System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU BUDŻETU ORAZ KIERUNKI POLITYKI SPOŁECZNEJ I GOSPODARCZEJ GMINY KĘPICE NA ROK 2007
ZAŁOŻENIA PROJEKTU BUDŻETU
ORAZ KIERUNKI POLITYKI SPOŁECZNEJ I GOSPODARCZEJ
GMINY KĘPICE NA ROK 2007
Na podstawie § 1 Uchwały Rady Miejskiej w Kępicach Nr XL/249/2005 z dnia 15 września 2005 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, Burmistrz Kępic przedstawia projekt założeń polityki społecznej i gospodarczej Gminy Kępice na rok 2007, z których najważniejsze to:
- dążenie do intensywnego rozwoju gospodarczego i społecznego gminy,
- aktywizacja społeczności lokalnej oraz podmiotów gospodarczych gminy
- maksymalne wykorzystanie środków pozabudżetowych i Unii Europejskiej.
I. Założenia ogólne .
Projekt budżetu zostanie opracowany zgodnie z obowiązującym stanem prawnym.
Zakłada się , że nie zmienią się regulacje prawne w zakresie dochodów jednostek samorządu terytorialnego oraz udziału gmin w dochodach budżetu państwa a stawki podatków lokalnych Rada Miejska ustali w granicach określonych obowiązującymi przepisami.
II. Założenia szczegółowe dotyczące dochodów gminy Kępice
Dochody do projektu budżetu na rok 2007 uzależnione będą między innymi od:
- Przewidywanego wykonania budżetu roku bieżącego
- Informacji Ministra Finansów o wysokości subwencji oraz udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych
-Informacji poszczególnych dysponentów o wysokości dotacji celowych na zadania zlecone i własne
-Informacji dysponentów środków pomocowych o wysokości dotacji do projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej , kontraktu wojewódzkiego i budżetu państwa
- Prognozowanych wskaźników wzrostu stawek podatkowych , cen towarów i usług oraz innych wskaźników makroekonomicznych projektu budżetu państwa na rok 2007
Zgodnie z obowiązującą ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego dochodami gminy w roku 2007 będą:
1) podatki i opłaty lokalne, ustalone na podstawie przypisu roku 2006 przy założeniu wzrostu według wskaźników ogłoszonych przez Ministra Finansów i Prezesa GUS
- ulgi podatkowe stosowane będą według dotychczasowych zasad.
2) opłaty i podatki pozostałe , ustalone na podstawie przepisów odrębnych ustaw,
w tym:
- opłata z tytułu wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
- opłata skarbowa
- podatek od czynności cywilnoprawnych
- podatek od spadków i darowizn
- podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej
- udział w podatku dochodowym od osób prawnych
3) dochody z majątku gminy ustalone zostaną na podstawie dochodów roku 2006 wynikających z zawartych umów sprzedaży ratalnej, prognozy dochodów ze sprzedaży planowanej w roku 2007 oraz zawartych umów dzierżawy
4) udziały w podatku od osób fizycznych i subwencje, wprowadzone zostaną do projektu budżetu na podstawie informacji otrzymanych z Ministerstwa Finansów
5) dotacje na dofinansowanie zadań własnych oraz na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminy , wprowadzone zostaną do projektu budżetu na podstawie informacji otrzymanych od dysponentów środkow.
6) środki funduszy Unii Europejskiej i dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie zadań inwestycyjnych wprowadzone zostaną do projektu budżetu na podstawie decyzji o przyznaniu środków.
III Założenia szczegółowe dotyczące wydatków gminy Kępice
Wydatki gminy prognozowane są przy założeniu, że w dalszym ciągu racjonalizowana będzie gospodarka finansowa w oparciu o doświadczenia z lat poprzednich:
1. Główne założenia kształtujące wydatki bieżące roku 2007 to:
-
Utrzymanie sprawnego funkcjonowania administracji w celu właściwej i skutecznej realizacji ustawowych zadań własnych, zleconych i sprawnej obsługi mieszkańców.
-
Zapewnienie funkcjonowania utworzonych placówek oświatowych z położeniem nacisku na dalszy rozwój bazy dydaktyczno-szkoleniowej, zwiększenie oferty programowej i wychowawczej oraz zabezpieczenie potrzeb socjalnych poprzez kontynuację dożywiania dzieci w szkołach. co najmniej na poziomie roku 2006
-
Pomoc socjalna w poprzez realizacje ustawowych zadań własnych i zleconych, finansowanie dodatków mieszkaniowych , organizacja zatrudnienia w ramach umów z Powiatowym Urzędem Pracy .
-
Określenie wysokości dotacji przedmiotowych dla zakładu budżetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Dotowanie instytucji kultury oraz innych podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych w ramach obowiązujących przepisów.
-
Poprawa stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego poprzez utrzymanie sprawnego funkcjonowania Ochotniczych Straży Pożarnych, dofinansowanie w ramach obowiązujących przepisów i potrzeb zadań policji w celu zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańców.
7. Promocja miasta i gminy to: zapewnienie środków finansowych na informację i komunikacje społeczną, na współpracę z innymi gminami, na konkurs Piękna Gmina oraz inne zadania mające na celu promocję i rozwój gminy.
-
Realizacja programu przeciwdziałania alkoholizmowi oraz walki z narkomanią na terenie gminy.
9. Obsługa finansowa zaciągniętych pożyczek i kredytów
W zakresie wydatków rzeczowych w projekcie budżetu na rok 2007 stosowany będzie wskaźnik wzrostu 2 %
W zakresie wynagrodzeń w projekcie budżetu na rok 2007 stosowany będzie wskaźnik wzrostu 2,5 %
2. Główne założenia kształtujące wydatki remontowe i inwestycyjne roku 2007 to:
Wydatki remonty:
Zadania remontowe realizowane będą w miarę możliwości finansowych i tam gdzie
wykonanie ich jest niezbędne:
1. na drogach publicznych gminnych,
2. w oświetleniu na terenie miasta i gminy
3. w obiektach będących własnością gminy
Wydatki inwestycyjne:
Planując wydatki inwestycyjne w pierwszej kolejności zapewnione zostaną środki na:
1. Realizacje zadań rozpoczętych w latach ubiegłych
2. Realizacje zadań inwestycyjnych ujętych w planie inwestycji wieloletnich
3. Współfinansowanie projektów realizowanych z wykorzystaniem środków rządowych, pozarządowych i funduszy Unii Europejskiej Po zestawieniu dochodów i przychodów budżetu uwzględnione zostaną zadania inwestycyjne określone do realizacji w roku 2007 w wieloletnim planie inwestycyjnym na które przygotowana jest dokumentacja projektowa.
Ilość i wielkość proponowanych do realizacji w projekcie budżetu zadań inwestycyjnych dostosowana zostanie do możliwości finansowych gminy.
IV Założenia szczegółowe dotyczące deficytu i poziomu zadłużenia gminy Kępice
Gmina będzie poszukiwała jak najtańszych form finansowania deficytu.
Źródłami finansowania deficytu w roku 2007 będą:
- pożyczka
- pożyczka na prefinansowanie
- kredyt
- wolne środki wynikające z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych
Wysokość planowanych źródeł finansowania deficytu uzależniona będzie od wykonania budżetu roku 2006. od wielkości planowanych dochodów i możliwości zaciągania zobowiązań w ramach obowiązujących przepisów.
Według obecnego stanu łączna kwota długu w gminie (ustawowo ograniczona do 60% dochodów) na koniec 2006 roku wyniesie 9.470.000 zł
Przy ustalaniu wielkości rozchodów budżetu gminy uwzględnione zostaną przypadające do spłaty w roku 2007 raty zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1.240.000 zł.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 20-09-2006 09:40 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | Dariusz Sieradzki | 13-05-2009 13:40 |