Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr XVII/2007 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 27 grudnia 2007


PROTOKOŁ NR XVII/2007

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KEPICACH

Z DNIA 27 grudnia 2007

(zwołana w trybie zwyczajnym)

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 10,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.13,30


Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 13 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Miasta i Gminy

Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza Kępic

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kepic

Panie i Panów dyrektorów jednostek i zakładów budżetowych z terenu naszej gminy - załącznik nr 2,

Przedstawiciel Związków Zawodowych:

Panią Jadwigę Sahajdak - Prezesa Związku Nauczycielstwa Polskiego

Panie i Panów sołtysów z terenu naszej gminy: sołectwa Podgóry, Mzdowo, Darnowo, Pustowo- załącznik nr 3

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.

Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał

c) przyjęcie porządku obrad.

Proponuję następujący porządek dzisiejszego posiedzenia :

Porządek posiedzenia :

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d)przyjęcie protokołu z sesji .

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zapytania i wnioski sołtysów.

4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym

6.Podjęcie uchwały w sprawie budżetu gminy Kępice na rok 2008.

7.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007.

8.Głosowanie projektu uchwały w sprawie wydatków niewygasajacych .

9.Głosowanie projektu uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.

10.Głosowanie projektu uchwały w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania.

11.Głosowanie projektu uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na rok 2008.

12.Głosowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013”

13.Głosowanie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.

14. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

15.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

Uwagi do porządku wnieśli :

Pan Burmistrz prosił o wprowadzenie do porządku dwóch projektów uchwał:

1)projekt uchwały w sprawie korzystania przez uczniów z posiłków w stołówce szkolnej - temat omawiany na posiedzeniach komisji -proponuję wprowadzenie tego projektu jako punkt 15a

2)projekt uchwały w sprawie planu pracy komisji rewizyjnej na rok 2008 - jako punkt 15 b

brak innych uwag.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie zmiany do porządku zaproponowane przez Pana Burmistrza- dwa projekty uchwał

Proponowane zamiany zostały przyjęte 10 głosami „za”: przy 2 głosach „wstrzymujących się” , jako podpunkt 15 a i 15 b

Następnie Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie całość porządek dzisiejszej sesji po zmianach.

Porządek po z mianach został przyjęty 11głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się .

d/przyjęcie protokołu z sesji

Pan Przewodniczący poinformował, że protokół z ostatniej sesji z dnia 06.12.2007 były wyłożone do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołu bez odczytywania.

Protokół z sesji z dnia 06.12.2007 został przyjęty 12 głosami „za”.

(0,05,31)Ad 2 .Interpelacje radnych

Interpelacje zgłosili:

(0,05,48)Pan Waldemar Tylski podziękował za rozebranie na placu zabaw huśtawek, jednak środkowa huśtawka nie jest do końca rozebrana -wystają tam gwoździe .

Chciałbym podziękować na gruz, który leży w rowie, ale on tam nadal leży. Już od dłuższego czasu mamy w sołectwie Panią, która wykonuje wiele prac ,ale ona tego gruzu nie rozrzuci. Bardzo proszę Pana Burmistrza o wskazanie pracownika ,który zasypie te dziury i porobi spusty na tym odcinku drogi .

(0,06,57)Pan Paweł Lisowski - młodzieżowa rada gminy .To Rada podejmuje uchwałę o powołaniu rady młodzieżowej, a w Pulsie Kępic ukazała się informacja o jej powołaniu ,jak to jest ?.

(0,07,23)Pan Zenon Słomki - chciałem podziękować za naprawienie drogi z Barwina do Osiek -sprawa poruszana na poprzedniej sesji i już jest zrealizowana .

Druga interpelacja :droga z Korzybia do Gościeradza jest w bardzo złym stanie -proszę w imieniu mieszkańców i pracowników zakładu drzewnego o naprawienie tej drogi

(0,08,06) Pani Maria Zegadło - poparła wypowiedź Pana Tylskiego dot. zdjęcia huśtawek i przywiezienia gruzu, który miał być rozsypany na drodze. Rozmowy z pracownikiem ,który zajmuje się tymi sprawami nie przyniosły żadnego rezultatu ;zwodzi mnie z decyzją kiedy to nastąpi, bardzo proszę Pana Burmistrza o interwencję .

Pan Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z przyjętym porządkiem obrad w punkcie 14.

Ad 3.Zapytania i wnioski sołtysów

Brak zapytań i wniosków.

Ad 4.Odpowiedzi na zapytania i wnioski sołtysów.

Brak.

(0,09,12)Ad 5.Informacja z pracy Burmistrza w okresie miedzy sesyjnym.

Pana Burmistrz przedstawił informację z działalności miedzy sesyjnej od 06 grudnia 2007.

(021,52) Ad6.Podjęcie uchwały w sprawie budżetu gminy Kępice na rok 2008.

Pan Przewodniczący poinformował ,że projekt budżetu gminy Kępice na rok 2008 był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji. Pan Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie .

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - komisja przyjęła wniosek zgłoszony przez p. Eugeniusza Kluka aby z projektu budżetu wykreślić punkt dot. powołania sekretarza urzędu. Wniosek został przyjęty 6 głosami „za”. Całość budżetu została przyjęta 4 głosami „za”, przy 2 głosach wstrzymujących się.

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja nie glosowała projektu uchwały ze względu na brak kworum.

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja przyjęła projekt budżetu 2 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się.

(0,23,10)Pan Burmistrz Kępic- Marek Piotr Mazur -projekt budżetu to jeden z ważniejszych aktów prawnych jakie uchwala Rada .Cieszę się, że udało nam się przedłożyć budżet w terminie ustawowym. Tak powinno być, że budżet na rok przyszły jest ustalany w starym roku bez działania w oparciu o prowizorium.

Projekt budżetu Pani Skarbnik bardzo dokładnie omawiała na posiedzeniach komisji. Uwagi jakie zgłosiła p. Przewodnicząca komisji są mi znane. Był to wniosek, który nie jest możliwy do uwzględnienia.

Proszę o wprowadzenie autokorekty do projektu budżetu w kilku punkach proponowanego budżetu tj:

-zmiana w dziale 750 rozdziale 75075 -promocja

-zmniejszenie środków zgodnie z uchwała tj. budowa basenu

-zmiana rat i spłat kredytu z WNOŚ i GW,

Kwota ogółem budżetu nie ulega zmianie - materiały budżet + autokorekta stanowią załącznik nr 5 i 6 do protokołu.

Pan Burmistrz odniósł się do uwag RIO w Gdańsku w sprawie kościoła w Warcinie w Osowie. Jest to uwaga wynikająca z braku informacji jaką posiada RIO, sprawa została wyjaśniona.

Bardzo trudno było „złożyć” ten budżet: relatywnie wzrastają wydatki w roku przyszłym, a dochody pozostają bez zmian, a nawet relatywnie są one niższe np. subwencja oświatowa, podatek dochodowy od osób fizycznych. Bardzo dobrym posunięciem z Państwa strony było ustalenie takich podatków, nie są one najwyższe w powiecie, ale dają określone wpływy do budżetu na realizację zadań. Będziemy nadal szukać dofinansowań wykonywanych zadań z różnych źródeł.

(0,32,55)Pan Eugeniusz Kluk - w uzupełnieniu wypowiedzi p. Przewodniczącej komisji Infrastruktury chciałbym uzupełnić wniosek: w tym wniosku przedstawiłem, że środki ze stanowiska sekretarza tj. około 40.000zł przeznaczyć na wniosek Komisji Gospodarczej ,który był radzie przedstawiony na sesji miesiącu listopadzie, a dotyczący gruntowniejszego remontu choć jednego budynku komunalnego lub może jednego mieszkania .Uzasadnienie do tego wniosku mama takie ,że 5 lipca br. otrzymałem od Pana Burmistrza odpowiedź na zgłoszoną interpelację(rok temu rada wyraziła zgodę na utworzenie tego stanowiska),z której wynika ,że prowadzone są działania zmierzające do zatrudnienia odpowiedniego kandydata na tym stanowisku, wymaga to również rozwiązania spraw lokalowych w urzędzie. Mój wniosek opierał się na tym, że jeżeli przez rok czasu nie zatrudniono osoby ,to Pan Burmistrz i rada może się obejść bez tego stanowiska.

Mam pytania również do projektu budżetu:

1)w proponowanym projekcie budżetu zwiększa Pan wysokość rezerwy ogólnej do kwoty 203.000zł ,dotychczas przez ostatnie lata była to kwota 100.000zł-proszę o uzasadnienie celowości zwiększenia o ponad 100 % tej kwoty. Na przyszły rok kwota rezerwy to kwota 361.000zł.

(0,36,14)Pan Burmistrz Kępic - sprawa remontów budynków o których rozmawialiśmy na komisjach. Ja mówiłem, że wchodzenie w realizacje wtedy kiedy mamy stare budynku w remont jednego wybranego spowodowałoby degradację wszystkich pozostałych budynków, bo skumulowalibyśmy wszystkie środki w jednym miejscu z funduszu remontowego, który przy zmianie stawek czynszowych będzie wynosił 170.000zł , w tym około 1/3 to są wydatki które musimy przeznaczyć na fundusz remontowy wspólnot mieszkaniowych.

Idąc w kierunku wniosku całej komisji Infrastruktury zdeklarowaliśmy się do dofinansowania na kwotę około 1 mln zł budowy budynku TBS ,który spowoduje wybudowanie 28 nowych mieszkań, czyli ucieczkę przed wkładaniem w stare budynki komunalne, bo te wydatki są nieracjonalne.(np. mieszkanie w Kępce w pierwszym budynku -koszt remontu 20.00zł).

Wybraliśmy inny sposób realizacji Waszego wniosku, czyli wyjście w kierunku działań które powinny zmienić sytuację mieszkaniową generalnie w gminie, a sposób dotowania ,który mamy zapisany w uchwale uniemożliwia nam przekazanie środków o jakie Pan zawnioskował bo mówimy o dopłacie do m2 -dopłata wynosi 36 zł do 1 m2 .Nie da się tego zrobić bez zmiany poprzedniej uchwały, dlatego realizacja tego wniosku w tym momencie jest niemożliwa do wprowadzenia.

Faktycznie do tej pory rezerwa ogólna została pozostawiona na kwocie około 100,000zł.,ale jest taka potrzeba jak np. przy budowie centrum przy kwocie około 500.000zł zapisanej w budżecie, umowa z wykonawcą była podjęta na kwotę 600.000zł i wówczas mam taka możliwości, że bez zwoływania sesji decyzje w tym zakresie mogę podjąć. O wszystkich decyzjach podejmowanych w ramach realizacji rezerwy będę Państwa informował bo to się mieści w realizacji budżetu i w sprawozdaniu z jego wykonania. To nie jest tak, że nie jesteście państwo o tym informowani ,a czy celowo czy nie celowo wydałem środki to zostawiam Państwu pod osąd .Ze względu na wzrost kosztów, na sytuacje jaką mamy zmieniającą się dość dynamicznie w pracach które gmina realizuje postanowiłem zaproponować większą kwotę rezerwy, aby uniknąć sytuacji podbramkowych. Ta kwota może wynosić 1 % budżetu.

(0,40,03)Pan Eugeniusz Kluk - ja nie negowałem, że przekroczyliśmy 1 % ,bo tak nie jest.

Do pierwszej mojej wypowiedzi, czy TBS rozwiąże sprawę coraz bardziej podupadających lokali komunalnych ,na pewno nie .Proszę mi powiedzieć jaka będzie tam stawka za 1 m2 i kogo będzie stać z tych ludzi mieszkających w budynkach komunalnych płacić taki czynsz .Uważam, że zrobienie kapitalnego remontu jednego mieszkania to za 5 lat byłoby 5-6 mieszkań w miarę dobrze wyremontowanych.

Druga sprawa :w dziele 010 w rozdziale 1010 jest przyznana kwota 900.000zł-chodzi o rozbudowę systemu wodno-kanalizacyjnego aglomeracji Kępic. W tej nawie jest kilka zadań ujętych - na komisji nie uzyskałem informacji na jakie zadanie jest przeznaczona ta kwota 900.000zł ,czyli jakie zadanie będzie planowane w roku przyszłym.

Kolejny temat: w wydatkach dział 600 rozdział 616 planowana jest kwota 246.000zł -drogi publiczne gminne. Już w poprzednim roku prosiłem o plan remontów dróg gminnych - była deklaracja ,że taki plan otrzymamy -jednak nie otrzymaliśmy go .W związku z tym moje pytanie; kwota jest planowana, a my w trakcie realizacji już zadania będzie się o nim dowiadywać i głosować przyznanie środków ?.

Dział 900 ,rozdział 915 -oświetlenie ulic ,placów -250.000zł z tego na około 100.000 na uzupełnienia, naprawy oświetlenia. Moje pytanie czy jest plan uzupełnień, nowych montaży lamp na przyszły rok. Na ostatniej sesji radni i sołtysi prowadzili targi na temat jednej lampy, a na ulicy Plac Wolności ustawia się 5 lamp. Ja nie przypominam sobie, żebyśmy byli informowani o montażu nowych lamp. Dlatego moje pytanie czy jest taki plan i czy możemy go otrzymać.

(0,43,58)Pan Burmistrz Kępic - mamy bardzo wiele obiektów w złym stanie technicznym i gdybyśmy tylko jeden robili w roku to potrzeba by było kilku dziesięciu lat aby dojść do ostatniego ,a przy tym stanie technicznym te budynki nie wytrzymają tyle i nie wytrzymają lokatorzy którzy np. mają do naprawienia drzwi ,okien ,przestawienia pieca -kwota około 1.000zł. Stan budynków komunalnych jest zły ,a z odpisu remontowego mamy nieduża kwotę .Możemy zwiększać nakłady, ale trzeba zrezygnować z realizacji jakiegoś zadania. Lepszym sposobem jest budowanie nowego bloku, a zainteresowanie które sięga 70 rodzin w części dotyczy mieszkań zamieszkałych w zasobach komunalnych. Jeżeli taka osoba przejdzie z budynku komunalnego to zwalnia lokal innym. Przy tej całej operacji przy oddaniu 28 mieszkań będziemy mogli z któregoś starego budynku zrezygnować, bo remontowanie starych budynków jest bardzo ryzykowne. Ja odpowiadam za stan mienia i w związku z tym przyjąłem taki sposób realizacji, a jak się on sprawdzi zobaczymy. Nowe mieszkania dają pewne nadzieje.

-900,000 na kanalizację przewidzieliśmy, bo tylko tyle mogliśmy przeznaczyć na realizację tego zadania ,zakładając ,że będzie ogłoszony program, a te środki będą naszą częścią ,która musimy w to zadanie wnieść .W pierwszej kolejności przyjęliśmy ,że będziemy kontynuowali prace w kierunku miejscowości Przytocko tak ,aby doprowadzić kanalizację do Domu Pomocy Społecznej ,tak aby dać szansę realizacji zadań jakie ten Dom prowadzi .W tej chwili trwają negocjacje nad harmonogramem pracy w ramach środków unijnych w naszym województwie .Wynika z tego, że harmonogram prac został przesunięty na rok 2009 i my będziemy mieć problem czy zadanie wykonuje w ramach własnych środków ,czy czekamy na rok 2009.Zakładaliśmy, że zmieniamy nazwę po to aby móc realizować kanalizację na terenie całej gminy ,jeżeli to uda nam się zrealizować to składamy wniosek na całość ,a w kolejnych latach po kolei realizujemy zadania ,będzie to uzależnione od możliwości dofinansowania. Dofinansowanie wynosi w tej chwili 70 % kosztów realizacji zadania. Czy uruchomimy te prace ,czy nie, to decyzja będzie podejmowana w przyszłym roku ,będzie to wynikało z wniosku,

(0,50,58)-remonty dróg są realizowane na bieżąco. W tej kwocie jest tylko bieżące utrzymanie dróg: remonty, zimowe utrzymanie dróg ,porządkowanie, ,drobne remonty ,więc nie ma planu rozbudowy dróg. Mamy kilka projektów gotowych, ale praktycznie nie mamy środków na realizację żadnego. Mówię o tych projektach które zostały zrobione na ulice Jancy, Gościnna, Rodzinna czy inne.

Zrobiliśmy tylko ulicę Wymarzona, wspólnym udziałem realizowaliśmy ulicę M. Buczka oraz odcinek drogi na Pustowo.W tej chwili na wykonywanie nowych nawierzchni środków nie ma mamy.

Oświetlenie wykonujemy tylko w ramach remontów bieżących. Sprawa doświetlenia ulicy Plac Wolności i Składowej była przedstawiana. Projekt doświetlenia ulicy Składowej był wykonany w roku 2001,musiał być aktualizowany i tam będzie również wykonany z wykorzystaniem lamp z Placu Wolności .Nie udało nam się uzgodnić oświetlenia osiedla w Biesowicach ,gdyż mieszkańcy wspólnoty nie wyrazili zgody na to, aby posadowić na ich terenie oprawy, w związku z tym nie nalegamy. Sprawa Przytocka -wymaga wykonania układu zasilania w obszarze drogi, która jest drogą Agencyjną .Będą to tylko pojedyncze prace .Na pewno nie będą to wielkie prace sięgające zmiany systemu zwłaszcza ,że tych kilka latach prac systemu oświetleniowego nie ma wielkich uwag ,a zgłaszane staramy się wykonywać na bieżąco.

(0,54,24)Pan Eugeniusz Kluk - ja uważam, że budynek TBS-u nie rozwiąże naszych problemów mieszkaniowych, chciałbym wiedzieć jaki będzie przewidywany czynsz w budynku TBS-u.

(0,54,48)Pan Burmistrz -jest to decyzja z dnia dzisiejszego, dzisiaj było walne zgromadzenie TBS-U, stawka będzie sięgała kwoty 10,10zł i będzie obowiązywała od 2009 od lipca lub września .Na dzień dzisiejszy jest zainteresowanie nie tylko wynajęciem mieszkania, ale również partycypacją w kosztach budowy. Na razie jest zainteresowanych 70 osób, a 50 osób jest taką listą pewną .

(0,56,13)Pan Paweł Lisowski - mam pytanie odnośnie sekretarza, po co rezerwować pieniądze w budżecie na to stanowisko, jak widać, że takiej woli nie ma, nie ma warunków lokalowych ,jak również nie ma odpowiedniego kandydata. Czy nie lepiej byłoby te pieniądze przeznaczyć na inny cel: na remonty, na działalność sportową.

(0,56,53) Pan Burmistrz Kępic -to nie jest tak, że nie ma takiego kandydata ,sprawa jest w toku .Ta osoba nie jest tak potrzebna radzie jak burmistrzowi ,wiec mówienie o tym ,że radzie nie jest potrzebny sekretarz. Sekretarz jest stanowiskiem urzędniczym .Dopóki była taka możliwość to w gronie burmistrza ,z-cy i pani Skarbnik rozwiązywaliśmy problemy, ale są pewne możliwości ludzkie,stad taki mój wniosek. Jeżeli nie skorzystalibyśmy z tych środków to możemy je przeznaczyć na każdy inny cel. W naszej Gminie od 1999 mamy zapis statutowy stanowiska sekretarza .

Pan Lisowski -zatwierdzając tegoroczny budżet czy mamy pewność ,że środki na ten cel zostaną faktycznie wykorzystane.

Pan Burmistrz - powołanie sekretarza odbywa się na mój wniosek, państwa decyzją ,ale mówimy o roku przyszłym. Będę się starał zrobić w to w terminie najkorzystniejszym.

(0,59,36)Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez komisje Infrastruktury.

Pan Burmistrz - bez zmiany poprzedniej uchwały ten wniosek nie może być przyjęty .Wnoszę o odrzucenie tego wniosku.

(1,00,04)Pan Eugeniusz Kluk- mam pytanie do Pana radcy; przed świętami rozmawiałem z Panem w tej sprawie, czy rada może podjąć taką decyzję w sprawie dotacji.

Pan Andrzej Wieliczko-radca prawny - faktycznie Pan się pytał o tę sprawę, ale ja nie pamiętałem, że mamy szczegółową uchwałę określająca zasady przyznawania dotacji. Tak rada może przyznać takową dotację, ale wymagałoby to zmiany uchwały z 27.04.2005.W rozmowie z Panem zapomniałem o tej uchwale ,stąd powiedziałem ,że rada może.

W obecnie obowiązującej uchwale dotacja może wynosić 36zł/m2.Jeżeli chcemy, aby przekazać dotację musimy zmienić uchwałę, a następnie wprowadzić zmiany w budżecie.

Pan Kluk -ja chciałbym aby ten wniosek przegłosować

Pan Burmistrz - nie można głosować jednego wniosku ,który jest sprzeczny z uchwała obowiązującą.

Pan Kluk -czy może nam pani Skarbnik tę kwotę przeliczyć

Pani Kończak -tu nie chodzi o przeliczenia, tu trzeba podjąć nowa uchwałę w sprawie dotacji przedmiotowych .To jest zupełnie nowy projekt uchwały.

Pan Burmistrz - trzeba wiedzieć jaki budynek będzie podlegał remontowi np. 100m x 36zł = 360,00zł.Nie zajmujemy sobie czasu sprawą, która nie jest przemyślana. W ramach wniosku, który składaliśmy na budynek TBS-u jest rozbiórka budynku, jako wkład własny. Jeżeli bank tego nie uwzględni to jesteśmy w deficycie około 200.000zł i ten kredyt 2.800,00 nie pokryje kosztów budowy i ja sam będę wnioskował o zwiększenie środków.

Pan Eugeniusz Kluk - bardzo żałuje, że od komisji do sesji nikt mnie nie poinformował, że taki wniosek w takiej formie na sesji nie może być głosowany.

Pan Andrzej Wieliczko- sam wniosek skoro jest, głosowany być musi , z uwagi na to ,że mamy sprzeczność tego wniosku z obowiązującą uchwałą dot. przyznawania dotacji dla ZGKIM powinien być oddalony chyba ,że zmienimy uchwałę.

Pan Kluk- jeżeli sam wniosek by przeszedł to w styczniu możemy przystąpić do zmiany uchwały.

Pan Andrzej Wieliczko-kolejność powinna być odwrotna najpierw powinna być uchwała określająca zasady ,a później zmiany do budżetu przyznające dotacje.

Pan Lisowski - może wpisać do uchwały czas wejścia w życie uchwały po...

Pan Andrzej Wieliczko - nie ma takiej możliwości. Państwo będziecie głosowali zmianę do budżetu ,nie ma takiej możliwości, że budżet wchodzi z od 1 stycznia 2008 tylko jeden paragraf wchodzi w życie …… - tak nie można. Dlatego na dzień dzisiejszy wniosek jest jeżeli on nie zostanie wycofany, przegłosowany być musi. Jeżeli przejdzie będzie sprzeczny z obowiązującą uchwałą, ale można wrócić z propozycją zmiany uchwały w sprawie udzielania dotacji ,jak również projektem uchwały dot. przyznania dotacji na remonty dla ZGKiM .

(0.1,06,46)Pani Janina Kończak- Skarbnik Kępic - nawet jeśli ten wniosek dzisiaj przejdzie to i tak go nie będzie można uwzględnić w tej uchwale ,który dzisiaj podejmiemy i wyślemy do RIO. Można z tą sprawą poczekać i wrócić do tej sprawy w terminie późniejszym.

(1.07,08)Pan Burmistrz Kępic - wnioskuję aby nie robić niepotrzebnego zamieszania ,wnioskuję aby ten wniosek odrzucić, a do spraw remontów na pewno wrócimy .Chciałbym abyście nie wykreślali zapisu dot. stanowiska sekretarza ,bo nadal uważam, że jest taka potrzeba zatrudnienia, ze względu na nawał obowiązków jakie realizuje Urząd . Proszę o odrzucenie tego wniosku .

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek złożony przez komisję Infrastruktury Społecznej.

Głosowanie przedstawia się następująco:

„za” 4 radnych

„przeciw” -6 radnych

„wstrzymało się od głosu” - 3 radnych

Powyższy wniosek nie został przyjęty.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVII/106/2007 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Kępice na rok 2008.

Uchwała nr XVII/106/2007w sprawie uchwalenia budżetu gminy Kępice na rok 2008 została przyjęta 9 głosami „za”, przy 3 głosach przeciw i 1 głosie wstrzymującym się i stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Pan Burmistrz Kępic - podziękował wszystkim tym ,którzy głosowali za przedstawionym budżetem ,szczególne słowa podziękowania pan Burmistrz skierował na ręce Pani Skarbnik Pani Janiny Kończak -przygotowującej wszystkie materiały w tej sprawie .

PRZERWA

(1,34,14)Ad 7.Głosowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały zgodnie z wcześniejszą informacją został przedstawiony radnym bezpośrednio przed sesją.

Wyjaśnień udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnika Kępic - jest jedna zmian która wprowadza zmiany po stronie dochodów i wydatków. Jest to zmniejszenie kwoty dochodów i wydatków o kwotę 19.880zł -w ciagu roku była wprowadzona kwota na zadanie „za rękę Einsteinem” ,realizowały ją trzy szkoły :Zespół Szkół w Biesowiach ,SP Warcino i Gimnazjum w Kępicach kwota łączna wynosiła 112.280zł.Jest to projekt ,który jest realizowany do końca czerwca 2008 i po tym dniu szkoły muszą złożyć rozliczenie .Była możliwość otrzymania całej kwoty, ale pod warunkiem ,ze szkoły wykorzystają te środki do końca roku. Szkoły rozłożyły realizację tego zadania na poszczególne miesiące, do końca grudnia do budżetu wpłynęła kwota 92.440 - pozostała kwota to jest ta różnica pomiędzy 112.280zł, a 92.440zł.

W załączniku nr 3 są zmiany po stronie dochodów tam gdzie jest zwiększenie tam jest zwiększenie, tam gdzie mamy niższe dochody musimy je dostosować do naszych wpływów. Ogółem zwiększamy i zmniejszamy budżet o kwotę 42.276zl.

W załączniku nr 4 Zakład Energetyki Cieplnej dokonał zmian w swoim planie finansowym czyli dokonał zwiększenia przychodów i wydatków o kwotę 169.666zł i to zostało naniesione w załączniku nr 4.

Budżet zamknął się kwotą : dochody 22.031.377zł, wydatki 24.876.552zł

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVII/107/2007 w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007.

Uchwała nr XVII/107/2007 w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007 została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

(1,42,15)Ad 8.Głosowanie projektu uchwały w sprawie wydatków niewygasajacych .

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały sprawie niewgasających wydatków zgodnie z wcześniejszą informacją został przedstawiony radnym bezpośrednio przed sesją

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Burmistrz Kępic - projekt uchwały w sprawie wydatków niewygasajacych daje możliwość kontynuacji realizacji poszczególnych zadań ,które były realizowane danym roku.

Pierwsze zadanie to boisko treningowe dla piłkarzy .W trakcie realizacji tego zadania mieliśmy bardzo dużo deszczu, wilgoci, sprzęt nie mógł wjechać na teren ,dlatego zaproponowaliśmy aby odłożyć zadania .Po ostatnim spotkaniu komisji rewizyjnej należy zastanowić się czy nie konieczne jest założenie drenażu gruntu, aby zlikwidować miejsca przestoju wody. Prace ziemne- przesunięcie określonych warstw ziemi spowodowało ukazanie się warstwy gliny, która jest nieprzepuszczalna. Po uzgodnieniach z projektantem wykonującym te prace oraz wykonawcą uzgodniliśmy, że korzystnie będzie zostawić część tych środków i wykonać prace w roku przyszłym .Jest to kwota 89.933,60zł

Drugie zadanie remont naszej szkoły tj, przedszkola gdzie mieszczą się oddziały przedszkolne .Koszt realizacji tego zadania w ostatnim czasie została zwiększona o 100.000 zł. dot. to bryły zewnętrznej dachu, pokrycia dachowego ,ocieplenia i wykonania elewacji bez względu na zbliżającą się porę. Wykonawca który przystąpił do przetargu jako jedyny oferent jeszcze przed złożeniem oferty twierdził, że zakres prac do wykonania jest bardzo duży i wykonanie tego w określonym terminie jest bardzo trudne. Był tylko jeden wykonawca ,więc nie było wyboru. Wykonawca posiłkował się podwykonawcami ,wynajął dodatkową firmę wykonująca wnętrze -widać, że starał się zmieścić w terminie. Termin wykonania -realizacji zadania po uzgodnieniu z wykonawcą jest 21 styczeń 2008.Jest to warunek umowny wpisany do umowy termomoderzniacyjnej. Uważam, że wiele prac ziemnych zostanie wykonane przez szkołę podstawową .Zakończenie tych zadań planowane jest na : 31 maja -przedszkole , a boisko na 31.06.2008. Te terminy są wiążące, nie można ich zmienić.

(1,48,09)Pani Janina Kończak- Skarbnik Kępic -kolejne zadanie przy wydatkach niewygasajacych to zadanie prowadzone przez szkoły „Za rękę z Einsteinem”. Szkoły na dzień dzisiejszy nie wydały pełnej kwoty ,dlatego musiały zwrócić do budżetu gminy kwotę 20.888,98zł .Proponujemy żeby to zostało jako wydatki niewygasające .Jest to kwota która przechodzi na odrębny rachunek i nie obciąża nam budżetu przyszłego roku.

(1,49,27)Pan Eugeniusz Kluk- przedszkole -zgodnie z przetargiem inwestycja powinna być zakończona do końca tego roku. Czy wykonawca nie będzie znał drugiego terminu koniec maja 2008 ,czy 5 miesięcy nie będzie dla wykonawcy czynnikiem zwalniającym wykonanie prac, czy nie jest to termin odległy.

(1,51,42) Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kepic - nie ma takiej groźby gdyż w protokole konieczności która została zawarta jest wpisany 21.01.2008 ,on nie ma możliwości liczenia tych 5 miesięcy danych jemy ponieważ umowę zmieniliśmy tylko do 21 stycznia 2008. Zwiększając środki na zadania inwestycyjne nie wyliczyliśmy dokładnie ile nam będzie potrzebne na przedszkole ,myślę, że zostaną środki + środki szkoły wystarczą na zagospodarowanie teren wokół budynku , bo tego nie realizuje ten wykonawca. Te prace nie były ujęte w przetargu.

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVII/108/2007 w sprawie wydatków niewygasajacych .

Uchwała nr XVII/108/2007 w sprawie wydatków niewygasajacych .

została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

(1.54,48)AD 9.Głosowanie projektu uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008 , był omawiany na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie .

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej - projekt uchwały komisja przyjęła 6 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja nie głosowała projektu uchwały ze względu na brak qworum

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska -projekt uchwały komisja przyjęła 3 głosami „za”

Pan Burmistrz -projekt regulujący współpracę z organizacjami pozarządowymi oraz organizacjami pożytku publicznego .Wnoszę o przyjęcie tego projektu .

Pan Lisowski - złożył wniosek formalny ,aby głosować uchwałę bez odczytywania.

Powyższy wniosek został przyjęty jednogłośnie .

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały nr XVII/109/2007 w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.

Uchwała nr XVII/109/2007 w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008 została przyjęta 12 głosami „za”(nie ma p.Kluka) i stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

(1,56,39)Ad 10.Głosowanie projektu uchwały w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania.

Pan przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania, był omawiany na posiedzeniach komisji.

Przewodniczący komisji przedstawili opinie w tym temacie .

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej projekt uchwały komisja przyjęła 4 głosami „za” przy dwóch głosach wstrzymujących się

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej- komisja nie głosowała projektu uchwały ze względu na brak qworum.

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- projekt uchwały komisja przyjęła 2 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się.

Regulaminu dot. pomocy zdrowotnej został pozytywnie zaopiniowany przez związki zawodowe nauczycieli .

(1,57,33) Pan Marek Piotr Mazur Burmistrz Kępic - na jednym z posiedzeń komisji zaproponowaliśmy drobne zmiany redakcyjne w regulaminie.

Zmiany przedstawił Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza .

W § 2 w ust.8)

-komisji - należy przez to rozumieć Komisję Zdrowotną powołaną w szkole podstawowej, gimnazjum, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kępice ,

W § 4 ust.3

3. Rozpatrywanie wniosków odbywa się dwa razy w roku do 30 marca i do 30 września a w uzasadnionych przypadkach częściej.

W § 6 ust.2 pk6.

W pozostałych przypadkach nie wymienionych jak wyżej decyzje o przyznaniu zapomogi podejmuje komisja

Pozostałe punkty wykreślone.

W § 6 numeracja punkt 8,9,10 i dodatkowo 10 )-środki niewykorzystane w danym roku pozostają w budżecie szkoły.

Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XVII/110/2007 w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania.

Uchwała nr XVII/110/2007 w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

(2.02,57)AD 11.Głosowanie projektu uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na rok 2008.

Pan Przewodniczący poinformował, że,projekt uchwały w sprawie w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na rok 2008 był omawiany na posiedzeniach komisji .

Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie.

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej projekt uchwały komisja przyjęła 4 głosami „za”.

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej komisja nie glosowała przedstawionego projektu.

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska projekt uchwały komisja przyjęła 2 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymujących się

Redakcyjne zmiany przedstawił Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza .

W § 8 ust.1 pkt „a”. -wykreśla się słowo „partnerskie”

Ust.1 pkt.g partnerskie traktowanie rodziców , prawnych opiekunów

Ust.5 pkt.f - skuteczne kierowanie własnym rozwojem i doskonaleniem zawodowym zgodnym z potrzebami szkoły

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVII/111/2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na rok 2008.

Uchwała nr XVII/111/2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na rok 2008.

została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

(2.06.31) AD 12.Głosowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013”

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013”, był omawiany na posiedzeniach komisji.

Przewodniczący komisji przedstawili opinie w tym temacie .

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej projekt uchwały komisja przyjęła 4 głosami „za”.

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej - komisja nie głosowała projektu uchwały.

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- projekt uchwały komisja przyjęła 2 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymujących się. Wniosek komisji aby sprawy dot. profilaktyki w tym temacie były omawiane na posiedzeniach wiejskich.

(2,07,20)Pan Burmistrz Kępic -Marek Piotr Mazur - jak zwykle jednym z wydatków w naszym budżecie są środki przeznaczone na program przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi. Te środki skierowane są w większości na rzecz dzieci i młodzieży, chcemy tak działać aby uzyskać jak największą skuteczność.

Wniosek komisji jest uzasadniony, chcemy o tym programie poinformować mieszkańców w postaci uchwał jak również przedstawimy tę informację na zebraniach wiejskich.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska dot. przedstawienia na zebraniach wiejskich szerszej informacji w sprawie Gminnego programu Przeciwdziałania Narkomanii i Alkoholizmowi.

Powyższy wniosek został przyjęty jednogłośnie .

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVII/112/2007 w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013”

Uchwała nr XVII/112/2007 w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013” została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

(2.10.02)AD 13.Głosowanie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.

Pan przewodniczący poinformował, iż projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008, był omawiany na posiedzeniach komisji.Poprosił przewodniczących komisji o opinie w tym temacie .

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej -komisja przyjęła powyższy projekt 4 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej -komisja nie glosowała

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska-projekt uchwały komisja przyjęła 3 głosami „za”

Brak dyskusji

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVII/113/2007 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.

Uchwała nr XVII/113/2007 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008 została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

(2.11,56)Ad 14. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje udzielił Pan Marek Piotr Mazur -Burmistrz Kępic

*interpelacje zgłoszone przez radnego Tylskiego

-konieczność rozbiórki tego placu zabaw wynikała z oceny stanu technicznego i dlaczego do końca to nie zostało to wykonane będę miał możliwość się dowiedzieć jutro po rozmowie z Panem Pliskowskim, który nadzoruje te prace. Wiem, że w tej chwili mamy spory problem z uporaniem się ze wszystkim koniecznymi pracami gdyż mamy tylko czterech pracowników, a potrzeb bardzo dużo. Pracownicy pomagali przy remoncie drogi do Korzybia, przy wykopach pod oświetlenie uliczne, mają do wykonania wiele prac w tym również rozrzucenie gruzu na drogach - informacja dla p.Marii -iż mamy bardzo mało ludzi do wykonania tych prac. Nie udało nam się tego załatwić do końca ,ale temat nie został odłożony.

*interpelacja zgłoszona przez radnego Lisowskiego

-sprawa młodzieżowej rady -sprawa dokładnie ma być zrobiona jak zostało tutaj przedstawiona. Jej regulamin i faktycznie powołanie będzie państwa decyzją. Te obecne działania miały nam odpowiedzieć czy jest taka wola, chęć powołania i działania.

*interpelacje zgłoszone przez radnego Słomskiego

-droga Gościeradz-Korzybie - będę rozmawiał z wykonawcą posiadająca równiarkę, aby wykonał tam niezbędne prace. W ramach wykonywania nowej nawierzchni drogi w Korzybiu został wykonany zjazd do Gościeradza, trzeba teraz wykonać pozostała część.

Pan Burmistrz wyjaśnił zasady korzystania z dróg publicznych przez wszystkich użytkowników np. wywożenie drewna z lasu - Nadleśnictwo nie odpowiada za ten wywóz odpowiada za to przewoźnik - jest to problem z którym trudno nam jest się uporać.

Od nowego roku prawdopodobnie wrócą do Gmin roboty publiczne, one by ułatwiły nam zatrudnianie pracowników, gdyż cały koszt zatrudnienia w ym przypadku ponosi Biuro Pracy. Uważam, że te prace w Obłężu w najbliższym czasie zostaną wykonane.

(2,21,40)AD 15.Wnioski, oświadczenia radnych i zakończenie sesji.

Wnioski i oświadczenia radnych zgłosili:

(2,21,45)Pan Eugeniusz Kluk - prośba do Pana Przewodniczącego -jak wynika z informacji pana Burmistrza z działalności między sesyjnej odbył się wyjazd do Bystrej-Sidziny również radnych. Czy nie byłoby milej, aby przed wyjazdem poinformowano nas ,kto będzie brał udział w takim wyjeździe.

a)projekt uchwały w sprawie korzystania przez uczniów z posiłków stołówce szkolnej

Pan przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie w sprawie korzystania przez uczniów z posiłków stołówce szkolnej , był omawiany na posiedzeniach komisji .Opinie w tym temacie przedstawili przewodniczący poszczególnych komisji :.

Panią Mariolę Kmieć - Przewodniczącą Komisji Infrastruktury Społecznej komisja przyjęła powyższy projekt 4 głosami „za”

Panią Ilonę Janczewską - Przewodnicząca Komisji Gospodarczej komisja nie glosowała

Pana Henryka Palewskiego - Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja przyjęła powyższy projekt 3 głosami „za”

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVII/114/2007 w sprawie korzystania przez uczniów z posiłków stołówce szkolnej

Uchwała nr XVII/114/2007 w sprawie korzystania przez uczniów z posiłków stołówce szkolnej została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

(2,25,45)b)projekt uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2008.

Projekt uchwały Państwo radni otrzymali przed sesją.

Pani Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przedstawiła plan pracy komisji na rok 2008.-załącznik nr 16.

Pan Kluk- czy w tym roku został plan zrealizowany w pełni ,czy te tematy które nie zostały zrealizowane zostały zaplanowane na ten rok.

Pani Maria Zegadło - wszystkie tematy zaplanowane zostały zrealizowane

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XVII/115/2007 w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2008.

Uchwała nr XVII/115/2007 w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2008

Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad - XVII sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.

Protokołowała:

Ewa Derra

20

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Dariusz Sieradzki 26-03-2008 09:11
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 26-03-2008
Ostatnia aktualizacja: - 26-03-2008 09:11