System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
PROTOKÓŁ NR 2/2006 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 21.03.2007r
PROTOKÓŁ NR 1/2007
Z POSIEDZENIA KOMISJI ROLNICTWA BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH
Z DNIA 21 marca 2007
Posiedzeniu przewodniczył:
Pan Henryk Palewski
Przewodniczący komisji
Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1
W posiedzeniu udział wzięli:
Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic
Pani Teresa Lewandowska - Główna księgowa ZEC
Pan Marian Wolański- Dyrektor ZEC
Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic
Pan Stanisław Gajek - Dyrektor ZGKiM
Pani Bożena Gierszewska - Główna księgowa ZGKiM
Pan Przewodniczący przywitał gości i przedstawił następujący porządek posiedzenia :
1.Plan pracy komisji na rok 2007
2.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2007.
3.Informacja z działalności Zakładu Energetyki Cieplnej i Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach .
4.Obiekt sportowy przy Gimnazjum w Kępicach - dyskusja.
5.Uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.
6.Sprawy bieżące.
Pan Przewodniczący zaproponował przeniesienie punkty 3 .tj. Informacja z działalności Zakładu Energetyki Cieplnej i Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach jako punkt pierwszy porządku.
Radni wyrazili zgodę na zmianę porządku posiedzenia .
(0.01.41)AD 1.Informacja z działalności Zakładu Energetyki Cieplnej i Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach.
Informację powyższych zakładów radni otrzymali wraz zawiadomieniami na komisje - materiały stanowią załącznik nr 2 i 3.
(0,01,50)Jako pierwszy głos zabrał pan Stanisław Gajek - Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kępicach, który przedstawił działalność zakładu w poszczególnych działach :
-administracja mieszkaniowa
-administracja cmentarzami
-administracja wysypiskiem
- utrzymanie w czystości ulic i zieleńców,
-utrzymanie świetlic wiejskich
W dyskusji głos zabrali:
(0,22,11)Pan Bronisława Braczkowski -radny z Korzybia ,który stwierdził brak pojemników na ulicach - małych koszy. Dobrze jest w mieście ,ale na wsiach sołtysi musza sobie radzić inaczej-tych pojemników nie ma, albo są zniszczone dlatego zwracam się do Pana dyrektora o zakup takich pojemników.
Na wsiach jest problem z wywiezieniem nieczystości, które nagromadzone są w wyniku wiosennego …sprzątania ulic, placów na wsiach. Chociaż dwa razy w roku trzeba wywieść śmieci .
(0,24,05)Pan Henryk Palewski - chodzi o taki duży pojemnik na wsi do gromadzenia śmieci zebranych na wsi.
Pan Zdzisław Maciaszek - Z-ca Burmistrza - w tej sprawie prowadzone były rozmowy z dyrektorami szkół, którzy mieli przygotować całościowy związany z estetyką na terenie całej wsi.
Sprawę wywożenia śmieci na wsiach jeden dwa razy w roku trzeba włączyć również Gospodarkę Komunalna.
(0,27,09)Pan Bronisław Braczkowski - sprawa zagospodarowania śmieci to jest sprawa ciągła ,dobrze byłoby aby każde sołectwo miało duży zamknięty pojemnik ,który będzie wywożony .
(0,27,49)Pan Henryka Palewski - poruszył sprawę estetyki budynków komunalnych w miejscowości Osowo np. nr 29.
Prosił o wyjaśnienie kosztów wynagrodzenia jakie ponoszone są na cmentarzu, czy tam zatrudniony jest pracownik ?.
Pani Bożena Gierszewska - Główna księgowa - koszty wynagrodzenia są rozliczane kluczem % w stosunku do każdej działalności. W przypadku cmentarza jest to 3 % ogólnych kosztów.
(0,30,04)Pan Zenon Słomki - jaka jest wysokość długu ze strony PKP w stosunku do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
Kolejna sprawa to szambo w budynku po szkole w Barwinie - szambo to płynie na ulicę.
Cmentarz w Kępicach - na ile lat jest przewidziane użytkowanie cmentarza w Kępicach.
Pani Bożena Gierszewska -zadłużenie czynszowe ze strony PKP w ogólnej kwocie wynosi 54.000zł. Prowadzimy rozmowy indywidualne z dłużnikami ,podpisujemy z nimi ugody- każda sprawa jest indywidualna .
Cmentarz - na cmentarzu w Kępicach pochowanych jest 1300 osób, w Barcinie około 500 osób ,żywotność tego cmentarza około 6 lata.
(0,33,23)Pan Stanisław Gajek -Dyrektor ZGKiM :
-małych koszy na wsiach brakuje wszędzie - koszt małego koszta to kwota 120,00zł ,kosz na plastik 700,00zł , na szkło około 1.000zł. - na to nie mamy żadnej dotacji ,zakupy prowadzimy jedynie z własnych środków
-na funduszu remontowym operujemy rocznie sumą 150.000zł - jest to kwota przeznaczona na remonty wszystkich naszych budynków, nie mogę tej kwoty przekroczyć w ciągu roku.
-szambo w Barwinie - jest to wina lokatorów ,którzy nie chcą płacić za wywóz i puszczają ścieki na zewnątrz -zwracamy im uwagę ,że tak nie można.
-sprawa kaplicy - usytuowanie jest najlepsze -tam są już doprowadzone wszystkie media :energia ,woda. Mamy na uwadze temat powiększenia cmentarza komunalnego w Kępicach.
(0,42,42)Pan Bronisław Baczkowski - prosił o wskazanie firmy ,która zajmie się wywozem nieczystości między innymi na terenie Korzybia, oraz jaka jest forma zawarcia umowy i z kim.
Pan Gajek - każdy właściciel jest zobowiązany do zawarcia umowy z firmą wywozową posiadająca takie uprawnienia np. Firma KODEK z Miastka.
Pan Dyrektor bardzo szczegółowo przedstawił możliwości zawarcia umowy z firmą KODEK.
(0,47,34)Pan Henryk Palewski -prosił o wyjaśnienie - rozliczenie dotacji na pozostałe budynki (świetlice) -37.000zł.
Pan Gajek - uzgodnione to było z Panią Burmistrz ,dotacja była przeznaczona na remonty: wymiana okien ,drzwi ,utrzymanie świetlic : energia, opał, środki czystości.
Pan Przewodniczący podsumowując dyskusje, stwierdził, że przedstawiona informacja została przyjęta.
(0,51,00)Ad 2.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kępice na rok 2007.
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2007 przedstawiła bardzo szczegółowo Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy- załącznik nr 4.
W projekcie uchwały zał. nr 1 wprowadza się zmiany po stronie dochodów w kwocie:
-zmniejszenie na kwotę 238.249zł
-zwiększenie na kwotę 554.029zł
W załączniku nr 2 wprowadza się zmiany po stronie wydatków na kwotę:
-zmniejszenie na kwotę 463.220zł
-zwiększenie na kwotę 779.000zł
Dokonuje się zmian w limicie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,
na następujące zadania :
1.kanalizacja sanitarna w m.Osieki
2.kanalizacja sanitarna w m.Barcino
3.kanalizacja sanitarna w m.Barcino
4.kanalizacja sanitarna w m.Barwino
Zwiększa się wydatki na budowę boiska treningowego do piłki nożnej w Kępicach o kwotę 56.100.
Ogółem budżet Gminy został zwiększony o kwotę 308.100zł jako wolne środki z lat ubiegłych: nie realizowana dwóch inwestycji na koniec roku , wpłynęło 100.000zł z ANRSP+ kwota jaka pozostała po przeprowadzeniu zakończeniu sprawozdania za rok 2006. Tę kwotę przeznacza się na wydatki zapisane w załączniku nr 5.
Projekt uchwały wprowadza zmiany w planach finansowych jednostek i zakładów budżetowych z terenu gminy- zakłady zakończyły rok -minus 152.620,00zł.- czyli jeden i drugi zakład: ZEC i ZGKiM zakończył rok minusowym stanem środków obrotowych.
Dotacja dla ZGKiM zmniejszyła się, pozostała tylko dotacja na ulice.
W trakcie omawiana projektu na pytania radnych odpowiadała Pani Skarbnik.
Po omówieniu materiałów Pan Przewodniczący podziękował Pani Skarbnik za informację.(1,22,56)i ogłosił 10 minutowa przerwę.
Komisja powróciła do omawiania punktu pierwszego porządku obrad.
(1,32,31)Informacja z działalności Zakładu Energetyki Cieplnej.
W posiedzeniu udział wzięli:
Pan Marian Waloński- Dyrektor Zakładu Energetyki Cieplnej
Pani Teresa Lewandowska -Główna Księgowa Zakładu
Pan Dyrektor Marian Waloński przedstawił działalność jakimi zajmuje się zakład tzn: produkcją ciepła, produkcją paliwa ,oczyszczalnią ścieków ,wody opadowe i produkcja wody konsumpcyjnej dla miejscowości Kępice, Kruszka ,Kępka, Przyjezierze, Kotłowo,Osieki, Przytocko.
Ścieki przyjmujemy z miejscowości Kępice, Korzybie ,Kruszka (ścieki dowożone) i Warcino.
W chwili obecnej w zakładzie pracuje 39 osób w tym w dziale pozyskania opału 13 osób(zręby, czyszczenie dróg powiatowych, powierzchni przy torach).
Pan dyrektor szczegółowo omówił produkcję wierzby oraz zasady dofinansowania programów unijnych w tym temacie oraz zrzut ścieków z poszczególnych miejscowości i Zakładu Garbarskiego-zrzut ścieków zmniejszył się prawie o 100 % w stosunku do roku 2003.Zadłużenie za ścieki zmniejsza się corocznie, ale jest jeszcze bardzo wysokie.
Pan Dyrektor przedstawił również kłopoty związane z przejęciem wodociągów od AGWRSP.- od 8-12 % wody wyprodukowanej nie udaje nam się sprzedać .
Pytania w tym temacie zadawali Pan Henryk Palewski -w sprawie produkcji wody oraz produkcji zrębów.
(1.50.09)Pan Burmistrz - wyjaśnił sprawę pozyskania zrębów w rowach przy drogach powiatowych .Ta ilość materiału nam nie wystarczy, dlatego wcześniejsze ustalenia z Nadleśnictwem były takie, że będziemy korzystać z materiału po zrębowego, w tej chwili zmieniono decyzję i zasady jakie zostały przyjęte. Czeka nas spotkanie w tej sprawie.
Członkowie Komisji Pan Braczkowski ,Palewski i Słomski szeroko dyskutowali w tym temacie. (2.10.29).
Pan Burmistrz poruszył również temat zrzutu ilości ścieków przez zakład garbarski, osoby fizyczne oraz produkcję wody w wodociągach będących w administracji zakładu.
Wyjaśnień w tym temacie udzielił p. Dyrektor Zakładu oraz Pani Główna Księgowa.
Pan Burmistrz poprzez sołtysów, radnych prosił o przekazanie informacji dla mieszkańców ,że wszystkie gałęzie zgromadzone w jednym miejscu będą po uprzednim zgłoszeniu do ZEC przez nich zbierane i wykorzystane na opał.
(2.24.00)Pan Henryk Palewski -prosił o wyjaśnienie wydatków jakie poniesiono w związku z zakupem samochodu STAR.
Wyjaśnień udzielił Dyrektor zakładu.
(2.25.46)(Pani główna księgowa wyjaśniła sprawę nieterminowych odsetek (pytanie p.Słomskiego).
Członkowie komisji dyskutowali na temat finansów zakładu: delegacji ,kosztów remontowych.
(2.41,16)Pan Bronisław Braczkowski - poprosił o informację w sprawie budowy wodociągu z Barwina do Korzybia.
(2.41,39)Wyjaśnień w tej sprawie udzielił pan Burmistrz- omówił szczegółowo możliwości kredytowe na to zadanie. Chciałbym aby przetarg ruszył jak najprędzej.
PRZERWA
Ad 2.Plan pracy komisji na rok 2007 .
Komisja zaproponowała następujący plan pracy na rok 2007.
Lp. |
Miesiąc |
Zadania obligatoryjne
|
Zadania planowane |
1 |
luty |
|
Omówienie materiałów na sesję 1. Projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały Rady Miejskiej w Kępicach Kępicach dnia 5.10.2006 nr LVI/356/2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice. 2.Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice. 3.Projekt uchwały w sprawie w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którzy w ramach stosunku pracy realizować będą obowiązki określone dla logopedów, psychologów pedagogów placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice. 4.Projekt planu pracy Rady Miejskiej w Kępicach na rok 2007. 5)Projekty uchwał dot. komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej 6.Projekt uchwały w sprawie uzupełnienia składów komisji stałych RM 6.Sprawy bieżące
|
2. |
marzec |
|
Omówienie materiałów na sesję 1.Plan pracy Komisji stałych na rok 2007 2.Omówienie konkursu „Piękna nasza Gmina cała”- regulamin 3.Informacja z działalności ZEC i ZGKIM 4.Wygaśnięcie mandatu radnego.
|
3. |
kwiecień |
1.Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2006. ABSOLUTORIUM-opinia Komisji Rewizyjnej i RIO w Gdańsku
|
1.Projekt uchwały w sprawie bilansu jednostek kultury za rok 2006 2.Projekt uchwały w sprawie powołania komisji statutowej |
4. |
Kwiecień |
|
1..Aktualizacja i zatwierdzenie dokumentów strategicznych: *Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice *Planu Rewitalizacji miasta Kępice *Strategii Rozwoju Społeczno -Gospodarczego Miasta i Gminy Kępice na lata 2000-2015, *Strategii rozwoju turystyki na terenie Gminy Kępice na lata 2007-2013 *Strategii rozwiązywania problemów społecznych 2.Budownictwo mieszkaniowe na terenie Gminy.
|
5. |
czerwiec
|
|
Omówienie materiałów na sesję 1.Działalność jednostek kultury: MGOK, świetlice wiejskie, Biblioteki 2.Oświata w gminie (baza, kadra, wydatki) 3.Nowelizacja Statutu Gminy
|
6. |
sierpień
|
Informacja z realizacji budżetu miasta i gminy za półrocze 2007r. |
1.Lustracja wysypiska komunalnego oraz problem dzikich wysypisk na terenie Gminy - wyjazd w teren |
7.
|
wrzesień |
|
Omówienie materiałów na sesje : 1.Założenia polityki społeczno-gospodarczej gminy na rok 2008 2.Budownictwo mieszkaniowe na terenie gminy
|
8.
|
październik |
|
Omówienie materiałów na sesje :
.I |
9. |
listopad
|
. |
1. Opłaty i podatki lokalne(podatki taryfy za wodę, ścieki, odpady) na rok 2008 |
10. |
grudzień
|
. |
1.Budżet gminy na rok 2008 2.Plan działania GKRPA na rok 2008
|
|
|
|
|
Zaproponowany plan pracy zostanie przedstawiony na najbliższej sesji Rady Miejskiej .
(3.20,40)Ad 4.Obiekt sportowy przy Gimnazjum w Kępicach - dyskusja.
Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Zdzisław Maciaszek.
W Kępicach jest problem odbywania zajęć wychowania fizycznego w szkołach na terenie miasta oraz prowadzenia zajęć pozalekcyjnych .
Zadawano pytanie, czy to ma być druga hala sportowa ,bo jedna już jest ,czy nowy obiekt sportowy wraz z basenem i dodatkowymi atrakcjami. Od nowego roku szkolnego wprowadzona jest piąta godzina zajęć wychowania fizycznego ilość tych zajęć biedzie powodowało, że średnio przy tych oddziałach wykorzystanie sali będzie 10 godzin dziennie.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest sprawa budowy basenu ,który nie tylko miał służyć dzieciom-uczniom ale i mieszkańcom. Spełniałby on również rolę zaplecza turystycznego. Przy tym zapleczu można by było prowadzić rehabilitację osób schorzeniami różnymi schorzeniami. Jest możliwość pozyskania na ten obiekt środków do 50 % z Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Głos naszych mieszkańców był jednoznaczny aby budować basen.
Koszty jeżeli chodzi o samą budowę są mniej więcej podobne jak sali gimnastycznej. Woda byłaby podgrzewana przez nasz ZEC. Woda musi być utrzymywana w rygorze sanitarnym.
Koszty utrzymania -są na pewno większe jak hali sportowej.
W tej chwili jest możliwość otrzymania dodatkowych środków na lekcje pływania z Urzędu Marszałkowskiego.(3.32,03).
Głos w dyskusji zabrali radni obecni na posiedzeniu.
Odpowiedzi udzielał Pan Z-ca burmistrza oraz Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur. (4,08,59)
Ad 5.Uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego .
Projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego został przedłożony radnym wraz zawiadomieniami na komisje - załącznik nr 5.
Wyjaśnień udzielił Z-ca Burmistrza Pan Zdzisław Maciaszek
Ad 6. W sprawach bieżących :
Pan Zenon Słomki- przedstawił problem usytuowania koszy na plastiki i szkło na terenie boiska sportowego w Korzybiu.
Przedyskutowano ten temat wspólnie i uzgodniono, że sprawa ta będzie rozwiązana wspólnie z radą sołecka i klubem sportowym przy uzgodnieniu z ZGKIM .
Komisja po omówieniu tematów proponowanych w porządku obrad zakończyła posiedzenie.
Posiedzenie Komisji nagrywane jest na płycie CD
która stanowi załącznik do niższego protokołu.
Przewodniczący Komisji
Rolnictwa Budownictwa i Ochrony
Środowiska Rady Miejskiej Henryk Palewski
Protokołowała:
Ewa Derra
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 14-05-2007 08:30 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Ewa Derra | 11-05-2007 |
Ostatnia aktualizacja: | Sylwia Łepecka | 14-05-2007 08:32 |