System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Protokół z Komisji Rolnictwa z dnia 16-02-2005r
PROTOKÓŁ NR 1/ 2005
z posiedzenia
Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska
z dnia 16.02.2005 r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji według załączonej listy obecności.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic,
2.Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej,
3. Janina Kończak - Skarbnik Kępic
Posiedzeniu przewodniczyła
Maria Derra
Przewodnicząca
Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska
Porządek posiedzenia:
1.Projekt uchwały w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII/134/2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla radnych
2.Projekt uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych diet dla sołtysów.
3.Projekt uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005
4.Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady.
5.Sprawozdanie z pracy komisji za rok 2004.
6.Plan pracy komisji na rok 2005.
7.Projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Gminy na lata 2000-2015
8.Projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006.
9.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.
10.Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego mienia komunalnego.
11.Informacja w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów.
12.Sprawy bieżące.
Pani Przewodnicząca otworzyła posiedzenie, przywitała przybyłych gości i członków komisji, odczytała porządek obrad, a następnie poddała go pod głosowanie.
Zaproponowano , aby pkt 9 omówić jako pierwszy. Komisja wyraziła zgodę na taką zmianę. Porządek został przyjęty jednogłośnie.
-2-
Ad.9
P.Skarbnik: Wprowadzamy tylko jedną zmianę do budżetu w ślad za podjętymi
przez Państwa na sesji nadzwyczajnej uchwałami dotyczącymi zlecenia dokumentacji do odnowy wsi dla Barwina i Bronowa. Do budżetu po stronie wydatków wprowadzamy kwotę 50 tysięcy złotych, tj. po 25 tysięcy złotych na każde z w/w zadań. Po stronie dochodów wprowadzamy ubiegłoroczne przychody tzn. wolne środki z lat ubiegłych w wysokości 50 tysięcy złotych.
Po wysłuchaniu wyjaśnień Pan Przewodniczący zarządził głosowanie.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.
Ad.3
P.Michlewicz: Dlaczego w planie pracy Rady nie ma nic o bezrobociu?
P.Wiśniewski: Słupska Izba Przemysłowo-Handlowa zwróciła się do nas z pismem,
w którym apeluje do nas o opracowanie Lokalnego Operacyjnego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości i przyjęcie go do realizacji w formie prawa lokalnego, w związku z marginalizacją dużej grupy mieszkańców rejonu słupskiego. W programie należało by wskazać w jaki sposób samorząd może pomóc przedsiębiorcom w ich rozwoju. Ten temat wiąże się z bezrobociem. Komisja gospodarcza postanowiła go skreślić. Na klubie ustaliliśmy, że temat „ocena stanu bezrobocia i przeciwdziałania” zostanie wpisany na wrzesień.
P.Derra: Ocena stanu bezrobocia musi znaleźć się w planie pracy Rady w
czerwcu.Uważam, że najpierw powinna nastąpić ocena stanu bezrobocia w Gminie a dopiero powinniśmy zająć się programem dla przedsiębiorców.
P.Michlewicz: Ocena stanu bezrobocia powinna się w planie pracy znaleźć
wcześniej.
P.Wiśniewski: W marcu miałaby tylko zostać podjęta uchwała o przystąpieniu do
tworzenia Lokalnego Operacyjnego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości.
P.Dabrowa: Były Burmistrz jest szefem przedsiębiorców i przy tworzeniu planu
należy się z nim konsultować.
P.Wiśniewski: Komisja gospodarcza wniosła także uwagę do proponowanej
uchwały w sprawie placu targowego. Zostanie tu wpisany projekt uchwały w sprawie określenia terminu przeniesienia placu targowego i regulaminu targowego.
P.Derra: Aby określić termin musimy wiedzieć czy teren jest nasz.
P.Wiśniewski: Plac nie jest jeszcze przejęty, ale jest dzierżawiony na ten cel.
WNIOSEK KOMISJI:
Ocenę stanu bezrobocia w Gminie oraz sposobów przeciwdziałania wpisać do planu pracy Rady Miejskiej w miesiącu czerwcu.
Wniosek przegłosowano.
-3-
WYNIK GŁOSOWANIA: 5 GŁOSÓW „ZA PRZYJĘCIEM WNIOSKU”
Następnie przegłosowano projekt uchwały z wprowadzoną zmianą.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.
Ad.6
P.Derra: Proszę o zgłaszanie propozycji do planu pracy komisji.
P.Bućko: Mam przed sobą wniosek opracowany przez pana Gwoździaka skierowany do naszej komisji na temat barszczu Sosnowskiego. Proponuje się w nim , aby zwalczać go randapem 360SL tylko nie wiem czy jest on dopuszczony do użytku. Najlepszy będzie oprysk mechaniczny. Do czerwca trzeba coś z tym zrobić.
P.Michlewicz: Kto ma się zająć zwalczaniem? Czy poszczególni właściciele na swoim terenie?
P.Derra: Zajmijmy się tym tematem w marcu. Niech pan Gwoździak opracuje do tego czasu plan zwalczania tej rośliny. Niech ujmie nim kto powinien zwalczać tę roślinę oraz odpowie na pytanie czy możemy komuś coś narzucić. Ostrzegać o skutkach zetknięcia się z tą rośliną możemy poprzez Sołectwa.
PROPOZYCJE DO PLANU PRACY KOMISJI NA ROK 2005
marzec - opracowanie programu sposobu zwalczania rośliny zielnej - barszczu
Sosnowskiego,
kwiecień - opracowanie opinii na temat stanu dróg gminnych, powiatowych
i wojewódzkich,
maj - ocena funkcjonowania wysypiska śmieci w Obłężu, problem dzikich wysypisk,
czerwiec - ocena funkcjonowania oczyszczalni ścieków i ZEC,
wrzesień - analiza projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania
porządku na terenie miasta i gminy Kępice,
październik - ocena stanu technicznego budynków będących w zarządzie ZGKiM.
Ponadto w planie pracy znajdą się tematy obligatoryjne wynikające z planu pracy Rady Miejskiej.
Plan pracy komisji stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.
Ad.1
WNIOSEK KOMISJI: Pozostawić dietę w wysokości 91 zł do końca kadencji. Ze starej uchwały wykreślić pkt 4 dotyczący waloryzacji.
W/w wniosek przegłosowano łącznie z projektem uchwały.
-4-
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”,
1 głos „wstrzymujący się”.
Ad.2
Nad tym punktem nie przeprowadzano dyskusji. Przegłosowano projekt uchwały.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 5 głosów „za”.
Posiedzenie komisji opuścił pan radny Piotr Bućko.
Ad. 4
Nad tym punktem nie przeprowadzano dyskusji.
Ad.10
Nad tym punktem nie przeprowadzano dyskusji. Przegłosowano projekt uchwały.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.
Ad.5
Sprawozdanie z pracy komisji stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.7
WNIOSKI:
P.Słomski: Przy zadaniu dotyczącym Korzybia zmienić nazwę na „ przebudowa budynku na świetlicę wiejską wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie”.
P.Michlewicz: Do strategii wpisać budowę kanalizacji do Podgór i Chorowa.
P.Dąbrowa: Do strategii wpisać budowę kanalizacji do Bronowa.
P.Burmistrz: O zakresie programu odnowy wsi w Korzybiu będzie decydować Grupa Odnowy Wsi. Obecnie wpisana nazwa nie wyklucza realizacji budynku. Tak naprawdę o zakresie będą decydowały finanse.
P.Wiśniewski: To nie ludzie będą decydować co będzie robione w Korzybiu, ale Rada.
Po zakończeniu dyskusji pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały łącznie ze zgłoszonymi wnioskami.
-5-
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.
Ad.8
WNIOSEK KOMISJI:
Wprowadzić zmianę nazwy zadania dla Korzybia na następującą:
„ przebudowa budynku na świetlicę wiejską wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie”.
Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały łącznie ze zgłoszonym wnioskiem.
WYNIK GŁOSOWANIA:
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały - 4 głosy „za”.
Ad.11
P.Burmistrz: Nie ma materiałów do tego punktu. Na Gminę został nałożony
obowiązek wypłacania stypendiów. Wpisano nam to jako zadanie własne. Informację na ten temat otrzymaliśmy w styczniu tego roku. W roku bieżącym mamy na to otrzymać pieniądze. Wpłynęło do nas około 400 wniosków. Jesteśmy w trakcie przygotowywaniu regulaminu wypłaty stypendiów. Przedstawimy go wkrótce do zatwierdzenia Radzie. Musimy wypłacać stypendia socjalne, pozostałe wedle naszych
możliwości. Potrzebne będzie zatrudnienie pracownika, który by się tym zajął.
Ad.12
P.Wiśniewski: Wicemarszałek wystosował do nas pismo z prośbą o wsparcie zakupu 4 autobusów szynowych.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodnicząca komisji:
Beata Kropidłowska Maria Derra
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 08-12-2005 06:56 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Dariusz Sieradzki | 07-05-2009 11:50 |