Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół nr XL/2005 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 15-09-2005 r


PROTOKÓŁ NR XL /2005

Z SESJI

RADY MIEJSKIEJ

W KĘPICACH

Z DNIA 15 września 2005

SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ.12,00

SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.19,00

Na stan 14 radnych w sesji uczestniczyło 14 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności.-załącznik nr 1

W sesji uczestniczyli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic

Pani Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pan Andrzej Wieliczko - Radca Prawny

Pan Grzegorz Holak - Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy

Pan Andrzej Taukin - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kępicach

Pan Jacek Plutowski - Dyrektor Gimnazjum w Kępicach

Pan Jacek Rzepiński - Dyrektor Zespołu Szkół w Korzybiu

Pan Jan Pawlicki - Dyrektor Zespołu Szkół w Barcinie

Pan Marian Chachaj - Dyrektor Zespołu Szkół w Biesowicach

Pan Zdzisław Maciaszek - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Przytocku

Pan Roman Seta - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Warcinie.

Sołtysi z terenu Gminy Kępice (według załączonej listy obecności, która stanowi załącznik 1 a do niniejszego protokołu)

Ad 1 a i b.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Eugeniusz Wiśniewski witając gości zaproszonych i radnych. Na podstawie liczby obecności stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.

Ad.1c

Pan Przewodniczący zaproponował następujący porządek dzisiejszej sesji:

1.Sprawy organizacyjne:

a/otwarcie sesji

b/stwierdzenie prawomocności obrad

c/przyjęcie porządku obrad.

d)przyjęcie protokołów z sesji

2.Informacja z pracy Burmistrza w okresie między sesjami.

3.Interpelacje radnych.

4.Zapytania i wnioski sołtysów.

5.Ocena stanu bezrobocia na terenie gminy Kępice.

goście zaproszeni :przedstawiciel Powiatowego Urzędu Pracy w Słupsku

6.Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze

2005r.

7.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2005.

8.Projekt uchwały w sprawie wyboru banku do obsługi budżetu gminy Kępice .

9.Projekt uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

10.Projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze.

11.Oświata: baza ,kadra ,wydatki.

12.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Lokalnego Planu Rewitalizacji

Miasta Kępice na lata 2005-2015.

13.Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały nr XXXVIII/237/205 z dnia

30.06.2005 -zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczane ciepło dla

Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach

14.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli przyjęcia przez Gminę Kępice

rodziny repatriantów ze wschodu .

15.Projekt uchwały w sprawie porozumienia na współfinansowanie zadania realizowanego przez samorząd Województwa Pomorskiego i Gminę Kępice

16.Odpowiedzi na interpelacje radnych i wnioski sołtysów.

17.Wolne wnioski i zakończenie obrad.

Uwagi do przedstawionego porządku obrad wnieśli:

Pan Kazimierz Pamuła: złożył wniosek formalny o uzupełnienie porządku obrad o ślubowanie nowo wybranego radnego Krzysztofa Wudarowicza.

Dyskusja:

Pan Burmistrz: Poproszę o opinię w tej sprawie Radce prawnego. Nie mieliśmy jeszcze w naszej gminie wyborów uzupełniających. Jeden z dwóch wybranych podczas nich radnych jest dziś obecny na sesji.

Pan Andrzej Wieliczko: Nastąpiło już prawomocne ogłoszenie wyborów. Protesty na te wyniki można składać przez 14 dni od ich ogłoszenia do sądu. Jeżeli jakiś komitet odwoła się do sądu to sąd może unieważnić wybory. W czasie trwania rozpatrywania protestów wyborczych do osób wybranych podczas wyborów stosuje się przepisy dotyczące radnych. Komisarz wyborczy w Słupsku stwierdził ważność przeprowadzonych u nas wyborów. Jego decyzja jest prawomocna. Wybrani radni otrzymali stosowne zaświadczenie o wyborze. Aby pan Wudarowicz mógł skutecznie wykonywać swoje obowiązki powinien dziś złożyć ślubowanie. Nie jest do tego potrzebne rozszerzanie porządku obrad.

Pan Eugeniusz Kluk: Jestem przekonany, że będzie pan pracował w naszym gronie. Jestem jednak zaskoczony tempem w jakim ta cała sprawa się odbywa. Dziś o 9.00 wykonano w tej sprawie telefon do Przewodniczącego Rady Miejskiej. Uważam, że to pan Przewodniczący powinien decydować kiedy odbędzie się ślubowanie. Myślę, że termin 14 dniowy powinien być zachowany i ślubowanie powinno się odbyć na najbliższej sesji w październiku.

Pan Waldemar Tylski: Ja nie mam nic przeciw nowemu koledze, ale w jaki sposób ma on głosować skoro nie zna materiałów jakie są przedmiotem dzisiejszej sesji.

Pan Kazimierz Pamuła: Wybory uzupełniające odbyły się w naszej gminie pierwszy raz. Wybory odbyły się w niedzielę. Komisarz Wyborczy potwierdził ważność wyborów i wydał stosowne zaświadczenia. Państwo z Klubu Porozumienie mówicie, że złożenie ślubowania jest możliwe dopiero po 14 dniach. Jeśli panu Wudarowiczowi nie pozwoli się dziś złożyć ślubowania to odbiera mu się jego prawa. Po wyborach parlamentarnych na pierwszym posiedzeniu także odbywają się głosowania.

Pan Waldemar Tylski: Każdy kto ma honor niech odpowie na pytanie: jak kolega ma głosować skoro nie był na komisjach i nie zna tematów - nie jest w stanie.

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur: Kiedy pan odbył komisję przed pierwszą sesją? Nie róbmy z tego targowiska. Nie panu Przewodniczącemu decydować kiedy będzie ślubowanie. Ordynacja wyborcza mówi wyraźnie, że radny składa ślubowanie na pierwszej sesji po powołaniu. Jaka jest dziś przeszkoda, aby pan Wudarowicz rozpoczął dziś pracę w Radzie?

Pan Eugeniusz Wiśniewski: Panie Burmistrzu do czasu złożenia przez nas ślubowania nie podejmowaliśmy żadnych uchwał.

Pan Eugeniusz Kluk: złożył wniosek formalny o 5 minut przerwy.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek pana Eugeniusza Kluka.

Wniosek został przyjęty 9 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”

W związku z powyższym pan Przewodniczący zarządził 5 minut przerwy.

Obrady wznowiono o godzinie 12.35.

W przerwie na sesję dotarła pani Maria Derra.

Pan Kazimierz Pamuła: przed przerwą złożyłem wniosek formalny i proszę o jego przegłosowanie.

Pan Przewodniczący poddał wniosek pana Kazimierza Pamuły pod głosowanie. Wniosek został przyjęty 10 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”.

Pan Kazimierz Pamuła: Proszę o odczytanie roty ślubowania przed przyjęciem porządku.

Pan Eugeniusz Wiśniewski: Proponuję, aby wprowadzić ślubowanie jako punkt 1 e do porządku obrad.

Przegłosowano propozycję pana Przewodniczącego. Została ona przyjęta 12 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”

Ad. 1d

Pan Eugeniusz Wiśniewski: Protokół z sesji były wyłożony do wglądu w biurze Rady, proponuję przyjęcie protokołu bez odczytywania.

Protokół został przyjęty bez odczytywania 12 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”.

Ad. 1e

Pan Przewodniczący Eugeniusz Wiśniewski odczytał rotę ślubowania.

Następnie pan radny Krzysztof Wudarowicz złożył ślubowanie.

Rota stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Ad.2

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur odczytał informację z pracy Burmistrza w okresie między sesjami.

Nie wniesiono żadnych uwag do przedstawionej informacji.

Informacja stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Ad.3

Interpelacje na piśmie złożyli radni pan Eugeniusz Wiśniewski i pan Zenon Słomski. Stanowią one załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Ponadto interpelacje ustnie złożyli:

Pan Eugeniusz Kluk:

1) Chciałbym za pośrednictwem pana Burmistrza złożyć interpelację do

Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie dwóch dróg powiatowych. Na drodze biegnącej z Ciecholubia do Darnowa u góry po lewej stronie są duże wyskoki i wyrwy. Na drodze biegnącej z Biesowic w stronę Kępic, a dokładnie na odcinku od transformatora w Biesowicach do skrzyżowania przy dworcu kolejowym, po prawej stronie u góry jest duży uskok, podmyty teren. Na obu odcinkach brak bezpiecznego pobocza, nie ma gdzie uciec. Stan techniczny tych odcinków stwarza zagrożenie bezpieczeństwa dla ludzi i pojazdów tam się poruszających. Chciałbym się dowiedzieć kiedy sprawa zostanie załatwiona.

2) Odbył się drugi przetarg na pomieszczenia po ośrodku zdrowia w Biesowicach. Jakie są jego efekty? Jeśli nie ma rozstrzygnięcia to jakie

są dalsze plany w tej sprawie?

Pan Leszek Michlewicz: W Osowie na krzyżówkach brak lampy. Co można z tym zrobić?

Pan Waldemar Tylski:

  1. Jak wygląda sprawa pana Kiżewskiego?

  2. Przy okazji prac drogowych na zakręcie w Obłężu zasypano studzienkę przez co zalewana jest łąka, obiecano ją udrożnić. Pan Dyrektor ZDW chciał to zrobić, ale pan nie chciał. Obiecano wrócić do tej sprawy, a do chwili obecnej nikt się nią nie zajął. Ponadto miał być też wylany asfalt przy Kłosińskich.

  3. W świetlicy w Obłężu zrobiono tylko jedną ubikację. Dlaczego nie wykonano drugiej toalety, a wykonano przejście do baru piwnego? Jak to wygląda prawnie?

  4. Przekazaliśmy 60.000 złotych na drogę. Ile procent całości inwestycji stanowi nasz wkład? Jaką wykonano klasę asfaltu?

  5. Przy posesji pana Kowala w Obłężu wycięto drzewa co miało poprawić stosunki wodne. Gmina miała uprzątnąć teren, a do tej pory leżą tam krzaki.

  6. Prosiłby o opinię radcę prawnego w następującej sprawie: zrezygnowałem z pełnienia funkcji Sołtysa a do tej pory nikt nie rozwiązał ze mną umowy na zbieranie podatków. Podpisano za to umowę w tej sprawie z panią Zegadło.

  7. Zgłosiłem się do Gminy po zakres obowiązków pani Burmistrz. Chciałbym wiedzieć dlaczego odmówiono mi jego wydania?

Pan Eugeniusz Deszczyków:

  1. Na końcu Łużek przelewa się szambo w okresie deszczów. Czy nie można tego odcinka podłączyć do kanalizacji?

  2. Czy nie można czegoś zrobić z pojemnikami na plastiki, które stoją przy byłej nastawni?

  3. Ulica Podgórna znajduje się w strasznym stanie . Należałoby coś z tym zrobić, a szczególnie z przepływem wody.

  4. Dlaczego w Kępicach jesteśmy podzieleni na 2 okręgi wyborcze? Czy nie korzystniej byłoby zrobić tylko jeden lokal wyborczy? Kto płaci członkom komisji?

Pani Wanda Dąbrowa:

1) Jadąc od strony Słupska drogą Barcino-Słupsk jest bardzo słaba widoczność.

Pobocze porośnięte jest chaszczami, są wyrwy w drodze..

2) Co ze sprawą pałacu i parku w Barcinie?

3) Jeśli jesteście Państwo służbowo w Barcinie to proszę mnie o tym informować.

Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z przyjętym porządkiem obrad w punkcie 16.

Ad.4

Pan Andrzej Bogusławski: Warto byłoby skorzystać z tego, że w Warcinie jest uczelnia. Studenci przygotowują w tej chwili program rozbudowy i rozwoju Warcina. Zapraszam w imieniu pana Szyszki na spotkanie w tej sprawie w niedzielę o godzinie 12.00 wszystkich sołtysów i radnych.

Chciałbym także zgłosić problem z nadzorem i pracą osób skazanych. Prace tą musi ktoś nadzorować. Sołtysi maja z tym problem. Zajmuje to za dużo czasu. Obecna forma nadzoru tych osób jest dla sołtysów uciążliwa. Czy nie mógłby tych osób nadzorować pracownik interwencyjny?

Pani Beata Gładysz: Osoby odpracowujące godziny faktycznie nie chcą pracować, nie sposób ich upilnować.

Pani Alicja Strasburg: Chciałabym się odnieść do problemu rodziny Kiżewskich. Ich sprawa jest znana od co najmniej 2 lat. Przykro mi, że radni którzy byli w tej sprawie w Bronowie nie przyszli do mnie i nie spytali jak wygląda sytuacja. Pani Bibel zaoferowała oczyszczenie pomieszczeń i podłączenie do kanalizacji przez ZGKIM. Państwo Kiżewscy mają się włączyć w te działania na ile będą mogli. Sołectwo im także pomoże. Dlaczego w takich przypadkach nie pyta się sołtysów o sytuację. Jeżeli SA problemy z jakąś rodziną to proszę o informację. Jeżeli ktoś przyjeżdża na teren Sołectwa to także prosimy o informację i kontakt z nami.

Pan Eugeniusz Wiśniewski: Pani nie ma obowiązku odpowiadać na pytanie skierowane do Burmistrza. Radny może pytać Burmistrza nie Sołtysa.

Pan Waldemar Tylski: Ta sprawa ciągnie się już od 6 lat. Chodziło mi tylko jedynie o zapewnienie tej rodzinie minimum socjalnego. Mogła się pani tym zająć wcześniej.

Pan Bronisław Braczkowski: Dziękuję za wykonanie I etapu parkingu w Korzybiu. Kiedy zostanie zrealizowany II etap? Prosiłbym także o oznakowanie wjazdu na parking. Widzę także potrzebę ustawienia znaku zakazu wjazdu na ul. Jeziornej w Korzybiu. W świetlicy wiejskiej konieczne jest uzupełnienie szyb, bo są zbyt duże ubytki ciepła.

Ad.5

Pan Przewodniczący poprosił o zabranie głosu w tej sprawie pana Burmistrza.

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur: Co roku zajmujemy się tym tematem. Bezrobocie to poważny problem na naszym terenie. Otrzymaliśmy z PUP informację na ten temat. Są zauważalne efekty naszych działań. Coraz trudniej jest stworzyć miejsce pracy dla bezrobotnego. 19 osób znalazło pracę w Zakładzie Meblowym w Kępicach. Zakład ma problem z kadrą, chcą zwiększyć zatrudnienie do 35 osób a nie ma chętnych. Sugerowałem im współpracę z PUP. Przy produkcji zrębków zatrudnionych jest 20 osób. Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach pozyskał dofinansowanie na stworzenie 8 etatów na 2 lata. W naszym Urzędzie jak i w ZGKiM są zatrudniani pracownicy interwencyjni. Do prac przy wozowni w Warcinie skierowano z naszego terenu 8 osób. Przy rozbudowie szkoły w Przytocku

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 08-12-2005 06:39
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 11:28