Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół z Komisji Gospodarczej z dnia 22-11-2005r


PROTOKÓŁ NR 11 /2005

z posiedzenia Komisji Gospodarczej

z dnia 22.11.2005 roku

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji według załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,

2.Danuta Olejnik - Sokołowska- pracownik Urzędu Miejskiego,

3.Jadwiga Roda - pracownik Urzędu Miejskiego,

4.Marian Wolański- dyrektor ZEC

Posiedzeniu przewodniczył

Eugeniusz Deszczyków

Przewodniczący

Komisji Gospodarczej

Porządek posiedzenia:

1.Projekt uchwały w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych ,lokali użytkowych i nieruchomości stanowiących mienie Gminne.

2.Projekt uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kępice

3.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości wykorzystywanych lub przeznaczonych na cele mieszkaniowe

4.Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawki procentowej opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowana podziałem nieruchomości lub budową urządzeń infrastruktury technicznej .

5.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie wody i ścieków dla Zakładu Usług Wodnych spółka z o.o. w Słupsku

6.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za odbiór ścieków i opłat za wodę na terenie miasta Kępice dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .

7. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za wodę dla miejscowości : Przytocko, Przyjezierze, Osieki i Kotłowo prowadzonych przez Zakładu Energetyki Cieplnej w Kępicach .

8.Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy cen i opłat za wody opadowe lub roztopowe dla Zakładu Energetyki Cieplnej

9.Sprawy bieżące .

-rozpatrzenie pisma Klubu „Samorządność” dot. składu komisji Rewizyjnej

Pan Przewodniczący otworzył posiedzenie komisji, przywitał gości, odczytał porządek posiedzenia a następnie poddał go pod głosowanie. Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.1

P.Olejnik-Sokołowska: Główna uchwała w tej sprawie była podejmowana dawno, bo w 1998 r. Zmieniły się od tamtego czasu przepisy. Chcemy wprowadzić wyższe bonifikaty przy sprzedaży mieszkań i możliwość przydziału mieszkania w drodze bezprzetargowej. Chcemy także wprowadzić zapis, że Burmistrz przy sprzedaży lokalu na rzecz jego najemcy będzie mógł zaliczyć na poczet wartości lokalu nakłady poczynione przez najemcę na poczet przedmiotu najmu, mające wpływ na wzrost wartości rynkowej lokalu. Proponujemy następujące bonifikaty przy jednorazowej, gotówkowej zapłacie za nieruchomość:

- w lokalach zbudowanych przed 1945 r. - 50 % ,

- w lokalach zbudowanych po 1945 roku - 40 %.

- jeżeli opłata będzie rozłożona na raty - 25 % .

Przedłużamy także okres spłaty do 10 lat.

P.Deszczyków: Co na to ludzie, którzy wcześniej wykupili mieszkania? Czy jest straszak na tych co nie wykupią mieszkania?

P.Olejnik-Sokołowska: Kiedyś ceny mieszkań były mniejsze. Owszem jest taki straszak w ustawie, ale my z tego nie korzystamy.

Przegłosowano projekt uchwały.

WYNIK GŁOSOWANIA:

Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 3 głosy „za”.

Ad.2

P.Olejnik-Sokołowska: Zasady wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kępice były przyjęte w 2002 roku. Ten projekt uchwały ich nie zmienia, wprowadza jedynie kilka nowych warunków. Nowe zapisy dotyczą m.in. następujących paragrafów:

- § 5 pkt 7 - jeżeli osoba zakwalifikowana do przydziału mieszkania komunalnego trzykrotnie odmówi przyjęcia zaproponowanego lokalu jej wniosek należy przenieść na koniec listy;

- § 6 pkt 1 - o lokal komunalny mogą starać się osoby, które: wraz z innymi osobami zgłoszonymi do wspólnego zamieszkania nie posiadają tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego lub jego części (np. tytułu własności lub współwłasności).

- § 7 pkt 3 - w przypadku gdy mieszkanie jest wyposażone w centralne ogrzewanie średni miesięczny dochód uzyskany przez rodzinę w okresie trzech miesięcy poprzedzających dzień zawarcia umowy najmu winien wynosić minimum 100 % najniższej emerytury.

- § 7 pkt 4 - mówi o tym, że kryterium powierzchniowe nie będzie stosowane w stosunku do osób, które w chwili złożenia wniosku o najem mieszkania zamieszkują na stancjach;

- § 10 pkt 2 - mówi komu poza kolejnością Gmina powinna zapewnić lokale socjalne;

- § 12 - ustala odrębne warunki przydziału lokali na ul. Leśnej 2 w Kępicach.

- § 15 pkt 2 - ustala zasady zawarcia umowy najmu lokalu z osobą, która zamieszkuje w lokalu, którego najemca zmarł, a nie będącą małżonkiem, dzieckiem lub dzieckiem

współmałżonka, inną osobą na rzecz której najemca był zobowiązany do świadczenia alimentacyjnego, konkubentem.

WNIOSEK KOMISJI:

W § 15 pkt 2) nadać następujące brzmienie: „w przypadku braku osób wymienionych w punkcie 1 Burmistrz może zawrzeć umowę najmu z wnukami najemcy jeżeli najemca posiadał tytuł prawny do opieki nad wnukami po indywidualnym rozpatrzeniu sprawy, które były zameldowane i zamieszkiwały wraz z najemcą do chwili jego śmierci, przez okres nie krótszy niż 5 lat”

Wniosek przegłosowano. Przyjęto go jednogłośnie 3 głosami „za”.

Następnie przegłosowano projekt uchwały wraz z przyjętym wnioskiem.

Projekt został przyjęty jednogłośnie - 3 głosami „za”.

Ad.3

Komisja nie przeprowadzała dyskusji na ten temat.

Przegłosowano projekt uchwały.

Projekt został przyjęty jednogłośnie - 3 głosami „za”.

Ad.4

P.Roda: Opłaty adiacenckie stanowią dodatkowe źródło dochodu do budżetu i są ustalane zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami m.in. w przypadku wzrostu wartości nieruchomości spowodowanymi podziałem nieruchomości oraz budową urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków finansowych jednostki samorządu terytorialnego. Ustalenie wysokości stawki procentowej opłaty adiacenckiej należy do kompetencji Rady Miejskiej, która podejmuje stosowną uchwałę w tej sprawie, stąd zasadne jest podjęcie takiej uchwały.

Opłata adiacencka nie może przekroczyć 50 % różnicy pomiędzy wartością jaką miała nieruchomość przed podziałem i po podziale. Opłata ta jest pobierana od właściciela, który zleca podział nieruchomości.

P.Deszczyków: Jak to funkcjonowało do tej pory? Jak to wygląda w innych gminach?

P.Roda: Nie było u nas takiej opłaty. W innych gminach stosuje się ją, ale nie nagminnie.

Przegłosowano projekt uchwały.

Projekt został przyjęty jednogłośnie - 3 głosami „za”.

Ad.5

Pani Burmistrz: Pan Kowieski będzie na sesji. Pan Burmistrz rozmawiał z nim dziś na ten temat.

P.Boratyński: Jeżeli zadłużenie wliczone jest w stawce, to jak ZUWdPR ściągnie zadłużenie to ma zysk.

STANOWISKO KOMISJI: STAWKI SĄ ZA WYSOKIE. DYSKUSJA NA TEN TEMAT NA SESJI.

Ad.6

P.Wolański: Proponujemy wzrost ceny ścieków z 1,94 na 1,97/m3 za ścieki komunalne. Mamy problemy z dostawą ścieków przez garbarnię. Dobowe zrzuty ścieków wahają się od 200 do 700 m3. W 2005 roku do tej pory otrzymaliśmy o

60 000 m3 ścieków mniej niż w 2004 roku. Zadłużenie garbarni wobec zakładu wynosi około 890 tysięcy złotych. Rozmawialiśmy z panią dyrektor w czerwcu, przedstawiliśmy naszą propozycję. Odezwała się dopiero w październiku.

Zaproponowaliśmy garbarni następujące stawki opłat za zrzut ścieków:

- od 0-500 m3/dobę - 3,97 zł/ m3;

- od 501-700 m3/dobę - 3,00 zł/ m3;

- od 701 wzwyż m3/dobę - 2,36 zł/ m3;

- wersja dla nas nie do przyjęcia to zrzut od 0-250 m3/dobę;

Pani dyrektor zaproponowała nam następujące rozwiązanie:

- 150-250 m3/dobę - 3,99 zł/ m3;

- 251-500 m3/dobę - 3,15 zł/ m3;

- 501-750 m3/dobę - 2,80 zł/ m3;

- powyżej 750 m3/dobę - 2,36 zł/ m3;

Po zapoznaniu się z tą propozycją złożyliśmy kolejną naszą propozycję:

- 251-500 m3/dobę - 4,20 zł/ m3;

- 500-700 m3/dobę - 2,90 zł/ m3;

- powyżej 700 m3/dobę - 2,36 m3;

Teraz zrzucają nam 300 m3/dobę, pani dyrektor poinformowała nas, że w 2006 roku mają one wynosić 450 m3/dobę. Przy zmniejszonym od planowanego zrzucie ścieków w 2005 roku najrozsądniejsze będzie ustalenie w 2006 roku taryfy trzystopniowej. W tym roku nie było żadnych remontów na oczyszczalni bo garbarnia zmniejszyła zrzut. Ścieki komunalne od 3 lat są na porównywalnym poziomie. Oddałem w czerwcu garbarnię do sądu. Windykatorzy ściągnęli zasądzoną kwotę w ciągu 2 tygodni. Na koniec października otrzymałem od pani dyrektor pismo z harmonogramem spłat zaległości - do tej pory nie jest on realizowany. Byliśmy już 2 razy z Burmistrzem u pani dyrektor, ale dalej nic się nie zmienia. Mogę oddać zaległości do ściągnięcia komornikowi, ale nie wiem jak zachowa się pani dyrektor - przecież tam pracują nasi mieszkańcy. To pierwszy rok gdy garbarnia tak drastycznie zeszła ze zrzutem ścieków. Wprowadzili nową technologię bo ilość osadu jest większa.

P.Deszczyków: Co się stanie jak garbarnia upadnie?

P.Wolański: My bez niej przeżyjemy. Po roku wyjdziemy na swoje. Przy plajcie garbarni wymieniam 90 % urządzeń, a mam jeszcze oszczędności. 100 tysięcy złotych będzie kosztowała modernizacja oczyszczalni i nastąpi zejście z kosztów. P.Wolański: Zastanawiałem się nad tym, czy nie wprowadzić takiej zmiany - nawet jeśli ściek nie zostanie zrzucony przez garbarnię to obciążać ja fakturami jak za zrzut 150 m3. Rozumiem sytuację garbarni, ale pani dyrektor ciągle nie dotrzymuje obietnic.

P.Pamuła: Jak wygląda zadłużenie garbarni?

P.Wolański: Garbarnia ma 170 tysięcy zadłużenia. Z powodu zmniejszenia zrzutu ścieków o 60.000 m3 zmniejszył się przychód zakładu w roku bieżącym. Mogę oddać

sprawę do indykatorów i w ciągu 2 tygodni będziemy mieli pieniądze, ale co się stanie z ludźmi, którzy tam pracują. Chciałbym, aby I wersja stawek przedstawiona przez nas była ostateczna.

Przegłosowano projekt uchwały.

Projekt został przyjęty jednogłośnie - 3 głosami „za”.

Ad.7

P.Wolański: Nie wiemy na chwilę obecną jak będą się kształtować stawki w tych wodociągach. Proponujemy stawkę 1,94 zł/m3.

Przegłosowano projekt uchwały.

Projekt został przyjęty jednogłośnie - 3 głosami „za”.

Ad.8

P.Wolański: Zarząd Dróg Wojewódzkich płaci tę opłatę. Mamy problem z Zarządem Dróg Powiatowych. Na początku grudnia odbędzie się w tej sprawie spotkanie z

panem Starostom i panem Koziełem. Proponowana stawka jest na poziomie roku ubiegłego.

Przegłosowano projekt uchwały.

Projekt został przyjęty jednogłośnie - 3 głosami „za”.

Ad.9

Temat pozostawiono do dyskusji na sesji.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący komisji:

Beata Kropidłowska Eugeniusz Deszczyków

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 13-02-2006 08:34
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 07-05-2009 12:12