło do szybkiej interwencji strażaków , mieszkańców i innych służb zalane byłyby i inne tereny. Wszystkim ,którzy brali udział w akcji dziękuję.

Pani Krystyna Pamuła -Z-ca Burmistrza -jeżeli chodzi o odpracowywanie kar przez osoby skazane prawomocnym wyrokiem sądu ,to od pewnego momentu zaczęto to konsekwentnie być egzekwowane przez Sąd. Ogólnie to jest tak, jak z każdym pracownikiem, jak jest bezrobotny - to nie ma ubezpieczenia ,a jak kierujemy go do pracy to musimy go ubezpieczyć ,lub kierować do takich prac gdzie zagrożenia nie ma .Jako Gmina musimy wskazać gdzie ta osoba pójdzie do pracy :do ZGKIM ,czy sołectwa. Jest pismo w tej sprawie ,że jest to zadanie gminy ;obowiązkiem gminy jest zapewnienie pracy .

Pani Krystyna Pamuła -Z-ca Burmistrza udzieliła odpowiedzi na interpelację p. Tylskiego dotyczącą p. Kiżewskiego Władysława z Bronowa.

Ostatni przyszło pismo od p. Kiżewskiego w sprawie naprawy dachu na budynku w Bronowie .Sprawa p.Kiżewskiego zaczęła się w grudniu 2001roku ,kiedy to Zarząd przyjął prośbę p. Kiżewskiego na adaptację strychu na mieszkanie .Jednak ta adaptacja nie została wykonana przez zainteresowanego.

Wpływały do Zarządu kolejno pisma w tej sprawie ,zarząd stosował umorzenia czynszu mieszkaniowego na rzecz prac adaptacyjnych .Pan Kiżewski otrzymywał na to mieszkanie dodatek mieszkaniowy .Z funduszu remontowego ZGKIM wydatkowano kwotę 1.100 na remont tego mieszkania .My jako Gmina ponieśliśmy nakłady ,a p.Kiżewski nie wykonał nic ,pomimo ulg jakie zastosował Zarzad.

Pan Tylski Waldemar - to tak trudno zapewnić warunki choć minimum socjalne. W tym budynku i tak problem będzie z dachem ,który będzie ciekł.

Pan Burmistrz - to jest budynek wielorodzinny, na remont dachu muszą wyrazić zgodę wszyscy właściciele .Koszt remontu tego dachu to kwota około 100.000zł. Zarząd opowiedział na jego propozycje ,ale on się z nich nie wywiązał. Stroną w tej umowie jest ZGKIM , a nie Burmistrz. Nie mamy możliwości przeniesienia p. Kiżewskiego do innego mieszkania ,bo ich nie mam y .Na mieszkanie oczekuje około 40 rodzin ,będących w podobnych lub gorszych warunkach mieszkaniowych .

Tegoroczne wydatki remontowe ZGKIM wynoszą tylko 114.000zl.

Pani Wanda Dąbrowa- wiem ,że p.Kiżewski nie był solidnym płatnikiem czynszu. Poprzedni właściciel mieszania gdzie zamieszkiwał p.Kiżewski poszukiwał go za niezapłacony czynsz .

Pani Krystyna Pamuła- ten Pan otrzymał do zamieszkania pokój z kuchnią, a teraz chce aby mu adaptować strych na jeszcze jeden pokój.

Ad 22.Wolne wnioski i zakończenie obrad.

a)opinia Rady w sprawie przebiegu obwodnicy miasta Słupska

Pan Przewodniczący poinformował, że materiały w sprawie obwodnicy otrzymali radni wraz zawiadomieniami na sesje . Temat bardzo ogólnie był omówiony na posiedzeniach komisji .

Szczegółowych wyjaśnień udzielił Pan Burmistrz

Prosiłem ,aby ten temat znalazł się w porządku dzisiejszej sesji ,gdyż temat został przedstawiany na sesjach w gminach zainteresowanych budową obwodnicy .Gmina Ustka jest zainteresowana budową obwodnicy północnej ,a Gminy Słupsk ,Miasto Słupsk oraz Gmina Kobylnica i my również jesteśmy zainteresowani budową obwodnicy południowej .

Pan Burmistrz odczytał opinię Rady Gminy Słupsk -załącznik nr 21 do protokołu.

Ta trasa przebiegałaby 1 km od Słupska i skróci nam przejazd do Gdańska ,Szczecina i Poznania .Praktycznie w ramach środków z UE będzie remontowana droga tylko do Ustki ,nie ma szans na remont pozostałych dróg.

Prace nad obwodnicą południowa są dość daleko posunięte -chcemy ,aby ten nasz glos był przeciwwagą dla Ustki ,która chce budowy obwodnicy północnej.

Proponuję przyjęcie naszej opinii w formie uchwały. Budowa obwodnicy na pewno przybliży nam komunikację.

Pan Stanisław Gosławski - dyskusja na sesji powiatu w tym temacie była gorąca. Jestem zdecydowanym orędownikiem budowy obwodnicy od strony południowej ,chodzi o równoważenie północy i południa. Budowa obwodnicy to również nowe miejsca pracy -to powinno być największą przeciwwagą.

Obwodnica wzbudza wiele kontrowersji -Ustka twierdzi, że zostały już poczynione kroki przy budowie infrastruktury towarzyszącej .Ale na trasie północnej stoją domy ,co wiąże się z wywłaszczeniem.

Ja głosowałem za obwodnicą południową ,taka jest również decyzja Starostwa. Gminy Kobylnica i Słupsk . Dla nas jest to wersja najkorzystniejsza.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XXXIV/2287/2005 w sprawie stanowiska Rady Miejskiej dotyczącego przebiegu obwodnicy miasta Słupska.

Uchwała nr XXXIV/227/2005 w sprawie stanowiska Rady Miejskiej dotyczącego przebiegu obwodnicy miasta Słupska została przyjęta 10 głosami ”za” i stanowi załącznik nr 22 do protokołu.

Nie było więcej pytań.

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad, XXXIV sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Protokołowała:

Ewa Derra

8

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 16-12-2005 08:30
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:32