Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr VIII/ 2007 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 19 kwietnia 2007


PROTOKOŁ NR VIII/2007

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 19 kwietnia 2007

(zwołana w trybie zwyczajnym)

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 12,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.14,30


Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 14 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Miasta i Gminy

Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Władysław Krawiec - Komendant Komisariatu Policji w Kępicach

Pan Stanisław Gajek - Prezes Zarządu Miejsko-Gminnego OSP w Kępicach

Załącznik nr 1

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał -załącznik nr 2.

(0,02,40)c) Przewodniczący zaproponował następujący porządek dzisiejszej sesji:

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d/przyjęcie protokołu z sesji

2.Bezpieczeństwo publiczne na terenie Gminy Kępice

a)działalność Komisariatu Policji

b)działalność Ochotniczych Straży Pożarnych

3.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Warcinie.

4.Powołanie komisji statutowej - podjęcie uchwały.

5.Zakończenie sesji.

a) lustracja obiektów i inwestycji gminnych III etap.

Porządek sesji został przyjęty większością głosów.

(0,04,05)d/przyjęcie protokołu z sesji

Pan Przewodniczący poinformował, że protokół z sesji z dnia 29.03.2007 był wyłożony do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.

Protokół z sesji z dnia 29.03.2007 został przyjęty jednogłośnie.

Ad 2.Bezpieczeństwo publiczne na terenie Gminy Kępice.

a)działalność Komisariatu Policji

b)działalność Ochotniczych Straży Pożarnych

Pan Przewodniczący zaproponował, aby w pierwszej kolejności nastąpiło wysłuchanie informacji gości, a następnie pytania i uwagi dot. bezpieczeństwa publicznego.

(0,06,16)Jako pierwszy głos zabrał Pan Władysław Krawiec -Komendanta Komisariatu Policji w Kępicach ,który przedstawił informację na temat działalności Komisariatu Policji (obejmującej okres IV kw. 2006 i I kw.2007)-załącznik nr 3.(0,34,36)

(0,35,12)W dalszej kolejności glos zabrał Pan Stanisław Gajek -Prezesa Zarządu Gminnego OSP w Kępicach ,który przedstawił informację na temat działalności jednostek OSP na terenie gminy (obejmującej okres IV kw. 2006 i w I kw.2007).-załącznik nr 4.(0,51,53)

Dyskusja

Głos w dyskusji zabrali:

(0,52,14) Pan Jerzy Augustowski- podziękował strażakom za bezinteresowny udział w akcjach, poparł budowę obiektów ratownictwa medycznego. Jest to bardzo potrzebne.

Do Pana Komendanta Policji -zwiększyć obsadę Komisariatu Policji ze względu na duży obszar gminy, oraz zwrócić uwagę na biegające psy ,które są agresywne .

(0,54,11)Pan Eugeniusz Kluk - zwrócił się z pytaniem:

-w przedstawionej informacji Pan Komendant Policji stwierdził, że w działalność Komisariatu zeszliście ze służby patrolowej na rzecz służby obchodowej ,czy to spowoduje ,że dzielnicowi będą bliżej mieszkańca, czy to będzie korzystniejsze dla nas mieszkańców,

-etaty w Komisariacie to 15 + 1 .Wiemy ,że od 1 stycznia 2006 Komisariatowi w Kępicach podległa jest tylko nasza Gmina .Czy w związku ze zmiana obszaru działania, zmienił się stan etatowy Komisariatu .

-z informacji przedstawionej wynika, że były prowadzone spotkania z młodzieżą, czy na tych spotkaniach również tematyka była związana z narkotykami, czy prowadziliście państwo jakieś szkolenia dla nauczycieli

- pytanie do Komendanta OSP -czy w tym roku mamy szanse na otrzymanie dotacji z zewnątrz oprócz środków planowanych w budżecie na Gminne Centrum Ratownictwa ,na dalsze kontynuowanie inwestycji.

(0,56,56)Pan Krzysztof Bińczak - z informacji jaką przedstawił Pan Komendant Komisariatu Policji wynika, że wylegitymowano w roku 2006 3.299 osób. Zgodnie z ilością mieszańców wynika ,że co trzeci mieszkaniec naszej gminy musiałby być legitymowany ,czy to jest faktycznie jest ,czy to sposoby które się powtarzają.

-pytanie do Komendanta OSP - po tak optymistycznej informacji chciałbym zapytać, czy nasze straże są dobrze doposażone w sprzęt, czy nie potrzebują doposażenia.

(0,58,30)Pan Władysław Krawiec - Komendant Komisariatu Policji Kępicach odpowiedział na zgłoszone pytania :

Od 1 stycznia 2007 Komisariat Policji w Kępicach działa tylko i wyłącznie na terenie Gminy Kępice. Zostaliśmy odłączeni od Dębnicy Kaszubskiej i Kobylnicy. W związku z tą reorganizacją Komisariat Policji w Kępicach nie stracił żadnego etatu, jest piętnastu policjantów + Komendant.

Środki transportu - Komisariat ma przydzielone trzy radiowozy: dwa oznakowane jeden nie oznakowany. W chwili obecnej jeden radiowóz znajduje się w remoncie. Jeden z radiowozów jest to ten radiowóz który otrzymaliśmy od Komendant Głównego na otwarcie Komisariatu.

- jeżeli chodzi o zwiększenie ilości etatów - jest to niemożliwe ze względu na ograniczone środki finansowe. Komisariat Policji pełni całodobową służbę z tym ,że nie ma całodobowego dyżuru tzn. że, nie ma w Komisariacie dyżuru policjanta .Jest służba ranna, popołudniowa i służba nocna .Służba nocna odbywa pracę terenie ,ale na zgłoszenie telefoniczne przekazane przez dyżurnego z komendy powiatowej, patrol jest kierowany jest bezpośrednia na zdarzenie.

-sprawa psów -jest problem z psami szczególnie na wsiach. Mam prośbę aby takie zdarzenie zgłaszać bezpośrednio w komisariacie. Wtedy zostanie wszczęte postępowanie w sprawie o wykroczenie i sprawa zostanie skierowana do Sądu Grodzkiego.Za popełnienie tego wykroczenia jest grzywna 200,00zł,dlatego w pierwszej kolejności policjanci pouczają ,ale jeżeli będzie to nieskuteczne to będzie nałożony mandat.

-służba patrolowa - poprzez wykonywanie służby obchodowej dzielnicowy na lepszy kontakt ze społeczeństwem. Takie działanie nie zmniejszy bezpieczeństwa mieszkańców.

-spotkania w szkołach -dzielnicowi mają obowiązek raz w miesiącu odbywania spotkań w szkołach z pedagogami, rodzicami, uczniami .Są poruszane problemy narkotyków, demoralizacji uczniów .Dzielnicowi są na bieżąco w kontakcie z dyrektorami szkół. Mamy dobre kontakty ze szkołami. Nie zawsze przy incydentach w szkołach musi być powiadamiana policja ,załatwienie tej sprawy może być inne np. Sąd Rodzinny.

-legitymowanie - te osoby się powtarzają się ,są to często młodzi mieszkańcy ,którzy grupują się w różnych miejscach .Jest to forma oddziaływania prewencyjnego.

(1,10,55)Pan Stanisław Gajek -Prezes Zarządu OSP - podziękował za uznanie dla strażaków ochotników,

-sprawa dofinansowania do Centrum Ratownictwa - na ten obiekt potrzebna jest kwota 2 mln zł, jest to olbrzymia kwota .Wraz z panem Burmistrzem uruchomiliśmy działania w Zarządzie Wojewódzkim OSP oraz w Zarządzie Głównym ,gdzie jest możliwość otrzymania środków. Kwota nie jest określona. W zeszłym roku na budowę przekazaliśmy środki w wysokości 2.500,00zł w ramach 1 % podatku na organizacje pożytku publicznego. Staramy się gromadzić materiały budowlane : deski ,cegły na budowę centrum ratownictwa medycznego.

-doposażenie jednostek - przez całą pięcioletnią kadencje byliśmy najlepszą gminą w powiecie słupskim jeżeli chodzi o przekazywanie środków na straże pożarne, na doposażenie naszych jednostek. Zakupiliśmy wiele rzeczy: samochody, urządzenia do cięcia karoserii samochodowych, które są niezbędne ,motopomy, piły spalinowe, umundurowanie wyjściowe i do akcji . Jednak sprzęt się starzeje, dlatego zawsze potrzebna jest wymiana , a szczególnie umundurowania do akcji ,środki chemiczne do akcji.

Bardzo ważne, ale wszyscy wyjeżdżający do akcji strażacy są ubezpieczeni .

(1,20,22) Pan Henryk Palewski - pytanie do Pana Komendanta Policji - na zebraniach wiejskich jest bardzo często poruszany problem nielegalnej sprzedaży alkoholu. Chciałbym prosić również o takie informacje w sprawozdaniu - o likwidacji tych melin.

(1,21,07)Pan Komendant Komisariatu Policji -nielegalna sprzedaż alkoholu. Policja w tym temacie prowadzi również czynności. W sprawozdaniu nie jest to ujęte gdyż posiadanie do 100 l czystego alkoholu nie jest przestępstwem, ale wykroczeniem skarbom. Jeżeli Pan radny posiada szersze informacje w tej sprawie to proszę o kontakt z dzielnicowym czy bezpośrednio ze mną. Jeżeli będą sygnały to policja będzie działać. Bardzo proszę o zgłaszanie takich informacji ,aby wspólnie ten problem rozwiązać.

(1.23.11) Pan Marek Busłowicz- do Pana Komendanta :jaka jest możliwość zwiększenia patroli pieszych w okresie letnim przy obsadzie tej którą posiadacie .

(1.23,30)Pan Komendant Komisariatu Policji -Jak co roku rozmowy w tej sprawie są prowadzone ,zawsze były to patrole sponsorowane. Będą to patrole poza służba w czasie wolnym od pracy policjantów ,dlatego potrzebne są na to dodatkowe środki finansowe, które przeznacza na ten cel Rada z budżetu Gminy . Patrole te będą prowadzone przy naszej obsadzie kadrowej .Jeżeli będzie wola Rady i zostaną na ten cel przeznaczone środki finansowe to po mimo sezonu urlopowego będę się starał aby takie patrole na terenie miasta były.

(1,25.22) Pan Paweł Lisowski -pytanie do Pana Komendanta - czy Komenda prowadzi statystyki nie koniecznie każdego sołectwa ,ale np. dzielnic policyjnych.

(1,25,57)Pan Komendant Komisariatu - odnośnie statystyki- Komisariat takiej statystyki nie prowadzimy, ale każdy dzielnicowy prowadzi teczkę rejonu podległego służbowo .Teren Gminy został podzielony na trzy dzielnice :dzielnica nr 1 to teren Kępic -dzielnicowy Krzysztof Braczkowski ,

dzielnica nr 2 to obszar Warcina ,Podgór, Osowa ,Mzdowa ….. do Przytocka i obsługuje to dzielnicowy Jerzy Łuczak ,

dzielnica nr 3 począwszy od Obłęża do Korzybia ,Bronowo,Żelice obsługuje dzielnicowy Piotr Kalinowski .

Każdy dzielnicowy prowadzi teczkę rejonu i tam zawarte są informacje ile i jakich przestępstw jest. My prowadzimy ogólną statystykę całego Komisariatu nie w rozbiciu na dzielnice, ale jak będzie taka potrzeba to jestem w stanie takie informacje przygotować.

(1,27,36)Pan Lisowski Paweł - mając takie szczegółowe dane to można odpowiednio sterować siłami .

Zagwarantowanie bezpieczeństwa mieszkańcom należy do zadań policji, ale równie jest to zadanie własne gminy. Jak ta współpraca układa się z Gmina, jakie postulaty ma Pan do władz lokalnych.

(1,27.59)Pan Komendant - wyznaczając policjantom zadania do służby opieram się na takich danych. Wiem gdzie tereny są bardzie zagrożone ,gdzie jest potrzebny patrol.

Ja oceniam współpracę na poziomie Pan Burmistrz i pracownicy, a Komisariat jako bardzo dobra. Nie ma problemu z żadnym tematem z którym się zwracam, jak jest taka możliwość zawsze jest on załatwiony .W tej chwili jeżeli będzie wola Rady potrzebne są środki na dodatkowe patrole policji .

(1,31,46)-Pan Ilona Janczewska - chodzi o dzieci i młodzież na kąpieliskach ,czy będą kontrole ze strony policji osób korzystających z kąpielisk jeżeli chodzi o trzeźwość.

(1.32,14) Pan Komendant myślę, że takie kontrole będą na parkingach, oraz na plaży.

(1.34,33)pan Krzysztof Wudarowicz - co stoi na przeszkodzie ,że tak potrzebnych dyżurów całodobowych policjantów w komisariacie nie ma.

(1.34,43))Pan Komendant - są służby patrwolowe ,ale z powodu braku etatów w komisariacie nie może być dyżuru całodobowego w Komisariacie. Zbyt mało policjantów jest zatrudnionych, aby jeden był na ciągłym dyżurze. Służba całodobowa jest ,ale trzeba dzwonić do dyżurnego na 999.

(1.36,13)pan Krzysztof Bińczak - skrzyżowanie ulic Szkolnej -Bielaka -Kochanowskiwego i drogą do Warcina .Tam samochody ustawiają się obok sklepu pana Łobody , powodując to, że wyjeżdżając z ulicy Kochanowskiego trzeba wjechać na lewy pas jezdni na którym poruszają się samochody jadące pod górę. Podobny problem mają skręcające TIR-y ,które aby skręcić musza wjechać na chodnik.

(1,37,55)-Pan Komendant - problem jest mi znany. Parkować można 10 metrów od skrzyżowania. Jeżeli będzie taka sytuacja proszę dzwonić, będziemy interweniować. Wskaże, aby patrole zwracały uwagę ma parkowanie tam samochodów

(1.39,00 Marian Dams) - przedstawił sprawę monitoringu miasta

(1.41,15)Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic-sprawa monitoringu była już omawiana ,ale jest problem z natychmiastowym odczytaniem nagrania Zmiana ustawy o policji daje takie możliwości podglądu i uruchomienie patrolu bardzo szybko , bo o to chodzi najbardziej.

Miejscem spotkań naszej młodzieży jest Plac przy kościele, gdzie młodzież nawet gra w piłkę ,albo niszczy skrzynkę zasilania energetycznego . Taki system monitoringu jest kosztowny ,ale do tematu wrócimy.

Na poziom bezpieczeństwa składa się wiele różnych dziedzin, ale dzisiaj zajęliśmy się sprawą policji i straży, aby przez sezonem letnim pewne wnioski i przemyślenia uzyskać. Ta dzisiejsza dyskusja jest wstępną w tym temacie. Jeśli będzie potrzeba spotkania to na pewno ono będzie.

Warte kontynuowania jest udział dzielnicowych na zebraniach wiejskich, gdzie były poruszane sprawy spożywania alkoholu w miejscach uciążliwych, wysypywanie śmieci, biegające psy. itp.

Nasz system prawny zniechęca mieszkańców do współpracy do każdy ma wgląd w zeznania ,dokumenty jakie przedkładane są do sądu. Ale nie można się tego bać i ta współpraca winna być częsta i musi być szybka tak jak w przypadku narkotyków w szkołach.

Współpraca pomiędzy policja układa nam się dobrze ,wszystkie problemy rozwiązujemy dość szybko .Dobrze układała się współpraca w trakcie remontu komisariatu, w wyposażenia w sprzęt.

Parkowanie niedaleko skrzyżowania ulicy Kochanowskiego - parkowanie mniej niż 10 metrów od łuku jest parkowaniem niezgodnym z przepisami ruchu drogowego. Ustawienie tam znaku nie ma sensu, bo obowiązują ogólne przepisy. W najbliższym czasie będziemy starali usprawnić organizację ruchu w całym mieście ustawiając znaki drogowe oraz dodatkowe „zwalniacze” miedzy innymi na ulicy Szkolnej ,T. Bielaka. To są elementy, które są drogie, ale skuteczne .

Bardzo szeroka jest współpraca również ze strażą pożarną, chcemy aby wszystkie nasze jednostki były mobilne ,aby powstawały nowe inwestycje.

Przetarg na dalszą realizację inwestycji będzie rozstrzygnięty w maju br. Zachęcam do wpłat na rzecz straży z podatku bo o tyle obniżą się koszty inwestycji. Staramy się szukać dodatkowych środków na to zadanie poprzez pisanie programów, pozyskiwanie nowych materiałów : typy deski ,cegły i inne elementy.

Pan Burmistrz kończąc podziękował wszystkim funkcjonariuszom policji i strażakom za ich prace i zaangażowanie strażakom trak trudnej służbie.

Pan Przewodniczący podziękował gościom zaproszonym za udział w sesji: przedstawicielowi Komisariatu Policji oraz Straży Pożarnej .

(2.05,53)Ad 3.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Warcinie.

Głos w tej sprawie zabrał Pan Roman Seta Dyrektor Szkoły Podstawowej w Warcinie, który przedstawił życiorys Księdza prałata Alfreda Osipowicza długoletniego proboszcza parafii w Kępicach ,którego imieniem będzie nazwana Szkoła Podstawowa w Warcinie.

Pozytywna opinie tej sprawie wyraziła Rada Rodziców Szkoły ,Rada Pedagogiczna jak również najbliższa rodzina Księdza - żyjące trzy kuzynki. Jest również zgoda Księdza Biskupa.

Ksiądz Osipowicz urodził się w 1925 r. niedaleko Krzemieńca, uczęszczał do szkoły w Krzemieńcu.W czasie okupacji został złapany w łapance i przewieziony do obozu w Lipsku. Po wojnie mieszkał w Krakowie i tam właśnie kontynuował naukę w szkole muzycznej. Pracę duszpasterska rozpoczął w Łubowie, a następnie w roku 1972 objął probostwo parafii w Kępicach. Wybudował kościół w Kępicach i w Warcinie . Był człowiekiem wielkiego serca, otwartym dla ludzi ,człowiekiem cieszącym się wielkim autorytetem. Nadanie imienia szkole odbędzie się w dniu 19 maja 2007.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr VIII/43/2007 w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Warcinie.

Uchwała nr VIII/43/2007 w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Warcinie została przyjęta jednogłośnie i sta nowi załącznik nr 5 do protokołu.

Pan Dyrektor Seta podziękował radnym za przyjęcie jednogłośnie projektu uchwały .

(2,19,22)Ad 4.Powołanie komisji statutowej - podjęcie uchwały.

Pan Przewodniczący poinformował, że Komisja statutowa jest komisją doraźna Rady powołaną do opracowania jednolitego tekstu statutu gminy oraz zmian w tym statucie.

W związku z uwagami dot. Statutu Gminy oraz przyjęciem w planie pracy Rady na rok 2007 w miesiącu kwietniu powołania komisji statutowej proponuję zgłaszanie kandydatów do składu tej komisji .

Pan Przewodniczący zaproponował cztero osoby skład komisji.

Poprzez aklamację Rada wyraziła zgodę na powyższy skład Komisji.

Pan Eugeniusz Kluk zgłosił kandydaturę Pana Pawła Lisowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.

Pan Henryk Palewski zgłosił kandydaturę Pani Marioli Kmieć , która nie wyraziła zgody na kandydowanie.

Pani Ilona Janczewska zgłosiła kandydaturę Pani Marzanny Hylarackiej, która wyraził zgodę na kandydowanie.

Pan Paweł Lisowski zgłosił kandydaturę Pana Krzysztofa Wudarowicza, który nie wyraził zgody na kandydowanie.

Pan Marek Busłowicz zgłosił kandydaturę Pana Bronisława Braczkowskiego, który nie wyraził zgody na kandydowanie.

Pan Bronisław Braczkowski zgłosił kandydaturę Pana Eugeniusza Kluka , który nie wyraził zgody na kandydowanie.

Pan Bronisław Braczkowski zgłosił kandydaturę Pana Henryka Palewskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.

Pani Marzanna Hylarecka zgłosiła kandydaturę Pani Marii Zegadło, która wyraził zgodę na kandydowanie.

Pan Krzysztof Bińczak zgłosił kandydaturę Pana Zenona Słomskiego, który nie wyraził zgody na kandydowanie.

Zamknięto listę.

Zaproponowany skład komisji przedstawia się następująco:

1.Paweł Lisowski

2.Marzanna Hylarecka

3.Henryk Palewski

4.Maria Zegadło

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr VIII/44/2007 w sprawie powołania komisji statutowej rady Miejskiej (komisja doraźna).

Pan Burmistrz prosił o wprowadzenie w § 2 zapisu „i statutu sołectw”, gdyż po zebraniach wiejskich są wnioski aby wprowadzić zmiany do statutu.

Radni wyrazili zgodę na wprowadzenie tego zapisu.

Uchwała nr VIII/44/2007 w sprawie powołania komisji statutowej Rady Miejskiej (komisja doraźna) została przyjęta 12 głosami ”za”(brak p.Kmieć) i stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Ad 5.Zakończenie sesji.

a)lustracja obiektów i inwestycji gminnych III etap.

Lustracja obejmuje teren Kępic, oraz ulicę Kępka i Kruszka i miejscowość Żelice.

Radni obejrzeli kotłownię przy ulicy T. Bielaka ,ul. Plac Wolności, przedszkole,

oczyszczalnia ścieków, pomieszczenia gdzie gromadzone są zrębki ,Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury ,Bibliotekę ,budynek po stołówce ,Gminne Centrum Ratownictwa w Kępicach ,boisko sportowe - nową płytę , ul. Kępka.

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad - VIII sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Sesja nagrywana jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Przewodniczący Rady Miejskiej

w Kępicach

Marek Busłowicz

Protokołowała:

Ewa Derra

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 04-05-2007 10:35
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 20-04-2007
Ostatnia aktualizacja: Sylwia Łepecka 04-05-2007 10:36