Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Rewizyjnej z dnia 29.03.2007 r


PROTOKÓŁ

Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ RADY MIEJSKIEJ W KĘPICACH

Z DNIA 29 marca 2007

Posiedzeniu przewodniczył:

Pani Maria Zegadło

Przewodnicząca komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięła:

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Porządek posiedzenia:

Analiza sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2006.

Materiały w powyższej sprawie omówiła szczegółowo p. Janina Kończak- Skarbnik Kępic.

Ad 1.

Komisja Rewizyjna przeanalizowała:

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za rok 2006:

Załącznik nr 1 - Wykonanie dochodów za 2006rok.

Załącznik nr 2 - Wykonanie wydatków za 2006 rok.

Załącznik nr 3 - Dochody i wydatki zadań z zakresu administracji

rządowej zleconych Gminie za 2006r.

Załącznik nr 4 - Dotacje z budżetu Gminy za rok 2006

Załącznik nr 5 - Wykonanie przychodów i wydatków zakładów

budżetowych za rok 2006.

Załącznik nr 6 - Wykonanie dochodów własnych i wydatków nimi

pokrytych za 2006r.

Załącznik nr 7 - Wykonanie przychodów i wydatków Gminnego

Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki

Wodnej za 2006r.

Załącznik nr 8 - Wykonanie wydatków inwestycyjnych za 2006r.

Sprawozdanie z wykonania planu finansowego instytucji kultury za rok 2006 w tym:

Załącznik nr 1- Miejsko-gminny Ośrodek Kultury w Kępicach

Załącznik nr 2- Biblioteka Publiczna w Kępicach

oraz

Informację Burmistrza z zastosowanych ulg i umorzeń w 2006 roku wierzytelności do których nie stosuje się przepisów ustawy -ordynacja podatkowa.

Budżet Gminy na rok 2006 uchwalony został uchwałą Rady Miejskiej nr XLIII/278/2005 z dnia 29 grudnia 2005r.w kwotach:

Dochody - 19.767.113zł

Wydatki - 21.827.113zł

przychody - 3.020.000zł

rozchody - 960.000zł

W trakcie roku budżet Gminy uległ zwiększeniu z tytułu przyznanych dotacji, subwencji, środków z funduszy celowych oraz innych dofinansowań.

Po wprowadzeniu zmian uchwałami Rady Miejskiej jak i Zarządzeniami Burmistrza Kępic na dzień 31.12.2006 budżet zamyka się następującymi kwotami :

PLAN WYKONANIE(w zł) %

Dochody 20.045.945 20.107.456,81 100 ,3

w tym zadania z zakresu

administracji rządowej

zlecone gminie 3.748.067 3.610.057,23 96,3

Wydatki 22.348.321 21.408.356,35 95,8

w tym zadania z zakresu

administracji rządowej

zlecone gminie 3.748.067 3.610.057,23 96,3

Deficyt 2.302.376 1.300.899,54 56,5

.Wykonanie dochodów opisano w następujących grupach :

- dochody z podatków i opłat realizowanych bezpośrednio przez gminę,

- dochody realizowane przez urzędy Skarbowe,

- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych ,

- pozostałe dochody własne

Dochody z podatków i opłat ogółem z odsetkami od nieterminowych płatności zrealizowano w kwocie 5.134.729,58zł co stanowi 101,7 % planu .

Wykonanie dochodów z podatków i opłat realizowanych bezpośrednio przez gminę w/g ustalonych stawek podatkowych przedstawia się następująco:

Roczny przypis podatku z odstekami 3.245.559,92zł

Zaległości z lat ubiegłych pomniejszone o nadpłaty 1.333.042,70zł

Umorzenia 51.561,90zł

Nabycie nieruchomości za zaległości podatkowe 97.941,90zł

Wpłaty podatków roku budżetowego i zaległość 2.990.267,77zł

Wpłaty odsetek od zaległości podatkowych 25.120,15zł

Saldo należności podatkowych na 31.12.2006 1.413.710,90zł

w tym zaległości 1.417.069,91zł

w tym zaległości z roku 2006 711.723,03zł

zaległości z lat poprzednich 705.346,88zł

nadpłaty 3.359,01zł

Zaległości bieżące z roku 2006 stanowią 21,9 % rocznego przypisu podatku i obejmują :

-podatek od nieruchomości - 677.757,07zł

-podatek rolny - 27.771,73zł

-podatek od środków transportu - 5.893,00zł

-podatek leśny - 301,23zł

RAZEM - 711.723,03

Komisja zwróciła uwagę na to, że zaległości podatkowe ulegały zwiększeniu w stosunku do roku 2005(dwóch podatników zalega z wpłatami na kwotę ponad 457.000zł.)

Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych :

Dochody z tego źródła zaplanowano na podstawie otrzymanej informacji z Ministerstwa Finansów. Wykonanie za rok 2006 w kwocie 1.856.539zł
tj.103,5 % planu. Wzrost wykonania o 62.576zł w stosunku do przewidywanej kwoty przez Ministerstwo Finansów.

Dochody ogółem w roku 2006 w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej zrealizowano:

1. powyżej planu o kwotę 202.668,09zł

w tym:

-dział 010 Rolnictwa i Łowiectwo o kwotę 100,289,58zł(dofinansowanie przejętej przez gminę infrastruktury od ANR 100.000zł-większe wpływy na rachunku w ostatnim dniu roku )

-dział 700 Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 12.811,12zł(dochody z dzierżawy, sprzedaży, trwałego zarządu)

-dział 750 Administracja Publiczna o kwotę 348,67zł

-dział 756 Dochody od osób prawnych ,fizycznych od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej o kwotę 87.555,58zł

(udział w podatku dochodowym od os. fiz. 62.576zł, udział w podatku dochodowym od osób pr. 5.706zł)

-dział 758 Różne rozliczenia o kwotę 1.662,60zł

-dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 0,54zł

2. poniżej planu o kwotę 141.156,28zł

w tym:

-dział 852 Pomoc społeczna o kwotę 138.707,64 ( kwota ta wynika ze zwrotu nie wykorzystanej dotacji na zadania zlecone w wysokości 137.850zł oraz wykonania poniżej planu o 1.073zł wpływów z usług opiekuńczych oraz wyższe wykonanie wpływów zwrotu zaliczek alimentacyjnych o 215 zł)

-dział 801 Oświata i wychowanie o kwotę 2.284,80zł (dokonano zwrotu środków na dofinansowanie nauki j. angielskiego)

-pozostała kwota 163,84zł :dział 600 Transport i łączność

dział 751 Urzędy naczelnych organów

władzy, kontroli i ochrony prawa

dział 754 Bezpieczeństwo Publiczne i

Ochrona przeciwpożarowa

W trakcie roku budżet zasilony został środkami z zewnątrz .Pozyskanie środków z zewnątrz okazało się trudne z przyczyn obiektywnych, pomimo tego ,udało się zasilić budżet gminy po stronie dochodów o kwotę 1.046.084zł( między innymi na :dożywianie uczniów, wydatki inwestycyjne : Szkołę w Przytocku ,plac w Osiekach ,świetlice w Podgórach, boisko przy ZS w Korzybiu), co stanowi 5,2 % wykonania dochodów ogółem.

Wydatki ogółem zrealizowano w kwocie niższej od planu o 939.964,65zł

w tym:

1.wydatki inwestycyjne o kwotę 220.134,64zł

2.wydatki bieżące o kwotę 719,830,01zł

W niektórych działach klasyfikacji budżetowej przedstawia to się następująco:

-dział 010 Rolnictwa i łowiectwo o kwotę 63.500,65zł(nie zrealizowano wydatków w zakresie wykonania studium wykonalności oraz dokumentacji projektowej na kanalizację)

-dział 600 transport i łączność o kwotę 90.604,35zł (niższe wydatki remontowe i inwestycyjne oraz na zimowe utrzymanie dróg )

-dział 700 Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 51.738,26zł (niższe wydatki geodezyjne)

-dział 750 Administracja publiczna o kwotę 104.536,98zł (niższa realizacja wydatków urzędu i promocji)

-dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i ochrony prawa o kwotę 160,00zł

dział 754 Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona przeciwpożarowa o kwotę 67.354,50zł(w ramach planowanych wydatków inwestycyjnych na zadanie ”Budowa centrum ratownictwa w Kępicach wydatki w kwocie 30.000zł sfinansowano ze środków Zarządu Powiatowego OSP, ponadto przekazana darowizna w kwocie 18.466zł spowodowała oszczędności planowanych środków własnych )

-dział 756 Dochody od osób prawnych ,fizycznych od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem o kwotę 10.629,36zł

-dział 758 Różne rozliczenia (rezerwa ogólna) o kwotę 45.741,00zł

-dział 801 Oświata i wychowanie o kwotę 110.490,18zł (niższa realizacja wydatków inwestycyjnych : przebudowa i rozbudowa S.P. Przytocko o 26.798zł ,nie rozpoczęto prac przy obiekcie sportowym Gimnazjum w Kępicach 61.524zł, niższe wykonanie wydatków w zakresie dowożenia uczniów do szkół oraz na dokształcania nauczycieli)

-dział 851 Ochrona zdrowia o kwotę 5.029,62zł (niższa realizacja wpływów za zezwolenia na sprzedaż alkoholu spowodowała niższe wykonanie wydatków)

-dział 852 Pomoc społeczna 340.314,65 (w tym:74.144 zł to zabezpieczenie w trakcie roku środków na refundację osób zatrudnionych w ramach umów z PUP, oraz niższe wykonanie zdań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie o kwotę 137.850zł,dodatków mieszkaniowych o kwotę 36.114 i niższe wydatki jednostki OPS o 92,208zł)

-dział 900 Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska o kwotę 26.608,66zł(niższe wykonanie wydatków na oświetlenie).Z dodatkowych informacji uzyskanych od pani Skarbnik wynika ,iż wydatki bieżące na oświetlenie (energia) w mieście i gminie są niższe o 5.738zł w porównaniu z wydatkami roku poprzedniego.

-dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 10,546,53zł (niższe wykonanie w zakresie pozostałych zadań kultury)

-dział 926 Kultura fizyczna i sport o kwotę 12.657,19zł (niższe wykonanie wydatków w zakresie upowszechniania sportu realizowanych bezpośrednio przez gminę ).

Planowane wydatki zrealizowano do wysokości możliwości finansowych w ramach dochodów własnych i środków pozyskanych z innych źródeł. Na przestrzeni roku budżetowego wszelkie płatności gminy realizowane przez Urząd Miejski dokonywane były terminowo. Zaległości wymagalne wystąpiły jedynie w podległym zakładzie budżetowym ZEC w kwocie 131.729,19zł.

Komisja szczegółowo przeanalizowała przedłożone sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006.Skarbnik Kępic obecna na posiedzeniu na bieżąco udzielała dodatkowych informacji i odpowiedzi na pytania członków komisji.

Z dołączonych do sprawozdania załączników wynika, że dotacje przyznane instytucjom kultury, zakładom budżetowym i stowarzyszeniom zostały wykorzystane w całości ,rozliczone zgodnie z obowiązującymi przepisami .

Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę na załącznik nr 5 obejmujący wykonanie przychodów i wydatków zakładów budżetowych.

Zarówno Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej jak i Zakład Energetyki Cieplnej zrealizowały przychody poniżej planu i zamknęły rok budżetowy stratą i ujemnym stanem środków obrotowych .Analiza finansowa działalności zakładów budżetowych była tematem posiedzenia wszystkich komisji rady oraz sesji rady w miesiącu marcu br .

Stan zadłużenia na dzień 31 grudnia 2006 z tytułu kredytów i pożyczek wynosi 8.957.000zł, a łącznie dług gminy wraz z zobowiązaniem wymagalnym zakładu budżetowego ZEC stanowi kwotę 9.088.729zł tj. 45,2 % wykonanych dochodów.

Wynik finansowy roku 2006 to deficyt w kwocie 1.300.859,54,niższy o 1.101.476,46 od planu . Na taki wynik finansowy wpływ miało odstąpienie pod koniec roku budżetowego od realizacji dwóch inwestycji w zakresie gospodarki wodnej w miejscowościach Barwino i Korzybie. Gospodarka finansowa w roku 2006 prowadzona była racjonalnie z zachowaniem płynności finansowej gminy w ramach planowanego budżetu.

Podpisy członków komisji

Protokołowała

Marzanna Hylarecka

6

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 06-04-2007 08:50
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 06-04-2007
Ostatnia aktualizacja: - 06-04-2007 08:50