Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 11/2007 z posiedzenia Komisji Infastruktury Społecznej z dnia 13.12.2007 roku


PROTOKÓŁ NR 11/2007

Z POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ

RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 13 grudnia 2007

Posiedzeniu przewodniczył:

Pani Mariola Kmieć

przewodnicząca komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pani Janina Kończak- Skarbnik Kępic

Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Marek Piotr Mazur -Burmistrz Kępic

Pani Przewodnicząca przedstawiła następujący porządek posiedzenia:

1.Budżet gminy Kępice na rok 2008.

2.Zmiany w budżecie gminy Kępice na rok 2007. (materiały zostaną przekazane bezpośrednio na sesji).

3.Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.

4.Projekt uchwały w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania.

5.Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na rok 2008.

6.Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013”

7.Projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.

8.Projekt uchwały w sprawie korzystania przez uczniów z posiłków w stołówce szkolnej.

9.Projekt uchwały w sprawie niewygasających wydatków(materiały zostaną przekazane bezpośrednio na sesji w dniu )

10.Sprawy bieżące .

Porządek został przyjęty.

Ad 1.Budżet gminy Kępice na rok 2008.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Kępice na rok 2008 został przedłożony radnym zgodnie z wymaganym terminem. Projekt uchwały stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Pani Janina Kończak- Skarbnik Kępic omówiła bardzo szczegółowo projekt uchwały oraz załączniki do budżetu.

W trakcie omawiania radni prosili o wyjaśnienie swych wątpliwości .Na pytania odpowiadała pani Skarbnik i pan Z-ca burmistrza.

Głos w dyskusji zabrali :

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Zdzisław Maciaszek

Pani Janina Kończak

Pan Zdzisław Maciaszek

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Paweł Lisowski

Pani Janina Kolczak

Pan Paweł Lisowski

(od tego momentu komisja jest nagrywana)

Głos w dyskusji zabrali:

Pani Janina Kończak

Pan Kluk Eugeniusz

Pani Janina Kończak

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Lisowski Paweł

Pan Eugeniusz Kluk

Pani Janina Kończak

(0,03,30)Pan Zdzisław Maciaszek -rezerwa celowa w oświacie (0,06,51)

Pan Janina Kończak

(0,08,50)Pan Eugeniusz Kluk

Pani Janina Kończak

Pan Paweł Lisowski

(0,10,05)Pan Eugeniusz Kluk (sekretarz i specjalista ds. drogownictwa)

Pani Janina Kończak

(0,11,02)Pan Eugeniusz Kluk - wniosek formalny o rezygnacji z uruchomienia stanowiska sekretarza urzędu -jest to kwota około 40.000zł -skreślić ten wydatek.

-środki dla policji

(0,14,00)-stołówka szkolna

Pani Janina Kończak

Pan Eugeniusz Kluk

(0,16,06)Pan Paweł Lisowski-poręczenia

Pani Janina Kończak - KTBS

Pan Eugeniusz Kluk

Pani Janina Kończak

(0,20,23)Pani Janina Kończak- zadłużenie gminy

Pan Lisowski Paweł

Pani Janina Kończak

Pan Eugeniusz Kluk

Pani Janina Kończak

Pan Zdzisław Maciaszek

(0,27,36)Pan Lisowski Paweł -sekretarz gminy

Pan Zdzisław Maciaszek

Pan Eugeniusz Kluk

Pani Janina Kończak

Pan Paweł Lisowski - środki na sport

(0,34,09)Pan Eugeniusz Kluk - w uzupełnieniu wniosku aby te środki w kwocie 40.000zł przeznaczyć na remonty mieszkań w budynkach administrowanych przez ZGKiM -jest to wniosek komisji Gospodarczej.

Pani Janina Kończak - środki winny być przekazywane na wniosek zakładu

Pan Zdzisław Maciaszek

Pan Eugeniusz Kluk

(0,40,10)Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek przedstawiony przez p.Kluka aby z projektu budżetu skreślić punkt dot. powołania sekretarza urzędu z działu 750 do działu 700 jako dotację celowa dla ZGKiM .

„Za” powyższym wnioskiem głosowało 6 radnych,

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt budżetu na rok 2008 .

Projekt budżetu został przyjęty 4 głosami „za” przy 2 głosach wstrzymujących się.

(0,41,48)Ad 2.Zmiany w budżecie gminy Kępice na rok 2007. (materiały zostaną przekazane bezpośrednio na sesji).

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła p.Skarbnik .Na dzień dzisiejszy jeszcze nie wiem co będzie w uchwale dot. zmian .Na pewno będą dotacje z gmin związane z uczęszczaniem dzieci do naszych placówek .

Projekt uchwały przedstawimy bezpośrednio na sesji.

(0,42,36)AD 9.Projekt uchwały w sprawie niewygasających wydatków(materiały zostaną przekazane bezpośrednio na sesji w dniu)

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła p. Skarbnik są to wydatki z roku 2007 z zadań które są realizowane ,a nie są zakończone w roku bieżącym .Te środki są przekazane na odrębny rachunek i realizacja odbywa się w następnym roku. Na pewno będzie to boisko sportowe - ze względu na warunki atmosferyczne wykonawca nie mógł tego do końca wykonać. W przyszłym tygodniu mają spłynąć wszystkie faktury i wtedy będziemy wiedzieć jakie zadania zostaną zakończone, a jakie nie.

(0,44,42)Ad 3.Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.

Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Kępice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008 radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję - załącznik nr 3.

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła p. Skarbnik. W tym projekcie nic się nie zmieniło, ale jest wymóg formalny abyśmy mieli taką uchwałę

Dyskusja:

Pan Paweł Lisowski

Pani Janina Kończak

Pan Paweł Lisowski

Pani Janina Kończak

Pan Marek Piotr Mazur

Pan Lisowski Paweł

Pan Marek Piotr Mazur

Pan Eugeniusz Kluk

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty 6 głosami „za”.

PRZERWA

(1,05,08)AD 4.Projekt uchwały w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania.

Projekt uchwały w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Kępice oraz przyjęcia regulaminu określającego rodzaje świadczeń oraz warunki i sposób ich przyznawania radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję - załącznik nr 4.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Z-ca burmistrza Pan Zdzisław Maciaszek -po zmianie ustawy, ustawodawca scedował na organ prowadzący- Gminy określenie rodzaju świadczeń oraz warunki i sposób przyznawania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli. Regulamin ten może być częścią składową regulaminu wynagradzania lub może stanowić to odrębny dokument. Do tej pory regulamin ten ustalały szkoły. W tej chwili będzie to regulamin jeden dla wszystkich szkół.

Pan Z-ca zaproponował wniesienie autopoprawek do regulaminu
1)rozdział II § 4 ust.3 - Wykreślić zapis : „Podanie musi być rozpatrzone wciągu czterech miesięcy od daty wpływu”

Wpisać :Rozpatrywanie wniosków odbywa się dwa razy w roku do 30 marca i do 30 września każdego roku ,a w uzasadnionych przypadkach częściej.

2)§ 6 ust.2 Pomoc zdrowotna przyznawana jest w związku z: pozostaje punkt 1-4. Punkt 5 brzmi: inne schorzenia związane z wykonywanym zawodem

3)Punkt 6,7,8 -skreślamy

Punkt 6 brzmi: W pozostałych przypadkach nie wymienionych jak wyżej decyzje o przyznaniu zapomogi podejmuje komisja

(01,11,10)Dyskusja:

Pani Mariola Kmieć

Pan Zdzisław Maciaszek

Pan Marek Piotr Mazur

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Marek Piotr Mazur

(1,14,04)Pan Eugeniusz Kluk

Pani Mariola Kmieć

Pan Zdzisław Maciaszek

Pan Marek Piotr Mazur

Pan Zdzisław Maciaszek

Pan Paweł Lisowski

Pan Marek Piotr Mazur

Pan Paweł Lisowski

Pan Zdzisław Maciaszek

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie zmiany do projektu uchwały:

1)zmian pierwsza -5”za” ,przy 1 wstrzymującym się

2)zmian druga i trzecia - 4 ”za” ,przy 2 wstrzymującym się

(1,25,55)Pan Zdzisław Maciaszek - prosił o poprawienie w § 6 numeracji punktu 8 i 9 oraz wprowadzenie punkty 10 „ Środki nie wykorzystane w danym roku pozostają w budżecie szkoły” .

Dyskusja:

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Zdzisław Maciaszek

Pan Marek Piotr Mazur

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie kolejną zmianę: Zmiana została przyjęta 6 głosami „za”

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały. Projekt uchwały po zmianach został przyjęty 4 głosami „za”, przy 2 głosach wstrzymujących.

(1,29,51)AD 5.Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na rok 2008.

Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kępice na rok 2008 radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję - załącznik nr 5.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Z-ca burmistrza Pan Zdzisław Maciaszek oraz Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - ustalenie tego przenosi na dyrektorów obowiązek jego realizacji np. wypłaty wszystkich, świadczeń, które są tam zapisane, dlatego trzeba realnie podejść do tych zmian.

Dyskusja :

(1.35,13)Paweł Lisowski

Pani Mariola Kmieć

Pan Marek Piotr Mazur

(1,37,12)Pan Z-ca burmistrza prosił o wprowadzenie następujących zmian do regulaminu:

§ 8 ust.1 pkt. a) brzmi : podmiotowe traktowanie uczniów

dyskusja:

Pan Burmistrz.

Pani Kmieć.

Pan Burmistrz

Pan Z-ca burmistrza,

(1,40,21)Pan Burmistrz Kępic

Pan Lisowski Paweł

Pan Burmistrz Kępic

Pan Eugeniusz Kluk

Pan Burmistrz

Pan Paweł Lisowski

Pan Z-ca zaproponował wpisanie punktu g)-„partnerskie traktowanie rodziców”

Komisja przegłosowała powyższe zmiany jednogłośnie .

Z-ca Burmistrza:§ 8 ust.5 pkt.c brzmi: skuteczne kierowanie własnym rozwojem i doskonaleniem zawodowym zgodnym z potrzebami szkoły.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały. Projekt uchwały po zmianach został przyjęty 4 głosami „za”(nie ma M.Kmieć i p.Kluka),

(1,52,25)Ad 6.Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013”

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2013” radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję - załącznik nr 6.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Z-ca burmistrza Pan Zdzisław Maciaszek -ustawa narzuciła na nas przyjęcie takiego programu w związku z pieniędzmi otrzymanymi z Unii na szkolenie.

W tym roku została podpisana umowa na prelekcje w tym temacie w szkołach na kwotę około 2.000zł. W ten program włączone są szkoły, świetlice, wszystkie instytucje kultury. W tym temacie jest potrzebna szeroko pojęta profilaktyka.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty 4 głosami „za” .(nie ma M.Kmieć i p.Kluka),

(1,57,16)Ad 7.Projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.

Projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008 radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję - załącznik nr 7.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Z-ca burmistrza Pan Zdzisław Maciaszek. Wszystkie środki jakie pochodzą z koncesji są przeznaczane na realizację tego programu.

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty 4 głosami „za” .(nie ma M.Kmieć i p.Kluka),

(1,58,54) AD 8.Projekt uchwały w sprawie korzystania przez uczniów z posiłków w stołówce szkolnej.

Projekt uchwały w sprawie korzystania przez uczniów z posiłków w stołówce szkolnej radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję - załącznik nr 8.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Z-ca burmistrza Pan Zdzisław Maciaszek.

W ustawie o systemie oświaty ustawodawca określił, że to organ prowadzący musi określić koszt wsadu do kotła dla stołówek prowadzonych w szkołach. W te kwoty nie są wliczane koszty utrzymania stołówki .

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty 4 głosami „za” .(nie ma M.Kmieć i p.Kluka),

Na tym protokół zakończono.

Posiedzenie Komisji nagrywane jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Przewodniczący Komisji

Infrastruktury Społecznej Mariola Kmieć

Protokołowała:

Ewa Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 07-02-2008 09:42
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 07-02-2008
Ostatnia aktualizacja: - 07-02-2008 09:42