System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
PROTOKÓŁ NR 4/2008 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 29.05.2008 r.
PROTOKÓŁ NR 4/2008
Z POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ
RADY MIEJSKIEJ W KĘPICACH
Z DNIA 29 maja 2008
Posiedzeniu przewodniczył:
Pani Mariola Kmieć
przewodnicząca komisji
Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności –załącznik nr 1
W posiedzeniu udział wzięli:
Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic
Pani Magdalena Gryko -Z-ca Burmistrza Kępic
Pan Stanisław Gajek – Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach
Pani Bożena Gierszewska –Główna Księgowa ZGKiM
Pani Przewodnicząca przywitała gości i radnych a następnie przedstawiła następujący porządek posiedzenia
1.Projekty uchwał w sprawie :
a)zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008
b)powołanie Pana Marka Busłowicza w skład komisji Gospodarczej Rady Miejskiej
c)wyrażenia zgody na wniesienie aportu pieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. zo.o.o w Kępicach
d)w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie miasta Kępice.
2.Działalnośc Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach za rok 2007 – opiniuje komisja Gospodarcza.
3.Statut Gminy
4.Przygotowanie do sezonu letniego –dalsze działania w tym temacie .
5.Sprawy bieżące
Pani Przewodnicząca zaproponowała wprowadzenie do porządku w punkcie 1 e) projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta Słupska
Porządek po zmianach został przyjęty jednogłośnie.
Ad 1.Projekty uchwał w sprawie :
a)zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2008
Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje -załącznik nr 2 .
Projekt uchwały omówiła szczegółowo Pani Janina Kończak – Skarbnik Kępic
Pytania zgłosili :
Pan Eugeniusz Kluk
Pan Paweł Lisowski
Pani Mariola Kmieć
Odpowiedzi na pytania udzieliła Pani Skarbnik.
Pani Przewodnicząca poddała pod glosowanie przedłożony projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty 6 głosami „za”. (nieobecna Pani M. .Zegadło ).
b)powołanie Pana Marka Busłowicza w skład komisji Gospodarczej Rady Miejskiej
Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje -załącznik nr 3 .
Jest to uchwała formalna - nie głosowano .
c)wyrażenia zgody na wniesienie aportu pieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. zo.o.o w Kępicach
Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje -załącznik nr 4 .
Projekt uchwały omówiła szczegółowo Pani Magdalena Gryko- Z-ca Burmistrza.
W trakcie omawiania Pani Burmistrz wyjaśniała wątpliwości radnych
Projekt uchwały został przyjęty 6 głosami „za” ( nieobecny p.Kluka).
d)w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie miasta Kępice.
Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje -załącznik nr 5 .
Projekt uchwały omówiła szczegółowo Pani Magdalena Gryko- Z-ca Burmistrza.
Dyskusja :
Pani Mariola Kmieć
Pan Paweł Lisowski
Pani Maria Zegadło
Pani Joanna Rabenda
Komisja proponuje aby ulica nosiła nazwę ulicy „Sosnowej”
Projekt uchwały z propozycją przyjęcia nazwy „Sosnowa” został przyjęty 6 głosami „za” (nieobecny p. E .Kluka)
e) projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta Słupska
Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje -załącznik nr 6 .
Projekt uchwały omówiła szczegółowo Pani Magdalena Gryko- Z-ca Burmistrza, odpowiedziała na pytania radnych
Projekt uchwały został przyjęty 6 głosami „za” ( nieobecny p.Kluka).
Ad 2.Działalnośc Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach za rok 2007
Informację z działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej radni otrzymali wraz zawiadomieniami na komisję – załącznik nr 7.
W posiedzeniu uczestniczyli:
Pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Pani Bożena Gierszewska - Główna Księgowa ZGKiM
Członkowie komisji zapoznali się z działalnością zakładu:
1)administracją budynków mieszkalnych
2)administracją cmentarzami komunalnymi
3)administracją wysypiskiem komunalnym
4)utrzymaniem ulic w mieście
5)utrzymaniem świetlic wiejskich
W trakcie omawiania działalności członkowie komisji zadawali pytania na które bezpośrednio odpowiadał Pan Dyrektor i Pani Księgowa..
AD 3.Statut Gminy
Radni szczegółowo przeanalizowali projekt statutu zaproponowany przez komisję statutową, który został przyjęty w dniu 15.11.2007 .
Komisja przeanalizowała proponowane zapisy i wprowadziły zmiany zapisów już istniejących jak również wprowadziła dodatkowe zapisy.
Głos w dyskusji brali wszyscy radni oraz goście zaproszeni.
Projekt statutu na którym wprowadzano zmiany stanowi załącznik nr 8 do protokołu .
Statut po wprowadzaniu zmian proponowanych przez komisję stanowi załącznik nr 9. do protokołu .
Ad 4.Przygotowanie do sezonu letniego –dalsze działania w tym temacie .
Komisja ustaliła, że posiedzenie wyjazdowe w sprawie lustracji kąpielisk odbędzie się w dniu 12.06.2008 o godz. 12,00 ,a o godz. 14,00 – odbędzie się spotkanie z przedstawicielami klubów sportowych działających na terenie naszej gminy,
W oparciu o lustrację w terenie komisja przygotuje opinię, którą przedstawi na sesji .
Ad 5.Sprawy bieżące
Głos zabrał:
Pan Eugeniusz Kluk – który poinformował, iż Pani Przewodnicząca przedstawiła mu pismo od Pana Burmistrza w sprawie wniosku o dodatkowe zestawienie wydatków działu 700 -administracja .Odpowiedź brzmi cyt” że przygotowanie informacji o którą komisja prosi nie jest możliwe, ze względu na trwająca kontrolę Urzędu przez inspektorów z Regionalnej Izby Obrachunkowej (materiały znajdują się u osób kontrolujących).
W związku z powyższym p.Kluk ponowił swój wniosek z rozszerzenie paragrafu 4410 podróże służbowe krajowe w tym z podziałem na delegacje :Burmistrz ,pracownicy .
Pani Przewodnicząca poddała wniosek pod glosowanie .Wniosek p. Kluka został przyjęty jednogłośnie (6 głosów „za” ).
Na tym posiedzenie komisji zakończono.
Posiedzenie komisji jest nagrywane.
Przewodnicząca Komisji
Infrastruktury Społecznej
Mariola Kmieć
Protokołowała:
Ewa Derra
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Dariusz Sieradzki | 08-08-2008 13:12 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Ewa Derra | 08-08-2008 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 08-08-2008 13:12 |