Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 4/2008 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 29.05.2008 r.

 

PROTOKÓŁ NR 4/2008

Z POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ

RADY MIEJSKIEJ W KĘPICACH

Z DNIA  29 maja 2008

         

 

                                                                      Posiedzeniu przewodniczył:

                                                                      Pani Mariola Kmieć

                                                                                                          przewodnicząca komisji

 

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności –załącznik nr 1

 

W posiedzeniu udział wzięli:

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pani Magdalena Gryko -Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Stanisław Gajek – Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej  i Mieszkaniowej w Kępicach

Pani Bożena Gierszewska –Główna Księgowa  ZGKiM

 

 

Pani Przewodnicząca przywitała gości i radnych a następnie przedstawiła następujący porządek posiedzenia

 

1.Projekty uchwał w sprawie :

a)zmian w budżecie gminy Kępice na rok  2008

b)powołanie Pana Marka Busłowicza w skład komisji Gospodarczej Rady Miejskiej

c)wyrażenia zgody na wniesienie aportu pieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa  Społecznego  sp. zo.o.o w Kępicach

d)w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie miasta Kępice.

2.Działalnośc Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach za rok 2007 – opiniuje komisja Gospodarcza.

3.Statut Gminy

4.Przygotowanie do sezonu letniego –dalsze działania w tym temacie .

5.Sprawy bieżące

 

Pani Przewodnicząca zaproponowała wprowadzenie  do porządku w punkcie  1 e) projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy  finansowej w formie  dotacji celowej  dla Miasta Słupska 

 

Porządek po zmianach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad 1.Projekty uchwał w sprawie :

a)zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na  komisje  -załącznik nr  2 .

Projekt uchwały omówiła szczegółowo Pani Janina Kończak – Skarbnik Kępic

Pytania zgłosili :

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Paweł Lisowski

Pani  Mariola Kmieć   

Odpowiedzi na pytania udzieliła Pani Skarbnik.

Pani Przewodnicząca poddała pod glosowanie przedłożony projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty 6 głosami „za”. (nieobecna   Pani M. .Zegadło ).

 

b)powołanie Pana Marka Busłowicza w skład komisji Gospodarczej Rady Miejskiej

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na  komisje  -załącznik nr  3 .

 Jest to uchwała formalna  - nie głosowano .

 

c)wyrażenia zgody na wniesienie aportu pieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa  Społecznego  sp. zo.o.o w Kępicach

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na  komisje  -załącznik nr 4 .

Projekt uchwały omówiła szczegółowo Pani Magdalena Gryko- Z-ca Burmistrza.

W trakcie omawiania  Pani Burmistrz  wyjaśniała wątpliwości radnych

Projekt uchwały został przyjęty 6 głosami „za” ( nieobecny  p.Kluka).

 

d)w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie miasta Kępice.

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na  komisje  -załącznik nr  5 .

Projekt uchwały omówiła szczegółowo Pani Magdalena Gryko- Z-ca Burmistrza.

Dyskusja :

Pani Mariola Kmieć

Pan Paweł Lisowski

Pani Maria Zegadło

Pani Joanna Rabenda

Komisja proponuje aby ulica nosiła nazwę ulicy „Sosnowej”

Projekt uchwały z propozycją przyjęcia nazwy „Sosnowa” został przyjęty 6 głosami „za” (nieobecny  p. E .Kluka)

 

e) projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy  finansowej w formie  dotacji celowej  dla Miasta Słupska 

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na  komisje  -załącznik nr  6 .

Projekt uchwały omówiła szczegółowo Pani Magdalena Gryko- Z-ca Burmistrza, odpowiedziała na pytania radnych

Projekt uchwały został przyjęty 6 głosami „za” ( nieobecny  p.Kluka).

 

Ad 2.Działalnośc Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach za rok 2007 

 

Informację z działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej radni otrzymali wraz zawiadomieniami na komisję – załącznik nr 7.

W posiedzeniu uczestniczyli:

Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Pani Bożena Gierszewska - Główna Księgowa ZGKiM

Członkowie komisji zapoznali się z działalnością zakładu:

1)administracją budynków mieszkalnych

2)administracją cmentarzami komunalnymi

3)administracją wysypiskiem komunalnym

4)utrzymaniem ulic w mieście

5)utrzymaniem świetlic wiejskich

W trakcie omawiania działalności członkowie komisji zadawali pytania na które bezpośrednio odpowiadał Pan Dyrektor i Pani Księgowa..

 

AD 3.Statut Gminy

Radni szczegółowo przeanalizowali projekt statutu zaproponowany przez komisję statutową, który został  przyjęty w dniu 15.11.2007 .

Komisja przeanalizowała proponowane zapisy i wprowadziły zmiany zapisów już istniejących jak również wprowadziła dodatkowe zapisy.

Głos w dyskusji brali wszyscy radni oraz goście zaproszeni.

Projekt statutu na którym wprowadzano zmiany stanowi załącznik nr 8 do protokołu .

Statut po wprowadzaniu zmian proponowanych przez komisję stanowi załącznik nr 9. do protokołu .

 

Ad 4.Przygotowanie do sezonu letniego –dalsze działania w tym temacie .

Komisja ustaliła, że  posiedzenie wyjazdowe w sprawie lustracji kąpielisk odbędzie się w dniu  12.06.2008  o godz. 12,00 ,a o godz. 14,00 – odbędzie się spotkanie z przedstawicielami klubów sportowych działających na terenie naszej gminy,

W oparciu o lustrację w  terenie komisja przygotuje opinię, którą przedstawi na sesji .

 

Ad  5.Sprawy bieżące

 

Głos zabrał:

 Pan Eugeniusz Kluk – który poinformował, iż Pani Przewodnicząca  przedstawiła mu pismo od  Pana Burmistrza w sprawie  wniosku   o dodatkowe  zestawienie wydatków  działu 700  -administracja .Odpowiedź brzmi cyt” że przygotowanie informacji o którą komisja prosi nie jest możliwe, ze względu na trwająca kontrolę Urzędu przez inspektorów z Regionalnej Izby Obrachunkowej (materiały znajdują się u osób kontrolujących).

W związku z powyższym p.Kluk ponowił swój wniosek z rozszerzenie paragrafu 4410 podróże służbowe krajowe w tym  z podziałem  na delegacje :Burmistrz ,pracownicy .

Pani Przewodnicząca poddała wniosek pod glosowanie .Wniosek p. Kluka został przyjęty jednogłośnie (6 głosów „za” ).

 

Na tym posiedzenie komisji zakończono.

 

 

Posiedzenie komisji jest nagrywane.                        

 

                                                                                  

     Przewodnicząca  Komisji

                                                                                                                                                Infrastruktury Społecznej

                                                                                                                                               Mariola Kmieć

                                                                                  

                                                                                                                                             

Protokołowała:                                                                     

Ewa Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Dariusz Sieradzki 08-08-2008 13:12
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 08-08-2008
Ostatnia aktualizacja: - 08-08-2008 13:12