System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Protokół z Komisji Rewizyjnej z dnia 29.03.2007 r
PROTOKÓŁ
Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ RADY MIEJSKIEJ W KĘPICACH
Z DNIA 29 marca 2007
Posiedzeniu przewodniczył:
Pani Maria Zegadło
Przewodnicząca komisji
Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1
W posiedzeniu udział wzięła:
Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic
Porządek posiedzenia:
Analiza sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2006.
Materiały w powyższej sprawie omówiła szczegółowo p. Janina Kończak- Skarbnik Kępic.
Ad 1.
Komisja Rewizyjna przeanalizowała:
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za rok 2006:
Załącznik nr 1 - Wykonanie dochodów za 2006rok.
Załącznik nr 2 - Wykonanie wydatków za 2006 rok.
Załącznik nr 3 - Dochody i wydatki zadań z zakresu administracji
rządowej zleconych Gminie za 2006r.
Załącznik nr 4 - Dotacje z budżetu Gminy za rok 2006
Załącznik nr 5 - Wykonanie przychodów i wydatków zakładów
budżetowych za rok 2006.
Załącznik nr 6 - Wykonanie dochodów własnych i wydatków nimi
pokrytych za 2006r.
Załącznik nr 7 - Wykonanie przychodów i wydatków Gminnego
Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej za 2006r.
Załącznik nr 8 - Wykonanie wydatków inwestycyjnych za 2006r.
Sprawozdanie z wykonania planu finansowego instytucji kultury za rok 2006 w tym:
Załącznik nr 1- Miejsko-gminny Ośrodek Kultury w Kępicach
Załącznik nr 2- Biblioteka Publiczna w Kępicach
oraz
Informację Burmistrza z zastosowanych ulg i umorzeń w 2006 roku wierzytelności do których nie stosuje się przepisów ustawy -ordynacja podatkowa.
Budżet Gminy na rok 2006 uchwalony został uchwałą Rady Miejskiej nr XLIII/278/2005 z dnia 29 grudnia 2005r.w kwotach:
Dochody - 19.767.113zł
Wydatki - 21.827.113zł
przychody - 3.020.000zł
rozchody - 960.000zł
W trakcie roku budżet Gminy uległ zwiększeniu z tytułu przyznanych dotacji, subwencji, środków z funduszy celowych oraz innych dofinansowań.
Po wprowadzeniu zmian uchwałami Rady Miejskiej jak i Zarządzeniami Burmistrza Kępic na dzień 31.12.2006 budżet zamyka się następującymi kwotami :
PLAN WYKONANIE(w zł) %
Dochody 20.045.945 20.107.456,81 100 ,3
w tym zadania z zakresu
administracji rządowej
zlecone gminie 3.748.067 3.610.057,23 96,3
Wydatki 22.348.321 21.408.356,35 95,8
w tym zadania z zakresu
administracji rządowej
zlecone gminie 3.748.067 3.610.057,23 96,3
Deficyt 2.302.376 1.300.899,54 56,5
.Wykonanie dochodów opisano w następujących grupach :
- dochody z podatków i opłat realizowanych bezpośrednio przez gminę,
- dochody realizowane przez urzędy Skarbowe,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych ,
- pozostałe dochody własne
Dochody z podatków i opłat ogółem z odsetkami od nieterminowych płatności zrealizowano w kwocie 5.134.729,58zł co stanowi 101,7 % planu .
Wykonanie dochodów z podatków i opłat realizowanych bezpośrednio przez gminę w/g ustalonych stawek podatkowych przedstawia się następująco:
Roczny przypis podatku z odstekami 3.245.559,92zł
Zaległości z lat ubiegłych pomniejszone o nadpłaty 1.333.042,70zł
Umorzenia 51.561,90zł
Nabycie nieruchomości za zaległości podatkowe 97.941,90zł
Wpłaty podatków roku budżetowego i zaległość 2.990.267,77zł
Wpłaty odsetek od zaległości podatkowych 25.120,15zł
Saldo należności podatkowych na 31.12.2006 1.413.710,90zł
w tym zaległości 1.417.069,91zł
w tym zaległości z roku 2006 711.723,03zł
zaległości z lat poprzednich 705.346,88zł
nadpłaty 3.359,01zł
Zaległości bieżące z roku 2006 stanowią 21,9 % rocznego przypisu podatku i obejmują :
-podatek od nieruchomości - 677.757,07zł
-podatek rolny - 27.771,73zł
-podatek od środków transportu - 5.893,00zł
-podatek leśny - 301,23zł
RAZEM - 711.723,03 zł
Komisja zwróciła uwagę na to, że zaległości podatkowe ulegały zwiększeniu w stosunku do roku 2005(dwóch podatników zalega z wpłatami na kwotę ponad 457.000zł.)
Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych :
Dochody z tego źródła zaplanowano na podstawie otrzymanej informacji z Ministerstwa Finansów. Wykonanie za rok 2006 w kwocie 1.856.539zł
tj.103,5 % planu. Wzrost wykonania o 62.576zł w stosunku do przewidywanej kwoty przez Ministerstwo Finansów.
Dochody ogółem w roku 2006 w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej zrealizowano:
1. powyżej planu o kwotę 202.668,09zł
w tym:
-dział 010 Rolnictwa i Łowiectwo o kwotę 100,289,58zł(dofinansowanie przejętej przez gminę infrastruktury od ANR 100.000zł-większe wpływy na rachunku w ostatnim dniu roku )
-dział 700 Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 12.811,12zł(dochody z dzierżawy, sprzedaży, trwałego zarządu)
-dział 750 Administracja Publiczna o kwotę 348,67zł
-dział 756 Dochody od osób prawnych ,fizycznych od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej o kwotę 87.555,58zł
(udział w podatku dochodowym od os. fiz. 62.576zł, udział w podatku dochodowym od osób pr. 5.706zł)
-dział 758 Różne rozliczenia o kwotę 1.662,60zł
-dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 0,54zł
2. poniżej planu o kwotę 141.156,28zł
w tym:
-dział 852 Pomoc społeczna o kwotę 138.707,64 ( kwota ta wynika ze zwrotu nie wykorzystanej dotacji na zadania zlecone w wysokości 137.850zł oraz wykonania poniżej planu o 1.073zł wpływów z usług opiekuńczych oraz wyższe wykonanie wpływów zwrotu zaliczek alimentacyjnych o 215 zł)
-dział 801 Oświata i wychowanie o kwotę 2.284,80zł (dokonano zwrotu środków na dofinansowanie nauki j. angielskiego)
-pozostała kwota 163,84zł :dział 600 Transport i łączność
dział 751 Urzędy naczelnych organów
władzy, kontroli i ochrony prawa
dział 754 Bezpieczeństwo Publiczne i
Ochrona przeciwpożarowa
W trakcie roku budżet zasilony został środkami z zewnątrz .Pozyskanie środków z zewnątrz okazało się trudne z przyczyn obiektywnych, pomimo tego ,udało się zasilić budżet gminy po stronie dochodów o kwotę 1.046.084zł( między innymi na :dożywianie uczniów, wydatki inwestycyjne : Szkołę w Przytocku ,plac w Osiekach ,świetlice w Podgórach, boisko przy ZS w Korzybiu), co stanowi 5,2 % wykonania dochodów ogółem.
Wydatki ogółem zrealizowano w kwocie niższej od planu o 939.964,65zł
w tym:
1.wydatki inwestycyjne o kwotę 220.134,64zł
2.wydatki bieżące o kwotę 719,830,01zł
W niektórych działach klasyfikacji budżetowej przedstawia to się następująco:
-dział 010 Rolnictwa i łowiectwo o kwotę 63.500,65zł(nie zrealizowano wydatków w zakresie wykonania studium wykonalności oraz dokumentacji projektowej na kanalizację)
-dział 600 transport i łączność o kwotę 90.604,35zł (niższe wydatki remontowe i inwestycyjne oraz na zimowe utrzymanie dróg )
-dział 700 Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 51.738,26zł (niższe wydatki geodezyjne)
-dział 750 Administracja publiczna o kwotę 104.536,98zł (niższa realizacja wydatków urzędu i promocji)
-dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i ochrony prawa o kwotę 160,00zł
dział 754 Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona przeciwpożarowa o kwotę 67.354,50zł(w ramach planowanych wydatków inwestycyjnych na zadanie ”Budowa centrum ratownictwa w Kępicach wydatki w kwocie 30.000zł sfinansowano ze środków Zarządu Powiatowego OSP, ponadto przekazana darowizna w kwocie 18.466zł spowodowała oszczędności planowanych środków własnych )
-dział 756 Dochody od osób prawnych ,fizycznych od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem o kwotę 10.629,36zł
-dział 758 Różne rozliczenia (rezerwa ogólna) o kwotę 45.741,00zł
-dział 801 Oświata i wychowanie o kwotę 110.490,18zł (niższa realizacja wydatków inwestycyjnych : przebudowa i rozbudowa S.P. Przytocko o 26.798zł ,nie rozpoczęto prac przy obiekcie sportowym Gimnazjum w Kępicach 61.524zł, niższe wykonanie wydatków w zakresie dowożenia uczniów do szkół oraz na dokształcania nauczycieli)
-dział 851 Ochrona zdrowia o kwotę 5.029,62zł (niższa realizacja wpływów za zezwolenia na sprzedaż alkoholu spowodowała niższe wykonanie wydatków)
-dział 852 Pomoc społeczna 340.314,65 (w tym:74.144 zł to zabezpieczenie w trakcie roku środków na refundację osób zatrudnionych w ramach umów z PUP, oraz niższe wykonanie zdań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie o kwotę 137.850zł,dodatków mieszkaniowych o kwotę 36.114 i niższe wydatki jednostki OPS o 92,208zł)
-dział 900 Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska o kwotę 26.608,66zł(niższe wykonanie wydatków na oświetlenie).Z dodatkowych informacji uzyskanych od pani Skarbnik wynika ,iż wydatki bieżące na oświetlenie (energia) w mieście i gminie są niższe o 5.738zł w porównaniu z wydatkami roku poprzedniego.
-dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 10,546,53zł (niższe wykonanie w zakresie pozostałych zadań kultury)
-dział 926 Kultura fizyczna i sport o kwotę 12.657,19zł (niższe wykonanie wydatków w zakresie upowszechniania sportu realizowanych bezpośrednio przez gminę ).
Planowane wydatki zrealizowano do wysokości możliwości finansowych w ramach dochodów własnych i środków pozyskanych z innych źródeł. Na przestrzeni roku budżetowego wszelkie płatności gminy realizowane przez Urząd Miejski dokonywane były terminowo. Zaległości wymagalne wystąpiły jedynie w podległym zakładzie budżetowym ZEC w kwocie 131.729,19zł.
Komisja szczegółowo przeanalizowała przedłożone sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006.Skarbnik Kępic obecna na posiedzeniu na bieżąco udzielała dodatkowych informacji i odpowiedzi na pytania członków komisji.
Z dołączonych do sprawozdania załączników wynika, że dotacje przyznane instytucjom kultury, zakładom budżetowym i stowarzyszeniom zostały wykorzystane w całości ,rozliczone zgodnie z obowiązującymi przepisami .
Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę na załącznik nr 5 obejmujący wykonanie przychodów i wydatków zakładów budżetowych.
Zarówno Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej jak i Zakład Energetyki Cieplnej zrealizowały przychody poniżej planu i zamknęły rok budżetowy stratą i ujemnym stanem środków obrotowych .Analiza finansowa działalności zakładów budżetowych była tematem posiedzenia wszystkich komisji rady oraz sesji rady w miesiącu marcu br .
Stan zadłużenia na dzień 31 grudnia 2006 z tytułu kredytów i pożyczek wynosi 8.957.000zł, a łącznie dług gminy wraz z zobowiązaniem wymagalnym zakładu budżetowego ZEC stanowi kwotę 9.088.729zł tj. 45,2 % wykonanych dochodów.
Wynik finansowy roku 2006 to deficyt w kwocie 1.300.859,54,niższy o 1.101.476,46 od planu . Na taki wynik finansowy wpływ miało odstąpienie pod koniec roku budżetowego od realizacji dwóch inwestycji w zakresie gospodarki wodnej w miejscowościach Barwino i Korzybie. Gospodarka finansowa w roku 2006 prowadzona była racjonalnie z zachowaniem płynności finansowej gminy w ramach planowanego budżetu.
Podpisy członków komisji
Protokołowała
Marzanna Hylarecka
6
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 06-04-2007 08:50 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 06-04-2007 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 06-04-2007 08:50 |