Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Decyzja Burmistrza Kępic z dnia 09.07.2007r określająca przedsięwzięcie polegające na wykonaniu przebudowy drogi powiatowej Nr 1196G – ul. Buczka w Kępicach, działka nr 79/1 obręb ewidencyjny Kępice


Kępice, dnia 09.07.2007r.

7625 - 5 / 3 / 07

D E C Y Z J A Nr 6 /07

Na podstawie

  • art. 46a ust.7 pkt 4 w związku z art. 46 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska ( jednolity tekst Dz.U. z 2006r. Nr 129, poz.902 )

  • art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t,j, Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z poźn. zm )

po rozpatrzeniu wniosku Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku ul. Słoneczna 16e z dnia 18.05.2006r. i działając w oparciu o uzgodnienia :

  • Starosty Słupskiego - Postanowienie z dnia 25 czerwca 2007r. nr ŚR.I.7633-31/07

  • Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupsku - Postanowienie z dnia

  • 29 czerwca 2007r. nr O.I.SZNS/1/66/2007/1810

o r z e k a m

  1. określić dla przedsięwzięcia polegającego na wykonaniu przebudowy drogi powiatowej Nr 1196G - ul. Buczka w Kępicach, działka nr 79/1 obręb ewidencyjny Kępice

realizowanego przez Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku ul. Słoneczna 16e

następujące środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia :

  1. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, z zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich :

    • obszary NATURA 2000, będące obszarem chronionym znajdują się poza obszarem planowanej inwestycji i nie przewiduje się ani w trakcie realizacji ani eksploatacji znaczącego oddziaływania na nie.

    • w celu zminimalizowania przejściowych uciążliwości wynikających ze zwiększonego zapylenia spowodowanego unoszeniem przez wiatr mineralnych cząstek materiałów budowlanych w czasie ich transportu na plac budowy, przywozu podsypki, jak i transportu nadmiaru ziemi z placu budowy, materiały te będą utrzymywane w rejonie istniejących budynków w stanie wilgotności

    • w trakcie realizacji inwestycji roboty budowlane prowadzone będą wyłącznie w porze dziennej dla zminimalizowania wpływu, emitowanego w związku z pracą maszyn budowlanych, hałasu do środowiska

    • w ramach ochrony gleby, na gruntach rolnych, należy zdjąć, w trasie przekopów, warstwę humusu, odłożyć, a następnie wykorzystać po zakończeniu prac budowlanych do rekultywacji strefy przekopów

    • w przypadku napotkania w trakcie budowy wody gruntowej należy przystąpić do odwodnienia wykopów za pomocą igłofiltrów tak, aby poziom wody obniżył się do poziomu poniżej dna wykopów

    • wody ujmowane drenażem w czasie prowadzenia prac montażowych mogą być odprowadzane do wód powierzchniowych w niezmienionym stanie i składzie

    • powstające w trakcie realizacji przedsięwzięcia odpady nie mogą być pozostawiane w wykopach, a jedynie selektywnie gromadzone na terenie budowy, a następnie przekazywane podmiotom posiadanym stosowne zezwolenia na gospodarowanie nimi

    • wszelkie potrzeby sanitarne ekip prowadzących budowę zabezpieczyć w przenośnych urządzeniach sanitarnych bądź na terenie baz ekip budowlanych

    • Wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie budowlanym

  • w trakcie realizacji inwestycji należy wykorzystywać materiały nietoksyczne, prawnie dopuszczone do użytku oraz posiadające aktualne atesty, oraz stosować rozwiązania technologiczne chroniące środowisko naturalne

  1. Wymogi w zakresie przeciwdziałania skutkom awarii przemysłowych, w odniesieniu do przedsięwzięć zaliczanych do zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii

  • w przypadku awarii maszyn i urządzeń budowlanych, wykorzystywanych w trakcie realizacji przedsięwzięcia gdy zaistnieje niebezpieczeństwo skażenia wód powierzchniowym substancjami ropopochodnymi, należy bezwzględnie zlecić usunięcie skażonej warstwy ziemi przedsiębiorstwu specjalistycznemu, które podda ją utylizacji

  1. Uczynić charakterystykę całego przedsięwzięcia załącznikiem do niniejszej decyzji i jej integralna częścią

U z a s a d n i e n i e

Pismem z dnia 18 maja 2007r. wnioskodawca : Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku ui. Słoneczna 16e, zwrócił się do tut. Urzędu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na wykonaniu przebudowy drogi powiatowej Nr 1196G - ul. Buczka w Kępicach, działka nr 79/1 obręb ewidencyjny Kępice.

Do podania wnioskodawca załączył poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym, przebiegiem granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

Stosownie do brzmienia art. 46a ust. 7 pkt 4 w związku z art. 382 ust.1 ustawy - prawo ochrony środowiska właściwym do rozpoznania sprawy jest Burmistrz Kępic.

Przedsięwzięcie na podstawie § 3 ust.1 pkt 63 i pkt 72a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. Nr 257, poz. 2573 z póź. zm.), stanowi przedsięwzięcie mogące znacząco oddziaływać na środowisko.

W toku postępowania tut. organ ustalił i zważył co następuje :

Zgodnie z treścią art.46 ust.1, w brzmieniu ustalonym ustawą z dnia 18 maja 2005 r. o zmianie ustawy - prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. Nr 113, poz. 954), realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko, określonego w art. 51 ust.1 pkt 1 i 2 - jest dopuszczalne wyłącznie po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, zwanej „decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach”.

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następuje przed uzyskaniem decyzji, o jakich mowa w art. 46 ust.4 ustawy - Prawo ochrony środowiska, jak też przed dokonaniem zgłoszenia budowy lub wykonywania robót budowlanych oraz zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części - na podstawie ustawy z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. W okolicznościach faktycznych niniejszej sprawy aktem tym jest zgłoszenie na budowę.

Przedsięwzięcie objęte przedmiotem sprawy polega na wykonaniu przebudowy drogi powiatowej Nr 1196G - ul. Buczka w Kępicach.

Z uwagi na charakter przedsięwzięcia i jego odległość względem projektowanych i wyznaczonych obszarów NATURA 2000 nie wystąpi znaczące oddziaływanie inwestycji na te obszary.

W myśl art. 46 ust.3 ustawy - prawo ochrony środowiska wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wymaga przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, które dla tego samego przedsięwzięcia przeprowadza się jednokrotnie. Postępowanie to zgodnie z art. 48 ust.1 wyż. cyt. ustawy przeprowadza organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Postępowanie to obejmuje również ocenę oddziaływania przedsięwzięcia w odniesieniu do siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt, dla których ochrony został wyznaczony obszar NATURA 2000.

Na podstawie przedstawionej przy wniosku informacji o przedsięwzięciu oraz po zasięgnięciu opinii :

- Starosty Słupskiego - Postanowienie z 1 czerwca 2007 r. znak : ROŚ.I.7633-31/07

- Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupsku - Postanowienie z

1 czerwca 2007 r. znak : O.I.SZNS / 6 / 61 / 2007 / 1507

w których stwierdzono, że nie zachodzi konieczność nałożenia obowiązku sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko

Organ przyjął, że przedsięwzięcie :

- nie oddziałuje znacząco na obszary NATURA 2000 z uwagi na charakter przedsięwzięcia i odległości zarówno od projektowanych jak i wyznaczonych obszarów, a także przewidywane oddziaływanie na elementy środowiska podczas realizacji ( odległość od kilku do kilkudziesięciu metrów od trasy realizacji inwestycji )

- nie będzie źródłem znaczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko, pochodzącego z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z uwagi na charakter przedsięwzięcia jak i odległość od granic państwa oraz przewidywane oddziaływanie na elementy środowiska podczas realizacji

oraz postanowieniem z dnia 11 czerwca 2007r. znak 7624 - 5 / 3 / 07 nie stwierdził obowiązku sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz obszar NATURA 2000. Wobec postanowienia nie wniesiono zażalenia.

Zgodnie z art. 48 ust.2 ustawy Prawo ochrony środowiska decyzję wydano po uzgodnieniu z :

- Starostą Słupskim - Postanowienie z dnia 25 czerwca 2007r. nr ŚR.I. 7633-31 / 07

-Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Słupsku - Postanowienie z dnia 29 czerwca 2007r. nr O.I.SZNS/1/66/2007/1810

Postanowienia w/w organów zawierające uzgodnienia są ostateczne.

W tym stanie należało orzec jak na wstępie

Od decyzji niniejszej służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium odwoławczego w Słupsku ( 76-200 Słupsk, ul. Jan Pawła II / 1 ), za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia zwolniona z opłaty skarbowej na podstawie art.7 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( dz.U. Nr 225, poz. 1635 ).

Otrzymują;

1. Wnioskodawca

2. a/a

Do wiadomości :

1. Starosta Słupski

2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupsku

Załącznik do decyzji nr 6/07 z dnia 09.07.2007r.

Charakterystyka przedsięwzięcia :

Planowane przedsięwzięcie stanowi wykonanie przebudowy drogi powiatowej Nr 1196G-ul. Buczka w Kępicach.

Miejsce realizacji : na terenie działki nr 79/1 w obrębie geodezyjnym Kępice.

Inwestycja polega na :

- mechanicznym przycięciu nawierzchni na długości 355,20 mb,

- rozebraniu nawierzchni bitumicznej, chodników, krawężników,

- wywiezieniu gruzu spryzmowanego,

- wykonaniu koryt pod konstrukcję nawierzchni,

- wykonaniu konstrukcji jezdni, chodników oraz zjazdów,

- wbudowaniu krawężników, obrzeży, wykonaniu chodników, zjazdów,

- oczyszczeniu mechanicznym nawierzchni z bitumu za pomocą szczotki mechanicznej na powierzchni 2 197,66 m2,

- skropieniu nawierzchni asfaltem,

- wykonaniu nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowo - żwirowych z warstwą wiążącą oraz warstwą ścieralną o gr. 5 cm,

- humusowaniu trawników.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 09-07-2007 12:23
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Andrzej Gwoździak 09-07-2007
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 09-07-2007 12:24