System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Protokół z Komisji Gospodarczej z dnia 14-02-2005r
PROTOKÓŁ NR 2 /2005
z posiedzenia Komisji Gospodarczej
z dnia 14.02. 2005 roku
W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic
Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic
Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej w Kępicach
Posiedzeniu przewodniczył
Eugeniusz Deszczyków
Przewodniczący
Komisji Gospodarczej
Porządek posiedzenia:
1.Projekt uchwały w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII/134/2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla radnych
2.Projekt uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych diet dla sołtysów.
3.Projekt uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005
4.Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady.
5.Sprawozdanie z pracy komisji za rok 2004.
6.Plan pracy komisji na rok 2005.
7.Projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Gminy na lata 2000-2015
8.Projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006.
9.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.
10.Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego mienia komunalnego.
11.Informacja w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów.
12.Sprawy bieżące.
Pan Przewodniczący otworzył posiedzenie, przywitał przybyłych gości i członków komisji, odczytał porządek obrad, a następnie poddał go pod głosowanie. Zaproponowano , aby pkt 9 omówić jako pierwszy. Komisja wyraziła zgodę na taką zmianę. Porządek został przyjęty jednogłośnie.
Ad.9
P.Skarbnik: Wprowadzamy tylko jedną zmianę do budżetu w ślad za podjętymi przez
Państwa na sesji nadzwyczajnej uchwałami dotyczącymi zlecenia dokumentacji
-2-
do odnowy wsi dla Barwina i Bronowa. Do budżetu po stronie wydatków wprowadzamy kwotę 50 tysięcy złotych, tj. po 25 tysięcy złotych na każde z w/w zadań. Po stronie dochodów wprowadzamy ubiegłoroczne przychody tzn. wolne środki z lat ubiegłych w wysokości 50 tysięcy złotych.
Po wysłuchaniu wyjaśnień Pan Przewodniczący zarządził głosowanie.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.
Ad.1
DYSKUSJA:
P.Pamuła: Ciągle mówimy, że mamy ubogie społeczeństwo i wcale tego nie neguję.
Proponuję więc , aby zrzec się diet.
Pan radny odczytał jeden z artykułów, który ukazał się w prasie.
P.Wiśniewski : Sprawa diet była omawiana na wszystkich wcześniejszych komisjach.
Większość radnych była przeciwna zmniejszaniu diety. Dieta nie jest dla radnego wynagrodzeniem, a jedynie częściowym zwrotem kosztów za czas pracy. Będę zawsze głosował przeciwko obniżeniu diet. Panie Pamuła Pan głosował za podniesieniem podatku. Dlaczego Pan szuka oszczędności na radnych a nie na swojej małżonce. Dietą rekompensuję sobie moje wydatki związane z pracą radnego.
Pani Burmistrz: Prawdą jest, że radni nie mają wynagrodzenia tylko diety i nie odprowadza
się od nich podatku. My mamy najniższe diety, w innych gminach są ryczałty. Jeżeli radni zrzekną się diet to mogą się ubiegać o zwrot kosztów wynagrodzenia. Jeżeli Państwo uważają, że za dużo zarabiam to mówię, iż mam wynagrodzenie o połowę mniejsze od byłego wiceburmistrza pana Sikorskiego.
P.Pamuła: Oszczędności z diet pokryłyby 2 projekty odnowy wsi.
Pani Burmistrz: Nie, bo radni mogliby występować o zwrot kosztów wynagrodzenia.
Komisja postanowiła nie przegłosowywać projektu uchwały i wystąpiła z następującym wnioskiem: „zdjąć projekt uchwały z porządku sesji.”.
Wniosek przegłosowano.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 2 głosy „za”, 1 głos „przeciw”.
Ad.2
P.Wiśniewski: Zaproponowana kwota 120,00 zł co miesiąc ma stanowić rekompensatę za
ponoszone przez Sołtysów wydatki. Do tej pory Sołtysi otrzymywali dietę tylko, gdy byli zapraszani na sesję.
-3-
P.Burmistrz: Sołtys jest Sołtysem niezależnie od sesji. Sołtysi są aktywni, mamy z nimi
częsty kontakt, roznoszą także nakazy płatnicze. Projekt uchwały jest odpowiedzią na zgłoszoną przez Sołtysów na jednym z ubiegłorocznych spotkań potrzebę.
P.Deszczyków: Proponuję kwotę 100,00 zł.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie dwie kwoty 120,00 zł i 100,00 zł.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za odrzuceniem kwoty 120,00 zł - 3 głosy „za”.
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem kwoty 100,00 zł - 3 głosy „za”.
Ad.3
DYSKUSJA:
P.Pamuła: Skąd się wziął w planie pracy Rady zapis o Lokalnym Operacyjnym Planie
Rozwoju Przedsiębiorczości i dopisek, że zajmuje się nim komisja gospodarcza. My nie mamy takiego punktu w planie pracy komisji.
P.Wiśniewski: Słupska Izba Przemysłowo-Handlowa zwróciła się do nas z pismem, w
którym apeluje do nas o opracowanie Lokalnego Operacyjnego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości i przyjęcie go do realizacji w formie prawa lokalnego, w związku z marginalizacją dużej grupy mieszkańców rejonu słupskiego. W programie należało by wskazać w jaki sposób samorząd może pomóc przedsiębiorcom w ich rozwoju.
P.Pamuła: U nas już się to dzieje. Znam ludzi z Rady Przedsiębiorczości, chodzi im tylko o
pieniądze. Oni nic innego nam nie powiedzą. PUP prowadzi szkolenia.
P.Burmistrz: Mamy się spotkać z przedsiębiorcami 28 lutego. Na spotkaniu mają być obecni
przedstawiciele Powiatowego Urzędu Pracy oraz Urzędu Skarbowego. Może dajmy sobie więcej czasu. Urząd chce się wyłączyć z prac interwencyjnych i zachęcamy do takiej formy zatrudnienia pracodawców.
P.Deszczyków: Proponuję, aby ten temat przenieść na jesień.
P.Wiśniewski: Zróbmy sondaż a dopiero przystąpmy do prac.
P.Pamuła: Po co radnym lustracja inwestycji na sesji skoro mamy to na komisjach. Jak ma
wyglądać uchwała w sprawie placu targowego?
P.Deszczyków: Lokalizacja jest już ustalona , jedynie należy ustalić termin przeniesienia
placu. Niech się to nazywa projekt uchwały w sprawie określenia terminu przeniesienia placu targowego i opracowania regulaminu.
Pani Burmistrz: Należy zlecić koncepcję zabudowy stałej łącznie z mieszkaniami na ul.
Niepodległości. Pan Burmistrz chce zasięgnąć w tej sprawie opinii. Butiki odnawiają tu przecież co roku dzierżawę. Centrum miasta powinno być ujęte w planie rewitalizacji.
WNIOSEK KOMISJI:
Zdjąć temat dotyczący Lokalnego Operacyjnego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości z porządku marcowej sesji.
- 4 -
Wniosek przegłosowano.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.
Komisja wstrzymała się jednogłośnie od głosu kiedy należy się zająć tym tematem.
Ad.4
P.Wiśniewski: Radni przedstawia kandydaturę na sesji.
Nie przeprowadzono dyskusji na ten temat.
Ad. 5
Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.6
Plan pracy komisji stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Został on przyjęty jednogłośnie.
Ad.7.
P. Burmistrz: Przedstawione tu Państwu zmiany to w większości uporządkowanie nazw
inwestycji, które planowane są do realizacji. Pojawia się tylko jedno nowe zadanie tzn. budowa remizy OSP w Kępicach. Gdy powstanie ten budynek rozwiąże się także problem lokalizacji siedziby sztabu kryzysowego.
Po wysłuchaniu wyjaśnień pan Przewodniczący zarządził głosowanie.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.
Ad.8
P.Burmistrz: Skoro wprowadzamy nowe nazwy do strategii to należy je także wprowadzić
do Planu Rozwoju Lokalnego.
Pan Przewodniczący zarządził głosowanie.
WYNIK GŁOSOWANIA: Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem
projektu uchwały - 3 głosy „za”.
Ad.10
P.Burmistrz: Pierwsza komisja inwentaryzacyjna została powołana na przełomie roku 1990
-5-
i 1991 i inwentaryzowała ona nabywany przez gminę majątek. Ten proces cały czas trwa. Skład komisji w większości się zdeaktualizował, potrzebne jest uaktualnienie jej składu. Możemy jeszcze pewne grunty w trybie komunalizacyjnym przejąć.
Po wysłuchaniu wyjaśnień pan Przewodniczący zarządził głosowanie.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.
Ad.11
Pani Burmistrz: Na Gminę został nałożony obowiązek wypłacania stypendiów. Wpisano
nam to jako zadanie własne. Informację na ten temat otrzymaliśmy w styczniu tego roku. W roku bieżącym mamy na to otrzymać pieniądze.Wpłynęło do nas około 400 wniosków. Jesteśmy w trakcie przygotowywaniu regulaminu wypłaty stypendiów. Przedstawimy go
wkrótce do zatwierdzenia Radzie.
Ad. 12
P.Burmistrz: Pojawił się problem wozowni w Warcinie. Powiat napisał program na jej
renowację, wspiera go WFOŚ. Aby mógł on realizować to zadanie gmina musi opracować plan renowacji zabytków znajdujących się na naszym terenie. Gmina musi prowadzić rejestr własnych zabytków.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący komisji:
Beata Kropidłowska Eugeniusz Deszczyków
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 08-12-2005 06:57 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Dariusz Sieradzki | 07-05-2009 11:51 |